|
Евангелие по Матеј |
Внеси реплика | страница <1234> |
Автор | |
oblachinja
Сениор Регистриран: 12.Март.2006 Локација: United Kingdom Статус: Офлајн Поени: 4990 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
a kolkava e verojatnosta pri usno prenesuvanje da dojde do odredeni izmeni na neshtata?
|
|
|
|
Messenger
Администратор Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Sigurno deka postoi shansa da se izmenat nestata i pri usnoto prenesuvanje i pri pismeniot prevod.
|
|
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
|
aladin
Сениор Регистриран: 30.Октомври.2006 Статус: Офлајн Поени: 2043 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
abe bitna e sustinata>>>>>>>>>>>>>>>>>>!
|
|
Чорбаџија
Сениор Регистриран: 06.Февруари.2006 Статус: Офлајн Поени: 1065 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Огромно, тоа сведочи и за огромните разлики на учењата на првата христијанска заедница во Ерусалем и она на Павле. Ние денес во евангелијата на секој чекор наидуваме на контрадикторности и нејаснотии, на меѓусобе спротивни пишувања, што само значи дека не само во усното пренесувае туку и во подоцнежното препишување на светите книги имаше измени, промени, додавања. |
|
belichka
Сениор Регистриран: 30.Октомври.2006 Статус: Офлајн Поени: 2023 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
i jas taka mislam Bog postoi, a dali Pavle mi kazal ili pak Petar dali napishano vo Makedonija ili Palestina dali e 356 ili 536 hm...kolku e bitno, vazno e deka pravoslavniot hristijanin doagja do Boga, go dozivuva kako ziv Bog, Milostiv, Vecen, gi custvuva Bozjite energii....
|
|
Blagosloven e Onoj Koj ide vo imeto Gospodovo
|
|
Чорбаџија
Сениор Регистриран: 06.Февруари.2006 Статус: Офлајн Поени: 1065 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
А ако е суштината изменета?
|
|
belichka
Сениор Регистриран: 30.Октомври.2006 Статус: Офлајн Поени: 2023 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Bog ne podlezi na promeni, sushtinski vecen, Bog e sushtinata, |
|
Blagosloven e Onoj Koj ide vo imeto Gospodovo
|
|
Чорбаџија
Сениор Регистриран: 06.Февруари.2006 Статус: Офлајн Поени: 1065 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Новиот завет носи доста промени во однос на стариот завет.
Многу наредби и закони на Бог, Павле ги отфрла и вели ... не требало да се почитуваат повеќе. Павле кој ниту го видел Исус, ниту го слушнал неговото учење, кој бил во судир со апостолите и водачите на Ерусалемските христијани (оние кои го виделе и слушнале Исуса), Павле кој страдал од болести кои вројатно и доведувале до визии. Тој Павле ги сменува и укинува законите на “суштинскиот“, “вечниот“ бог... Па ти сега види. |
|
аџија
Сениор Регистриран: 25.Октомври.2006 Статус: Офлајн Поени: 5474 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Новиот завет, е окончување на божјиот развоен план започнат во Стариот завет.
Конечно, Божјиот план за спасение на човештвото, се оствари и можноста сите народи да се вратат во Неговото Царство... Новиот завет е исполнување на пророкуваното во Стариот завет, на сето она што Бог го подготвуваше со векови, очекуваниот Месија конечно се појави, и не разочара... Кај Бог, ништо не е случајно, ниту променливо... Тој својот план го исполнува до крај. Новиот и Стариот завет се токму прекрасен пример на тоа... а баш евангелието по Матеј, за кого е оваа тема, е оној кој најмногу пати ја користи формулата „како што беше напишано“ во своето евангелие, за да укаже на исполнувањето на С. Завет во ликот и делото на Исус Христос... Изменето од аџија - 15.Мај.2007 во 00:07 |
|
Чорбаџија
Сениор Регистриран: 06.Февруари.2006 Статус: Офлајн Поени: 1065 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Тоа го вели Павле
Инаку темелите на Христијанството се Еврејски, Еврејскта вера на Еврејскиот народ во Еврејскиот бог. Стариот завет е за избраниот народ, за неговиот спас и избавување. За еврејски крал од семето Давидово кој ќе го обедини Израел, изгради храмот и застане на негово чело како крал. Толку. После тоа Христјаните како една од фракции на Јудаизмот го изменуваат и дополнуваат и прилагодуваат за свои потреби, претворајќи го Исус како син божји роден безгрешно , кој би воскреснал за спасот на целиот свет. Тие работи ги нема во Стариот завет и не му се позбнати на јудејската религија. Затоа и новиот завет, сакајќи на христијанството да му даде легитимитет преку втемеленост на стариот завет се заплеткува самиот во прикаски меѓусебе противречни и збунувачки. Исус рекол, не сум дојден ни буква од старите закони да изменам, а пак Павле (кој ниту знаел што учел исус) сето тоа го отфрла. |
|
аџија
Сениор Регистриран: 25.Октомври.2006 Статус: Офлајн Поени: 5474 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
не го вели само Павле...
