IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > АРХИВА > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - МОЛИТВИ
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

МОЛИТВИ

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 89101112 21>
Автор
Порака
orto Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 13.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 916
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај orto Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 26.Јануари.2007 во 17:12

Секојдневна исповед на гревовите

На тебе, мојот Господ и Создател, Единиот Бог Кого Го прославувам и на Кому се поклонувам во Светата Троица - Отец, Син и Светиот Дух, ги исповедам сите мои гревови што сум ги направил во деновите на мојот живот и во секој час, со дела, зборови, мисли, гледање, слушање, со сите сетила духовни и телесни, со кои Те прогневив Тебе, а на моите ближни им направив неправда и зло.

За сите овие гревови жалам, признавам дека сум виновен пред Тебе, мојот Бог, имам желба да се покајам; Господи, Боже мој, со солзи и смирено Ти се молам, помогни ми. По Твоето милосрдие прости ми ги прегрешенијата и ослободи ме од нив, зашто Си Благ и Човекољубив.
(kоран 10, 94)
(аллах рече моамеду) Ako сумљаш у oно што ти oбљављујемо, упитај oне (Жидове и Кршчане) koji Читају Kњигу (БИБЛИЈУ), прије тебе објављену
Кон врв
mali simo Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 22.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1132
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mali simo Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 30.Јануари.2007 во 14:57
Originally posted by mali simo mali simo напиша:

Originally posted by mali simo mali simo напиша:

Originally posted by mali simo mali simo напиша:





.يا رب يسوع المسيح ابن اللّه الحيّ إرحمني أنا الخاطئ





АМИН
ХРИСТОС ВОСКРЕСНА ОД МРТВИТЕ СО СМРТА СМРТА ЈА ПОБЕДИ И НА ТИЕ ВО ГРОБОВИТЕ ЖИВОТ ИМ ДАРИ

Кон врв
rice Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 14.Ноември.2006
Статус: Офлајн
Поени: 379
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај rice Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 03.Февруари.2007 во 11:48

Молитва за отворење ума
пред читање Св. Писма и Житија Светих

Господе Исусе Христе, учитељу мудрости, молим Ти се, отвори очи срца мог, да бих слушао реч Твоју и разумео је, и творио свету вољу Твоју која је у њој откривена нама грешним и безумним људима. Господе Боже Спаситељу мој, пошто си дошао на земљу да тражиш и спасеш пропале, не скривај од мене заповести Своје, јер и ја пропадам у тами незнања закона Твога: него отвори очи ума мога да бих разумео чудеса учења Твога, и кажи ми непознатости и тајне мудрости Твоје. У Тебе се уздам, Боже мој, да Ти светлошћу знања Свога просветиш ум мој и разум, да бих не само читао написано него га и вршио. Молим Ти се, и са сузама припадајући вапијем Ти: Господе, просвети ме, научи ме, уразуми ме, да свету реч Твоју и житија Светаца Твојих читам не на грех, него на обновљење и просвећење, на освећење и спасење душе моје, и на наслеђе вечнога живота. Амин.

Кон врв
mali simo Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 22.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1132
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mali simo Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 06.Февруари.2007 во 09:45



.يا رب يسوع المسيح ابن اللّه الحيّ إرحمني أنا الخاطئ



ХРИСТОС ВОСКРЕСНА ОД МРТВИТЕ СО СМРТА СМРТА ЈА ПОБЕДИ И НА ТИЕ ВО ГРОБОВИТЕ ЖИВОТ ИМ ДАРИ

Кон врв
mali simo Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 22.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1132
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mali simo Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 07.Февруари.2007 во 09:05
Originally posted by mali simo mali simo напиша:

старец Јосиф Исихаст

Бог Којшто пребива на небесата и Којшто е Господ на сè, Којшто нам ни дава здив и живот, и сè, и Којшто без престан се грижи за нашето спасение, Он во вашите свети души да го испрати Духот на утешението, да го просветли вашиот ум како што се просветлија учениците на нашиот Спасител; светлината на неговиот божествен блесок да го озари целиот духовен, умносоздаден човек; да го разгори целото ваше срце со божествениот ерос како кај Клеопа, и бивајќи известено да затрепери, сфаќајќи го зачнувањето на новиот Адам; на крајот, да се распадне стариот човек со сите негови старсти; и, така во секој момент непрестано да течат солзи како извор од којшто истекува блажина. Амин.

