|
Писмени состави,семинарски... |
Внеси реплика | страница <1 5960616263 113> |
Автор | ||||||
Maja.Hilson
Нов член Регистриран: 09.Декември.2012 Статус: Офлајн Поени: 7 |
Опции за коментарот
Благодарам(1)
|
|||||
Ke moze nekoj da mi prati analiza Vardar - Ante Popovski .. ve molaam..
blagodaram odnapred :) |
||||||
Anomonus
Нов член Регистриран: 19.Февруари.2013 Статус: Офлајн Поени: 2 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
ееејј дечки ми треба итно есеј на тема Болен Дојчин, ве моламмммм...
Благодарам однапред |
||||||
Film
Нов член Регистриран: 19.Февруари.2013 Статус: Офлајн Поени: 1 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
Ако има некој состави на овие теми нека ми прати во пп: (ми требат за во петок,за писмена)
1."Залудно не трчај,а тргни во прав час", врз основа на басната"Зајакот и желката" од Лафонтен. 2."Не го поминувај животот само во забава,работи за моментите кога ке немаш", врз основа на басната"Штурецот и мравката" од Лафонтен. 3."Лакомоста губи се,сакајќи се да земе", врз основа на басната"Кокошката со златни јајца" од Лафонтен. |
||||||
Anomonus
Нов член Регистриран: 19.Февруари.2013 Статус: Офлајн Поени: 2 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
ВЕ МОЛАМ МНОГУ Е ИТНО ЕСЕЈ ЗА ЛЕНКА ОД КОЧО РАЦИН !!!
благодарам однапред . |
||||||
Valerija
Модератор Регистриран: 07.Ноември.2005 Статус: Офлајн Поени: 105588 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
Neshto za Lenka:) По беспатниците на бескрајот талка судбината на младата монополска работничка „Ленка“. Нејзината приказна е истовремено судбина на тутунските работници во Македонија. Чудесно прозвучува Рациновата балада за младата девојка која што го напушта својот разбој и на него ја остава недовршена кошулата за момински дарувања и љубувања. Поаѓајќи по сувото и горчливо парче леб се слева во реката од луѓе кои ги голта монополот. Таму во неподносливите услови гаснат животите и тие никогаш повеќе не се враќаат на светлината и радоста. Исчезнуваат сите момински илузии за иднината, подмолната туберкулоза и влегла во телото и а пие како капка роса. До совршенство дотерани последните стихови низ еден романтичарско-елегичен опис го откриваат свежиот гроб на девојката и вечниот копнеж по неизживеаните соништа и љубови. Над сè се надвиснала тивката посмртна тага, длаби и боли, опоменува. Рацин во оваа своја балада постигнува совршенство во единството меѓу реалното и имагинарното, фантастично прозвучуваат и радоста и болката, чудесен е спојот меѓу лирските а епските елементи, та со полно право Томислав Тодоровски ќе констатира оти „во тој контекст треба да се нагласи дека Рациновата „Ленка“ е една од најубавите балади во југословенските литератури“.
|
||||||
Јакиот човек има само една слаба страна-жената што ја сака!
|
||||||
Misel4o
Нов член Регистриран: 21.Февруари.2013 Статус: Офлајн Поени: 1 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
итно ми треба состав за писмена по македонски јазик за трета година со тема: Парите-единствен виновник за несреќите во семејствата ми треба итно за утре ми е ве молам помогнете ми...
|
||||||
јована583
Нов член Регистриран: 26.Февруари.2013 Статус: Офлајн Поени: 3 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
имам проектна за натпревар на тема ветрови, ја напишав ама незнам што би ставила како вовед, односно што ме инспирирало за таа тема, што е значењето на ветерот исл. ве молам многу е важно
|
||||||
јована583
Нов член Регистриран: 26.Февруари.2013 Статус: Офлајн Поени: 3 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
Да не бил некој на натпреварот за народна техника, треба да го прашам нешто :d P.S: професорот што ме спрема скапајца :(
|
||||||
јована583
Нов член Регистриран: 26.Февруари.2013 Статус: Офлајн Поени: 3 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
Се извинувам ако може да прашам, темата „ветрови“ во која област спаѓа: географија или во климатологија со применета метеорологија
|
||||||
kiki16
Нов член Регистриран: 27.Февруари.2013 Статус: Офлајн Поени: 5 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
ВЕ МОЛАМ ЗА ПОМОШ МИ ТРЕБА ЕСЕЈ ЗА ГИЛГАМЕШ СО ТЕМА "СМРТТА НА ЕНКИДУ И НЕПОМИРЛИВОСТА НА ГИЛГАМЕШ"
|
||||||
Valerija
Модератор Регистриран: 07.Ноември.2005 Статус: Офлајн Поени: 105588 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
Poveli Kiki:) Структура и содржина на епот Гилгамеш
Како литературен вид, епот е најдолгата раскажувачка структура во стих. Така, и „Епот за Гилгамеш“ е пишуван во стихови, поделени во дванаесет пеења, напишани на дванаесет плочи, кои пак, може да се поделат на два дела: првиот дел е во првите седум пеења (херојството на Гилгамеш и Енкиду); вториот дел од осмото до дванаесеттото пеење (страдањата на Гилгамеш). Епот започнува со пролог, вовед (од современ аспект), во кој се запознаваме со Гилгамеш. Во ова прво пеење, има опис на ликот на Гилгамеш (поконкретно за описот во следните точки), се зборува за раѓањето (создавањето) на неговиот ’соперник’ Енкиду, како и за влегувањето на Енкиду во Урук. Во второто пеење се зборува за запознавањето на Гилгамеш и Енкиду, меѓусебното испитување на силите, збратимувањето и подготвувањето за борба против Хумбаба. Во третото пеење се сретнуваме со сонот како точно предвидување на она што се случува подоцна. Енкиду сонува лош сон, а Гилгамеш прави ритуал (составен дел од митолошкиот начин на живот), за да го спречи лошото пророштво на сонот. Четвртото пеење е карактеристично по тоа што се сретнуваме со јуначки подвиг на јунаците (главна карактеристика на јуначки еп). Тие го убиваат чуварот на гората на Хумбаба. Важно е да се спомене и тоа што боговите се вклучуваат во борбата помагајќи им на јунаците (подоцна ова е често во митовите на поновите цивилизации). Петтата плоча зборува за уште еден сон на Енкиду. Гилгамеш го толкува како позитивен. Сонот се исполнува: по борбата со Хумбаба, тие излегуваат победници и се враќаат во Урук со неговата глава. Во шестата плоча Гилгамеш ја отфрла љубовта на Иштар, а таа му праќа небесен бик да го убие. Гилгамеш ја потврдува својата сила и го убива бикот, со што го навлекува гневот на божицата Иштар. Седмото пеење е сонот на Енкиду, кој предвидува смрт. Сонот се исполнува; Енкиду легнува болен и умира. Во осмото пеење се сретнуваме со тажењето како посебен жанр во народната традиција. Гилгамеш е исполнет со тага за загубениот другар и брат и тагува над неговото тело. Деветтата плоча претставува пресврт во фабулата. Гилгамеш, соочен со смртта на Енкиду, си го поставува прашањето за сопствената смрт. Неможејќи да се помири со својата смртност, решава да бара можност за бесмртност. Десеттата плоча зборува за потрагата на Гилгамеш, напуштањето на домот, патувањата. Дознава за дрвото на животот и се упатува кон Утнапиштим. Единаесеттата плоча е мошне значајна, затоа што зборува за митот за потопот, што е извор (во пишана форма) на идејата за крајот на светот. Оваа епизода можеме да ја сретнеме во многу религии, некаде целосно пресликана, некаде разработена, изменета. Утнапиштим е тој што ја раскажува приказната за потопот и му кажува на Гилгамеш како да стигне до билката. Кога Гилгамеш ја наоѓа, змијата е таа што му го краде ’вечниот живот’. Во дванаесеттото пеење се сретнуваме со уште еден митолошки мотив, кој го сретнуваме и во старогрчката митологија и на други места – слегувањето во подземјето. Од оваа епизода ја гледаме идејата на Сумерите за подземниот свет; животот по смртта; контактот со мртвите; комуникацијата со нив итн. Ликот на ГилгамешВо овој јуначки еп, Гилгамеш е претставен како типичен јунак, херој заштитник на градот, силен храбар, почитуван. Уште во првото пеење се сретнуваме со опис за него: „Гилгамеш, победоносниот јунак, ѕидишта околу Урук изгради...“ [1], понатаму: „По убавина и снага никаде не му беа виделе рамен. Лавот тој од лежиштето го брка ... дивиот бик го лови со брзина и сила на својот лак...“[2]. Најкарактеристично за Гилагамеш е неговата природа. Тој е една третина човек, а две третини бог, што веднаш му дава натприродни особини и го сместува во редот на силните, храбрите. Гилгамеш е типичен лик – јунак за митолошките приказни, кој со својата моќ го чува принципот на доброто од силите на злото. Таквите свои атрибути ги покажал низ многубројните битки со животни, џинови, натприродни суштества што боговите му ги праќаат. Како културен херој градител на град, кај него, освен храброста, јунаштвото, силата, како епитет ја сретнуваме и строгоста (суровоста) кон своите сограѓани кога треба да му се покорат:
Од психолошка гледна точка, можеме да ја издвоиме чувствителноста како негова особина (оплакувањето на својот побратим, кој како лик е изграден идентично како него, како негов пандан: „Енкиду, пријателе млад, кај сила ти остана, а гласот, каде?“[4]). Сепак, најважната особина на Гилгамеш е исклучителната несебичност - тој сака билката на животот да ја донесе во Урук, да ја сподели со своите; ја чува, не ја користи само за себе. Оваа особина, оваа постапка, потсетува на Прометеј од грчката митологија, кој сакал да им го даде огнот на луѓето. Божествената природа на Гилгамеш пак, потсетува на Херкул, исто така од грчката митологија. Уште еден лик во овој еп, го сретнуваме и на многу други места во светските религии. Тоа е ликот на Утнапиштим, кој во нашата религија одговара на ликот на Ное. Симболиката во „Епот за Гилгамеш“
Од оваа мисла на Е.М. Мелетински можеме да заклучиме дека во основата на митологијата е обновувањето на светот, неговото повторно создавање, т.е. пресоздавање на редот, враќање кон почетокот на светот, кога сè е ново, чисто, недопрено. За создавањето на светот зборуваат космогониските митови, кои се тесно поврзани со есхатолошките митови (митови за крајот на светот), затоа што обновувањето на светот се одвива во две фази што претставуваат еден вид кружно движење, еден вид циклус: уривање на светот (со потоп, со пожар или на друг начин), и веднаш потоа негово повторно создавање, обновување. Тоа го имаме сликовито во „Епот за Гилгамеш“ - случувањата на Утнапиштим во епизодата со потопот, што е целосно преземена епизода и употребена во Библијата - митот за Ное. Интересно е да се спомене дека за митолошкиот човек обновувањето на светот е многу значајно. Всушност, тој верува дека светот се раѓа повторно, а не се обновува (парафразирано од ’Аспекти на митот’). „Постепено... почна да се раѓа идејата дека постојат вистинити (а не само обредни) уништувања и создавања на светот, дека има „враќања на почетоците“ во вистинска смисла на тие зборови...“[6]. Најчеста симболика во „Епот за Гилгамеш“ имаат броевите. Така на пример, бројот дванаесет го сретнуваме во поделбата на епот на плочи. Бројот на месеците во годината го сретнуваме и во десеттата плоча во разговорот меѓу Ур-Шанаби и Гилгамеш, кога Ур-Шанаби вели: „...Сега дванаесетто стебло земи, Гилгамешу, забоди го“[7]. Гилгамеш користи дванаесет стебла за да ја преброди опасноста. Бројот седум, исто така се сретнува повеќе пати во епот. Еве некои примери: „Шест дена и шест ноќи го оплакував и во гроб не го положив“[8] - закопот е седмиот ден; „Шест дена и шест ноќи во потоци дождот паѓаше. Седмиот ден потопот попушти“[9] - седум дена трае потопот. Како митски симбол го издвојуваме и гавранот, како врска меѓу два света (гавранот му докажува на Утнапиштим дека потопот поминал; а во Библијата гулабот носи маслиново гранче). Змијата, исто така, може да ја спомнеме како уништувач, измамник, злобник. Таа го лишува човекот од бесмртноста, а во Библијата ги лишува Адам и Ева од рајот. Значењето на епотНајголемото значење на делото се состои во тоа што е прв пишан текст со уметничка вредност. Во него се наоѓаат многу митски елементи, моменти од традицијата и религијата на еден од најстарите народи. Елементи од „Епот за Гилгамеш“ наоѓаме и во записите, остатоците на некои подоцнежни култури (дури и денешните), нивните верувања, обичаи. Во епот се отвора прашањето на смртта, на задгробниот живот, на подземјето, потребата и потрагата за вечен живот – теми што до денес останале актуелни и интересни за откривање. И денес сме сведоци на вечната потрага по еликсирот на младоста, по продолжување на животниот век. Многу научни достигнувања од областа на медицината се со цел да ги направат луѓето што помлади. Потрагата по вечен живот, уште од Гилгамеш па до денес, продолжува со можноста за клонирање, со што многу луѓе од историјата би можеле да се „родат повторно“, а некои воопшто да не престанат да постојат. |
||||||
Јакиот човек има само една слаба страна-жената што ја сака!
|
||||||
kiki16
Нов член Регистриран: 27.Февруари.2013 Статус: Офлајн Поени: 5 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
фала
|
||||||
MARIC
Нов член Регистриран: 02.Март.2013 Статус: Офлајн Поени: 3 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
luge jas neznam dali nekoj ke ja procita mojata poraka nemozam da ja najdam na forumot
|
||||||
MARIC
Нов член Регистриран: 02.Март.2013 Статус: Офлајн Поени: 3 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
a mi treba sostav na tema MLADITE VO SOVRMENIOT SVET sostavot treba da sodrzi od 100 do 150 zborovi i treba da ima vovedenen glaven del i zaklucok mi treba za ispit po makedonski jazik
|
||||||
Внеси реплика | страница <1 5960616263 113> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |