|
ПОУКИ НА СВЕТИТЕ ОТЦИ |
Внеси реплика | страница <1 34567> |
Автор | ||||||||||||
mali simo
Сениор Регистриран: 22.Октомври.2006 Статус: Офлајн Поени: 1132 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
1. Ако човек сака да подготви
благопријатни мириси, мора да подготви смеса од стакта, оникс, халан
миризлив, и ливан чист, од сите работи во еднакви делови, како што
пропишува законот14. Оваа смеса е четиристраниот број на
добродетелите15. Ако тие се наоѓаат во полна сила и задолжителни
пропорции, тогаш нема да биде извршено предавство на духот.
2. Душата што е прочистена со мноштво добродетели, го прави духот стабилен во неговата рамнотежа, и способен за достигнување на состојбата кон која копнее16. 3. Молитвата е непрекината врска на душата со Бога. Каква е тогаш состојбата на душата што се бара, за во неа духот да може да истрајува во напорот пред својот Господар без поматеност, живеејќи постојано со него без посредништво17? 4. Ако на Мојсеј, кога се обиде да им пријде на капината што гореше, му беше забрането тоа да го стори пред да ги собуе обувките од нозете18, како ти ќе ја оствариш својата желба да го видиш Оној што надвисува секаков ум без да се ослободиш самиот од секоја мисла што е обоена со страст. 5. Моли се најпрво да го добиеш дарот на солзите, такашто преку жалоста да ја омекнеш својата вродена грубост19. Тогаш, откако ќе ги исповедаш пред Бога своите гревови, ќе добиеш прошка за нив. 6. Моли се со солзи и твоето барање ќе биде услишено. Ништо толку не го смилостивува Бога како молба принесена среде многу солзи. 7. И реки од солзи да течат за време на твојата молитва, не почнувај да се сметаш себеси за подобар од другите. Зашто твоите молитви единствено ти ја донеле неопходната помош за да ги исповедаш своите гревови со готовност, и да ја придобиеш наклоноста Божја. 8. Така, не претворај го лекот против страста во друга страст, ако не сакаш и понатаму да го предизвикуваш (кушаш) Оној кој те удостоил со таква благодат. Ваквата безумност направила многумина да застранат. Тие ја изгубиле од вид целта на своите солзи дури и додека ги оплакуваат своите гревови. 9. Биди непопустлив, исцело сосредоточен на својата молитва. Не обѕирај се на грижите и мислите што може да се појават додека се молиш. Тие не прават ништо подобро освен што те обеспокојуваат и вознемируваат за да ја разводенат цврстината на твојата намера. 10. Кога демоните увидат дека си навистина самопрегорен во молитвата, тие му сугерираат извесни нешта на твојот ум, при што добиваш впечаток дека те налегнале грижи што бараат внимание. Набрзо, тие го одвлекуваат твоето сеќавање кон тие нешта и го предизвикуваат твојот ум да истражува по нив. Тогаш, кога ќе се соочи со неуспехот, умот станува очаен и малодушен. |
||||||||||||
ХРИСТОС ВОСКРЕСНА ОД МРТВИТЕ СО СМРТА СМРТА ЈА ПОБЕДИ И НА ТИЕ ВО ГРОБОВИТЕ ЖИВОТ ИМ ДАРИ
|
||||||||||||
belichka
Сениор Регистриран: 30.Октомври.2006 Статус: Офлајн Поени: 2023 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
09. 10 Izvor t Otec David
Makedonskata pravoslavna crkva denes go praznuva upokoenieto na Svetiot apostol I evangeklist Jovan Bogoslov. Spasitelot nash, Bog i Gospod Isus Hristos ushte na samiot pocetok im govorel na svoite Sveti apostolic za nevoljite so koi kje se soocuvaat vo ovoj svet. Tie kje bidat goneti kleveteni pa I ubivani od lugjetio na ovoj svet I toa zatoasto se negovi ucenici I sledbenici. Hristos ne kriel od svoite sledbenici sto gi ocekuva. Ne im vetuval rozi I venci t.e. nagradi I funkcii, kako sto pravele I pravat drugite covecki vodaci vo istorijata na coveshtvoto. On jasno im ja predocil celata tezina na hristijanskiot krstonosen pat niz istorijata I vremenskiot zivot na ovoj svet. “Vistina, vistina vi velam: deka vie ke zaplacete I zaridate I svetot kje se zaraduva I vie ke bidete nazaleni, NO zalosta vasha ke se pretvori vo radost“ “Koj mi sluzi mene”- im govorel hristos na apostolate pred samite stradanja, neka vrvi po Mene “ I kade shot sum Jas tamu ke bide I Mojot sluga”. A Hristos odel na stradanje I dobrovolna smrt, pa zatoa I odenjeto po Hrista I sluzenjeto e pat na stradanje I umiranje za Boga Ziviot I za Vistinata I pravda Bozja. Hristos Bogocovekot Toj prv nebesen krstonosec osnovac na hristijanstvoto osnovac I glava na crkvata Svoja, prvoroden megju mnogute edinorodni brakja, toa ne go postignal so toasto lugjeto samo gi ucel I im ja otkrival vistinata Bozja I Slovoto Bozjo, tuku osobeno so toa sto zivotot Svoj go polozil vo temelite na crkvata Svoja, krvta Svoja dobrovolno ja dal za zivot za spasenie na svetot, sto beshe raspnat na krstot na coveckite nepravdi I grevovi zaradi besmrtno spasenie na site tie koi sakaat da Mu veruvaat za zivotot vecen. Od tuka NEMA pravoslaven hristijanin koj ako sakal da vrvi po Hrista da veruva vo Nego I da go nosi imeto Negovo vo ovoj svet, da bide nalik na Hrista, kako vistinski pravoslaven Hristijanin, a, da ne bide gotov istovremeno I da strada za Hrista, I so Hrista. |
||||||||||||
Blagosloven e Onoj Koj ide vo imeto Gospodovo
|
||||||||||||
belichka
Сениор Регистриран: 30.Октомври.2006 Статус: Офлајн Поени: 2023 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
08.10. 2002 Izvor t Otec Maksim
Svetata pravoslavna crkva denes go praznuva spomenot na prepodobnata Efrosinija. Koja se rodila vo Aleksandrija vo 5 tiot vek, kako kerka na bogatiot pred se na duhoven blagodarnik Pafnuti. Majka I umrela nabragu I tatkoto go prevzel celoto vospituvanjeto, osobeno vo verata nasvojata kjerka so preterana zarobuvacka griza, karakteristicna za vakvi slucai. Efrosinija izrasnala vo devojka so takva nesekojdnevna duhovna I telesna ubavina sto nejzinata raka stanala predmet na prestiz megju najdobrite priliki od koi tatko I go izbral najdobroto momce za koi resil da ja omazi. No zaboravil deka premnogu duhovno ja vospital svojata kjerka ako vo ovoj kontekst moze da se upotrebi zborot premnogu, tolku sto za nea bilo nemozno da izbere brak. Od togash prep. Efrosinija razmisluvala kako da go izbegne pokoruvanjeto na tatkovota volja, a nacinot go nashla koga Bog ja naucil, prepravena vo maz dam u se prikluci na nekoe manastirsko bratstvo, zasto znaela deka tamu nikoj nema da ja bara. Vo izbraniot manastir ugumenot Teodosij ja primal pod imeto Smaragd I mu ja poveril na duhovno rakovodstvo na monahot Agatit….. Tajnata, go porazila so smrta na monahot po vtor pat ja izgubil kerka si. Pafnutij go prodolzil I zavrshil zivotot kako monah vo nejzinata kelija. A Svetosta na prepodobnata Efrosinija se projavila samo nekolku casa po nejzinata smrt koga |
||||||||||||
Blagosloven e Onoj Koj ide vo imeto Gospodovo
|
||||||||||||
belichka
Сениор Регистриран: 30.Октомври.2006 Статус: Офлајн Поени: 2023 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
12.10 2002 Izvor t Otec Maksim Denes svetata pravoslvna crkva go praznuva prepodnata Kirijak Otshelnik. Kakos to matrejalnite predmeti se napraveni ili izgradeni od odreden material, taka I duhovniot zivot, za da postoi potreben e material od koj toj ke bide graden. Duhovniot zivot ne e apstrakcija. Kako sto zivotot na teloto mu go ovozmozuvame, odrzuvame hranejki se, dishajki, taka ima I elementarni uslovi koi se neophodni za da postoi duhoven zivot vo nas. Teloto umira ako ne go hranime. A Istoto se slucuva I so duhot, koj e material so koj se zida duhovniot zivot, Bozjata blagodat, nesozdadenata energij Bozja. Nie zaradi nasheto zanemarlivo prisustvo vo duhovnite dimenzii, a celata ubedenost vo, edinstveno vo kriteriumite so koi se vrednuva materijalniot svet vo golem procento go imame izgubeno duhovniot senzibilitet, I voopshto nechustvuvame svesna potreba od duhoven zivot, a uste pomalku mozeme da ja opredelime hranata sto go ovozmozuva toj zivot., spomnatata Blagodat Bozja. No zalno sto I onie koi go znaat ova ne sakaat da poveruvaat deka efektot od neprimanjeto na dnevnata doza na blagodat ne se nisto pomali za duhot, od onie koi vrz teloto se manifestiraat ako cel den ne jadele ili vo polosh slucaj ne piele voda. I blagodata ne e apstakcija I taa treba da se primi od Boga koj postojano ni ja podava. Taa e neshto konkretno, koja bez jasna zelba svest od nasha strana deka go sakame, Bog nema da ni go dade I povtorno ke kazeme ne zatoasto ne saka, ami zatoa sto nesaka da ni dava nesto sto nie ne sme go posakale. A nacinite na koi se bara I dobiva Bozjata blagodat se povekje od jasni: molitva,post, pricest vo prv red, ispolnuvanje na Bozjite zapovedi itn. Svojot granitno cvrst duhoven zivot vaka go gradel deneshniov svetitel prepodobniot Kirijak Otshelnik. Zasto sakal da napravi vecna gradba koja uspeshno ke odolee na destruktivnosta za duhovniot zivot, demonska sila. Sv.Kirijak se povizuval vo 4 tiot vek. |
||||||||||||
Blagosloven e Onoj Koj ide vo imeto Gospodovo
|
||||||||||||
здраво
Сениор Регистриран: 15.Декември.2006 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 253 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
SAVETI OPTINSKIH STARACA HRISCANIMA KOJI ZIVE U SVETU
Sabor Optinskih Staraca
Saveti prepodobnog Lava (Nagolkina) • Trudi se da više paziš na sebe, a ne da razmatraš dela, postupke i odnos drugih prema tebi, ako u njima ne vidiš ljubav, to je zato što i ti sam nemaš ljubavi u sebi. • Gde je smirenje, tu je i jednostavnost, koja ne ispituje Božije sudove. • Bog ne odbacuje molitve, ali njihove želje nekada ne ispunjava jedino zbog toga da bi po Svom Božanskom Promislu sve ustrojio najbolje moguće. Šta bi bilo, kada bi On – Svevideći – potpuno ispunjavao naše želje? Mislim, mada ne tvrdim, da bi onda svi ljudi poginuli. • Čovek, koji živi bez straženja nad samim sobom nikada se neće udostojiti posete Božije blagodati. • Kada nemate mira, znajte da nemate u sebi smirenje. To je Gospod rekao u sledećim rečima, koje zajedno s tim pokazuju gde treba tražiti mir. On je rekao: “Naučite se od Mene, jer sam Ja krotak i smiren srcem, i naćićete mir dušama vašim” (Mt. 11, 29). |
||||||||||||
|
||||||||||||
здраво
Сениор Регистриран: 15.Декември.2006 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 253 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
Rasudjivanje
Mnogi teski neduzi koji jednog coveka snalaze imaju svog uzroka, znanog ili neznanog, u proslosti njegovoj. Uzroci pak tih teskih neduga, kao recimo ludila, nisu drugo nego povreda moralnog zakona Bozjeg. Kada sv. Haralampije bese mucen, dozna car mucitelj za njegovu cudotvornu moc, pa naredi te dovedose preda nj jednog besomucnog coveka, da se uveri da li ga Haralampije moze izleciti. Tog coveka mucase djavo 35 godina, goneci ga po pustinjama i brdima i bacajuci ga u blata ili u provale. Kada se taj ludak priblizi Haralampiju, oseti demon blagouhani miris od svetog coveka, pa povika: "Molim ti se, slugo Bozji, ne muci me pre vremena, no naredi mi i ja cu izaci; a ako zelis ja cu ti kazati kako sam usao u ovog coveka". I naredi mu svetitelj da kaze. Rece demon: "Ovaj covek zahtedne da pokrade svoga suseda, pa pomisli u sebi: ako coveka prvo ne ubijem, necu moci zagrabiti njegovo blago. I ode i ubi suseda svoga. Zatekavsi ga u takvom delu, ja udjoh u njega, i evo vec 35 godina stanujem u njemu". Cuvsi ovo svetitelj Bozji naredi demonu da odmah izadje iz coveka i ostavi ovoga na miru. Demon izadje, a besomucni posta zdrav i miran. |
||||||||||||
|
||||||||||||
Pravoslavie
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Модератор Регистриран: 07.Октомври.2005 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 1732 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
Да погледнеме околу нас, таму има МНОГУ СТРАДАЛНИЦИ. Да им помогнеме!
Оди на подфорумот Хуманост на дело Запамети, ЉУБОВТА ДЕЛОТВОРИ!! |
||||||||||||
sard
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор Регистриран: 28.Октомври.2005 Локација: Прилеп Статус: Офлајн Поени: 1440 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
Дури сега го укапирав ова. Дали го сфативте? |
||||||||||||
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk |
||||||||||||
rice
Сениор Регистриран: 14.Ноември.2006 Статус: Офлајн Поени: 379 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
Штом вниманието ни се одврати од Господа ние го губиме внатрешниот мир старец Тадеj Гледате дека во секој човек Господ почива тајно, без разлика на тоа дали човекот Го почитува или не. Но Он е тука, во центарот на животот. Он го движи животот. Он е животодавец. И сé додека тоа внимание е првенствено тука, во срцето, сé до тогаш се чува тој внатрешен мир и радост Боженствена, која на почетниците им се дава бесплатно. А потоа, штом вниманието ке ни се сврти од Господа и ке се запечати на некои овоземни предмети, било тоа да се мртви предмети, било тоа да е живо создание, веднаш го губиме внатрешниот мир - бидејќи не може (човек) на две страни. Оној предмет на кого сме му посветиле внимание, веднаш влегува внатре, го зазема престолот Господов, го зазема срцето. А тоа може да биде и славата, честта, богатството, убавината. Штом нешто (овоземно) ќе ни се искачи на тронот, тогаш тоа и ќе заживее во нас. Во зависност од тоа кому му посветуваме внимание, такво чувство во нас живее. Зошто постојано бараме земни потпори, кога знаеме дека не се постојани? Затоа што сме слаби. Ние сме деца. А штом сме деца на Небесниот Отец, тогаш треба да бараме потпора од Родителот. Да! Ние сме родени телесно од земните родители, па бараме од телесните родители потпора. Но тие имаат грижи, тие не се имуни на грижи. И тие се спопаднати од неволји и тешкотии, така што ние погледнуваме во нив, но тие не гледаат во нас. Велат: "Имаш глава, па размисли . Сега си зрел". А Отецот небесен тоа никогаш не го избегнува. Он секогаш нé гледа, секогаш нé води, ако срцето ни е соединето со Него. Но ако ние бараме потпора во овој свет. Детето бара, но овде во светот тешко да ја најде. Многу е тешко да најдеш едномисленик во животот. Светите Отци велат: Ако си нашол едномисленик во животот, си нашол спасение".Но многу е тешко да се најде. Јас во животот сум наишол на две личности кои својот живот во брак го поминале најидеално и најдобро. Пред неколку години наидов на уште една (личност). Ви зборував вам за И. Се упокои Интересно е како Господ ги соедини него и жена му. Преку триесет години беа во брак, и тој вели:"Јас и мојата М. сеуште ниту еднаш не сме имале лош збор мегу себе..Она што го сакам јас, тоа го сака и мојата М. Она сто мојата М.го сака, тоа го сакам и јас". А беше со жестока природа (нарав) и имаше тешко послушание овде на земјата, беше полицаец. Доаѓаше во допир со разни лоши карактери и особини на лугето, и таму (на работа ) ќе си го расипе расположението, ќе дојде нерасположен дома, а Мира секогаш умееше да го чека, така што тој веднаш се опуштеше. Нивното катче беше рај. Да се сетиме како св.Симеон говорел за себе: "Јас не сум имал долготрајни постови, ниту пак ги поминував ноќите без сон. Не сум спиел на гола земја, ниту пак изврсував други напори.Туку гледав само на своите немоќи, себеси се унизував, и Господ ме спаси". Значи сето тоа не е неопходно? Св. Симеон вели: "Во великиот Ден, нема да се бара од душата дали таа се молела, дали постела, дали извршувала некакви добри дела во животот. Но затоа секоја душа грижливо ќе биде испитана дали има нешто заедничко со Христос Спасителот". Дали таа ја има карактерната особина на Христа Спасителот. Ние сме повикани да бидеме молитвеници, трудбеници, да чиниме добро, но ако не се трудиме да ја изградиме својата карактерна особина, тогаш сé е залудно. Творецот нема иста природа со тварта. Умствениот оган е многу подобро сокриен во умот, отколку чувствениот оган во чувствата. На друго место се вели: "За телесниот живот потребни се будни чувства на телесните сетила. За духовниот живот, потребна е будност на срцето.А духовниот живот е активност без учество на телесните сетила". Само дејствување на умот, без чувства? Духовниот живот е живот на умот, издигнат над сите чувства од овој свет и над сите желби. Монаштвото - тоа е одрекување од светот и од сé што е од светот. Одрекување од својата волја и од своите желби. Душата која се соединила со Бога станува кротка и смирена. И кога се моли и кога мисли (секогаш) стои пред Лицето Божјо, не си дозволува себеси да блуди ваму и таму. |
||||||||||||
|
||||||||||||
здраво
Сениор Регистриран: 15.Декември.2006 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 253 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
Snaga molitve. Krstic na grudima Iz pouka starca shiigumana Save Pskovo-Pecerskog Molitva je – hrana za dusu. Kao sto su telu potrebni san i hrana radi ukrepljenja nasih telesnih slabosti, tako isto je i dusi potrebna hrana – a to je molitva. Mi smo dali zavet Bogu da cemo se moliti. Dan ni u kom slucaju ne treba pocinjati bez molitve, niti treba ici na spavanje bez molitve. A neki ljudi ce ujutru ustati, samo se umiti i brzo otici na posao, zureci se kao da je pozar! I pokazuje se da ceo njihov dan prolazi u sujeti i da rade sve naopako. Oprosti Gospode! Potom dolaze umorni sa posla, rastrojeni, smuceni, i opet – pravo u krevet i opet lezu bez molitve. Ne daj Boze da tako radimo! Treba se pomoliti pa makar i na kratko. Ako si se uspavao, onda treba da procitas molitve u hodu, na putu ka poslu. Neprijatelj bezi kada citamo “Vjeruju”, a Andjeo-Cuvar nam se priblizava, pomaze nam i dan nam prolazi uspesno i dobro. To ne znaci da mi ne treba da citamo Psaltir, Jevandjelje, sve jutarnje i vecernje molitve. Kratko pravilo Serafima Sarovskog se cita samo u slucajevima kada nemamo vremena zbog posla, zbog bolesti, porodicne situacije, ukoliko nemamo mogucnosti da se pomolimo. Kada sam bio u Trojice-Sergejevoj Lavri i nosio poslusanje ekonoma, bilo mi je tesko da ispunjavam pravilo: nije bilo vremena za molitvu zbog izgradnje, i drugih raznih briga. Nocima nisam spavao: lezes ujutru u 3, a treba da ustanes u 5.Pitao sam duhovnog oca: - Sta da radim? A on – arhimadrit Venijamin, nadzornik Duhovne Akademije je bio mudar i rekao mi: - Tvoje pravilo je: “Gospodi pomiluj!” na udah i izdah. “Gospode!” – na udah i tada u mislima napravi vertikalnu liniju Krsta, “pomiluj!” na izdah i opet u mislima napravi horizontalnu liniju Krsta. Na taj nacin ces udisati svetlost i ljubav, a izdisati necistotu iz srca. I drugi tako rade. Znaci povezujemo molitvu sa disanjem i istovremeno se osenjujemo Krstom u mislima. Episkop Teofan je video sledeci slucaj kada je bio u Samordinskom manastiru: jedna monahinja procita jedan psalm, i okrene broajnicu, a druga ju je izdala. A Vladika je rekao: - Ona se kajala i Gospod joj je otkrio taj psalm, i ona tako zadobija blagodat. Ne treba se moliti rasejano, jer takva molitva gnevi Gospoda. Rasejana molitva i dremez u Crkvi se javljaju zbog maloverja i slabe ljubavi prema Bogu. Na molitvi treba zaboraviti sve probleme: zivotne, licne, poslovne, pa cak i nevolje i bolesti – treba samo zahvaljivati Bogu, kajati se i moliti. U Crkvi treba stajati sa strahom Bozijim i smirenjem, jer Crkva nije zeleznicka stanica, niti neki obican drustveni dom, vec dom molitve. Treba osetiti tu blagodatnu silu koja je prisutna u Crkvi. Gde god da se nalazite: u kuci, na putu, na poslu; sta god radili: cistili, sili, spremali rucak, ili isli na sastanak – neprekidno razmisljajte o Gospodu, i izgovarajte Isusovu molitvu. I gde kod da dospete niko van nista nece moci: ni vracari, ni magovi – niko nista ne moze da vam uradi. U Svetom Pismu se kaze:”Sicicu i u ad ako si Ti Gospode sa mnom – nece se ubojati srce moje!” Znaci gde god da smo, niko nam ne moze nista ukoliko smo sa Gospodom i ako nismo prekinuli molitvu. Razumete? A mi se ponekad bojimo! A zasto se bojimo? Zato sto smo zaboravili da drzimo molitvu na ustima i u umu: Isusovu, ili Bogorodicinu, ili neku drugu, ili prosto da razmisljamo o Bogu. Naprimer: “Evo Gospod je ovde … Stojim pored masine, radim, a pored mene je Gospod! On je uvek prisutan … Jer nam je Gospod blize od kosulje!” I slicno. Trudite se ljubljeni da prinudjujete sebe na neprestanu molitvu! Trudite se da ispunjavate osnovno pravilo: nikoga ne osudjujte, pocinjite dan sa molitvom, kako bi ceo dan bio molitven; s molitvom lezite na spavanje. Tada neceti biti posednuti i necete imati hulne i bludne pomisli. Jedan svetitelj je izgovarao sledecu molitvu dok je celivao svoj krstic: “Proli Gospode kap Svete Tvoje Krvi u moje srce, isuseno od strasti i grehova, i necistota dusevnih i telesnih”. A vi ne znate tu molitvu, pa izgovarajte Isusovu ili: “Krstom Tvojim Gospode, ocisti me!”. To je ono minimalno sto hriscanin treba da uradi i za to nas Gospod nece lisiti Carstva Nebeskog. Krst nije samo znak hriscanina, vec je to oruzje, koje odbija svaku zlu silu. Evo danas prilazi Krstu posednuta zena i ne moze da ga celiva, ne moze da pridje mostima, jer je u njenom karakteru, savesti i srcu neprijateljska sila, koja coveku ne dozvoljava da pridje ka svetinji. A mi takodje bivamo posednuti, kada se gnevimo, razdrazujemo, osudjujemo – sve je to posednutost. Sta treba da radimo? Zapamtite sta sam vam govorio, da ukoliko budete citali kanon Krstu (odvojite 15-20minuta) i celivali svoj krstic uz Isusovu molitvu: “Gospode Isuse Hriste, Sine Boziji, pomiluj me gresnog, osveti me svetloscu Krsta Tvoga, udalji od mene tu necistu silu, koja me muci”, onda ce ta svetlost pronikunuti u vasu dusu i oterati zlu silu koja nas je zaposela. I na taj nacin i najposednutiji covek ukoliko je uporan kroz dva-tri meseca moze da postane zdrav. Na taj nacin se mozemo sacuvati od posednutosti i ako bi nam i 20 magova nesto vracalo, oni ne bi mogli nista da urade, i mi necemo biti posednuti. Eto kolika je sila Krsta Gospodnjeg! Verujte, ljubljeni, ukoliko budemo celivali krtsic i kajali se, svi cemo se spasti. Zraci svetlosti i ljubavi ce proniknuti u nas karakter, u savest, u dusu i nestace svake necistote. Ti zraci postoje iako ih mi ne vidimo sopstvenim ocima, kao i magnetni talasi koje takodje ne vidimo, ali za koje mnogi znaju da postoje. To znaju naucnici pa cak i ljudi sa srednjim obrazovanjem, koji su izucavali fiziku i znaju osobine magneta. Gospod ce nas Svojim Krstom izvesti iz satanskih mreza i uvrstiti medju Svoje prijatelje. Sektasi kazu da je Krst – oruzje sramne smrti. A hriscani postuju Hristov Krst i smatraju ga oruzjem spasenja. Krst nam je dat na Krstenju i mi nikada ne treba da se razdvajamo od njega i da zaboravljamo na njega. Gospod je u vreme Svojih krsnih Stradanja ostavio na Krstu svetlost i ljubav, i zato se od Krsta izlucuju zraci blagodatne svetlosti i Bozanske ljubavi, zato sto je Bog Svetlost i Ljubav. On je te tragove svetlosti i ljubavi ostavio na Krstu: “Ja sam Svetlost svetu”, “Bog je Ljubav”. Blagodatna svetlost koja dolazi od Krsta sazize zlobnu, tamnu silu, a ljubav sve obuhvata – Boga i bliznje. I zato kada nosimo krstic i celivamo ga s ljubavlju, osvecujemo se i spolja i iznutra. A mi nosimo krstic na vratu kao na vesalici, zaboravljamo na njega a neko ga uopste ni ne nosi. Spasi nas Gospode! Neprijatelj se uvek trudi da nam nanese stetu, cak i nocu kad spavamo. Neprijatelj ne spava, on nam prilazi i iskusava nas i danju i nocu: zato se u snu javljaju svakojake neprijatnosti, losi snovi, noc cesto biva besana. To sve radi neprijateljska sila. Gospod to cesto dopusta jer se nismo uvece pomolili, ni celivali krstic. Ako imamo rodjake ili bliznje, koji stradaju od posednutosti, i ako se budemo molili za njih, i svakodnevno celivali svoj krstic za njih, olaksacemo njihovo stanje, i nase srce ce postati svetlo od blagodatnih zraka Krsta. Desava se naprimer da je muz neverujuci, ili sin ili cerka – to se takodje naziva posednutoscu, jer su oni posednuti duhom neverja. I ako pocnemo da se molimo za njih, oni ce nesumnjivo kroz nekoliko meseci postati neprepoznatljivi, bez obzira koliko “nepopravljiv” bio taj covek: pijanica, bludnik, besramnik – videces kako se ispravlja i postaje dobar. Koliko je takvih slucajeva! Kazu: “Nepopravljiv covek, izgubio je savest, nista mu vise ne mozes!” – a on se potom preporadja. Bila je tako jedna 18-ogodisnja hriscanka Justina. Ona se pomolila za vraca Kiprijana. Taj vrac je bio satanin prijatelj. On je nanosio stetu Crkvi i ljudima. I on je po molitvama Justine postao Boziji prijatelj: primio je Krstenje, postao je svestenik, episkop i cak se i posvetio – svestenomucenik Kiprijan. Eto sta cini molitva! Vidite, srce predaje srcu. Ona je celivala krstic i molila se ovako: “Gospode, ti vidis da je i on covek! On nije konj ni krava, vec Boziji lik! Iako je vrac, on je ipak covek. Spasi ga i on je razumno bice!” I blagodat Bozije ljubavi od njenog srca je dotakla tog vraca, on se pokajao i napustio svoje necasno delo. A potom je ljudima otkrio tajne zle sile, to jest kakve zamke pravi satana kako bi pogubio ljudsku dusu. I postoji cak i molitva svestenomucenika Kiprijana protiv vracanja. O kako je velika snaga molitve! Eto, ljubljeni, kako treba da spasavamo dusu i dusu bliznjega, a najvaznije onih kojima su posebno potrebne nase molitve, jer oni sami ne mogu da se mole. Kiprijan nije mogao da se moli za sebe, a kada Justina – krhka, nezna devojka kaze: sta je to!… - ona je imala hraborst i pomolila se, i time spasla njegovu dusu. I mi treba da sledimo njen primer. A mi smo obicno kao mnogobosci: volimo one koji su nam prijatni: rodjaci, bliznji, a posebno one koji nam pomazu. A za pijanicu i bludnika mislimo: “E, sta da se za njega molimo! On je izgubio savest!” – odustajemo i odlazimo. Spasi Gospode! Mi ne treba da imamo udeo sa njima u pijanstvu, razvratu i njihovim porocima, ali je nasa hriscanska obaveza da se molimo za takve ljude, da se sazalimo na njihovu dusu, da budemo sastradalni prema njima i da im zelimo spasenje. Oni mozda upadaju u grehe nesvesno, ni sami to ne zeleci, ali se potom ispravljaju… Ljubljeni! Ne odvajajte se od naprsnog krstica!
O autoru… Shiiguman Sava 27/14 jula 1980 godine u Pskovo-Pecerskom manastiru je zavrsio svoj zivotni put i monaski podvig shiiguman Sava , poznat mnogim pravoslavnim ljudima. Ime shiigumana Save je nerazdvojno od lika vernog i dobrog Hristovog pastira, koji je tokom desetina godina sluzio Bozijoj Crkvi verom, ljubavlju i blagodatnim darovima. On je bio obraz cistote, dobrote, duhovne mudrosti. U revnosnom sluzenju Bogu i Crkvi on se moze uporediti sa onima koji su slicno apostolu Pavlu polagali dusu svoju za pastvu, bili u porodjajnim mukama, da bi u vernim cedima izobrazili Hrista. Ali i danas duhovna ceda starca Save razmenjuju svedocanstva o njegovom blagodatnom zivotu, o duhovnim darovima, koje su dobili u opstenju sa starcem, o snazi njegove molitve i posle smrti. Ta svedocanstva su skupljena u jednoj knjizi za koju se nadamo da ce se dopunjavati. Sluzenje oca Save Hristovoj Crkvi i svojim duhovnim cedima se moze okarakterisati liturgijskim vozglasom: “Gore imajmo srca”. Ceo njegov zivot, od pocetka do kraja je bio stremljenje ka visnjem svetu. Otac Sava je rasplamsavao ohladnela srca, ukrepljavao slabe ruke, useljavao duh vere u Boga, bukvalno “podizao” pale. “Od srca srcu” – tako se moze okarakterisati njegovo podviznicko delanje. Iz zivog izvora, koji je bilo njegovo cisto, Bogu predano srce, starac je crpeo snagu za svoje velike trudove. Uvek bodar, pun zivotne radosti, blag, on je bio spreman da se odazove na bilo koju nesrecu i da sa ljubavlju snishodi palim gresnicima. Ljude ne mozes da prevaris, oni na poseban nacin prihvataju istinske pastire i srcem streme ka onima koji i sami streme svim srcem ka Bogu. Oca Savu su voleli zbog Hristove ljubavi koja je zivela u njemu, zbog samopozrtvovanog sluzenja bliznjemu. U njemu je bio nepresusni izvor dobra. Mnogi ga pamte po njegovom ispitivackom, bukvalno pronicljivom pogledu, koji kao da je usmeren u samo srce. Taj pogled je svima cutke potvrdjivao da blagodatni starac zna tvoje tajne slabosti, ali zbog svoje bezgranicne ljubavi ne zeli da te povredi i spreman je da te isceli poucnim savetima. Lik shiigumana Save, tog divnog starca, duhovnog oca koga nam je Gospod poslao, ostaje i do danas u blagodarnom secanju njegovih duhovnih ceda. Ko moze da zna unutrasnji skriveni zivot podviznika?! Ko moze da iskaze sve njegove duhovne podvige, njegov neprekidni duhovni napredak?! Sve to ostaje duboka tajna njegovog srca koja je poznata Jedinom Bogu. Tu se moze samo nagadjati, i pretpostavljati na osnovu starcevog spoljasnjeg nacina zivota, njegovih vidljivih trudova i rada, u kojima ne moze a da se ne primeti neka doslednost, neprekidni uspon na sve vecu i vecu visinu. Zivot shiigumana Save je bio malo kome poznat pre njegovog odlaska u manastir. Biografski podaci su veoma oskudni, i skupljani su na osnovu sitnih detalja. Treba reci da starac nije voleo da prica o svom zivotu. Izrekao se samo par puta sa dve-tri reci – i to sa strahom i molitvom, kako mu Gospod to ne bi uzeo za pohvalu. Prebivajuci ceo zivot u pokajanju nevidljivom za necije drugo oko, skrusenosti srca i u podvigu molitve, starac se veoma trudio da sakrije svoj unutrasnji zivot od spoljasnjeg, sujetnog sveta. Ali i pored svega toga mnogim ljudima a posebno njegovim duhovnim cedima je bilo jasno da je on ziveo istinski hriscanskim zivotom, da je goreo verom i ljubavlju prema Bogu i teznjom za podvigom radi spasenja bliznjih. On je bio istinski Hristov vojnik, obucen u svo oruzje Bozije protiv svih ljudski slabosti i demonskih iskusenja. Prirodno nadaren i umudren ne samo od ljudi, koliko od Samog Boga, oplemenjen nebeskom riznicom Bozije mudrosti, on je imao iskustvo duhovne borbe. Naoruzavsi se neprestanom molitvom, on se suprotstavljao neprijateljima Isusovim Imenom i tako nepovredjen prosao svoj mnogotrudni zivot prepun nevolja. Gospod mu je po molitvama Majke Bozije uvek i svuda bio Pomocnik i Zastupnik. Duhovna mudrost, sjedinjena sa smirenjem, formirali su kod njega duhovni razum, koji sveti Oci nazivaju “plodom duhovnog iskustva”. Buduci veoma energican, on se nikada nije udaljavao od truda u pomoci bliznjemu na putu ka spasenju, ali je uvek trazio takav podvig. Bez obzira na slabo zdravlje, on je bio duhovni heroj, pravi div moralne snage. Starac je posadio veliki vinograd ljudskih srca i usrdno se trudio u njemu. Njegovo cisto i sastradalno srce, oslobodjeno od egozima, je plamtelo pozrtvovanom ljubavlju prema ljudima. Sluziti Bogu preko bliznjih, i ziveti tako da se sluzi ljubavi – to je bila deviza celog njegovog zivota. Ne umarajuci se u podvizima ljubavi, otac Sava je okupio oko sebe veliku duhovnu porodicu. Neprekidne reke stradalnih i spasenja zednih ljudi su tekle prema njemu. I Bozija Blagodat koja je prebivala u starcu je donosila stostruke plodove: u ljudima se razgorevao Hristov duh, neverujuci su pronalazili Boga, magla neverja se razbijala, i Bozija istina je za njih postajala ocigledna. Mnoga duhovna ceda oca Save su potom i sama zadobijala plodove blagocestivosti, dobrih dela i molitve. Starac je u potpunosti ispunjavao Gospodnje zapovesti o ljubavi: “ljubi Gospoda Boga tvoga svim srcem tvojim, i svom dusom tvojom, i svim umom svojim” i “ljubi blizenjga svoga kao samog sebe”. On je s velikom radoscu hrabro stavljao na voja pleca tudju teskocu, prema recima apostola Pavla: “bremena jedni drugih nosite” (Gal. 6, 2). Sila blagodatnih starcevih darova se u potpunosti moze objasniti recima apostola Pavla: “Ne zivim ja, vec zivi Hristos u meni”. “Gospode, Sam zivi u meni! Sam govori! Sam delaj!” – cesto je uzvikivao otac Sava, i Gospod je cuo Svog vernog slugu – blagodat Duha Svetoga nije odstupala od njega. Eto u cemu je tajna zivota i uticaja starca na ljude – Sam Gospod, Koji je nevidljivo prebivao u njemu, kao i Njegova Bozanska sila i blagodat! A ta blagodat se dobija samo za duboku veru, za istinsko smirenje, za svetost zivota. “Onaj koji veruje u Mene, cinice dela koja i Ja cinim, pa i veca od njih”, - rekao je Gospod, jer “Ja sam s vama u sve dane do svrsetka veka” (Mt. 28, 20). U zivoj i delateljnoj veri u blizini Hrista Spasitelja, starac je crpeo nelicemernu ljubav prema svim ljudima, silu duha, kao i plamenu molitvu i silu isceljenja razlicitih nemoci. Zbog njegove neprekidne brige – da sve utesi, ukrepi, otera duha uninija, - duhovna ceda su starca nazivali “starcem-utesiteljem”. Gospod je uvek bio s njim, a preko njega i sa nama. Ljudsko srce se ne moze prevariti bez obzira koliko je na njemu grehovnih rana. Ono uvek stremi tamo gde dobija olaksanje svojih stradanja. Kod starca su radi pouka i duhovne koristi dolazili ljudi sa svih krajeva Rusije, i on je sve primao sa ocinskom ljubavlju. Starac je I ziveo radi toga da spase i utesi sve nevoljne, bio je Boziji molitvenik, i kako je bila velika snaga njegove molitve! |
||||||||||||
|
||||||||||||
здраво
Сениор Регистриран: 15.Декември.2006 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 253 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
rice
Сениор Регистриран: 14.Ноември.2006 Статус: Офлајн Поени: 379 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
rice
Сениор Регистриран: 14.Ноември.2006 Статус: Офлајн Поени: 379 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
исповед
Свети Патрик Ирски 1. Јас, Патрик, грешник и припрост селанец, најмал од сите верници, презрен од многумина, за татко си го имав Калпурниј ѓаконот, син на презвитерот Потит, кој служеше во селото Bonavem Taburniae. Тој во близина имаше едно имотче, каде што јас бев грабнат. Имав тогаш околу шеснаесет години; Вистинитиот Бог уште не Го знаев, а бев одведен во плеништво во Ирска заедно со илјадници како мене, сосем според заслугите наши, зашто од Бога отстапивме и заповедите Негови не ги пазевме, ниту, пак, на свештениците наши им бевме послушни, коишто кон нашето спасение нè опоменуваа. И Бог го низведе врз нас гневот на Својот воздвиг, та не разсеа меѓу многу народи, дури до краиштата на земјата, каде во мојата безначајност до денес се наоѓам при инородници. 2. И таму Бог ми го отвори умот при неверието мое за макар и доцна да си споменам на своите прегрешенија, та од сето срце да се обратам кон Господа, мојот Бог, Кој погледна на бедноста моја и се сожали над младоста ми и незнаењето, Којшто ме пазеше и пред да Го познаам Него и пред да научам да го разликувам доброто од злото, чувајќи ме и советувајќи ме како татко син. 3. Оттука, не можам да молчам, ниту, пак, воопшто е долично тоа кога толкава добробит и благодат благоволи Господ да ми дари мене во земјата на моето пленство, зашто наша должност е, после укорот и следственото познание на Бога, да Го возвеличуваме и да ги исповедаме чудесата Негови пред секој народ под ширното небо.
4. Зашто нема друг Бог, ниту имало, ниту, пак, ќе
има освен Бога Оца Неродениот, Беспочетниот, од Кого е секој почеток,
Седржителот, како што сме научени; и Синот Негов, Иисуса Христа, за
Кого сведочиме дека секогаш бил со Отецот, Кој пред исконот на времето
духовно од Оца е роден неискажливо преди секое начело, и преку Кого
бидна сè видливо и невидливо, Кој би човек, и откако смртта ја победи,
на небесата при Отецот е вознесен. Он Му даде Нему секаква власт над
кое и да е име небесно, земно и преисподно, та секој јазик да исповеда
дека Господ и Бог е Иисус Христос, во Кого веруваме и Чиешто доаѓање го
исчекуваме во иднина, како Судија на живите и мртвите, секому да му
подаде според делата негови; Кој издашно Го излеа Духот Свети во нас,
Дарот и Залогот на бесмртието, Којшто верните и послушните ги прави да
бидат синови Божји и сонаследници Христови. Него Го исповедаме и Му се
поклонуваме, Едниот Бог во Троица на светото име.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
rice
Сениор Регистриран: 14.Ноември.2006 Статус: Офлајн Поени: 379 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
Kако се проверува верата Архимандрит Лазар (Абашидзе) Колку малку простор оставаме во нашиот живот за вистинската вера! Колку нештата, со кои е исполнет нашиот живот, навистина ги правиме со вера? Нештата што ги правиме ниту оддалеку не се сите „според верата“, макар што ни изгледа дека денес многу сме се потрудиле „заради Бога“. А и самата вера може да биде различна: дури ни верата не е секогаш силна, спасоносна: но и бесовите веруваат, а треперат (Јаков 2:19) - демоните не само што веруваат, туку, дури, ни најмалку не се сомневаат во постоењето на Бог, во постоењето на рајот и на пеколот, па дури и знаат сигурно дека ќе бидат предадени на вечниот оган во пеколот заради своите зли сплетки, а сепак не помислуваат да се поправат. Голем број луѓе изјавуваат дека длабоко веруваат, покажуваат извесни постапки дека навистина во извесна мера веруваат. Па сепак, и тука најчесто не се работи за вера којашто спасува!
Која е, всушност, верата којашто човекот го прави заедничар со Бога?
Постои
вера којашто го доведува човекот до патот кој води во Царството
Небесно, како „воведна вера“, и постои „активна вера“, „жива“,
„вистинска“ вера којашто веќе води по тој пат и нè воведува низ самата
врата. Или, уште, и вака: едната само води до царскиот дворец, но не
смее да влезе внатре, зашто не познава никој од царските слуги, а
втората има познанства, добри врски со дворјаните, може да дојде дури и
до Самиот Цар, за да го претстави некој свој познаник и да го препорача
на Самиот Цар. Меѓутоа, не значи дека првата вера нема никакви
надворешни дела и дека е само „вера без дела“ (Јаков 2:17), како што
често мислиме. И тука можат да постојат мноштво дела, па дури и „бурна“
активност, коишто сепак не се дела од длабока вера, туку обратно: со
внимателно проучување, тие дури сведочат за слаба, тромава, полужива
вера. Тие дела кријат во себе голема примеса неверие и сомневање, и
попрво се работи за доверба во самиот себеси отколку за доверба во Бога
и во Неговата совршена Промисла. И едната и другата вера се
манифестираат формално: само што првата работи „според логиката“,
„според разумот“, со „пресметливост“ и со „внимателност“, а втората со
тајни сили коишто ì се недостапни на логиката, коишто дејствуваат
според сосема други закони, поточно, според некое длабоко внатрешно
чувство на Божјото присуство и препуштање на самиот себеси на Него,
препуштање на текот на Неговата прекрасна Промисла, како што човек се
препушта на водената струја кога сака да плива.
Раководејќи
се само со „почетната“ вера, човекот сè му доверува на својот разум и
на пресметката (макар што донекаде се прилагодува и го управува текот
на своите расудувања според христијанските книги и православната
наука), но туке сè уште нема вистинска доверба во Бога и
самопожртвување. Тука сè уште постои оној „шаблонски“ принцип: „имај
доверба, но проверувај“. Да, човек како да се плаши дека ќе згреши,
дека ќе се излаже, како таквата внимателност да е сосема оправдана
(зашто, како во спротивно би ги разликувал лагата и лажните пастири,
лажните браќа, ако човекот не проверува со својот разум, со читање, со
споредување?). Па сепак, без оглед на тоа, во тоа нема жива врска со
Бога. Затоа на човек не може ни да му се објасни во што е неговата
грешка, каде нешто важно превидел, зашто тој ќе разговара мошне
логично, разумно, „исправно“. А се работи токму за тоа човекот да се
откаже од таа разумност и да се препушти на „безумието“ на верата (1
Коринтјаните 3:18-19). Но тој повторно ќе каже: „Можам да се препуштам
на таквото „безумие“, но прво морам да размислам за да не згрешам“.
Значи, човекот како да оди кон Бога, но „оди сам“, често размислува за
Бога, но „сам“, со „својот ум“, работи нешто заради Бога, „по вера“, но
работи со „свои сили“, „со сопствена ревност“, со проверена и добро
проверувана „вера“ тој се „моли“, но не Го моли Бога, туку Му „говори
на Бога за самиот себеси“. Човекот тука е самоиницијативен и само ја
„осигурува“ оваа своја иницијатива со „молитва“.
Активната
вера започнува дури тогаш кога човекот ќе се препушти на „патиштата
Божји“, кога ќе му здосади неговата сопствена „логика“, „грижливост“ и
„разумност“, кога ќе го обземе некоја необјаснива „безгрижност“,
„неразумност“ и „несообразност на мислите“ и кога наеднаш во ова
„безумие“ на верата ќе се открие нејзината сопствена прекрасна,
хармонична логика, највисок разум, некоја друга, многу поубава и
поидеална сообразност на поимите, но сето тоа сега веќе споре други
закони и правила коишто во целост се пронижани со присуството на
тајната и со најблиското присуство на Самито Творец и Промислител на
светот. Кога човек ќе стапне на патот на живата вера, тој не мора многу
да размислува, да прави логички системи, туку само да чекори напред и
да ја наоѓа хармоничната и жива вистина којашто се наоѓа пред него; тој
веќе не ја пресметува исправноста на постапката, туку само се учи да
спознава каде е волјата Божја, од која негова страна обично се открива
и што му пречи за да ја види. А тоа е една сосема поинаква вера!
Кога
човекот учи да плива, успехот го постигнува дури откако на крај ќе
научи да се опушти и да и се „препушти“ на водата - дури тогаш водата
го одржува на својата површина без каков и да е негов напор и
напнатост. Но, штом ќе ги згрчи мускулите - телото како камен почнува
да тоне. Покрај сето наше „религиозно спознание“, „духовна начитаност“,
„познавање на православните канони“, „знаење на верските догмати“,
останува уште едно големо прашање: оставаме ли ние во нашиот живот
место за Самиот Бог да нè води, да нè подучува, да нè оживува заради
општење со Него? Со допирот со живата вера започнува преминот на
човекот во нова состојба, кога тој самиот станува сè помал во својата
свест, а Бог сè поголем, кога човечкото се топи, а Божјото се шири во
неговото срце, кога душевното му го отстапува местото на духовното.
Дури тогаш започнува автентичен духовен живот. Сè што постоеше пред
тоа, претставуваше само мечтаење за духовен живот.
Жива
вера е кога човекот го бара Бога веднаш, тука, кога тагува што со Него
нема живо општење, што некаков ѕид му го заградува патот кон Бога Кој,
всушност, е сосема блиску; кога повикува и бара од Него само
живототворен допир. Тој не верува само во Бога, туку, исто така, Му
верува на Бога. Другата „вера“ е повеќе „предворје“: човекот само
мечтае за Бог, верува во Него, но верува во некој далечен Бог кон Кој
треба долго да се оди со сопствени сили и со сопствен разум, а патот да
го определува според ѕвездите.
Кога
навистина започнува „верата на верата“ и „живеењето според верата“?
Кога сме поверувале со разумот дека Бог навистина постои и дека Тој ги
создал сите нешта? Дека секогаш нè гледа, дека ги знае сите наши
постапки и мисли? Дека, порано или подоцна, ќе застанеме пред Него и ќе
дадеме одговор на проживеаниот живот и на слични прашања? Ако сето ова
сме го прифатиле и сме поверувале, сме се „наштимале“ за таквото
верување, ако сме Му го потчиниле нашиот поглед на светот, ако сме
подготвени со збор да исповедаме сè што сме примиле, тоа, сепак, сè
уште не е онаа жива и активна вера. Дури ни кога во нас постои извесно
чувство на страв и на стравопочит пред Божјите патишта, голем број
возвишени мисли и воодушевени изблици на чувства при читањето на
Светото Писмо и на поуките на светите отци, уште многу нешта можат да
недостасуваа до почетокот на вистинската вера! Тука може да бидат
присутни уште многу нешта коишто исходат од нас самите, многу наша
самоиницијативност, „примитивна“ извештаченост, а само малку место за
да дејствува Самиот Бог, Неговиот Живототворен Дух!
Кога
трпеливо се држиме до молитвата, кога го повикуваме Господа, Го молиме
за помош, тагуваме што „не нè бидува за ништо“, се молиме за милост,
спасение и за поука, кога го славиме Бога и Му благодарием - сето ова е
веќе почеток на живо обраќање и на вистинска вера. Но, дали и тука
навистина „молиме“ и „бараме“, „се каеме“, или само застануваме во
молитвена поза, а од себе очекуваме добро и правда, чистота и светост?
... Но, Господ не рекол: „без Мене нема да ви биде лесно да го правите
тоа што го сакате“, туку рекол: „Без Мене не можете да направите ништо“
(Јован 15:5). А колку често се напрегаме самите и се обидуваме да
истиснеме некое добро од себе, без воопшто да прибегнеме кон Божја
помош во срцето, обраќајќи ì се на силата Божја само формално, а во
суштина сè очекуваме само од самите себе! Најчесто и најмногу од сè
сиот товар, како и сета пресметка и сето подигање на зградата на нашата
пристојност се потпираат врз нашиот разум, на неговите префинети и
хармонични конструкции, на полетните мисли коишто ни изгледаат како
најсветли и најсјајни расудувања. Но, токму тоа е најголемото зло.
Накратко кажано, за да се моли, човекот, пред сè, треба да се смали!
Дури и денес, кога човекот заминува во манастир, отфрлајќи ги на крај
сомнежите, двоумењата, отфрлајќи ги нечиите одвраќања и наговарања
против таквиот чекор; кога и тука се труди, се моли и, дури, настојува
да живее исправно и во склад со поредокот, сè уште многу место може да
остане за истиот оној егоизам , и сè уште може да не постои живото
општење со Бога.
Но
еве, на прв поглед, човекот извршува различни работи во манастирот, по
„послушание“, се труди и живее според оние правила и мерила коишто му
се укажани, сите нешта ги прави по „благослов“, понекогаш дури и самите
околности го бараат тоа од него, и тој веќе не „живее според својата
волја“ - што уште е потребно за да оживее неговата вера?
Меѓутоа,
сите луѓе работат, и оние што веруваат, и оние што не веруваат. Овие
последните често против својата волја поголемиот дел од животот и од
работата го исполнуваат по нечија заповед, по присила или од страна
на луѓе, или од околностите, и тие често, совладувајќи ја слабоста,
стануваат од креветот штом зората ќе зазори, и одат на тешка и монотона
работа, често се смируваат и кротко ги поднесуваат тешките и неправедни
навреди и сиромаштијата. И тие често времето го минуваат во читање или
во некое ракоделие, размислуваат за ова или за она, и тие целиот свој
живот го минуваат според јасно зацртани правила и распореди. А сето тоа
е без вера и затоа е залудно. Но, и во манастир човекот може да биде
без длабока вера и исто така да се навикне на истите оние општочовечки
тешкотии, да се навикне на местото, да се задоволи со одреден
надворешен мир, со „непроблематичност“, и самата внатрешна смиреност ја
смета за почеток на духовниот живот и за извесно почетно достигнување,
за благодатен плод. Всушност, исто така е можено, слично на маловерните
или на безверните луѓе, едноставно тука да го проживее својот век во
извесно жално спокојство, како во полусон, не познавајќи го живото
општење со Бог, само мечтаејќи за себе како за човек кој живее монашки.
Постои
голема соблазна вистинскиот христијански живот, страдалничкиот пат, со
многу плач, патот на барање вистинска чистота и праведност, да се
замени со живот во духот на фарисеите, со смирување на својата совест
во хармонични и правилни рамки на церемонијалност, со уредување на
надворешниот живот, со блескава игра на разумот којашто радува со
својата возвишеност, со игра на разумот којшто настапува во улога на
красноречив оратор. Зарем е малку тоа што живееме на осамени места или
на места донекаде лишени од современиот комфор, што не се забавуваме
секојдневно гледајќи ја блескавата, бучната и весела арена на светските
разоноди? Но, и мирјаните често живеат и се трудат на некое место
коешто е лишено од комфор и разновидост, и тоа воопшто не го прават
заради задоволување на своите силно изразени страсти, туку само заради
некој мал мир којшто го дозволува најскромната плата. Значи, нашиот
живот, при отсуство на жива, активна вера може, навидум, да стане
наивна, но во суштина обична световна, земна „гунгула“ со исти грижи и
нервози како и во светот, со исти ситни перфидно потхранувани
приврзаности и страсти, коишто цврсто се вгнездиле во длабочините на
срцето и само однадвор да добива облик на духовност, да биде украсена
со религиозност. Сето ова е дамнешна болест, фарисејски квасец, на кој
Господ ги предупредувал сите Свои ученици.
Во манастирот законот на послушанието е основен и неопходен услов за манифестирање на живата вера, која сè повеќе оживува и навистина води до Бога. Само тука се дава место на Бога; токму тука човекот мора постојано, со самите дела, да ја покажува својата вера и реално, а не имагинарно, да го спознава дејството на себлагата Божја Промисла, всушност, да го чувствува приближувањето и грижливиот допир на исцелителната и спасоносната Десница Божја. Ете каде е потребна само и единствено верата, а сите лични „умеења“ и „мудрувања“ ја губат сета смисла, па дури и многу пречат. Единствено тука се раѓа самоодрекувањето, одрекувањето од самиот себеси. Дури тука започнува вистинското чекорење кон Бога. Вон овој закон, сиот труд, макар и да е „најдобродетелен“ и „општествено полезен“, во суштина малку вреди, зашто не е осветен. Така е и со водата: макар и да е најчиста и напрозрачна, многу се разликува од водата којашто е осветена во храмот: првата ја гасне само физичката жед, ја измива само телесната нечистотија, додека осветената вода исцелува и ги чисти душевните болести и нечистотија, и носи во себе духовна сила. Изменето од rice - 30.Септември.2007 во 12:00 |
||||||||||||
|
||||||||||||
Внеси реплика | страница <1 34567> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |