IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > АРХИВА > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - БИБЛИЈАТА И НАУКАТА
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

БИБЛИЈАТА И НАУКАТА

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 2526272829 63>
Автор
Порака
Ateist Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 01.Јуни.2007
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 757
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Ateist Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 00:32
Originally posted by аџија аџија напиша:

за мене сте во исти куп со муслиманите и будистите итн... Атеизмот е вера во непстоењето, бидејќи ДОКАЗИ дека не постои нема. А штом нема докази, тоа е вера...
 

следно, некој праша што е христијанство, и кој е на чело... Христос е на чело на својата црква - на сите верни од сите деноминации што го призиваат неговото име и ги следат неговите учења запишани во Библијата. Просто и јасно!

И ти си за мене во исти куп со муслиманите, и точка. Ако сето ова што просветителот и јас го кажавме како агументи дека не постои бог, не знам што уште ти треба. На ниедно прашање не ни одговори а се правиш најпаметен од сите. Можеби ние сме во заблуда по поставените прашања и сме забегале од божјиот пат, кажи ни каде гречиме, исправи не, просветли не.
Значи ист си како тој заљубениот кој нити слуша нити гледа околу него.
Кон врв
аџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 5474
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај аџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 00:35

ти и просветителот? LOLLOLLOLLOL од цела историја, од почеток до денес, никој не даде доказ дека не постои, ама вие двајца... LOLLOLLOLLOLLOLLOL

 
ДОКАЗ.... ајде дајте доказ....
Кон врв
brza Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Февруари.2006
Локација: vidiFOTOupotpis
Статус: Офлајн
Поени: 34534
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај brza Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 00:41
ajde,be, dajte mu shto bara,....samo da zamolkne,...barem na kratko,..LOLLOLLOL
Patriotizmot e poslednoto skrivalishte na kriminalcite.-Albert Einstein
Mokjta od sekogash privlekuvala lugje so nizok moral.-Albert Einstein
Кон врв
Ateist Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 01.Јуни.2007
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 757
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Ateist Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 00:47
Аџија вака, бидејки ти е тешко да се вратиш неколку страни, Врати се на страната 24 от темава и одговори ми на мојот втор пост, прашање по прашање.
Кон врв
goor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 08.Јуни.2007
Статус: Офлајн
Поени: 844
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај goor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:03
Originally posted by аџија аџија напиша:

ти и просветителот? LOLLOLLOLLOL од цела историја, од почеток до денес, никој не даде доказ дека не постои, ама вие двајца... LOLLOLLOLLOLLOLLOL

 
ДОКАЗ.... ајде дајте доказ....


isto taka vo celata istorija nikoj ne dal dokaz deka bog postoi
edeinstven argument sto vie go prikazuvate se nekoi izvadici i citati od biblijata-a toa adzijo ne e dokaz vo predhodnite postovi objasniv zosto
deka ne postoi bog imas dokaz
1.NIKOJ NE GO VIDELLL!
2.vie vernicite imate nesoglasuvanja po toa prasanje -5 religii 5 razlicni boga
ne ti dokazuva nesto toa...???
Кон врв
ПРОСВЕТИТЕЛОТ Кликни и види ги опциите
Група
Група
Лик (аватар)

Регистриран: 09.Февруари.2007
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 61
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај ПРОСВЕТИТЕЛОТ Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:10
 
 
      

      Ќе мора да се оградам од изјавата на Ateist дека моите аргументи беа поставени со цел да се докаже дека Бог не постои. Повторувам дека намерата ми е, преку студијата која заеднички ја разгледуваме, да докажам дека има човечка интервенција во библиските текстови и дека со тоа нејзината светост е компромитирана, и дека токму поради тоа имаме толку парадоксални работи во Библијата кои им одат во прилог на Ateist и goor во докажувањето на своите ставови.

      Сакале ние или не сакале, во нашите изложувања одвреме-навреме се создаваат спонтани коалиции, да не речам, сојузи на едните, во борбата против упорната неукост и недораснатост на другите. Што да се прави. Живот пише романе. А, чинам, овој наш роман го читаат доста посетители на idividi.com.mk, така што апелирам до сите да бидеме поконструктивни.
 
      Поздрав      
      
      
Не биди како оној кој го собира знаењето на учените и мудроста на мудрите, а кон Вистината се однесува како еден од глупавите.
Кон врв
brza Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Февруари.2006
Локација: vidiFOTOupotpis
Статус: Офлајн
Поени: 34534
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај brza Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:30
ako ti ne si evangelos,...da ne se vikam brza,...Big%20smile
Patriotizmot e poslednoto skrivalishte na kriminalcite.-Albert Einstein
Mokjta od sekogash privlekuvala lugje so nizok moral.-Albert Einstein
Кон врв
anakin Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Unidentified Flying Object

Регистриран: 08.Август.2005
Локација: Machku Pichku
Статус: Офлајн
Поени: 18535
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај anakin Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:34
brzo ti pak tukaLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
gledam kje se povercis ti


Изменето од anakin - 14.Јуни.2007 во 01:34
SILATA NEKA E SO VAS a ako ne vi treba, neka, i taka ne e nekoj trosok, ja ima nasekade okolu nas.

Кон врв
brza Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Февруари.2006
Локација: vidiFOTOupotpis
Статус: Офлајн
Поени: 34534
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај brza Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:37
samo zirnuvam,....iako mi se machi,...LOL,....a,za vernosta,...bogami,...veren sum na sebe,....i ne mislam da se izneveram za toa,..Big%20smile
Patriotizmot e poslednoto skrivalishte na kriminalcite.-Albert Einstein
Mokjta od sekogash privlekuvala lugje so nizok moral.-Albert Einstein
Кон врв
Carnation Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 07.Ноември.2005
Статус: Офлајн
Поени: 3499
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Carnation Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:37
a jas pak ke prasam zs barate dokaz deka ne postojt bog?koga ke postavis odredena teorija trebit da ja dokazis teorijata,taka postavena e teorijata deka postojt bog i to trebit da se dokazit,jas stvarno ne ja gledam smislata vo dokazuvanje deka ne postojt bog,to ti e isto ko da trebit da dokazis deka ne postojat marsovci,cist apsurd.
Понекогаш дури и за Фројд бананата е само банана
Кон врв
goor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 08.Јуни.2007
Статус: Офлајн
Поени: 844
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај goor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:40
znaete sto e apsurdno
na ovoj svet odnosot vernici-ateisti e 10000 prema 1
i so toj odnos nikoj od vernicite ne moze da dade dokaz deka postoi toa vo sto toj veruva.Namesto zaedno da dokazat se podelile vo grupi i se napagaat megusebno(ima isklucoci) ne svakajki deka i tie i drugite se vo ista kasha.

DO SITE VERNICI

Кон врв
brza Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Февруари.2006
Локација: vidiFOTOupotpis
Статус: Офлајн
Поени: 34534
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај brza Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:41
da,...samo ushte da ima  koj da go sfati   toa,....za niv postoi samo toa shto "nekoj"go napishal,.
Patriotizmot e poslednoto skrivalishte na kriminalcite.-Albert Einstein
Mokjta od sekogash privlekuvala lugje so nizok moral.-Albert Einstein
Кон врв
anakin Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Unidentified Flying Object

Регистриран: 08.Август.2005
Локација: Machku Pichku
Статус: Офлајн
Поени: 18535
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај anakin Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:42
Originally posted by goor goor напиша:

znaete sto e apsurdno
na ovoj svet odnosot vernici-ateisti e 10000 prema 1
i so toj odnos nikoj od vernicite ne moze da dade dokaz deka postoi toa vo sto toj veruva.Namesto zaedno da dokazat se podelile vo grupi i se napagaat megusebno(ima isklucoci) ne svakajki deka i tie i drugite se vo ista kasha.

DO SITE VERNICI


ne e tocen podatokot

vo gospod veruvat samo 10%
60% se somnevat ama dobro im e taka- da ne se zamerat
a drugo 30% ja znaat vistinata
SILATA NEKA E SO VAS a ako ne vi treba, neka, i taka ne e nekoj trosok, ja ima nasekade okolu nas.

Кон врв
ПРОСВЕТИТЕЛОТ Кликни и види ги опциите
Група
Група
Лик (аватар)

Регистриран: 09.Февруари.2007
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 61
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај ПРОСВЕТИТЕЛОТ Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:44
 
 
     

Продолжуваме со студијата. Конечно стигнавме до Новиот Завет.

 
      Многумина од читателите на Новиот Завет се збунети, па дури им се смачува кога размислуваат за смислата на одделни при­казни, или кога вршат споредувања меѓу раз­лич­ни­те верзии на една иста случка која е изложена во не­кол­ку евангелија. Ова, во својата книга Иницијација во Еван­гелието (Initiation a l’Evangile – Editione de Seuil, 1973.), го констатира Р. П. Роге (R. P. Roguet).
 
      Со своето големо искуство кое го добил во текот на многу години, кога во еден ка­то­лич­ки неделен весник им одговарал на читате­ли­те, збу­нети од текстовите во евангелијата, Р. П. Роге мо­жел да го процени значењето на изместувањата што кај нив ја предизвикала нивната литература. Тој бе­ле­ж­и дека неговите соговорници кои им припаѓале на раз­лични социјални и кул­тур­ни средини, барале об­јас­ну­вање за нејас­ните, нераз­бир­ливите, дури кон­тра­дик­торните, апсурдните или сканда­лоз­ните текстови. Зна­чи, нема сомнение дека читањето на ком­плетните еван­гелија има можност длабоко да ги возне­мири хрис­тијаните.
 
      Една таква опсервација е од поново време: кни­га­та на Р. П. Роге е печатена во 1973 година. Во време кое не е толку далечно, голем број христијани од еван­ге­лијата познавале само одбрани делови кои се читани во текот на службите или коментирани од олтарот. Ако се стават протестантите (аџија, осмех молим) на страна, надвор од овој кон­текст, да се читаат евангелијата во целост не било воо­бичаено. Прирачниците за религиозно вос­пи­ту­ва­ње ги содржеле само нивните скратени изданија: текс­тот in extenso воопшто не бил во употреба. За време на моите студии во една католичка институција, ги имав делата на Вергилиј и Платон, но не и Новиот Завет. Но, сепак, грчкиот текст на Новиот Завет би бил мно­гу инструктивен: многу подоцна сфатив зашто не ни даваа да преведуваме христијански свети книги. Тие би мо­желе да нè поттикнат на нашите учители да им пос­та­вуваме прашања што би ги збуниле.
     
      Овие откритија, до кои, ако се има критички дух, се доаѓа со читањето на евангелијата in extenso, ја на­ве­ле Црквата да интервенира и да им помогне на чи­та­те­ли­те да ја надминат својата збунетост. Многу хрис­ти­ја­ни имаат потреба да научат да ги читаат еван­ге­ли­ја­та, констатира Р. П. Роге. Без разлика на тоа дали се сог­ласуваме со дадените објаснувања, заслугата на ав­то­рот е голема затоа што се соочил со овие деликатни про­б­леми. Тоа, за жал, сè уште не се случува со мно­гу­бројни документи за христијанската Објава.
 
      Во изданијата на Библијата наменети за широката ја­в­­ност, воведните белешки, најчесто, изложуваат збир разгле­дувања што би требало да ги убедат чи­та­те­лите дека еванге­лијата воопшто не поставуваат про­б­леми во врска со карак­терот на авторите на раз­лич­ни­те кни­ги, со автентичноста на текстовите и со ка­рак­терот на вистинитоста на приказните. Покрај тоа што пос­то­јат многу непознати работи во врска со ав­то­рот, во чиј ав­торитет воопшто не сме сигурни, колку пре­цизности на­оѓаме во овој вид белешки кои често го прет­­ста­ву­ва­ат како вистинито она што е само хи­по­те­за, тврдејќи де­ка тој и тој евангелист бил очевидец на збид­ну­ва­ња­та, до­дека специјализираните дела го твр­дат спро­ти­вно­то. Се пре­терува со редуцирањето на пе­ри­одите ме­ѓу крајот на Исусо­вото пратеништво и по­ја­ва­та на текстовите. Би сакале да нè убедат во само една ре­да­к­ци­ја која се базира на усно преда­ние, и пок­рај тоа што спе­цијалистите го докажале пре­ра­бо­ту­ва­ње­то на текс­то­вите. Овде-онде се зборува за оп­ре­де­ле­ни тешкотии на интерпретацијата, но сепак се по­ми­ну­ва преку очи­гле­дните контрадикции кои му бодат очи на оној кој раз­мислува. Често се констатира дека во ма­лите екс­пли­­ка­тив­ни реченици, сместени во до­да­то­ци­те како до­­полнување на смирувачките воведи, неве­ро­јат­но­сти­те, кон­традикциите и флаг­рантните грешки се тур­на­ти или заду­ше­ни со вештата апологетска аргу­мен­та­ци­ја. Таквата состојба на работите која го от­кри­ва ит­ри­от карактер на овие коментари, е зачу­ду­вачка.
 
      Разгледувањата кои овде ќе ги изложиме, без сом­не­ние, ќе ги зачудат оние мои читатели кои досега не биле инфор­мирани за овие проблеми. Освен тоа, пред да навлеземе во јатката на проблемот, би сакал да ги илус­трирам своите зборови со еден пример кој ми се чи­ни сосема предизвику­вачки.
 
      Ниту Матеј, ниту пак Јован не зборуваат за Ису­со­во­то вознесение. Лука во своето Евангелие тоа го ста­ва во денот на Воскресението и четириесет дена по­доц­на, во делата Апостолски чијшто автор би требало да биде тој. Што се од­несува на Марко, тој тоа го спом­ну­ва (не прецизирајќи го да­тумот) во еден завршеток кој сега се смета за неавтентичен. Вознесението, зна­чи, нема никаква солидна библиска основа. Но, сепак, ко­ментаторите со неверојатна рамнодушност прис­та­пу­ваат кон ова битно прашање.
 
      А. Трико (A. Tricot), во својот Мал речник на Но­ви­от Завет (Petit Dictionnaire du Nouveau testamen) од Биб­лијата Крампон (Crampon), многу распространето де­ло (издание 1960 – Desclée et Cie), на Вознесението не му посветува ни­една статија. Споредувањето на четирите евангелија (Synopse des 4 Evangiles) од Р. П. Беноа (R. P. Benoit) и Р. П. Боасмар (R. P. Boismard), професори на Биб­лис­ко­то училиште на Ерусалим (издание 1972 – Editions du Cerf) во вториот том, стр.451 и 452, нè учи дека, кај Лука, кон­тра­дик­ци­ја­та меѓу неговото евангелие и Делата апостолски се објаснува со литературната вештина. Кој може, нека сфати!
 
      Многу е веројатно дека Р. П. Роге, во своето дело Ин­ици­ја­ција во Евангелието од 1973 година (стр. 187) не бил заве­ден со еден таков аргумент, ама об­јас­ну­ва­ње­то што тој ни го дава, во најмала мера, е необично:

Овде, како и во многу слични случаи, проблемот из­гле­да нерешлив само ако тврдењата на Светото Пис­мо се сфа­ќа­ат буквално, материјално, заборавајќи го нивното ре­ли­ги­оз­но значење. Не се работи за тоа ре­ал­носта на фактите да се раствори во еден лабав сим­­болизам, туку да се бара те­о­лош­ката интенција за оние кои ни ги откриваат тајните, предавајќи ни опип­ли­ви факти, приспособени на слуховната вкоренетост на нашиот дух.

(аџијата на овој може вода да му носи)

 
      Како да се задоволиме со едно такво толкување? Апо­ло­гетските формули од овој вид можат да им од­го­ва­раат само на догматиците.
 
      Цитатот на Р. П. Роге е еднакво интересен и по­ра­ди не­говото признавање дека во евангелијата има мно­­гу слични случки на оние во Вознесението. Пот­ре­­бно е, значи, гло­бал­но да му пријдеме на проблемот, од­­натре, со целосна објек­тив­ност. Мудро изгледа да се ба­­ра објаснување во изу­чу­ва­ње­то на условите во кои се пишувани евангелијата и во рели­ги­озната клима ко­ја владеела во тоа време. Обелоде­ну­ва­ње­то на пре­ра­бо­­тувањето на почетните редакции рабо­тени врз основа на усните преданија, менувањето на тексто­вите во те­­­кот на нивното пренесување до нас, го прават помалку не­обич­но присуството на нејасните, нераз­бир­ли­вите, контра­дик­торните и неверојатните пасуси кои не­когаш мо­жат да одат и до апсурдност или, пак, па­су­си­те што не се со­гла­су­ва­ат со фактите што во наше вре­ме ги докажал на­пре­до­кот на нау­ката.
 
      Факт е дека во текот на последните неколку де­це­нии се јавува интерес за изучување на Светите Писма во духот на објективно проучување. Во една книга од по­ново време, Верувањето во воскресението, Вос­кре­се­нието на верата (Foi en la  Résurrection, Résurrection de la foi – Beauchesne, kol. “Le Point Théologique”, 1974) Р. П. Каненгисер (R. P. Kannengiesser), професор во Католичкиот институт во Париз, со овие зборови да­ва краток преглед на оваа длабока промена: На мно­­гуте верници одвај им е познато дека се случила ре­­волуција во методите на библиското толкување од епо­хата на Пие XII”. (Pio XII владеел од 1939 до 1958 година) Револуцијата за која зборува ав­то­рот, значи, е од поново време. Таа продолжува да деј­ствува преку поуката на верниците, барем од страна на определени специјалисти кои го поттикнуваат овој нов дух. Циркулаци­јата на најдоверливите пер­спек­ти­ви на партиската традиција, пишува авторот, не е ни мал­ку иницирана со оваа револуција на методот на тол­кувањето.
 
      Р. П. Каненгисер забележува дека не треба бук­вал­но да се разберат фактите за Исус што еван­ге­ли­ја­та ги донесу­ваат, пишувани според околностите или бор­бено, чии ав­тори писмено ги потхрануваат пред­а­нијата на своите заед­ници за Исус. Во врска со вос­кре­сението на Исус што, всуш­ност, е тема на неговата кни­га, тој нагласува дека ниеден автор на евангелијата не може себеси да си припише својство на очевидец на овој настан, давајќи до знаење дека така мора да биде и со остатокот од јавниот живот на Исус, знаејќи дека според евангелијата, ниеден апостол, освен Јуда, не се одде­лувал од Учителот, почнувајќи од мигот кога трг­нал по него, до неговите последни манифестации на зем­­јата.
 
      Еве нè, значи, многу далеку од традиционалните ас­пекти кои уште посвечено ги потврдил Вториот ва­ти­кански концил уште од пред неколку децении, и кои сè уште преземаат мо­дерни дела на вулгаризацијата на­менети за верниците. Но, малку по малку, вистината се обелоденува.
 
      Не е лесно да се дојде до неа, тешко е бремето на тол­ку бранетата традиција. Ако сакаме да се ос­ло­бо­ди­ме од неа, треба да се зафатиме со проблемот од не­го­вата основа, а тоа значи, најпрвин да се испитаат ус­ло­вите што го обележале раѓањето на христи­јан­с­т­во­то.

 

      Продолжува
Не биди како оној кој го собира знаењето на учените и мудроста на мудрите, а кон Вистината се однесува како еден од глупавите.
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 2526272829 63>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,219 секунди.