го велат и Матеј, Марко, Лука, Јован, Јаков, Петар, Јуда, Тимотеј итн... |
|
Чорбаџија
Сениор Регистриран: 06.Февруари.2006 Статус: Офлајн Поени: 1065 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Сите тие евангелија настанале по Павле.
|
|
Чорбаџија
Сениор Регистриран: 06.Февруари.2006 Статус: Офлајн Поени: 1065 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Матеј е извор од втора рака, тоа евангелије
не го напишал очевидец на настаните. Црквата традиционално го става Матеј како
автор на евангелието, затоа што сметале дека само евреин можел така добро да се
снаоѓа низ поимите јудејски, како и доброто снаоѓање низ географијата на Палестина.
Конкретен доказ дека Матеј навистина го напишал евангелието - нема. Научно
испитан текстот ни зборува дека текстот е од втора рака, пишуван во оригинал на
коине. Од 661 верс на Марко, Матеј повторил 600,другите 550 се земени од
другите две евангелија а 436 верса се негови оригинал, што не носи до заклучок
дека се работи за компилација. Евидентно е и дуплирање на настаните (несвесно)
така да кај Матеј, Исус два пати ги умножува лебовите, два пати Исус го
истерува лошиот дух од слепиот иу нем човек и два пати фарисеите го обвинуваат
дека тоа го сторил со помош на Велзебуб. Контрадикторностите на Исус кај мМатеј
се што , спрема Матеј му помага на паганин (8 - слугата на капетанот) но потаму
одбива да и помогне на канајската жена затоа што “ е дојден само за изгубените
овци на стадото Израилово“ а неја и децата ја нарекува пци (со тој навредлив израз
евреите ги нарекуваат неевреите) . Тој сепак и помага но не без наговарање и
молење. Кога ги праќа дванаесетмината им вели “да не одат кај паганите, да не
влегуваат ниту во еден Сарамејски град“, за потаму да навести дека ќе прима и
пагани во верата, и на крај да се премисли и да им даде на апостолите наредба
да ги учат “сите народи“. Кај Матеј овде можеме да забележиме онаа борба
почетна на раното христијанство кога се отцепуваше од јудаизмот. Напоредно со
старите ортодоксни јудејски сфаќања и вера се преплетува и Павловато сфаќање на
универзалниот Христ. Матеј бил искусен литерат, знаел добро да избери и
искомпонира реченици, често применува диијалог и монолог и употребува
стилистички фигури. Настанокот на евангелието по Маетеј е сместено некаде од 85
- 110 година од новата ера (50 - 80 години по смртта на Исус) а како место на
настанок се споменува Антиохија, Едеса, Апамеја па дури и Александрија во
Египет. |
|
Studentski Klub
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор Регистриран: 07.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 272 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Evangelija: Site predhodni hristijani, i zna~itelen broj dene{ni, se sl*gaat vo toa deka, Evangelieto na Matej e napi{ano na hebrejski jazik, i deka e zagubeno poradi izmenite {to bile napraveni vo nego od nekoi hristijanski sekti, i poradi ogromnite {teti i nesre}i {to gi zafati hristijanite vo prvite tri veka. A {to se odnesuva na dene{niot postoe~ki primerok na Evangelieto na Matej na hebrejski jazik, toa e prevod na prevod od gr~ki jazik, i