Испечати | Затвори го прозорот

Евангелие по Матеј

Испечатено од: IDIVIDI forum
Категорија: АРХИВА
Име на форумот: Вероисповед
Опис на форумот: право на избор
URL: http://forum.idividi.com.mk/forum_posts.asp?TID=5402
Датум на принтање: 27.Ноември.2024 во 23:01
Верзија на софтверот: Web Wiz Forums 10.03 - http://www.webwizforums.com


Тема: Евангелие по Матеј
Постирано од: монте кристо
Наслов: Евангелие по Матеј
Датум на внесување: 22.Октомври.2006 во 09:56
Ako mozi nesto za ova da pastirate i nesto da napisete , sto znaete za evangelieto po matej i nesto okolu evngelijata . Pozdrav



Коментари:
Постирано од: Miralem
Датум на внесување: 22.Октомври.2006 во 20:33
Originally posted by hektor hektor напиша:

Ako mozi nesto za ova da pastirate i nesto da napisete , sto znaete za evangelieto po matej i nesto okolu evngelijata . Pozdrav
 
Vo ovoj podforum "Veroispoved" imav otvoreno tema pod naslov "FALSIFIKATI" vo koja imase podatoci vo vrska so Mateevoto Evangelie.
 
Temata imase dosta interesni prasanja,pa zatoa i se zapostavi :)
Gledam samo 7 strani ima od ovoj Podforum a do pred malku gi imase dosta.....  Voedno sakam da prasam kade se i temite koi jas gi imav otvoreno ?
 
 
 


-------------
Alija ra je rekao:Znanje je bolje od imetka.Znanje te cuva a ti cuvas imetak. Znanje je sudija,a bogatstvu se sudi,umrli su oni koji su gomilali bogadstvo,a ostali su oni koji su sakupljali znanje.


Постирано од: orto
Датум на внесување: 22.Октомври.2006 во 21:27
Originally posted by Miralem Miralem напиша:

Originally posted by hektor hektor напиша:

Ako mozi nesto za ova da pastirate i nesto da napisete , sto znaete za evangelieto po matej i nesto okolu evngelijata . Pozdrav
 
Vo ovoj podforum "Veroispoved" imav otvoreno tema pod naslov "FALSIFIKATI" vo koja imase podatoci vo vrska so Mateevoto Evangelie.
 
Temata imase dosta interesni prasanja,pa zatoa i se zapostavi :)
Gledam samo 7 strani ima od ovoj Podforum a do pred malku gi imase dosta.....  Voedno sakam da prasam kade se i temite koi jas gi imav otvoreno ?
 
 
 
Миралеме ти можеш да говориш за к*ранот ако добро разбираш Арапски а ТИ повторно се пикаш каде не ти е местото,ти повторувам НЕ СИ КОМПЕТЕНТЕН да одговараш на овие теми

-------------
(kоран 10, 94)
(аллах рече моамеду) Ako сумљаш у oно што ти oбљављујемо, упитај oне (Жидове и Кршчане) koji Читају Kњигу (БИБЛИЈУ), прије тебе објављену


Постирано од: Miralem
Датум на внесување: 22.Октомври.2006 во 21:43
Pa ajde,posto si kompetenten,napisi nesto sto znaes,odgovori mi na covekot... nosis simbol krst na nickot,treba da sluzis za primer,,, a me interesira i mene,napisi,pa ke vidime koj poveke znaeme,sto se odnesuva do Hristijanstvoto i koj poveke sme cital Biblija.


-------------
Alija ra je rekao:Znanje je bolje od imetka.Znanje te cuva a ti cuvas imetak. Znanje je sudija,a bogatstvu se sudi,umrli su oni koji su gomilali bogadstvo,a ostali su oni koji su sakupljali znanje.


Постирано од: orto
Датум на внесување: 22.Октомври.2006 во 22:49
Originally posted by Miralem Miralem напиша:

Pa ajde,posto si kompetenten,napisi nesto sto znaes,odgovori mi na covekot... nosis simbol krst na nickot,treba da sluzis za primer,,, a me interesira i mene,napisi,pa ke vidime koj poveke znaeme,sto se odnesuva do Hristijanstvoto i koj poveke sme cital Biblija.
  Смирениe СПАСЕНИЕ ке дојде време МИралеме

-------------
(kоран 10, 94)
(аллах рече моамеду) Ako сумљаш у oно што ти oбљављујемо, упитај oне (Жидове и Кршчане) koji Читају Kњигу (БИБЛИЈУ), прије тебе објављену


Постирано од: orto
Датум на внесување: 22.Октомври.2006 во 22:50
Originally posted by hektor hektor напиша:

Ako mozi nesto za ova da pastirate i nesto da napisete , sto znaete za evangelieto po matej i nesto okolu evngelijata . Pozdrav
hektor  што конкретно те интересира

-------------
(kоран 10, 94)
(аллах рече моамеду) Ako сумљаш у oно што ти oбљављујемо, упитај oне (Жидове и Кршчане) koji Читају Kњигу (БИБЛИЈУ), прије тебе објављену


Постирано од: монте кристо
Датум на внесување: 23.Октомври.2006 во 15:28
pa ne znam nisto zatoa prasam , veza nemam okolu evangelijata a mnogu gu spomnuvaat toa na matej i bi sakal nesto da znam za toa poopsirno .


Постирано од: аџија
Датум на внесување: 25.Октомври.2006 во 13:19
Евангелието по Матеј е првото Евангелие во Новиот завет (не нужно и хронолошки) кое е напишано од ученикот кого Исус го избра да го следи. Матеј бил даночник (собирал данок од Евреите за Римската окупаторска власт), што значи бил отфрлен од општеството, бил сметан за предавник. Исус го повикува да го следи, и тој ја остава својата професија и станува Негов следбеник.

Во Евангелието по Матеј се запишани многу од случките од Исусовиот живот - од неговото раѓање, учење, исцелување, смрт и воскресение. Напишано е на старогрчки, како и цел Нов Завет, а за своја почетна основа го има директното сведоштво на Матеј за Исусовиот живот.

Ако имаш конкретни прашања, ќе се обидам да ти одговорам.

Поздрав.


-------------


Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 25.Октомври.2006 во 15:49
аџија    

Izvini sto malu se zameshuvam i ti odzemam prostor od konverzacijata, no vo interes na tochnosta vo podatocite koi gi iznese, sakam samo da potsetam deka evangelijata za prv pat se prevedeni na starogrchki, no tie ne se napishani originalno na toj jazik. Siguren sum deka toa ti bese veke poznato, no brzajki da pomognes so svojot odgovor nekako ti odbegna od vnimanieto.

Pozdrav do site.

-------------
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.


Постирано од: аџија
Датум на внесување: 26.Октомври.2006 во 01:41
Evangelijata se napisani na starogrcki (Koine grcki), koj se koristel vo ranite vekovi od nasata era (1-3 vek) slicno kako sto denes se koristi angliskiot, odnosno za megjunarodna komunikacija. Stariot zavet e napisan na staro-hebrejski i aramejski. Prviot prevod na noviot zavet na staroslovenski e napraven od Makedonskite prosvetiteli Kiril i Metodij, a na makedonski duri 1991 god.


-------------


Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 26.Октомври.2006 во 16:56
Blagodaram аџија za klarificiranjeto. Sega te razbiram. Toa e oficijalno prifateniot stav i nemam namera da polemiziram okolu nego.

Bi sakal vo ovaa prilika da posocham na nesto koe na chlenovite so otvoren um ke im dade shansa za razmisluvanje. Ako go prifatime faktot deka Isus i negovite apostoli bea evrei, deka originalnite pisanija bea napishani vo Judea (ili Antiokija), deka bea napishani od evrei za evrei, vo sklop na evrejskata religija, kultura i tradicija, neli ne e na krajot od umot pretpostavkata deka starogrchkiot jazik vsushnost bil nachin da im se ekspresira i interpretira aramaik ( jazikot koj vo toa vreme bil zboruvan od evreite na tie teritorii) na ostanatite narodi vo toa vreme? Ne sluchajno kreatorite na filmot “The Passion of the Christ” minaa niz tolkavi maki dijalozite megju evreite da gi napravat tokmu na aramaik.

Togasniot starogrchki koine jazik bil vo upotreba kaj lugjeto kako megunaroden jazik za trgovija i oficijalni prepiski, onaka kako sto e denes angliskiot jazik. Latinskiot se koristel za drzavnite potrebi na Rimskata Imperija. Onie koi oficijalno im se obrakale na rimjanite toa go pravele na latinski jazik.

Se nadevam deka sega mozete da dobete podobra slika kako se koristeni jazicite vo tie vreminja. Zatoa neka ne ve chudi zosto tablata zakovana na Hristovoto raspetie bila napishana na tri jazici: Aramaik, Latinski i Grchki. Togas nema isto taka da ve chudi zosto originalnite uchenja bea na aramaik, a se prenesoa kako Nov Zavet na zapad napishani na starogrchki.

Treba da se razbere deka starogrchkiot jazik bese koristen samo kako konvencionalnost vo sirenjeto na religiskite uchenja, a ne za zadrzuvanje na originalnata ekspresija na istite.

-------------
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.


Постирано од: аџија
Датум на внесување: 26.Октомври.2006 во 17:40
Eve ti mal pregled na toa kade se napisani Novozavetnite knigi:

Matej - Palestina
Marko - Rim
Luka - Cezareja ili Rim
Jovan - Efes
Dela - Cezareja ili Rim
Pavlovite pisanija vo Antiohija, Efes, Cezareja, Rim, Korint, Makedonija.
Otkrovenie - Patmos (Grcija)

Od ova se gleda deka recisi nisto od evangelijata ne e napisano vo Palestina (osven Matej), i bilo pretezno napisano za internacionalna publika. Mnogu, mnogu rano po Hristovoto voskresenie, verata pocnala da se siri i gi opfatila i neevreite (citaj vo Dela Apostolski ili kaj Pavle i Petar). Zatoa, za da site mozat da gi citaat tie bile pisuvani na starogrcki, koj bil univerzalniot jazik na komunikacija.

Postojat nekoi tvrdenja deka Matej bilo prvo napisano na Aramejski, no za takvo nesto nema NITU EDEN manuskript. Tvrdenjeto e bazirano vrz toa sto filolozite otkrile deka recenicite vo Matej (na grcki) se so takov redosled kako da se prevedeni. (Ova moze mnogu lesno da primenis i denes, ne e tesko da se zakluci koga nekoj tekst e preveden od angliski na makedonski, bidejki ponekogas go gubi pravilniot redosled.

Sepak, bidejki nema NITU EDEN manuskript, a i bidejki i samite filolozi tvrdat deka Matej, koj bil Evrein, mozebi taka se izrazuval na grcki, ne postoi sigurno tvrdenje deka bilo na aramejski. Ti denes da zboris angliski, se uste vo glavata razmisluvas na makedonski. Taka, verojatno i Matej, koj iako pisuval na grcki, go zadrzal stilot na razmisluvanje na svojot majcin jazik - aramejskiot.

Pozdrav do site.


-------------


Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 26.Октомври.2006 во 20:03
аџија,

Jasno e vo sto e rabotata. Isus ne im zboruval na svoite apostoli na starogrchki, a toa sto negovite zborovi bile napishani na toj jazik za cel za desemenizacija na istite vo togasniot poznat svet e sosem druga rabota.

Toa e kako jas da soberam se uste neobjaveni narodni predanija od Makedonija i da gi otpechatam i objavam na angliski jazik kaj mene vo Amerika. Istorijata ke veli deka Makedonskite narodni predanija bile napisani na angliski. Toa ne znachi deka nivnata originalna kreacija bila na angliski jazik.

Bidejki “de facto” najstarite poznati pishuvanja koi denes gi poseduvame od tie vreminja se na starogrchki jazik, rekov deka ne sakam da polemiziram okolu ovaa tema. Celta na moite zborovi bese da frlam svetlina onamu kade sto nedovolno informiranite eden den mozebi ne sakaljki ke se sopnat i nepotrebno ke krshat kopja po forumi kako nasiov.



-------------
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.


Постирано од: аџија
Датум на внесување: 27.Октомври.2006 во 00:27
Messenger, dobro, izgleda ne se razbravme. Jas mislev deka ti tvrdis deka evangelijata bile napisani prvo na aramejski, sto ne e tocno. Sepak, tocno e toa sto go tvrdis, deka prethodno sluckite i hristovite zborovi se cuvale vo razni govorni (nezapisani) tradicii, od koi evangelistite crpele.

Pavle pak i poslanijata se pisuvani od licno prosvedocuvanje od Sv. Duh.

Pozdrav.


-------------


Постирано од: oblachinja
Датум на внесување: 04.Јануари.2007 во 00:37
a kolkava e verojatnosta pri usno prenesuvanje da dojde do odredeni izmeni na neshtata?

-------------


Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 04.Јануари.2007 во 01:06
Sigurno deka postoi shansa da se izmenat nestata i pri usnoto prenesuvanje i pri pismeniot prevod.

-------------
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.


Постирано од: aladin
Датум на внесување: 04.Јануари.2007 во 01:44
abe bitna e sustinata>>>>>>>>>>>>>>>>>>!

-------------


Постирано од: Чорбаџија
Датум на внесување: 14.Мај.2007 во 23:06
Originally posted by beleg beleg напиша:

a kolkava e verojatnosta pri usno prenesuvanje da dojde do odredeni izmeni na neshtata?

Огромно, тоа сведочи и за огромните разлики на учењата на првата христијанска заедница во Ерусалем и она на Павле. Ние денес во евангелијата на секој чекор наидуваме на контрадикторности и нејаснотии, на меѓусобе спротивни пишувања, што само значи дека не само во усното пренесувае туку и во подоцнежното препишување на светите книги имаше измени, промени, додавања.


-------------


Постирано од: belichka
Датум на внесување: 14.Мај.2007 во 23:17
Originally posted by aladin aladin напиша:

bitna e sustinata>>>>>>>>>>>>>>>>>>!
 
i jas taka mislam Bog postoi, a dali Pavle mi kazal ili pak Petar dali napishano vo Makedonija ili Palestina dali e 356 ili 536 hm...kolku e bitno, vazno e deka pravoslavniot hristijanin doagja do Boga, go dozivuva kako ziv Bog, Milostiv, Vecen, gi custvuva Bozjite energii....


-------------
Blagosloven e Onoj Koj ide vo imeto Gospodovo


Постирано од: Чорбаџија
Датум на внесување: 14.Мај.2007 во 23:50
А ако е суштината изменета?

-------------


Постирано од: belichka
Датум на внесување: 14.Мај.2007 во 23:52

Bog ne podlezi na promeni, sushtinski vecen, Bog e sushtinata,



-------------
Blagosloven e Onoj Koj ide vo imeto Gospodovo


Постирано од: Чорбаџија
Датум на внесување: 15.Мај.2007 во 00:00
Новиот завет носи доста промени во однос на стариот завет.
Многу наредби и закони на Бог, Павле ги отфрла и вели ... не требало да се почитуваат повеќе. Павле кој ниту го видел Исус, ниту го слушнал неговото учење, кој бил во судир со апостолите и водачите на Ерусалемските христијани (оние кои го виделе и слушнале Исуса), Павле кој страдал од болести кои вројатно и доведувале до визии. Тој Павле ги сменува и укинува законите на “суштинскиот“, “вечниот“ бог...
Па ти сега види.


-------------


Постирано од: аџија
Датум на внесување: 15.Мај.2007 во 00:06
Новиот завет, е окончување на божјиот развоен план започнат во Стариот завет.

Конечно, Божјиот план за спасение на човештвото, се оствари и можноста сите народи да се вратат во Неговото Царство...

Новиот завет е исполнување на пророкуваното во Стариот завет, на сето она што Бог го подготвуваше со векови, очекуваниот Месија конечно се појави, и не разочара...

