IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > АРХИВА > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - БИБЛИЈАТА И НАУКАТА
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

БИБЛИЈАТА И НАУКАТА

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 1617181920 63>
Автор
Порака
anakin Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Unidentified Flying Object

Регистриран: 08.Август.2005
Локација: Machku Pichku
Статус: Офлајн
Поени: 18535
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај anakin Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 11.Јуни.2007 во 21:24
ne ne mi odgovorivte na prasanjeto mene

SO PRAVEL VECNIOT GOSPOD MNOGU VREME PRED DA RESI DA KAZE

NEKA BI SVETLINA

STVARAL DRUGA SVETLINA I RAZDVOJUVAL SVODOVI NA NEKOE DRUGO MESTO

ILI NEPRAVIL NISTO I SE DOSADUVAL

ILI ZIVEEL VO NEKOJ SVET SO MNOGU BOGOVI A TRGNAL KAJ NAS

ILI SE STVORIL NEPOSREDNO PRED DA KAZE NEKA BI SVETLINA

ILI AKO NEMOZE DA UMRE TOGAS NEMOZE NITU DA SE STVORI
TOA EDNO BEZ DRUGO NEODI

ILI MNOGU PRASANJA IMAM SE SE STO PRETHODELO NA RECENICATA
NEKA BI SVETLINA


SILATA NEKA E SO VAS a ako ne vi treba, neka, i taka ne e nekoj trosok, ja ima nasekade okolu nas.

Кон врв
Miralem1 Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 10.Март.2007
Статус: Офлајн
Поени: 1548
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Miralem1 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 11.Јуни.2007 во 21:33
Originally posted by goor goor напиша:

Ne mi odgoorivte na prasanjeto
Ako kako sto velite postoi gospod i toj e samo eden i t.n
Znaci li toa deka site muslimani budisti katolici jehovisti ke odat vo pekolot..
ili obratno ako ste musliman dali site hristijani budisti i.t.n.
i ako toj e samo eden zosto ima tolku razlicni religii????????????
I isto taka lugeto sto ziveele pred pojavata na hristijanstvoto site se kazneti ili ....?
Bidete realni vie ne mozete da se dogovorite ni na koja data e roden Isus,a uste pomalku koga umrel (sekoja godina razlicna data).
I + od kade znaete deka vasata religija e onaa vistinskata.....
 
Цитирај Znaci li toa deka site muslimani budisti katolici jehovisti ke odat vo pekolot..
Ako si malku upaten kon religijata,se e sovrseno jasno. Allah dz.s na sekoj narod im pratil negov Pratenik,koj ke ja zboruva vistinata za nego,koj ke ima posebni karakteristiki,nekoi i cuda pravele (poveketo),se razbira,vo imeto na Allah-Bog... no FAKT EDNO,DEKA SITE POVIKUVALE VO VERA KON EDEN I EDINSTVEN BOG. Nemalo dva Bozji pratenici koi razlicito propovedale ta da barame koja e vistinskata religija. Samo sto pokasno se gubele tragite,ta zatoa i bile prakjani i drugi Bozji pratenici,koi zakonot i objavata ke ja nadopolnuvaat. Site Evrei,koi go sledele Musa a.s (Mojsie) ke bidat spaseni i ke odat vo rajot. Niv Mojsie im dal do znaenje deka posle nego ke ima drug Bozji pratenik koj isto taka treba da go prifatat. Onie koi go prifatile go prifatile Isa a.s (Isus) i site koi go sledele site ke bidat spaseni. Isto taka i Isus im dal do znaenje deka i posle nego ke ima Bozji pratenik,pa koj ke go prifati,ke bide spasen.Tie sto go prifatile Muhammed s.a.w.s se Muslimani a toj bil Pecat i posleden Bozji pratenik so poslednata Bozja objava-Qur'anot. Denes sme slobodni i pripagjame vo razliciti religii OD MUDROST ALLAHOVA-BOZJA,GOLEMA. Allah mozel sitre da ne' napravi vo edna religija,Nemu pravilnata,no so toa bi ni ja odzel slobodata. Ljubov vistinska e koga zenata ke te zasaka onakov kakov sto ke te spoznae a ne ako ja zemes so pistol na celo.
 
Ete link,Islamot opisan vo kratki ubavi crti od strana na Ex-Hristijanin.
 
Sekoe Dobro.
 
Alija ra je rekao:Znanje je bolje od imetka.Znanje te cuva a ti cuvas imetak.Znanje je sudija,a bogatstvu se sudi,umrli su oni koji su gomilali bogadstvo,a ostali su oni koji su sakupljali znanje
Кон врв
ПРОСВЕТИТЕЛОТ Кликни и види ги опциите
Група
Група
Лик (аватар)

Регистриран: 09.Февруари.2007
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 61
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај ПРОСВЕТИТЕЛОТ Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 11.Јуни.2007 во 21:37

Во продолжение ќе говориме за ставот на хирстијанските автори кон научните грешки на библиските текстови – нивно критичко испитување

 

Фрапирани сме од разнообразноста на реакциите на хрис­тијанските коментатори во врска со пос­то­е­ње­то на мно­гуте грешки, неверојатности и кон­тра­дик­ции. Некои призна­ва­ат некои од нив и не избегнуваат во своите дела да се спра­ват со тешки проблеми. Дру­ги­те, пак, весело помину­ваат пре­ку неприфатливите твр­дења, посветувајќи и се на буквал­ната одбрана на текс­тот трудејќи се да нè убедат со помош на апо­ло­гет­ски декларации кои се засилуваат со неочекувани ар­гументи, со надеж дека лесно ќе се заборави она што го отфрла логиката.

Р. П. де Воа, во својот Вовед во преводот на Би­ти­е­то, го дозволува постоењето на овие критики, дури и збо­рува за нивната основаност, но според него, об­јек­тив­ната реконсти­туција на настаните од ми­на­то­то е бес­полезна. Тоа што Биб­лијата преземала, пи­шу­ва тој во своите белешки, сеќавање на една или на по­ве­ќе ка­тастрофални поплави во долините на Тигар и Еу­фрат кои традицијата ги зголемила до димен­зии на уни­­верзална катаклизма има мало значење; само што, а тоа е битно, светиот автор му дал на ова се­ќа­ва­ње универзална поука за правдата и за милоста Божја, за човечкото зло и за спасението кое му се дава на пра­вед­­ни­кот.

Така е оправдана трансформацијата на една по­пу­лар­на легенда во настан со божествени размери, нас­тан кој му се нуди на верувањето на луѓето, почнувајќи од мигот кога еден автор го искористил како илу­стра­ци­ја за една религиозна поука. Таквиот апологетски став ги оправдува сите човечки злоупотреби во пра­ве­ње­то на списите за кои се вели дека се свети и дека го со­држат Зборот Божји. Да се дозволат такви човечки вплет­кувања во божественото, значи дека се бранат си­­те човечки манипулации со библиските текстови. Ако постои теолошка намера, тогаш секоја ма­ни­пу­ла­ци­ја ­станува легитимна, па така се бранат и оние свеш­тенски автори од VI век, со легалистички пре­о­ку­пации кои резултирале со познатите фантастични при­­­казни.

Значителен број христијански коментатори сме­та­ле дека е остроумно овие грешки, неверојатности и кон­традикции на библиските приказни, да ги објаснат ис­такнувајќи го следно­во оправдување: библиските ав­то­ри се изразувале во завис­ност од социјалните фак­то­ри, од различните култури и мен­талитети што рез­у­л­ти­рало со дефиницијата – посебни лите­ратурни ро­до­ви. Воведувањето на овој израз во суптилната ди­ја­лек­тика на коментаторите ги покрива сите тешкотии. Се­која контрадикција меѓу два текста ги има како об­јас­ну­вање разликите во начинот на изразување на се­кој автор, не­говиот посебен литературен род. На­вис­ти­на, аргументот не го прифатиле сите, бидејќи му не­дос­тасува сериозност. Но, сепак тој во наше време це­лос­но не исчезнал, и, во случајот на Новиот Завет ќе се види обидот на некоректен начин да се објаснат тол­ку флагрантни котрадикции во евангелијата.

Друг начин да се прифати она што логиката би го от­фрлила, ако се нафатела со спорниот текст, е да се за­о­би­коли спомнатиот текст со апологетски раз­гле­ду­ва­ња.

Искажувањата на кардиналот Данило во врска со По­то­пот кои се појавиле во ревијата Бог живее (Dieu Vivant) - бр. 38, 1917, стр. 95-112, под насловот Потопот, крштевањето, судот, от­криваат ваков начин на изразување. Тој пишува: Нај­древната традиција на Црквата во теологијата на По­топот го видела симболот на Христос и на Цркв­а­та. Тоа е епизода од еминентно значе­ње... судот кој ја погодува целата човечка раса. От­како го цитирал Ори­ген кој во своите Хомелии за Езекиил зборува за про­паста на целата вселена спасена во ковчегот, кар­ди­на­лот го евоцира значењето на бројот осум кој го из­разува бројот на спасените во ковчегот (Ное и не­го­вата соп­руга, трите сина и нивните три жени). Тој го презема на своја сметка она што Јустин го пишува во својот Дијалог: тие го дале симболот на осмиот ден во кој нашиот Христос вос­крес­на од мртвите и пи­шу­ва: Ное, првородениот во новото созда­вање, симбол на Христос, кој го реализирал она што Ное го сим­бо­ли­зирал. Тој продолжува со споредува­њето на Ное кој е спасен со помош на дрвото на ковчегот и водата по кое тоа пливало, од една страна, и, водите на крш­те­вањето (водите на Потопот од кои се раѓа новото чо­вештво) и дрвото на крстот, од друга страна. Тој ин­систи­ра на вред­нос­тите на оваа симболика и зак­лу­чу­ва, ставајќи го акцентот на духовното и док­три­нар­но­то на сакраментите на Потопот.

Би можело многу да се зборува за овие апо­ло­гет­ски споредувања. Тие коментираат, да се потсетиме, една случка чија вистинитост е неодбранлива – со уни­вер­залното мерило и во епохата во која ја става Биб­ли­јата. Пред коментарот како што е овој на кар­ди­на­лот Данило, се присеќаваме на средно­вековната епоха ко­га требало текстот да се прими онаков како што е, и на тоа дека никакава дискусија, освен конфор­мис­тич­ка, не доаѓала предвид.

Сепак, охрабрува констатацијата дека пред оваа епо­ха со наметната темнина можат да се откријат мно­гу логични ставо­ви, како што е оној на св. Августин, кој произлегува од една мисла која необично оди пред сво­ето време.

Во епохата на црковните оци, проблемите на кри­ти­ките на текстовите морале да се наметнат, така што св. Августин евоцира една од нив во своето писмо бр. 82 чијшто најкарак­теристичен дел го наведуваме:

Единствено на овие книги на Светото Писмо, кои се нарекуваат канонски, сум научил да им посветувам тол­ку внимание и таква почит, така што верувам дека ни­ту еден од авторите, додека ги пишувал, не можел да ма­ми. Кога во овие книги ќе најдам тврдења кои очи­глед­но и се спротив­ста­ву­ваат на вистината, тогаш се сом­невам дека или текстот (во мојот примерок) е пог­ре­шен, или дека преведувачот не го прикажал ко­рек­т­но оригиналниот текст, или пак дека мојата инте­ле­ген­ци­ја не е доволна.

За свети Августин било незамисливо дека еден свет текст може да содржи грешки. Свети Августин мно­гу јасно ја дефинирал догмата како непогреш­ли­вост. Пред еден пасус, за кој се чинело дека и про­тив­ре­чи на вистината, тој помис­лувал да ја бара при­чи­на­та за тоа, а не ја исклучувал и прет­поставката за чо­веч­киот извор. Таквиот став е став на вер­ник кој има кри­тички дух. Во епохата на св. Августин не пос­тое­ла мож­ност за конфронтација на библискиот текст со на­у­ката. Објективност на гледањето на работите ед­нак­ва со неговата би овозможила да се елиминираат мно­гу тешкотии кои, во наше време, се јавуваат со спо­ре­ду­вањето на некои библиски текстови со науката.

Специјалистите на нашето време, пак, сосема спро­­тивно, се трудат да го одбранат библискиот текст од секакво обви­нување заради грешките. Р. П. де Воа во својот Вовед во Битието ни ги дава причините кои по секоја цена го наведу­ваат на оваа одбрана на текс­тот, дури и ако тој е очигледно, историски или научно, не­прифатлив. Тој од нас бара да не ја разгледуваме биб­лиската историја преку правилата на оној вид ис­то­рија со која се занимаваат современиците небаре пос­тојат повеќе начини на разгледување на ис­то­ри­ја­та. Рас­ка­жана на погрешен начин, историјата станува, сите тоа го прифаќаат, историски роман. Но, овде таа ги избегнува нормите кои произлегуваат од нашата кон­цепција. Библис­киот коментар одбива секаква кон­тро­ла на библиските при­казни со помош на гео­ло­ги­јата, палеонтологијата, податоци­те од предисторијата. Библијата не зависи, пишува тој, од ниедна од овие дисциплини и, кога би сакале да ја конфрон­тираме со податоците од овие науки, би можело да се дојде само до нереални спротивставувања или до реални согласу­вања.“ (Вовед во Битието, стр.35) Треба да се забележи дека овие одразувања се нап­равени поради оние работи што во Битието вооп­што не се во хармонија со податоците од модерната на­ука, особено првите единаесет поглавја. Но, ако не­кои приказни се целос­но верифицирани во наше вре­ме, како што се тоа некои епи­зоди од времето на пат­ри­јархот, авторот во потврдувањето на библиската вис­тинитост не пропушта да се потпре врз модерните со­з­нанија. Тој пишува: Сомнежите на кои биле под­ло­­жени овие приказни мора да попуштат пред по­во­л­ни­­те сведоштва кои им ги донесува ориенталната ис­то­ри­ја и архе­ологијата.(Вовед во Битието, стр.34) Со други зборови, ако науката ги потврдува биб­лиските приказни, таа се смета за ре­ле­­вантна, а ако ги поби­ва, недозволено е упатувањето на неа.

За да се согласи несогласното, т.е. теоријата на вис­тини­тоста на Библијата со неточниот карактер на оп­ределени факти прикажани во приказните на Ста­ри­от Завет, модерни­те теолози се зафаќаат со ре­ви­ди­ра­ње на класичните поими за вистинитоста. Би из­ле­г­ле од рамките на оваа книга кога би сакале детаљно да ги изложиме суптилните разгледувања кои надолго се развиваат во делата со тема за вистинитоста на Биб­ли­ја­та, како што е тоа во делото на О. Лорец (O. Loretz,1972). Колкава е вистинитоста на Библијата? (Le Centurion.) Да се задоволиме со тоа да го спомнеме само ова рас­у­ду­ва­ње што се однесува на науката:

Авторот бележи дека Вториот ватикански концил доб­ро внимавал да даде правила за разликување на вис­тината од невистината во Библијата. Фунда­мен­та­л­ни­те разгледува­ња пока­жуваат дека тоа е не­воз­мож­но, па така Црквата не може да решава за вис­тин­и­тос­та или за невистинитоста на науч­ни­те методи, така што во принцип и на општ начин ќе го раз­ре­ши пра­ша­њето за вистинитоста на Светото Писмо.

Очигледно е дека Црквата не би можела да се из­ја­с­ни за вредностите на еден метод како средство за прис­­тап кон знаењето. Овде се работи за нешто со­се­ма друго. Не се ра­бо­ти за дискутирање околу тео­ри­и­те, туку за добро утвр­дени факти. Дали во наше време не е потребно да се биде го­лем научник за да се знае де­ка светот не бил создаден и дека човекот не се по­ја­вил на Земјата пред триесет и седум или триесет и осум века пред нашата ера, и дека оваа проценка која потекнува од биб­лис­ките родословија може да биде прогласена за по­греш­­на без никакво сомневање? Авторот кој овде го ци­тиравме мо­ра да го знаел тоа. Неговите тврдења за на­ука­та има­ат за цел само да го свртат проблемот на дру­га страна, за да не мора тој да се разгледува пра­вил­но.

Потсеќавањето на сите овие ставови на хрис­ти­јан­ски­те автори кон научните грешки на библиските текс­тови, добро ја илустрира непријатноста што тие ја пре­дизвикуваат, и невозможноста да се дефинира друг ло­гички став, покрај оној кој го признава нивното чо­веч­ко потекло, и не­воз­мож­нос­та на нивно прифаќање ка­ко дел од една објава.

Непријатноста, која во христијанските средини вла­дее кога станува збор за Објавата, била изразена во те­кот на Вто­риот ватикански концил (1962-1965), кога би­ле потребни, ништо помалку туку пет редакции за да се постигне соглас­ност за конечниот текст и за да прес­тане оваа болна ситуа­ција која се заканувала да го задуши концилот, според изра­зувањето на мон­си­њо­рот Вебер (Weber) во воведот во кон­цилскиот до­ку­мент бр. 4 за Објавата. (Le Centurion, 1966.)

Две реченици од овој текст кои се однесуваат на Ста­риот Завет (погл. IV, стр.53), ги евоцираат не­со­вр­ше­нството и зас­тареноста на определените текстови на начин кој не допушта никакво оспорување:

Земајќи ја предвид човечката положба што му прет­ходи на спасувањето што го донел Христос, кни­ги­те на Стариот Завет му овозможуваат секому да осо­знае кој е Бог а кој е човекот, како и кој е начинот на кој Бог, во својата правед­ност и милосрдие, пос­та­пу­ва со луѓето. Овие книги, иако содржат не­со­вр­ше­н­ства и застарености, сепак се сведоци на вистинска бо­жес­твена педагогија.

Не би можело да се рече, со помош на ка­рак­те­рис­ти­ките несовршен и застарен применети на некои тек­стови, дека тие се подложни на критика и дека мо­жат дури да бидат и напуштени; принципот многу јас­но е дозволен.

Овој текст е дел од заедничката декларација која, иако е дефинитивно изгласана со 2344 гласа наспроти 6, не морала да биде толку квази-еднодушна. И на­вис­ти­на, во коментари­те на службениот документ, под пот­писот на монсињорот Вебер, се наоѓа една ре­че­ни­ца која јасно го коригира тврд­ењето за застареноста на определени текстови содржани во свечената дек­ла­ра­ција на концилот: Без сомнение, некои книги на из­ра­елската Библија имаат временско ограни­чува­ње и во себе содржат нешто несовршено.

Застарен, израз од службената декларација, без сом­не­ние не е синоним на временското ог­ра­ни­чу­ва­ње, израз на коментаторот, а што се однесува на епи­те­тот израелска, што коментаторот на чуден начин го додал, тој како да су­ге­ри­ра дека текстот на кон­ци­лот ја критикувал само евреј­ската верзија, а тоа, всуш­ност, воопшто не е така, ако се знае дека во текот на кон­цилот, Стариот Завет бил предмет на расу­ду­ва­ње што се однесува на несовршеноста и на застаре­носта на некои од неговите делови.

 
 
      Продолжува
Не биди како оној кој го собира знаењето на учените и мудроста на мудрите, а кон Вистината се однесува како еден од глупавите.
Кон врв
goor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 08.Јуни.2007
Статус: Офлајн
Поени: 844
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај goor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 11.Јуни.2007 во 21:47
Originally posted by anakin anakin напиша:

ne ne mi odgovorivte na prasanjeto mene

SO PRAVEL VECNIOT GOSPOD MNOGU VREME PRED DA RESI DA KAZE

NEKA BI SVETLINA

STVARAL DRUGA SVETLINA I RAZDVOJUVAL SVODOVI NA NEKOE DRUGO MESTO

ILI NEPRAVIL NISTO I SE DOSADUVAL

ILI ZIVEEL VO NEKOJ SVET SO MNOGU BOGOVI A TRGNAL KAJ NAS

ILI SE STVORIL NEPOSREDNO PRED DA KAZE NEKA BI SVETLINA

ILI AKO NEMOZE DA UMRE TOGAS NEMOZE NITU DA SE STVORI
TOA EDNO BEZ DRUGO NEODI

ILI MNOGU PRASANJA IMAM SE SE STO PRETHODELO NA RECENICATA
NEKA BI SVETLINA



MOZEBI BIL ZAFATEN SOZDAVAJKI SE SAMIOT SEBEBig%20smileBig%20smileBig%20smileBig%20smileBig%20smileBig%20smile
Кон врв
Miralem1 Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 10.Март.2007
Статус: Офлајн
Поени: 1548
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Miralem1 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 11.Јуни.2007 во 23:52
Originally posted by goor goor напиша:

Originally posted by anakin anakin напиша:

ne ne mi odgovorivte na prasanjeto mene

SO PRAVEL VECNIOT GOSPOD MNOGU VREME PRED DA RESI DA KAZE

NEKA BI SVETLINA

STVARAL DRUGA SVETLINA I RAZDVOJUVAL SVODOVI NA NEKOE DRUGO MESTO

ILI NEPRAVIL NISTO I SE DOSADUVAL

ILI ZIVEEL VO NEKOJ SVET SO MNOGU BOGOVI A TRGNAL KAJ NAS

ILI SE STVORIL NEPOSREDNO PRED DA KAZE NEKA BI SVETLINA

ILI AKO NEMOZE DA UMRE TOGAS NEMOZE NITU DA SE STVORI
TOA EDNO BEZ DRUGO NEODI

ILI MNOGU PRASANJA IMAM SE SE STO PRETHODELO NA RECENICATA
NEKA BI SVETLINA



MOZEBI BIL ZAFATEN SOZDAVAJKI SE SAMIOT SEBEBig%20smileBig%20smileBig%20smileBig%20smileBig%20smileBig%20smile
 
 
Цитирај
Ti, prvo go priznava{ Sozdatelot, a potoa pra{uva{ koj go sozdal Nego, stavaj}i Go vo ramkite na zakonite {to vladeat vo svetot na sozdadenite. Taa tvoja sofistika li~i na kuklite, koi se pridvi`uvaat so pomo{ na zembrek, pru`ini. Ako se gleda na dvi`eweto od niven agol, toga{ sledi deka i ~ovekot , koj gi sozdal niv, se dvi`i na princip na pru`ina i povlekuvawe na konecot. Koga na nekoj na~in bi mo`elo da im se ka`e na kuklite deka ~ovekot se dvi`i sam bez pomo{, tie sekako bi odgovorile deka toa e nevozmo`no, bidej}i vo nivniot svet  se se dvi`i so pomo{ na konci i pru`ini. Taka i ti, ograni~en i zakoraven so sopstveniot svet, vo koj se {to postoi nu`no pretpostavuva Tvorec, ne uspeva{ da go dosegne{ toa deka Bog egzistira samiot po sebe. Poznatiot germanski filosof Emanuel Kant vo svoeto delo Kritika na ~istiot um ja razvil mislata deka so umot ne mo`e da se sfati beskone~nata vistina. Po svojata priroda umot gi spoznava samo delovite, a nemo}en e da go  sfati apsolutnoto egzistirawe, kakvo {to e Bo`jeto postoewe.. nie Gospod go sfa}ame so svesta, a ne so umot..na{iot streme` za pravdina e dokaz za postoeweto na pravednoto, kako {to e `edta za vodata dokaz za postoeweto na vodata.

Aristotel u{te mnogu porano iznel cela niza pri~ini ka`uvaj}i: stolot e od drvo, drvoto e od stebloto, stebloto e od semenkata, a semenkata e od sea~ot.. za da na krajot poka`e kako ova redewe vodi kon prvata pri~ina. Pri~ina {to nema potreba za pri~ina, dvigatel na kogo ne mu treba dvigatel, sozdatel koj nema svoj sozdatel, {to odgovara na na{eto sfa}awe na Bog x.{.

Ibn Arebija smeta deka na pra{aweto koj go sozdal Tvorecot voop{to ne treba da se odgovara. Bog go doka`uva postoeweto i nepravilno e so postoewe da se doka`uva Bog. Svetlinata go doka`uva denot, a ne obratno.

Na Bog ne mu treba dokaz, bidej}i Toj se doka`uva. Toj e sam po sebe jasna vistina. Bog x.{. se poka`uva vo zakonite, redot, ubavinata.. vo listot na stebloto, vo perduvot na paunot, kriloto na peperutkata, mirisot na rozata, pesnata na slavejot, povrzanosta na zvezdite, simfonijata na vselenata. Koga bi ka`ale deka seto ova nastanalo slu~ajno bi nalikuvale na ~ovek spored kogo so frlawe na bukvi vo vozduh mo`e po slu~ajnost da nastane niza vo koja bi prepoznale nekoja od [ekspirovite pesni, zna~i pesna bez pesnik.

k*ranot ne osloboduva od vakvite iskrivokol~uvawa so eden mo{ne jasen i precizen iskaz:Ka`i: Allah e eden. Toj e onoj komu se mu se obra}a, ne rodil, nitu e roden. Nikoj ne Mu e ramen (Ihlas 1-4).

 

Me|utoa prijatelot so potsmev postavuva novo pra{awe: A zo{to e Gospod eden? Zo{to da ne ima pove}e bogovi so me|usebno podeleni nadle`nosti?

 

Mu odgovarame preku k*ranot i vo sklad so logikata, koja i sam ja poznava, logikata na naukata: Sozdatelot e eden bidej}i celata Vselena e edna tvorba po eden plan i od edno ne{to. Od vodorodot se sostojat dvaeset i dva elementi, koi vo Mendeleviot periodi~en sistem se so ist na~in na spojuvawe i rasturawe na atomskata energija, so koja svetat zvezdite. Siot `iv svet, navidum so ogromni razliki, e so~inet od sostojki na jaglerod. So sogorevawe toj se jaglenizira. Negovite najvisoki formi, kako {to e `ivotinskiot svet, so navidum golemi razliki, poka`uva deka na odredeno ramni{te na secirawe na `abata, zajakot, gulabot, krokodilot, `irafata i kitot imaat isti arterii, veni, delovi od srceto i koski. Sekoja koska tuka ima svoe posebno mesto- kriloto na gulabot e namesto prednata noga na `abata. Istite koski so sosema mali promeni- vo vratot na `irafata, i pokraj negovata dol`ina, nao|ame sedum zglobovi kako i vo vratot na e`ot. Nervniot sistem e ist kaj site. Se sostoi od mozok, rbeten mozok i nervi. Sistemot za varewe od stomakot, dvanaestopala~noto crevo, maloto i golemoto crevo, rasplodniot sistem se sostoi od jajnici, materka, nivni kanali, potoa urinalniot sistem od bubrezi, mo~ni kanali, mo~niot meur, i na kraj, edinstveno seciraweto kaj site e kletkata. Identi~en e opisot na rastenieto, `ivotnoto i ~ovekot: se ra|aat, di{at, se razmno`uvaat i umiraat.

 

Zo{to toga{ po sevo ova bi bilo ~udno tvrdeweto deka Tvorecot e eden? Kako Sovr{eniot da ne bide eden- nesovr{enite se mnogubrojni. Na sovr{eniot ne mu treba dopolnuvawe vo drugite.

 

Koga bi imalo pove}e bogovi, bi se razminale: sekoj  bi odel so ona {to toj si go sozdal i Zemjata bi is~eznala. Bog x.{. ima najgolemo dostoinstvo i apsolutna semo}, a ovie svojstva isklu~uvaat kakvo bilo sou~esni{tvo.

          

Prijatelot prodol`uva da se potsmeva na na{eto sfa}awe na bo`estvoto. Toj veli: ^uden e toj Gospod koj se me{a vo najmalata sitnica: ja upatuva p~elata da si sogradi sebesi `iveali{te vo ridot, ni list ne pa|a bez Toj da znae, ne se razvivaat plodovite od svoite pupki, a Toj da ne gi izbroi, ne ra|a `ena bez Negovoto znaewe, skliznuvaweto na nogata vo dupka, pa|aweto na muvata vo jadeweto, prekid na telefonskata vrska e so negovo znaewe. Ako nema do`d, Toj ne go dal, a ako pa|a, Toj go dava. Zarem ne go anga`irate va{iot Bog so ova sfa}awe i vo najmalite sitnici?

Vakvoto postavuvawe na pra{awata ne ni dopu{ta da razbereme dali za prijatelot Bog bi bil pove}e vreden koga Toj samiot sebesi bi si se oslobodil od ovie odgovornosti i ednostavno bi mu go svrtel grbot na svojot Svet, svojata vselena, koja ja sozdal. Dali po negovoto sfa}awe bi zavrednel vnimanie Gospod koj e pasiven i nesovesen, koj ne slu{a, ne gleda, ne odgovara i ne se gri`i za Svoite su{testva, i kone~no od kade mu na postavuva~ot na ovie pra{awa znaeweto da sudi koja rabota e bezna~ajna za da ne zaslu`i Bo`ji anga`man, a koja pak e taka zna~ajna za da go zaslu`i toa?

Pa|aweto na muvata vo jadeweto mu izgleda bezna~ajno i ni{to`no na postavuva~ot na pra{aweto, a zarem ne go be{e li ubil komarec Aleksandar Makedonski i zarem pa|aweto na muvata ne mo`e da zna~i vnesuvawe na klici vo hranata i truewe na armija lu|e!?

Najobi~nite sitnici mo`at da bidat presudni za najkrupnite nastani, a najzna~ajnite raboti ~esto se gubat bez glas i traga. Edinstveno Poznava~ot na seto ja znae vistinskata vrednost(hikmetot) i zna~ewe na sekoja rabota. Zar postavuva~ot na pra{aweto mo`e da ja odreduva nadle`nosta na Sozdatelot i Gospodarot na seto!? Bo`e, vozvi{en si ti i ~ist od vakvite sfa}awa!

Dostoen na obo`uvawe e samo Onoj koj so svoeto znaewe opfa}a se i na kogo ne mu bega ni najmaloto ni najgolemoto na neboto i na Zemjata.

Alija ra je rekao:Znanje je bolje od imetka.Znanje te cuva a ti cuvas imetak.Znanje je sudija,a bogatstvu se sudi,umrli su oni koji su gomilali bogadstvo,a ostali su oni koji su sakupljali znanje
Кон врв
goor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 08.Јуни.2007
Статус: Офлајн
Поени: 844
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај goor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Јуни.2007 во 01:58
  Ti, prvo go priznava{ Sozdatelot, a potoa pra{uva{ koj go sozdal Nego, stavaj}i Go vo ramkite na zakonite {to vladeat vo svetot na sozdadenite. Taa tvoja sofistika li~i na kuklite, koi se pridvi`uvaat so pomo{ na zembrek, pru`ini. Ako se gleda na dvi`eweto od niven agol, toga{ sledi deka i ~ovekot , koj gi sozdal niv, se dvi`i na princip na pru`ina i povlekuvawe na konecot. Koga na nekoj na~in bi mo`elo da im se ka`e na kuklite deka ~ovekot se dvi`i sam bez pomo{, tie sekako bi odgovorile deka toa e nevozmo`no, bidej}i vo nivniot svet  se se dvi`i so pomo{ na konci i pru`ini. Taka i ti, ograni~en i zakoraven so sopstveniot svet, vo koj se {to postoi nu`no pretpostavuva Tvorec, ne uspeva{ da go dosegne{ toa deka Bog egzistira samiot po sebe.
Pa togas zosto i covekot odnosno celiot ziv svet ne bi egzistiral samiot po sebe tuku mora nekoj da go sozdade...NEKOJSI BOG ILI  ALAH ILI KAKO I DA GO NAREKUVATE?????
Poznatiot germanski filosof Emanuel Kant vo svoeto delo Kritika na ~istiot um ja razvil mislata deka so umot ne mo`e da se sfati beskone~nata vistina. Po svojata priroda umot gi spoznava samo delovite, a nemo}en e da go  sfati apsolutnoto egzistirawe, kakvo {to e Bo`jeto postoewe.. nie Gospod go sfa}ame so svesta, a ne so umot..na{iot streme` za pravdina e dokaz za postoeweto na pravednoto, kako {to e `edta za vodata dokaz za postoeweto na vodata.
SEGA  VAKA  zedta ne  e dokaz za  postoenjeto na vodata tuku samo potreba od nea....A  i  umot ne e nemoken  da ja svati beskonecnosta tuku taka mu e polesno.POLESNO ZA COVEKOT E DA PROCITA EDNA SVETA KNIGA(BIBLIJA ILI k*rAN) otkolku da se potrudi da  ja svati vistinata isto kako zedta i vodat i umot ima potreba da svati nesto i bidejki nesaka ili nemoze kako sto tvrdel Kant  si ja  izmisluva religijata -MNOGI EDNOSTAVNO

Aristotel u{te mnogu porano iznel cela niza pri~ini ka`uvaj}i: stolot e od drvo, drvoto e od stebloto, stebloto e od semenkata, a semenkata e od sea~ot.. za da na krajot poka`e kako ova redewe vodi kon prvata pri~ina. Pri~ina {to nema potreba za pri~ina, dvigatel na kogo ne mu treba dvigatel, sozdatel koj nema svoj sozdatel, {to odgovara na na{eto sfa}awe na Bog x.{.   
ISTO TAKA I ARISTOTEL-Bidejki nemozel da go doobjasni negovoto tvrdenje koe vo toa vreme bilo nevozmozno da se objasni se mu prepisal na toj SOZDAVATEL KOJ NEMA SVOJ SOZDAVATEL.

Ibn Arebija smeta deka na pra{aweto koj go sozdal Tvorecot voop{to ne treba da se odgovara. Bog go doka`uva postoeweto i nepravilno e so postoewe da se doka`uva Bog. Svetlinata go doka`uva denot, a ne obratno.
SVETLINATA  GO  DOKAZUVA SMO POSTOENJETO NA TEMNINATA.

Na Bog ne mu treba dokaz, bidej}i Toj se doka`uva. Toj e sam po sebe jasna vistina. Bog x.{. se poka`uva vo zakonite, redot, ubavinata.. vo listot na stebloto, vo perduvot na paunot, kriloto na peperutkata, mirisot na rozata, pesnata na slavejot, povrzanosta na zvezdite, simfonijata na vselenata. Koga bi ka`ale deka seto ova nastanalo slu~ajno bi nalikuvale na ~ovek spored kogo so frlawe na bukvi vo vozduh mo`e po slu~ajnost da nastane niza vo koja bi prepoznale nekoja od [ekspirovite pesni, zna~i pesna bez pesnik.
TOA  E  JASNO  I  SITE GO ZNAEME  NO  SEPAK TOA NE GO DOKAZUVA NEGOVOTO POSTOENJE.A TOA  DEKA NE MU TREBA DOKAZ  E NAPISANO SAMO ZA DA NEGOVITE VERNICI SE DRZAT  NASTRANA OD NAUKATA  T.E.  REALNOSTA

k*ranot ne osloboduva od vakvite iskrivokol~uvawa so eden mo{ne jasen i precizen iskaz:Ka`i: Allah e eden. Toj e onoj komu se mu se obra}a, ne rodil, nitu e roden. Nikoj ne Mu e ramen (Ihlas 1-4).
NE  GO ZNAM GOVOLNO DOBRO KORANOT ZA DA GO KOMENTIRAM OVA MEGUTOA  KOJ E TOGAS  JEHOVA,KOJ E  GOSPOD  KOJ  E  BUDA....AKO  TOA  E CELO VREME EDEN BOG  ZOSTO  VERNICITE  SE PODELENI ??????

Me|utoa prijatelot so potsmev postavuva novo pra{awe: A zo{to e Gospod eden? Zo{to da ne ima pove}e bogovi so me|usebno podeleni nadle`nosti?

 

Mu odgovarame preku k*ranot i vo sklad so logikata, koja i sam ja poznava, logikata na naukata: Sozdatelot e eden bidej}i celata Vselena e edna tvorba po eden plan i od edno ne{to. Od vodorodot se sostojat dvaeset i dva elementi, koi vo Mendeleviot periodi~en sistem se so ist na~in na spojuvawe i rasturawe na atomskata energija, so koja svetat zvezdite. Siot `iv svet, navidum so ogromni razliki, e so~inet od sostojki na jaglerod. So sogorevawe toj se jaglenizira. Negovite najvisoki formi, kako {to e `ivotinskiot svet, so navidum golemi razliki, poka`uva deka na odredeno ramni{te na secirawe na `abata, zajakot, gulabot, krokodilot, `irafata i kitot imaat isti arterii, veni, delovi od srceto i koski. Sekoja koska tuka ima svoe posebno mesto- kriloto na gulabot e namesto prednata noga na `abata. Istite koski so sosema mali promeni- vo vratot na `irafata, i pokraj negovata dol`ina, nao|ame sedum zglobovi kako i vo vratot na e`ot. Nervniot sistem e ist kaj site. Se sostoi od mozok, rbeten mozok i nervi. Sistemot za varewe od stomakot, dvanaestopala~noto crevo, maloto i golemoto crevo, rasplodniot sistem se sostoi od jajnici, materka, nivni kanali, potoa urinalniot sistem od bubrezi, mo~ni kanali, mo~niot meur, i na kraj, edinstveno seciraweto kaj site e kletkata. Identi~en e opisot na rastenieto, `ivotnoto i ~ovekot: se ra|aat, di{at, se razmno`uvaat i umiraat.
TOA  JA  DOKAZUVA  EVOLUCIJATA.

 

Zo{to toga{ po sevo ova bi bilo ~udno tvrdeweto deka Tvorecot e eden? Kako Sovr{eniot da ne bide eden- nesovr{enite se mnogubrojni. Na sovr{eniot ne mu treba dopolnuvawe vo drugite.
TOGAS ZOSTO GI STVORIL???????

 

Кон врв
anakin Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Unidentified Flying Object

Регистриран: 08.Август.2005
Локација: Machku Pichku
Статус: Офлајн
Поени: 18535
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај anakin Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Јуни.2007 во 02:05
goor ti si genijalecClapClapClapClapClapClapClapClapClap

taka e
si ja pogodil poentata
najlesno e da procitas kup bajki vo edna kniga
nego da procitas kup knigi za edna vistina

SILATA NEKA E SO VAS a ako ne vi treba, neka, i taka ne e nekoj trosok, ja ima nasekade okolu nas.

Кон врв
аџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 5474
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај аџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Јуни.2007 во 08:14
Originally posted by goor goor напиша:

Ne mi odgoorivte na prasanjeto
Ako kako sto velite postoi gospod i toj e samo eden i t.n
Znaci li toa deka site muslimani budisti katolici jehovisti ke odat vo pekolot..
ili obratno ako ste musliman dali site hristijani budisti i.t.n.
i ako toj e samo eden zosto ima tolku razlicni religii????????????
I isto taka lugeto sto ziveele pred pojavata na hristijanstvoto site se kazneti ili ....?
Bidete realni vie ne mozete da se dogovorite ni na koja data e roden Isus,a uste pomalku koga umrel (sekoja godina razlicna data).
I + od kade znaete deka vasata religija e onaa vistinskata.....


најмалку е важен датумот на христовото раѓање... Да било важно, ќе било врежано во Св. Писмо. Важно е Неговото дело на љубов и простување за човештвото.

А тоа кој ќе оди каде, ќе одлучи Севишниот. Јас само би рекол, дека не само муслимани, будисти, атеисти, итн., туку и многу тн. „христијани“ ќе завршат од „другата“ страна...
Кон врв
DAIJA Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 08.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 1668
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај DAIJA Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Јуни.2007 во 09:31

Pa, nemoj da reces, zasto ne si vo pravo!

Zasto?
Pa svoite stavovi gi baziras delumno na Biblijata koja nema svoi saglam izvori, a na toa ni ukazuva i pisuvanjeto na PROSVETITELOT, koja e povekje apokrifna otkolku avtenticna, a delumno na lugje koi nikad ne bile vo drusto so Isus, i site nedostatoci vo nea gi pravdas so toa kako ne bilo bitno!?Confused
 
 
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!
Кон врв
DAIJA Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 08.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 1668
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај DAIJA Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Јуни.2007 во 09:37
Originally posted by Ateist Ateist напиша:

Originally posted by DAIJA DAIJA напиша:

Eve, da trgneme od slednovo:


Nucniot stepen na razvienost na lugjeto sto pisuvale vo denesnovo izdanie na Biblijata se otslikuva vo nea samata, pa ottuka moze da se vidi i nejzinata povrzanost i soodvetnost/kompitabilnost so naukata!

 

Mislam, ova e mnogu jasno i prosto kazano....

 

A PROSVETITELOT neka dokazuva ako moze....

 

Што ти беше поентава? Од каде може да се види компатибилност???
А просветителот и покажа и докажа низ бројни примери. А овде некој е упорен во кажувањето „Библијата сама е по себе доказ“
 
Pa toa mi e poentata!Wink
Ajnstajn i Tesla ne ziveele pred 2000 godini pada napisat po eden avtogram i po edna formula vo knigata na memoarite!LOL
Znaci, kakva bila naucnata razvienost na lugjeto sto pisuvale vo knigata, takva e taa kniga sega, ili so drugi zborovi: Naucno zaostanata!Confused
 
No sepak, treba da se znae deka ova vazi za delovite so covecka intervencija!!!Wink
 
A za zal ne mozeme da utvrdime konkretno koj del e covecka a koj del e Bozestvena priroda na Biblijata!Confused
Sega, jasno?
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!
Кон врв
Ateist Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 01.Јуни.2007
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 757
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Ateist Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Јуни.2007 во 10:47
Originally posted by DAIJA DAIJA напиша:



Bozestvena priroda na Biblijata!
Sega, jasno?


Sto ima bozanstveno vo biblijata? koj toa del?

Изменето од Ateist - 12.Јуни.2007 во 10:47
Кон врв
Isis Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

CATALYST

Регистриран: 19.Јануари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 5871
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Isis Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Јуни.2007 во 11:03
Библијата е боговдаховена, боженствена од прва до последна буква.
За верниците нема сомнеж дека авторот на Библијата е БОГ
за неверниците (кои не веруваат од било кои причини, да не редам) несватливо е тврдењето дека Библијата е боговдаховена, а дали ја прочителе ЦЕЛА,Approve  е тоа незнам Tongue
Кон врв
Isis Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

CATALYST

Регистриран: 19.Јануари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 5871
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Isis Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Јуни.2007 во 11:08
Originally posted by DAIJA DAIJA напиша:

Znaci, kakva bila naucnata razvienost na lugjeto sto pisuvale vo knigata, takva e taa kniga sega, ili so drugi zborovi: Naucno zaostanata!Confused
 
No sepak, treba da se znae deka ova vazi za delovite so covecka intervencija!!!Wink
 
A za zal ne mozeme da utvrdime konkretno koj del e covecka a koj del e Bozestvena priroda na Biblijata!Confused
Sega, jasno?

ако луѓето кои ја пишувале Библијата биле заостанати, тогаш слободно Мухамед може да им биде водач, бидејки ТОЈ бил неписмен и незнаел да чита, ШТОМ ТАКОВ ЧОВЕК Е АВТОРИТЕТ, како може да се каже за цареви,политичари, судии, лекари  дека биле неписмени LOL а за човечка интервенција да го прашаме калифот Утман ибн Афан, зашто испозапалил секаква верзија од Коранот освен кодексот на Заид Embarrassed
Кон врв
Ateist Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 01.Јуни.2007
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 757
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Ateist Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Јуни.2007 во 11:24
Originally posted by ACELERA ACELERA напиша:

Библијата е боговдаховена, боженствена од прва до последна буква.За верниците нема сомнеж дека авторот на Библијата е БОГза неверниците (кои не веруваат од било кои причини, да не редам) несватливо е тврдењето дека Библијата е боговдаховена, а дали ја прочителе ЦЕЛА,Approve  е тоа незнам Tongue

Е па вака да ти кажам, ја имам прочитано скоро цела, (освен новиот завет) и ништо божанствено не видов, освен прикаски за мали деца. Дали некој од вас таканаречени верници ја прочитале?

Изменето од Ateist - 12.Јуни.2007 во 11:25
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 1617181920 63>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,141 секунди.