Наставни програми
Испечатено од: IDIVIDI forum
Категорија: Стил на живот
Име на форумот: Образование
Опис на форумот: Улично, основно, средно, високо...
URL: http://forum.idividi.com.mk/forum_posts.asp?TID=10760
Датум на принтање: 22.Декември.2024 во 08:12 Верзија на софтверот: Web Wiz Forums 10.03 - http://www.webwizforums.com
Тема: Наставни програми
Постирано од: Julija
Наслов: Наставни програми
Датум на внесување: 27.Јуни.2007 во 14:12
misa напиша:
da mnogu e loso toa sto vo makedonija taka se odnesuvaat ne znam kako da ziveat na mars
donekade e dobro nekoja sredina za ucenje da ima zosto sepak podobro e deteto poveke da znae od kolku pomalku
ama za razlika os zapad pak kade skolstvoto e katastrofa od druga strana
ti vikas deka lektira od 3 sega e vo prvo stvarno i toa preteruvaat ama pak ovde pa 5 odd se uste se maftaat so tablica zalno e mnogu
kako gi ucat decata da mnozat i delat toa e uzas stotki so stotki desetki so desetki i jas koga i pokazam na moite deca kako e polesno on se zbrkuvaat
ima sekade i pozitivno i negativno ama sepak sum za poveke da se terat decata da ucat zatoa sto sepak tie se sega deca i sega ne im e tesko se da naucat
|
Математиката е посебна приказна... Гледам дека некои работи уште од прво одделение ги тераат да ги учат на памет, како на пример парни броеви (коишто BTW се дефинираат со деливост), како и решавање равенки со една непозната (посебно префрлањето од лева на десна страна со променет знак, за коешто сепак треба да знаат цели броеви, за да знаат зошто е тоа така, а не дека така вели наставничката).
Се' уште немам лично искуство од тоа како ги учат децата да множат и делат, но од колешки чии деца се втори или трето одделение дознавам исто вакви загрижувачки работи...
-------------
|
Коментари:
Постирано од: butel2
Датум на внесување: 22.Ноември.2007 во 09:49
Julija напиша:
[Математиката е посебна приказна... Гледам дека некои работи уште од прво одделение ги тераат да ги учат на памет, како на пример парни броеви (коишто BTW се дефинираат со деливост), како и решавање равенки со една непозната (
|
Koga postariot sin bese prvo odd. i koga prv pat ja vidov lekcijata so parni i neprani broevi, ne samo sto mi bese cudno sto bara takva lekcija vo prvo odd, tuku ne znaev kako da mu objasnam, zatoa sto jas sum ucela tokmu taka , deka parni se delivi so 2 a neparni ne, a tie vo prvo ne ucat delenje.
Otidov kaj nastavnickata da ja zaprasam kako da mu objasnuvam i i kazav , jas taka znam, poinaku ne znam, a taa " A NE, PA TOA E APSURD DA SE OBJASNUVA SO DELENJE, tuku so prsti", a koga ja prasav sto so brojkite posle 10 ... samo me gledase kako da ne znam sto zboruvam.
Sega pomaliot sin e vtoro odd. Imame cetiva so nekakvi si novi izmisleni dolgi zborovi "zbirokukjnica", "docnoesenskoto" , i ocekuvame tecno citanje?
za domasno vcera imavme 6 tekstualni zadaci , 4 brojcani i sekoja brojcana da ima po 5 zadaci i seto toa sami da si go izmislime ... po makedonski dobivame da sostavuvame pesnicki, ne sostavi ili preraskazuvanje , tuku pesnicki, pa.... mislam deka site tie vo obrazovanieto se za na psiholog. Pesnicka moze da pisuva nekoj koj ima afinitet kon toa, i toa se pravi vo sklop na literaturni sekcii, ne moze sekoj da pisuva pesnicka, osven nekoj da mu ja napise ili da ja prepise od nekade? i dali e toa sto treba da naucat nasite deca? da se provlekuvaat so tugj trud i so tugji dela?
|
Постирано од: butel2
Датум на внесување: 23.Ноември.2007 во 12:15
butel2 spomna za pisenjeto pesnicki,sostavi,izmisluvanjeto zadaci.seto to e ok,dokolku nacinot na ocenuvanje na tie raboti e poinakov.site tie raboti se vezbi za kreativnost.
razvivanje na kreativnost da vo sklop na adekvatni sekcii za koi odredeni deca imaat interes.
Molim te, dete sto gi uci bukvite , samo da si izmisli recenici so 5-6 zemeni bukvi, i zborovite da gi sodrzat samo tie bukvi, pa zemi napisi 10 takvi recenici , ke vidis kolku se lesni tie domasni,
|
Постирано од: butel2
Датум на внесување: 23.Ноември.2007 во 18:10
i toa opisno ocenuvanje e prikazna za sebe.... i tuka se e pak vo racete na ucitelkata i kako taa si misli...
a pred nekoj den slusam vo emisijata na Silvija, vo Kanada ucenicite i nemale knigu, tuk i tam po nekoja, a nie po sekoj predmet od 3-5 knigi....
uzas ni e obrazovanieto
|
Постирано од: Carnation
Датум на внесување: 23.Ноември.2007 во 18:45
bitel2 gresno me imas sfateno,jas ne se slozvam so takviot nacin na ocenuvanje,ne vikam deka e pravilno opisnoto ocenuvanje,mozda voopsto i ne trebit da imat ocenuvanje za tie raboti. od druga strana ako edno dete imat afiniteti kon odredena materija,koga togas to ke si izlezit na povrsina,ne se potrebni nikakvi vezbi,jas zborvev za onie strani koi so se poslabo razvieni da se donesat do oredeno nivo.
------------- Понекогаш дури и за Фројд бананата е само банана
|
Постирано од: butel2
Датум на внесување: 05.Декември.2007 во 13:40
pogresno si razbrala, jas ne mu rekov da pravi sto saka, tuku , sto i da napravil ne smee nastavnik da go udri.... sepak postoi razlika pomegju toa kako si me citirala.
ako gi citase moite postovi, tamu napisav deka ne e vo red sto toj tropal na vratata i neka dobie ukor za da sfati deka pogresil i da ne ja poftori greskata, no ne samari.
nigde vo programata ne stoi resavanje ravenki, vo ucebnicite ima zadaci od tipot bukvata zamenuva broj, koi nalikuvaat na onie so praznoto kvadratce i se objasnuva principot na resavanje-
ne e tocno, zemi pogledni gi ucebnicite pa ke vidis zadaci
x - 5 = 13.
ili eve zadaca od posledniot test :
zbirot na 3 broja e 97. prviot e 50 a vtoriot 25. presmetaj go tretiot broj.
sto se ovie zadaci ako ne ravenki?
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 05.Декември.2007 во 22:43
Nastavnicite ne moze da se povikuvaat na programata-nigde vo programata ne stoi resavanje ravenki, _____________________________________________________________ Ova treba da go znae sekoj roditel. Programata predviduva celi koi nastavnicite gi realiziraat, a decata treba da steknat znaenja i sposobnosti. Ako nastavnicite realiziraat ucebnik, togas ke resavaat takvi zadaci. Zadaci od toj tip se zadaci so visok koeficient na znaenja i sposobnosti-bidejki obicnite numericki zadaci im se ednostavni nastavnikot im dodava dopolnitelni zadaci, najprvo tekstualni, a potoa i zadaci koi gi spomnavme.
|
Постирано од: Julija
Датум на внесување: 05.Декември.2007 во 22:54
mamamd напиша:
kolku se nemokni nastavnicite ili psiholozite.... mozebi i tie si se
plasat za rabotnite mesta itn, megjutoa koga site nastavnici bi rekle,
kakvi nelogiki ima vo programite, odnosno dete koe gi uci broevite,
inma ravenki vi programata, eve sega vo vtoro i so 2 nepoznati.... epa
sepak bi napravile nesto , vaka samo slegnuvaat so ramenata so
obrazlozenie, - jas moram da rabotam po programata..._______________________________________________________________________Butel, ocigledno na forumov se diskutira koku nesto da se diskutira, vtoro moram da te koregiram-meshas babi i zabi. Prvo nametna problem na fizicki kazni- toa e nedozvolivo i toa e fakt, kako shto e nedozvolivo roditel da mu rece na dete - Ti ke pravis shto sakas, nikoj ne smee da te cepne. E ne moze da pravi sto saka, ke gi pocituva ucilisnite pravila.Psiholozite si imaat svoja zadaca., ne so nastavata so decata. Nastavnicite ne moze da se povikuvaat na programata-nigde vo programata ne stoi resavanje ravenki, vo ucebnicite ima zadaci od tipot bukvata zamenuva broj, koi nalikuvaat na onie so praznoto kvadratce i se objasnuva principot na resavanje-odnosno deteto se stava vo funkcija da razmisluva. No, na cas-ne doma. Nastavnikot za 45 min, tolku moze, zatoa se bara promena na prestojot na decata vo uciliste.
|
Не знам како е кај вас, но во училиштето каде што учи син ми им бараат решавање равенки (од типот: x+14=32, или x-43=78, итн.) Исто така им бараат решавање на текстуални задачи со помош на равенки (поставување на задачата со помош на равенка со една непозната, а потоа нејзино решавање). Неколку пати сум се бунела и сум зборувала со наставничката за таа работа, но таа ми дава одговор: Така е во програмата!
Не можеш просто да им докажеш на некои наставници дека децата на таа возраст ја немаат доволната зрелост да ги поставуваат задачите со помош на равенки. Она што наставникот треба да го направи е да бара точно решение на задачата, независно дали е решена со равенка или "по логика" (всушност, тука се равеките, само што не се испишани со помош на x).
Размислувањето со помош на симболи (а равенките поттикнуваат таков начин на размислување) не е нормален начин на размислување. На таа возраст може да има повеќе штета отколку корист (во смисла на учење шаблони, а не на вистинско математичко мислење).
-------------
|
Постирано од: Julija
Датум на внесување: 05.Декември.2007 во 23:02
butel2 напиша:
pogresno si razbrala, jas ne mu rekov da pravi sto saka, tuku , sto i da napravil ne smee nastavnik da go udri.... sepak postoi razlika pomegju toa kako si me citirala.
ako gi citase moite postovi, tamu napisav deka ne e vo red sto toj tropal na vratata i neka dobie ukor za da sfati deka pogresil i da ne ja poftori greskata, no ne samari.
nigde vo programata ne stoi resavanje ravenki, vo ucebnicite ima zadaci od tipot bukvata zamenuva broj, koi nalikuvaat na onie so praznoto kvadratce i se objasnuva principot na resavanje-
ne e tocno, zemi pogledni gi ucebnicite pa ke vidis zadaci
x - 5 = 13.
ili eve zadaca od posledniot test :
zbirot na 3 broja e 97. prviot e 50 a vtoriot 25. presmetaj go tretiot broj.
sto se ovie zadaci ako ne ravenki?
|
Да, а уште полошо е, ако детето ја реши точно, но без поставување равенка, тогаш целата задача не му се признава на писмена.
-------------
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 05.Декември.2007 во 23:22
Programite za rabota gi izrabotuvaat timovi, od niv se izrabotuvaat godisni, nedelni i dnevni planiranja. Nastavnikot ima svoja shirocina da gi realizira celite- spored usvoenosta od strana na ucenicite. Dokolku utvrdi deka odredeni baranja se povisoki ili potesko se usvojuvaat go zgolemuva brojot na casovi, a za drugi koi decata so lesnotija gi sovladuvaat gi skratuva predvidenite casovi. _________________________________________________________________ Decata se nedisciplinirani samo i samo ako imaat odredeni frustracii- ne mu e jasno, isplaseno e od dobivanje poslaba ocena... Tvrdam deka so individualen pristap, pozitivna motivacija i davanje moznost da dokaze deka znae nema nemirko- osven ako nedaj boze e dete so inkluzija so koe neophodno e da raboto defektolog. ____________________________________________________________________ Неколку пати сум се бунела и сум зборувала со наставничката за таа работа, но таа ми дава одговор: Така е во програмата!
____________________________________________________________ Da predvideno e za deca so povisoki znaenja,kako dopolnitelni aktivnosti dodeka nastavnikot dorabotuva so decata koi potesko usvojuvaat odredeni postapki- ne za site deca
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 06.Декември.2007 во 19:09
Aj odvojte malku vreme pa prelistajte go noviot katalog za provajderi koi ke vrsat obuka na nastavnicite ili otvorete na proektite sto gi sproveduva usaid vo ucilistata pa ke vidite sto rabotat psiholozite i zosto nemaat vreme za rabotata vo ucilistata. _____________________________________________________________________ Butel i Julija, jas zboruvam za realizacija na celi od programata a vie zboruvate za zadaci od ucebnik. Ucebnikot e nastavno pomagalo koe nastavnikot moze a i ne mora da go koristi. Spored mene ne problem programata, ne e tolku problem i ucebnikot, kolku e problem vremetraenjeto na casot - za 45 min, so 25 ucenici tesko e da se postigne, zatoa teretot paga na roditelot doma. Vo celodnevna nastavnikot ima na raspolaganje 90 min za realizacija na istata cel. Imam predlog- ajde da otvorime nova tema - Nastavnite programi. Otvorete na Biro za razvoj na Makedonija i ke gi najdete novite programi, programata za treto odgovara za segasno vtoro. Procitajte.
|
Постирано од: butel2
Датум на внесување: 06.Декември.2007 во 20:55
Spored mene ne problem programata, ne e tolku problem i ucebnikot, kolku e problem vremetraenjeto na casot - za 45 min, so 25 ucenici tesko e da se postigne,
ke otideme sega mnogu daleku, po sto ke raboti nastavnikot ako ne po ucebnikot, a ucebnikot e neli praven spored programata....
nikakov problem ne e dolzinata na casot, jas koga ucev, sum napisala veke, bevme po 40 deca , totalno nepismeni,za razlika od sega koga site deca poagjaat vo prvo veke opismeneti, gi znaat brojkite, nekoj site, nekoj pola bukvi .
problemot sto e toj materijal preobemen, ednostavno se nema vreme za da toa se predade taka da ucenicite navistina sfatat, a ne samo da se pomine.
|
Постирано од: anac
Датум на внесување: 06.Декември.2007 во 21:07
Se slozuvam so "Butel2".
Denes decata trgnuvaat vo prvo ne samo opismeneti no i so minimalni poznavanja od kopjuterite. Navistina tempoto e zabrzano i nie treba da go sledime, inaku ni otidoa decata. :)
Sto se odnesuva knigite i nacinot na koj sto se pisuvani nemozam da razberam kako se prifakaat i koj resava po koj ucebnici da se uce.Mislam deka se prifakaat ne po kvalitet tuku po prijatelski linii. :)
Nemoze na pr. vo srpski ucebnik po matematika za 3 oddelenie i eden nas deteto po lesno da go razbira objasnuvanjeto vo srpskiot. Zatoa sto po ednostavno e predstaveno.
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 06.Декември.2007 во 21:50
Vo Srbija I odd gi uci broevite do 100, kaj nas do 20, vo II do 100, treto do !000.Problemot e vo nacinot na realizacija i neprilagodenost kon programite. Ako vo prvo ubavo se sovlada najprvo sobiranjeto i odzemanjeto bez premin, a potoa so premin, vo vtoro veke samo se povtoruva. Vtoro polugodie se voveduva mnozenjeto i delenjeto. Za ovie zadaci-ravenki moze da se dadat IV tromesecie vo II odd, znaci maj/juni, ne sega koga deteto se zapoznava so sobiranjeto i odzemanjeto na dvocifrenite broevi (vo I se uci dvocifren so ednocifren). POSTAPNOST bez brzanje dava rezultati. Mora da se priznae deka faktorot nastavnik e naj vazen.
|
Постирано од: butel2
Датум на внесување: 06.Декември.2007 во 22:00
Za ovie zadaci-ravenki moze da se dadat IV tromesecie vo II odd, znaci maj/juni, ne sega koga deteto se zapoznava so sobiranjeto i odzemanjeto na dvocifrenite broevi (vo I se uci dvocifren so ednocifren).
nie celo vreme ti zborime deka ravenki se davaat uste od prvo odd, jas ti napisav zadaci , Julija isto, i dvete imame deca sto se vtoro odd, i ne znam zosto uporno ne ubeduvas deka ne im se davaat ravenki, koga sekoj den gledame sto ucat i pisuvaat i za domasno i na testovi.
|
Постирано од: mamma
Датум на внесување: 06.Декември.2007 во 22:46
Malku ke "pobegnam" od temava. Samo da znaete kolku mi e milo shto zaboraviv na ovie problemi, shto se daleku zad mene i shto ne mi sozdavaat nervozi
------------- http://imageshack.us">
Shot at 2007-06-30[/IMG]
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 06.Декември.2007 во 22:47
Jas kazuvam kako treba, zatoa go spomnav ona faktorot nastavnik. ________________________________________________________ Inaku nemam pricina da ne veruvam deka go imate toj problem, mojata koleska po makedonski jazik mi go pokaza testot koj go rabotese nejzinoto vtorace-vo drugo uciliste, koe patem dobi 2, iako ne smee da se ocenuva, bidejki zaklucno so III se ocenuva opisno. Testot nalikuvase na godisen test- edno 20 zadaci vo koj bea opfateni merki, vreme, brojni izrazi, tekstualni zadaci, ravenki... Neznam koga stasale seto toa da go izucat?Sega e vo dilema da go prefrli vo drugo uciliste i da si go spasi deteto od frustracii i kompleksi.
|
Постирано од: Julija
Датум на внесување: 06.Декември.2007 во 23:31
Темава ја отварам на предлог на дискутантите на темата Психолози во училиштата, каде што се расплинавме на муабети за наставните програми за основците. Притоа сите постови во врска со програмите од таа тема ќе бидат префрлени овде.
