IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > АРХИВА > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - ПОЧИТУВАЊЕ НА СВЕТИТЕ ИКОНИ
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

ПОЧИТУВАЊЕ НА СВЕТИТЕ ИКОНИ

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 23456 9>
Автор
Порака
аџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 5474
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај аџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 18.Април.2007 во 10:31
lele beleg,

zosto so vakvi predrasudi? pa nikogo od ovoj forum ne go smetam za ponizok ili povisok, samo zatoa sto ne se soglasuva so mene... Kako prvo toa e anti-hristijanski, bidejki site sme Bozji Ceda, a vtoro, moze stavot da ne mi se dopagja, ama da ja ponizuvam licnosta e nesto sosema drugo... Wink
Кон врв
аџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 5474
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај аџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 18.Април.2007 во 10:45
ако серафимчо  е ОТЕЦ, јас сум прадедо... LOLLOLLOL
Кон врв
belichka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 30.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 2023
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај belichka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 18.Април.2007 во 10:54
Originally posted by аџија аџија напиша:

ако серафимчо  е ОТЕЦ, јас сум прадедо... LOLLOLLOL
 
Originally posted by аџија аџија напиша:

Тој Отец е наш брат во Христа. Верата од која отпаднавте. Верата од која застранивте во ерес. Сите негови говори за еретиците, се за вас напишани... Не се препознавте? Smile
 
protestantizam LOLLOLLOLLOLLOL
Кон врв
oblachinja Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 12.Март.2006
Локација: United Kingdom
Статус: Офлајн
Поени: 4990
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај oblachinja Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 18.Април.2007 во 13:04
Originally posted by ACELERA ACELERA напиша:

  е ако некој вака размислува што верник ке да беше... , 


LOLако е ова за мене јас не сум верникWinkа за темата јас сум православнна ама немам дома икони и на Исус се моламBig%20smile
Кон врв
аџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 5474
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај аџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 18.Април.2007 во 23:07
Originally posted by beleg beleg напиша:


а за темата јас сум православнна ама немам дома икони и на Исус се моламBig%20smile


па ти си уникат белег... WinkBig%20smile
Кон врв
EvAngelos Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Doulos Evangelos

Регистриран: 28.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 9913
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај EvAngelos Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Април.2007 во 00:13

Белег е право-славна во смисла "правилно ја слави верата"  Clap

Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
Кон врв
EvAngelos Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Doulos Evangelos

Регистриран: 28.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 9913
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај EvAngelos Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Април.2007 во 00:42
Беличка и Чаир, конечно најдов време да ви реплицирам.
Нека ми извинат тие што не сакаат долги постови, но следниве 2 ке бидат долги, ве молам за трпение, сепак има луѓе што ги интересира оваа популарна догма што се вовлекла во христијанството...
 
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
Кон врв
EvAngelos Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Doulos Evangelos

Регистриран: 28.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 9913
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај EvAngelos Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Април.2007 во 00:52
Originally posted by belichka belichka напиша:

VTORA ZAPOVED

Ovaa zapoved glasi: ,, Nepravi za sebe idol, nitu kakva slika na ona, sto e gore na neboto, dolu na zemjata i sto e vo vodata, pod zemjata;nemoj da im se klanjas nitu da im sluzis, oti Jas sum Gospod, Bog tvoj'' 2 Mojsej 20,4-5

ovaa vtora zapoved e logicno prodolzenie na prvata. Prvata zapoved go zabranuva mnoguboshtvoto, a vtorata idolopoklonstvoto.

Dali ovaa zapoved im zabranuva na lugeto da pravat bilo kakvi sliki i idoli ? Ako zabranila togas, ne se teski gresnici samo pravoslavnite. tuku i site astronomi, sto go slikat neboto, zvezdi, meteori, asteroidi, sonca mesecini ...., bidejki direktno e receno nepravi bilo kakva slika na ona sto e gore na neboto...
tuka se vbrojuvaat i biolozite koi slikaat sekakvi zivotinki...........
i ne samo ovie pogore tuku i evreite koi ja imaat davidovata zvezda, muslimanite polumesecinata so zvezda, ili go slikaat Homeinite....i mnogu drugi...
 

Ако ја видиме предходната и следната заповед, и ако го разгледаме контекстот во кој се дадени 10те Божји заповеди ќе видиме дека Бог не не спречува од уметност и од сликање, туку не спречува сликите да ги користиме при нашето обожавање на Бог.

Втората Божја Заповед не се однесува на создавање на други Богови, зашто тоа е регулирано со правата заповед.

Втората Божја заповед се однесува на недозволен приод кон вистинскиот Господ Бог.


,,I mu rece Gospod na Mojsej velejki: Kazi im na sinovite Izraelivi ...Da Mi napravat Svetiliste, od kade ke se javuvam vam;...kade sto ke ti pokazam Jas na planinata ;i obrazecot na skinijata i obrazecot na site nejzini sosudi...Napravi kovceg na svedostvoto, od drvoto sitim....i pozlati go so cisto zlato ...I napravi dva heruvima od zlato, leani i stavi gi od dvata kraja na poklopecot...i tuka nas poklopecot, ke ti se javuvam tebe i otade ke ti zboruvam tebe i za se ke im zapovedam preku tebe na Sinovite Izrailevi..." 2 Mojsej 25,1-22

"i napravi zavesa od sina, crvena i od temnocrvena tkaenina i tkaen vison, a na neka ima izvezeno heruvimi" 2Mojsej 26,31
[/QUOTE]
 

Беличке, сакаш да кажеш дека со оваа заповед, Господ му наредил на Мојсеј да направи икони во Неговото светилиште?

Ако е така, тогаш зошто не му заповедал да направи икона од, на пример праведнот Авраам? Зарем не потекнуваат Евреите од Авраам? Зарем не е тој таткото на верата за нив? Зарем Бог не го нарекува него пријател? Зарем нему ги дава на него прв Своите ветувања?

Зарем не го почитувале многу евреите Авраам?

Тогаш зошто Бог не им заповедал да си направат икона од него? Или од праведниот Јов? Или од праведниот Ное?

Ако ковчегот на сведоштвото, завесата и херувимите биле икони, тогаш зошто свештениците не им се клањале, зошто не им палеле свеќи?

Не, сестричке моја, тоа не биле икони.

Сите тие инструкции се однесувале за Светилиштето, местото од каде што Бог комуницирал со Својот народ, од ослободувањето од Египет, до смртта на Месијата.

Имено, поради гревот, тој непожелен монструм кој се испречил меѓу Бог и луѓето, се до смртта на Христос Божјите луѓе не можеле дирекно да комуницираат со Бог, туку тоа го правеле преку Светилиштето, и исклучиво преку пролеаната крв на јагнињата, јарците, гулабите итн.

Пред падот во грев, Бог дирекно општел со луѓето. Адам и Ева слободно се шетале во приквечерините со Него во Едемската градина и можеле лице во лице да ја видат Неговата слава.

Но за жал, по падот во грев, единствено првосвештеникот, само еднаш во годината, за време на Пасхата, можел да пристапи до Светината над Светините и тоа исклучиво со пролевање на крв.

Во Светината над Светините (она што вие го викате Сјатаја Сјатих) Бог, со посредство на жртвите привремено го покривал гревот на човештвото, за да го воздржи Својот гнев кон гревот и за да ја одложи осудата до Велики Петок.

На тој ден, кога Христос умре на крстот и го изврши долго очекуваното и долго пророкуваното покривање на гревовите, храмската завеса се раскинала на два дела и со тоа Бог го укина Своето Светилиште на земјата како медиум за Неговото општење со луѓето.

Доаѓањето на гревот преку Адам беше причината поради која беше направено Светилиштето, а излегувањето на гревот преку Христос, на ист начин е причината поради која е укинато Светилиштето.

Не случајно евангелистот Матеј забележува тој скоро и незабележителен детал, дека кога Христос умрел, Храмската завеса се раскинала на два дела, одозгора надоле. Тој со тоа сакал да потенцира дека Бог ја прифати Христовата жртва како доволна за покривањето на гревовите и дека Бог е Тој што го укинува Светилиштето.

Тој му нареди на Мојсеј да биде направено Светилиштето заради гревот, и Тој е Тој што го укинува истото, заради покривањето на гревовите од страна на Неговиот Син.

Благодарение на тоа дело на Бог, ние денес ја уживаме слободата да му се обратиме дирекно на Бог во нашите молитви и благодарности, и дирекно на Бог да ги исповедаме нашите гревови, без посредство на Светилиштето и Свештениците, бидејќи нашиот вечен првосвештеник е Христос, а Тој живее во нас.

Свештениците му служеа на Светилиштето, и бидејќи тоа е укинато, укината е и нивната служба.

Божјоит Новозаветен храм се верниците, и на никој од нив не му е наредено да црта херувими по своето тело или да се облекува со завеси.

Бог на Мојсеј му нареди да го изработи Светилиштето според образецот што му беше објавен на гората и тој тоа послушно го направи.

Во Новиот Завет ние не можеме да прочитаме нешто слично.

На никој од апостолите Бог не му наредил да ги китат своите собиралишта со херувими, завеси или со слики на починати браќа и сестри во верата.

Павле упатил еден куп посланија до црквите во Рим, Коринт, Солун, Колос, Ефес, Галатија, и во ниедно од тие писма тој не им пропишал да изработуваат икони и слични нешта. А наспроти тоа им дал многу други најразлични упатства, кои по рангот на православната црква се многу по неважна работа од иконографијата, иконопоклонувањето и сл.

Ист е случајот и со посланијата на Јован до 7те цркви наведени во Откровението.

Еден професор на богословскиот факултет вели:

"Иконопоклонувањето не е идолопоклонство, туку вистинско христијанство."

Ако тоа било "вистинско христијанство" тогаш зошто апостолите во нивните посленија го заборавиле тоа да го напишат?

Какво христијанство тие ни предале? Лажно?!

Зошто Бог не им наредил на апостолите да ни го предадат тоа "вистинското христијанство", туку таа служба му ја предал на попот Трајче од село Теарце?

Драга Беличкe, драги браќа и сестри во Господа, расудувајте како разумни луѓе и зрели христијани и недозволувајте некој да ви попува и да го воздига својот глас над Божјиот Глас во Светото Писмо.

Со почит,

EvAngelos

Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
Кон врв
EvAngelos Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Doulos Evangelos

Регистриран: 28.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 9913
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај EvAngelos Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Април.2007 во 01:11
Originally posted by EvAngelos EvAngelos напиша:

Originally posted by чаир чаир напиша:

Почитување на светите икони

 

Здраво Чаир Smile

Се надевам дека нема да ти пречи ако додадам малку зелена боја врз твојот пост, бидејќи ќе биде долг, па за да не ти се заморат очите при читањето Wink

Православната црква ги почитува и иконите на светителите, нивните лиови. Зборот икона потекнува од грчкиот јазик и значи слика. Наиконите црквата ги преставува Светата Троица, Богородица, ангелите и светителите. Со иконите ние ги почитуваме они е што се на нив и го оживуваме споменот за нив. Исто како од љубов и спомен ги чуваме сликите од нашите роднини така е нешто и слично со иконите тие се религиски велкани кои не потсетуват на нивното дело и преставуваат многу силен потик за морален живот.

Ако користиш таква споредба, тогаш одговори ми зошто не си ги ставате сликите од религиските великани во албумите каде што ви се и сликите од вашите роднини? Туку ги обесувате по ѕидовите на храмовите, ги урамувате, им палите свеќи, им се поклонувате, им вршите разни метании, и најпосле, црквата терала и тера бизнис со нив?

Зошто не го правите истото и со сликите на вашите роднини?

Зошто ги двоите? Зарем не постои некој ваш роднина или пријател кого сте го љубеле, чие дело го почитувате и кој ви бил мотивација во животот? Зошто тогаш и од него не направите икона и да му се молите, да му палите свеќа, да му се поклонувате и сл. Скраја да е!

Гледајќи ги иконите се потсетуваме на религиозниот и побежен живот на оние кои се преставени на нив но исто така и на нашата грешност па тоа не тера да се огледаме на нив та и ние да ги исполнуваме христијанските добродетели. Навистина човекот може да се моли и без икони но тие подобро ја задоволуваат природа зата што човекот е создаден од душа и од тело па му е потребно нешто видлово кое ке создаде прастава за нештоневидливо, Како може невидливите нешта да бидат претставени со видливи нешта?

Зарем со тоа нема да бидат унаказени и редуцирани нивните атрибути?

Како ќе Го пртставите невидливиот Бог со видлива претстава?

Христовото распетие ја претставува Божјата љубов, но тое ништо не кажува за тоа дека Тој е и Создател или Судија, и уште многу други работи кои ние не можеме да ги ограничиме во неколку закачени слики на ѕидовите на храмовите.

Наместо тоа, Бог ни до дал Неговиот Пишан Збор и таму Тој ни ги претставува Своите невидливи за нас атрибути.

Библискиот слоган гласи: "напишано е", а не "насликано е" !

за да создаде поголемо молитвено расположение.

Молитвата не е некоја медитација која треба да ни создава некое си пријатно расположение. Таа претставува општење или комуницирање на човекот со Бог.

Дали ти чаир кога збориш преку телефон со некој свој пријател истовремено во раката си држиш и слика од него, за подобра комуникација и подобро расположение со него?

Хмм..можеби тоа е и целта на аватарите кои ги имаме тука на форумов, да си правиме икони од себе за подобро дискутирање и подобро форумско расположение.

 Свети Јован Дамаскин вели: Иконата е учител за простите книга за писмените таа му кажува на поклетод толку колку што му кажува звукут на слохот. Иконата е како гнига која ни помага да се сетиме ба Божјите дела и на делата на неговите светители.  

Е со ова "учител за простите" комплетно се сложувам. LOL

Но не и со ова "книга за писмените", бидејќи писмените си читаат од Бибилјата, а не од Иконите.

Зошто да читам од иконата: "Пресвета Богородице - Спаси не",

кога можам да си прочитам во Библијата: "Нема другo име дадено на луѓето под небото, кое тие можат да го повикаат за да се спасат. (Тоа име е Исус Христос.)" или "Еден е посредникот помеѓу Бога и луѓето - Исус Христос".

Незнам за другите, ама јас подобро читам од Библијата, отколку од иконата. Wink

Употребата и почитувањето на иконите ја потврдува Светото Писмо. Самоиот Господ Бог му вели на Мојсеја да го направи ковчегот на заветот кој бил видлива слика за присутноста на невидливиот Бог. Во ковчегот на заветот ба завесите биле направени дава златни херувима кои ја оделувале скенијата од Сјатаја Сјатих. И Соломон кога го изградил храмот поставил два хрувими до ковчегот на заветот.

За ова пишав во репликата за беличка, прочитај го коментарот погоре.

Во Новиот Завет уште појасно се изразува почитувањето на иконите.

LOLLOLLOL Е со ова ме насмеа, ама навистина.

Си го прочитал ли ти Новиот Завет чаир? Ако да, тогаш кажи ми каде пишува дека Христос или Апостолите користеле или почитувале икони?

Зборот "икона" во Новиот Завет се спомнува само на неклку места во Откровението и тоа во сите места, без исклучок, се зборува за иконата на Ѕверот! Еве ви неколку од тие цитати:

"Тој ги заведува жителите на земјата со чудотворните знаци што му беа дадени да ги прави пред ѕверот, велејќи им на жителите на земјата да направат икона на ѕверот, за иконата на ѕверот да прозборува и да бидат убиени оние кои нема да се поклонат пред иконата на ѕверот. " Откровение 13:14-15

"А ѕверот беше фатен, заедно со лажниот пророк кој правеше чудотворни знаци пред него, со кои ги заведе оние..и кои се клањаа на неговата икона" Откровение 19:20

"Ако некој му се поклони на ѕверот и на неговата икона..и самиот ќе пие од виното на Божјиот гнев... и ќе биде мачен оган и сулфур. А димот на нивното мачење ќе се издига во вечни векови, и оние кои му се поклонуваат на ѕверот и на неговата икона не ќе имаат спокојство ни дење ни ноќе. " Откровение 14:9-11

и уште неколку други, но како што кажав, сите без исклучок се однесуваат на иконата на ѕверот, а ако чаир знае некој друг стих во Новиот Завет каде што се збори за некоја друга икона освен иконата на ѕверот нека го наведе тука и јас рака ќе му подадам.

А знаете ли кои ќе бидат заведени од лукавиот и ќе настрадаат поклонувајќи се на иконата на ѕверот? Токму оние кои имаат слабост кон икони, зашто пишано е дека лукавиот ќе дојде како "Ангел на Светлината" и кога можеле многу луѓе да догураат до статус "да ги има на икона", колку повеќе лукавиот, кој е најлукав од сите, на кого и ќе му биде дадено дури и моќ да прави чудотворни знаци, така што лесно ќе ги убеди оние кои се восхитуваат на чуда и кои имаат слабост кон икони дека тој е Ангелот на Светлината, можеби ќе ги убеди дека е Христос Бог.

Мојот братски совет кон вас е: Останете во Словото, во Исусовото учење и не се поведувајте по одлуките на вселенските собори, за да не бидете заведени од лукавиот.

Јас призанвам дека тој е полукав од мене, но знам и дека не по мудар од Оној чие учење го следам!

 
Originally posted by EvAngelos EvAngelos напиша:

Во Новиот Завет ние не можеме да прочитаме нешто слично.

На никој од апостолите Бог не му наредил да ги китат своите собиралишта со херувими, завеси или со слики на починати браќа и сестри во верата.

Павле упатил еден куп посланија до црквите во Рим, Коринт, Солун, Колос, Ефес, Галатија, и во ниедно од тие писма тој не им пропишал да изработуваат икони и слични нешта. А наспроти тоа им дал многу други најразлични упатства, кои по рангот на православната црква се многу по неважна работа од иконографијата, иконопоклонувањето и сл.

Ист е случајот и со посланијата на Јован до 7те цркви наведени во Откровението.

Еден професор на богословскиот факултет вели:

"Иконопоклонувањето не е идолопоклонство, туку вистинско христијанство."

Ако тоа било "вистинско христијанство" тогаш зошто апостолите во нивните посленија го заборавиле тоа да го напишат?

Какво христијанство тие ни предале? Лажно?!

Зошто Бог не им наредил на апостолите да ни го предадат тоа "вистинското христијанство", туку таа служба му ја предал на попот Трајче од село Теарце?

 
Во христијанството иконите со почитуваат уште од почетокот. Ова го потврдуваат многу споменици од првите векови на Христијанството. Според преданието кое е признаено од Седмиот вселенски собор, самоиот Господ Исус Христос му го пратил својот неракотворен лик на Авгар Едескиот кнез. Евангелистот Лука ја насликал првата икона на Пресвета Богородица. Иконите се напѓале по катакомбите, пештерите гробовите на мачениците и на други места каде се собирале христијаните на молитва. За употребата и почитувањето на иконите сведочат многу свети оци и учители на Црквата.

Сведочат само отпадничките идолопоклонски цркви, кои наместо проповедање на евангелието, се занимавале со цртање на икони, и се тепале за нив со други идолопоклоници.

За употребата на иконите можеби сведочат одредени свети "отци" и црковни учители, но не и Христос и Апостолите, не и Новиот Завет како што можевме да видиме погоре.

И покрар многуте сведоштва за почитувањата на иконите имало и такви кои се противеле на тоа. Од историјата на црквата познато е дека борбата против иконоборечката ерес со прекини траела повеќе од 100 год. Иницијатори на борбата биле византиските инператор и мотивите биле различни истотака за да се поткрепи оваа ерес улога имале и павлекијаните и муслиманите за кои почитувањето на иконите било исто со иделопоклонство. Иконоборците се повикувале на втората Божја заповед а борбата ја започнал царот Лав III Исавријанец во 726 год. па ја продожил царот Константин V копронин. Кога на власт дошла царицата Ирина свикала собор во Никеја во 787 кој ја утврдила догмата за почитувањето на иконите. Според одлуката на овој собор не само што е дозволено употребувањето на иконите туку е и на Бога угодно да се почитуваат икони.

Бла бла бла...

Убаво те праша Аџија, зошто токму на седмиот собор? Зошто толку векови подоцна (8век) се утврдува догмата за почитувањето на иконите?

Нели Св. Августин вели да не ја докажуваме верата преку соборите, туку преку Библијата заклучно со зборовите на евангелистите?

А што велат они за иконите?

Апсолутен молк! Ни збор во нивното проповедање, ниту пак во нивната пракса, освен она "иконата на ѕверот" поради која ќе настрадаат токму оние кои имаат слабост на икони.

Ова поклонување не е служење зошто тоа му припаѓа само на Бога, ова е само одавање на чест исто како на крстот на евангелијата и на другите светињи. Почитувањето не се однесува на материјата од која е изработена иконата туку на ликот кој е насликан на таа икона.

Спасението, славата, честа и силата Му припаѓаат само на Господ нашиот Бог Откровение" 19:1

По смртта на царицата Ирина почнала нова борба против почитувањето на иконите која ја предводел царот Лав Ерменецот, донекаде Михаил II и Теофил. Кога починал царот на него мест дошлацарицата Теодора која дошла на местото на нејзиниот малолетен син Михаил. Таа ја укинала борбата против иконите исвикала цобор во Цариград во 842 година. На овој собор биле осудени иконоборците и свечено биле прокламирани одлуките на Седмиот вселенски собор. Во првата недела од велигденскиот пост иконите триунфално биле внесувани во црквите, решено е поради овој акт на победа врз иконоборците првата недела од великиот пост да биде Недела на Православието. Освен цариците Ирина и теодора големи заслуги имаат и: Св. Герман патриарх Цариградаси, папата Св. Гргур II, Св, Јован Дамскин и мн. други. Црквата не ги осудува само оние кои не ги почитуваат иконите ги осудува и оние кои им се поклонуваат како на идоли.

Велиш: "Црквата ги осудувала оние кои не ги почитуваат иконите",

Кажи ми која заповед ја прекршувам за Христос, пардон Smile, за Црквата да ме осудува?

Дали со тоа што не ги почитувам иконите, лажам? крадам? прељубодејствувам? Која заповед ја прекршувам за да бидам осуден?

Да не ја прекршувам случајно Втората Божја Заповед, бидејќи не си правам идоли и слики при моето обожавање на Бог?

Ако така гласи таа заповед (Прави си икони, поклонувај им се и целивај ги) е тогаш признавам грешник сум и тоа непоправлив.

 

Царицата Ирина, царот Лав, Михаил, Теофил, Теодора, Герман, Гргур, Јован Дамскин итн итн...

се читаш ли на кои авторитети се повикуваш?!

Си чул за апостол Јован? Петар? Јаков? Си чул за евангелистите Матеј, Марко, Лука, Јован? Си чул за Галилеецот Исус?

Зошто не се повикаш на нивниот авторитет и да ми докажеш како тие ја оправдувале, почитувале и заповедувале употребата на икони?!

Зарем вашиот свет отец Августин не ви заповеда да не ја докажувате верата по црковните херои, туку по Библијата, заклучно со зборовите на евангелистите?                           

 
И за крај (конечно нели?Smile)
 

Кога Самарјанката го прашала Христос каде да му се поклонува на Бог, дали во локалната планина или во Ерусалим, Христос и одговорил:

"Жено, верувај ми дека доаѓа часот, кога нема да му се поклонувате на Таткото ниту на оваа планина, ниту во Ерусалим...туку доаѓа часот и веќе настапи, кога вистинските поклоници ќе Му се поклонуваат на Таткото во дух и вистина, зашто Таткото сака такви поклоници.

Бог е Дух и оние кои му се поклонуваат, треба да се поклонуваат во дух и вистина." Јован 4:20-24

  • Што значи тоа да му се поклонуваме на Бог во "дух и вистина"?

Во дух значи да не користиме материјални медиуми при нашето општење со Бог.

Ниту икони, ниту некои фетиши и сакрални предмети, ниту бројаници, ниту да бираме специјално место за нашите молитви (Христос вели: влези си во својата соба), без свеќи, без посредници... да се осободиме од сите тие површни работи, и да му дозволиме на нашиот дух да општи со Божјиот Дух.

Во вистина, значи да му се поклонуваме, да го обожаваме, да го проповедаме и да се поучуваме за Бог согласно вистините објавени во Светото Писмо. Да не додаваме никакви човечки преданија врз него, бидејќи Бог е Апсолутна Светлина и не трпи ни дамка темнина во Своите вистини. Малку квас го потквасува целото тесто.

Поздрав Чаир!
EvAngelos


Изменето од EvAngelos - 19.Април.2007 во 01:31
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
Кон врв
orto Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 13.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 916
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај orto Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Април.2007 во 09:13

СВЕТЕ ИКОНЕ, СВЕТИ КРСТ, СВЕТЕ МОШТИ

 

 

Секташи оптужују Цркву да је " прекршила " другу Божију заповест тиме што у богослужбеној пракси употребљава и " обожава " иконе ; осим тога у Цркви се клања Крсту као каквом " идолу ", а исто тако и моштима светитеља. То је идолопоклонство, и директан грех против друге Божије заповести - кажу секташи. Оваквих се приговора Црква доста наслушала у својој историји - па ипак посветимо им мало пажње!

Кажимо на самом почетку да друга Божија заповест не забрањује прављење ликова и сликање слика, већ њихово обожавање.клањати нити им служити, јер сам ја Господ Бог твој " (2Мој. 20.4-5). Православни хришћани се тога држе, и они не обожавају никога и ништа осим Господа Бога. Чујмо најпре шта каже друга Божија заповест: " Не прави идола нити каква лика од онога што је горе на небу, или доле на земљи, или у води испод земље. Немој им се

Када би се ова заповест схватила буквално - настао би општи хаос. У таквим околностима би сваки биолог, сликар, фотограф, вајар, луткар,... - био велики грешник. Албуми са нашим сликама представљали би скуп " идола ", а телевизију и да не спомињемо. Личних докумената не би било, а новине би штампале само сувопарне текстове.

Па како онда схватити ову заповест?! Просто - довољно је обратити се Библији, и ето одговора. У образложењу ове заповести Бог каже: " Немојте градити себи идола ни ликова резаних, нити ступова подижите, ни камења са сликама мећите у својој земљи да му се клањате; јер сам ја Господ Бог ваш " (3Мој. 26.1); и даље: "... посрамиће се они који се уздају у лик резани, који говоре ликовима ливеним: ви сте наши богови " (Иса. 42.17 ; 44.9-17 ; 45.20 ; 46.6-7 ; итд.).

Дакле, Господ Бог изричито забрањује да било ког, или било шта обожавамо и клањамо му се као Богу. Само то, и ништа више! А Црква тако нешто никада није учила или радила. Никада Она није неку личност или неки предмет ставила изнад Бога, испред Бога, или уместо Бога! Сетимо се још нечега - у Библији постоје директне Божије наредбе да се праве кипови, и иконе за потребе богослужења! Ево и тих места у Св. Писму:

  • Бог наређује да се начине две статуе анђела (херувима) у Храму Божијем:
    (2Мој. 25.18-22 ; 1Књ. Дн. 28.18 ; 1Књ. Цар. 6.23-29 ; 8.6-7)
  • Бог наређује да се ураде резани ликови у Храму:
    (1Књ. Цар. 6.29-35 ; 7.29,36 ; 2Књ. Дн. 3.7)
  • Бог наређује да се извезу ликови анђела на порфирној завеси светилишта:
    (2Мој. 26.31 ; 2Књ. Дн. 3.14)
  • Бог наређује да се извезу ликови анђела на десет завеса шатора:
    (2Мој. 26.1 ; 36.8)
  • Бог показује Мојсију слику Свога Храма и свега што је у њему:
    (2Мој. 25.9,40)
  • У самој Небеској Цркви налазе се кипови анђела, као и резани ликови:
    (Јез. 41.18-26)

Дакле, Бог не само што не забрањује коришћење религиозних слика за богослужбене потребе, већ, напротив - наређује! Стога, поистовећивање св. икона са " идолима " било би заиста неразумно, и чак шта више, велики грех. Јер ми православни не обожавамо св. иконе, нити се молимо икони као парчету дрвета или папира. Православни верници се моле пред иконом, као симболу личности која је визуелно представљена на њој. Они поштују иконе као благословене представе једног живог Бога - Његових анђела, светитеља и мученика који су, као што смо видели, наши пријатељи и заступници (Отк. 5.8 ; 8.3-4). Ми уснама целивамо лик светитеља, а нашим мислима и срцима целивамо правог светитеља као живу и стварну личност у Небеској Цркви.

Оно што је записано у Јеванђељу, то је представљено нашим очима, и у боји, насликано на зидовима храма, или на дрвету или у облицима неке друге материје. Оно што се читањем приказује ушима, то се исто приказује гледањем нашим очима.

Из Св. Писма видимо да је Бог понекад чинио чуда кроз мртве, без животне:

  • кроз дрвени Мојсијеви штап: (2Мој. 7.17 ; 8.17 ; 9.3 ; 17.5-6)
  • кроз бакарну змију: (4Мој. 21.6-9)
  • кроз Јелисејеве мошти: (2Књ. о Цар. 13.21)
  • кроз Христове хаљине: (Мт. 9.20-22)
  • кроз Петрову сенку: (Д. ап. 5.15)
  • кроз иловачу и бању Силоамску: (Јн. 9.6-7)
  • кроз убрусе и појасе ап. Павла: (Д. ап. 19.11-12)

Стога, зашто и даље сумњати у чудотворне моћи св. икона, св. крста. или св. моштију? Историјско искуство Цркве, као и њено Предање то очигледно потврђују!

На крају узмимо у обзир и то да, до Христовог доласка, Бога нико никад није видео, и да је Бог тек у лику Господа Исуса Христа узео људску природу (Јн. 1.14 ; 14.9). Због тога Богочовека Исуса Христа оправдано можемо визуелно представити у Његовом људском облику. 787- ме године, на седмом васељенском сабору, цела Црква је прихватила ово учење, и донела коначну одлуку у погледу достојног поштовања икона. А било би заиста Богохулно и неукусно да лик Господа Исуса Христа, Богородице, апостола, анђела, и свих светитеља називамо " идолима ".

Свети Крст - Ап. Павле " плачући говори о многима који живе као непријатељи крста Христова " (Флпљ. 3.18). Заиста, и дан данас многи од секраша отворено се јављају као крстоборци и противници видљивом одавању почасти св. крсту - " Јер је реч о крсту лудост оника који гину ..." (1Кор. 1.18).

Ми ћемо се држати речи ап. Павла: " А ја, Боже сачувај, да се чим другим хвалим осим крстом Господа нашега Исуса Христа " (Гал. 6.14) - јер је за нас Крст Христов и симбол и средство спасења.

Шта рећи за оне који тврде да " верују " у Христа, а одбацују да одају видљиву почаст Знаку Сина Божијег - св. крсту. Какви су то " хришћани " када свесно одбацују ношење Крста, или не дај Боже да га још целивају? Њихов став је да они Крст Господњи носе у својим срцима, и то је сасвим довољно! Добро, то је лепо и за сваку је похвалу - али кријући у себи Крст, а не одајући му видљиву почаст, ви као да се стидите што сте хришћани. Друго, није баш тачно да је Крст Христов невидљив, јер Св. Писмо говори и о видљивом Крсту као Знаку Сина Човечијег - који се јавно показао на Голготи (Јн. 19.17); и који ће се поново показати, на небу, када Господ дође у свој својој слави (Мт. 24.30). Хоћете ли се и тада стидети св. крста? Видети и ове цитате:(Флпљ. 2.8 ; Еф. 2.16 ; Кол. 2.14).

Навашћемо даље нека места из Старог Завета која би се могла схватити као праслика Крста:

  • Када је Јаков благосиљао Јосифове синове, Јефрема и Манасију, стицај околности био је такав да је тај благослов изречен под знаком крста, јер је Јаков при благосиљању ставио једну руку преко друге (1Мој. 48.13-19). Да ли је то био баш пуки случај да благослов овог пута дође кроз знак крста, или је то био предзнак, да ће кроз крст доћи благослов целом свету?
  • Ап. Павле прелазак Израиља преко Црвеног мора тумачи као праслику св. тајне крштења (1Кор. 10.1-2). Наиме, да би се вода раздвојила, Мојсије је пружио своју руку ка мору у једном, директном, правцу, а када је Израиљ прешао, он је по заповести Божијој опет пружио руку ка мору да би се вода саставила, али сада је то учинио у попречном правцу. На тај начин несвесно учињени знак крста био је предслика спасења.
  • Први ратни сусрет Израиљаца са Амаличанима текао је следећим током - док се Мојсије на гори молио Богу раширених руку, Израиљци су побеђивали. Чим би их спустио, од умора, побеђивали су Амаличани (2Мој. 17.11-13). Раширене Мојсијеве руке, у односу на његово тело, такође су биле предслика крста Христовог, и извор Израиљске победе. Из Св. Предања знамо још нешто:
  • Пред одсутну битку са својим супарником Максентијом (312- те год.) цар Констатин је у сну добио поруку да на штитове и заставе стави знак Крста, а речи које је чуо гласиле су " Овим побеђуј ". Испунивши то, Констатин је победио и ушао у Рим.
  • Из историје Цркве зна се да су стари хришћани имали више својих символа који су у оно време били тајни знаци распознавања. Један од таквих је била риба, а зна се и зашто - На грчком језику риба се каже " ИXТИС " - Исус Xристос Теу Иос Сотир - Исус Христос Божији Син Спаситељ! А зар је тај символ био неки грех пред Богом? Није - јер он у суштини изражава главну истину хришћанства! Па зашто би онда и Крст, као предмет (символ), и знак Крста којим се осењујемо био грех?! Јер, када на себи руком начинимо знак Крста ми тим покретом изражавамо цело своје хришћанско веровање - на символички начин. Три састављена прста једне шаке символички нам означавају нашу веру у једносушну и нераздељиву Свету Тројицу. Тим више, и тим потпуније што чинећи знак Крста изговарамо: " У име Оца, и Сина, и Светога Духа. Амин "!

У осталом, и секташи, сви од реда, имају неки спољашњи знак своје молитвености. Обично, и најчешће седећи зажмуре, ставе руке међу колена и дубоко се замисле, или изговарају своју слободну молитву.

Нама Св. Предање изричито казује да су још најранији хришћани имали обичај да се осењују знаком Крста, па стога то радимо и ми. А секташи нека нам одговоре на основу чега они то заснивају знак своје молитвености?!

(kоран 10, 94)
(аллах рече моамеду) Ako сумљаш у oно што ти oбљављујемо, упитај oне (Жидове и Кршчане) koji Читају Kњигу (БИБЛИЈУ), прије тебе објављену
Кон врв
аџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 5474
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај аџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Април.2007 во 09:18
Originally posted by orto orto напиша:


Секташи оптужују Цркву да је " прекршила " другу Божију заповест тиме што у богослужбеној пракси употребљава и " обожава " иконе ;



Пак грешка уште во првата реченица...

На ја обвинуваат секташите црквата за иконо/идолопоклонство, туку ЦРКВАТА ги обвинува застранетите еретици.... Капито? Wink
Кон врв
C.B. Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 12.Март.2007
Статус: Офлајн
Поени: 152
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај C.B. Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 20.Април.2007 во 00:00
OVOJ ADZIJA ---SE SVAKJA NAOPAKU,

ERETICI-CRKVA-CRKVA-ERETICI!

DA RAZJASNIME:

ADZIJA PROTESTANSKATA ERES NITU BILA NITU KE BIDE,CRKVA!        

VASITE PSEVDO-HRISTIJANSKI HARIZMATICARI-PASTORI NITU BILE NITU KE BIDAT - CRKOVNI PASTIRI!

VASITE KUKICKI, SO KLUPICKI---NITU BILE NITU KE BIDAT HRAMOVI ZA MOLITVA NA SVETITE I DOM NA SV.DUH!

RAZBIRAS LI????????????
Кроз ватру и воду дигнуте главе, Стазом победе части и славе
     
Кон врв
аџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 5474
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај аџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 20.Април.2007 во 00:16
E не поп Трајче од село Бродец е устата на Господ... LOLLOLLOLLOLLOLLOL Абе ти стварно се превознесуваш... ама тоа не е ништо чудно, па на крајот на краиштата, фарисеите и свештениците ги каменуваа пророците и го распнаа и Христос, зошто тогаш со нас тие „змиини породи“ би постапувале поинаку? Вие сте од светот, затоа за вас световните морални правила и понатаму важат... не се чудам, бидејќи ти СЕ СИ, ама верник НЕ СИ! Ouch


И не заборавај, темата е идолопоклноството на кривославците што го имаат кон иконите... Wink


Изменето од аџија - 20.Април.2007 во 00:27
Кон врв
C.B. Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 12.Март.2007
Статус: Офлајн
Поени: 152
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај C.B. Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 20.Април.2007 во 00:25

znaci da povtorime , posto nekoj izgleda ne cita i e zaslepen od omraza prema klirot:


Дакле, Бог не само што не забрањује коришћење религиозних слика за богослужбене потребе, већ, напротив - наређује! Стога, поистовећивање св. икона са " идолима " било би заиста неразумно, и чак шта више, велики грех. Јер ми православни не обожавамо св. иконе, нити се молимо икони као парчету дрвета или папира. Православни верници се моле пред иконом, као симболу личности која је визуелно представљена на њој. Они поштују иконе као благословене представе једног живог Бога - Његових анђела, светитеља и мученика који су, као што смо видели, наши пријатељи и заступници (Отк. 5.8 ; 8.3-4). Ми уснама целивамо лик светитеља, а нашим мислима и срцима целивамо правог светитеља као живу и стварну личност у Небеској Цркви.

Оно што је записано у Јеванђељу, то је представљено нашим очима, и у боји, насликано на зидовима храма, или на дрвету или у облицима неке друге материје. Оно што се читањем приказује ушима, то се исто приказује гледањем нашим очима.

Кроз ватру и воду дигнуте главе, Стазом победе части и славе
     
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 23456 9>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,203 секунди.