za nego ne poseduvaat lanec na prenesiteli, nitu go znaat imeto na negoviot preveduva~, nitu bilo {to za nego, za {to i Erom dal priznanie. Siot govor vo nego se temeli na pretpostavki: "Verojatno go prevel toj i toj ...", no vrz osnova na vakvi somnevawa ne mo`e da se utvrdi dali knigata mu pripa|a na nejziniot avtor. Tekstovite na pove}e od 50 prou~uva~i se soglasni deka ova Evangelie, {to mu se pripi{uva na Matej (koj e voedno i naj staroto kaj niv) sigurno ne e negovo delo, bidejki site knigi na Noviot zavet se pi{uvani na gr~ki jazik sem Evangelieto spored Matej i Pavlovoto poslanie na Hebreite. Uverlivo se znae deka dvete se pi{uvani na hebrejski jazik i za toa postojat verodostojni podatoci a Matej e edinstveniot koj go napi{al Evangelieto na hebrejski. Svoeto Evangelie toj go napi{al na hebrejski jazik za evreite vo Palestina koi ja ~ekale najavenata li~nost od potomokot na Ibrahim1 a.s. i Davud (David) a.s. , a potoa preveduva~ite go prevele spored nivno sopstveno mnenie i sposobnost. A {to se odnesuva do Matej, toj svoeto Evangelie ne go prevel na gr~ki jazik, a negov preveduva~ e anonimna osoba. Ostanatite Evangelija se pi{uvani na gr~ki jazik. Onoj koj tvrdi, deka Matej i ostanatite pi{uva~i, svoite Evangelija gi napi{ale na gr~ki jazik, toj e vo o~igledna zabluda. Istra`uva~ot Norton napi{al golema kniga vo koja tvrdi deka Tevratot e apokrifno delo i deka Musa a.s. ne go napi{al, a vo Evangelijata zabele`al mno{tvo gre{ki i iskrivuvawa. Vo ovaa kniga toj spomnal uveruvawe deka Matej , svoeto Evangelie go napi{al na hebrejski, bidejki vo toa se soglasni site negovi predhodnici i nitu eden od niv toa ne go osporuva i ova svedo~ewe e prifateno. Nasproti ova, drugo mislewe ne postoi, pa taka doka`uvaweto e ~ista izlitenost. Predhodnicite svedo~at deka hristijanite od evrejsko poteklo imale hebrejski primerok na ova Evangelie i deka toj postoel i bil vo upotreba se do vremeto na Erom. A dene{niot primerok na Evangelieto na Matej e samo prevod ~ij preveduva~ e nepoznat (nitu mno{tvo drugi podatoci) , nitu pak vo kakva sostojba e. Tvrdeweto na predhodnicite go potkrepuva toa, deka Matej bil apostol, i toj li~no go videl Isa (Isus) a.s. vo pove}eto situacii, slu{nal pove}eto zborovi so sopstveni u{i, i da bil toj , avtor na ovoj Inxil (Evangelie) toa bi se videlo barem na edno mesto vo negovoto opi{uvawe na nastanite {to gi videl i do`iveal. Zna~i ova Evangelie vsu{nost ne e negovo delo. 27 neprifatlivi za marisionite1), ebionitite2) Juni Tirin i za sve{tenikot Vilijams ". Istra`uva~ot Norton, ovie dve evangeliski poglavja, gi osporil na mnogu mesta. Erom pak izjavil deka mnogu porane{ni prou~uva~i se somnevale vo izvornosta na 17-ta glava (posledna) vo evangelieto spored Marko, kako i vo glava 1. i 2. i nekoi ise~oci od 22. glava na Lukinoto evangelie. A 1 i 2 glava nikoga{ ne bile sostaven Prou~uva~ot Norton veli deka ise~ocite od devettiot pa do dvaesettiot, vo 16 glava na evangelieto spored Marko se vmetnati i deka pi{uva~ite pove}e se skloni kon dodavawe otkolku kon odzemawe. A {to se odnesuva za Evangelieto pripi{ano na Jovan, postojat nekolku fakti~ki sostojbi koi uka`uvaat deka toj ne go napi{al. Eve nekolku od niv: 1.Nitu edna re~enica na ova Evangelie ne uka`uva na toa deka pi{uva~ot pi{uval za nastani vo koi bil li~no prisuten ili se slu~uvale vo negovo prisustvo. Naprotiv, ne govite re~enici, misli i ise~oci potvrduvat deka nivniot avtor e nekoj drug a ne apostol Jovan. Toj na krajot od ova evangelie (21:24) veli: " Ova e u~enikot, koj svedo~i za ova i go napi{a ova; i znaeme deka negovoto svedo{tvo e vistinsko". 1) Manihanens: Osnova~ na ovaa sekta e iranskiot reformator Mani sinot na Fatik, koj `iveel vo Persija( vrz nego ostavilo budizmot.Vo 242 .g. se proglasil za verovesnik koj bil praten da ja nadopolni verata na Isa a.s. koja bila so nedostatoci.Toga{nite vlastodr`ci go proterale,a koga se vratil vo svojata zemjata go osudile na smrt a go ubil Behram, sinot na Hermuz sinot na Sabura. Me|utoa, so toj ~in ne bilo spre~eno i negovoto u~ewe, tuku naporotiv se pro{irilo vo razni podra~ja vo rimskata imperija,vo mala Azija,Bugarija i avstrija.Toa u~ewe naiduvalo na `estok otpor od hristijanstvoto i taka bilo temelno uni{teno vo 500.g. Lardner citira: "Sektata Manihanens ne gi priznava knigite na Stariot Zaet, toj tvrdi deka izraelskite verovesnici gi opsednala satanata, deka toj zboruval so Mojsej i deka toj,a ne Gospod mu ja dal Torata, i deka za niv izraelskite verovesnici se kradci (Evang. spored Jovan 10:8), pa deka Noviot zavet go snajde iskrivuvawe i taka od nego mo`e da se zeme {to sakame a ostanatoto da se otfrli. Kaj niv postojat sovr{eni i poslu{ni hristijani,a voda~ot na nivnata sekta e zastapnik na Isus, kogo go slu{aat dvanaeset poglavari kako Isusovite apostoli i 72 episkopa kolku {to imal i Isus u~enici." 1) Marisioni:Ovaa sekta ja osnoval Marsion vo 144.g.Toj go poreknal Gospod vo Stariot zavet zboruvakji deka toj e nemilosrden i grub.Za kus period toj prisobra golem broj hristijani okulu sebe.Ovaa sekta gi otfrla site knigi na Stariot zavet,tvrdejki deka tie ne se od Gospod, a za knigite od Noviot zavet tvrdel deka se site izvitopereni sem Evang. spored Luka i dest poslanija na apos. Pavle, a i ovie spo- mnati Evang. i poslanija mnogu se razlikuvaat od dene{nite.Tie veruvaat deka Isa a.s. po negovata smrt vlegol vo xehenem (pekolot) i od nego gi izvadil lo{ite du{i kako {to se Kabil, `itelite na Sodoma (Lutoviot narod), i dr.,a vo nego gi ostavil dobrite du{i kako {to se Ibrahim a.s., Nuh a.s., i dr.Vo tretiot vek ovie idei gi prima Mani,koj ja osnova sektata Manihanens.So isprepleteni mislewa na ovie dve sekti nastanuva sektata Marisioni a nejzinoto u~ewe go prevzede sektata Manihanens. 2) Ebioni:Sekta,osnovana od golemiot jazi~en poznava~ vo 1-ot vek vo novata era Ebion el Iskenderij. Sektata se pojavila vo vremeto na ap.Pavle i `estoko se sprotivstavila na negovoto u~ewe. Nejziniot osnovuva~ Ebion,stanal poznat po pismoto vo koe gi napa|a evreite, a na koe vozvratil evrejskiot nau~nik Josip.
|
|
Незнаењето е најголемиот непријател на луѓето!
|
|
Внеси реплика | страница <1234> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |