|
БИБЛИЈАТА И НАУКАТА |
Внеси реплика | страница <1 5758596061 63> |
Автор | |
shedow
Сениор Регистриран: 24.Јуни.2007 Статус: Офлајн Поени: 224 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
DA TOA E OD STARIOT ZAVET...VO SVETA GORA
|
|
shedow
Сениор Регистриран: 24.Јуни.2007 Статус: Офлајн Поени: 224 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
USTE KOGA POCNALE DA SE DELAT DECATA...JOVANOVI ,JOSIFOVI....
|
|
goor
Сениор Регистриран: 08.Јуни.2007 Статус: Офлајн Поени: 844 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
pa da od stariot zavet ti citiram
poln e so "dupki" na ednata strana bozjite zapovedi na drugata veke gi pisav kaznite....i tn..... |
|
end off days 15...14...13....
|
|
brza
Сениор Регистриран: 06.Февруари.2006 Локација: vidiFOTOupotpis Статус: Офлајн Поени: 34534 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
"gospod" postoi!!!,...se shto e so sprotiivstaveni mislenja,...treba od koren da se soseche,...bez milost,...!
|
|
Patriotizmot e poslednoto skrivalishte na kriminalcite.-Albert Einstein
Mokjta od sekogash privlekuvala lugje so nizok moral.-Albert Einstein |
|
rome
Сениор Регистриран: 10.Март.2007 Статус: Офлајн Поени: 492 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
brza za se Gospod ima plan i ako ne nise dopagja nesto toa ne znaci oti ne je po planot na Bog.
|
|
Zaljubena vo Hristos nashiot Edinstven Spasitel
|
|
goor
Сениор Регистриран: 08.Јуни.2007 Статус: Офлајн Поени: 844 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
a moze li bog nekogas da ne isplaniral nesto kako sto treba??????????
na primer vo stariot zavet posle potopot toj se predomisli taka bese.....ama otkako go unisti covekoviot svet......... sto znaci negoviot plan nemora da e sovrsen...........moze da receme pak da zgresi......veke ednas mu se slucilo. |
|
end off days 15...14...13....
|
|
belichka
Сениор Регистриран: 30.Октомври.2006 Статус: Офлајн Поени: 2023 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
e sovrshen.
|
|
goor
Сениор Регистриран: 08.Јуни.2007 Статус: Офлајн Поени: 844 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
zalam belicka ama sepak ne e sovrsen............
zatoa sto ako nie imame slobodna volja i mozeme so nasiot zivot da pravime sto sakame sekako deka nekoj ke go poremeti toj plan........... duri i samiot bog veke spomenav pogore priznava deka zgresil..........sto znaci ni toj plan ne e sovrsen.......zasto ako e... kade se vmetnuva tuka slobodnata volja koga bog veke bi imal isplanirano sto ke se sluci so sekoj od nas????????????????????????????????????? |
|
end off days 15...14...13....
|
|
brza
Сениор Регистриран: 06.Февруари.2006 Локација: vidiFOTOupotpis Статус: Офлајн Поени: 34534 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
gooor,...a,be ti da si mi bil pogolem vernik duri i od,.....evangelos,...
|
|
Patriotizmot e poslednoto skrivalishte na kriminalcite.-Albert Einstein
Mokjta od sekogash privlekuvala lugje so nizok moral.-Albert Einstein |
|
goor
Сениор Регистриран: 08.Јуни.2007 Статус: Офлајн Поени: 844 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
pu pu pu pu..... gospod neka mi e napomos
|
|
end off days 15...14...13....
|
|
rome
Сениор Регистриран: 10.Март.2007 Статус: Офлајн Поени: 492 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
hey goor za;lam sto taka mislis .neznaes li oti kade sto je Gospod nema vreme?i gleda se i sesto vo isto vreme?i nemozi da zgresi.
|
|
Zaljubena vo Hristos nashiot Edinstven Spasitel
|
|
goor
Сениор Регистриран: 08.Јуни.2007 Статус: Офлајн Поени: 844 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
nema vreme..........
a zosto ima tuka....i koga toa gospod go sozdal vremeto?????? |
|
end off days 15...14...13....
|
|
rome
Сениор Регистриран: 10.Март.2007 Статус: Офлајн Поени: 492 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
goor inbox tie poln
|
|
Zaljubena vo Hristos nashiot Edinstven Spasitel
|
|
ПРОСВЕТИТЕЛОТ
Група Регистриран: 09.Февруари.2007 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 61 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Евангелие според Матеј Од четирите евангелија, она на Матеј го зазема првото место во редот на презентацијата на книгите од Новиот Завет. Тоа е сосема оправдано, бидејќи ова Евангелие, во некоја смисла, е продолжение на Стариот Завет: пишувано е за да се покаже дека „Исус ја реализира историјата на Израел“, како што пишуваат коментаторите на екуменскот превод на Библијата, од каде што многу нешта ќе позајмиме. Поради тоа, Матеј честопати алудира на цитатите од Стариот Завет, покажувајќи дека Исус се однесува како Месијата кого Евреите го чекале. Исус, на прво место и во прв ред, сака своето учење да го пренесе на својот народ. Тој ова им го кажува на дванаесетте апостоли „...По патот на незнабошците не одете и во самарјански град не влегувајте; а одете повеќе при загубените овци на Израеловиот дом“ (Матеј, 10, 5-6) „...Јас сум пратен само при загубените овци на Израел“ (Матеј, 15, 24). (Самарјанците ги имале Тората и Петокнижието како религиозен кодекс; тие го чекале доаѓањето на Месијата и им биле верни на повеќето од правилата на јудаизмот, но изградиле и еден храм кој му конк*рирал на оној во Ерусалим). На крајот од ова Евангелие, Матеј, подоцна го шири кај сите апостолатот на првите ученици на Исус, кому му ја припишува оваа наредба: “Одете и научете ги сите народи...” (Матеј, 28, 19). Но тргнувањето треба да се насочи, пред сè кон „домот на Израел“. А. Трико за ова Евангелие вели: „Под грчкото руво, книгата е еврејска, со глава и дух; таа го има тој вкус и ги носи тие јасни белези.“ Овие разгледувања, потеклото на Евангелието според Матеј го ставаат во традицијата на јудео-христијанската заедница, како што тоа го пишува О. Кулман: „Се труди да ги прекине врските што го врзуваат за јудаизмот, но сепак одржувајќи континуитет со Стариот Завет. Центрите на интересот и општиот тон на ова Евангелие сугерираат една напната ситуација“. Факторите за текстот со политички аспект, можеби, не се непознати. Римската окупација на Палестина ја прави природно жива желбата на окупираната земја да го види доаѓањето на своето ослободување, и му се моли на Бог да посредува во полза на народот којшто го одбрал меѓу сите други и чиј господар е семоќен, и може, како што тоа повеќепати го направил во текот на историјата, да ја даде својата директна помош во човечките работи. Каква личност е Матеј? Да кажеме веднаш дека во денешно време не е прифатено дека се работи за придружник на Исус. А. Трико, сепак, така го претставува во своите коментари на преводот на Новиот Завет од 1960 година: „Матеј алиас Леви, по професија даночник или финансиер, бил чиновник во царинарницата во Кафарнаум кога Исус го повикал за свој ученик“. Тоа е она што го мислеле црковните Оци како Оригон, Ероним, Епифан. Во тоа денес веќе не се верува. Единствена валидна точка е дека авторот е Евреин: вокабуларот е палестински, редакцијата е грчка. „Авторот им се обраќа“, пишува О. Кулман, „на луѓето кои, пред сè, зборуваат грчки јазик, ги познаваат еврејските обичаи и арамејскиот јазик“. За коментаторите на екуменскиот превод на Библијата, потеклото на ова Евангелие изгледа вака: „Обично се смета дека е пишувано во Сирија, можеби во Антиохија, или во Феникија, бидејќи во овие земји живел голем број Евреи“. (Прашање е дали јудео-христијанската заедница на Матеј не би можела, исто така, да биде сместена во Александрија. О. Кулман, меѓу многу други, ја наведува оваа хипотеза.) Може да се насети полемиката против ортодоксниот синагогален јудаизам на фарисеите, таков, каков што се манифестира на синагогалното собрание во Јамина околу 80-та година. Во овие услови, многубројни се авторите кои го сместуваат првото Евангелие во периодот меѓу 80. и 90. година, можеби малку порано; не може да се дојде до апсолутна сигурност во тој предмет… во недостаток на прецизно познавање на името на авторот, логично е да се задоволиме со неколу елементи нагласувани во самото Евангелие: авторот се познава според својата професија. Верзиран е во Светите Писма и во еврејските традиции, ги познава и ги почитува, но грубо ги укорува религиозните водачи на својот народ; мајстор во вештината да поучува за Исус и да го направи разбирлив за своите слушатели, тој добро прилега на описот на еден добар еврејски писател кој станал христијанин, домаќин кој го „изнесува од своето сокровиште новото и старото“, како што вели Матеј во 13, 52. Многу сме далеку од чиновникот на царинарницата во Кафернаум со име Леви, според Марко и Лука, кој станал еден од дванаесетте апостоли. Сите се согласуваат со мислењето дека Матеј го пишувал своето Евангелие врз основа на изворите заеднички со Марко и Лука. Но, неговиот расказ ќе се разликува, и тоа во битни точки, како што понатаму ќе видиме. Но, сепак Матеј широко го користел Евангелието според Марко кој не бил ученик на Исус (О. Кулман). Матеј си допушта себеси слобода во врска со текстовите. Што се однесува на Стариот Завет, тоа ќе го утврдиме во врска со генеалогијата на Исус сместена во почетокот од неговото Евангелие. Тој во својата книга набројува неверојатни приказни. Тоа е карактеристиката која Р. П. Каненгисер ја употребува во погоре цитираниот дел, во врска со една епизода за Исусовото воскресение: епизодата на стражата. Тој ја открива неверојатноста на оваа приказна за војничката стража на гробот, „на овие пагански војници“, кои „не одат на рапорт кај своите претпоставени старешини, туку кај свештениците кои ги плаќаат да кажуваат лаги“. Тој сепак додава: „Треба да го избегнуваме потсмевањето, затоа што намерата на Матеј е бескрајно чесна, со оглед на тоа што тој на свој начин интегрира еден стар податок од усното предание во своето пишано дело. Но, неговата инсценација е достојно за Исус Христос суперѕвездата”. (Американски филм за Исус кој ја искривува неговата историја.) „И наеднаш се расцепи црковната завеса на два дела, од горниот крај до долниот; и земјата се потресе; и карпи паднаа; и гробовите се отворија; и многу тела на успокоени светии воскреснаа; па како излегоа од гробовите, по воскресението негово, влегоа во светиот град и се јавија на мнозина.“ Овој дел од Матеј (27, 51-53) нема паралела во другите евангелија. Малку е јасно како телата на светците, за кои се зборува, можеле да воскреснат за време на Исусовата смрт (на прагот на сабат, кажуваат евангелијата), а да излезат од своите гробови дури по нивното воскресение (утредента, по сабат, според истите извори). Исус се наоѓа меѓу писателите и фарисеите кои му се обраќаат со овие изрази: „,Учителе, сакаме да видиме знак од Тебе‘ А Тој им одговори и рече ,Лукав и прељуботворен род бара знак; но нема да му се даде знак освен знакот на пророкот Јона; оти, како што Јона беше во утробата на китот три дни и три ноќи, така и Синот Човечки ќе биде во срцето на земјата три дни и три ноќи‘“. (Текст од екуменскиот превод). Коментаторите на евангелијата често ја премолчуваат оваа епизода. Но, сепак Р. П. Роге ја открива неверојатноста, бидејќи забележува дека Исус „останал во гробот“ само три дена (од кои само еден е целосен) и две ноќи. „Но“, додава тој, “изразот е крут и не означува друго освен три дена”. Зачудувачки е да се утврди дека коментарите се сведувале до употребата на таквите аргументи кои не кажуваат ништо позитивно, кога духот се задоволил со сугестијата дека една таква глупост би можела да потекнува од заблудата на еден писател! Освен овие неверојатности, Евангелието според Матеј во прв ред го карактеризира она што тоа е евангелие на јудео-христијанската заедница, која ја прекинува врската со јудаизмот, но сепак останувајќи на линијата на Стариот Завет. Од аспект на историјата на јудео-христијанството, тоа има големо значење. |
|
Не биди како оној кој го собира знаењето на учените и мудроста на мудрите, а кон Вистината се однесува како еден од глупавите.
|
|
Внеси реплика | страница <1 5758596061 63> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |