IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > Стил на живот > Образование
  Активни теми Активни теми RSS - Наставни програми
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

Наставни програми

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 456
Автор
Порака
mamamd Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Почесна конзулка

Регистриран: 02.Ноември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 25679
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mamamd Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 16.Јули.2008 во 09:00
.. definitivno... nekoj ja otkri Amerika...

Петките матурираа во тројки

Надлежните државни образовни органи ќе прават анализа за резултатите што се добиени од државната матура откако тројките беа најчеста оценка на испитите. Ќе се утврдува како „петките“ од свидетелствата на учениците станаа „тројки“ на матурата и зошто учениците на испитите не ги оправдаа оценките што ги добиле од своите наставници. Експертите причините за ова ги бараат во некомпатибилноста на наставниот план што го изучуваат матурантите со плановите од кои беа изведени прашањата за државната матура.

... edno e nastaven plan..toj "samo"predviduva koj predmeti ke se izucuvaat so kolkav fond na casovi.....drugo e nastavna programa... e taa e vinovna...vo nejze se celite... koi ucenicite treba da gi "sovladaat"...



Изменето од mamamd - 16.Јули.2008 во 09:00
Кон врв
mamamd Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Почесна конзулка

Регистриран: 02.Ноември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 25679
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mamamd Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Ноември.2008 во 22:08
.. se utepavme nie ovdeka na forumov objasnuvajki deka nastavnite programi ne treba da gi rabotat lugje od kancelarija koi nemaat ni den pominato vo osnovno obrazovanie i profesori na fakultet koi zaboravaat deka prvoodelencinjata ne se brucoshi... ama ocigldno teshko deka nekoj ne razbral shto zboruvavme... eve shto donesuva Vreme...
На крајот на годината, магла и мрак

Лилјана Поповска


Да бидеш родител на дете во основно училиште во Македонија значи да бидеш истовремено и негов учител. Тоа значи по неколку часа дневно да работиш со него, да ги учиш лекциите, да му ги „преведуваш“ неразбирливите термини и да го испрашуваш. Да правиш нешта што нашите родители не ги правеле. Се разбира, зборувам за просечни деца, исклучителните се секогаш помалобројни. Зошто е ова вака? Наставните програми се преобемни, натрупани со небитни детали. ?асовите не се доволни за да може детето да ги усвои и разбере сите содржини што се предвидени. Наставниците протрчуваат низ нив, за да одговорат на задачите. На крајот, детето бара помош од родителот за да ги всади сите факти во главчето, за да ги повтори механички во тримесечјето кога се оценува. На крајот на годината, магла и мрак. Впечатокот е дека секој нов пакет учебници донесува и пакет нови податоци што треба да се совладаат. Само се надѕидуваат, како кули вавилонски. Стилот на учебниците, пак, е живо чудо: или се со превисок стил, како за средношколци, или полуписмени, преполни со граматички и правописни грешки, со нелогични премини од тема на тема, со купишта ситни и небитни податоци низ кои се губи суштината. И тука има светли исклучоци, се разбира, но повторно помалобројни. Најголем проблем има со програмите по македонски јазик од петто до осмо одделение. Целиот концепт е чуден: во петто се учи се за структурата на јазикот, од фонетика, морфологија, правопис, граматика, синтакса, па до видови литературни творби, нивна анализа... Во следните години главно се повторува, со натамошни продлабочувања. Кој е ефектот од ова? Македонскиот јазик како предмет станува одбивен, се чита уште помалку, а децата од силното знаење што треба да го голтнат, остануваат полуписмени. Па после им се чудиме на резултатите од годинашнава матура, кога децата покажаа катастрофално познавање на македонскиот јазик, послабо од англискиот. Математиката е исто така многу обемна, ништо не се остава за средно. Брзајќи, децата не ја доучуваат ни таблицата за множење во второ одделение, па им стои како коска в грло во сите следни математички операции. За илустрација, учебникот за петто има 230 страници, исто толку и работната тетратка!?
Наставните програми предметот историја го прават неомилен. Огромни градива сведени на голи факти и безброј податоци за племиња, освојувачи, бранители, војни, буни, кнезови, владетели, богови, години, години, години... Кој ќе запомни дека имало словенски опсади на Солун во годините 584, 618 и 674? По другите предмети може нема толку обемни програми, но се наоѓаат вистински бисери. По запознавање на општеството во четврто, децата треба да ги научат по име сите македонски фабрики и земјоделски комбинати што некогаш постоеле во поранешна Југославија, иако од нив останале само стечајците како спомен. По географија во шесто учат дека просечната годишна температура во Македонија изнесува 11,5 Целзиусови степени, највисоката јулска е 22,2 степена, најниската јануарска е 0,3 степени и така уште десетина други важни температури што им се бараат наизуст. Кому ова му треба и чуму? На децата им требаат логични и јасни целини со течна мисла, разбирлив јазик и термини, соодветни на возраста. Да се извлече најбитното, за да се запомни. Да не се оптоваруваат со ситни детали, бројки и имиња што не се помнат долго, а се достапни на интернет. Наставниот процес треба да гради креативни и слободоумни деца што знаат да читаат, мислат и да поврзуваат. Проблемите со знаењето беа забележани поодамна и затоа се донесени редица измени во законите за образование. Замислено е со нив да се подобри процесот на учење, а да се спречат или намалат злоупотребите со учебниците, необјективно оценување и сл. Воведен е и систем на оценување на знаењето на децата и на нивните оценки, со цел да се зголеми објективноста и ангажманот на наставниците. Очекувам тоа да даде резултати, но ограничени, поради сето погоре кажано. Кој ќе ги оценува учебниците и програмите? Во Министерството за образование фалат стручни лица со капацитет за ова. Има одлични поединци, но нема критична маса. Потребни се интердисциплинарни тимови од педагози, психолози, социолози, психолингвисти, луѓе со знаење и искуство, како од работа со деца, така и од стратегиско планирање. Светот има успешни модели за ова, треба да се отвориме. Неопходна е итна ревизија на наставните програми, нивно осовременување, поедноставување, приспособување на возраста и, најчесто, скратување. Тоа не може да го направат два-тројца службеници, ниту два-тројца професори, ниту било кои два-тројца во државава, затворени во некоја канцеларија. Тоа може квалитетно да се стори само на широки форуми, јавни расправи, со присуство на наставници, луѓе од Министерството за образование, стручни лица од разни области, родители и ученици. Да се слушнат едни со други, да се разберат и да почнат промени онаму каде што има потреба.

Авторката е претседателка на ДОМ

... ocigledno gospogjata popovska ima maka da izigrava ucitelka pa bara da se promenat site anomalii...zaborava samo edno...taa e vo vlasta...taa moze da napravi preku nokj da pocnat vistinskite reformi...


Кон врв
nelson Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
НАИВЕН НА МАЈКА

Регистриран: 11.Октомври.2008
Статус: Офлајн
Поени: 6313
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај nelson Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Ноември.2008 во 01:49
Fenomenalen tekst!
Roditelite sostavuvaat domasni na decata, oti na nastavnicite im e zabraneto da davaat domasni!A im davaat samo preku roditelite.Tie gi sostavuvaat i resavaat.Roditelite crtaat, pisuvaat sostavi, resavaat zadaci, pravat proekti ....Povtorno se vrativme vo skoloto.
Tesko onoj koj ima poveke deca, toj stalno si go povtoruva gradivoto!
Zeleo bih da te, vezanih ociju, prepoznajem u hiljadama.Ala bih se napipao!
Кон врв
butel2 Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 26.Јули.2005
Статус: Офлајн
Поени: 4138
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај butel2 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Ноември.2008 во 10:28
eh jas ova go zboruvam 8 godini, otkako licno se sudriv so site ovie raboti koga postariot mi sin stana prvace ... i veke pisuvav pred 2 i pol godini koga pomaliot sin bese prvace, pa nekade pri kraj na april me vikan psihologot da mi kaze deka toj se uste ne pisuva po red vo tetratkite , tuku kade ke mu se otvorat....

a na moite ukazuvanja na nelogicnostite koi gi ucat , samo odgovorot , ama toa e za site deca ne samo za vaseto, takva e programata.... sakate da kazete nastavnickata e kriva?.... a mozebi e kriva i taa i jas i site sto ne izlezeme da kazeme deka ovie programi ni gi opteretuvaat i decata i nas a rezultati nikakvi.

ona sto najveke ne mozam da go svatam i sto najveke me nervira e domasnoto po matematika - 10 tekstualni zadaci , sami da gi ismislite i resite.... ajde vo prvo, vtoro... no sega vo treto imame malku poslozeni raboti.... a jas ne sum matematicarka da izmislivam zadaci ...uste pomalku sin mi ... i ako nekoj se povikuva na kreativnost, tuku nema ni k od kreativnost
Кон врв
nelson Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
НАИВЕН НА МАЈКА

Регистриран: 11.Октомври.2008
Статус: Офлајн
Поени: 6313
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај nelson Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Ноември.2008 во 21:23
Pa nie roditelite odime na skolo po ednas za nas i uste onolku pati kolku imame deca.Dosta mi e veke.NE SAKAM DA UCAM!!!!
Zeleo bih da te, vezanih ociju, prepoznajem u hiljadama.Ala bih se napipao!
Кон врв
mamamd Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Почесна конзулка

Регистриран: 02.Ноември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 25679
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mamamd Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Ноември.2008 во 12:45
...poraneshniot minister za obrazovanie ..gospodinot Nenad Novkovski vo svojata kolumna vo Vreme  megju drugoto go veli i ova...
Како прво, што треба да биде совладано се утврдува во стандардите, коишто се главните потпорни столбови на современите образовни системи. Денес образованието се заснова растечки слободи на наставникот во предавањето на материјата, во изградба и примена на свои индивидуални наставни стратегии. Наставниот материјал е практично неограничен и наставникот треба да најде начин како најдобро да го води ученикот низ процесот на учење. Централните актери во образовниот процес не се наставниот план и учебникот, туку наставникот и ученикот. Регулирањето на образовниот систем државата во прв ред го прави преку издавањето на стандарди и екстерно оценување чијашто цел е да се направи независна рамномерна оценка на образовните постигнувања. Понатаму, на рана возраст децата немаат способност да разберат подлабоко многу содржини, но затоа пак можат да апсорбираат пасивно голем број содржини.
..poraneshen ministre..ova e se vo red..ama ...za da se napravat standardi treba da sednat lugje od praktikata...ne od teorijata... Ubavo bi bilo da se objasni na kolku patuvanja vo stranstvo za da se vidat obrazovnite sistemi...nacinite na funkioniranje...ocenuvanje...bile nastavnici...sovetnici...psiholozi... Se dodeka ovie poseti se so edna edinstvena uloga...proshetka i zarabotka... nema efekat... Koga nastavnicite kje odat vo Holandija, Irska, anglija, a ne psiholozite i sovetnicite, pa potoa da im preraskazuvaat na nastavnicite, ne kje moze da se realizira ova shto go velite...
...Nastavnicite kje ja pokazat svojata kreativnost samo togash koga ucebnicite nema da gi pishuvaat i da se pojavuvaat kako skrieni avtori sovetnicite, izdavacite, nastavnici so malku ili bez den rabota po odreden predmet..i koga nema da prvoto prashanje na seminarite da bide -Po koj ucebnik rabotite? togash kje imame realizacija na programski celi a ne ucebnicki... togash kje imame diferencijacija...vaka imame samo politika i politikanstvo...funkcii so moto- Da specalam nekoe dinarce duri se nash*te na vlast...

Кон врв
elektro Кликни и види ги опциите
Група
Група


Регистриран: 07.Мај.2009
Статус: Офлајн
Поени: 81
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај elektro Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Мај.2009 во 16:36
treba da se sredat ucilistata za da bidat sredeni ucenicite posle toa nema potreba za

roditelite da odat na skolo da vidat svojte deca kako se sto se do kade se itn
Кон врв
ana-miteva Кликни и види ги опциите
Нов член
Нов член


Регистриран: 12.Ноември.2011
Статус: Офлајн
Поени: 0
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај ana-miteva Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Ноември.2011 во 00:21
Mi treba itno pismena rabota po makedonski jazik na temi "SUDBINA" VERUVALE ILI NE" I "MOKTA NA LUBOVTA MEGU STIHOVITE NA DENICIJA" FALAAAA
Кон врв
ana-miteva Кликни и види ги опциите
Нов член
Нов член


Регистриран: 12.Ноември.2011
Статус: Офлајн
Поени: 0
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај ana-miteva Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Ноември.2011 во 00:22
Originally posted by ana-miteva ana-miteva напиша:

Mi treba itno pismena rabota po makedonski jazik na temi "SUDBINA VERUVALE ILI NE" I "MOKTA NA LUBOVTA MEGU STIHOVITE NA DENICIJA" FALAAAA
Кон врв
ana-miteva Кликни и види ги опциите
Нов член
Нов член


Регистриран: 12.Ноември.2011
Статус: Офлајн
Поени: 0
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај ana-miteva Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Ноември.2011 во 00:23
Originally posted by ana-miteva ana-miteva напиша:

Mi treba itno pismena rabota po makedonski jazik na temi "SUDBINA VERUVALE ILI NE" I "MOKTA NA LUBOVTA MEGU STIHOVITE NA DENICIJA" FALAAAA [:x]


Изменето од ana-miteva - 12.Ноември.2011 во 00:24
Кон врв
zagor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Уникатен песимист

Регистриран: 27.Септември.2007
Локација: Congo
Статус: Офлајн
Поени: 12850
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај zagor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 08.Септември.2014 во 00:20
Kembidz...vo najava..i primena neli.намигнување
...zagor e ziv,se drugo e laga.
Кон врв
Анастеа Кликни и види ги опциите
Администратор
Администратор
Лик (аватар)
ПИПИ долгиот чорап

Регистриран: 07.Април.2008
Статус: Офлајн
Поени: 35441
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Анастеа Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 08.Септември.2014 во 08:35

По Кембриџ програмата ли е прво, второодделенчиња, наместо во обични тетратки, да пишуваат во големи, со тврди корици?
И секој ден да одат на школо натоварени како магариња?
На кого ли му текна так
а садистички да ги мачат децата?!


Кон врв
Gorazd777 Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 22.Октомври.2008
Локација: Евразија
Статус: Офлајн
Поени: 1584
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Gorazd777 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 10.Септември.2014 во 15:15
Тука не застанува ИДИОТИЗМОТ на БУГАРСКО-ЕГЕЈСКАТА КОАЛИЦИЈА на власт.Тие продолжуваат со обременувањето на децата, и не само НАЈМАЛИТЕ,во ДЕВЕТТО одделение воведоа на мала врата нов ПРЕДМЕТ,наводно ИНОВАЦИИ,ИНВЕСТИЦИИ или првобитно ПРЕТПРИЕМНИШТВО.Па како во КОМУНИЗМОТ(кој многу го напаѓаа),сега воведуваат глупости,тогаш секој требаше да биде ИНЖЕЊЕР,сега сите треба да бидат ПРЕТПРИЕМАЧИ,а сите знаеме дека никаде нема да им СЛУЖИ ТОА НА ДЕЦАТА.
Но така ти е тоа кога дојдоа НЕПИСМЕНИ ОВЧАРИ НА ВЛАСТ ,кои си купија дипломи од б,лгарија,и сега мислат дека го фатиле горниот за мадиња,и да сигурно е начинорт САДИСТИЧКИ..а сте се прашале зашто,па затоа што за да се однесуваат садистички мора да има и МАЗОХИСТИ,па некој да ги трпи.
Сепак поучени од минатото и најлошите ДИКТАТОРИ завршувале на БУНИШТЕ,само давидам како паторестиов лидер и тој ќе заврши,сега засега само куца..од тренингот.
ВОЈНАТА Е МИР
СЛОБОДАТА Е РОПСТВО
НЕЗНАЕЊЕТО Е СИЛА
ОД ЗЕЛКА ТОРТА И ОД СЕЉАК ГРАЃАНИН НЕ БИДУВА
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 456
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,203 секунди.