IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > АРХИВА > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - Тројство или Четворство?
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

Тројство или Четворство?

 Внеси реплика Внеси реплика страница  123 5>
Автор
Порака
Miralem1 Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 10.Март.2007
Статус: Офлајн
Поени: 1548
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Miralem1 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Тема: Тројство или Четворство?
    Испратена: 18.Март.2007 во 18:38
Koga god da prasam i da pobaram dokaz za Trojstvoto,odgovor e:
 
Krsti ih u ime oca sina i svetog duha Matija 28:19:
 
Ako e ova dokaz za trojstvo,togas sto e ova:
 
Djela apostola 2:38
38. A Petar im rece: Pokajte se, i da se krstite svaki od vas u ime Isusa Hrista .


TROJSTVO ILI CETVRSTVO:
 
Isto taka i za slednive citati se tvrdi deka se dokaz za toa deka Bog e vo trojca:
Iva 1:1:14 U pocetku bijaše Rijec i Rijec bijaše u Boga i Rijec bijaše Bog. Ona bijaše
u pocetku u Boga


Sega,ako go citame ova:
Price Solomunove: 8:22-31.
22. Gospod me(Solomun) je imao u pocetku puta svog, pre dela svojih, pre svakog vremena.
23. Pre vekova postavljena sam, pre pocetka, pre postanja zemlje.


Prasanje e:
Dali se raboti za 4 bogovi (vo eden) ????
 
Alija ra je rekao:Znanje je bolje od imetka.Znanje te cuva a ti cuvas imetak.Znanje je sudija,a bogatstvu se sudi,umrli su oni koji su gomilali bogadstvo,a ostali su oni koji su sakupljali znanje
Кон врв
чаир Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Јануари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 950
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај чаир Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 18.Март.2007 во 19:45

Симбол од Св Атанасие Александриски

1. Оној кој сака да се спаси, пред се треба да ја почитува соборната вера
Која
ако во целост и непогрешно не ја сочува, без сомневање засекогаш ќе погине. Верата, соборна е оваа:

2. Ние го прославуваме Едниот Бог во Троица и Троица во Еден

Со три личности неслиени и една природа неразделна
Зашто една е личноста на Таткото, друга на Синот и друга на Светиот Дух
Но Божјата природа на Таткото, Синот и Светиот Дух е една, Славата е една, и Величието е едно
Каков е Таткото, таков е Синот, таков е и Св Дух
Несоздаден е Таткото, несоздаден е Синот, Несоздаден е Св Дух
Несфатлив е Таткото, несфатлив е Синот, несфатлив е Светиот Дух
Вечен е Таткото, вечен е Синот, вечен е Светиот Дух, меѓутоа не троица вечни, туку Еден Вечен.
Не се троица несоздадени ни троица несфатливи туку еден несоздаден и еден несфатлив
Како што Таткото е Семоќен, така и Синот е Семоќен и Светиот Дух е Семоќен (Седржител, Сеприсутен)
Не троица Семоќни туку Еден Семоќен.Таткото е Бог, Синот е Бог и Светиот Дух е Бог
Меѓутоа нема три Богови, но само Еден Бог
Слично Таткото е Господ, Синот е Господ и Светиот Дух е Господ
Но нема три господа но само Еден е Господ
Како што според Христијанската Вера секоја Личност ја нарекуваме Бог и Господ
Така според истата Соборна Вистина не смееме да кажеме дека има три богови или три господа
Таткото од никого не е создаден ни креиран ни роден.
Синот не е создаден од Таткото, ниту е креиран, туку е Роден
Светиот Дух не е создаден од Таткото ниту креиран ни роден. Светиот Дух од Таткото Произлегува
Има еден Татко, а не три Татковци. Еден Син а не три сина. Еден Свет Дух а не три Свети духови
Во лицата на Света Троица никој не е прв или последен, и никој не е поголем или помал
Сите три личности се вечни и еднакви.
Според она што до сега го кажавме, Троица во Еден, и Еден во Троица го Прославуваме
Затоа кој сака да се спаси треба вака да размислува за Пресвета Троица


3. Заради нашето спасение
треба точно да веруваме и во Воплотувањето на нашиот Господ Исус Христос
Вистинска вера е кога веруваме и кажуваме дека нашиот Господ Исус Христос, Син Божји, е Бог и Човек
Бог по природата на Таткото пред времето роден, и човек по природата на мајката во времето роден
Совршен Бог и совршен Човек, со душа разумна и тело човечко
Еднаков на Таткото со неговата Божја Природа и помал од Таткото со неговата човечка природа
Иако Он е Бог и Човек, во него нема две личности но еден е Христос
Еден, не со претворање на Божјата природа во Тело, но со примање на човечката природа од Божјата
Еден во полнота, не со слевање на природата, но со единство во Личноста (Христос е само една Личност)
Како што еден човек има разумна душа и тело, слично Еден е Христос, Бог и Човек, Богочовек
Кој пострада заради наше спасение и слезе во адот и во третиот ден воскресна од мртвите
И се вознесе на небесата и седна од десно на Бог, Таткото Семоќен,
Од каде што ќе дојде да им суди на живите и мртвите
И со доаѓањето свое сите луѓе со телата свои ќе ги воскресне, за одговор да дадат за делата свои
И ако добро правеле во вечен живот ќе појдат ако зло правле во огин вечен
Ова е соборната вера. Во неа ако некој верно и вистинито не поверува неможе да се спаси 
(Тука завршува Симболот)


За Св Троица постои споредба. Таткото е Сонце, Синот е Светлина, Светиот Дух е Топлина
Синот се раѓа од Таткото и нас ни го дава Светиот Дух
Така Светлината се раѓа од Сонцето и ја осветлува целата Земја
А Топлината произлегува од Сонцето и преку Светлината не стоплува. Господ за себе сведочи:
** Јас сум Светлина на светот, кој врви по мене нема да оди во темнина а ќе има Светлина во животот
Затоа Бог ни го даде Сонцето, за да можеме симболично да го замислиме Несфатливиот

Елохим, Адонаи,
Елшадаи, Кирие, Јахве, Јешуа, Месија, Ника, Теос, Елеос

Бог, еврејски * Елохим, грчки * Теос значи Цар. Господ, евр * Адонаи, грч * Кирие значи Владика или Господар

Божјото вистинско име на евр е ЈАХВЕХ или Јеховах.
Јехова значи ** Јас Сум Оној Кој Сум ** Јас сум Оној Кој Вечно Постојам

Саваот на еврејски значи Семоќен Бог. Ника на грчки значи победник и се однесува на Исус Христос

Исус е грчки и македонски збор, значи Јахве е Спасител. Еврејски Јехошуа *Оној кој вечно постои е Спасител

Христос е грчки и македонски збор и значи Помазан со Елеи (Масло). Еврејски Месија или Мешијах

Господ го земал името ** Помазаник, бидејќи тој е помазан да биде Вечен Цар, Свештеник и Пророк

Масло на грчки * Елеос. Елеј е симбол за Даровите на Светиот Дух

Царот, Свештениците и Пророците Бог ги помазувал со Елеј, односно со Силата на Светиот Дух
Тоа значи, тие имаат посебни Дарови на Светиот Дух за да ја извршуваат својата Служба
Нова заповед ви давам да се љубите еден со друг како што Јас ве возљубив така и вие да се љубите еден со друг.По тоа ке ве познаат сите дека сте мои ученици, ако имате љубов меѓу себе (Јов. 13-34,35)
Кон врв
Miralem1 Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 10.Март.2007
Статус: Офлајн
Поени: 1548
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Miralem1 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 18.Март.2007 во 21:12
Originally posted by чаир чаир напиша:

Симбол од Св Атанасие Александриски

1. Оној кој сака да се спаси, пред се треба да ја почитува соборната вера
Која
ако во целост и непогрешно не ја сочува, без сомневање засекогаш ќе погине. Верата, соборна е оваа:

2. Ние го прославуваме Едниот Бог во Троица и Троица во Еден

Со три личности неслиени и една природа неразделна
Зашто една е личноста на Таткото, друга на Синот и друга на Светиот Дух
Но Божјата природа на Таткото, Синот и Светиот Дух е една, Славата е една, и Величието е едно
Каков е Таткото, таков е Синот, таков е и Св Дух
Несоздаден е Таткото, несоздаден е Синот, Несоздаден е Св Дух
Несфатлив е Таткото, несфатлив е Синот, несфатлив е Светиот Дух
Вечен е Таткото, вечен е Синот, вечен е Светиот Дух, меѓутоа не троица вечни, туку Еден Вечен.
Не се троица несоздадени ни троица несфатливи туку еден несоздаден и еден несфатлив
Како што Таткото е Семоќен, така и Синот е Семоќен и Светиот Дух е Семоќен (Седржител, Сеприсутен)
Не троица Семоќни туку Еден Семоќен.Таткото е Бог, Синот е Бог и Светиот Дух е Бог
Меѓутоа нема три Богови, но само Еден Бог
Слично Таткото е Господ, Синот е Господ и Светиот Дух е Господ
Но нема три господа но само Еден е Господ
Како што според Христијанската Вера секоја Личност ја нарекуваме Бог и Господ
Така според истата Соборна Вистина не смееме да кажеме дека има три богови или три господа
Таткото од никого не е создаден ни креиран ни роден.
Синот не е создаден од Таткото, ниту е креиран, туку е Роден
Светиот Дух не е создаден од Таткото ниту креиран ни роден. Светиот Дух од Таткото Произлегува
Има еден Татко, а не три Татковци. Еден Син а не три сина. Еден Свет Дух а не три Свети духови
Во лицата на Света Троица никој не е прв или последен, и никој не е поголем или помал
Сите три личности се вечни и еднакви.
Според она што до сега го кажавме, Троица во Еден, и Еден во Троица го Прославуваме
Затоа кој сака да се спаси треба вака да размислува за Пресвета Троица


3. Заради нашето спасение
треба точно да веруваме и во Воплотувањето на нашиот Господ Исус Христос
Вистинска вера е кога веруваме и кажуваме дека нашиот Господ Исус Христос, Син Божји, е Бог и Човек
Бог по природата на Таткото пред времето роден, и човек по природата на мајката во времето роден
Совршен Бог и совршен Човек, со душа разумна и тело човечко
Еднаков на Таткото со неговата Божја Природа и помал од Таткото со неговата човечка природа
Иако Он е Бог и Човек, во него нема две личности но еден е Христос
Еден, не со претворање на Божјата природа во Тело, но со примање на човечката природа од Божјата
Еден во полнота, не со слевање на природата, но со единство во Личноста (Христос е само една Личност)
Како што еден човек има разумна душа и тело, слично Еден е Христос, Бог и Човек, Богочовек
Кој пострада заради наше спасение и слезе во адот и во третиот ден воскресна од мртвите
И се вознесе на небесата и седна од десно на Бог, Таткото Семоќен,
Од каде што ќе дојде да им суди на живите и мртвите
И со доаѓањето свое сите луѓе со телата свои ќе ги воскресне, за одговор да дадат за делата свои
И ако добро правеле во вечен живот ќе појдат ако зло правле во огин вечен
Ова е соборната вера. Во неа ако некој верно и вистинито не поверува неможе да се спаси 
(Тука завршува Симболот)


За Св Троица постои споредба. Таткото е Сонце, Синот е Светлина, Светиот Дух е Топлина
Синот се раѓа од Таткото и нас ни го дава Светиот Дух
Така Светлината се раѓа од Сонцето и ја осветлува целата Земја
А Топлината произлегува од Сонцето и преку Светлината не стоплува. Господ за себе сведочи:
** Јас сум Светлина на светот, кој врви по мене нема да оди во темнина а ќе има Светлина во животот
Затоа Бог ни го даде Сонцето, за да можеме симболично да го замислиме Несфатливиот

Елохим, Адонаи,
Елшадаи, Кирие, Јахве, Јешуа, Месија, Ника, Теос, Елеос

Бог, еврејски * Елохим, грчки * Теос значи Цар. Господ, евр * Адонаи, грч * Кирие значи Владика или Господар

Божјото вистинско име на евр е ЈАХВЕХ или Јеховах.
Јехова значи ** Јас Сум Оној Кој Сум ** Јас сум Оној Кој Вечно Постојам

Саваот на еврејски значи Семоќен Бог. Ника на грчки значи победник и се однесува на Исус Христос

Исус е грчки и македонски збор, значи Јахве е Спасител. Еврејски Јехошуа *Оној кој вечно постои е Спасител

Христос е грчки и македонски збор и значи Помазан со Елеи (Масло). Еврејски Месија или Мешијах

Господ го земал името ** Помазаник, бидејќи тој е помазан да биде Вечен Цар, Свештеник и Пророк

Масло на грчки * Елеос. Елеј е симбол за Даровите на Светиот Дух

Царот, Свештениците и Пророците Бог ги помазувал со Елеј, односно со Силата на Светиот Дух
Тоа значи, тие имаат посебни Дарови на Светиот Дух за да ја извршуваат својата Служба
 
 
Gospodine moderatore... dali na ovoj post mestoto mu e tuka ????
Skrsnuvanje na temata...
Ve molam,ako moze nekoj da odgovori na prasanjata od prviot post bujrum,nemojte da im gi zamackuvate ocite na lugeto.
 
Alija ra je rekao:Znanje je bolje od imetka.Znanje te cuva a ti cuvas imetak.Znanje je sudija,a bogatstvu se sudi,umrli su oni koji su gomilali bogadstvo,a ostali su oni koji su sakupljali znanje
Кон врв
чаир Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Јануари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 950
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај чаир Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 18.Март.2007 во 21:29
јас не знам по што ти заклучи дека на овој пост не му е тука местото ти праша ако не се лажам Prasanje e:
Dali se raboti za 4 bogovi (vo eden) ???? а јас ти дадов одговор дека е Еден Бог во три лица Бог Отец, Бог Син и Бог Свет дух и ти ги појаснив нивните разлики ви личните својства.
Djela apostola 2:38
38. A Petar im rece: Pokajte se, i da se krstite svaki od vas u ime Isusa Hrista .


Господ Исус Христос е второто лице од Светата Троица и затоа му се обраќа како на Бог да се покаеме и крстиме во негово име зошто и самиот Господ Исус Христос ни вели

40. Koj ve prima vas, Me prima Mene; a koj Me prima Mene, Go

prima Onoj {to Me pratil.



Нова заповед ви давам да се љубите еден со друг како што Јас ве возљубив така и вие да се љубите еден со друг.По тоа ке ве познаат сите дека сте мои ученици, ако имате љубов меѓу себе (Јов. 13-34,35)
Кон врв
Isis Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

CATALYST

Регистриран: 19.Јануари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 5871
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Isis Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 18.Март.2007 во 21:58
тројството е феномен кои и на хриситјаните кои немаат доволно информации им е загатка.
јас конечно го сватив Тројството, ке го замолам EvAngelos да одвои време и да постира,има убав став за ова.
Кон врв
EvAngelos Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Doulos Evangelos

Регистриран: 28.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 9913
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај EvAngelos Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 18.Март.2007 во 23:11
Ja vidov temava na Miralem i dolgo vreme se mislev dali zasluzuva komentar, bidejki ne mi se vide nekako predizvikuvachka. Podobro Miralem da ni prepishel nekoja statija od Jehovinite Svedoci, oni imaat daleku podobri argumenti protiv Trojstvoto Smile
No bidejki Acelera me zamoli, utre ke vi pisam eden komntar na ovaa tema, bidejki nemam mnogu vreme sega, a plus sakam ubavo i argumentirano da napisam so bibliski citati itn.

Sepak ne mozam da izdrzam a da ne gi demantiram ove zabeleski na Miralem Smile ke pisuvam so crveno...


Originally posted by Miralem1 Miralem1 напиша:

Koga god da prasam i da pobaram dokaz za Trojstvoto,odgovor e:
 "Kogo god da prasam" :)) Neznam kogo si prasuval, ama sigurno znam deka ne si prasal nekoj upaten vo Biblijata.
Krsti ih u ime oca sina i svetog duha Matija 28:19:
 
Ako e ova dokaz za trojstvo,togas sto e ova:
Pogore navedeniot stih e samo eden od dokazite za Trojstvoto.
Djela apostola 2:38
38. A Petar im rece: Pokajte se, i da se krstite svaki od vas u ime Isusa Hrista
Tuka voopsto ne e temata za nacinot na krshtevanjeto. So drugi zborovi vo Matej 28:19 e dadena "formulata" za krshtevanje, tamu Hristos kazuva kako treba da se krstime, a ova tuka sto Petar go kazuva, moze da znaci: krstete se kako sto Hrisots zapoveda, ili po Hristovoto krshtevanje ili po Hristoviot nachin...a koj e toj nacin? epa citaj Matej 28:19


TROJSTVO ILI CETVRSTVO:
 
Isto taka i za slednive citati se tvrdi deka se dokaz za toa deka Bog e vo trojca:
Iva 1:1:14 U pocetku bijaše Rijec i Rijec bijaše u Boga i Rijec bijaše Bog. Ona bijaše
u pocetku u Boga


Sega,ako go citame ova:
Price Solomunove: 8:22-31.
22. Gospod me(Solomun) je imao u pocetku puta svog, pre dela svojih, pre svakog vremena.
23. Pre vekova postavljena sam, pre pocetka, pre postanja zemlje.


Kakov lapsuz e ova vo zagradite "Solomun". Tamu voopsto ne se zbori za nego, tuku za mudrosta. Mudrosta e bozestvena osobina, Bog  poln so mudrost, Bog dava mudrost... Bog preku Hristos (Slovoto, Rijec) mudro go sozdaval svetot na pocetokot. Dajte prvo procitajte barem edno celo poglaje pred da izbrzuvate so komentari.


Prasanje e:
Dali se raboti za 4 bogovi (vo eden) ???? Mozebi za 7 vo 4 ili 16.32 vo 2.16?


Dodeka go spremam komntarot za Trojstvoto, predizvikuvachko prashanje za Miralem:

Ti imash duh, dusha i telo. Dali si ti edno ili tri?
Dali pod edno ime te vikaat, ili te vikaat vaka: Miralem!! dojdi celiot ti zaedno so teloto duhot i dushata.

Prodolzuva....
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
Кон врв
plamenko Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 07.Август.2006
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 2159
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај plamenko Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 18.Март.2007 во 23:45
miralem i mene bi me interesiralo da kazes dali si eden ili trojca miralemi zborat ili pisuvaat
:)
 
Кон врв
аџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 5474
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај аџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Март.2007 во 01:43
Originally posted by Miralem1 Miralem1 напиша:

Gospodine moderatore... dali na ovoj post mestoto mu e tuka ????
Skrsnuvanje na temata...
Ve molam,ako moze nekoj da odgovori na prasanjata od prviot post bujrum,nemojte da im gi zamackuvate ocite na lugeto.


Прво и основно, едниот модератор е Г-ѓа или Г-ѓица, така да не знам зошто се обраќаш со Господине.

Второ, обраќање кон модераторите, од сега натаму, исклучиво по ЛП или стискајќи го тоа копче РЕПОРТ, ако сакате да не известите за некоја злоупотреба, несоодвтен пост, итн. Вака јавно цитирање на цел пост, и повторување само за да се направи некаков јавен спектакл.....не!

Овојпат, го оставам, како лекција за понатаму...


Кон врв
belichka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 30.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 2023
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај belichka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Март.2007 во 10:34
Originally posted by ACELERA ACELERA напиша:

тројството е феномен кои и на хриситјаните кои немаат доволно информации им е загатка.
јас конечно го сватив Тројството, ке го замолам EvAngelos да одвои време и да постира,има убав став за ова.
 
apsurdno, Svetoto Troistvo ne e fenomen nitu pak se izucuva vo fenomenologija, a uste pomalku e zagatka...
 
Blagosloven e Onoj Koj ide vo imeto Gospodovo
Кон врв
Isis Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

CATALYST

Регистриран: 19.Јануари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 5871
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Isis Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Март.2007 во 10:58
на христијаните кои НЕМААТ информации
сум прашала многумина кои велат дека веруваат - објаснете го Тројството?
и незнаат!!!
а феномен , соодветно е...
и на нас не ни е дадено да ги спознаеме сите тајни на Бог.

Кон врв
belichka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 30.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 2023
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај belichka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Март.2007 во 11:05
Toa sto neznaat da go objasnat, ne go pravi prashanjeto fenomen ili pak zagatka....
Blagosloven e Onoj Koj ide vo imeto Gospodovo
Кон врв
belichka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 30.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 2023
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај belichka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Март.2007 во 11:09

Sveta Troica moze da ja prepoznaeme uste na prvata stranica vo prvata glava na Biblijata koga se zboruva za sozdavaweto na svetot. S¢ drugo e sozdadeno vo

stilot - i rece Bog, i bi, zapoveda i se sozdade. Koga dojde na red covekot, koj e kruna na celoto sozdanie, se menuva tekot na raskazot. Ovoj stih (26) veli: ìPotoa rece Bog:

Da sozdademe covek spored nasiot obraz i podobie...î. Upotrebata na mnozina (da sozdademe) ukazuva na sovetuvawe me|u povekje lica, a svetite otci na Crkvata toa

go imenuvaat: Sovet na Sveta Troica. Ovde upotrebenata mnozina ne e od k*rtoazija, tuku ukazuva na postoewe na povekje lica, pri sto ne e opredelen brojot, no se

zboruva vo mnozina (NA[ - NIE). Onie sto ne veruvaat vo Sveta Troica ova mesto go tolkuvaat vo smisla deka Bog se sovetuval so angelite, sto e besmislica, bidejkji

Bog nema potreba da bara sovet od svoi sozdanija. Izrazuvaweto na Boga vo mnozina go srekjavame I pri opisot na Vavilonskata kula (11 glava, stih 7), kade

sto se veli: ìAjde da slezeme i da im go zbrkame jazikot nivni za da ne se razbiraat eden so drug...î. Ima uste nekolku delovi od Stariot zavet

koi ukazuvaat na toa deka Troica bese vo najava. Priedna sredba na Avraam so trojca patnici, toj gi precekuva i gi ugostuva trojcata, no se poklonuva kako na eden.

Avraam veli: ìGospodi, ako sum nasol milost pred tebe, nemoj da go odmines svojot slugaî (18,3), a po zaminuvaweto na trojcata patnici, rekol: ìGospod si zaminaî (stih

33). Znaci, toj vide trojca patnici, no se pokloni na eden. Ova e prvoto mesto vo Stariot zavet kade sto se opredeluva brojot tri. Sredbata na Avraam e motiv za ikonata

naslikana od Rubqov, kade sto se pretstaveni trojcata patnici, odnosno Sveta Troica.

Vo Stariot zavet ima i drugi mesta kade sto se spomnuva brojot tri. Na primer, prorokot Isaija videl vo vizija kako serafimite letaat okolu prestolot Bozji i ja peat pesnata: ìSvet, svet, svet e Gospod Savaotî (6,3)! Sekoe svet se odnesuva na edno od licata na Sveta

Troica. Ima mesta vo Stariot zavet koi poblisku gi opredeluvaat licata na Sveta Troica, kako na primer ona od vtoriot psalm, stih 7, vo koe Otecot (Gospod) Mu se obrakja na Sinot, velejkji: ìTi si moj Sin, jas denes te rodivî. Ili vo psalm 109 stih 1: ìMu rece Gospod na mojot

Gospod (Otecot mu veli na Sinot): Sedi od mojata desna strana dodeka gi stavam neprijatelite Tvoi vo podnozjeto na nozete Tvoiî. Najjasnoto, pak, mesto vo

Stariot zavet vo koe se spomnuvaat duri i trite lica na Sveta Troica se nao|a vo Knigata Mudrost Solomonova (9,17), kade sto se veli: ìVoljata tvoja Boze (Oce) koj bi

 

ja poznal da ne si ni ja dal Premudrosta i da ne si ni Go ispratil tvojot Svet duh odozgoraî. Premudrosta ovde e sinonim na Sinot. Vo Stariot zavet Bog namerno ne se otkriva

celosno kako Troica, bidejkji vo toa vreme lu|eto tesko mozele da ja zadrzat verata vo eden Bog, a kamoli vo Troica. Vo toj period toa kje bese povod za pa|awe vo krivobostvo ili mnogubostvo. Samo da se potsetime deka dodeka Mojsej bese na Sinaj za da gi

primi Desette Bozji zapovedi, narodot koj stoese vo podnozjeto na planinata izgradi kip (idol – zlatno tele) i mu se poklonuvase. Celosnoto otkrivawe ili objavuvawe na Sveta Troica stana mozno duri po voplotuvaweto na Sinot Bozji. Otecot e prvoto lice na Sveta Troica. No, ne e prvo zatoa sto e pogolemo ili postaro od drugite dve lica - Sinot i Svetiot duh - tuku zatoa sto Otecot e naceloto ili izvorot od koj vecno se ra|a Sinot i

vecno ishodi Svetiot duh. Otecot ne moze da se zamisli bez Sinot i bez Svetiot duh.

Sinot Bozji ili Sinot covecki... Sinot Bozji e vtoroto lice na Sveta Troica,

koj vecno se ra|a od Otecot. Istiot toj Sin, ili Logos, ili Slovo, od qubov kon nas lu|eto i zaradi naseto spasenie, se voploti od Svetiot duh i od Precistata devojka Marija (Marija Deva) i stana covek pred 2.000 godini. Toa e istoriskiot Gospod Isus Hristos, koj e

istovremeno i vistinskiot Bog i vistinski covek, odnosno Bogocovek, slicen nam vo s¢, osven vo grevot. Sinot Bozji i po ovoplotuvaweo ostana vtoroto lice na Sveta Troica i, kako vistinski Bog, ne pretrpe nikakva promena. Terminot voplotuvawe doa|a od

zborot plot - sto znaci telo, znaci votelovuvawe ili vocovecuvawe. Znaci, Hristos se voploti od Svetiot duh i od Marija Deva i se vocoveci, odnosno stana covek. Ra|ajkji se od devojka, Sinot ne go narusi redot

vo Sveta Troica, nitu, pak, go narusuva svoeto licno svojstvo na ra|awe, tuku ra|ajkji se kako ^ovek ni ja otkriva tajnata na Sveta Troica. Sinot dojde da go otkrie vistinskoto ime na Boga, a toa e imeto Otec. Vo takanarecenata Molitva Gospodova, Gospod Isus Mu se obrakja na Otecot: ìOce, da se sveti imeto Tvoe...î. Prva javna manifestacija na Sveta Troica imame

vo cinot na krstanieto na Gospod Isus Hristos, sto go slavime na praznikot Bogojavlenie. Hristos, vtoroto lice, ovoploteniot Sin Bozji, stana ^ovek i, iako nemase potreba da se krstava, toj go stori toa za da ni dade primer i nam. Vo toj mig se slusna glas od Neboto -

ìOva e mojot vozquben Sin koj e po mojata volja, nego poslusajte goî (Matej 3,17 ). Toa bese glasot na Otecot. Svetiot uh, vo vid na gulab, gi potvrdi zborovite na Otecot. Istite zborovi se slusnaa i pri Preobrazuvaweto na Hrista na planinata Tavor, nastan

sto nasata Crkva go slavi na praznikot Preobrazenie Gospodovo. Hristos na Tavor, pred trojcata ucenici, Jakov, Petar i Jovan, se preobrazi i ja pokaza slavata na

svoeto Bozestvo. Vo toj mig se slusnaa zborovite na Otecot - ìOva e mojot vozquben Sin koj e po moja volja, nego poslusajte goî (Marko 9,7), a Svetiot duh ovoj pat se

pokaza vo svetlinata. Kade Noviot zavet ja pretstavuva Sveta Troica?

Celiot Nov zavet, vsusnost, e vo znakot na Sveta Troica, zavet ili sojuz so Boga, koj e sklucen so Boga preku prolevaweto na skapocenata krv na Bogocovekot

Hristos, koj e eden od Troica - vtoroto lice na Sveta Troica. Vo Noviot zavet Gospod Isus Hristos spasenieto go stava vo zavisnost od Sveta Troica. Po Voskresenieto,

Gospod Isus gi isprakja svoite ucenici - apostolite vo svetot so zapoved: ìOdete i naucete gi site narodi, krstavajkji gi vo imeto na Otecot, i Sinot, i Svetiot Duh, i ucejkji gi da pazat s¢ sto sum vi zapovedalî (Matej 28, 19-20). Na drugo mesto veli: ìKoj veruva i se krsti (vo

imeto na Otecot, i Sinot, i Svetiot duh), kje bide spasenî. Znaci, porakata e jasna - clen na Crkvata se stanuva so vera i so krstanie vo imeto na Sveta Troica. Edno od

klucnite mesta vo Noviot zavet i izvor za naseto znaewe za Sveta Troica e pocetokot na Evangelieto spored Jovan, kako i negovoto Prvo poslanie: Evangelieto zapocnuva: ìVo pocetokot bese Slovoto, i Slovoto bese vo Boga i Bog bese slovotoî. Ovde Otcot e narecen Bog, a i Slovoto (Sinot) e narecen Bog, koj e razlicen od Otecot. Ovde zborot ìpocetokî nema vremenski, ami ontolos ki karakter. Sozdavaweto na svetot stanalo preku

Slovoto, Zborot, ili Logosot. Logos znaci zbor, no znaci i smisla. Toa znaci deka s¢ sto e sozdadeno nosi pecat na logosnost, na osmislenost, odnosno s¢ ima svoja

smisla. Nisto ne e slucajno. Sveti Jovan Bogoslov, najmladiot Isusov ucenik,

vo svoeto Prvo soborno poslanie go doobjasnuva ona sto go rece vo pocetokot od Evangelieto, koga veli: ìTroica se koi svedocat na Neboto - Otecot, Sinot i Svetiot Duh,

i Troica se ednoî (5,7) Doa|ame do Svetiot duh. Kade e negovoto mesto?

Svetiot duh e tretoto lice na Sveta Troica, koj isto taka e prisuten otsekogas, odnosno od samiot pocetok na sozdavaweto na svetot. Vo Biblijata toa e ilustrirano

vaka: ìVo pocetokot Bog gi sozdade Neboto i Zemjata, a z emjata bese bezoblicna i prazna i Duhot Bozji lebdese nad vodataî. Svetiot duh bil toj faktor koj ja zagreval

atmosferata, koj sozdaval uslovi za da se pojavi zivotot na Zemjata. Svetiot duh go sporeduvaat so ptica koja lezi nad svoite jajca za da gi izvede svoite mladenciwa. Za Svetiot

duh se zboruva i na drugi mesta vo Stariot zavet, osobeno kaj prorocite, koi govorele pod vdahnovenie na Duhot Bozji ili Gospodov. Da privedeme samo eden primer od

prorok Isaija (61,1): ìDuhot Gospodov e na mene, koj me pomaza da im blagovestam na bednite...î. Noviot zavet zapocnuva so blagovesta na archangel Gavril deka Marija kje rodi Sin Isus, a koga taa go prasa kako kje bide toa koga taa ne znae za maz, togas Gavril £

odgovoril: ìSilata na Svetiot duh kje slegne na Tebe I silata na Sevisniot kje te oseni, pa zatoa i rodenoto od tebe kje se narece Sin Bozjiî (Luka 1,35). Po krstanieto

na Isus, Svetiot duh go izvede vo pustinata da bide iskusan.

Kako sto gledate, ima edno postojano prethodewe i posleduvawe - Svetiot duh mu prethodi na Hrista, a neposredno pred voznesuvaweto, Hristos na apostolit  im

rece: ìJas kje go pomolam Otecot, i on kje vi dade drug Utesitel..., a Utesitelot, pak, Duhot Sveti, kogo Otecot kje go isprati vo moe ime, on kje ve nauci na s¢ i kje vi

napomni za s¢ sto sum vi zboruvalî (Jovan 14, 16. 26). Vo narednata glava (15,26) evangelistot Jovan go posocuva licnoto svojstvo na Svetiot duh - izleguvaweto od Otecot,

pa veli: ìA koga kje dojde Utesitelot, kogo kje vi go ispratam jas od Otecot, Duhot na vistinata, koj izleguva od  Otecot, on kje svedoci za meneî. Svetiot Duh, po sleguvaweto

vrz apostolite vo denot na Pedesetnicata - kaj nas toj nastan go slavime na praznikot Duhovden - go prodolzuva deloto sto Isus go izvrsi, iako Isus e postojano prisuten

vo svetot i po svoeto voskresenie i voznesenie. Hristos e postojano prisuten vo svojata Crkva, osobeno preku  Svetata pricest, koja e negovo telo i krv. No, mora da se

napomene i toa deka vo Crkvata nisto ne se slucuva bez Svetiot duh, bidejkji pretvoraweto na lebot i vinoto vo telo i krv na Hrista se izvrsuva p reku prizivot na Svetiot duh. Poinaku receno, Sinot i Svetiot duh se sekogas zaedno, no vo deloto na Spasenieto na covekot i na svetot nekogas prethodi Sinot, a nekogas Svetiot duh. Taka, na primer, Svetiot duh go podgotvuva voplotuvaweto na Sinot, a Sinot - isprakjaweto na Svetiot duh vo svetot vo

funkcija na Crkvata.

[to znaci proishodewe?

Toa e izleguvawe kako od izvor, toa e eden cin sto ne zavrsuva. Postoi razlika me|u ra|aweto na Sinot od Otecot i ishodeweto na Svetiot duh od Otecot, no vo     prirodata na taa razlika covekot ne moze da pronikne. Ogrevoveniot um covekov, koj rezonira vo granicite na

materijalistickite kategorii, kje se sopne vednas na Sveta Troica. Nasata logika veli deka eden ne moze da bide ramen na tri, nitu, pak, tri da bidat edno. A, sepak,

Bozjoto otkrovenie uci deka Bog e edinica vo Troica I Troica vo edinica.

Za da si ja doblizime malku tajnata na Sveta  Troica, dobro e da se potsetime deka Otkrovenieto Bozjo - Biblijata n¢ uci deka Bog e qubov, a qubovta e relaciska: toa znaci

deka za da moze qubovta da se manifestira, potrebni se najmalku dve licnosti. Licnosta ne moze da se prepoznae ako nema druga licnost, sto znaci deka Bog e qubov od vecnost. Otecot od vecnost go qubi Sinot i Svetiot duh, Sinot go qubi Otecot i Svetiot duh, a

Svetiot duh go qubi Otecot i Sinot i, ako ne e taa vecna, sovrsena qubov Bozja, nie vo ovoj svet ne bi ni znaele sto e toa qubov. Treba da znaeme uste edna rabota - vecnoto postoewe na Bog - Troica e nezavisno od postoeweto na svetot. Svetot mozel i da ne

postane, a Bog, sepak, bi bil otsekogas Otec, Sin, i Sveti Duh - Troica ednosusna i nerazdelna. Bog go sozdal svetot i nas lu|eto od qubov i zatoa sto e dobar, za da ima i drugi ucesnici vo Negovoto blazenstvo i dobrina.

Se postavuva prasaweto ako e Sinot slika na Otecot, a

Svetiot duh e slika na Sinot, togas koja e slikata na Svetiot duh?

Ikona ili slika na Svetiot duh kje bidat mnozestvoto

obozeni licnosti preku Duhot Sveti, zasto krajnata cel na sekoj  covek e da go zapoznae Boga. No, ne samo da go zapoznae Boga, tuku I  da bide vo zaednica, edinstvo so Nego, odnosno da bide obozen, otroicen. Na prvo mesto se svetitelite i site onie koi se na patot

na toa obozuvawe. ^ovekot e sozdaden zaradi taa zaednica so Boga, no taa bese prekinata so prvorodeniot grev, pri sto se postavi edna pregrada me|u Boga i lu|eto. Vo zelbata da se urne pregradata, Bog go isprati svojot Sin, koj se rodi i postrada od qubov kon nas

lu|eto, za na krstot da go pobedi grevot i, preku Svoeto voskresenie, da go pobedi najgolemiot neprijatel na covekot - smrtta. Zatoa Hristos rece: ìJas sum Voskresenie i zivot, koj veruva vo mene i ako umre, kje ziveeî. Vo pravoslavnite hramovi gulabot e smesten nad oltarnite ikoni. Dali toj pretstavuva simbol na Svetiot duh? Da. Gulabot go simbolizira Svetiot

duh, koj sleguva i ostanuva vrz Hrista - Mesijata ili Pomazanikot, a pomazanieto e

Svetiot duh. Vekje spomnavme deka svetite otci Svetiot duh go sporeduvat so ptica. Na

pedesettiot den po Hristovoto voskresenie, Svetiot duh im se javi na apostolite vo vid

na ogneni jazici. Simbolikata e vo toa sto apostolite so primaweto na Svetiot duh ja

dobija Bozjata sila i darot na jazici za da mozat da ja prenesat radosnata vest za

Hristovoto voskresenie na site narodi. Okolu ikonite i pretstavuvaweto na

Sveta Troica. Na nekoi ikoni moze da se vidi vozrasen lik so bela brada, do nego mlad

maz so crna brada i gulab. Toa li e kanonskiot pristap kon

Sveta Troica? Sinot mozeme da go pretstavime, bidejkji toj bese istoriska licnost. Bog stana telo, covek, pa zatoa nie imame pravo da go pretstavuvame Bogocovekot Hristos. Toa e dogmatskata osnova na ikonata, koja ne e idol, ami dokument koj postojano n¢ potsetuva na faktot na Bogooplotuvaweto. Svetiot duh go pretstavuvame onaka kako sto za prvpat se

pojavil - vo vid na gulab, a na Pedesetica vo vid na ogneni jazici. No, Otecot nikogas ne se pojavil, nikogas ne se manifestiral vo vidliva forma i zatoa Crkvata zabranuva kakvo

bilo pretstavuvawe na Otecot. Ikonite na koi Otecot e pretstaven kako starec so bela brada - ne se kanonski ikoni. Edinstvenata pravilna ikona na Sveta Troica e pretstavuvaweto na sredbata na Avraam so trite patnici, koga Avraam kaj dabot mavriski ja ugosti Sveta Troica vo likot na tie patnici. Ikonata e naslikana od Rubqov. Terminot Sveta Troica. Drugi go koristat terminot

Sveto Trojstvo. [to e pravilno?

Pravoslavniot hristijanin nikogas nema da go

upotrebi terminot Sveto Trojstvo. Terminot Trojstvo e

povekje filozofski termin i obicno e zastapen vo zapadnata

sfera, kako filozofska, taka i religiozna. Pravoslavniot

hristijanin sekogas treba da go upotrebuva terminot Sveta

Troica.

 

SIMVOL NA VERATA

Veruvam vo Edniot BOG OTEC, Sedrzitel,

TVOREC na neboto i na zemjata,

na s¢ vidlivo i nevidlivo.

I vo Edniot GOSPOD ISUS HRISTOS,

SINOT Bozji Edinoroden,

Koj e roden od OTECOT pred site vekovi;

Svetlina od Svetlinata,

vistinski Bog od vistinskiot Bog,

roden, nesozdaden, EDINOSU[TEN NA OTECOT,

preku Kogo s¢ stanalo.

Koj zaradi nas lu|eto

i zaradi naseto spasenie sleze od nebesata,

i se VOPLOTI OD SVETIOT DUH I DEVA MARIJA

i stana ^OVEK.

I Koj bese raspnat zaradi nas vo vremeto

na Pontij Pilat, i stradase i bese pogreben.

I Koj VOSKRESNA vo tretiot den, spored Pismoto.

I Koj se VOZNESE na nebesata,

i Koj SEDNA ODDESNO NA OTECOT.

I Koj pak kje dojde so slava

da im sudi na zivite i na mrtvite,

i Negovoto Carstvo ne kje ima kraj.

I vo SVETIOT DUH GOSPOD, Koj dava zivot,

Koj ishodi od OTECOT,

Komu zaedno so OTECOT i SINOT

Mu se poklonuvame i Go slavime,

i Koj govorel preku PROROCITE.

Vo edna, Sveta, Soborna i Apostolska Crkva.

Ispovedam edno krstenie

za prostuvawe na grevovite.

Go cekam voskresenieto na mrtvite.

I zivotot na idniot vek. Amin!



Изменето од belichka - 19.Март.2007 во 11:10
Blagosloven e Onoj Koj ide vo imeto Gospodovo
Кон врв
Isis Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

CATALYST

Регистриран: 19.Јануари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 5871
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Isis Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Март.2007 во 11:11
вака сега можеме да ја тераме до бесвест дискусијава, но факт е дека треба да се појасни, за сите, нема да навлегувам кој знае а кој не.
во Божјите работи, зошто тој сака да дејствува преку тројство, мислам не е наше да спориме, не можеме ние како попрости да го дефинираме посупериорниот.Wink

Кон врв
чаир Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Јануари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 950
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај чаир Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Март.2007 во 11:14
Originally posted by ACELERA ACELERA напиша:

тројството е феномен кои и на хриситјаните кои немаат доволно информации им е загатка.
јас конечно го сватив Тројството, ке го замолам EvAngelos да одвои време и да постира,има убав став за ова.


Светото Троиство во никоја рака не е феномен тоа е Богооткриена вистина која за нас луѓето со помрачен разум е несватлива. Се додека пробуваме да ја објасниме Божјата премудрост со физика и логика никогаш нема да успееме, светите догми се предмет на верата и ние треба да веруваме во нив а не да го испитуваме она кое за нас е несфатливо .
Основната Богооткриена вистина на христијанската вера по која се разликува од останатите монотеистички учења е Светата Троица. бог е еден по природа (по суштина) но троичен по ипостас (лица). Отецот, Синот и Светиот Дух се во се исти, исти се во својата влас, достоинство, чест и слава: и Отецот е Бог и Синот е Бог и Светиот Дух е Бог но тоа не се три одвоени Бога туку тоа е еден единствен Бог бидејќи им е заедничка суштината, тоа што ги прави да се разликуваат меѓу себе се нивните лични својства - за Отецот е нероденоста за Синот е неговото вечно и непрестано раѓање од отецот или синовство а за Светиот Дух е исто така вечното излегување и происходење од Отецот.

Што е тоа происходење?
Тоа е излегување како од извор, тоа е еден чин што не завршува. Постои разлика  помеѓу раѓањето на Синот од Отецот и исходењето на Светиот Дух од Отецот, во природата човекот не може да ја проникне да ја разбере таа разлика. Огревовениот човечки ум размислува во границите на материјалистичките категории и веднаш кесе сопне на Светата Троица. Нашата логика вели дека еден не може да биде рамен на три и три да бидат едно, а сепак божјото откровение учи дека Бог е единица во Троица и Троица во единица. Добро е да се поцетиме дека Откровението Божјо не учи дека Бог е љубов, а љубовта е релациска значи за да се манифестира љубов треба да има најмалку две личности, што значи дека Бог е љубов од вечност, Тој од вечност го љуби Синот и Светиот Дух и Синот од вечност ги љуби Отецот и Светиот Дух а и Светиот Дух од вечност ги сака Отецот и Синот. Ако не била таа совршена љубов ни денеска не ке сме знаеле што е тоа љубов.
Треба да знаеме уште една работа дека постоењето на Бог - Троица не е условено и зависно од времето и од светот зашто светот е создаден од Бог , а Троица едносушна и неразделна постои од секогаш и за секогаш. АМИН




Изменето од чаир - 19.Март.2007 во 11:42
Нова заповед ви давам да се љубите еден со друг како што Јас ве возљубив така и вие да се љубите еден со друг.По тоа ке ве познаат сите дека сте мои ученици, ако имате љубов меѓу себе (Јов. 13-34,35)
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  123 5>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,266 секунди.