|
МОРАЛОТ ВО ИСЛАМ – (АХЛАК) |
Внеси реплика | страница 123 4> |
Автор | |
MUSLIMA_1
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Група Регистриран: 18.Септември.2011 Статус: Офлајн Поени: 83 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Испратена: 18.Септември.2011 во 03:30 |
МОРАЛОТ ВО ИСЛАМ – (АХЛАК) ВИСТИНСКИОТ ИСЛАМСКИ МОРАЛ
Моралот во Ислам зазема голема позиција и почесно место. Моралот е составен дел од оваа возвишена вера. Тој е основна и фундаментална цел од испраќање на Пејгамберот Мухаммед а.с.. Тој е сегмент кој е присутен кој секој ибадет и особина што треба да најде место кај секој муслиман. Тој е средство преку кое човекот се доближува до својот Господар и го резервира своето место во Џеннет. Исто така Пејгамберот а.с. ни ја нагласил неговата основна задача од пратеничката мисија кога рекол: إنّما
بُعثت لأُتمم مكارم الأخلاق Пример за нашето однесување мора да биде Аллаховиот Пратеник с.а.в.с., бидејќи токму него Аллах џ.ш. го избрал да биде модел во кој треба му’минот да се угледа. Возвишениот Аллах вели: لَّقَدْ
كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ
ٱللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ
Сето ова покажува дека моралното учење што му се нуди на човештвото од страна на исламот може да му донесе светски мир, среќа и правда. Барбаризмот што денеска е познат во светот под името на “исламски тероризам” потполно му се спротивставува на моралното учење на к*р'анот: тоа е дело на необразовани, нетолерантни луѓе, злосторници, што со верата немаат ништо заедничко. Решението против овие индивидуи и групи кои нивните грозни дела ги ставаат под покривот на исламот е: подучување на луѓето во вистинското морално учење на исламот. Верата на исламот и моралното учење на к*р'анот не се во ниедна смисла подржувачи на тероризмот и терористите, туку средство со кое светот ќе успее да се ослободи од ропството на тероризмот. |
|
Tetratka
Сениор Регистриран: 25.Септември.2008 Локација: дрвара Статус: Офлајн Поени: 5153 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Многу интересен заклучок. Ме интересира каков е ставот на другите муслимани што порано пишуваа тука во врска со овие морални принципи, Исто така би сакал да запрашам колкава е степента на толерантност кон другите светски религии и како би се воспоставил тој светски мир, благодарение на исламот. Дали, под тоа се подразбира дека светот треба да го прими исламот за да живее во мир, или сепак исламот е толерантен. Би сакал да прочитам нешто повеќе за традиционалниот ислам и неговите морално вредности. Убаво би било некој од вас да кажае каква е формата на развој во првите векови од појавата на исламот и како постепено се развиваат муслиманските секти? Интересно ќе биде за сите нас, ако некој од вас се потруди да даде објаснување и кои се причините за појавата на “екстремниот“ “агресивен“ ислам т.е. такви пројави во неговото учење. |
|
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!
|
|
MUSLIMA_1
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Група Регистриран: 18.Септември.2011 Статус: Офлајн Поени: 83 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Исламската историја ја вклучува историјата на исламската вера како религија
и општествена институција. Според исламот, погрешно е да се
каже дека историјата на Исламот во Арабија
започнала со муслиманскиот пророк Мухамед
во 7 век. Според исламската
вера и Светиот текст, исламската историја започнува со Адам и Ева.
Тие се сметаат за први апостоли на Бог. Подоцна, многу пророци
како Аврам, Мојсеј, Исус, се предавале на
истата вера, макар и во различни региони или во различни точки на времето. Како и повеќето светски религии, историската еволуцијата на исламот има
значително влијание врз политичките, економските и воените географски области.
Исламскиот историски развој има влијание и надвор од исламскиот свет. Еден век
по смртта на Мухамед,
исламска империја се простирала од Атлантскиот
Океан на запад до централна
Азија на исток. Последователните
империи како Омејадската
империја, Абасидската,
Фатимидската, Могулската, Сефидската, и Османлиската
биле меѓу најголемите и најмоќните во светот. Исламската цивилизација создала
безброј центри нс полето на културата и науката преку голем број на истакнати
научници, астрономи, математичари, лекари, медицински сестри и философи во
текот на Златниот век на исламот. Технологија цветела;
имало многу инвестиции во економската инфраструктура, како што се системите за
наводнување и каналите, и особено, за важноста на читањето на к*ранот произлегло
релативно високо ниво на писменост на општото население. Подоцна, во 18 век
и 19 век, многу исламски
региони паднале под раководство и влијание на Европските империјални сили. По Првата
Светска војна, на остатоците од Отоманската
империја биле создадени поголем број на европски протекторати или
држави. Иако под влијание на различни идеологии, како што се комунизмот,
во текот на поголемиот дел од 20 век, исламскиот
идентитет и доминацијаta на исламот врз политичките прашања бил дискутабилен за
да истиот се зголеми во текот на 21 век. Брзорастечките
западни интереси во исламските региони, преку меѓународните конфликти и
глобализација довело до промена на влијанието исламот на светско ниво во 21 век[1]. Потекло и почеток Според традиционалните погледи, стиховите од Коранот биле напишани во
времето на Мухамед.
Преданието кажува дека во 610 година, на Мухамед
му се јавил Архангел
Гаврил. Ова бил и почетокот на к*ранот и Исламот Мека била освоена од страна
на муслиманите во 630 година. Во прво време, Мухамед
проповедал само пред своите најблиски роднини и пријатели, но по три години
веќе тој јавно проповедал низ Мека, каде новата вера за
прв пат ја прифатиле сиромасите. Често пати неговиот настап на Каба доведувало до нередија
помеѓу народот. Во 630 година во Мека бил убиен еден
муслиманин, а тоа бил и походот Мухамед да започне пресудна војна за Мека. До војна не ни дошло бидејќи Мухамед ја признал Мека за Свет град, и Каба за светилиште на еден Бог Алах. Голем број од
населението ја прифатила новата вера. Од Мека, Мухамед започнал да
го шири исламот,
а со тоа и исламската држава, прогонувајќи многу немуслимански племиња и
народи. Тој постојано сугерирал да неговите сојузници го прифатат исламот. За
многу брзо време, цела Арабија
била дел од исламската држава. По десет години откако преминал од Мека во Медина,
Мухамед заминал на аџилак, учејќи ги своите следбеници за правилата и обичаите
на аџилакот. Тој на тоа патување го одржал и својот последен говор (арапски:
Khutbat al-Wadaa') советувајќи ги на муслиманите да не живеат со старите
туку да ги прифатат новите обичаи. По само неколку месеци од овој говор,
Мухамед се разболел и починал во својот дом во Медина
на 8 јуни
632 година, без машки потомок. Неговиот гроб
се наоѓа на местото на неговата куќа, денешната џамија Масџид
Ал-Набави. Џамијата Ал Акса
е местото кое се смета дека Мухамед воскреснал кон небото. Абасиди Абасидите
се суниитска арапска династија чии што калифи владееле во периодот од 750 до 1258 година. Името на оваа династија доаѓа од
чичкото на Мухамед, Абаси (566-652), кој е всушност основачот на династијата.
Искористувајќи го незадоволството во Месопотамија,
Абасидите во 748 година дигнале востание
против Омејадите
убивајќи го владетелот Марван II. По ова била освоена цела Сирија,
земја каде престолнина до тогаш бил градот Дамаск.
За нов калиф бил прогласен Абул Абас (750 - 754). Неговиот брат и наследник Ал-Менсур (754 - 775) го преместил седиштето на калифатот во
новооснованиот град Багдат (762). За време на
владеењето на Харун Ал Рашид (786 - 809) и Мамун (813 - 833), калифатот достигнал највисок степен на
економски и културен развој. Во времето на Харун Ал Рашид, Багдад
бил најбогатиот град во светот, започнал т.н. златен век за науката и
уметноста, која брзо се развивала. Империја имала огромна површина, во својот состав ги
вклучувала Персија,
Египет, Арабија
и Блискиот
Исток. Со развојот на феудализмот
зајакнале партикуларните тенденции. Некои намесници постепено започнале да се
одвојуваат. Економските услови станале многу лоши, бидејќи обврските се
зголемувале, населението се повеќе било сиромашно, индустријата замрела[2]. Во 1055 година, селџукскиот
хан Тогрул се наметнал за нов калиф и цела моќ била ставена
во негови раце. калифатот постоел до 1258
година, односно до инвазијата на Монголците и нивното освојување на Багдад,
при кое некои членови на династијата побегнале во Каиро, каде што султанот
Баибарс осовал нов абасидски калифат кој се задржал до 1517 година. Освојување на Иберискиот полуостров Мaварското освојување на Иберискиот полуостров
(711-718)
започнало во времето кога арапските Маври ги нападнале државите на Визиготите,
кои се наоѓале на Иберискиот
полуостров. Генералот Тарик Ибн-Зијад, предводел војска претежно
составена од Бербери
го преминал протокот од афричката кон европската страна и го освоил Гибралтар.
По осум години, Маврите успеале да заземат голем дел од Иберискиот полуостров,
освен северозападните региони Астурија
и поголем дел од Баскија.
Територијата која била освоена била позната под името Ал Андалуз. Внатрешноста на дворецот Алхамбра
во Гранада, Шпанија Владетелите на Ал Андалуз
биле доделени на ранг на емирство од Омајадскиот халиф
Ал-Валид I во Дамаск.
Во текот на нивното постоење, нивната империја станала десета најголема
империја на сите времиња по моќ и територија. Нивната династија била уништена
од страна на Абасидската
династија кои се преселиле кон Ал Анадулз и каде го основале Кордопскиот
калифат[4]. Во времето на Ал Хакам II, халифатот успеал да обезбеди мир со христијански
царства на северна Иберија,
[5] и и истот го
искористил за стабилизирање и развој на земјоделството преку изградба на канали
за наводнување. [6] Економијата на
земјата била во подем, биле градени нови улици и пазари. Кордоба имала 450.000
жители и претставувала еден од најзначајните центри во светот. Халифот во Кордоба основал библиотека која имала 400.000 книги.
Калифатот најмногу се ангажирал во преведувањето на старогрчките записи од
философијата. Ибн Рушд
бил оној кој ги “вратил“ делата на Аристотел
во Европа.
Во Кордоба имало значајни достигнувања во областа на математиката, медицината и
астрономијата. Овој период од владеењето на калифатот е познат како разцвет на
муслиманското присуство на полуостров.[7] Кордопскиот
халифат се распаднал во 1031
година поради политичките поделби и граѓанските немири во текот на владеењето
на Хишам II. Граѓанската војна довела до слабеење на Кордопскиот
халифат. Во периодот од 929 до 1008 година владееле само три халифи, а веќе
од 1008 до 1031 дури седум халифи. Последен халиф на
Кордоба бил Хишам III. По неговата смрт, калифот бил разделен на повеќе
мали таифи. Во времето на Реконквистата,
овие мали кралства не биле во можност да се спротистават на христијанските Крстоносни војни Во текот на 8 век,
на територијата на Иберискиот полуостров започнала Реконквистата,
односно период на протерување на арапските Маври од полуостровот. Периодот на Реконквистата траел вкупно
774 години, до 1492 година. На 27 ноември
1095 година, една недела по Црковниот собор во
катедралата, папа Урбан
II повикал на Света војна кон неверниците со кое дал почеток на првата
крстоносна војна.[8] Така,
крстоносците ја зазеле Никеја, по што им се отворил патот кон Антиохија,
која исто така многу брзо паднала. Така било создадено и Ерусалимското
кралство и други крстоносни
држави. На овие темелнички усвојувања била создадена првата
крстоносна држава, а во самиот Ерусалим
биле отворени првите витешки школи. Во 1187 година, Саладин,
султан
на Египет,
по неколкудневната борба со крстоносците пред портите на Ерусалим
успеал по преговорите со Балиан да го заземе градот.[9] Ова бил уште еден
повод за нов крстоносен поход. Падот
на Ерусалим во рацете на муслиманите кај европските народи
предизвикал многу негативни реакции. Папата
Григур VIII издал наредба за нов крстоносен поход. Владетелите на Германија,
Фридрих Барбароса, на Франција-
Филип
Август и на Англија,
Хенри II
на соборот во Мајнц се договориле за идните воени дејства. Сепак, на
крајот, крстоносците не успеале да го заземат повторно Ерусалим. Крстоносните
војни се воделе до создавањето на Османлиската
империја. Овие војни имаат голема улога во историјата на
муслиманската религија бидејќи ѝ покрај намерата, исламскиот свет не дозволил
понатамошно ширење на христијанството. Ислам во Африка Ислам во Магреб Идрисидската династија била првата арапска
земја во западен Магреб
(денешен Мароко),
и опстојувала од 788-985 година.
Династијата своето име ја добила по нејзиниот прв султан Идрис I. Алморавидската
династија била берберска
и маварско-шпанска династија чие потекло води од Сахара.
Во текот на 11 век
оваа династија владеела со поголемиот дел од Северна
Африка и Пиринејскиот полуостров, односно териториите
на денешните држави: Мароко, Западна
Сахара, Мавританија,
Гибралтар,
Тлемсен
во Алжир,
голем дел од Сенегал,
Мали, Шпанија
и Португалија.Владетелот
Али ибн Јусуф во 1109 година ги освоил Синтра и Сантарем. Во следните години, 1119 и 1121 година извршил повторна инвазија на
северната страна од полуостровот. Христијаните, Кралство
Арагон со помош на Франките
успеале да го заземат повторно градот Сарагоса.
Во текот на Реконквистата,
Алфонсо VII од Кастилја и Леон
во 1138 година го победил на Али ибн Јусуф. Алфонсо I од Португалија го победил во 1139 година, а во 1147 по битката
за Лисабон, градот бил ослободен од страна на христијаните. Од друга страна, Алморавидите имале и други непријатели,
односно Алмохадите.
Али ибн Јусуф починал во 1142 година,
а неговиот наследник продолжил со поразите од христијаните и Алмохадите. Алмохадската
династија пак била основана во 12 век. Во текот на нивното
постоење, тие ја имале заземено цела Северна
Африка до Египет и
Ал Андалуз
односно Маварска Шпанија. Династијата била основана од страна на Ибн Тумарт. Последен емир на Алмохадите
бил Ирдис Ил, кој го поседувал само Маркеш а во 1269
година бил убиен од страна на негов роб. Ислам во источна Африка Исламот во Источна
Африка би можел да датира уште од основањето на религијата и на
почетокот со Хиџра, во 615 година,
кога група муслимани советувани од Мухамед
мигрирaле во Абисинија
(чин, познат како Прва миграцијата кон Абисинија).
Покрај тоа, исламската традиција вели дека првиот муезин Билал ал-Хабеши, еден од најблиските другари
на Мухамед, потекнувал токму од Абисинија.
[10] Исто така, според исламските верувања, исламот бил проширен у8ште на
почетокот во Танзанија.
Луѓето од 'Зајд' наводно биле првите муслимани кои имигрирале во Источна
Африка. Исламот во Источна Африка дошол главно преку трговците.
Африканските племиња многу бргу го прифатиле исламот, главно како
резултат на блиските контакти со арапските трговци во областите околу Табора.
Во Источна Африка, структурата на исламскиот авторитет се одржала преку улемите (верски експерт). Нивната база главно била во Занзибар. Овие држави имаале одреден степен на власт над поголемиот
дел од муслиманите во источна Африка во тој момент. Тоа било така бидејќи
поголемиот дел од муслиманите живееле односно биле под влијание на Султанатот
во Занзибар, но сепак на главниот кадија му бил признаен верскиот авторитет. |
|
Tetratka
Сениор Регистриран: 25.Септември.2008 Локација: дрвара Статус: Офлајн Поени: 5153 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Морам да се заблагодарам за исцрпниот одговор.
Сепак лично се интересирам за веродостојноста и за изворот на овие информации.... На пример, Кумранските ракописи кои сведочат за Библијата, исто така и ракописите од Наг Хамадии, како и многу други ракописи откриение покрај областа на Мртвото море, денес се артефакти на една друга религиозна деноминација. Секој од нас кој сака да ги провери овие извори, има можност за нивната веродостојност да провери на интернет или на друго место. Тие артфакти, како и преписи од нив се наоѓаат во многу библиотеки низ светот, со посочена сигнатура, т.е. инвентарен број. Лично се интересирам каде можам да ги видам овие артефакти, од кога датираат најстарите преписи, дали ние имаме “автографи на к*ранот“ и останатите историски факти. Тоа е навистина интересно за сите нас. Јас лично имам посебен интерес кон научно-истражувачката дејност на исламот и неговите историски реалности. Лично се интересирам од културното исламско ракописно наследство, и навистина сум љубопитен да дознаам од кога се најстарите артефакти за исламот и каде се наоѓаат?. Би сакал да посетам некоја светска библиотека каде што има такви стари артефакти кои што сведочат за исламот. Ќе бидам посебно среќен ако добијам сериозен одговор на овие прашања. Благодарам. |
|
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!
|
|
Tetratka
Сениор Регистриран: 25.Септември.2008 Локација: дрвара Статус: Офлајн Поени: 5153 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Навистина би сакал со свои очи да ги видам најстарите ракописи од к*ранот, Ме инересира кога и каде се напишани, и каде денес се наоѓаат?
|
|
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!
|
|
Zeksi71
Сениор Регистриран: 18.Ноември.2009 Статус: Офлајн Поени: 2391 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Муслима 1,
овие твои писанија убаво си ги подготвил или си ги препишал од негде, не е битно, битно е дека во нив убаво пишува, као што и прилега на една религија. к*ранот ги учи луѓето да бидат чесни, правдољубиви, да им помагаат на немоќните, да се однесуваат онака како што и му прилега на еден човек пред се. Значи за пишувањата се нај нај, тоа е што се тиче теоријата. меѓутоа малку е по друго во пракса кај муслиманскиот свет, не се живее само од убаво пишаниот збор, туку практичните дејанија од муслиманите, а кои се чиста спротивност на се она што го имаш изнесено овдека. Дали би сакал малку околу ова да се дискутира, а претставувањето на к*ранот тука е непотребно бидејќи оној што сака има начини како да си го најде к*ранот и да чита доколку сака. Доколку сакаш јас ќе изнесувам докази од вистинскиот живот на муслиманите широм светот, какви се случки се случуваат а ти да ми кажеш дали е сето тоа според к*ранот, односно моралот во самиот ислам како што и си ја насловил темата. |
|
"Када је неко глуп не можеш му то ни доказати" Душко Радовиќ
|
|
Македон
Сениор Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Интересно е што ти си првиот/првата што пишува дека Исламот и исламските калифати на Иберискиот полуостров се рашириле, не преку ширење на верата, туку со освојување, што и е вистина. Независно од напредокот и мирот во Кордобскиот калифат, причината за Реконквистата лежи во самите Калифи, кои по една неправда сторена врз Христијаните, го налутиле христијанскиот свет, особено Христијаните во Иберија, кои се заколнале дека ќе го вратат она што е нивно. Доколку до таа неправда не дошло, нештата ќе биле поинакви. Изменето од Македон - 19.Септември.2011 во 14:34 |
|
MUSLIMA_1
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Група Регистриран: 18.Септември.2011 Статус: Офлајн Поени: 83 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Ерусалим (иврит:יְרוּשָׁלַיִם арапски:القُدس القُدس Ал Кудс, арамејски: ܐܘܪܫܠܡ, ’Ūrišlem, грчки: Ίερουσαλήμ или Ίεροσόλυμα; латински: Hierosolyma, Hierusalem, Aelia Capitolina) е антички блискоисточен град, главен и најголем град во Израел, и покрај тоа што овој факт е спорен за муслиманските земји, особено за Палестина. Градот брои 747.600 жители, и се протега на точно 125,1 km², вклучувајќи го и Источен Ерусалим. Градот се наоѓа во близина на јудејската планина, помеѓу Средоземното Море и Мртвото Море. Модерниот Ерусалим е изграден надвор од ѕидините на стариот дел од градот. Градот бил основан во 4 век п.н.е., и како таков е дел од најстарите градови на светот. Ерусалим е најсветиот град во јудаизмот, и претставувал најголемиот духовен центар на Евреите во 10 век п.н.е. Тој исто така претставува трет најсвет град во исламот, по Мека и Медина а е свет град и за христијанството. На површина од само 0,9 km² , во Стариот Град, на Ридот на храмовите се наоѓаат најважните религиозни градби: Западниот Ѕид или Ѕидот на плачот за јудаизмот, Светиот Гроб за христијанството и Ал Акса со Златната купола за исламот. Стариот Град е поделен на четири населби: еврејска, исламска, христијанска и ерменска населба, кои биле поделени во текот 19 век. Стариот Град бил номиниран и вклучен во списокот на светско наследство за несигурни градови во 1982 година од Јордан. Во текот на својата историја, градот Ерусалим два пати бил целосно разрушен, 23 пати под опсада, 52 пати нападнат и 44 пати освоен. Денес, статусот на Ерусалим е определен со израелско-палестинскиот конфликт. Анексијата на Источен Ерусалим е многупати дискутирана и осудувана од страна на ООН , а и самите Палестинци го сметаат Источен Ерусалим како главен град на нивната идна држава, Палестина По 1980 година, многу амбасади и светски организации своите канцеларии ги преместиле од Ерусалим во Тел Авив, но има и такви чии амбасади сѐ уште се во Ерусалим, како на пример амбасадата на САД. ЕтимологијаИ покрај тоа што оригиналното име на градот е Ерусалим, сепак постојат повеќе теории околу тоа што всушност во превод означува овој термин. Некои веруваат дека името на градот доаѓа од хебрејскиот збор јеруша, што во превод значи наследство и хебрејскиот збор шалом, што во превод значи мир, односно Наследство на Мирот. Според други мислења, зборот “шалом“ доаѓа од хебрејското “шоломо“, што пак асоцира на царот Соломон, градител на Првиот храм Вториот дел од зборот е “шалем“, (целосност или хармоничност), што е и најраниот назив на денешниот град Ерусалим,споменат уште во првата книга на Библијата, Настанување. Од друга страна, во Араманските писма напишани на акадски јазик, името на градот се нарекува Урушалем, слично на хебрејското Ир Шалем. Во еврејската Мидраш, Авраам дошол во градот, кој тогаш го нарекол Шалем. Пророкот го замолил кралот Мелхиседек да му даде благослов. По оваа средба се смета дека бил додаден префиксот јеру, добиено од јерех, име кое Авраам му го дал на Ридот на храмовите. . Од тука доаѓа и Јерушалем, што во превод значи “градот на Шалем“ или “основан од Шалем“. Последната наставка -им е додадена од хебрејската граматика. Се верува дека градот бил наречен и Рушалимум или Урушалимум, што доаѓа од староегипетскиот јазик. Грците кон името на градот го додале префиксот “хиеро“ (свето место), и градот го нарекувале Хиеросолјама. Арапите, градот го нарекувале Ал Кудс(Свето место). Сион или Цион се нарекувал само дел од градот, но подоцна ова име започнало да се употребува и за целиот град. По цар Давид, градот бил познат и како Ир Давид, односно Давидов град.[ Според археолошките откритија, се претпоставува дека градот бил основан околу 4000 година п.н.е., со елементи од бронзената доба во периодот помеѓу 3000 година п.н.е. и 2800 година п.н.е.Пронајдените писма од 19 век п.н.е., во кои градот се нарекува Рошламеми Араманските писма се првите називи за градот. Некои археолози, вклучувајќи го и Кетлин Кенјон, сметаат дека Ерусалим бил основан од страна на западносемитските народи во околу 26 век п.н.е. Но, според еврејската традиција, градот бил основан од страна на синот на Ное, Сим и неговиот внук Ебер. Според Библијата, градот бил основан од страна на Мелхиседек, истомисленикот на Авраам. Подоцна, градот бил заземен од страна на Давид, кој го претворил во престолнина на своето царство. Периоди на храмотСпоред хебрејските ракописи, цар Давид со градот владеел во 970 година п.н.е. Тој бил наследен од страна на својот син, Соломон, кој го изградил Ерусалимскиот храм на планината Мориах. Храмот на Соломон, (подоцна наречен Прв Храм) прераснал во големо светилиште во еврејската историја, а се смета дека подоцна во него бил чуван и Ковчегот на Заветотодносно сѐ до преземањето на градот од страна на Вавилон, градот останал престолнина на Јудејското кралство и религиозен центар на Израелците. Овој период е познат како период на Првиот Храм По смртта на Соломон, (930 п.н.е.), градот останал престолнина на царствотоПо освојувањето на градот, завршил првиот период на храмот, и тоа во 586 година п.н.е., со заземањето на градот од страна на Вавилон, рушејќи го храмот на Соломон години Евреите откако биле протерани од градот, персискиот крал Кир II им дозволил повторно да се вратат. Со нивното доаѓање, дошла и идејата за повторна реконструкција на ерусалимскиот храм. Тој бил изграден во 516 п.н.е. во времето на Дариј I, односно седумдесет години по уривањето на Првиот храм. Градот повторно станал најважен центар на Евреите и нивната култура. Во времето кога Александар Македонски ја поразил Персија, Ерусалим попаднал во рамките на Македонската држава. По распадот на Македонската држава, со Ерусалим владеел Птоломеј I Сотир. Во 198 п.н.е., Птоломеј I го изгубил Ерусалим предавајќи го градот на селеквидите. Еврејско-римски војни Градот бил заземен од страна на Римјаните во 70 година, во времето на императорот Тит. Во времето кога Римската Империја била во својот најголем подем, Ирод бил назначен како поданик на императорот во еврејските земји. Тој започнал со обнова на градот, градејќи многу кули, палати и храмови, од кои најпознат е Храмот на Ирод, изграден на местото на поранешниот храм на Соломон. Во негово време, големината на ридот на храмовите бил проширен двојно.. Во 6 век, градот спаѓал во јудејската провинција на Римската Империја, а Ирод бил наследен од страна на Агрипа III во 96 година. Римската улога и господарство во Ерусалим и регионот ја предизвикала првата еврејско-римска војна. За време на оваа војна, во 70 година, повторно е урнат Ерусалимскиот Храм. Во 130 година, император Адријан го романизирал градот, менувајќи му го името во Аелија Капитолина. Градот повторно станал престолнина за времето на тригодишниот конфликт меѓу Евреите и Римјаните, конфликт наречен Бар Кокба конфликт од 132 година. По три години, императорот Адријан повторно го зазел градот, и им забранил на сите Евреи да се вратат назад. Адријан ја вклучил јудејската провинција во т.н. палестинска провинција, според Филистинците кои се обиделе да ја де-јудаизираат земјата. Евреите, во градот Аелија Капитолина се вратиле во 4 век. Во текот на 4 век, градот останал во склопот на Римската Империја, а по нејзиниот распад во Византија. Во тоа време римскиот император го реконструирал градот во христијански, градејќи го Светиот Гроб. Популацијата на градот кон крајот на Вториот период на храмот нагло била зголемена на 200.000. а Евреите во времето на Константин I, повторно биле протерени од градот. Римско-персиски војниСо ширењето на Сасанидското царство, и градот Ерусалим бил вклучен во неговата територија. Со опсадата на Ерусалим, во 614 година, градот паднал по 21 ден опсада во рацете на Персијците. Персијците извршиле масакар над 90.000 христијани. Градот останал петнаесет години под раководство на Сасанидското царство, кога византискиот император Хераклиус го зазел во 629 година. Исламска улога во градотГрадот Ерусалим е прогласен за трет најсвет град во исламот, веднаш по Мека и Медина. Во раноисламската ера, градот бил нарекуван Ал Баит Ал Мукадас, а подоцна, како што е до ден денес, градот е познат како Ал Кудс Ал Шариф. Во 638 година исламскиот калифат веќе доминирал во Ерусалим. Со муслиманското освојување на Сирија, Евреите повторно се вратиле во градот. Калифот Умар Иб Ал Катаb успеал да постигне договор со монофизитистичкиот патријарх Софрониј Ерусалимски за осигурување на светите христијански места, и договор со кој се гарантирала безбедноста на христијанското население во градот oд муслиманите. Умар бил водич во пронаѓањето на каменот во Ридот на храмовите, и наредил да се изгради џамија. Во периодот од 679 до 688 година, џамијата на Умар добила дрвена правоаголна форма, и била проширена со што нејзината внатрешност можела да собере 3.000 верници. Златната купола повторно била обновена за време на умајадскиот калиф Абд ал Малик во 7 век. Ова го кажува и историчарот Ал Мукадас, кој напишал дека Абд ал Малик изградил светилиште со цел да ги надмине ерусалимските цркви кои биле изградени многу порано. Во следните 400 години, Ерусалим останал под раководство на Арапите, , сѐ до крстоносните војни. Изменето од MUSLIMA_1 - 19.Септември.2011 во 16:35 |
|
MUSLIMA_1
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Група Регистриран: 18.Септември.2011 Статус: Офлајн Поени: 83 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Крстоносци, Саладин и Мамлуците
Во 1099 година, Ерусалим бил освоен од страна на крстоносците. Со заземањето на градот, новите господари извршиле големи масакри врз нехристијанското население, пред сѐ врз муслиманското и еврејското. Крстоносците го населиле Ерусалим со христијанско население, главно од Европа, и го формирале Ерусалимското кралство. Населението на градот значително се намалило од 70.000 на 30.000. Во 1187 година, градот бил заземен од страна на Саладин, кој дозволил повторно да се вратат муслиманите и Евреите во градот. Во 1244 година, Ерусалим бил заземен од страна на Татарите, кои повторно ги избркале Евреите од градот, и извршиле голем масакар врз христијаните. Во периодот од 1250 до 1517 година, Ерусалим бил управуван од страна на Малмуците, и во текот на нивното владеење имало постојани борби меѓу нив и крстоносците. Улогата на османлиите во градот
|
|
MUSLIMA_1
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Група Регистриран: 18.Септември.2011 Статус: Офлајн Поени: 83 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Британскиот мандат и војната од 1948 година
Влегувањето во градот во 1917 година Во 1917 година, по битката за Ерусалим, британската армија го зазела градот под раководство на Едмунд Аленби. Така, во 1922 година, Обединетите нации ѝ доделија мандат на Велика Британија врз територијата на Палестина. Во периодот од 1922 до 1948 година, целото население на градот се зголемило од 52.000 на 165.000 жители, од кои две третини биле Евреи, а една третина им припаѓала на муслиманите и христијаните. Тензијата во Палестина меѓу Арапите и Евреите сѐ повеќе растела. Дошло до нови нередија, најпрвин во 1920 година, а подоцна и во 1929 година. Под раководство на Велика Британија, градот започнал да се шири кон западниот и северниот дел од градот. Во 1925 година бил изграден и првиот еврејски универзитет. Со истекувањето на британскиот мандат во Палестина, во 1947 година бил создаден нов план за градот Ерусалим, под раководство на Обединетите нации. Официјалното резиме било заминување на воените трупи на десет години, и излегување на референдум кој би одлучил за иднината на оваа територија. Но, планот не се остварил, заради започнувањето на војната за независност на новата држава Израел. Војната завршила така што Ерусалим бил поделен меѓу Израел и Јордан. Со договорот од 1949 година, централниот дел од градот и Скопуската Планина му припаднале на Израел. Градот бил поделен на источен и западен Ерусалим. Со декларацијата за независност, градот станал главна престолнина на Израел, а Јордан само формално го анексирал Источен Ерусалим во 1950 година. За време на шестдневната војна, Израел го зазел Источен Ерусалим и го зачувал суверенитетот на градот, Евреите ги добиле светите места, а била распуштена мароканската населба која се наоѓала до Западниот Ѕид со што бил расчистен патот кон светото еврејско место ГеографијаГрадот Ерусалим се наоѓа јужно од Јудејската Планина, источно од Маслиновата Планина и југоисточно од Скопуската. Стариот град се наоѓа на 760 метри надморска височина.Кидрон, Хином и Тиропоеон се наоѓаат јужно од Стариот град. Во библиско време, градот бил опколен од бадемови, маслинови и борови дрвја. Но, со вековните борби кои се воделе на овие простори, овие шумички биле уништени. Снабдувањето на градот со вода од секогаш претставувало проблем. Ерусалим се наоѓа на 60 km источно од Тел Авив, и Средоземно Море, 35 km од Мртво Море. Во близина на градот се наоѓаат Витлеем и Беит Јала на југ, Абу Дис и Мале Адумим на исток, Мевасерет Сион на запад, и Рамалах и Гиват Зев на север |
|
Tetratka
Сениор Регистриран: 25.Септември.2008 Локација: дрвара Статус: Офлајн Поени: 5153 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Во моите прашања нема ништо што има некаква врска со Ерусалим...
можеби си нов... треба да научиш дека на форум се диск*рира, а не копи - постира. Јас прашав конкретни работи за исламот, а не за грдот Ерусалим. За Ерусалим може секој во секое време буквално каде сака да прочита. п.с. подобро што не станав модератор... ќе си имавте проблеми со мене. |
|
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!
|
|
Tetratka
Сениор Регистриран: 25.Септември.2008 Локација: дрвара Статус: Офлајн Поени: 5153 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Тоа што го кажа (т.е. ништо не кажа), може секој да го прочита тука
http://mk.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1%80%D1%83%D1%81%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%BC Содржина[скриј]
|
|
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!
|
|
Zeksi71
Сениор Регистриран: 18.Ноември.2009 Статус: Офлајн Поени: 2391 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Тетратка, Македон, како што и претпоставував ова е уште еден случај на протежирање на исламот како религија широм светот како што и го прават на сите форуми по светот, на сите медиуми, на социјалните мрежи кај и да стигнат. Затоа и му поставив некои барања на кои вероватно никогаш нема да ни се одговри. Тој е тука да ја шири нивната па кој се фати се фати на јадицата. |
|
"Када је неко глуп не можеш му то ни доказати" Душко Радовиќ
|
|
Messenger
Администратор Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Istoto se sluchuva i so nekoi hristijanski denominacii...
... lugjeto si go zemaat ovoj sajt kako nekakov besplaten blog, pa si pishuvaat i prepishuvaat bez da komuniciraat i diskutiraat so chlenovite. A toa ne e forumsko uchestvuvanje. I koga kje im se svrti vnimanie za toa ili koga nivnite pishuvanja kje bidat izbrishani togash se povikuvaat na sloboda na govorot. Kakva sloboda na govorenje ??? Onoa shto pravat tie ne e govorenje, tuku nekakvi nivni nepovrzani monolozi koi bukvalno gi naturaat na forum otvoren za konverzacija. |
|
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
|
Внеси реплика | страница 123 4> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |