IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > Стил на живот > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - Што претставува монаштвото?
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

Што претставува монаштвото?

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 6566676869 97>
Автор
Порака
Losho Кликни и види ги опциите
Нов член
Нов член
Лик (аватар)

Регистриран: 20.Октомври.2008
Статус: Офлајн
Поени: 18
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Losho Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Ноември.2008 во 14:41
Originally posted by zbunet zbunet напиша:

Бегство од обврски и неспремност да се суочи со светот


dobra ideja. Pojdi i uzivaj i ti
Кон врв
zbunet Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Претседник Зеленковски

Регистриран: 24.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 15549
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај zbunet Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Ноември.2008 во 14:43
Pu, pu ne daj boze. I kade pisuva deka treba da ima monasi ?
Кон врв
fiks Кликни и види ги опциите
Администратор
Администратор
Лик (аватар)
ПРАВДОЉУБЕЦ

Регистриран: 18.Април.2005
Локација: Македонија
Статус: Офлајн
Поени: 24000
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај fiks Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Ноември.2008 во 14:45
јас колку што знам никаде не пишува дека треба да има монаси.

а може грешам,не сум сигурен.

Изменето од fiks - 25.Ноември.2008 во 14:46
Само шлаг пена ќе бидеме.
Ни воздух,ни оган,ни вода,туку шлаг пена,
само шлаг пена ќе бидеме и можеби
неколку жолти ракии.

Кон врв
Losho Кликни и види ги опциите
Нов член
Нов член
Лик (аватар)

Регистриран: 20.Октомври.2008
Статус: Офлајн
Поени: 18
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Losho Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Ноември.2008 во 14:49
Originally posted by zbunet zbunet напиша:

Pu, pu ne daj boze. I kade pisuva deka treba da ima monasi ?


Zoshto be pu, pu? Pa uzivaj ako monashtvoto e toa shto velish izbegnuvanje od obvrski.

Veruvaj mi ne toa shto go mislish za monashtvoto, a za toa deka pishuva ima veke napishano predhodno. Mozesh da prochitash.
Кон врв
zbunet Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Претседник Зеленковски

Регистриран: 24.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 15549
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај zbunet Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Ноември.2008 во 14:51
Ako na toj nacin se doprinesuva vo nekoja drzava, togas dobro, neka bide.
Кон врв
Losho Кликни и види ги опциите
Нов член
Нов член
Лик (аватар)

Регистриран: 20.Октомври.2008
Статус: Офлајн
Поени: 18
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Losho Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Ноември.2008 во 15:07

Присуството на вистинските монаси кај лугето ја буди заспаната совест, го трезни опиеното срце, го урива рационалниот поглед на светот. Нивните мисли, зборови и дела се преносници на силата на Царството Небесно во овој свет. Никој во нивнотот присуство не останува рамнодушен. Монаштвото во својата суштина е онтолошки бунт против паднатиот свет, паднатата природа и самољубието. Монахот не му пренесува на Бога само нешто што е негово, туку самиот себеси, сиот свој живот и надеж, а Бог му се открива и пренесува нему како личност. Дефинициите на монаштвото што ги дадоа неговите одговори заговараат едно ни одалеку ненасетено искуство, кое Црквата овде денес веке почнува еднодушно и длабоко да си го посакува себеси.
-Сестринството од манастирот Пресвета Богородица Елеуса возглавено од Монахиња Сара.



Кон врв
Maran Ata Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Август.2008
Статус: Офлајн
Поени: 3669
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Maran Ata Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Ноември.2008 во 15:34
Originally posted by fiks fiks напиша:

јас колку што знам никаде не пишува дека треба да има монаси.

а може грешам,не сум сигурен.


Fiks, ова само за тебе и за оние кои не беа во тек со муабетот. Читај го мојот коментар

Од каде потекнува монаштвото
+ Љубовта покрива многу гревови +
Кон врв
fiks Кликни и види ги опциите
Администратор
Администратор
Лик (аватар)
ПРАВДОЉУБЕЦ

Регистриран: 18.Април.2005
Локација: Македонија
Статус: Офлајн
Поени: 24000
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај fiks Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Ноември.2008 во 15:36
немам време сега маран ата,завршувам со работа ама утре сигурно ќе го прочитам.
Само шлаг пена ќе бидеме.
Ни воздух,ни оган,ни вода,туку шлаг пена,
само шлаг пена ќе бидеме и можеби
неколку жолти ракии.

