IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > АРХИВА > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - Рано Христијанство
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

Рано Христијанство

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <12345 13>
Автор
Порака
Чорбаџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Февруари.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1065
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Чорбаџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Мај.2007 во 14:39
Павле нигде не споменува дека Јаков или Петар или Ерусалемската заедница го пратиле во мисија. Такво нешто Павле не ни вели. Делата Апостолски ни кажуваат за некој си “ерусалемски собор“ на кој Павле бил признат за апостол и му се даваат напаствија за ширењето на верата, но самиот Павле нигде тоа не го забележува така да тој дел во делата можеме да го отфрлима како накнаден додаток кој не се случил. Зошто? па авторот на делата како да заборавил дека веќе еднаш на тој некаков си собор Јаков и Петар му дале налог и напаствија како да ја шири верата  па го повторува истиот настан кога Петар и Јаков ПАК му даваат напаствија како да ја шири верата при последниот Павлов престој во Ерусалем (години по божемниот “Ерусалемски собор“ Павле самиот не споменува никаде дека таков собор имало ниту дека Јаков или Петар некогаш ( а било ѓоа два пати) му рекле како да ја шири верата. Трагите на несогласувањето на раните христијани со Павловата “верзија“ на верата ја имаме уште неколку века. Имено во 4-ти век ебионитите (потомци на јудеохристијаните) му откажувале верба и право на Павле жигосувајќи го како кривотворец на Исусовата наука.




Изменето од Чорбаџија - 15.Мај.2007 во 14:41
Кон врв
аџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 5474
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај аџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Мај.2007 во 14:46
Originally posted by Чорбаџија Чорбаџија напиша:

  така да тој дел во делата можеме да го отфрлима како накнаден додаток кој не се случил.



па знам знам.. ти и евангелијата скроссссс ги отфрли, по критериум „не го негираат Христа“ и „не го потврдуваат Ленин“... LOLLOLLOLLOLLOL
Кон врв
Чорбаџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Февруари.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1065
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Чорбаџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Мај.2007 во 14:55
Низ сета таја конфузија во пишувањата на Новозаветните книги, се протега една тенка тенка нишка на некој вистински настан. Тоа е она по што треба да се трага, полека да се симнуваат пласт по пласт од со времиња наталожени додатоци, накалемени митови, легенди,  фантазии, и  да се соочима со чистата вистина.
Кон врв
аџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 5474
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај аџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Мај.2007 во 15:01
Originally posted by Чорбаџија Чорбаџија напиша:

Низ сета таја конфузија во пишувањата на Новозаветните книги, се протега една тенка тенка нишка на некој вистински настан. Тоа е она по што треба да се трага, полека да се симнуваат пласт по пласт од со времиња наталожени додатоци, накалемени митови, легенди,  фантазии, и  да се соочима со чистата вистина.


да, така мислеше добата на рационализмот, додека не се пронајдоа задувачки факти, дека сепак историчноста на евангелиајта е подеднаква како и на еден Јосип Флавије, Плутарх, Јулије Цезар, а е поголема од куп други древни документи...
Кон врв
Чорбаџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Февруари.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1065
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Чорбаџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Мај.2007 во 15:08
Јосип Флавиј пишувал за свое време и настани на свое време, Плутарх пишувал за настани од пред 400 - 500 години пред неговото време, но кај и еден и друг ( и трет) можиме да ги соочиме со други изввори, други сведоштва и пишувања. За христијаните евангелијата се релевантни, но науката си бара и поткрепа во други извори, а нив ги нема. Значи мора да се гледа пошироко и наоколу за да се изведат заклучоци. Многу работи во НЗ се компилација на стѕари текстови, многу од нив се накнадно уфрлчени, многиу се дотерувани, многу се грешно интрепретирани и преведени. Хаосот со многуте насоки на раното христијанство на почетокот ни кажува за бурна историја на едно мало и младо движење кое го знаеме денес како Христијанство. Тоа беа политички, верски и национални борби, фракции и струи од сите нив можеме да најдеме по нешто оставено во светите писма како алузии, како пораки.... Но сите се вртат околу еден настан, еден дел од осторијата на Јудеја кој денес се рефлектира низ голем дел од светот.
Кон врв
аџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 5474
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај аџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Мај.2007 во 15:11
Originally posted by Чорбаџија Чорбаџија напиша:

Јосип Флавиј пишувал за свое време и настани на свое време, Плутарх пишувал за настани од пред 400 - 500 години пред неговото време, но кај и еден и друг ( и трет) можиме да ги соочиме со други изввори, други сведоштва и пишувања. За христијаните евангелијата се релевантни, но науката си бара и поткрепа во други извори, а нив ги нема.


епа баш така! мора да има пошироки, и повеќе различни сведоштва за една историска вистина...

А тоа кај Плутарх, кај Флавиј, и кај другите, за жал го немаме...

Околу Исус, не само што имаме не едно, не две, не три, туку четири евангелија од ПРВИОТ ВЕК, имаме и 30-тина други ранохристијански записи, кои сведочат за животот на Исус, за воскресението, за животот на раната црква итн.

Малку изгледа не си во тек, ама и науката веќе ги признава НЗ документи како историски документи...
Кон врв
Чорбаџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Февруари.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1065
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Чорбаџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Мај.2007 во 15:26
Евангелијата се настанати во период од 70 - 150 година. Не се знае кој ги пишувал, каде ги пишувал. Павле ако е по тоа кој најрано пишувал (порано од евангелијата) нигде не споменува за раѓањето, животот та ни смртта на Исус. Тоа за него било непознато. Тие верзии се јавиле во подоцнежните пишувања - во евангелијата. Кога Плиниј постариот кој пишува за Веспазијан можеме да го споредиме со Флавиј и кога можеме да го потврдиме со археологија, нумизматика, со материјални докази од тоа време, можеме да дадеме историски суд за една личност. За живот и дело на Исус пак немаме потврди ни во Римските ни во Грчките ни Еврејските  документи.


Изменето од Чорбаџија - 15.Мај.2007 во 15:26
Кон врв
аџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 5474
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај аџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Мај.2007 во 18:26
Originally posted by Чорбаџија Чорбаџија напиша:

Евангелијата се настанати во период од 70 - 150 година. Не се знае кој ги пишувал, каде ги пишувал. Павле ако е по тоа кој најрано пишувал (порано од евангелијата) нигде не споменува за раѓањето, животот та ни смртта на Исус. Тоа за него било непознато. Тие верзии се јавиле во подоцнежните пишувања - во евангелијата. Кога Плиниј постариот кој пишува за Веспазијан можеме да го споредиме со Флавиј и кога можеме да го потврдиме со археологија, нумизматика, со материјални докази од тоа време, можеме да дадеме историски суд за една личност. За живот и дело на Исус пак немаме потврди ни во Римските ни во Грчките ни Еврејските  документи.


не биди толку инает, имаме потврди, и тоа какви потврди...

30-тина (не еден, не два, не три, туку 3, со нула после тоа...) документи кои зборуваат за Христос кои се напишани од современици на Христос.

значи, само затоа што не ти се допаѓа што напишале, не значи дека не се валидни...

Дали знаеш, зошто Јосип Флавиј пишувал? Дали не е всушност неговата „историја“, која толку радо ја величаш, еден вид на „евангелие“?

епа биди соодветно широкоград, и прифати дека во тоа време, така се пишувала историја, како што пишуваат евангелистите...

поздрав!Wink
Кон врв
Чорбаџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Февруари.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1065
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Чорбаџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Мај.2007 во 20:01
Не меешај наука и инает. Најраните пишуавање се оние на Павле, околу 50сетата година НЕ, АЛИ Павле ништо не  кажува за Исусовиот живот, затоа што ниту го видел некогаш Исус, ниту го слушнал неговиот збор. Евангелијата се појавија негде по 100 тата година НЕ, а имињата (по Матеј, Марко, Јаков, Лука... ги  добиа уште некој век подоцна)
Јас не го величам Флавиј, тој е величан од севкупната научна јавност, тој се појавува во моите коментари заради тоа што пишувал за тоа време и за тие предели, инаку мене лично ми се “фаворити“ Херодот и Плинј помладиот... добро де и Тацит..... и Павзаниј... но тие обработуваат кој други теми кој други епохи. Флавиј знаеме дека постоел ја знееме неговата биографија кој бил што правел каде бил..... Инаку Флавиј не го споменува Исуса, така да немаме од него никаква корист во истражување на “историскиот“ Исус, (освен како заклучок дека немаме потврда за постоењето на Исус:
Кон врв
аџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 5474
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај аџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Мај.2007 во 20:13
Originally posted by Чорбаџија Чорбаџија напиша:

Не меешај наука и инает. Најраните пишуавање се оние на Павле, околу 50сетата година НЕ, АЛИ Павле ништо не  кажува за Исусовиот живот, затоа што ниту го видел некогаш Исус, ниту го слушнал неговиот збор. Евангелијата се појавија негде по 100 тата година НЕ, а имињата (по Матеј, Марко, Јаков, Лука... ги  добиа уште некој век подоцна)


па сега, биди толку добар, и прочитај некоја научна книга, пред да постираш, пошто испаѓа треба за се да те обучувам и образувам...

Павле, значи, навистина пишува прв, но не е точно дека не пишува ништо за Христовиот живот... Ехехехехеј, колку многу пишува, и колку многу Христови зборови и учења има во неговите посланија, сега би било пожелно да ги прочиташ прво...

Евангелијата, освен Јован за кое е можно да е потоа, сите до едно се настанати пред 100 г., значи, немој со неточни информации, те молам...

Тие не се еден, напис, или два, туку различни историски записи, чија веродостојност е потврдена делумно и со тоа што се пишувани во радиус од 1500 км, и од 4 различни луѓе, а дали биле автори Матеј и Марко итн., е веќе може да се дискутира, исто толку колку што може да се дискутира дали Сократ постоел или не...
Кон врв
аџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 5474
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај аџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Мај.2007 во 20:18
се уште не добив одговор:

која била целта на пишувањето на Јосип Флавије?
Кон врв
Чорбаџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Февруари.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1065
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Чорбаџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Мај.2007 во 20:24
Историја на Јудеја
Кон врв
аџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 5474
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај аџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Мај.2007 во 20:34
Originally posted by Чорбаџија Чорбаџија напиша:

Историја на Јудеја


LOLLOLLOL

tolku od tvoite poznavanja...
Кон врв
Чорбаџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Февруари.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1065
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Чорбаџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 15.Мај.2007 во 20:41
Од Флавиј, во мојата скромна библиотека ги имам Еврејските војни и Стариот свет. И мислам дека знам за што пишува. Али аџија си е аџија,тој знае и она што не го знае.
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <12345 13>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,172 секунди.