Кај Бог, ништо не е случајно, ниту променливо... Тој својот план го исполнува до крај. Новиот и Стариот завет се токму прекрасен пример на тоа...

а баш евангелието по Матеј, за кого е оваа тема, е оној кој најмногу пати ја користи формулата „како што беше напишано“ во своето евангелие, за да укаже на исполнувањето на С. Завет во ликот и делото на Исус Христос...


-------------


Постирано од: Чорбаџија
Датум на внесување: 15.Мај.2007 во 00:13
Тоа го вели Павле
Инаку темелите на Христијанството се Еврејски, Еврејскта вера на Еврејскиот народ во Еврејскиот бог. Стариот завет е за избраниот народ, за неговиот спас и избавување. За еврејски крал од семето Давидово кој ќе го обедини Израел, изгради храмот и застане на негово чело како крал. Толку. После тоа Христјаните како една од фракции на Јудаизмот го изменуваат и дополнуваат и прилагодуваат за свои потреби, претворајќи го Исус како син божји роден безгрешно , кој би воскреснал за спасот на целиот свет. Тие работи ги нема во Стариот завет и не му се позбнати на  јудејската религија. Затоа и новиот завет, сакајќи на христијанството да му даде легитимитет преку втемеленост на стариот завет се заплеткува самиот во прикаски меѓусебе противречни и збунувачки. Исус рекол, не сум дојден ни буква од старите закони да изменам, а пак Павле (кој ниту знаел што учел исус) сето тоа го отфрла.


-------------


Постирано од: аџија
Датум на внесување: 15.Мај.2007 во 00:18
не го вели само Павле...
го велат и Матеј, Марко, Лука, Јован, Јаков, Петар, Јуда, Тимотеј итн...


-------------


Постирано од: Чорбаџија
Датум на внесување: 15.Мај.2007 во 00:42
Сите тие евангелија настанале по Павле. 

-------------


Постирано од: Чорбаџија
Датум на внесување: 15.Мај.2007 во 13:47

Матеј е извор од втора рака, тоа евангелије не го напишал очевидец на настаните. Црквата традиционално го става Матеј како автор на евангелието, затоа што сметале дека само евреин можел така добро да се снаоѓа низ поимите јудејски, како и доброто снаоѓање низ географијата на Палестина. Конкретен доказ дека Матеј навистина го напишал евангелието - нема. Научно испитан текстот ни зборува дека текстот е од втора рака, пишуван во оригинал на коине. Од 661 верс на Марко, Матеј повторил 600,другите 550 се земени од другите две евангелија а 436 верса се негови оригинал, што не носи до заклучок дека се работи за компилација. Евидентно е и дуплирање на настаните (несвесно) така да кај Матеј, Исус два пати ги умножува лебовите, два пати Исус го истерува лошиот дух од слепиот иу нем човек и два пати фарисеите го обвинуваат дека тоа го сторил со помош на Велзебуб. Контрадикторностите на Исус кај мМатеј се што , спрема Матеј му помага на паганин (8 - слугата на капетанот) но потаму одбива да и помогне на канајската жена затоа што “ е дојден само за изгубените овци на стадото Израилово“ а неја и децата ја нарекува пци (со тој навредлив израз евреите ги нарекуваат неевреите) . Тој сепак и помага но не без наговарање и молење. Кога ги праќа дванаесетмината им вели “да не одат кај паганите, да не влегуваат ниту во еден Сарамејски град“, за потаму да навести дека ќе прима и пагани во верата, и на крај да се премисли и да им даде на апостолите наредба да ги учат “сите народи“. Кај Матеј овде можеме да забележиме онаа борба почетна на раното христијанство кога се отцепуваше од јудаизмот. Напоредно со старите ортодоксни јудејски сфаќања и вера се преплетува и Павловато сфаќање на универзалниот Христ. Матеј бил искусен литерат, знаел добро да избери и искомпонира реченици, често применува диијалог и монолог и употребува стилистички фигури. Настанокот на евангелието по Маетеј е сместено некаде од 85 - 110 година од новата ера (50 - 80 години по смртта на Исус) а како место на настанок се споменува Антиохија, Едеса, Апамеја па дури и Александрија во Египет.



-------------


Постирано од: Studentski Klub
Датум на внесување: 16.Мај.2007 во 15:17

Evangelija:

         Site predhodni hristijani, i zna~itelen broj dene{ni, se sl*gaat vo toa deka, Evangelieto na Matej e napi{ano na hebrejski jazik, i deka e zagubeno poradi izmenite {to bile napraveni vo nego od nekoi hristijanski sekti, i poradi ogromnite {teti i nesre}i {to gi zafati hristijanite vo prvite tri veka.

         A {to se odnesuva na dene{niot postoe~ki primerok na Evangelieto na Matej na hebrejski jazik, toa e prevod na prevod od gr~ki jazik, i za nego ne poseduvaat lanec na prenesiteli, nitu go znaat imeto na negoviot preveduva~, nitu bilo {to za nego, za {to i Erom dal priznanie. Siot govor vo nego se temeli na pretpostavki:

         "Verojatno go prevel toj i toj ...", no vrz osnova na vakvi

somnevawa ne mo`e da se utvrdi dali knigata mu pripa|a na nejziniot avtor. Tekstovite na pove}e od 50 prou~uva~i se soglasni deka ova Evangelie, {to mu se pripi{uva na Matej (koj e voedno i naj staroto kaj niv) sigurno ne e negovo delo, bidejki site knigi na Noviot zavet se pi{uvani na gr~ki jazik sem Evangelieto spored Matej i Pavlovoto poslanie na Hebreite.

         Uverlivo se znae deka dvete se pi{uvani na hebrejski jazik i za toa postojat verodostojni podatoci a Matej e edinstveniot koj go napi{al Evangelieto na hebrejski. Svoeto Evangelie toj go napi{al na hebrejski jazik za evreite vo Palestina koi ja ~ekale najavenata li~nost od potomokot na Ibrahim http://forum.idividi.com.mk/RTE_textarea.asp?mode=reply&POID=571970&ID=9#_ftn1 - - 1 a.s. i Davud (David) a.s. , a potoa preveduva~ite go prevele spored  nivno sopstveno mnenie i sposobnost. A {to se odnesuva do Matej, toj svoeto Evangelie ne go prevel na gr~ki jazik, a negov preveduva~ e anonimna osoba.

         Ostanatite Evangelija se pi{uvani na gr~ki jazik. Onoj koj tvrdi, deka Matej i ostanatite pi{uva~i, svoite Evangelija gi napi{ale na gr~ki jazik, toj e vo o~igledna zabluda. Istra`uva~ot Norton napi{al golema kniga vo koja tvrdi deka Tevratot e apokrifno delo i deka Musa a.s. ne go napi{al, a vo Evangelijata zabele`al mno{tvo gre{ki i iskrivuvawa.

         Vo ovaa kniga toj spomnal uveruvawe deka Matej , svoeto Evangelie go napi{al na hebrejski, bidejki vo  toa se soglasni site negovi predhodnici i nitu eden od niv toa ne go osporuva i ova svedo~ewe e prifateno. Nasproti ova, drugo mislewe ne postoi, pa taka doka`uvaweto e ~ista izlitenost. Predhodnicite svedo~at deka hristijanite od evrejsko poteklo imale hebrejski primerok na ova Evangelie i deka toj postoel i bil vo upotreba se do vremeto na Erom. A dene{niot primerok na Evangelieto na Matej e samo prevod ~ij preveduva~ e nepoznat (nitu mno{tvo drugi  podatoci) , nitu  pak vo kakva sostojba e.

         Tvrdeweto na predhodnicite go potkrepuva toa, deka Matej  bil apostol, i toj li~no go videl Isa (Isus) a.s. vo

pove}eto situacii, slu{nal pove}eto zborovi so sopstveni u{i, i da bil toj , avtor na ovoj Inxil (Evangelie) toa bi se videlo barem na edno mesto vo negovoto opi{uvawe na nastanite {to gi videl i do`iveal. Zna~i ova Evangelie vsu{nost ne e negovo delo.

         Eden od golemite prou~uva~i na sektata Manihanens http://forum.idividi.com.mk/RTE_textarea.asp?mode=reply&POID=571970&ID=9#_ftn1 - - profesor Faust El Xeremi veli: "Ova Evangelie e vo celost laga . Negovite prvi dve poglavja se dodedeni i tie se

27

neprifatlivi za marisionite http://forum.idividi.com.mk/RTE_textarea.asp?mode=reply&POID=571970&ID=9#_ftn2 - - -   za sve{tenikot Vilijams ".

         Istra`uva~ot Norton, ovie dve evangeliski poglavja, gi osporil na mnogu mesta. Erom pak izjavil deka mnogu porane{ni prou~uva~i se somnevale vo izvornosta na 17-ta glava (posledna) vo evangelieto spored Marko, kako i vo glava 1. i 2. i nekoi ise~oci od 22. glava na Lukinoto evangelie. A 1 i 2 glava nikoga{ ne bile sostaven del na knigata na sektata Marisioni.

         Prou~uva~ot Norton veli deka ise~ocite od devettiot pa do dvaesettiot, vo 16 glava na evangelieto spored Marko se vmetnati i deka pi{uva~ite pove}e se skloni kon dodavawe otkolku kon odzemawe. A {to se odnesuva za Evangelieto pripi{ano na Jovan, postojat nekolku fakti~ki sostojbi koi uka`uvaat deka toj ne go napi{al.

         Eve nekolku od niv:

         1.Nitu edna re~enica na ova Evangelie ne uka`uva na toa deka pi{uva~ot pi{uval za nastani vo koi bil li~no prisuten ili se slu~uvale vo negovo prisustvo. Naprotiv, ne govite re~enici, misli i ise~oci potvrduvat deka nivniot avtor e nekoj drug a ne apostol Jovan. Toj na krajot od  ova  evangelie (21:24) veli: 

         " Ova e u~enikot, koj svedo~i za ova i go napi{a ova;

i znaeme deka negovoto svedo{tvo e vistinsko".



http://forum.idividi.com.mk/RTE_textarea.asp?mode=reply&POID=571970&ID=9#_ftnref1 - 1) Manihanens: Osnova~ na ovaa sekta e iranskiot reformator Mani sinot na Fatik, koj `iveel vo Persija(Iran) vo tretiot vek vo novata era, za vreme na Sabura I-vi. Mani bil maxus (poklonik na ognot),no osnoval vera pome|u ognopoklonici i hristijanstvo. Golemo vlijanie

vrz nego ostavilo budizmot.Vo 242 .g. se proglasil za verovesnik koj bil praten da ja nadopolni verata na Isa a.s. koja bila so nedostatoci.Toga{nite vlastodr`ci go proterale,a koga se vratil vo svojata zemjata go osudile na smrt a go ubil Behram, sinot na Hermuz sinot na Sabura. Me|utoa, so toj ~in ne bilo spre~eno i negovoto u~ewe, tuku naporotiv se pro{irilo vo razni podra~ja vo rimskata imperija,vo mala Azija,Bugarija i avstrija.Toa u~ewe naiduvalo na `estok otpor od hristijanstvoto i taka bilo temelno uni{teno vo 500.g. Lardner citira: "Sektata Manihanens ne gi priznava knigite na Stariot Zaet, toj tvrdi deka izraelskite verovesnici gi opsednala satanata, deka toj zboruval so Mojsej i deka toj,a ne Gospod mu ja dal Torata, i  deka za niv izraelskite verovesnici se kradci (Evang. spored Jovan 10:8), pa deka Noviot zavet go snajde iskrivuvawe i taka od nego mo`e da se zeme {to sakame a ostanatoto da se otfrli. Kaj niv postojat sovr{eni i poslu{ni hristijani,a voda~ot na nivnata sekta e zastapnik na  Isus, kogo go slu{aat dvanaeset poglavari kako Isusovite apostoli i 72 episkopa kolku {to imal i Isus u~enici."

http://forum.idividi.com.mk/RTE_textarea.asp?mode=reply&POID=571970&ID=9#_ftnref2 - 1) Marisioni:Ovaa sekta ja osnoval Marsion vo 144.g.Toj go poreknal Gospod vo Stariot zavet zboruvakji deka toj e nemilosrden i grub.Za kus period toj prisobra golem broj hristijani okulu sebe. Ovaa sekta gi otfrla site knigi na Stariot zavet,tvrdejki deka tie ne se od Gospod, a za knigite od Noviot zavet tvrdel deka se site izvitopereni sem Evang. spored Luka i dest poslanija na apos. Pavle, a i ovie spo- mnati Evang. i poslanija mnogu se razlikuvaat od dene{nite.Tie veruvaat deka Isa a.s. po negovata smrt vlegol vo xehenem (pekolot) i od nego gi izvadil lo{ite du{i kako {to se Kabil, `itelite na Sodoma (Lutoviot narod), i dr.,a vo nego gi ostavil dobrite du{i kako {to se Ibrahim a.s., Nuh a.s., i dr.Vo tretiot vek ovie idei gi prima Mani,koj ja osnova sektata Manihanens.So isprepleteni mislewa na ovie dve sekti nastanuva sektata Marisioni a nejzinoto u~ewe go prevzede sektata Manihanens. 

http://forum.idividi.com.mk/RTE_textarea.asp?mode=reply&POID=571970&ID=9#_ftnref3 - 2) Ebioni:Sekta,osnovana od golemiot jazi~en poznava~ 1-ot vek vo novata era Ebion el Iskenderij. Sektata se pojavila vo vremeto na ap.Pavle i `estoko se sprotivstavila na negovoto u~ewe. Nejziniot osnovuva~ Ebion,stanal poznat po pismoto vo koe gi napa|a evreite, a na  koe vozvratil evrejskiot nau~nik Josip.

 



http://forum.idividi.com.mk/RTE_textarea.asp?mode=reply&POID=571970&ID=9#_ftnref1 - 1) Ibrahim ibn Azer ibn Nahur ; hristijanski Avraam.



-------------
Незнаењето е најголемиот непријател на луѓето!


Постирано од: Studentski Klub
Датум на внесување: 16.Мај.2007 во 15:18

         I koga pi{uva~ot go naveduva govorot na ap. Jovan toj upotrebuva zamenka za treto lice za da neposredno po toa (vo sopstveniot govor) upotrebi zamenka za prvo lice "znaeme" i so toa, jasno uka`al deka avtorot e nekoj drug a ne ap. Jovan.

         2.Erinijus http://forum.idividi.com.mk/RTE_textarea.asp?mode=reply&POID=573912&ID=1407#_ftn1 - - 1 (koj `iveel vo vtoriot vek vo n.e.) u~el kaj Polikarp, u~enikot na ap.Jovan. Vo vremeto na Erinius edna grupa na lu|e tvrdela deka ova Evangelie ne e negovo delo. A  ova Evangelie da bilo navistina negovo delo toa  bi go znael negoviot u~enik Polikarp, a toj bi go izvestil negoviot u~enik Erinius. A poznato e deka Erinius  znael mnogu predanija napamet i prenesuval mnogu podatoci  od Polikarp pomalku va`ni od ovie. Erinius e prviot  koj  gi spomnal trite evangelija (na Matej , Marko i Luka) vo 200 g.n.e. , no ne go spomnal i Evangelieto na Jovan.

         Vtor, vedna{ po Erinus koj gi spomnal site ~etiri evangelija vo 216 g. bil Aleksandar Klement prvi.

        Taka onie koi veruvaat deka ova Evangelie e delo na apostol Jovan ne se vo sostojba da iznesat nitu eden dokaz protiv onie koi go poreknuvaat, a nitu Erinius ne im posvedo~il.

         3.Anuliraweto na pripadnosta na ova Evangelie na ap. Jovan ne e osobina samo na Islamot, kako {to mo`e da se vidi od slednoto:

         a - prou~uva~ot Selsus koj bil idolopoklonik u{te vo  vtoriot vek vo n.e. tvrdel deka hristijanite gi menuvale sodr`inite na svoite Evangelija tri ili ~etiri pati.

         b - prou~uva~ot Faustus i voda~ na sektata manihanens u{te vo ~etvrtiot vek govorel oti e siguren deka Noviot zavet ne go napi{al Isa (Isus) a.s. nitu negovite apostoli, tuku deka negoviot avtor e anonimna li~nost, a go pripi{al na apostolite i nivnite u~enici samo zatoa za da go prifatat lu|eto. Toj so toa na site sledbenici na Isa a.s. (Isus) , im nanel golema nepravda, bidejki napi{al knigi polni so gre{ki i protivre~nosti.

 

29

 

         v - Istandel napi{al deka avtorot na Evangelieto  spored Jovan, bez somnenie, e delo na u~enik na aleksandriskoto u~ili{te.

         g - Istra`uva~ot Bred{najder rekol: "Navistina ova Evangelie kako i trite Jovanovi poslanija ne se delo na ap. Jovan. Tie zaedno so evangelieto se napi{ani na po~etokot na vtoriot vek vo n.e.".

         d - poznatiot istra`uva~ Krutis veli " Navistina crkvata Efesus go dodala 21. poglavje."

         | - verskata sekta uluxin vo vtoriot vek go otfrlila ova evangelie i s# drugo so {to Jovan do{ol, i ja otfrli sekoja mo`nost toa da bide delo na ap.Jovan.

         I zaklu~no so zborovite na istra`uva~ot Horn  koj vo pojasnuvaweto veli deka do nas pristignale podatoci od vremeto na pi{uvaweto na Evangelijata, od strana na starite crkovni istori~ari, so nedostatok i bez cel, bidejki prvite predhodnici gi  prifatile izmislenite  predanija i la`ni prikazni za vistinski i gi zapi{ale vo nivnite knigi. Onie po niv, gi prifatile, od po~ituvawe kon  predhodnicite, a potoa i vistinskite i la`nite predanija gi prenesuvale od pi{uva~ do pi{uva~ za da na samiot kraj bide nevozmo`no nivnoto razlikuvawe i oddeluvawe poradi dolg vremenski period.


http://forum.idividi.com.mk/RTE_textarea.asp?mode=reply&POID=573912&ID=1407#_ftnref1 - 1) Roden e vo Azija vo vtoriot vek, otslu`uval vo crkvata Lion vo

Francija kade stanuva biskup. Toj e u~enik na Polikarp, i toj prv gi spomnuva trite evangelija vo 200-tata god.(Kitabun tarihi kenisetil

Mesih 'ala vexhil ihtisar : str.46)



-------------
Незнаењето е најголемиот непријател на луѓето!


Постирано од: Studentski Klub
Датум на внесување: 16.Мај.2007 во 15:19

Isto taka Horn naveduva, razminuvawe, koga e vo pra{awe pi{uvaweto na Evangelijata, na sledniov na~in:

         - Evangelieto spored Matej e pi{uvano vo 37., ili 38.,           ili 41., ili 48., ili 61., ili 63., ili 64 godina.

         - Evangelieto spored Marko e napi{ano vo 56., ili po         nea do 65. godina.

         - Evangelieto spored Luka e napi{ano vo 53., ili 63.,           ili 64.godina.

         -Evangelieto spored Jovan e napi{ano vo 68., ili 69.,          ili 70., ili 97., ili 98. godina.

         Ete, vakva e sostojbata na ~etirite Evangelija kaj hristijanite a nitu ostanatite poslanija na Noviot zavet ne se vo podobra sostojba.Toa jasno mu poka`uva na sekoja razumna osoba deka hristijanite ne poseduvaat celosen lanec na pre- nositeli na knigite na Stariot i Noviot zavet.Poradi toa tie nemaat osnov da tvrdat deka nivnite knigi se pi{uvani so nadahnenie i Bo`ja objava, bidejki toa

30

tvrdewe vo osnova e laga, na {to uka`uvaat i slednite podatoci:

a - ovie knigi se prepolni so ispravki i gre{ki napraveni namerno i nenamerno, a mnogubrojni se i sprotivnite razbirawa i tolkuvawa, taka {to prou~uva~ite, sledbenici na Knigi, nemaat osnova da go poreknat toa. Nivnite istra`uva~i i komentatori bile sami prinudeni da  priznat mnogubrojni gre{ki i ispravki, isto  kako {to priznale deka imaat sprotivni stavovi za nekoi mislewa dali se ispravni ili ne. Nekoi odredeni nelogi~nosti se obidele da gi ispravat vo blagi, no vo osnova slabi ispravki, koi zdraviot razum ne bi gi prifatil, bidejki navistina e apsurdno vo Bo`jiot govor da se najdat iskrivuvawa i gre{ki. Koga Bo`jiot govor }e se iskrivi toj prestanuva da bide Bo`ji (so nadahnenie) .

          Istra`uva~ot Horn rekol:

 "Na pi{uva~ite im bilo dozvoleno da pi{uvaat po sopstveno mnenie, obi~aii i razbirawe. I nikoj ne tvrdi deka tie vo site situacii bile nadahnati i deka sekoja rabota ja pi{uvale so nadahnenie i deka  e sekoj propis plod na toa nadahnenie".

         Sobira~ite na komentarite na Henri i Skot http://forum.idividi.com.mk/RTE_textarea.asp?mode=reply&POID=573915&ID=1728#_ftn1 - - 1 tvrdat:         "Ne e zadol`itelno, s# {to napi{al verovesnikot, da bide nadahnato ili zakonodavno".

         Vo " Enciklopedia Britanika" se naveduva deka golem broj prou~uva~i velat: " Sekoj govor i sekoj naveden opis vo Svetoto Pismo ne e sostojba na nadahnenie.Onie {to tvrdat deka sekoj govor vo nea e nadahnenie nemo`at lesno toa da go

doka`at".

         Vo "Enciklopedija Res"  napi{ana od naj istaknati istra`uva~i se veli: "Vo delata na ovie pi{uva~i i vo nivnite govori se nao|aat protivre~ja i gre{ki. Apostolite me|usebno ne se smetale za avtori na objava so nadahnenie, a porane{nite hristijani ne gi smetale apostolite za nepogre{livi, bidejki ponekoga{ se pojavuvalo sprotivstavuvawe". Identi~no e i so knigite {to gi pi{uvale u~enicite na apostolite.

31

Taka, koga stanuva zbor za nadahnenie, prou~uva~ite na Markovoto i Lukinoto evangelie se vozdr`ale. Istaknati protestantski prou~uva~i tvrdat deka sekoj  govor vo Noviot zavet ne e plod na nadahnenie i deka apostolite pogre{ile.

         b - istori~arot Norton gi prenesuva zborovite na Ajharn: " Hristijanskiot narod vo po~etokot imal kuso poslanie vo koe bile opi{ani slu~kite od `ivotot na Isa a.s. - (Isus ), i toa poslanie mo`e da se nare~e originalno Evangelie koe bilo napi{ano za vernicite koi, zborovite na Isa (Isus ) a.s., ne gi slu{nale so svoi u{i i ne go videle so svoi o~i.

         Ova evangelie bilo osnova i za site ostanati mnogubrojni Evangelija {to se pojavile u{te vo vtoriot  vek vo n.e. me|u koi se i Evangelieto spored Marko, Luka i Matej . Me|utoa ovie Evangelija padnale v race kaj onie koi gi pro{irile, dodavajki im novi sodr`ini.Taka postepeno vo niv se pojavil vi{ok, i gi pome{ale vistinskite slu~ki so la`ni prikazni, vo koi pri dolgo ka`uvawe, se pojavuva lo{  stil na propoved. I sekoga{ koga ovie prikazni se prenesuvale usmeno, stanuvale se polo{i i nesigurni (ne vlevale doverba) , taka {to crkvata kon krajot na vtoriot vek i po~etokot na tretiot bila prinudena, od mnogu brojnite Evangelija koi bile vo upotreba a koi bea pove}e od 70 da odbere samo ~etiri.

         Crkvata sakala, lu|eto da gi prifatat ovie ~etiri Evangelija a da gi otfrlat ostanatite. No, da go so~uvala originalnoto Evangelie od tu|ite dodavawa toga{ bi bila za visoka pofalba, no toa bilo nevozmo`no poradi dopolnuvawata vo mnogute primeroci. Ne postoel primerok bez dodatoci, taka {to bilo gotovo nevozmo`no da se razlikuva original od falsifikat, pa poradi toa pove}eto predhodnici se somnevale vo mnogu ise~oci na Evangelijata i ne bile vo mo`nost potpolno da ja izvedat rabotata na ~isto.

         Pe~atnica vo toa vreme ne postoela, pa zatoa sekoj sopstvenik na primerok, vnesuval vo nego {to }e posaka od pripovedkite i predanijata. I koga vakov primerok se umno`uval i distribuiral, ne se znaelo dali toj gi sodr`i samo zborovite na avtorot ili ne? Predupreduva~ite i patuva~ite postojano se `alele deka pi{uva~ite za mnogu

32

kuso vreme im gi izmenile knigite i deka |avolskite u~enici, vo niv vnele ne~isto, taka nare~eno nadahnenie, isfrlajki nekoi delovi a vnesuvale drugi po sopstveno mnenie, pa poradi toa taa go izgubila svojstvoto na Bo`je nadahnenie.

         Od dokazite deka iskrivuvaweto na Svetoto Pismo vo toa vreme bilo sosema voobi~aeno, e i toa {to pi{uva~ite, na krajot od nivnite knigi, gi prokolnuvaat so te{ka kletva site onie koi }e im  izmenat ili ne{to dodadat vo nivnata kniga. Me|utoa iskrivuvawe sepak imalo duri i vo samata biografija na Isa a.s. (Isus) i se pro{irilo do taa merka {to nau~nikot  Selsus, koj bil idolopoklonik, im zameril na hristijanite tvrdejki deka nivnite Evangelija se izmeneti tri, ~etiri pa i pove}e pati. Toa ne e ni{to ~udno ako se znae deka mnogu lu|e poradi nedostatok na orginalot, u{te od vremeto na objavuvaweto na Evangelieto, se vpu{tile vo menuvawe, dodavajki ili odzemajki, ili so menuvawe na zborovite so pribli`ni na niv.

         Go menuvale i opi{uvaweto na nastanite na Isa (Isus) a.s. i negovite zborovi onaka kako {to na niv im odgovaralo, a toj obi~aj, {to za`iveal kaj niv, se prenel i kaj prvata generacija, pa se prodol`il vo vtorata, pa vo tretata, se dodeka ne se pro{iril do taa mera {to  onie koi ne ja sledat Hristijanskata vera mnogu dobro go zapoznale ovoj  niven obi~aj.

         Kon krajot na vtoriot vek Aleksandar Klement Janus spomnal deka toga{ postoele lu|e na koi glavna preokupacija im bilo menuvaweto na Evangelijata.

         Komentirajki gi zborovite na Ajhorn, istori~arot Norton rekol oti ova ne e samo mislewe na Ajhorn tuku i na site mnogu drugi germanski misliteli.

         I pokraj toa {to Norton bil dobro poznat kako branitel na Evangelijata, toj napomnal i podrobno opi{al sedum vmetnati delovi vo ovie ~etiri Evangelija i priznal deka se iskriveni. Toj objasnil deka lagata se pome{ala so opi{uvaweto na nadprirodnite slu~ki i deka denes e mnogu te{ko da se prepoznae vistinata od lagata.

         Pa mo`e li vakva kniga, vo koja vistinata se preplela so lagata da bide plod na Bo`je nadahnenie?!

 

33

         Pa dali i ponanatamu nekoj od sledbenicite na Knigi ima pravo da tvrdi deka site knigi na dvata Zaveta ili nivnite ise~oci se plod na nadhnenie?!

         Nie muslimanite cvrsto veruvame deka orginalniot Tevrat (Tora) {to e objaven na Musa (Mojsej) a.s.  i Inxilot (Evangelieto) {to e objaven na Isa (Isus) a.s. se izgubeni pred pojavata na Muhammed a.s.. i deka od niv vo ova vreme imame samo dve istoriski  knigi vo koi se zapletkale vistinski i la`ni predanija. I ne velime deka tie bile so~uvani do pojavata na Muhammed a.s., i deka nivnoto iskrivuvawe nasledi po, toa.



http://forum.idividi.com.mk/RTE_textarea.asp?mode=reply&POID=573915&ID=1728#_ftnref1 - 1) Komentarot na Henri i Iskat e izdaden  vo London.Na po~etokot tie bile zasebni komentari.Sekoj, od niv dvajca imal svoj koentar, a gi obedini i vo skratena verzija gi izdala nivna grupa na nau~nici,

naslovuvajki gi kako "Komentarite na Henri i Iskot".



-------------
Незнаењето е најголемиот непријател на луѓето!


Постирано од: Studentski Klub
Датум на внесување: 16.Мај.2007 во 15:21

A {to se odnesuva do poslanijata na samonare;eniot ap. Pavle, tie se vo osnova neprifatlivi, bidejki nie muslimanite go smetame za eden od mnogubrojnite la`livci koi se pojavile vo I – ot vek, ~ija zada~a bila da ja iskrivi verata na Isus, a  apostolite se u~enici na Isa a.s. i negovi iskreni sledbenici. Veruvame deka bile pobo`ni, no neveruvame deka bile verovesnici. Nivnite zborovi, za nas se zborovi na vredni u~enici koi se obiduvale samostojno da re{at nekoi verski pra{awa, a podlo`ni bile na gre{ewe.

         Gubeweto na originalnoto Evangelie i lanecot na negovite prenesiteli vo prviot i vtoriot vek, ja simnuva seta odgovornost od zborovite na apostolite, a osobeno poradi toa {to tie, vo mnogu slu~aevi, ne razbirale {to toa Isa a.s. sakal da im ka`e, {to se primetuva mnogu jasno vo de{nite Evangelija poradi (op{tuvaweto) na negovite zborovi.

         A {to se odnesuva na Marko i Luka tie ne se apostoli i ne postoi nitu eden dokaz deka objavata im doa|ala od Boga, a nemale ~est nitu da go vidat Isa a.s..

         Tevratot (Torata) za nas muslimanite e nebesna Kniga objavena na Musa (Mojsej) a.s. isto kako {to e i Inxilot (Evangelieto) objaven na Isa (Isus) a.s. Se {to se nao|a vo niv e objava od Vozvi{eniot Allah , i ne im bilo dozvoleno da bidat izmeneti so vadewe ili dodavawe ili so bilo koe drugo menuvawe na nivnite zborovi (sodr`ini).

         Vo slednite suri (poglavja) El-Bekare, 87; Hud, 110; El-Muminun,49 ; El-Furkan, 35 ; El-Kasas, 43 ; Es-Sexde, 23 ;  Fusilet, 45 se zborovite na Vozvi{eniot Allah :

         " I nie na  Musa mu dadovme kniga ... "

34

         A vo sure El-Meide,46 i sure El-Hadid,27 Vozvi{eniot Allah zboruva za Isa a.s.: " I nie mu dadovme Inxil ..."

         Vo sure Merjem, 30 isto taka za Isa a.s.: " Toj mi dade kniga i verovesnik me stori ..."

         A vo sure El-Bekare 136 i sure Ali Imran, 84 se Allahovite x.{. zborovi: " ... i (veruvame) vo ona {to mu e dadeno na Musa i Isa ... " (t.e. knigata Tevrat i Inxil).

         Zna~i, ovie istoriski knigi i poslanija na Stariot i  Noviot zavet, poznati kako Sveto Pismo ne se Tevrat i Inxil koi se spomnuvaat vo ~esniot k*ran i ne treba da se smetaat za vistinski i bo`enstveni.

         Procenkata na site knigi na dvata zaveta e sledna: sekoe predanie vo niv, koe se sl*ga so ~esniot k*ran, za nas e prifatlivo i veruvame vo toa, a sekoe predanie koe se kosi ili go osporuva ~esniot k*ran, za nas e neprifatlivo i vo osnova go otfrlame. A ona predanie za koe ~esniot k*ran ni{to ne ka`uva i ne go potvrduva no ne go ni osporuva, i nie isto taka mol~ime, i ne go potvrduvame a nitu pak go osporuvame.

         Vozvi{eniot Allah vo sure El-Meide 48 veli: " A tebe

ti objavuvame Kniga, sama vistina, da gi potvrdi knigite pred toa objaveni i nad niv da demne."

         k*ranot e ~uvar na predhodnite knigi i toj , kon niv e iskren. Ja obelodenuva i poddr`uva vistinata vo niv, a lagata ja iznesuva na videlina i ja otfrla.

         Islamskite Prou~uva~i {to se sprotivstavile na Tevratot i Inxilot iznesuvajki gi na videlina site lagi i iskrivuvawa vo niv, nemale namera so toa da se sprotivstavat na onoj Tevrat i Inxil {to gi objavil Allah  x.{. na Musa i Isa a.s.

         Nivnata namera bila da se sprotivstavat na ovie istoriski i `ivotopisni knigi, {to vo ovie nekolku stoletija se sobrani vo dva Zaveta, a potoa proglaseni  kako "objaveni" i so nadahnenie napi{ani knigi.

         Toa se onie knigi za koi Allah  x.{. veli: "A te{ko na tie {to so svoi race pi{uvaat Kniga, a potoa velat: "Eve, ova e od Allah"    - za da izvle~at nezna~itelna korist za toa. I te{ko niv za ona {to nivnite race pi{uvaat, i te{ko i te{ko  niv, {to na toj na~in zarabotuvaat!" (El-Bekare,79).        

 

35

         Site sledbenici na Islamot se sl*gaat deka vistinskiot Tevrat i Inxil, objaveni od Allah x.{. na Musa i Isa a.s. ne se onie {to se nasloveni kako Star i Nov zavet, bidejki pod toa ime ne se objaveni vo ~esniot k*ran, zatoa {to dene{niot Tevrat ima tri, a Inxilot ~etiri razli~ni verzii, a vozvi{eniot Allah objavil samo eden Tevrat na Musa a.s. i samo eden Inxil na Isa a.s..

         Onoj koj gi poreknuva Tevratot i Inxilot spomenati vo ~esniot k*ran e nevernik i otpadnik od Islamot.

         A onoj koj gi poreknuva la`nite prikazni, predanija i podmetnuvawa, na Allah i na Negovite ~esni verovesnici, {to se nao|aat vo Sariot i Nov zavet (Svetoto Pismo) ne e nevernik i ne ispa|a od ramkite na Islamot.

         Naprotiv, da gi anulira i obelodeni iskrivuvawata i lagite {to se nao|aat vo niv, dol`nost e na sekoj islamski prou~uva~, za da se razlikuva Bo`enstvenoto, od onoa {to na Negovata Vozvi{enost ne mu prilega, i ja so~uva ~estta na Allahovite verovesnici od kallewe.

        Ovie tri me|usebni razli~ni verzii na Tevratot se prepolni so me|usebni protivre~nosti i isklu~uvawa. Vo niv e me|u drugo, navedena i prikaznata za smrtta na Musa a.s. i negoviot pogreb vo zejmata Moap, po {to so sigurnost dozna- vame deka toa ne e vistinskiot, od Allah  x.{. objaven Tevrat na Musa a.s.

         ^etirite dene{ni evangelija se isto taka prepolni so

protivre~nosti i isklu~uvawa. Vo niv se spomnati ka`uvawata za raspnuvaweto na Isa a.s (po nivno tvrdewe) , pa opi{an e denot koga umrel, pa koga bil pogreban, od {to izvlekuvame jasen zaklu~ok deka vsu{nost taa kniga ne e vistinskiot Inxil {to e objaven na Isa a.s.



-------------
Незнаењето е најголемиот непријател на луѓето!


Постирано од: аџија
Датум на внесување: 16.Мај.2007 во 15:28
к*ранот самиот те негира студентски клубе, бидејќи јасно укажува дека треба да ги почутувате, И ДА СЕ ПОУЧИТЕ од луѓето на Книгата, од оние кои го знаат Инџилот... Никаде во к*рнот, не пишува дека Инџилот е изменет...

-------------


Постирано од: Studentski Klub
Датум на внесување: 16.Мај.2007 во 19:17

ДОЈДИ КОГА ЌЕ ПРОЧИТАШ.

БРКАЈ РАБОТА СЕГА!!!


-------------
Незнаењето е најголемиот непријател на луѓето!


Постирано од: аџија
Датум на внесување: 16.Мај.2007 во 21:35
уште еден класичен бег од силата на аргументот...

Слава ти Боже, што Твојата вистина ги понижи и посрами безбожниците...LOLLOLLOL


-------------


Постирано од: Чорбаџија
Датум на внесување: 16.Мај.2007 во 22:05
“Матеј ги собрал Исусовите пророштва на Хебрејски јазик и секое од нив го толкувал на свој начин“
Хиерополос Папиј


-------------


Постирано од: аџија
Датум на внесување: 16.Мај.2007 во 22:41
и цитати не знаеш да пренес правилно... бре бре бре... што збрка од човек ќе беше... LOLLOLLOL

-------------


Постирано од: Чорбаџија
Датум на внесување: 16.Мај.2007 во 22:43
Сакаш да кажеш дека имаш оригинал од Хиерополос? дека го знаеш точниот цитат... да видам, можеби грешем.

-------------


Постирано од: аџија
Датум на внесување: 16.Мај.2007 во 22:46
пренеси го правилно, не ги лажи луѓето, зашто веќе два три пати те фатив во лага, не ме терај повторно да те понижам така, не ти личи на годинките... Big%20smile


-------------


Постирано од: Чорбаџија
Датум на внесување: 16.Мај.2007 во 23:15
“Матеј ги собрал Исусовите пророштва на Хебрејски јазик и секое од нив го толкувал на свој начин“
Хиерополос Папиј

Tи си ме фатил во лага?!?
Види јас можеби ја разбирам твојата паника овде. До некаде ми е јасно зошто се фрлаат прогласи за опасност, се мобилизираат “силите“ па некои етикети - марксист, ленинист, па предупредувања до “наивните“ да не наседнат случајно на нападот на “муслиманот“..... бре да знаев дека толку ќе ве исплашам немаше ни да дискутирам. Инаку да фатиш некој во лага треба да знаиш повеќе од него, што во нашиот случај кај тебе не особината.


-------------


Постирано од: аџија
Датум на внесување: 16.Мај.2007 во 23:31
епа те фатив друже... прво за Посланието до Јован, после тоа за цитатот од Флавиј, и сега ова... Ајде, пошто опстојуваш на својата лага, ред е вистината..

„Матеј го состави Евангелието (логиа) на Еврејски јазик, и секој го толкуваше најдбро колку што можеше...“


-------------


Постирано од: Чорбаџија
Датум на внесување: 17.Мај.2007 во 00:10
Види... како да ти кажам..... Логиа не е евангелие... логиа се ИЗРЕКИ. 
Не ти е точен преводот
Или некој те излагал.

“Матеј ги собрал Исусовите пророштва  на Хебрејски јазик и секое од нив го толкувал на свој начин“
Хиерополос Папиј


-------------


Постирано од: аџија
Датум на внесување: 17.Мај.2007 во 00:12
Ако знаеш нешто, а очигледно не знаеш... ќе знаеш дека Папиј евангелијата ги нарекува Логии...