Кон врв
Maran Ata Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Август.2008
Статус: Офлајн
Поени: 3669
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Maran Ata Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 26.Ноември.2008 во 04:20

Монаштвото во Македонија

Изменето од Maran Ata - 26.Ноември.2008 во 04:21
+ Љубовта покрива многу гревови +
Кон врв
vizant Кликни и види ги опциите
Нов член
Нов член


Регистриран: 26.Ноември.2008
Статус: Офлајн
Поени: 1
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај vizant Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 26.Ноември.2008 во 13:25
Za pravilno da se govori za Monastvoto treba covek da ima odredeno poznanie, da zivee kako monah, ili da ja ima oseteno blagodata na boga pri poseta na nekoj manastir kontaktirajki so bracata ili sestrite.
Ako covekot veruva vo Boga moze pocelosno da gi primi site ubavini od bozestvenata liturgija, ispovedta i poleznosta od duhovnite razgovori so monasite & monahinjite.
No ako covek e ateist, ili prakticira druga vera bi trebalo pred da go dava svojot sud: dali treba da postoi monastvo, dali e pravilno i dali treba da se molat, da se molat po 5 -6 saati, dali treba ili ne treba da bidat zatvoreni vo manastirite, bi trebalo barem da go napravat najmaliot cekor bez predrasudi da posetat nekoj manastir.
Koga za prvpat ke ja doziveete sredbata so nekoj od monasite prasajte i ke Vi se dade odgovor, primete gi informaciite i razmislite. Togaj koga ke dobiete barem osnovni poznanija ke mozete i da imate barem nekoe mnenie za monasite i voopsto za monastvoto.
Kako mene mnogute i jas i ke mozam da kazam deka site sredbi so monasite i monahinjite pri poseta na manastirite pocnuvale i zavrsuvale so radost. Da se bide prisaten i da se dozivee edna lirugija vo manastir e preubavo cuvstvo. So samoto vleguvanje vo manastirot se smiruvate, go ostavate svetovniot metez i go vdisuvate mirisot na bozjata harmonija.
Bi mozel da pisuvam uste mnogu raboti za monastvoto i negovata opravdanost no bi Vi upatil predlog da razmislite sto e toa sto ne samo denesnite monasi/monahinji gi dovelo vo manastirite tuku pojdete podaleku so razmisluvanjeto i prasanjeto neka pojde so uste prvite monasi pred dve iljadi godini, da se otkazat od svetot, nekoi od svoite tituli kako kralevi za samo da ja oblecat crnata rasa i da stanat monasi, da se otkazat od svoeto semejstvo i od site raboti od svetot, za samo da se molat, da postat, da bdeat, da prostevaat, da ljubat da mu vospevaat na Gospoda, mislam deka odgovorot sami ke go najkdete a toa e nasovrsenata ljubov toa e samiot Bog.
I za na kraj ne sum jas ili bilo koj drug koj ke go opravda postoenjeto na monastvoto toa e samiot Gospod koj go sotvoril monastvoto i go blagoslovil za da zivee se do denesnoto vreme i vo vecni vekovi amin.

Blazen e onoj covek , sto moze podednakvo da go ljubi sekoj covek.     
Кон врв
Maran Ata Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Август.2008
Статус: Офлајн
Поени: 3669
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Maran Ata Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 27.Ноември.2008 во 04:33
ИНТЕРВЈУ со Митрополит Американско-Канадски, г. Методиј

Пред неполни десет години, на 33-годишна возраст, ја напуштивте работата во пошта и бевте првиот што им се приклучи на светогорските монаси Наум и Климент. Како го доживеавте овој премин од световното во духовното?

-Па, за тоа се подготвував десет години порано и некаде во средината на осумдесеттите почнав да живеам во Црквата како христијанин, кој редовно ги посетува богослужбите, кој се исповеда, се причестува, пости, значи почнав да водам активен духовен живот. Тоа беше во времето додека бев вработен во пошта, кога на некој начин ги стекнував првите искуства во духовниот живот. По тој период од десет години, во мене некако созреа потребата на тој начин да го реализирам својот духовен живот, зашто духовниот живот и мојот ангажман на човек што сака да му служи на Бога, сакав да го ставам во функција за да биде корисен и за целата црква. И тогаш, од љубов спрема Бога, решив со тој претходен живот да расчистам, ја напуштив работата, претходно го подготвив семејството за моето заминување во манастир, така што покрај благословот од мојот духовен отец, го добив и благословот од семејството. Откако ги подготвив сите неопходни претпоставки за својот живот да го преобразам во оној монашки, ангелски образец на духовен живот, кој како традиција христијанството го живее толку векови, заминав во манастир.

Како го прими тоа заминување во манастир Вашиот брат-близнак?

- Се случи речиси во исто време, недели беа во прашање, тој да стапи во брак, а јас да заминав во манастир и на еден одреден начин, за кусо време, во семејството имавме две многу свечени ситуации - два брака - на мојот брат со неговата сопруга кој произлезе како реализација на нивната љубов, и мојот брак со Црквата кој беше реализација на мојата љубов. Сето тоа се случи многу природно и кога денес се навраќам на тие моменти, како сам Господ да ги отвораше сите врати - никаков проблем, ниту административен ниту емотивен, не се појави во таа пасха, во тој мој премин од животот кој дотогаш го живеев во животот кој почнав да го живеам како монах. И, се надевам, дека како монах во срцето, тој живот ќе продолжам да го живеам и натаму, со единствен мотив - љубов спрема Бога и спрема народот на кој решив да му служам со целиот свој живот.

Ви го поставувам ова прашање, затоа што на ум имам една Ваша реченица во која велите: Кога човек стапува во манастир, надворешниот свет умира за него и тој умира за надворешниот свет.

- Да, токму така, и во монаштвото тоа е една од главните премиси - да умреме за светот и светот да умре за нас, меѓутоа, под тоа подразбираме една специфична конотација на поимот свет. Зашто ние и во Библијата наоѓаме една парадоксална состојба - од една страна се вели светот лежи на зло, и тоа е точно, а од друга страна сам Бог вели: ,,Бог толку го возљуби светот што го предаде и својот возљубен син на живот на светотти. Во тој парадокс лежи и монашкиот однос спрема светот - светот умира за нас и ние за светот - во смисла на оние лажни утехи, на оној комфор или компромиси кои човекот кој живее во светот на некој начин е и присилен да ги прави, а монахот - не.

Вие бевте малку нетипичен, да речам урбан монах што се движеше на оние места на кои се движиме и ние.

-Да, јас мислам дека и свештенството и монаштвото треба да бидат такви, зашто ние со самата наша појава, конечно и со облеката, сведочиме на овој свет за постоењето на Бога и за постоењето на тој божествен морал на кој секојдневно треба да се потсетуваме. Од друга страна, пак, и моите обврски како професор во Богословијата, како човек што постојано се среќава со луѓето, меѓу другото, и поради проектите на Црквата, сметам дека во таа смисла тие работи не се негативни. Напротив, на тој начин и треба да постапува Црквата за постојано да биде пред очите на светот, сведочејќи му, не агресивно, туку со својот живот.

Како досега живеевте во својата тесна ќелија во црквата ,,Свети Спаси и каде ќе живеете во иднина?

- Тесната ќелија во "Свети Спас" ќе ми остане и понатаму, бидејќи тоа е местото каде што сум монах, иако моето монаштво е внатре во мене, во моето срце и ќелијата на мојата молитва и на мојата осама е во срцето. Тоа не ми пречи, истовремено секогаш да бидам и во молитвено тихување и во комуникација со луѓето. Покрај тоа, ќе имам и кабинет во Архиепископијата затоа што со овие нови функции што ќе ги имам, поради комуникацијата со луѓето ќе мора да имам и соодветен простор за да ги пречекам. Но, и тој простор ќе биде дел на мојата личност, она што јас го носам со себе, со што на луѓето им сведочам за Христа.

Ви се смени ли секојдневјето по хиротонијата, Ви се измени ли животот?

- Во основа не, затоа што мислам дека тука суштински и не може нешто да се промени - и во секојдневните средби со луѓето и во тоа да ме видат како се движам низ град, како купувам во самопослуга...

Утрински Весник 2006

Изменето од Maran Ata - 27.Ноември.2008 во 04:35
+ Љубовта покрива многу гревови +
Кон врв
Опитен Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 20.Септември.2008
Статус: Офлајн
Поени: 699
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Опитен Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 01.Декември.2008 во 15:17
Подвижничкиот или монашки живот е определба за Царството небесно, и како таков тој претпоставува оддалечување од светот. Бегајќи од светот монахот ја бара вистинската заедница а тоа е заедницата на љубов кон Бога и ближниот, бидејќи христијаните во светот со Бога се соединети индиректно, преку светите тајни, а монасите пак директно и најнепосредно се соединуваат со Бога. Така, монасите се откажуваат од Божјите дарови, за да би можеле да општат со самиот Дародавец - Христа. Таков дар е на пример брачната заедница, која монахот ја отфрла, но не затоа што го презира бракот, туку поради копнежот за повозвишен, мистичен брак со Христа. "Оваа тајна е голема...(ефес. 5,32)

За да ја постигне оваа непосредна заедница со Бога и ближните, монахот се труди, преку деноноќно покајание, испосништво и послушание, да се очисти од страстите кои произлегуваат од самољубието и кои се главна пречка за таа заедница. Светите отци јасно истакнуваат дека оној што се љуби себе си, не може да го љуби Бога, а ни браќата. И уште, тие велат дека себељубието е корен на сите зла. Страстите ни пречат да изградиме правилен однос кон Бога, Неговите дарови и луѓето, зашто се острастуваме кон нив и ги гледаме со заболен, искривен духовен вид. Светот е добар. Тој станува лош за нас кога го гледаме острастено. Затоа Авва Исак вели: 'Светот тоа се нашите страсти"

Монахот кој е ослободен од страстите ги чисти и очите на душата и има непристрасен однос ( во зависност од степенот на неговото очистување) кон луѓето и предметите. Затоа може на правилен начин да ги користи предметите и да комуницира со луѓето.


Архимандрид Георгиј Капсанис игумен на манстирот Григориат на Света Гора
Господи Исусе Христе помилуј не
Кон врв
Zlatnik Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 23.Август.2005
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 2605
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Zlatnik Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 03.Декември.2008 во 13:39
Originally posted by Losho Losho напиша:

..Tie i koga rabotat neshto vo svojot um neprestajno ja kazuvaat molitvata.

Добро, кој грев го имаат тие направено за постојано да се молат? Па тие едноставно воопшто и немаат време да сторат било каков „грев“ ако постојано се молат. Пак ќе повторам, зошто постојано да се молат? Нели е доволно само еднаш во мислите да го замолиш бог да ти ги прости гревовите? Сепак, тоа целодневно молење е чисто човечка определба која самиот си ја поставил, „норма“ со која мисли дека така повеќе ќе му се приближи на бога!
Originally posted by Losho Losho напиша:

... Ti tvrdam, nema neshto poubavo od toa da sme so Boga.

А јас ти тврдам дека за мене ми е поубаво кога не сум со бог! намигнување
И затоа, ги молам тие кои се молат за мене, да престанат тоа да го прават. Ги ослободувам од таа обврска (иако никогаш и не сум им ја дал)! И поради тоа, нека ми извинат што им го испразнив предвиденото време за „мојата“ молитва. Затоа, еве наместо за мене, уште еднаш нека се помолат за лошото девојче!плазењенамигнувањеголемо%20гушкање

Р.Ѕ. А добра беше и оваа забелешка на збунетион, дека бегаат од одговорност! Фаќа место.
Неоттуѓиво е правото на секој поединец да живее во својата заблуда!
Кон врв
Опитен Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 20.Септември.2008
Статус: Офлајн
Поени: 699
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Опитен Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 05.Декември.2008 во 07:21
Originally posted by Zlatnik Zlatnik напиша:


Originally posted by Losho Losho напиша:

..Tie i koga rabotat neshto vo svojot um neprestajno ja kazuvaat molitvata.
Добро, кој грев го имаат тие направено за постојано да се молат? Па тие едноставно воопшто и немаат време да сторат било каков „грев“ ако постојано се молат. Пак ќе повторам, зошто постојано да се молат? Нели е доволно само еднаш во мислите да го замолиш бог да ти ги прости гревовите? Сепак, тоа целодневно молење е чисто човечка определба која самиот си ја поставил, „норма“ со која мисли дека така повеќе ќе му се приближи на бога!
Originally posted by Losho Losho напиша:

... Ti tvrdam, nema neshto poubavo od toa da sme so Boga.
А јас ти тврдам дека за мене ми е поубаво кога не сум со бог! намигнувањеИ затоа, ги молам тие кои се молат за мене, да престанат тоа да го прават. Ги ослободувам од таа обврска (иако никогаш и не сум им ја дал)! И поради тоа, нека ми извинат што им го испразнив предвиденото време за „мојата“ молитва. Затоа, еве наместо за мене, уште еднаш нека се помолат за лошото девојче!плазењенамигнувањеголемо%20гушкањеР.Ѕ. А добра беше и оваа забелешка на збунетион, дека бегаат од одговорност! Фаќа место.


Не е работа, Златниче, во простувањето на гревот, тоа не е сомнеж, туку во излекувањето од него. Просто речено, операцијата е успешно изврешена, но за залекувањето на раната бара време и соодветна терапија.
Секекој од нас е заробен од страстите, некој е свесен за тоа некој не. Тие што се свесни и се лечат. Молитвата, која е заедница со Бога е едно од најефикасните лекарства. Некој сака повеќе да е со Господа и духовно да напредува во соврченството.

Велиш, дека ти е поубаво без Бога, од каде пак знаеш дека нема да ти е подобро ако си со Бога кога не си го искусил тоа чуство.

Јас го познавам и двете состојби и чуства и ти трвдам дека незанаеш колку е благ Бог.


Господи Исусе Христе помилуј не
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 6566676869 97>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,219 секунди.