|
Битолската плоча за Самоил - фалсификат! |
Внеси реплика | страница <1 1516171819 22> |
Автор | |
gelkov
Нов член Регистриран: 22.Февруари.2006 Статус: Офлајн Поени: 15 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Всички критики които отправя въпросният професор, относно смелото и " дори наивно" препоилгане на годината могат да бъдат наречени коректни и допустими за научен спор.Самият професор казва че не се знае точно какъв е бил правописът през 10 - 11 век и че ПРЕДПОЛАГА че се отнася за по - късен период.Поразяващо обаче е съвпадението на личностите описани в плочата - това е именно Самуиловият род - и тоа е трудно да бъде отречено от който и да е историк, за това и все още плочата стои в музея на град Битоля.
|
|
Винаги се съзнаваме като отделна, единна, съвършенно отлична от сърбите, с българско самосъзнание...(Кръсте Мисирков - вестник "20 Юли" / 11.05.1924г. )
|
|
Makedonski
Сениор Регистриран: 17.Ноември.2005 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 113 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Eве што вели проф. Horace Lunt од Harvard за битолската плоча:
"In 1956 a marble block serving as part of the threshold of a sixteenth-century mosque in Bitola was discovered to contain a badly worn Slavonic inscription. The text clearly must have spilled over to a lost block on the left, and to one or more blocks at the top. Yet the twelve preserved lines refer to ”John, autocrat of the bulgars„ and, later, ”son of Aron.„ The historian and paleographer Vladimir Moshin published the text (in Makedonski jazik, 1966), with a bold series of conjectures and emendations arguing that the inscription included reference to Samuel's defeat in 1014 and had been set up by Ivan Vladislav, Samuel's nephew (ruled 1015-1018). The Zaimovs confidently ”restore„ most of the text, including dates, and proceed to take their wish thoughts as incontrovertible proof of a number of historical events otherwise unknown. Unfortunately there is no even remotely reliable set of criteria for dating early South Slavic Cyrillic, and epigraphic material is sparse and extremely controversial. I must respectfully disagree with Moshin's estimate that this text fits in the early eleventh century. Zaimov's paleographic and linguistic arguments are inaccurate and naive. One basic point: Moshin clearly records the fact that the date he confidently reconstructs as 6522 (1014) has been worn away (”datata e izlizhana„; p.39 in Slovenska pismenost, ed P.Ilievski, Ohrid, 1966). Indeed it does not show up in any published photographs (note that Zaimov's plate 2 has been doctored in an unspecified manner, and plate 3 is frankly drawing), nor is it found in a latex mold made by Professor Ihor Sevchenko od Dumbarton Oaks. Assuming that this spot does contain a date, one can grant the 6 and the final 2, and a vertical line with a partial crosspiece that could be F(500) but looks much more like ps (700), and is followed by a space wide enough even for M (40). If one then conjectures the numbers as 6742, the date would be 1234. This fits beautifully with the ortography and language, and identifies Ivan as Asen II, who gained power over Macedonia in 1230. Yet it also demolished the inctricate historical explanations elaborated by the Zaimovs and generally diminishes the light that this inscription allegedly throws on an obscure period of Macedonian and Bulgarian history. The crucial questions remains open. Horace G Lunt Harvard University ” („Slavic Review, 31,2, 1972) Професор Lunt нагласува дека бугаринот Заимов и неговиот тим jа "фризирале" плочата на неодреден начин, и дека извеле заклучоци врз основана тоа што сакаат да видат наместо врз основа на страрноста. Проф. Lunt исто така докажува дека и по ортографиjата и по jазикот, плочата одговара на XIII веки во времето на Асен II и одговара на 1230 година, а не 1014 година. Професорот Lunt го критикува Мошин ха "храбрите ... дополнениjа" на текстот наплочата кои ги смета за НЕПРИФАТЛИВИ во науката. Значи, гледаме дека битолската плоча е од 1230 година, односно од времето кога Maкедониja краткотраjнo влегла во границите на тнр. Второ бугарско царство кое пак е куманско-влашка творба! Проф. Lunt ги нарекува jазичките и палеографските "докази" на бугаринот Заимов НЕТОЧНИ и НАИВНИ. Со ова се завршува приказната за битолската плоча,односно за уште еден бугарски фалсификат преку коj се обидува да се докаже недокажливото -некаков наводен бугарски карактер на Са,оиловото царство. |
|
Makedonija na Makedoncite!
|
|
Boogie
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Модератор Слобода или Смрт Регистриран: 26.Октомври.2005 Статус: Офлајн Поени: 10652 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
И ова е многу интересно исто Венелин
Ветер - митологија на Македонците Во верувањата кај нашиот народ ветерот е осмислен како појава со различни својства, особено неговите два основни синоними: виор и бура. Виорот се јавува како поривно кружно движење во форма на труба или вртлог, најчесто околу пладне во топлите летни денови, а бурата како непредвидлива крајно разорна сила. Во народните преданија се среќаваат остатоци од архаични претстави за ветровите како митски суштества, кои живеат на Крајот на Земјата или во Долната земја,
со што се потенцира нивното потекло од “оној свет“. Тие живеат во
огромна пештера и ги чува ламја, а излегуваат кога вратите од пештерата
ги отвара Господ или Св. Илија.
Народот ги именува со топонимско-географски ориентири (“горниот“,
“белиот“), според метеоролошките промени (“дождовец“) или по страните
на светот (“северец“). Во верувањата виорот се интерпретира како борба на змејови или како самовилска игра, а некаде се верува дека виорите се
сестри на самовилите што им помагаат да грабнат човек. Тогаш тој човек
се лекува од лудилото со засладување со мед на местото каде што дувал виорот. Овој ветер предизвикува и асоцијација на оро, па некаде тој се нарекува и “ѓаволска свадба“, “ѓавол се жени“ или “самовилско оро“. За бурата се верува дека се појавува како резултат на невино пролеана крв. Во Дебарско на Летник, кога се врши житото, жените прават питулици и го канат ветерот на гумно со зборовите: Ела ветру на топеница,
на лето на бела пченица. Изменето од Boogie - 27.Октомври.2006 во 23:47 |
|
Boogie
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Модератор Слобода или Смрт Регистриран: 26.Октомври.2005 Статус: Офлајн Поени: 10652 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Еве нешто интересно за тебе Венелин,дали негде распознаваш за Бугарите
и Бугарската нација во оваа година или нема овој пат англиски да
разбереш.
Article from the 1911 EncyclopediaBELISARIUS (c. 505-565), one of the most famous generals of the later Roman empire, was born about A.D. 505, in "Germania," a district on the borders of Thrace and Macedonia. His name is supposed to be Slavic. As a youth he served in the bodyguard of Justinian, who appointed him commander of the Eastern Macedonian army. He won a signal victory over the Persians in 530, and successfully conducted a campaign against them, until forced, by the rashness of his soldiers, to join battle and suffer defeat in the following year. Recalled to Constantinople, he married Antonina, a clever, intriguing woman, and a favourite of the empress Theodora. During the sedition of the "green" and "blue" parties of the circus (known as the Nika sedition, 532) he did Justinian good service, effectually crushing the rebels who had proclaimed Hypatius emperor.zSB(3,3) an
against the Vandal kingdom in Africa, a perilous office, which the rest
of the imperial generals shunned, was conferred on Belisarius. With
15,000 mercenaries, whom he had to train into Roman discipline, he took
Carthage, defeated Gelimer the Vandal king, and carried him captive, in
534, to grace the first triumph witnessed in Constantinople. In reward
for these services Belisarius was invested with the consular dignity,
and medals were struck in his honour. At this time the Ostrogothic
kingdom, founded in Italy by Theodoric the Great, was shaken by internal
dissensions, of which Justinian resolved to avail himself. Accordingly,
Belisarius invaded Sicily; and, after storming Naples and defending Rome
for a year against almost the entire strength of the Goths in Italy, he
concluded the war by the capture of Ravenna, and with it of the Gothic
king Vitiges. So conspicuous were Belisarius's heroism and military
skill that the Ostrogoths offered to acknowledge him emperor of the
West. But his loyalty did not waver; he rejected the proposal and
returned to Constantinople in 540. Next year he was sent to check the
Persian king Chosroes (Anushirvan); but, thwarted by the turbulence
of his troops, he achieved no decisive result. On his return to
Constantinople he lived under a cloud for some time, but was pardoned
through the influence of Antonina with the empress. The Goths having
meanwhile reconquered Italy, Belisarius was despatched with utterly
inadequate forces to oppose them. Nevertheless, during five campaigns he
held his enemies at bay, until he was removed from the command, and the
conclusion of the war was entrusted to the eunuch Narses. Belisarius
remained at Constantinople in tranquil retirement until 559, when an
incursion of Bulgarian savages spread a panic through the metropolis,
and men's eyes were once more turned towards the neglected veteran, who
placed himself at the head of a mixed multitude of peasants and
soldiers, and repelled the barbarians with his wonted courage and
adroitness. But this, like his former victories, stimulated Justinian's
envy. The saviour of his country was coldly received and left unrewarded
by his suspicious sovereign. Shortly afterwards Belisarius was accused
of complicity in a conspiracy against the emperor (562); his fortune
was confiscated, and he was confined as a prisoner in his palace. He was
liberated and restored to favour in 563, and died in 565.
The fiction of Belisarius wandering as a blind beggar through the
streets of Constantinople, which has been adopted by Marmontel in his
Belisaire, and by various painters and poets, is first heard of
in the 10th century. Gibbon justly calls Belisarius the
Africanus of New Rome. He was merciful as a conqueror, stern as a
disciplinarian, enterprising and wary as a general; while his courage,
loyalty and forbearance seem to have been almost unsullied. He was the
idol of his soldiers, a good tactician, but not a great strategist.
Изменето од Boogie - 27.Октомври.2006 во 22:32 |
|
Boogie
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Модератор Слобода или Смрт Регистриран: 26.Октомври.2005 Статус: Офлајн Поени: 10652 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Немој да си накарај на срце сепак ние не сме професори или историски
научници,тоа што не интересирало сме го прочитале го знаеме и ти го
кажуваме
Поздрав |
|
venstar
Сениор Регистриран: 14.Јуни.2006 Локација: Germany Статус: Офлајн Поени: 93 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Прав си, Буги, че се въртя в кръг и очаквам да ми отговорите на тези въпроси, ама все не става. Здраве да е! Ама ще те помоля за последно. Дай някакви документи за коронясването на Самуил и за създаването на Охридската Патриаршия! Признах ти, че сега се занимавам с тези въпроси и не съм имал възможност да прегледам всички български документи по тази тема, да не говорим за чуждите историци. Затова те моля да дадеш, ако имаш нещо, което да ми помогне да се оправя по-бързо и целенасочено. Не е проблем и ако не ми дадеш нищо. Щом споменавате римския папа (и вие и проф. Златарски, ама той казва, че нищо не се е получило) значи има някакви документи. Друг е въпроса дали са достъпни. Извинявам се, ако съм нервирал някого с многото си въпроси, но право да ти кажа, досега в този форум не съм получил еднозначен и подкрепен с доказателства отговор на голяма част от тях. Някак дискусията във форума стои далеч от един качествен исторически дебат. Ето, нашия приятел Наум пита в друга тема дали българите са православни. Дадох му доказателства от най-високо и достоверно ниво, а той вика "не ми давай линкове, а кажи ти какво мислиш". Явно за някои хора тук е място за чешане на езиците. Може и да са прави. Все пак това е публичен форум, а не научен симпозиум. Поздрави на всички, Венелин |
|
Всичко изпитвайте,
дръжте доброто! (1 Сол. 5:21) |
|
Boogie
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Модератор Слобода или Смрт Регистриран: 26.Октомври.2005 Статус: Офлајн Поени: 10652 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Се враќаме повторно на истите муабети и имам чувство дека ти Венелин се вртиш само во круг додека да најдеш нешто по интересно.Право да ти кажам сите овие прашања ги одговорам и сите Бугарски докази ги побив не како не основани него доста од нив и како измислени.Во тој контекст како последно (шлаг на тортата) го чував бугарскиот поет тој е само еден од многуте Бугари кои го опишале Самуил како македонски владетел без разлика каква му е титулата а тоа не да биде предмет за дебата туку само показател за вистината која и вие Бугарите ја знаете но ја прикривате од многу разни причини.И на крај дав ве поздравам и да ми останете живи и здрави па сер надевам дека ке има нови и интересни дебати |
|
venstar
Сениор Регистриран: 14.Јуни.2006 Локација: Germany Статус: Офлајн Поени: 93 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Йовано, Йованке, ама ако го пипне жена му Ирина, ромейката, ... направо не ми се мисли Поздрав, Венелин |
|
Всичко изпитвайте,
дръжте доброто! (1 Сол. 5:21) |
|
adzigogov2001
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор Регистриран: 21.Јули.2006 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 0 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Самоил си одел и си пеел,
ЈОВАНОООО, ЈОВАНКЕЕЕЕ, на Вардарот платно белиш море на вардарот платоооо итн... Ај сите на ГЛАС |
|
ЌЕ ТЕ ИЗГОРАМ
|
|
naum
Сениор Baniran Регистриран: 17.Август.2006 Статус: Офлајн Поени: 65 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Vidi vidi asega ovaj vazov ne bil za vervenje
Normalno ako ne vi e od prilog --ne e za vervenje
Abe sikter
|
|
venstar
Сениор Регистриран: 14.Јуни.2006 Локација: Germany Статус: Офлајн Поени: 93 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Boogie,
да те поправя Вазов пише "император", а не "цар". И понеже кой знае защо за пореден път намесваме поета Вазов в исторически спорове, нека ти припомня два мои коментара в тази връзка тук и тук. Като четете Вазов, не кълвете само каквото ви изнася. След като за пореден път (надявам се) приключихме с Вазов, нека да се върнем към историята и фактите. Благодаря ти за пътеписите от 17ти век, които поставят София и Пловдив в Македония. Да ти призная, не ми е ясно кога византийската тема Македония, която както казахме по-рано е била около Одрин от 4ти век насам, се е върнала в рамките на античната Македония. Ще се радвам да дадеш малко повече информация. Въобще ще се радвам да дадете информация как се е казвала територията на сегашната Република Македония от римко време насам. И какво е обхващала. А и понеже напоследък говорим за Самуил и Климент искам да ти напомня за няколко висящи въпроса за онова време: 1. На кой е бил подчинен Климент когато е създавал Охридската просветна школа? Какъв църковен или административен сан е имал до смъртта си? Над кои области и градове? 2. След падането на Преслав и източна България, според българските историци, патриархът (Дамян) се премества последователно в Дръстър (Силистра, той е бил и Доростолски епископ) и Средец, а неговия приемник Герман (или Гавриил) се мести във Воден, Мъгле, Преспа и накрая Охрид. Тоест има приемственост. Според македонските историци при Самуил има чисто нова държава и чисто нова църква. Дайте документи от ОНОВА време за това как се е казвала тази църква и нейният глава. От кой е била признана (нали знаете, международното признание е много важно иначе все може да си се обяви за каквото си поиска)? 3. Кой е коронясал Самуил за цар и къде? Буги разправяше, че това било направено от римския папа (лично или чрез пратеник, няма значение, макар че дълбоко се съмнявам римския папа да дойде лично на Балканите в едно такова размирно време). Дайте някакви доказателства. 4. Как се казва архиепископията установена от Василий II и какви епархии е включвала? Ще се радвам да разбера какви други архиепископии е имало на Балканите по онова реме, ама това е малко страничен интерес. 5. Кога Охридската Архиепископия става Патриаршия? От кой е призната? 6. Тъй като една църква може да има архиепископ за глава и в същото време да е автокефална, може би не трябва да се спираме на титлите на водачите, а на самия статус на църквата. Тоест кога как се променя статусът и името на църквата в Македония? Буги, ще се радвам да ми дадеш някаква информация по горните въпроси. По възможност подкрепена с исторически документи. Аз лично не съм дълбоко запознат с тези въпроси и затова разчитам на теб и на другите за попълване на празнините. Поздрав, Венелин |
|
Всичко изпитвайте,
дръжте доброто! (1 Сол. 5:21) |
|
Boogie
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Модератор Слобода или Смрт Регистриран: 26.Октомври.2005 Статус: Офлајн Поени: 10652 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Ја поет не сум и поезија многу не ме интересира тоа што ме затече во
книгата е фактот дека Бугарин признал за Самуил дека е Македонски
цар.Битно Битно
|
|
maced_onian
Сениор Регистриран: 22.Август.2006 Статус: Офлајн Поени: 61 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Буги, как се казва точно книгата която имаш на Иван Вазов? Ще ми се да видя какви други стихотворения има там :). Убеден съм, че ще се изненадам приятно :)
|
|
mikus
Сениор Регистриран: 05.Јули.2005 Статус: Офлајн Поени: 49802 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
ako recam tralalaa
i deka me zabole shto bil Samuil kje me razberete i dvajcata ili kje me oterate u k*rac? |
|
Внеси реплика | страница <1 1516171819 22> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |