IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > АРХИВА > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - ФРАГМЕНТИ ОД ЕДНА УБАВА КНИГА
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

ФРАГМЕНТИ ОД ЕДНА УБАВА КНИГА

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 34567>
Автор
Порака
temimi Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 01.Јуни.2007
Локација: Saudi Arabia
Статус: Офлајн
Поени: 325
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај temimi Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Март.2008 во 23:17

Што е, тогаш, исламот? И како се стапува во ислам?

 

            Секоја вероисповед - вистинита или лажна, секое здружение - корисно или штетно, секоја партија - добра или зла, имаат свои идејни темели, како и идеолошки поставки кои ја одредуваат целта и го насочуваат правецот, служејќи како статут на нејзините членови и следбеници.

 

            Оној кој сака да пристапи кон едно од споменатите здруженија, прво гледа во неговите основи, па ако е задоволен со нив, ако потсвесно и свесно ги прифати, без најмало сомневање во нив, бара да пристапи во тоа здружение, се вклучува во кругот на неговите членови, приврзаници, тогаш станува должен да ги извршува сите активности со кои го задолжува статусот како член на здружението и да плаќа одредена членарина. После тоа, должен е со своето дејствување да покаже искреност во прифаќањето на неговите основи и принципи, непрестајно присетувајќи се на нив, како не би сторил нешто што им се спротивставува. Со својот морал и дејствување, претставува убав пример на тие принципи, како и нивен практичен мисионер.

 

            Членството во здружението, значи, означува: познавање на неговиот систем, верување во неговите начела, покорување на неговите одредби, и практично дејствување, во согласност со тие одредби. Ова е општ став кој е применлив и во исламот. Со оглед на тоа, оној кој сака да пристапи во исламот, треба прво да ги усвои неговите основи и непоколебливо да ги прифати, како би станал муслиман[1]. Овие основи се состојат, накратко, во верувањето дека овој материјален свет не е сè што постои и дека овој дуњалучки живот[2], всушност не е целиот живот. Човекот постоел пред раѓањето, ќе постои и после смртта. Не се создал тој самиот, туку бил создаден уште пред да се спознае себе си. Не го создале неоргански битија околу него, затоа што тој поседува разум, а тие не, туку него, а и сите овие светови, од непостоење ги создал Единиот Возвишен Бог. Единствено Тој оживува и усмртува. Тој е Оној Кој сè создава и ако сака сè уништува. Овој Бог не е сличен на ништо од овие светови. Тој е од секогаш, не е создаден, Тој е за секогаш, нема да исчезне. Моќен е, нема граници на Неговата моќ. Сè знае и ништо не е скриено од Неговото знаење. Праведен е, но Неговата праведност не се одредува со мерилата на човечката праведност. Тој е Оној Кој ги поставил законите на вселената, кои ние ги нарекуваме природни закони, и сè што е во неа складно го направил. Отсекогаш ги определил сите подробности и облици, како и сè што ќе им се случи на живите и на неживите битија: движење и мирување, постојаност и промени, активности и неактивности. На човекот му подарил разум кој размислува за многу нешта кои му ги потчинил на неговиот разум, со кој го реализира она што ќе го избере. После овој привремен живот создадал вечен живот - во идниот свет, во кој добротворот ќе биде награден со џенет[3], а грешникот казнет со џехенем[4].

 

            Овој Бог е еден и единствен. Нема придружник кој се обожува освен Него, ниту пак има посредник преку кој Нему му се приближува, и кој кај Него без Негова дозвола се завзема. Обожувањето, во сите негови видови, само кон Него, искрено се упатува.

 

            Сите видливи битија кои со сетилата се чувствуваат, како и оние за нас невидливи - Му припаѓаат Нему. Некои од нив се неживи, а некои живи, задолжени со должности. На некои од тие битија својствено им е само доброто, а тоа се само мелеците[5]; на некои им е својствено само злото, а тоа се шејтаните[6], додека на некои им е својствено и доброто и злото, а тоа се џините и луѓето. Тој, Возвишениот Господар одбира некои од луѓето и им испраќа ангел со Неговиот закон, да им го предаде на луѓето, преку пратениците.

 

            Овие Божји закони содржани се во книгите и посланијата кои се објавени од небесата. Последната од нив ја поништува претходната или ја корегира. Последната книга е к*ранот. Сите книги пред него се изменети, или исчезнале и се заборавени. Единствено к*ранот останал сочуван од промени и пропаст. А, последниот од спомнатите пратеници е Мухамед ибн Абдулах ел-Ареби ел-к*рејши. Со него се запечатени пратеништвата, а верите со неговата Објава, така да нема веровесници и пратеници после него.

 

            к*ранот е исламски законик. Оној кој тврди дека к*ранот е од Возвишениот Господар, Алах,  и верува во Него, како целина и во подробности, се нарекува верник. Верувањето во оваа смисла не му е познато на никој освен на Возвишениот Алах, затоа што луѓето не ги отвораат човечките срца ниту пак знаат што има во нив. Поради тоа должен е, за муслиманите да го сметаат како еден од нив, да го изјави тоа верување со изговарање на шехадетот[7]. Шехадетот гласи: „Верувам дека нема друго божество достојно за обожување освен Алах, и верувам дека Мухамед е Алахов пратеник“.



[1] Муслиман – Покорен, послушен, предан на Бога,  (заб. на прев.).

[2] Дуњалучки живот – Овоземски живот, во понатамошниот текст ќе биде употребен изразот овоземски живот (заб. на прев.).

[3] Џенет – Рај, во понатамошниот текст ќе се употребува изразот – рај (заб. на прев.).

[4] Џехенем – Пекол, во понатамошниот текст ќе се употребува изразот – пекол (заб. на прев.).

[5] Мелеци – Ангели, во понатамошниот текст ќе се употребува изразот – ангел, ангели (заб. на прев.).

[6] Шејтаните – Ѓаволите, демоните, во понатамошниот текст ќе се употребуваат изразите – ѓаволи, демони (заб. на прев.).

[7] Шехадет – Сведочење, усно сведоштво за припадност на исламот (заб. на прев.).

Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
Кон врв
temimi Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 01.Јуни.2007
Локација: Saudi Arabia
Статус: Офлајн
Поени: 325
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај temimi Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 16.Март.2008 во 02:45

Кога ќе ги изговори тие зборови станува муслиман, т.е.: вистински жител на исламската држава, во која ги ужива сите права кои ги ужива муслиманот и прифаќа да ги извршува сите должности со кои исламот го задолжува.

 

            Овие обврски, т.е., верски должности се малубројни, лесни, и во нив нема никакви мачнини, ниту големи потешкотии.

 

            Првата од нив е в зори да клања два реката[1] сабах-намаз[2], тивко повикувајќи Го својот Господар, молејќи Го за секое добро и барајќи заштита од казната. Пред тоа зема абдест,[3] т.е., мие одредени делови на телото или ако е џунуб (нечист),[4] се капе.

 

            Клања во средината на денот четири рекати пладне-намаз,[5] малку подоцна уште четири рекати икиндија-намаз[6], а после заоѓањето на Сонцето три рекати акшам-намаз[7] и на почетокот на ноќта четири рекати јација-намаз.[8]

 

            Ова се петте пропишани молитви. Нивното извршување трае околу половина час. За нивното извршување не е определено ниту место ниту определена личност (верски човек) без кои тие не би биле исправни. Во нив, како и во сите други верски должности, Богоугодни дела и обожувања, нема посредник помеѓу муслиманот и неговиот Господар.

 

            Втората обврска на муслиманот се однесува на определениот месец во годината, Рамазан, [9] во кој муслиманот го поместува појадокот, па го извршува на крајот на ноќта - наместо на почетокот на денот, а го одлага ручекот за после заоѓањето на Сонцето, воздржувајќи се во текот на денот од храна, пијалок и приоѓање кон жената. Тоа за неговата душа е месец на чистење, за неговиот стомак месец на одмор, а за неговото тело месец на преиспитување на неговото однесување и здравје. Овој месец е еден од начините на поттикнувања на добродетелство и еднаквост во животот.



[1] Рекат – Основен дел од молитвата, а се состои од едно стоење кое се нарекува кијам, едно поклонување наречено руку и две спуштања ничкум наречени сеџда. Молитвата е составена од најмалку два реката, а највеќе четири (заб. на прев.).

[2] Сабах-намаз – Утринска молитва, во понатамошниот текст ќе биде користен овој израз (заб. на прев.).

[3] Абдест – Ритуално миење на лицето, рацете до лактовите и нозете до глуждовите, пред молитва (заб. на прев.).

[4] Џунуб – Состојба на телесна нечистотија кај човекот после ејакулација, полов однос, а кај жените менструација и постпородилно крварење (заб. на прев.).

[5] Пладне-намаз – Пладневна молитва, во понатамошниот текст ќе биде употребуван овој израз (заб. на прев.).

[6] Икиндија-намаз – Молитва која се извршува во периодот откако Сонцето ќе го измине зенитот и ќе почне да се наклонува кон запад (заб. на прев.).

[7] Акшам-намаз – Молитва која се извршува во периодот откако Сонцето ќе зајде па сè додека се гледа вечерното руменило на Сонцето на запад (заб. на прев.).

[8] Јација-намаз – Молитва која се извршува во периодот откако ќе го снема сончевото руменило на запад па сè до полноќ (заб. на прев.).

[9] Рамазан – Месец на пост во исламскиот, лунарен календар, кога муслиманот се воздржува од храна, пијалок, лоши зборови, полови односи и сл. од утрото до вечерта (заб. на прев.).

Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
Кон врв
temimi Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 01.Јуни.2007
Локација: Saudi Arabia
Статус: Офлајн
Поени: 325
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај temimi Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 16.Март.2008 во 02:46

Трета обврска е зеќатот.[1] Ако после задоволувањето на личните потреби и потребите на семејството се појави како вишок одредено количество на иметок, за кое муслиманот во текот на годината немал потреба, должен е од тој иметок, после истекувањето на година дена, да издвои два и пол проценти (2,5 %) и да ги раздели на сиромашните и бедните. За муслиманите тоа давање не е никаков терет, а е од голема корист за оние на кои што тоа им е потребно. Тоа е цвид подлога на меѓусебното помагање и лек за болеста на сиромаштијата, една од најтешките болести.

 

            Четврта обврска: исламот во својата заедници ги регулира и семејните собири:

 

            - Собирот на маала се одржува пет пати дневно, како часовите во училиштето. Тоа е џематското (заедничкото)[2] извршување на молитвата, во кое секој член ја зацврстува својата покорност кон Бога, состанувајќи се пред Него. Плодовите на овој собир се моќните да ги помагаат послабите, учените да ги подучуваат неуките, богатите да ги помагаат сиромашните. Просечното траење на овој состанок изнесува петнаесет минути, така да не му смета на работникот во работата, ниту на трговецот во трговијата. Ако муслиманот не присуствува на состанокот, не бива казнет за изостанувањето, но нема ниту награда заради учеството во него.

 

            - Собир на ниво на заседание на градските квартови, кој се извршува еднаш неделно, е џума-намазот[3]. Временски трае помалку од еден час, а присуството е задолжително за сите мажи.

 

            - Собир на ниво на градско заседание, кој се одржува еднаш годишно, а тоа е Бајрам-намазот.[4] Присуството на него е задолжително, а временски трае помалку од еден час.

 

            - Собир на ниво на општо-муслимански конгрес, кој се одржува секоја година на одредено место: насочувајќи го дејствителниот и идејниот циклус, муслиманот е задолжен да присуствува еднаш во животот, ако е во можност - а тоа е хаџот (аџилакот)[5].

 
Тоа се основните верски обврски кои се задолжителни за муслиманите.


[1] Зеќат – Определен, фиксиран дел од богатсвото и од се­каков имот обврзан со зеќат на еден муслиман, кој што го надминува нисабот (определената вредносна граница) и одредениот временски период хаул (лунарна година) кој што се дава за сиромашните во муслиманската заедница. Плаќа­њето на зеќатот е задолжително бидејќи тој е еден од сто­лбовите на ис­ламот. Зеќатот е главно економско средство за воспоста­вување социјална правда и го води муслима­нското опште­с­тво кон напредок и сигурност (заб. на прев.).

[2] Џемат – Заедница на муслимани, збир на муслимани (заб. на прев.).

[3] Џума-намаз – Заедничка молитва која сите муслимани, во петок на пладне, ја извршуваат во џамииите (заб. на прев.).

[4] Бајрам-намаз – Молитва која заеднички ја извршуваат муслиманите во денот на празниците Рамазан-Бајрам и к*рбан-Бајрам (заб. на прев.).

[5] Хаџ – Аџилак, посетување на Светиот храм Ќаба во Мека, извршувајќи одредени верски обреди, и посетување на Медина (заб. на прев.).

Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
Кон врв
temimi Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 01.Јуни.2007
Локација: Saudi Arabia
Статус: Офлајн
Поени: 325
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај temimi Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 16.Март.2008 во 02:47

Во верските должности исто така спаѓа и воздржување од одредени дела, за кои сите паметни луѓе на светот кажуваат дека се штетни и дека воздржувањето од нив е должност, како што се: бесправно убивање, напаѓање на луѓето, сите видови на насилство, алкохолни пијалоци од кои се губи разумот, блудот кој ја уништува честа, здравјето и мешањето на сродствата, каматата и лихварството, лагата, мамењето, предавството, бегањето од воена служба со која се сака воздигнување на Божјата вера, непослушност кон родителите, кривоклетство, лажно сведочење и друго што е слично на овие грди и штетни дела, чија грдотија ја чувствува секој разум.

 

            Ако муслиманот занемари извршување на некои од должностите, или пак направи нешто од она што е забрането, а потоа се обрати кон Бога и се покае, барајќи прошка од Бога, Тој навистина ќе му прости. А, ако не се покае и не се обрати кон Него, останува и понатаму муслиман и се вбројува во муслиманите, но се смета за грешник и заслужува казна на идниот свет - ахиретот, со таа разлика што неговата казна е привремена, а не вечна, како казната на неверниците.

 

            Но, ако негира некои од основите, принципите на верувањето, или се посомнева во нив, или одбие должност или забрана востановена со иџма,[1] или негира макар и еден збор од к*ранот, излегува од верата, се смета за отпадник и му се одзема исламското државјанство. Отпадништвото од верата е најголемиот грев во исламот, од ист степен како и предавството на државата во современите закони, а казната за оној што нема да се покае е смрт.

 

            Муслиманот, понекогаш, пропушта некоја должност, или извршува нешто од она што е забрането, признавајќи ја должноста и забраната, па останува и понатаму да биде муслиман, со тоа што станува грешник. Што се однесува, пак, до верувањето - иманот, тоа е неделиво. Кога, на пример, би верувал во 99 % од верските принципи, а би негирал еден од нив, би се сметал за неверник.

 



[1] Иџма - согласност на сите исламски научници (заб. на прев.).

Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
Кон врв
temimi Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 01.Јуни.2007
Локација: Saudi Arabia
Статус: Офлајн
Поени: 325
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај temimi Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 16.Март.2008 во 02:48

Понекогаш муслиманот не е мумин (верник), слично на оној кој му пристапува на некое здружение, па присуствува на неговите состаноци, плаќа членарина и ги извршува должностите на еден член, но не ги прифаќа неговите основи ниту пак е сигурен во нивната исправност. Тој му пристапува на тоа здружение само за да го шпионира или за да му наштети. Тој е мунафик (лицемер), кој со јазик го искажува шехадетот и привидно ги извршува верските должности.[1] Меѓутоа, тој всушност не е верник, ниту пак е спасен кај Бога, иако од луѓето е вбројуван меѓу муслиманите, затоа што луѓето судат според надворешноста, а единствено Бог ги познава тајните и она што е во срцата на луѓето.

 

            Значи, кога човек ќе ги прифати идејните основи на исламот, а тие се: апсолутно верување во Бога не припишувајќи Му здруженик ниту посредник, верување во ангелите, пратениците, книгите објавите, Судниот ден, Божјето одредение (кадер) и изговарањето на шехадетот, кој цврсто верува во тоа, а потоа ги извршува пропишаните молитви - фарзови[2], пости во месецот Рамазан, дава зеќат на иметокот ако е обврзан, ако е во можност ќе го изврши аџилакот еднаш во животот, се воздржува од забранетите дела кои се едногласно забранети - се смета за муслиман - мумин[3].

 

            Меѓутоа, плодот на верувањето не се приметува на човекот, ниту се чувствува неговата сласт, ниту пак тој се смета за потполн муслиман, сè додека во својот живот не ги следи и практикува петте исламски принципи, столбови и должности.

           

            Божјиот пратеник накратко, во една реченица, мудра изрека, која се смета за една од најсуштинските и најјасните изреки, ја изложи програмата на тој пат; во реченицата која содржи во себе секое добро, од овој и од идниот свет.

 

            Смислата на таа реченица е дека верникот, за време на работата и одморот, кога е сам и кога е во друштво, кога е сериозен и кога се шегува, во секоја ситуација во која ќе се најде, се потсетува дека Бог е известен за него и дека го гледа. Така, присетувајќи се дека Тој го гледа, не прави грев кон Него, не се плаши и не паѓа во очај, знаејќи дека Тој е со него. Не чувствува осаменост повикувајќи Го Него, ниту пак за некого чувствува потреба, освен од Него, барајќи и молејќи Го. Па ако изврши грев или згреши, а во неговата природа е да греши, па Му се обрати и се покае, тогаш Бог ќе му прости.

 

            Сето тоа е земено од дефиницијата за добротворството (ихсан) од Пратеникот: „Обожувај Го Бога како да Го гледаш, затоа што иако ти Него не Го гледаш, Он тебе, навистина, те гледа!“

 

            Ова во кратки црти е, исламската вера. Следи поисцрпно излагање за неа: за верувањето во овој дел, а за исламот и добротворството, во следните делови, ако даде Бог!



[1] Лицемерство (нифак) е: јавно изјавување на верувањето, а прикривање на неверувањето. Во тоа не влегуваат зборовите на Пратеникот, нека е Божјиот мир над него:  „Три се знаците на мунафикот ... итн.“, така што оној кој ќе изневери, излаже или не ја исполни работата која му е доверена – еманетот, не се смета за неверник само заради тоа. Тоа е ... лицемерство, а не вистинско, т.е. лицемерство во верувањето кое го споменавме (заб. од авторот).

[2] Фарз – Должност пропишана во исламот која мора секој муслиман да ја изврши (заб. на прев.).

[3] Мумин – верник (заб. на прев.).

Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
Кон врв
temimi Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 01.Јуни.2007
Локација: Saudi Arabia
Статус: Офлајн
Поени: 325
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај temimi Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 16.Март.2008 во 02:49

ДЕФИНИЦИИ

 

            Во ова поглавје, во кое зборуваме за верувањето, неопходно е  да допреме до објаснувањето на некои стручни изрази, карактеристични за речникот на учените луѓе, а кои честопати се спомнуваат и во теолошките книги. Тоа се термините: СОМНЕЖ, МИСЛЕЊЕ И ЗНАЕЊЕ. Преку нивното објаснување сакаме да дојдеме до дефинициите на верувањето.         

           

            Декарт, во својата позната метода, а пред него и Газали, во своето дело (ЕЛ-МУНКИЗУ МИНЕ-Д-ДАЛАЛ), поаѓаат од сомнежот како би стигнале до уверувањето. Декарт се сомнева, земајќи го сомнежот како пат за стигнување до уверувањето. Па што е тогаш сомнеж?

 

            На пример, кога би се наоѓал во Мека, па би те прашал некој дали во Таиф (град во Саудиска Арабија) во моментот паѓа дожд, не би бил во состојба да кажеш „да“ ниту пак да кажеш „не“, затоа што е возможно во Таиф времето да е дождливо, како што постои можноста небото над него да е ведро - без дожд. Можноста да паѓа дожд во него е 50 %, на пример, а можноста да не паѓа, исто толкава. Двете можности се подеднакви и не постои доказ кој натежнува на едната од двете можности. Тоа е сомнеж.

 

            Доколку би погледнал, па би видел на источната страна (а Таиф е на источната страна) облаци како од далеку се укажуваат на рабовите на хоризонтот, кај тебе, со лесна предност, би преовладало мислењето дека во Таиф паѓа дожд. Ова лесно преовладување на можноста да паѓа дожд се нарекува мислење. Во тој случај ти кажуваш: „Мислам дека во Таиф сега паѓа дожд!“ Можноста е 60 %, на пример, за ДА, т.е., дека паѓа дожд, а 40 % за НЕ, т.е., дека не паѓа.

           

            А доколку би видел дека облаците се намножиле и се згустиле, поцрнеле и се натрупале и дека молњи светкаат од нив, кај тебе би се зголемило мислењето дека во Таиф паѓа дожд, па за одговор ДА можноста станува 70 или 75 %. Тоа е она што нашите учени луѓе го нарекуваат преовладувачко мислење. Во тој случај, ти на оној кој те прашува му велиш: „Кај мене преовладува мислењето дека во Таиф сега паѓа дожд!“ А доколку би отишол во Таиф, па со свои очи би видел дека паѓа дожд, чувствувајќи го на своето лице, стануваш цврсто уверен во неговото паѓање. Тоа цврсто уверување (јекин), нашите учени луѓе го нарекуваат сознание или спознание.

 

            Така, зборот сознание има повеќе значења:

1) Општо знаење кое е наспроти незнаењето;

2) Знаење кое е наспроти уметноста и филозофијата, па така хемијата и физиката се науки, а сликањето и поезијата се уметности. Целта на спознанието во оваа смисла е вистината - реалноста, нејзино орудие разумот, а средство размислувањето, експериментирањето и истражувањето. Целта на уметноста е убавината, нејзиното орудие е чувството, а средство вкусот;

3) Знаење кое има значење на цврсто уверување кое е наспроти сомнежот и мислењето и тоа е цел на нашата студија.[1]

 

 

 



[1] Што се однесува до науката во стручното значење, како што се математиката и хемијата, нашите научници имаат повеќе дефиниции, меѓутоа најјасна и најодалечена од заплетканост е онаа со која ја дефинирал Сартун со зборовите: „Науката е збир на остварени и средени спознанија...“ Со зборот „спознание“ се исклучуваат чувствата и имагинацијата, со зборот „остварени“ теориите и претпоставките, а со зборот „средени“ растурени и расфрлани спознанија (заб. на авторот).

Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
Кон врв
temimi Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 01.Јуни.2007
Локација: Saudi Arabia
Статус: Офлајн
Поени: 325
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај temimi Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 16.Март.2008 во 02:49

НУЖНО И ТЕОРЕТСКО ЗНАЕЊЕ

 

 

            На знаењето, до кое се доаѓа преку сетилата и набљудувањето, не му е потребен доказ. Не е потребно да докажуваш дека ридот кој го гледаш пред себе постои, затоа што ти нужно знаеш дека тој постои, како што секој кој поседува разум кога ќе го види знае дека постои. Тоа знаење се нарекува нужно знаење.

 

            Спознанието дека површината на квадратот на хипотенузата на правоаголниот триаголник е еднаква на збирот на површината на квадратот на двете катети искажува разумен доказ. Учениот човек или студентот кој го спознал тој доказ го знае овој факт, меѓутоа на обичниот, неукиот човек тој не му е познат, ниту пак во него верува – сè додека не го спознае тој доказ па макар и да го гледа триаголникот пред себе, па макар на секоја негова страна да биде поставен квадрат. Ова спознание се нарекува теоретско спознание, до кое се доаѓа само по пат на рационален доказ.

 

Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
Кон врв
temimi Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 01.Јуни.2007
Локација: Saudi Arabia
Статус: Офлајн
Поени: 325
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај temimi Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 16.Март.2008 во 02:50

ОЧИГЛЕДНА ВИСТИНА И ВЕРУВАЊЕ

 

 

            Во теоретско знаење се вбројува она кое, во основа, бара доказ и не е разгонетливо преку самите сетила ниту преку набљудување, меѓутоа сеопшто е и раширено така што и на учениот и на неукиот, и на големиот и на малиот им е познато, и станува поблиску до нужното спознание. Пример за тоа е дека дел од земјата е помал од целината, нагризената кифла е помала од целата. Иако е фактот во основата на теоретското знаење кое бара аргумент, ти нема да најдеш никој кој се сомнева во тоа и бара доказ за тоа. Кога би зел од мало дете цело чоколадо, а би му дал нагризено, детето не би прифатило. Ако би се обидел да го убедиш дека тоа што си му го дал е поголемо, не би го убедил, затоа што фактот дека делот е помал од целината е очигледна вистина, како и доказот на идентитетот, т.е., фактот дека тоа е навистина тоа. Кога некој би ти рекол: „Докажи ми дека тоа пенкало кое го носиш не е лажичка за чај!“, би му рекол: „Тоа е очигледно, не е потребно да се докажува, затоа што пенкалото е пенкало...“

 

            Очигледни, априорни вистини се рационалните факти кои ги прифаќаат сите луѓе и никој за нив не бара доказ. Кога очигледната вистина ќе влезе во потсвеста и се всели во неа, оставајќи трага на мислата и свеста, и насочувајќи го човекот во неговото свесно размислување и дејствување, се нарекува вера (идеологија), а цврстото убедување во неа се нарекува иман (верување).

 

            Меѓутоа, ние знаеме дека луѓето понекогаш веруваат во вистината, а понекогаш во невистината, лагата. Денес ги согледуваме, меѓу приврзаниците на изопачените правци (школи) и лажни принципи, оние кои се соживеале со нив и со душа и со тело, ги прифатиле и јавно и тајно, жртвувајќи се себе си и својот имот на патот на нивната помош, но дали ќе ги наречеме верници?

 

            Воопштено, не! Меѓутоа, можеме да им припишеме верување одредувајќи го со невистината во која веруваат, во согласност со зборовите на Возвишениот:

 

            „Не ги гледаш ли оние на кои им е даден дел од Книгата како веруваат и во кипови и во тагутот...?“ (Ен-Ниса, 52)

 

            Можно е да им се припише името на верувањето ограничувајќи го со описот, во согласност со зборовите на Возвишениот:

 

            „Мнозинството од нив не веруваат во Алах: многубошци се, навистина!“ (Јусуф, 106)

 

            Што се однесува, пак, до верувањето во потесно, специфично значење, значење на кое се враќа кога ќе се спомне и само на него упатува, значењето на кое се мисли кога и да се спомне иманот (верувањето) и неговите изводи во к*ранот, суннетот и терминологијата на учените луѓе, тоа значи:

 

            - верување во Возвишениот Алах како во единствен Господар;

 

            - Владетел Кој прави што сака и одредува како сака;

 

            - божество кое се обожува, Му се упатува молитва, не припишувајќи Му здруженик во ништо што се спаѓа во категоријата на обожувањето, па и воопшто;

 

            - и верување во сè што му е објавено на Веровесникот Мухамед, нека е Божјиот мир над него, од вестите за ангелите, пратениците, Судниот ден и Божјата одредба (кадерот) било за добро или за зло.

 

            Имателот на оваквото верување е верник, па ако оштети нешто од тоа или го отфрли, или се поколеба во неговото прифаќање или се посомнева во него, го губи својството на иманот (верувањето) и престанува да се вбројува меѓу верниците.

 

Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
Кон врв
temimi Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 01.Јуни.2007
Локација: Saudi Arabia
Статус: Офлајн
Поени: 325
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај temimi Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 16.Март.2008 во 02:51

ПРИНЦИПИ - НАЧЕЛА НА ВЕРУВАЊЕТО

 

 

ПРВ ПРИНЦИП

 

            Не се сомневам во постоењето на она што го чувствувам преку своите сетила!

 

            Тоа е прифатена, општо позната, разумна вистина. Меѓутоа, забележлива е појавата, кога на пладне одам низ пустината, да забележам езерце кое јасно се укажува пред очите, но кога ќе стигнам до него гледам само песок, затоа што она што сум го видел е само фатаморгана. Ставам право пенкало во чаша вода, па го гледам како да е прекршено, но не е.

 

            Кога човек присуствува во некое друштво во кое се зборува за џините и злите духови, а потоа се враќа дома, па доколку патот е пуст и мрачен, а тој е лесноумен, фантазер, гледа пред себе џин или зол дух, го набљудува и го чувствува неговото присуство, а всушност не постои ништо од она што тој го гледа. Волшебниците и магионичарите извршуваат чудни нешта кои ти ги гледаш, но тие во реалноста не постојат.

 

            Сетилата, значи, грешат, измамуваат и фантазираат, или фантазијата е нивен сопственик, па дали заради тоа да се сомневам во она што го чувствувам?

 

            Не, затоа што кога би се сомневал во сето она што го гледам, слушам и чувствувам, кај мене би се измешале вистините, фактите со фантазиите и би станал исто како лудакот.

 

            Меѓутоа, додаваме уште еден услов за постигнување на спознанието, т.е., цврстото уверување во постоењето на она што го чувствувам, а тоа е: дека разумот врз основа на претходното искуство не пресудува; дека она што го чувствуваме е оптичка измама, фантазија или измама на сетилата, а разумот е тој којшто е измамен првиот пат, мислејќи дека фатаморганата е вода, но кога ќе ја здогледа по втор пат, знае дека е фатаморгана. Разумот размислува по гледањето на прекршеното пенкало во чашата вода, првиот пат дека е исправно како што и било, иако на окото му изгледа прекршено.

 

            Нештата во кои сетилата грешат, или измамуваат, ограничени се, малубројни и познати, така што не го ослабуваат спомнатото начело, ниту влијаат на него. Во тие нешта спаѓаат и делата на фараоновите волшебници (од времето на Мојсеј), како и она што го извршуваат денес магионичарите во циркусот.

Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
Кон врв
zidarski Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 17.Декември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 4385
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај zidarski Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 16.Март.2008 во 20:07
"zdravo" - oficijalna opomena imash od mene za sozdavanje na tenzii tuka na forumov. Vo sekoja tema se vmeshuvash, duri i kade shto ne ti e mesto. Vo ovaa tema se postiraat fragmenti od kniga, koja nema nishto so tvojot post.
Кон врв
temimi Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 01.Јуни.2007
Локација: Saudi Arabia
Статус: Офлајн
Поени: 325
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај temimi Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 16.Март.2008 во 23:36

ВТОР ПРИНЦИП

 

            Постојат нешта кои не сме ги виделе ниту почувствувале, но цврсто веруваме во нивното постоење, како што цврсто веруваме во постоењето на она што го гледаме и чувствуваме. Цврсто сме убедени во постоењето на Индија и Бразил, а не сме ги посетиле ниту виделе. Веруваме дека Александар Македонски ја освоил Персија, а Велид ибн Абдул-Мелик ја изградил Емевијската џамија, а не сме присуствувале ниту на Александровите битки, ниту сме биле сведоци на градењето на Емевијската џамија.

 

            Кога секој би размислил, би сфатил дека оние нешта во чие постоење цврсто верува, а не ги видел, се повеќе отколку оние што ги видел (држави, градови и историски настани кои се случиле и кои сега се случуваат).

 

             Па како тогаш е цврсто уверен во постоење на нешто, а тоа не го почувствувал со своите сетила?

 

            Станал цврсто уверен во нивното постоење тогаш кога за тоа го известиле групи на луѓе, едни од други, чија можност да се сложат и да ги измислат овие нешта, а потоа лажно да ги пренесат, практично е незамислива.

 

            Второто правило гласи: како што до цврсто уверување се доаѓа преку сетилата и набљудувањето, така се доаѓа и по пат на сведочење на преносители, во чија искреност веруваме, преку веродостојни вести.

Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
Кон врв
temimi Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 01.Јуни.2007
Локација: Saudi Arabia
Статус: Офлајн
Поени: 325
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај temimi Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 16.Март.2008 во 23:39

ТРЕТ ПРИНЦИП

 

            Колкав е опфатот на спознанието кое го достигнуваат сетилата? И дали се тие во состојба да го сфатат сето она што постои?

 

            Примерот на душата и на сетилата е како примерот на некој човек кого владетелот го затворил во тврдина, затворајќи ги сите врати и прозорци и не оставајќи му ништо, освен неколку мали отвори и пукнатини во ѕидовите на кулата: отвор кој гледа на реката што тече на источната страна, отвор кој гледа на ридот што се наоѓа на западната страна, отвор кој гледа на дворецот што се издигнува на северната страна, и отвор кој гледа на игралиштето сместено на јужната страна.

 

            Затворот е душата, тврдината е телото, а отворите сетилата. Сетилото за вид го надгледува светот на боите, сетилото за слух светот на гласовите, сетилото за вкус светот на вкусовите, сетилото за мирис светот на миризбите и сетилото за допир светот на предметите.

 

            1 - Сега се прашуваме: Дали секое од наведените сетила го опфатило сето она што се наоѓа во светот над кој бдеело? Кога затвореникот набљудува низ прозорецот кој гледа кон реката, не ја гледа целата река туку само еден нејзин дел, како што и окото, кога го набљудува светот на боите, не гледа сè туку само еден негов дел.

 

            Јас не ја гледам мравката кога се движи на далечина од три милји, иако мравката постои, ниту ги гледам бактериите и микроорганизмите во чашата со чиста вода, иако во чашата се наоѓаат милиони такви бактерии. Исто така, не ги гледам електроните кои кружат во средината на атомот, како што кружат ѕвездите на небесниот свод. Потоа, таа мравка поседува глас, но јас не го слушам затоа што моето уво прима вибрации од дваесет до дваесет и пет илјади фонови јачина, а она што е послабо од тоа не го слушам, а што е посилно од тоа го пробива ушното тапанче и нанесува болка. Јас не го чувствувам мирисот на шеќерот, иако мравката и мувата го чувствуваат и брзаат кон него. Сетилата, значи, од световите над кои им е дадена власт, откриваат само еден нивен дел.

 

            2 - Зарем не е можно, помеѓу светот на боите над кој бдее окото и светот на гласовите над кој бдее увото, да постои еден друг свет кој, во основа, не го познавам затоа што не поседувам сетило за негово спознание?

 

            Зарем не е можно помеѓу реките и ридовите, во однос на затвореникот во тврдината, да постои голема градина која тој ниту ја гледа ниту ја знае, затоа што не наоѓа отвор низ кој би ја видел? Па има ли право, затоа што не ја гледа, да го негира нејзиното постоење?

 

            Човекот кој е слеп е во можност преку слухот да спознае дека морето е сино, а ливадата зелена, но не е во можност да сфати што е тоа синило, или зеленило. Глувиот човек преку образованието дознава дека мелодиите се состојат од стихови, тактови, скали и ноти, меѓутоа не е во сосотојба да ја почувствува вистинската смисла на мелодијата. Па дали оној кој е слеп има право да го негира постоењето на зеленилото, а оној кој е глув да ја негира реалноста на мелодијата, затоа што не ја чувствува?

 

            Во внатрешноста на собата, која ти изгледа во длабока тишина, се наоѓаат сите мелодии и тонови кои моментално се емитираат од сите радиостаници. Ти не ги чувствуваш, затоа што не се боја која ти ја гледаш со окото, ниту глас кој ти го слушаш со увото; тоа се бранови од друг вид, кои имаат звук, но увото не ги чувствува. Меѓутоа кога ќе употребиш радиоапарат, кој тие звуци откако ќе ги прими од радиостаницата ги враќа кај тебе, и ти ги слушаш.

 

            Ти не ги чувствуваш малите разлики во атмосферскиот притисок, затоа што не поседуваш сетило со кое би ги почувствувал, меѓутоа ако употребиш барометар ќе ги почувствуваш, како што не ги чувствуваш тивките вибрации и треперења, но радарот ги чувствува. Значи има многу нешта кои не влегуваат во сферата на осетите или на сетилата, затоа што не се боја која се гледа, глас кој се слуша, предмет кој се допира, мирис кој се мириса, ниту храна која се вкусува. Па имам ли право да го негирам нивното постоење затоа што моите ограничени сетила не ги чувствуваат?

 

            3 - Дали се сетилата совршени?

 

            Поранешните народи ги ограничиле сетилата на пет, не мислејќи на можноста за зголемување на нивниот број. Меѓутоа, денес кај човекот се откриени и други, кои Бог ги сместил во него, а она што прима зголемување не е совршено.

 

            Јас ги затворам очите, а потоа ја испружувам раката и ја свиткувам, чувствувајќи дали е испружена или свиткана, а не сум ја допрел ниту сум ја видел. Со кое сетило јас тоа го почувствував? Го почувствував тоа преку мускулите или мускуларното сетило. Исто така чувствувам умор или истоштеност, чувствувам неудобност, радост, депримираност, не регистрирајќи го тоа со ниту едно од петте познати сетила, туку со т.н., внатрешно сетило.

 

            Јас се движам не тетеравејќи се, иако малото дете во почетокот се тетерави. Велосипедистите и забавувачите од циркусот кои изведуваат чуда со кое свое сетило ја одржуваат рамнотежата?

 

            Постои осмо сетило, а тоа е сетилото за рамнотежа.

 Научниците го открија местото во кое Бог го сместил, незначителна течна супстанца во внатрешното уво, со чија помош се одржува рамнотежата. Во рамките на своите експериментирања ја отстраниле кај зајакот таа супстанција, така што тој при одот се тетеравел како да е пијан.

 

            Третиот принцип, значи, гласи: немаме право да го негираме постоењето на нештата само затоа што не ги чувствуваме со своите сетила.

 

Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
Кон врв
temimi Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 01.Јуни.2007
Локација: Saudi Arabia
Статус: Офлајн
Поени: 325
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај temimi Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 16.Март.2008 во 23:40

ЧЕТВРТ ПРИНЦИП

 

            Рековме дека сетилата имаат ограничен опфат затоа што јас со своите сетила не гледам сè што е видливо. Тоа е вистина, меѓутоа Бог нè обдарил со способност со која што го потполнуваме недостатокот на сетилата, а тоа е имагинацијата или фантазијата.

 

            Јас, иако не сум во состојба од Мека да ја видам својата куќа во Дамаск, во состојба сум да ја замислам, како да ја гледам. Имагинацијата, значи, ги потполнува сетилата. Има ли тогаш таа свои граници, или е слободна, неограничена? Дали сум во состојба да замислам нешто што со сетилата не сум го почувствувал?

 

            Имагинацијата, според мислењето на психолозите, е двострана: повратна или деструктивна имагинација - како моето замислување на куќата во Дамаск од Мека, и творечка или конструктивна имагинација - како што е имагинацијата на поетите, раскажувачите, ликовните и останатите уметници. Погледнете го фантазирањето на тие артисти, дали дошле со нешто што не постои во реалноста?

 

            Уметникот кој го извајал кипот на Венера, дошол со фигура на која ние немаме видено двојник, ниту онаа на која таа потполно личи и одговара, меѓутоа, дали е таа нешто ново, или нејзиниот вајар ги зел деловите од реалноста и меѓусебно ги поврзал? Го зел најубавиот нос кој го видел, најубавата уста и најубавото тело, поврзувајќи го сето тоа и на тој начин доаѓајќи со нешто ново. Меѓутоа тоа ново е составено од деловите на старото.

 

            Во кипот на асирскиот крилест бик во Парискиот Музеј нема ништо необично, освен што неговиот вајар зел глава на човек и ја поставил на телото на бикот, а потоа му додал и крила на птица. Нова фигура и облик се составени, значи, од познати делови.

 

            Исто така, чудесното животно кое го замислил Казвини, како и фантазијата на поетите, без разлика колку длабоко навлегле во областа на метафората, споредбата, метонимијата и волшебните хиперболи, не излегуваат од рамките на поврзување на распрснатите и распространети појави од реалноста.

 

            Дури, и кога посилно би се вдлабочиле во необичноста на поврзувањето (на делови од реалноста), би увиделе дека и самата имагинација е немоќна да ги разбере сите тие синтези. Земете, на пример, дел од светот на бојата и дел од светот на гласовите, па кажете: дали некој пеач отпеал мелодија со лоша арома, или дали таа арома е со црвена боја, а потоа тој приказ изложете & го на својата имагинација, па ќе видите дека не сте во состојба да ја замислите, иако целата таа слика не излегла надвор од светот на реалноста.

 

            Ние, значи, не сме во состојба да замислиме ароматична мелодија, ниту црвена арома. Во можност сме да замислиме само три димензии: должина, ширина и висина, а не сме во состојба да замислиме четврта, како ниту круг без кружница или триаголник без агли. Па како тогаш можеме да го замислиме идниот свет и она што е во него, а тоа е светот кој во потполност се разликува од овој свет? Навистина, идниот свет во однос на овој е како овој свет во однос на светот на детето во утробата на мајката. Кога би биле во можност да се стапиме во контакт со детето во утробата на мајката, со тоа што тоа да биде во можност да одговори, па да го прашаме: „Што е вселената?“, би договорило: „Вселена се овие копрени кои ме покриваат и овие темнини кои ме опкружуваат!“

 

            Кога би му рекле: „Овде постои една друга вселена, во која се наоѓаат Сонце и Месечина, ноќ и ден, копно и море, долини и ридови, неплодни пустини и пространи градини!“, не би го разбрало значењето на тие зборови, а и кога би ги разбрало, не би било во состојба да ја замисли нивната вистинска смисла.

 

            Затоа Ибн Абас, радијалаху анху,[1] рекол: „Од нештата од оној свет на овој свет се само имињата, поимите!“ (т.е., само имињата на она што е на овој свет и на оној свет се заеднички, додека суштината во потполност се разликува) Со обѕир на тоа, виното на идниот свет не е како виното на овој свет, ниту пак пеколниот оган не е како огнот на овој свет, ниту пак мостот „Сират“ кој се протега над пеколот не е како мостовите кои се протегаат над долините и реките.

 

            Значи, четвртиот принцип е следново: човечката имагинација е во состојба да го опфати само она до што сетилата допираат.



[1] Радијалаху анху – Нека е Бог задоволен од него (заб. на прев.).

Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
Кон врв
temimi Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 01.Јуни.2007
Локација: Saudi Arabia
Статус: Офлајн
Поени: 325
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај temimi Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 16.Март.2008 во 23:46

ПЕТТИ ПРИНЦИП

 

            Кога окото ќе здогледа право стапче прекршено во чаша со вода, разумот не се измамува со она што го видело окото, затоа што знае дека стапчето е право. Кога окото ќе види песок во пустината како вода, разумот знае дека тоа е фатаморгана, оптичка измама, и дека не е вода туку песок. Кога ќе видиме магионичар во циркус како извлекува од устата стотина шамивчиња, а од ракавот дваесет зајаци, разумот разбира дека тоа е прелест, оптичка измама. Разумот, значи, станал судија и таа негова пресуда е далекусежна.

 

            Меѓутоа, дава ли тој мнение за сè и дали е опфатот на неговото мнение бесконечен?

 

            Разумот не е во состојба да разбере ништо додека не го ограничи со две нешта: време и простор, така што она кое што не е ограничено со време и простор, разумот сам по себе не е во состојба да го разбере.

 

            Кога професорот по историја би ти рекол: „Почнала војна помеѓу Арапите и Персијците, меѓутоа не почнала пред исламот ниту после него, ниту во било кое време, но навистина почнала!“, не би го разбрал тоа ниту би му поверувал, ниту би го прифатил тоа. А кога професорот по географија би ти рекол: „Постои град кој не е во рамница, ниту на планина, ниту на копно, ниту на море, ниту на Земјата, ниту на небесата, ниту во било кој простор, меѓутоа, тој постои!“, ти не би го разбрал тоа, ниту би го прифатил, ниту би му поверувал.

 

            Разумот, значи, не донесува заклучок, освен во границите на времето и просторот, така што она кое што е надвор од тие граници, прашањето за душата и Божјето одредение, Неговата возвишеност и атрибутите; разумот за нив не донесува заклучок.

 

            Разумот е ограничен. Не донесува заклучок за неограниченото, ниту е во состојба да го разбере. Претстави си ја себе си вечноста на верниците во рајот! Разумот на верникот е уверен дека тоа е вистина и тој јекин[1] му дошол преку известувањето од Искрениот – Пратеникот, нека е Божјиот мир над него. Меѓутоа, погледни, дали твојот разум ја разбира вечноста? Размисли за неа па ќе увидиш како го замислуваш нивниот престој во рајот, век или два века, стотина, милион или милијарда векови, а потоа ќе востановиш дека твојот разум станува немоќен и се прашува: „А што после тоа?“ Он сака со тоа да одреди граница. Не е во состојба да ја разбере бесконечноста, па кога ќе претпостави достигнување до неа, доаѓа во противречност, која сведочи за неговата ништожност и измамливост.

 

            Германскиот филозоф Кант напишал позната книга, во која потврдува дека разумот не е во состојба да донесува заклучок, освен во светот на материјата. Меѓутоа, тоа што го рекол Кант, уште порано го има кажано нашата улема,[2] повторувајќи го и потврдувајќи го тоа толку пати што тоа станал општопознат факт, а говорот за тоа обично повторување. Да ги погледнеме познатите Кантови противречности, му претходи нашата улема која со математички докази објаснила дека „маѓепсаниот круг – circulus vitosus“ (дека секое нешто го предизвикува другото, и така по ред, сè до крај) е неисправен и лажен.

 

            Еден од најблиските нивни докази е овој: од точката М, на пример, изведуваш два зрака, т.е., две прави линии, кои меѓусебно се оддалечуваат (како што се гледа на цртежот) и ја претпоставуваш (замислуваш) должината на секоја линија до бесконечност (В, В). Потоа ги спојуваш тие две линии со попречни линии на подеднаква оддалеченост (С-Н; С1-Н1; С2-Н2), и така додека не допреш до линијата В-В. Дали таа линија е ограничена или неограничена?

 

           

 

 

 

            Ако кажеш дека е ограничена ќе ти биде укажано дека тоа е линија помеѓу две бесконечности. Па како да биде ограничена? А, ако речеш дека е неограничена, ќе ти биде возвратено дека тоа е линија која спојува две точки В-В. Па како да биде неограничена?

 

            Таа е, значи, ограничена и неограничена, а тоа е противречност!

 

            Потврдено е, значи, дека разумот ја губи рамнотежата (се пореметува неговиот заклучок) кога се обидува да даде заклучок за неограниченото, како што запаѓа во апсурдна противречност кога трага за она што нема крај, за бесконечното.

 

            Разумот, значи, не е во состојба да даде заклучок, ниту пак неговиот заклучок е правилен, освен во ограничените материјални нешта. Што се однесува, пак, до она кое што е надвор од границата на материјата, т.е. невидливото - метафизичкиот свет, разумот за него не донесува заклучок. А, тоа што го потврдил Кант, и што уште пред него го искажале нашите научници, се наоѓа во книгата (ШЕРХУЛ-МЕВАКИФ), Сејјиди, пратениците (ЕЛ-МЕКСАДУЛ-ЕСНА), Газали и во останатите догматски книги.



[1] Јекин – цврсто уверување, убеденост (заб. на прев.).

[2] Улема – исламски и световни научници, верски авторитети (заб. на прев.).

Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 34567>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,234 секунди.