ама ајде, имаш време, ќе научиш...Wink


-------------


Постирано од: Чорбаџија
Датум на внесување: 17.Мај.2007 во 01:28
Originally posted by аџија аџија напиша:

Ако знаеш нешто, а очигледно не знаеш... ќе знаеш дека Папиј евангелијата ги нарекува Логии...

ама ајде, имаш време, ќе научиш...Wink


Тоа го пишува кај Папиј или пак од некои трети преку четврти податоци доаѓаш до вторите?

Инаку Логиа, дете палаво е понов израз, за време на Папиј тој би ги нарекол аграфа.

За прв пат зборот евангелие за книгите кои го опишуваат делото на Исус употребил свети Јустин во својата “Апологија“, во 150 НЕ, дотогаш немале ни назив, ги викале книги, а имињата по Матеј, Лука... добиваат уште подоцна,  во 4ти век. 
Ова се основни работи кои не ги познаваш а велиш го знаеш делото на Папиј?


-------------


Постирано од: Studentski Klub
Датум на внесување: 17.Мај.2007 во 09:27
Значи Аџија, докажано не читаш!Tongue

-------------
Незнаењето е најголемиот непријател на луѓето!


Постирано од: аџија
Датум на внесување: 17.Мај.2007 во 09:49
хехе, упорен во својот инает, блескаш со своето незнаење и понатаму...

Папиј евангелијата ги нарекува Логии, што е јасно и од неговото дело „Толкувања на Господовите Логии“..., но зошто би ти било ова јасно, кога ништо друго не ти е јасно... Wink


-------------


Постирано од: Чорбаџија
Датум на внесување: 17.Мај.2007 во 10:17
Па така кажи.
Речи “го немам читано Папиј, то шо најдов по интернети и гугле така и така кажва“ А не вака се преправаш дека си нешто што не си па после ти се смејат.



-------------


Постирано од: Чорбаџија
Датум на внесување: 17.Мај.2007 во 10:35
Ај да расчистиме, овде сега...
Дали го прочита и каде Папиј и неговата изјава за Матеј.
Та било тоа брошура, та вило памфлет, книга, интернет....... Пошто се нешто бегаш, изврдаваш, си ги бришиш трагите...


-------------


Постирано од: Studentski Klub
Датум на внесување: 17.Мај.2007 во 12:23

Еве нешто веќе спомнато.

 
Ако не е во контекст, тогаш кажи си и ќе го избришам.      
 
 Lozata na Isus vo Evangelieto spored Matej (1:1-17) i Evangelieto spored Luka (3:23-38). Onoj {to }e napravi sporedba na ovie dve lozi }e najde {est golemi proivre~ja:
 
         a - vo Evangelieto spored Matej (1: 16) , se veli deka negoviot tatko bil Josif sinot na Jakov, dodeka vo Evangelieto spored Luka (3: 23), se veli deka toa bil Josif sin na Ilija.
 

         b - vo Evangelieto spored Matej (1: 16), se veli deka Isa

(Isus) a.s. vodi poteklo od Sulejman (Solomon) a.s. sin na Davud (David) a.s., dodeka vo Evangelieto spored Luka (3: 31)  deka toj vodi poteklo od Natan sin na Davud a.s..

 
         v - od Evangelieto spored Matej (1: 6-11) doznavame deka

site predci na Isa (Isus) a.s. od Davud (David) a.s.  pa se do preselbata vo Vavilon bile poznati carevi, a pak od Evangelieto spored Luka (3: 27-31) doznavame deka tie ne bile nitu carevi a nitu pak poznati, so isklu~ok na David i negoviot sin Natan.

 
         g - spored Evangelieto na Matej (1: 12) na Jehonija mu se rodi sin Salatiel, a spored Evangelieto na Luka (3: 27) na Nirij  mu se rodi sin Salatiel.
 

         d- spored Evangelieto na Matej (1: 13) na Zorovavela mu

se rodi Avijud, a spored Evangelieto na Luka (3:27) mu se rodi Risa. A ~udno e i toa {to vo prvata kniga Letopisi (3: 19), gi nema imiwata Avijud i Risa.

 
         | - od Evangelieto spored Matej (1: 6-17) se doznava deka vo lozata pome|u Davud i Isa a.s. postojat 26 generacii, a od evangelieto spored Luka (3:23-31) deka vo taa ista loza, pome|u niv, postojat 43 generacii.
 

         Starite hristijanski istra`uva~i i prou~uva~i u{te vo tretiot vek vo novata era, koga ovie dve Evangelija stanale poznati, ednostavno ostanale nemo}i pred ovie protiv- re~nosti i ne mo`ele da gi izbri{at. Se nadevale deka ovie protivre~nosti }e is~eznat sami so tekot na vremeto, no za `al  nivnata nade` propadnala.

         Ovie protivre~nosti vo lozite se prisutni duri denes, pa na dene{nite prou~uva~i im predstavuva kamen za  sopnuvawe.



-------------
Незнаењето е најголемиот непријател на луѓето!


Постирано од: аџија
Датум на внесување: 17.Мај.2007 во 13:46
Originally posted by Чорбаџија Чорбаџија напиша:

Па така кажи.
Речи “го немам читано Папиј, то шо најдов по интернети и гугле така и така кажва“ А не вака се преправаш дека си нешто што не си па после ти се смејат.



кај виде дека некој се смее? Wink

напротив, гледам само дека си многу нервозен, како тлото под земјата да ти се измести... LOLLOLLOLLOLLOL


-------------


Постирано од: Чорбаџија
Датум на внесување: 17.Мај.2007 во 14:13
Го читаше ли Папиј или не зафркаваш пак?

-------------


Постирано од: аџија
Датум на внесување: 17.Мај.2007 во 17:31
Би било препорачливо
кога веќе си толку упорен во својата анти-христијанска агенда
да најдеш некој филозоф или историчар, кој добро ќе те поткова за оваа рововска борба што сакаш да ја биеш...

Вака, без познавање на историја, на древните списи, и на странски јазици, се обидуваш да цитираш работи што не ги разбираш, и уште повеќе, да се правиш дека си ги разбрал.

Добро, признавам, малкумина се овде што можат да препознаат кога си згрешил, кога си излажал, кога не си сфатил...

Ама затоа е тука АЏИЈА...Wink


-------------


Постирано од: Чорбаџија
Датум на внесување: 17.Мај.2007 во 18:04
Е ајде кажи аџијо, просветли не... го прочита ли Папиј и што тој вели за евангелијата, ај баш ме интересира.

-------------


Постирано од: аџија
Датум на внесување: 17.Мај.2007 во 18:05
објаснето ти беше...

појачај ја малце диоптријата, крајно време е...

упс....чекај... може ова бил проблемот....

појачај ја малце диоптријата, крајно време е...


-------------


Постирано од: Чорбаџија
Датум на внесување: 17.Мај.2007 во 18:19
Не еве озбилно, стварно, те замолувам да ми кажеш како тоа и каде Папиј зборува за евангелијата.

ПС

Пошто неќам повеќе да те понижувам пред очите на другите дискутанти и да те силам да си го покажуваш незнаењето, откако и мене ме запрепасти со катастрофално непознавање на оснновните на Христијанството на темата “ПРИКАСКА ЗА ГРОБОТ“, еве јавно се откажувам од прашањето за Папиј.
Не мора да ми кажуваш, знам дека ниту имаш слушнато за него а камоли дека си читал нешто од него.
Че преминиме на некои полесни теми на пример ... “Како се пали свеќа со кибрит“....



-------------


Постирано од: аџија
Датум на внесување: 17.Мај.2007 во 19:03
врати се на претходната страна, покај се за искривениот цитат, па идеме даље...

вака со мавтање од едно на друго камче, јок! Wink


-------------


Постирано од: Чорбаџија
Датум на внесување: 17.Мај.2007 во 19:13
Добро искривена печатна грешко хахахааааа

него ај сега раскажи не каде ти го прочита ВИСТИНСКИОТ ПАПИЈ... каде го најде вистинскиот цитат??

Да не е печатна грешка
хехехееееее



-------------



Испечати | Затвори го прозорот

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd. - http://www.webwiz.co.uk