Очекувам дискусии, забелешки и коментари за наставните програми по предметите што се изучуваат во основните и во средните училишта.
-------------
|
Постирано од: butel2
Датум на внесување: 07.Декември.2007 во 00:23
mamamd напиша:
Jas kazuvam kako treba, zatoa go spomnav ona faktorot nastavnik.________________________________________________________ Inaku nemam pricina da ne veruvam deka go imate toj problem, mojata koleska po makedonski jazik mi go pokaza testot koj go rabotese nejzinoto vtorace-vo drugo uciliste, koe patem dobi 2, iako ne smee da se ocenuva, bidejki zaklucno so III se ocenuva opisno. Testot nalikuvase na godisen test- edno 20 zadaci vo koj bea opfateni merki, vreme, brojni izrazi, tekstualni zadaci, ravenki... Neznam koga stasale seto toa da go izucat?Sega e vo dilema da go prefrli vo drugo uciliste i da si go spasi deteto od frustracii i kompleksi.
|
kade i da go nosi, vo site ucilista e isto, veke nema usno isprasuvanje, mnogu retko, samo testovi, testovi....
za ocenuvanjeto bas cudno, nas ni bese kazano uste lani, koga bevme prvo odd , da ne barame da ni kaze nastavnickata za koja ocenka na primer znae deteto, toa im e strogo zabraneto.
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 07.Декември.2007 во 14:01
za ocenuvanjeto bas cudno, nas ni bese kazano uste lani, koga bevme
prvo odd , da ne barame da ni kaze nastavnickata za koja ocenka na
primer znae deteto, toa im e strogo zabraneto. _______________________________________________________________________ Poleka ke se sretneme na pola pat-mnogu nesta se "zabraneti" ama se slucuvaat, sto pokazuva i primerot so tvoeto dete.Jas pak ke recam-mnogu mi e zal sto roditelite ne si gi znaat svoite prava i samo molcat. Da ne bidam svatena kako VMROvka, no za prv pat po tolku tranziciski vladi nesto mrda od mesto. Nastavnite programi se menuvaat posle 10 godini, a vo svetot se menuvaat kako se menuva tehnickiot razvoj. Fama se digna za kompjuterite- a kolku decata uzivaat da rabotat i kolku mozat da naucat e neopislivo. Znaci- ne samo novi programi-potrebni se voveduvanje novi nastavni predmeti, podelba na zadolzitelni, izborni, fakultativni. E togas site ke barame kvalitet. Nema da ima tastovi so 20 zadaci i ravenki vo vtoro-deteto ke izbira da odi kaj nastavnik koj ke go nauci. Nemoze ednas zaposlen-dozivotno zaposlen-ako ne te biva za rabota so deca ke si odis. Barem decata nikoj ne moze da gi potkupi-tie ili te sakaat ili ne-kaj niv e crno-belo, nema sivo.
|
Постирано од: orlov
Датум на внесување: 13.Декември.2007 во 18:03
Какви се тие програми со кои се малтретираат децата?
------------- ,,СЕКОГАШ ВО СЛУЖБА НА ТАТКОВИНАТА,,
|
Постирано од: marence
Датум на внесување: 16.Декември.2007 во 22:19
more sega kako sto gledav samo se zalime decata gi maltretirat a na milioner sram me fati neznat sto e kosmpmopolit
neka ucat ne e toa maltretiranje sto e toa nepismena nacija, od ucenje nikoj ne umrel ama od glad se umira bogami
i ravenki neka resavat edinici merki decata nemat granica neka ucat za nivno dobro toa e barem moeto mislenje
|
Постирано од: butel2
Датум на внесување: 17.Декември.2007 во 11:53
se se uci postapno, nikoj ne veli da ne se uci , tuku da se uci se vo svoe vreme. ne sum go gledala kvizot, ama citam reakcii deka bilo golemo neznaenje, e pa so vakvi nastavni programi kakvi sto ima denes, prenatrpani, ne se uci tuku samo se pominuva za da se pomine, utre ke imame uste pogolemi neznajkovci od tie na kvizot.
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 17.Декември.2007 во 13:40
e pa so vakvi nastavni programi kakvi sto ima denes, prenatrpani, ne se uci tuku samo se pominuva za da se pomine, utre ke imame uste pogolemi neznajkovci od tie na kvizot. ___________________________________________________________________________________
Butel ocigledno si ubedena vo toa shto go zboruvash i ushte poocigledno e deka ne otstapuvash od tvoite ubeduvanja. Ajde neshto da razjasnime- Programite ne se najdobri, no sepak se dobri. Koncepciski se taka sostaveni shto e dadena celta koja treba da se postigne, a formite, metodite, sredstvata so koi ke se postigne mu se ostavaat na izbor na nastavnikot. Ke ti dadam banalen primer
Cel:Opismenuvanje na ucenicite -ucenikot da se zapoznae so elementite od koi e sostavena bukvata i pishuvanje na bukvata A
Slika 1: Nastavnikot na tabla pokazuva kako se pishuva bukvata i im veli na ucenicite da napishat 1 strana malata a. 1 strana golemata A i 1 srtana Aa , potoa da otvorat vo bukvarot kaj bukvata A i da popolnat (za 45 min. koj ne stigne da si dopishe doma i + istoto se dava i za domashno.
Slika 2: Nastavnikot so ucenicite gi povtoruvaat elementite -cengelce, mal polukrug, kosa linija na levo, kosa na desno, prava legnata linija i pokazuva kako se spojuvaat vo bukva. Pishuvaat 1 red mala, 1 red golema i 1 red zaedno. (ako nekoe dete pishuva po losho raboti individualno odnosno mu pokazuva kako pravilno da napishe. Potoa preminuva na vezbi- deli slikicki so zborovi vo koi bukvata e na pocetok, vo sredina, na kraj, pa decata ja prepoznavaat i ja zaokruzuvaat izucenata bukva so crvena, sina ili koja sakaat boja.I na kraj se preminuva na sostavuvanje bukvi so semki, stapcinja (likovno- cel:gradenje i modeliranje-dekorativna rabota). ili crtanje so flomasteri -bukvi vo razlicni golemini i pravci.
Ista programa, ista cel-razlicen metod na rabota, razlicno vreme - 1 aktivnost za 45 min-klasicna pa doma deteto dorabotuva so roditelot, a vtorata moznost e vo celodnevna- doma deteto e slobodno.
Biraj ago, shto ti dragooooooooo!
|
Постирано од: butel2
Датум на внесување: 17.Декември.2007 во 19:19
mamamd toa sto go zboruvam e toa sto se slucuva vo praksa. edno e kako objasnuva nastavnikot a drugo e materijalot sto treba da se pomine. velam pomine zatoa sto negoviot obem ne dozvoluva vezbi. za razlika od porano koga se ucela edna bukava, pa 3 casa vezbanje, sega dekoj cas se ucat po 2 bukvi vo prvo odd, duri i casovite po muzicko i fizicko cesto se casovi po makedonski i matematika i ne e dovolno.
pogolemiot sin odese vo celodnevna , pomaliot ne odi, megjutoa razlika nema, programata si e taa. i pogolemiot cesto znaese da si gi donese pak knigite doma zatoa sto tie 2-3 casa plus sto ke gi pomine tamu isto ne se dovolni.
ako e napravena vakva obemna programa so cel da se nateraat site roditeli da gi davaat svoite deca vo celodnevna koja patem i ne e eftina so nasive prosecni plati, togas i nemam sto da kazam, alal da ni na vakvi ministri i strucnjaci za obrazovanie.
|
Постирано од: orlov
Датум на внесување: 27.Декември.2007 во 22:52
Наставата, школството треба да се планира според потребите на државата. Но како си немаме економски развој а имаме само политика каде би можело тоа да се направи? Ај белким поколенијата ќе издржат.
------------- ,,СЕКОГАШ ВО СЛУЖБА НА ТАТКОВИНАТА,,
|
Постирано од: Monuska
Датум на внесување: 28.Декември.2007 во 16:49
Temava me privlece zatoa sto sum srednoskolka, i znam kako e da ucis po zastaren nastaven plan ili pak po nekoi pravila sto samite profesori si gi izmislile. Godinava prv pat se srekavam so filozofija vo skolo, inaku e edna od moite najomileni nauki, sum citala sama knigi povrzani so nea i mozam da kazam deka imam solidni znaenja ( kolku sto moze da ima edna srednoskolka). No po samo eden mesec predavanja vo skolo i ucenje od edna odvratna kniga ( sto e vsusnost zabraneta za upotreba) jas stvoriv odbivnost kon samiot predmet. Profesorot si gi uci lekciite napamet (koi obicno imaat po 10-ina strani) i si gi pee kako pesnicka na cas, i toa sto go znaev so nego go zaboraviv. A zamislete ova e takov apstrakten predmet sto stvarno treba da go predava nekoj sto umesno ke go prenese na ucenicite. Vo eden del na Makedonija decata ucat filozofija od tetratka a jas odgovaram nedelno po 20-30 strani ( sto edvaj gi razbiram). Ova bese samo eden primer, a gi ima bilion. I sega? Po kakov nastaven plan se vodi ovoj profesor? Po nikakov
------------- Сите го сакаме она што не можеме да го имаме. Вистинските луѓе знаат да се помират со тоа...
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 28.Декември.2007 во 22:30
Celo vreme se trudev da dokazam deka nastavnite programi se takvi kakvi shto se-no mnogu povazen e faktorot nastavnik. Kako moze kaj odreden profesor decata da se zainteresirani, ispolnitelni, da ucat, tivki se na cas... a kaj drug ednostavno zbesnuvaat...
|
Постирано од: bluebell
Датум на внесување: 28.Декември.2007 во 22:41
mamamd, kolku shto sfativ do sega, vie ste nastavnichka, pa bi ve zamolila da mi odgovorit ako mozhete. I mene mnogu me interesiraat nastavnite programi vo smisla,na toa deka na sekoja roditelska profesorot naglasuva deka e ispolneto, toa shto e predvideno so nastavnata programa i toa po site predmati. Me interesira dali mora vie nastavnicite striktno da se drzhite do nastavnite programi bez otstapki i dali se mora da im se predade na uchenicite. I shto ako odredena tematika ne e dovolno sovladana, dali mora da se odi ponatamu samo kolku da se predade toa shto e zacrtano za toa tromesechie ili polugodie. Ima li nastavnikot pravo na svoja procenka kolku mozhe da predava i so koe tempo itn, mislam deka ke sfatish shto sakam da prasham.
------------- always look on the bright side of the life!
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 28.Декември.2007 во 23:00
Najodgovorno tvrdam deka kaj nas 90% od nastavnicite-profesori realiziraat ucebnik, a ne nastavna programa.Davam banalen primer: nacionalni parkovi vo Makedonija-ucebnikot po opstestvo za IV odd ima tri recenici. Vo rabotnata tetratka tri debilni prashanja. Kako rabotat nash*te nastavnici-preraskazuva nastavnikot-decata molcat i slushaat... se zapishuva plance...i se odgovaraaat prashanjata. za domashna rabota ...da se popolni vo rabotnata. Katastrofa. A moze da se nagovesti shto ke ucat naredniot cas pa da najdat ... na Internet ima milion informacii. E sega nekoj ke rece nemaat site inbternet. Ima internet kafe...imaat doma vozrasni lica... sekoe dete moze da najde dopolnitelni informaciii...Pa na cas tie da prezentiraat... Ili primerot shto e daden so filozofija...Ubistvo vo poim...jas imav profesor koj ne terashe da najdeme neshto realno za sekoj filoozf...pa da vidime kolku se drzel do toa shto go "filozofiral". Niedna programa ne propishuva kako profesorot ke realizira... Ima fleksibilnost vo primena na metodi...vremenski ramki na realizacija... Eeeeee samo da ne se vadat na nastavnite programi...na malite plati....Kompleksi...
|
Постирано од: Julija
Датум на внесување: 28.Декември.2007 во 23:14
А бе па ти, кој нема Интернет можеби има енциклопедија... а ако нема енциклопедија, тогаш можеби има членска карта од библиотека па може да најде нешто...
На крајот на краиштата некои информации можат да се добијат и од весниците што стигнуваат во Периодика во библиотеките...
А пак конкретно за националните паркови во Македонија можеби може да се дознае нешто во Природо-научниот музеј во Скопје (веднаш до зоолошката)...
-------------
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 28.Декември.2007 во 23:19
Uste poarno e da se organizira ednodnevna eksk*rzija... sekade vo Makedonija se stignuva za dva saati...samo da nema krvopijaci...lihvari...koj od se baraat procent...a posle gi krivat nastavnicite...Angaziranje avtobus 5000 den...50 deca po 100den...e ama moralo preku agencija...pa do Mavrovo 350 den... bIZNIIIIIIIIIIIIIS so decata... Na nastavnicite ne im se plaka za ednodnevna eksk*rzija...sekogash se prashuvav kade odat onie restoto pari....
|
Постирано од: bluebell
Датум на внесување: 29.Декември.2007 во 14:55
E eksk*rziite se posebna prikazna zhiva sramota od Skopje do Katlanovo so megjugradski avtobus, kade polovina od decata stojat, taa chini 150 den.
A za toa e opshto poznato deka nastavnite programi se zamisleni kako interaktivni za da i uchenicite se vkluchat vo niv. Vo red e donekade, samo shto nekoi profesori preteruvaat, ova go pishuvav i porano, celata nastavna programa ja raspredeluvaat na uchenicite za tie da predavaat, a ovie cela godina ne znam shto pravat. I da treba da najdat uchenicite informacii za bilo shto sepak nastavnicite treba barem da im posochat od kade da baraat i kakvi materijali da koristat.Ili dokolku imaat tie, da im gi dadat na uchenicite da gi iskoristat.
------------- always look on the bright side of the life!
|
Постирано од: majstorce62
Датум на внесување: 03.Јануари.2008 во 18:27
mamamd напиша:
Celo vreme se trudev da dokazam deka nastavnite programi se takvi kakvi shto se-no mnogu povazen e faktorot nastavnik. Kako moze kaj odreden profesor decata da se zainteresirani, ispolnitelni, da ucat, tivki se na cas... a kaj drug ednostavno zbesnuvaat...
|
Е, како,де? Како?
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 06.Јануари.2008 во 08:21
So kriteiumi, so testiranje na znaenjata na ucenicite po odreden kvartal od drugi instanci, se okozija cekajki go nacionalnoto testitanje..pocna pa go odnema...psiholozi gi spremaa zadacite po matematika, matematicari testovite po makedonski..nebulozi kolku sakash...Zalosno e sto imame dobri deca...samo da im se dade shansa... umeat da procenat...ne moze da im se prodava demagogija...
|
Постирано од: majstorce62
Датум на внесување: 06.Јануари.2008 во 10:18
mamamd напиша:
So kriteiumi, so testiranje na znaenjata na ucenicite po odreden kvartal od drugi instanci, se okozija cekajki go nacionalnoto testitanje..pocna pa go odnema...psiholozi gi spremaa zadacite po matematika, matematicari testovite po makedonski..nebulozi kolku sakash...Zalosno e sto imame dobri deca...samo da im se dade shansa... umeat da procenat...ne moze da im se prodava demagogija...
|
На една тест анкета во некое средно училиште на прашањата: колку имаш (по одреден предмет), дали знаеш за толку, за колку можеш да научиш, колку сакаш да имаш
учениците на првите три прашања одговориле реално. Нереалност е забележана кај нивната желба, што го и наметнува проблемот, бидејќи тиое при самооценувањето се водат од желбата , и личнта и на родителите (мислам дека кај овие вторите е посилно изразена). Мал број одговориле дека не им е важна оцената во дипломата туку
знаењето. Претпоставуваш кои ученици спаѓаат во овој мал процент.
------------- БИДИ СИ ГОСПОДАР НА СОПСТВЕНИОТ УМ
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 06.Јануари.2008 во 11:27
Jasno e , no ne e problemot vo decata tuku vo loshata upisna politika, samo so site petki...ajde kazi mi koj moze da e sposoben i za hemija/fizika i za istorija/jazik...I zoshto skaba ocena po matematika da mu vliae vo upis na praven smer (na sin mi drugarka morashe da odi gimnazija, zaradi 4 po matematika, bidejki na upraven smer vo Dren konk*riraa 200 i kusur so site 5...od koi polovina "nadueni petki"
|
Постирано од: majstorce62
Датум на внесување: 06.Јануари.2008 во 11:43
mamamd напиша:
Jasno e , no ne e problemot vo decata tuku vo loshata upisna politika, samo so site petki...ajde kazi mi koj moze da e sposoben i za hemija/fizika i za istorija/jazik...I zoshto skaba ocena po matematika da mu vliae vo upis na praven smer (na sin mi drugarka morashe da odi gimnazija, zaradi 4 po matematika, bidejki na upraven smer vo Dren konk*riraa 200 i kusur so site 5...od koi polovina "nadueni petki"
|
Знам! И јас живеам под ова парче небо што Македонија се вика. Кога мене тоа би ми се случило, едноставно би си рекол - не е крај на светот, има и други училишта и други смерови во кои можам да се афирмирам. Во секој случај болно е за детето, но родителот треба да му помогне да го преброди тоа. На мојот син, да му се случи тоа, јас би му рекол - Ти не губиш ништо, губат тие еден добар ученик. Учи и кога ќе стекнеш моќ не заборавај го овој момент - измени ги работите. Многу важно е сеќавањето на неправдата што му е направена да не исчезне. Оти сите ние забораваме многу важни работи и правиме непради што не ни се допаѓале кога нам ни ги правеле.
------------- БИДИ СИ ГОСПОДАР НА СОПСТВЕНИОТ УМ
|
Постирано од: orlov
Датум на внесување: 07.Јануари.2008 во 11:47
нашата држава се соошува со проблемо суфицит и дефицит на кадри. Значи потребно ни е усмерено образовании. Државата треба да изготви програм согласно потребите и да ги планира кадрите. Но за тоа е потребна и способност на наставниот кадар од мали нозе да го прати развојот и интелектот на на ученикот и да го спрема за тоа за кое тој има афинитет. Сепак во овие економско- политички превривања далеку сме од тоа.
------------- ,,СЕКОГАШ ВО СЛУЖБА НА ТАТКОВИНАТА,,
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 08.Јануари.2008 во 22:17
Orlov aj te molam kazi mi kako nastavnikot koj shto sledel i uvidel deka deteto ma nekoj nafatiran biznismen,politicar, doktor ili profa na fakultet ima afinitet za frizerka ili kozmeticarka da mu kaze za shto e nadareno negovoto dete i kolku toj ke go prifati toa mislenje... profesionalnata orientacija e za obicni smrtnici...ne za onie na koi mestoto im e obezbedeno ushte ne rodeni...
|
Постирано од: majstorce62
Датум на внесување: 08.Јануари.2008 во 22:21
mamamd напиша:
Orlov aj te molam kazi mi kako nastavnikot koj shto sledel i uvidel deka deteto ma nekoj nafatiran biznismen,politicar, doktor ili profa na fakultet ima afinitet za frizerka ili kozmeticarka da mu kaze za shto e nadareno negovoto dete i kolku toj ke go prifati toa mislenje... profesionalnata orientacija e za obicni smrtnici...ne za onie na koi mestoto im e obezbedeno ushte ne rodeni...
|
Мислиш ли дека ако му кажеш такво нешто ќе ја изгубиш работата?
------------- БИДИ СИ ГОСПОДАР НА СОПСТВЕНИОТ УМ
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 08.Јануари.2008 во 22:23
Ne, nego ke bide kako dijalog megu slep i gluv.
|
Постирано од: majstorce62
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 21:39
A што е со подршка од колективот, од директорот, педагогот...
------------- БИДИ СИ ГОСПОДАР НА СОПСТВЕНИОТ УМ
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 21:50
Hahahaaaa Direktorot (16 godini 4 direktori isto): Podracniot (partijata) rece da ne se konfrontirame so roditelite... Psiholog/pedagog: profesionalnata orientacija ne e rabota na nastavnicite/profesorite...toa e nasha rabota.... Kolektivot: Abe shto si otvorash rani...Pushti go budalata ima pari da te kupi so se partali...ke mu kupi diploma...ke mu ja dade firmata...ke zaposli nekolku kako (nabrojuvaat 5/6 od odlicnite posiromashni deca) i ke rabotat za nego za bedna plata....aj raboti so go toa za shto si platen...neka zavrshat casovite i begaj doma... I si trga nastavnikot/profesorot nakaj doma i si mumla: ...Rodi se covek, rob bidi... ...skotski cel zivot raboti...
|
Постирано од: majstorce62
Датум на внесување: 09.Јануари.2008 во 23:10
Kolektivot: Abe shto si otvorash rani...Pushti go budalata ima pari da te kupi so se partali.
А ти продај му ги парталите...
Ај, горе главата, биче боље кога ќе останеме без „парталите“....
Та не сме саде ние, та не сме саде овде... Мислам, и на западот е така, остај ги филмовите. Таму некое газдинско дете, чиј татко е претседател на училишниот одбор, на глава ќе ти се качи а ти ќе си се смешка и ќе си ја зашиваш устата. Верувај ми секаде е така, да ги оставиме прикаските за западод, секаде има искомплексирани богати говеда што се непријателски настроени кон наставниците.
Туку што да се прави со пријателските врски, со роднинските со притисокот од колегите на крај година...Тука прекршувањата се многу побројни...За жал...
------------- БИДИ СИ ГОСПОДАР НА СОПСТВЕНИОТ УМ
|
Постирано од: Mindy
Датум на внесување: 12.Февруари.2008 во 20:58
Во учебникот „Општество“ за четврто одделение се
набројуваат многу индустриски капацитети што со години се затворени или
одамна се под стечај
Скопската фабрика за чевли „Газела“,велешката топилница и стакларницата во Гостивар се само дел
од фабриките што со години не работат, но основците сепак ги учат како
стопански објекти во земјава. Овие фабрики и многу други се споменуваат
во учебникот „Општество“ за четврто одделение, кој е единствениот што
се користи во наставата. Родителите се револтирани бидејќи нивните деца
од учебникот добиваат неточни информации, а никој од надлежните досега
не реагирал за да ги смени. Во учебникот, во делот за стопанските
објекти изградени по текот на реката Вардар се набројуваат многу
фабрики, кои со години се затворени или се под стечај. Такви се
Фабриката за стакло во Гостивар, Топилницата „Злетово“ во Велес,
Хемиската индустрија за вештачки ѓубрива „Велес“, Фабриката за чевли
„Газела“, за алкохолни пијалаци „Винојуг“. Фабрики се затворени повеќе
од две години, но авторите на учебникот се' уште ги вбројуваат во
стопанските објекти во земјава. - Зарем ќе ги лажеме децата дека се'
во земјава е розово, кога самите гледаат дека фабриките се затворени и
родителите не одат на работа? Не е можно никој да не забележал што учат
децата. И самите наставници знаат дека фабриките не работат, но сепак
го предаваат материјалот - вели мајка на четвртоодделенка. Освен
затворените индустриски капацитети, во учебникот се набројани и фабрики
што едвај работат со големи загуби или работат повремено поради
промените на сопственичката структура. Педагошката служба и
Министерството за образование пред извесно време најави дека ќе се
формира стручна комисија, која детаљно ќе ги проверува сите учебници
што се користат во наставата, за да се утврди дали во наставниот
материјал има грешки или пропусти. Најавената комисија не проработила
се' уште, а од Министерството вчера не успеавме да добиеме одговор кога
ќе почне да работи. Идејата за целосна проверка на учебниците се појави
откако три учебници по историја за средно образование експресно беа
повлечени од употреба бидејќи во нив беше објавен цртеж со ликот на
пророкот Мухамед. Издавачот на учебниците веднаш отпечати нови без
спорниот цртеж. Нинаааааааааа срцко, ти си 4 одделение, де кажи вистина ли е ова ?
-------------
|
Постирано од: majstorce62
Датум на внесување: 12.Февруари.2008 во 22:20
ЗАРЕМ ТОА НЕ Е УБАВ ПРИМЕР ДЕКА ВО МАКЕДОНИЈА НАДЕЖТЕ ПОСЛЕДНА УМИРА
------------- БИДИ СИ ГОСПОДАР НА СОПСТВЕНИОТ УМ
|
Постирано од: butel2
Датум на внесување: 13.Февруари.2008 во 10:08
a kako sekoja godina imame novi ucebnici i starite ne moze da se koristat, samo novite izdanija? i zar nikoj ne treba da odgovara deka sekoja godina se pecatat novi izdanija koi ne se voopsto novi, tuku samo ke smenat ponekoja slikicka, bojata na ucebnikot....
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 13.Февруари.2008 во 21:44
Ako procitate ke vidite deka koavtor na posoceniot ucebnik e bivshata zena na eden bivsh gradonacalnik. Poleka, ucebnikot ke se smeni, ama da konk*rira nekoja segashna zena na nekoj segashen gradonacalnik.
|
Постирано од: majstorce62
Датум на внесување: 13.Февруари.2008 во 23:30
мОЈАТА ЖЕНА НЕМА ДА КОНк*рИРА. И РЕКОВ ДЕКА РАЦЕТЕ ЌЕ И ГИ ИСКРШАМ АКО ЈА ФАТАМ КАКО ПИШУВА УЧЕБНИК, И ТОА ПО ИСТОРИЈА.
------------- БИДИ СИ ГОСПОДАР НА СОПСТВЕНИОТ УМ
|
Постирано од: majstorce62
Датум на внесување: 13.Февруари.2008 во 23:32
ПАРДОН - МОЖЕ САМО СКРИПТА „СЕКРЕТАРКА НА ЗАВЕАН СОПРУГ“
------------- БИДИ СИ ГОСПОДАР НА СОПСТВЕНИОТ УМ
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 14.Февруари.2008 во 08:46
Dzabe ti e. I skripta da napishe mora da si najde profesor so titula d-r da bide avtor, a zenata ti moze da bide samo koavtor. Znaci mora da stojat dvajca. Vazna e koricata, sodrzinata ne e vazna. Nejze nikojh ne ja cita dodeka se otpecati.
|
Постирано од: majstorce62
Датум на внесување: 14.Февруари.2008 во 09:50
СИ ИМА ТАА ТИТУЛА ПРОФ.ДР. ЗА СРЕДУВАЊЕ ДОМАШЕН ХАОС. А И НАСЛОВНАТА ОДАМНА Е ГОТОВА. И РЕЦЕНЗИЈА И НАПИШАВ - УБААВА, ТА ПОУБАВА ЗДРАВЈЕ. зА СОДРЖИНАТА НЕМА ДА ЗБОРУВАМ, НЕ ЌЕ БИДЕ ИНТЕРЕСНА ЗА ЧИТАЊЕ КОГА ЌЕ ИЗЛЕЗЕ ОД ПЕЧАТ, АКО СЕГА ЈА ОТКРИЈАМ.
------------- БИДИ СИ ГОСПОДАР НА СОПСТВЕНИОТ УМ
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 14.Февруари.2008 во 09:53
Recenzentot go oma krajniot zbor.
|
Постирано од: majstorce62
Датум на внесување: 14.Февруари.2008 во 10:03
Е ГРЕШИШ, БЕЗ НЕГОВИОТ ЗБОР НЕМА ПЕЧАТЕЊЕ.
------------- БИДИ СИ ГОСПОДАР НА СОПСТВЕНИОТ УМ
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 14.Февруари.2008 во 10:05
oma=ima, greshka pri kucanje. I jas taka rekov. I jas sum recenzent i sluzbeno i privatno.
|
Постирано од: majstorce62
Датум на внесување: 14.Февруари.2008 во 10:08
ТОГАШ,СУПЕР Е, ЌЕ НАЈДЕМЕ СРЕДИНА. НЕЛИ СЕ ПОТРЕБНИ ДВАЈЦА РЕЦЕНЗЕНТИ? (ГРЕШКИТЕ ПРРИ ПИШУВАЊЕТО НЕ МОРА ДА ГИ НАГЛАСУВАШ - ГИ ВООЧУВАМ)
------------- БИДИ СИ ГОСПОДАР НА СОПСТВЕНИОТ УМ
|
Постирано од: doriangray
Датум на внесување: 16.Февруари.2008 во 21:10
Нема да навлагам подлабоко во темава, освен да го потенцирам очигледниот факт: Наставните програми, а и образовниот систем во државава, ни се за нигде. Промени под хитно или ќе си тапкаме во место...
------------- Don't tell me what to do 'cause I'll never be uptight like you.
Don't look at me that way 'cause I ain't never gonna change.
And if you're talking about my life you're only wasting your own time!
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 16.Февруари.2008 во 21:19
Нема да навлагам подлабоко во темава, освен да го потенцирам
очигледниот факт: Наставните програми, а и образовниот систем во
државава, ни се за нигде. Промени под хитно или ќе си тапкаме во
место... -------------------------------------------------------------------------------------------------- Ne e strashno ako ti ne navlezesh dlaboko vo temava, strashno e shto ne navleguvaat onie shto treba. Znaesh kako se pravat promeni...se prepishuva od negde...od nekoja zemja koja finansira (momentalno toa se Holandija i Slovenija) pa koga ke zavrshat parite i ke dojdat novi na vlast nishto od promenite...tie si naogaat novi sponzori...i taka veke 17 godini. Normalno po "inovatorite" nikoj ne vika, site se tuka da pcujat, da gi omalozuvaat nastavnicite, profesorite. Iskreno ni ovie vtorive ne se bezgreshni bidejki se tolku servilni, neorganizirani- gledaj koj se ministri...nekoi propadnati doktori...reziseri...koi od obrazovanie znaat kolku jas za sadenje tikvi...si dozvoluvaat vo nivno ime da zboruva Cvetanovski Dojcin koj zastanal negde vo 70 tite godini od obrazovanieto...Daleku e sonceto...vo obrazovanieto.
|
Постирано од: majstorce62
Датум на внесување: 16.Февруари.2008 во 21:25
doriangray напиша:
Нема да навлагам подлабоко во темава, освен да го потенцирам очигледниот факт: Наставните програми, а и образовниот систем во државава, ни се за нигде. Промени под хитно или ќе си тапкаме во место... |
ПА СЕКОЈА ГОДИНА НИ СЕ МЕНУВААТ!
ПОГОЛЕМИ ПРОМЕНИ ОД ТОА - ЗДРАВЈЕ.
------------- БИДИ СИ ГОСПОДАР НА СОПСТВЕНИОТ УМ
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 16.Февруари.2008 во 21:29
ПА СЕКОЈА ГОДИНА НИ СЕ МЕНУВААТ!
ПОГОЛЕМИ ПРОМЕНИ ОД ТОА - ЗДРАВЈЕ. ----------------------------------------------------------- Da doobjasnam...se menuvaat koricite...avtorite...honorarite....sodrzinata e ista...
|
Постирано од: majstorce62
Датум на внесување: 16.Февруари.2008 во 22:36
mamamd напиша:
ПА СЕКОЈА ГОДИНА НИ СЕ МЕНУВААТ!
ПОГОЛЕМИ ПРОМЕНИ ОД ТОА - ЗДРАВЈЕ.-----------------------------------------------------------Da doobjasnam...se menuvaat koricite...avtorite...honorarite....sodrzinata e ista...
|
знам јас убаво што се менува - се менува наставната програма, се менува нејзината содржина, а со тоа се прави вистински хаос. се случува во четврта според новата и во втора според старата програма да се изучуваат исти автори. Значи не зборувам за корици, туку за хаос од цели содржини!
------------- БИДИ СИ ГОСПОДАР НА СОПСТВЕНИОТ УМ
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 16.Февруари.2008 во 22:41
Jas se izvinuvam...zboruvav za oblasta za koja smetam deka sum ekspert i kade nema nishto novo...okruglo pa na kosh...za sredno ti ostavam tebe...poveke ja poznavash problematikata...i ne se luti odma...luge sme ke se razbereme...
|
Постирано од: majstorce62
Датум на внесување: 16.Февруари.2008 во 22:43
mamamd напиша:
Jas se izvinuvam...zboruvav za oblasta za koja smetam deka sum ekspert i kade nema nishto novo...okruglo pa na kosh...za sredno ti ostavam tebe...poveke ja poznavash problematikata...i ne se luti odma...luge sme ke se razbereme...
|
Не се лутам,ма, па ти, каква си била...Мислам не на тебе, на тие што ни прават хаос се лутам!
------------- БИДИ СИ ГОСПОДАР НА СОПСТВЕНИОТ УМ
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 16.Февруари.2008 во 22:51
Постирано од: majstorce62
Датум на внесување: 16.Февруари.2008 во 23:12
mamamd напиша:
Ok...se razbravme...
|
НА ВРЕМЕ
ПРЕД ДА ПОЧНЕМЕ ТРЕТА БАЛКАНСКА ВОЈНА
------------- БИДИ СИ ГОСПОДАР НА СОПСТВЕНИОТ УМ
|
Постирано од: Zajcef
Датум на внесување: 17.Февруари.2008 во 10:30
Mona Liza напиша:
<p align="justify">Во учебникот „Општество“ за четврто одделение се
набројуваат многу индустриски капацитети што со години се затворени или
одамна се под стечај
<p align="justify">
<p align="justify"><span ="WB_DNEVNIK_Podnaslov" id="ArticleSummary">Скопската фабрика за чевли „Газела“,велешката топилница и стакларницата во Гостивар се само дел</span>
од фабриките што со години не работат, но основците сепак ги учат како
стопански објекти во земјава. Овие фабрики и многу други се споменуваат
во учебникот „Општество“ за четврто одделение, кој е единствениот што
се користи во наставата. Родителите се револтирани бидејќи нивните деца
од учебникот добиваат неточни информации, а никој од надлежните досега
не реагирал за да ги смени. Во учебникот, во делот за стопанските
објекти изградени по текот на реката Вардар се набројуваат многу
фабрики, кои со години се затворени или се под стечај. Такви се
Фабриката за стакло во Гостивар, Топилницата „Злетово“ во Велес,
Хемиската индустрија за вештачки ѓубрива „Велес“, Фабриката за чевли
„Газела“, за алкохолни пијалаци „Винојуг“. Фабрики се затворени повеќе
од две години, но авторите на учебникот се' уште ги вбројуваат во
стопанските објекти во земјава. - Зарем ќе ги лажеме децата дека се'
во земјава е розово, кога самите гледаат дека фабриките се затворени и
родителите не одат на работа? Не е можно никој да не забележал што учат
децата. И самите наставници знаат дека фабриките не работат, но сепак
го предаваат материјалот - вели мајка на четвртоодделенка. Освен
затворените индустриски капацитети, во учебникот се набројани и фабрики
што едвај работат со големи загуби или работат повремено поради
промените на сопственичката структура. Педагошката служба и
Министерството за образование пред извесно време најави дека ќе се
формира стручна комисија, која детаљно ќе ги проверува сите учебници
што се користат во наставата, за да се утврди дали во наставниот
материјал има грешки или пропусти. Најавената комисија не проработила
се' уште, а од Министерството вчера не успеавме да добиеме одговор кога
ќе почне да работи. Идејата за целосна проверка на учебниците се појави
откако три учебници по историја за средно образование експресно беа
повлечени од употреба бидејќи во нив беше објавен цртеж со ликот на
пророкот Мухамед. Издавачот на учебниците веднаш отпечати нови без
спорниот цртеж.<p align="justify">Нинаааааааааа срцко, ти си 4 одделение, де кажи вистина ли е ова ? |
Во истиов очебник пишува:Последниот попис беше извршен во 1991год. следниот ќе се изврши за неколку години-односно 2001год.
------------- Кога неправдата станува закон,отпорот станува должност....
|
Постирано од: majstorce62
Датум на внесување: 17.Февруари.2008 во 11:22
СЛЕДНИОТ ПОПИС СЕ 0ДРЖА 1994 ГОДИНА И БЕШЕ ОД ЕКСПЕРИМЕНТАЛЕН КАРАКТЕР.
------------- БИДИ СИ ГОСПОДАР НА СОПСТВЕНИОТ УМ
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 18.Февруари.2008 во 21:19
Vo istiot ucebnik pishuva...afionot, soncogledot i maslodajnata repka se prerabotuvaat vo fabrikata za maslo vo Veles...Nastavnicke, tamu raboti tetka mi, nema zemeno plata 3 godini, mislam i sakaat da go tepaat direktorot... Dobro, dobro aj da vidime sega kade vo Makedonija se proizveduva sheker? Aaa, nastavnicke i tamu shtrajkuvaa , kazaa na televizija. Ama nastavnicke , ne e strashno, vo Tineks ima eden avstraliski (avstriski) sheker, mnogu e bel, siten i mnogu ubavo se mati... -
|
Постирано од: majstorce62
Датум на внесување: 18.Февруари.2008 во 21:40
АМА ПРВО ТРЕБА ДА ИМ СЕ ОБЈАСНИ ДЕКА АФИОНОТ, МАСЛОДАЈНАТА РЕПКА И СОНЧОГЛЕДОТ СЕ ИСУШИЈА НА НАШИТЕ ПОЛИЊА, ПА ДЕКА ПОСЛЕ ТОА СЕ РАСИПАА МАШИНИТЕ ВО ФОБРИКАТА ВО ВЕЛС И ВО ШЕЌЕРАНАТА ВО БИТОЛА. ДЕКА ЛУГЕТО ПОВЕЌЕ САКАА ДА ГИ ПРЕРАБОТУВААТ ОТКОЛКУ ДА ГИ ПРОИЗВЕДУВААТ.
------------- БИДИ СИ ГОСПОДАР НА СОПСТВЕНИОТ УМ
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 16.Јули.2008 во 09:00
.. definitivno... nekoj ja otkri Amerika...
Петките матурираа во тројки
Надлежните државни образовни органи ќе прават анализа за резултатите што
се добиени од државната матура откако тројките беа најчеста оценка на
испитите. Ќе се утврдува како „петките“ од свидетелствата на учениците
станаа „тројки“ на матурата и зошто учениците на испитите не ги
оправдаа оценките што ги добиле од своите наставници. Експертите
причините за ова ги бараат во некомпатибилноста на наставниот план што
го изучуваат матурантите со плановите од кои беа изведени прашањата за
државната матура. ... edno e nastaven plan..toj "samo"predviduva koj predmeti ke se izucuvaat so kolkav fond na casovi.....drugo e nastavna programa... e taa e vinovna...vo nejze se celite... koi ucenicite treba da gi "sovladaat"...
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 14.Ноември.2008 во 22:08
.. se utepavme nie ovdeka na forumov objasnuvajki deka nastavnite programi ne treba da gi rabotat lugje od kancelarija koi nemaat ni den pominato vo osnovno obrazovanie i profesori na fakultet koi zaboravaat deka prvoodelencinjata ne se brucoshi... ama ocigldno teshko deka nekoj ne razbral shto zboruvavme... eve shto donesuva Vreme... На крајот на годината, магла и мрак
Лилјана Поповска
Да
бидеш родител на дете во основно училиште во Македонија значи да бидеш
истовремено и негов учител. Тоа значи по неколку часа дневно да работиш
со него, да ги учиш лекциите, да му ги „преведуваш“ неразбирливите
термини и да го испрашуваш. Да правиш нешта што нашите родители не ги
правеле. Се разбира, зборувам за просечни деца, исклучителните се
секогаш помалобројни. Зошто е ова вака? Наставните програми се
преобемни, натрупани со небитни детали. ?асовите не се доволни за да
може детето да ги усвои и разбере сите содржини што се предвидени.
Наставниците протрчуваат низ нив, за да одговорат на задачите. На
крајот, детето бара помош од родителот за да ги всади сите факти во
главчето, за да ги повтори механички во тримесечјето кога се оценува.
На крајот на годината, магла и мрак. Впечатокот е дека секој нов пакет
учебници донесува и пакет нови податоци што треба да се совладаат. Само
се надѕидуваат, како кули вавилонски. Стилот на учебниците, пак, е живо
чудо: или се со превисок стил, како за средношколци, или полуписмени,
преполни со граматички и правописни грешки, со нелогични премини од
тема на тема, со купишта ситни и небитни податоци низ кои се губи
суштината. И тука има светли исклучоци, се разбира, но повторно
помалобројни. Најголем проблем има со програмите по македонски јазик од
петто до осмо одделение. Целиот концепт е чуден: во петто се учи се за
структурата на јазикот, од фонетика, морфологија, правопис, граматика,
синтакса, па до видови литературни творби, нивна анализа... Во следните
години главно се повторува, со натамошни продлабочувања. Кој е ефектот
од ова? Македонскиот јазик како предмет станува одбивен, се чита уште
помалку, а децата од силното знаење што треба да го голтнат, остануваат
полуписмени. Па после им се чудиме на резултатите од годинашнава
матура, кога децата покажаа катастрофално познавање на македонскиот
јазик, послабо од англискиот. Математиката е исто така многу обемна,
ништо не се остава за средно. Брзајќи, децата не ја доучуваат ни
таблицата за множење во второ одделение, па им стои како коска в грло
во сите следни математички операции. За илустрација, учебникот за петто
има 230 страници, исто толку и работната тетратка!? Наставните
програми предметот историја го прават неомилен. Огромни градива сведени
на голи факти и безброј податоци за племиња, освојувачи, бранители,
војни, буни, кнезови, владетели, богови, години, години, години... Кој
ќе запомни дека имало словенски опсади на Солун во годините 584, 618 и
674? По другите предмети може нема толку обемни програми, но се наоѓаат
вистински бисери. По запознавање на општеството во четврто, децата
треба да ги научат по име сите македонски фабрики и земјоделски
комбинати што некогаш постоеле во поранешна Југославија, иако од нив
останале само стечајците како спомен. По географија во шесто учат дека
просечната годишна температура во Македонија изнесува 11,5 Целзиусови
степени, највисоката јулска е 22,2 степена, најниската јануарска е 0,3
степени и така уште десетина други важни температури што им се бараат
наизуст. Кому ова му треба и чуму? На децата им требаат логични и јасни
целини со течна мисла, разбирлив јазик и термини, соодветни на
возраста. Да се извлече најбитното, за да се запомни. Да не се
оптоваруваат со ситни детали, бројки и имиња што не се помнат долго, а
се достапни на интернет. Наставниот процес треба да гради креативни и
слободоумни деца што знаат да читаат, мислат и да поврзуваат.
Проблемите со знаењето беа забележани поодамна и затоа се донесени
редица измени во законите за образование. Замислено е со нив да се
подобри процесот на учење, а да се спречат или намалат злоупотребите со
учебниците, необјективно оценување и сл. Воведен е и систем на
оценување на знаењето на децата и на нивните оценки, со цел да се
зголеми објективноста и ангажманот на наставниците. Очекувам тоа да
даде резултати, но ограничени, поради сето погоре кажано. Кој ќе ги
оценува учебниците и програмите? Во Министерството за образование фалат
стручни лица со капацитет за ова. Има одлични поединци, но нема
критична маса. Потребни се интердисциплинарни тимови од педагози,
психолози, социолози, психолингвисти, луѓе со знаење и искуство, како
од работа со деца, така и од стратегиско планирање. Светот има успешни
модели за ова, треба да се отвориме. Неопходна е итна ревизија на
наставните програми, нивно осовременување, поедноставување,
приспособување на возраста и, најчесто, скратување. Тоа не може да го
направат два-тројца службеници, ниту два-тројца професори, ниту било
кои два-тројца во државава, затворени во некоја канцеларија. Тоа може
квалитетно да се стори само на широки форуми, јавни расправи, со
присуство на наставници, луѓе од Министерството за образование, стручни
лица од разни области, родители и ученици. Да се слушнат едни со други,
да се разберат и да почнат промени онаму каде што има потреба.
Авторката е претседателка на ДОМ ... ocigledno gospogjata popovska ima maka da izigrava ucitelka pa bara da se promenat site anomalii...zaborava samo edno...taa e vo vlasta...taa moze da napravi preku nokj da pocnat vistinskite reformi...
|
Постирано од: nelson
Датум на внесување: 15.Ноември.2008 во 01:49
Fenomenalen tekst!
Roditelite sostavuvaat domasni na decata, oti na nastavnicite im e zabraneto da davaat domasni!A im davaat samo preku roditelite.Tie gi sostavuvaat i resavaat.Roditelite crtaat, pisuvaat sostavi, resavaat zadaci, pravat proekti ....Povtorno se vrativme vo skoloto.
Tesko onoj koj ima poveke deca, toj stalno si go povtoruva gradivoto!
------------- Zeleo bih da te, vezanih ociju, prepoznajem u hiljadama.Ala bih se napipao!
|
Постирано од: butel2
Датум на внесување: 15.Ноември.2008 во 10:28
eh jas ova go zboruvam 8 godini, otkako licno se sudriv so site ovie raboti koga postariot mi sin stana prvace ... i veke pisuvav pred 2 i pol godini koga pomaliot sin bese prvace, pa nekade pri kraj na april me vikan psihologot da mi kaze deka toj se uste ne pisuva po red vo tetratkite , tuku kade ke mu se otvorat....
a na moite ukazuvanja na nelogicnostite koi gi ucat , samo odgovorot , ama toa e za site deca ne samo za vaseto, takva e programata.... sakate da kazete nastavnickata e kriva?.... a mozebi e kriva i taa i jas i site sto ne izlezeme da kazeme deka ovie programi ni gi opteretuvaat i decata i nas a rezultati nikakvi.
ona sto najveke ne mozam da go svatam i sto najveke me nervira e domasnoto po matematika - 10 tekstualni zadaci , sami da gi ismislite i resite.... ajde vo prvo, vtoro... no sega vo treto imame malku poslozeni raboti.... a jas ne sum matematicarka da izmislivam zadaci ...uste pomalku sin mi ... i ako nekoj se povikuva na kreativnost, tuku nema ni k od kreativnost
|
Постирано од: nelson
Датум на внесување: 15.Ноември.2008 во 21:23
Pa nie roditelite odime na skolo po ednas za nas i uste onolku pati kolku imame deca.Dosta mi e veke.NE SAKAM DA UCAM!!!!
------------- Zeleo bih da te, vezanih ociju, prepoznajem u hiljadama.Ala bih se napipao!
|
Постирано од: mamamd
Датум на внесување: 25.Ноември.2008 во 12:45
...poraneshniot minister za obrazovanie ..gospodinot Nenad Novkovski vo svojata kolumna vo Vreme megju drugoto go veli i ova... Како прво, што треба да биде
совладано се утврдува во стандардите, коишто се главните потпорни
столбови на современите образовни системи. Денес образованието се
заснова растечки слободи на наставникот во предавањето на материјата,
во изградба и примена на свои индивидуални наставни стратегии.
Наставниот материјал е практично неограничен и наставникот треба да
најде начин како најдобро да го води ученикот низ процесот на учење.
Централните актери во образовниот процес не се наставниот план и
учебникот, туку наставникот и ученикот. Регулирањето на образовниот
систем државата во прв ред го прави преку издавањето на стандарди и
екстерно оценување чијашто цел е да се направи независна рамномерна
оценка на образовните постигнувања. Понатаму, на рана возраст децата
немаат способност да разберат подлабоко многу содржини, но затоа пак
можат да апсорбираат пасивно голем број содржини. ..poraneshen ministre..ova e se vo red..ama ...za da se napravat standardi treba da sednat lugje od praktikata...ne od teorijata... Ubavo bi bilo da se objasni na kolku patuvanja vo stranstvo za da se vidat obrazovnite sistemi...nacinite na funkioniranje...ocenuvanje...bile nastavnici...sovetnici...psiholozi... Se dodeka ovie poseti se so edna edinstvena uloga...proshetka i zarabotka... nema efekat... Koga nastavnicite kje odat vo Holandija, Irska, anglija, a ne psiholozite i sovetnicite, pa potoa da im preraskazuvaat na nastavnicite, ne kje moze da se realizira ova shto go velite... ...Nastavnicite kje ja pokazat svojata kreativnost samo togash koga ucebnicite nema da gi pishuvaat i da se pojavuvaat kako skrieni avtori sovetnicite, izdavacite, nastavnici so malku ili bez den rabota po odreden predmet..i koga nema da prvoto prashanje na seminarite da bide -Po koj ucebnik rabotite? togash kje imame realizacija na programski celi a ne ucebnicki... togash kje imame diferencijacija...vaka imame samo politika i politikanstvo...funkcii so moto- Da specalam nekoe dinarce duri se nash*te na vlast...
|
Постирано од: elektro
Датум на внесување: 12.Мај.2009 во 16:36
treba da se sredat ucilistata za da bidat sredeni ucenicite posle toa nema potreba za
roditelite da odat na skolo da vidat svojte deca kako se sto se do kade se itn
|
Постирано од: ana-miteva
Датум на внесување: 12.Ноември.2011 во 00:21
Mi treba itno pismena rabota po makedonski jazik na temi "SUDBINA" VERUVALE ILI NE" I "MOKTA NA LUBOVTA MEGU STIHOVITE NA DENICIJA" FALAAAA
|
Постирано од: ana-miteva
Датум на внесување: 12.Ноември.2011 во 00:22
ana-miteva напиша:
Mi treba itno pismena rabota po makedonski jazik na temi "SUDBINA VERUVALE ILI NE" I "MOKTA NA LUBOVTA MEGU STIHOVITE NA DENICIJA" FALAAAA |
|
Постирано од: ana-miteva
Датум на внесување: 12.Ноември.2011 во 00:23
ana-miteva напиша:
Mi treba itno pismena rabota po makedonski jazik na temi "SUDBINA VERUVALE ILI NE" I "MOKTA NA LUBOVTA MEGU STIHOVITE NA DENICIJA" FALAAAA [:x] |
|
Постирано од: zagor
Датум на внесување: 08.Септември.2014 во 00:20
Kembidz...vo najava..i primena neli.
------------- ...zagor e ziv,se drugo e laga.
|
Постирано од: Анастеа
Датум на внесување: 08.Септември.2014 во 08:35
По Кембриџ програмата ли е прво, второодделенчиња, наместо во обични тетратки, да пишуваат во големи, со тврди корици? И секој ден да одат на школо натоварени како магариња? На кого ли му текна така садистички да ги мачат децата?!
------------- http://www.youtube.com/watch?v=QCQTr8ZYdhg&feature=related" rel="nofollow - Прав сме и ќе бидеме. Ни воздух, ни оган, ни вода, туку земја, само земја ќе бидеме и можеби неколку жолти цветови.
|
Постирано од: Gorazd777
Датум на внесување: 10.Септември.2014 во 15:15
Тука не застанува ИДИОТИЗМОТ на БУГАРСКО-ЕГЕЈСКАТА КОАЛИЦИЈА на власт.Тие продолжуваат со обременувањето на децата, и не само НАЈМАЛИТЕ,во ДЕВЕТТО одделение воведоа на мала врата нов ПРЕДМЕТ,наводно ИНОВАЦИИ,ИНВЕСТИЦИИ или првобитно ПРЕТПРИЕМНИШТВО.Па како во КОМУНИЗМОТ(кој многу го напаѓаа),сега воведуваат глупости,тогаш секој требаше да биде ИНЖЕЊЕР,сега сите треба да бидат ПРЕТПРИЕМАЧИ,а сите знаеме дека никаде нема да им СЛУЖИ ТОА НА ДЕЦАТА. Но така ти е тоа кога дојдоа НЕПИСМЕНИ ОВЧАРИ НА ВЛАСТ ,кои си купија дипломи од б,лгарија,и сега мислат дека го фатиле горниот за мадиња,и да сигурно е начинорт САДИСТИЧКИ..а сте се прашале зашто,па затоа што за да се однесуваат садистички мора да има и МАЗОХИСТИ,па некој да ги трпи. Сепак поучени од минатото и најлошите ДИКТАТОРИ завршувале на БУНИШТЕ,само давидам како паторестиов лидер и тој ќе заврши,сега засега само куца..од тренингот.
------------- ВОЈНАТА Е МИР СЛОБОДАТА Е РОПСТВО НЕЗНАЕЊЕТО Е СИЛА ОД ЗЕЛКА ТОРТА И ОД СЕЉАК ГРАЃАНИН НЕ БИДУВА
|
|