Денес, чедо мое, го примив твоето писмо. Ги видов таму напишаните работи, и ти давам одговор на она за што ми пишуваш.

Начинот на умносрдечната молитва (ноер…) е таков каков што ти кажува преподобната старица. Кружната молитва којашто се одвива во срцето никогаш не се плаши од прелест. Друг начин или начини содржат бојазност затоа што лесно им се приближува фантазијата и прелеста навлегува во умот.

Колку е страшна прелеста на умот! И, тешко е воочлива!

Да ви напишам нешто малку за неа, да ја познавате. Бидејќи бев многу смел во тие нешта и влегов во сите молитви. Пробав сè. Затоа што кога благодатта ќе му се приближи на човека, тогаш умот - таа безочна грабливка како што го нарекува светиот авва Исак - бара да продре насекаде, да проба сè. Почнува од создавањето на Адам и стигнува во длабочини и височини, и ако Бог не му става пречки тој никогаш нема да се врати.

Значи, овој начин на умносрдечната молитва е начин на пракса којшто го употребуваме за умот да го задржиме во срцето. И, кога благодатта ќе се умножи, таа го зграпчува умот во богосозерцание, срцето гори од божествен ерос и целиот човек пламти од љубов. Тогаш умот се наоѓа совршено соединет со Бога. Се пресуштествува и се топи како што восокот се топи кога ќе се приближи до оган, или, како што железото се обликува во огнот. И, не се променува природата на железото, но додека е во огнот, тоа е едно со него. Кога, пак, вжештувањето престанува, тоа повторно ја добива својата природна цврстина.

Тоа се нарекува богосозерцание (теорија). Во умот царува тишината, и целото тело се смирува. Тогаш, молештиот се моли со сопствени зборови и молитви и се искачува во богосозерцание без да се затвора умот во срцето.

Затоа што умносрдечната молитва и е - за благодатта да дојде.

Кога има благодат, умот не се расејува. А, кога умот стои тогаш ги ползува сите видови на молитвата; пробува сè.

Следствено, и начинот што го користат оние за коишто ми кажа не е прелест, но лесно се врти во прелест; затоа што нивниот ум не е прост, се нема очистено и прима фантазии наместо богосозерцанија.

На пример: постои еден извор од којшто блика чиста вода којашто се влева во морето. Наеднаш почнува бура, се излева морето и со морската вода се заматува нашиот мал извор. Ела сега ти, колку и да си умен, да ја исчистиш, да ја одделиш водата на изворот од морската вода. Истото се случува и со умот.

Внимавај на она што допрва ќе го кажам.

Демоните се духови. Следствено, сродни се и слични на нашиот дух, т. е. на умот. Умот којшто е хранител на душата го носи во срцето секој облик на умно движење и поимање; срцето, пак, тоа го прецедува и го предава на разумот. Умот, значи, се прелажува според примерот на изворот. Со други зборови, на крадечки начин нечистиот дух го заматува умот, и, вообичаено тој тоа го предава на срцето. Ако срцето не е чисто, помрачено го предава и на разумот, па се затемнува и зацрнува душата. Од тогаш наместо богосозерцанија, постојано прима фантазии. На овој начин излегле сите прелести и биднале сите ереси.

Кога, пак, човекот ќе се засити од благодатта, секогаш е внимателен и никогаш не се преосмелува, нема доверба во себеси, но го има присутен и стравот до крајот на животот, та тогаш кога лукавиот ќе се приближи гледа дека се случува нешто ненормално и не во ред. И тогаш, умот, срцето, разумот и сета сила на душата Го бараат Оној Којшто е моќен да спаси. Го бараат Оној Којшто се од небитие приведе во битие, и Којшто се испитува. Он може да раздели вода од вода. И, кога топло и со изобилие солзи Го призиваш, тогаш се покажува прелеста; и, го учиш начинот да бегаш од прелеста. Откако многупати ќе ги вкусиш овие работи, постануваш "опитен" човек. Бескрајно Го славиш и Му благодариш на Бога Којшто го отвора умот за да ги познаеме замките и техниките на лукавиот, и да бегаме од нив.

Вистина ви зборувам дека навлегував во сите прибежишта на непријателот и борејќи се тврдо, излегував со благодатта Божја. И сега, ако има некој болен можам, со благодатта Божја, да го избавам од немоќта на помислите и од болеста на прелеста. Доволно е само да ме послуша. Оној којшто се заплеткал во прелест ако послуша друг, за лукавиот постои опасност да изгуби, а овој да се избави од прелеста; затоа тој (лукавиот) го советува, го убедува веќе да не верува на никого, никогаш да не е послушен на друг, но од сега натаму да ги прима само своите помисли, да верува само во своето расудување.

Во тој несмирен начин на мислење се гнезди оној голем егоизам, луциферската гордост на еретиците и на сите опрелестени коишто не сакаат да се вратат.

Значи, нашиот Христос Којшто Е вистинската Светлина, Он да ги просветли и да ги управува чекорите на секој што сака да пријде кон Него.

Вие, пак, ако ја љубите умносрдечната молитва радосно тагувајте и плачете барајќи го Иисуса. Он ќе се открие во огнената љубов којашто ќе ги согори сите страсти. Ќе бидете како некој којшто е многу вљубен и којшто само што ќе се сети на личноста што ја љуби веднаш му затреперува срцето и му течат солзи од очите. Таков божествен ерос и оган на љубовта треба да гори во срцето. Штом ќе слушне или каже - Господи Иисусе Христе мој, слатка љубов!, или - Моја слатка Мајко, Пресвета Дево!, веднаш да течат солзи.

Сите светии сотворија многу пофални песни на нашата Пресвета. Јас, пак, бедниот, не најдов поубава и поблага пофалба, но да ја именувам и во секој момент да ѝ повикувам - Мајко моја! Слатка моја Мајчичке! Во твоите раце нека дојде мојата исходечка душа и од нив да Му биде предадена на нашиот Создател, Единородниот Твој Син. Ништо друго не посакуваме слатка наша Мајчичке - само во време на распламтување на божествениот ерос, во таа горешта љубов да ја предадеме душата; кога гори нашата душа и запира нашиот ум, кога во тивкото ветре дише благоухан здив и кога е покриена под облак; каде што чувствата престануваат да постојат и царува Воскопнеаниот, Еросот, Љубовта, Животот, секогаш благиот Иисус!

Затоа, чеда на Небесниот Отец и наследници на Неговото Царство, итајте, брзајте, плачете, радувајте се и излевајте солзи на љубов. Нурнете го својот ум во Оној Којшто Го погружи Своето тело во земја, за нас да нè спаси. Благиот Иисус слезе за ние да се воздигнеме. Умре и воскресна за нас да нè воскресне. Радувајте се и воскликнете затоа што се удостоивме да бидеме Негови чеда, да се насладуваме со Неговите вечни блага и уште од овде да се поздравуваме во Неговата бескрајна љубоB

ХРИСТОС ВОСКРЕСНА ОД МРТВИТЕ СО СМРТА СМРТА ЈА ПОБЕДИ И НА ТИЕ ВО ГРОБОВИТЕ ЖИВОТ ИМ ДАРИ

Кон врв
mali simo Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 22.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1132
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mali simo Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 09.Февруари.2007 во 11:22
Господи Исусе Христе сине Божји, помилуј ме мене грешниот
http://www.pravoslavieto.com/art/shkoli/trevnenska/Joanikij_p_Vitanov/Pantokrator_J_p_Vitanov_1836.jpg
ХРИСТОС ВОСКРЕСНА ОД МРТВИТЕ СО СМРТА СМРТА ЈА ПОБЕДИ И НА ТИЕ ВО ГРОБОВИТЕ ЖИВОТ ИМ ДАРИ

Кон врв
mali simo Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 22.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1132
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mali simo Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Февруари.2007 во 12:20
Originally posted by mali simo mali simo напиша:




.يا رب يسوع المسيح ابن اللّه الحيّ إرحمني أنا الخاطئ



ХРИСТОС ВОСКРЕСНА ОД МРТВИТЕ СО СМРТА СМРТА ЈА ПОБЕДИ И НА ТИЕ ВО ГРОБОВИТЕ ЖИВОТ ИМ ДАРИ

Кон врв
mali simo Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 22.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1132
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mali simo Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 02.Март.2007 во 09:28
БОЖЕ

ДАЈ МИ СМИРЕНОСТ ДА ГО ПРИФАТАМ ТОА ШТО НЕ МОЖАМ ДА ГО ПРОМЕНАМ,
ХРАБРОСТ ДА ГО ПРОМЕНАМ ТОА ШТО МОЖАМ,
И МУДРОСТ ТОА ДА ГО РАЗЛИКУВАМ.

АМИН
ХРИСТОС ВОСКРЕСНА ОД МРТВИТЕ СО СМРТА СМРТА ЈА ПОБЕДИ И НА ТИЕ ВО ГРОБОВИТЕ ЖИВОТ ИМ ДАРИ

Кон врв
aladin Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 30.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 2043
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај aladin Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 02.Март.2007 во 15:31

 

 


 

 

Кон врв
aladin Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 30.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 2043
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај aladin Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 02.Март.2007 во 15:32

 

Кон врв
mali simo Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 22.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1132
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mali simo Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 03.Март.2007 во 11:35

разговор за молитва:

http://www.youtube.com/watch?v=sG_3pZvMQ4g


прекрасно  мора да се види !
ХРИСТОС ВОСКРЕСНА ОД МРТВИТЕ СО СМРТА СМРТА ЈА ПОБЕДИ И НА ТИЕ ВО ГРОБОВИТЕ ЖИВОТ ИМ ДАРИ

Кон врв
mali simo Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 22.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1132
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mali simo Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 05.Март.2007 во 18:19
stpatrick.jpg

свети Патрик Ирски

LORICA(граден оклоп)

Се подигам денеска

Преку моќна сила,

Призивот кон Троица;

Преку верата во Троичноста,

Преку исповедањето на Единечноста

На Создателот на созданието.

Се подигам денеска

Преку силата на Христовото Рождество и Крштение,

Преку силата на Распетието Му и Погребението,

Преку силата на Воскресението Негово и Вознесение,

Преку силата на Пришествието Му во Денот суден.

Се подигам денеска

Преку силата на љубовта Херувимска,

Во послушание ангелско,

Во служение архангелско,

Во надеж на воскресение благонаградно,

Во молитвите на патријарсите,

Во проповедите на апостолите,

Во верата исповедничка,

Во чедноста на девствениците,

Во делата на праведниците.

Се подигам денеска

Со сила небесна,

Лач сончев,

Болскот на оган,

Секавичност молњина,

Витост на ветер,

Крепост земјина,

Јакост карпина.

Се подигам денеска

Преку Божјата сила да ме кормилари,

Божјата моќ да ме крепи,

Божјата премудрост да ме води,

Божјото око да гледа пред мене,

Божјото уво да ме услиши,

Божјата реч да глагола низ мене,

Божјата рака да ме пази,

Божјиот пат да лежи пред мене,

Божјиот штит да ме штити,

Божјите воинства да ме избават

Од примките демонски,

Од искушенијата порочни,

Од секој, кој ми снове зло,

Близу или далеку,

Сам или во мноштво.

Ги прибирам сиве овие благодатства денеска

Помеѓу мене и злото,

Против секоја сурова, безмилосна сила,

Која вражествува против телото ми и душата,

Против призиванија на лажни пророци,

Против црнозаконија незнабожечки,

Против лажезаконија еретички,

Против коварство идолопоклоно,

Против вражби на жени, ковачи и друиди,

Против секоја ука што на човека тело и душа му осквернува;

Христос денес нека ме заштити

Од отров, од палеж,

Од давење, од ранување,

Сè дур не се удостојам со штедро вознаградение.

Христос со мене, Христос пред мене, Христос зад мене,

Христос во мене, Христос под мене, Христос над мене,

Христос оддесно, Христос одлево,

Христос штом легнам, Христос штом седнам,

Христос во срцето на секој човек што мисли на мене,

Христос во устата на секој човек, кој говори за мене,

Христос во окото што ме гледа,

Христос во увото што ме слуша.

Се подигам денеска

Преку моќна сила,

Призивот кон Троица;

Преку верата во Троичноста,

Преку исповедањето на Единечноста

На Создателот на созданието.


амин


Изменето од mali simo - 05.Март.2007 во 18:36
ХРИСТОС ВОСКРЕСНА ОД МРТВИТЕ СО СМРТА СМРТА ЈА ПОБЕДИ И НА ТИЕ ВО ГРОБОВИТЕ ЖИВОТ ИМ ДАРИ

Кон врв
belichka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 30.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 2023
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај belichka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 06.Март.2007 во 08:48
Gospodi spasime od samata sebe....
Blagosloven e Onoj Koj ide vo imeto Gospodovo
Кон врв
RIS RES Кликни и види ги опциите
Група
Група
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Декември.2006
Статус: Офлајн
Поени: 11
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај RIS RES Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Март.2007 во 12:18

 

Jeromonah Irinej (Bulovic)

 

TUMACENJE MOLITVE ISUSOVE

OD SV. MARKA EFESKOGA

 

Baveci se izucavanjem dogmatskog ucenja sv. Marka Evgenika Efeskoga, tog stvarnog "Atlanta Pravoslavlja", no svrh toga i znacajnog bogoslova i velikog Oca Crkve, bili smo prinudjeni da izucimo i citav niz neizdatih dela njegovih. Medju njima naidjosmo i na ovaj spis koji predstavlja dogmatsko obrazlozenje i zasnivanje molitvene prakse pravoslavnoga monastva - "umne" ili "Isusove" molitve.

Ovaj spis sv. Marka, mada dosad neobjavljen u svojoj izvornoj formi, ipak je delimice poznat monaskoj i bogoslovskoj javnosti, i to ne samo iz citata i pomena o njemu u nekim naucnim raspravama, nego poglavito, iz postojece novogrcke parafraze, u "Filokaliji". U "Filokaliji" (Dobrotoljublju) je nas tekst ovako ozaglavljen: "Nekoga nepoznatoga svetitelja divna beseda o recima bozanstvene molitve Gospode Isuse Hriste, Sine Bozji, pomiluj me". Bez obzira na cinjenicu da prepisivac - parafrast - ili mozda redaktori "Filokalije" - nije znao ime pisca ovog teksta, njegova parafraza nije, rekli bismo, bas ni uspela, jer boluje od mnogorecja, te cesto teziste i jasnoca osnovnih misli bledi, a gdegde se i gubi. Stoga pri prevodu na srpski nismo ni uzimali u obzir tu parafrazu.

Izvorni tekst sv. Marka upoznali smo na osnovu triju grckih rukopisa iz 15-16. veka.

Kao bogoslov nepravedno potcenjivan od svih zapadnih i od nekih pravoslavnih ispitivaca njegova zivota i dela, sv. Marko Efeski i u ovom svom kratkom tumacenju molitve Isusove pruza dokaze - po nama - o dogmatskoj preciznosti, predanjskosti, duhovnosti i trezvenosti njegove misli, sto sve i predstavlja, mislimo, glavne odlike citavoga njegova zivotnog dela i svete licnosti njegove.

 

O RECIMA STO SE UNOSE U BOZANSTVENU MOLITVU

ILI O MOLITVI "GOSPODE ISUSE HRISTE, SINE BOZJI, POMILUJ ME!"

 

Nije nase da govorimo o tome kolika je sila molitve, i sta sve ona daruje onima koji je upotrebljavaju, i u kakve ih ljude izgradjuje. - Dakle, ove reci od kojih je ona sastavljena iznadjose u pocetku svesteni Oci nasi, ali ne smislise ih sami od sebe i po svojoj pameti, no svise, iz samoga bozanstvenoga Pisma i od vrhovnih ucenika Hristovih, uzese sebi polaziste, - ili, bolje receno, primise i nama predadose kao neko nasledje, koje njima sidje odozgo, od Oca nebeskoga. Tako dakle onima koji ne mogu iz iskustva da nauce i iz ovoga ce biti ocigledna bozanstvenost svestene ove molitve, kao i prorostvenost njezina. Mi, naime, verujemo da su bozanska prorocanstva, i duhovna otkrivenja, i glasi Bozji sve ono sto svestenim apostolima dade da kazu ili da napisu Hristos, koji u njima govorase. Elem, evo odmah prebozanstvenoga Pavla, koji kao da nam s trecega neba ovo dovikuje: "Niko ne moze Isusa Gospodom nazvati osim Duhom Svetim" (1. Kor. 12, 3), i time na zbilja divan nacin pomocu apofaticne (odricne) reci ukazuje na to da je prizivanje Gospoda Isusa stvar uzvisena i izvan mogucnosti mnogih ljudi. A Jovan slavni, koji grmljase propovedajuci duhovne stvari, zavrsne reci onoga uze za pocetak svojih reci, te nam ovako nekako nadoveza produzetak molitve: "Svaki duh koji priznaje da je Isus Hristos u telu dosao, od Boga je" (1. Jov. 4, 2). On se ovde posluzio potvrdnim (katafaticnim) izrazom, ali je i on, sledujuci Pavlu, postavio prizivanje i ispovedanje Isusa Hrista kao dar duhovne blagodati. Kao treci pak neka prodje ispred nas vrhunac i gornjak medju bogoslovima i neka nam pruzi ostatak ove molitve! Jer, kad Gospod zapita ucenike: "A vi sta velite ko sam ja?" - ovaj zarki ucenik preduhitri druge, po svom obicaju, i rece: "Ti si Hristos, Sin Bozji" (Mt. 16, 17). Ovo mu, kao sto je zasvedocio Spas, bi otkriveno odozgo, od Oca, ili - sto je isto - i od Duha Svetoga. - No pogledaj ove svestene ucenike gde se, kao god u kakvome krugu, jedan na drugoga nadovezuju i jedan od drugoga preuzima te bozanstvene reci, tako da zavrsna rec prethodnoga postaje pocetna iducem. Jer jedan veli: "Gospoda Isusa"; drugi: "Isusa Hrista"; a treci: "Hrista, Sina Bozjega". Tu je, kako rekosmo, spojen zavrsetak s pocetkom, kao u krugu; jer bilo da se kaze "Gospod" bilo "Sin Bozji", nikakve razlike nema, buduci da i jedan i drugi izraz ukazuje na Bozanstvo Jedinorodnoga i predocava nam Njegovu istoprirodnost i ravnocasnost s Ocem. Tako nam, eto, predadose blazeni apostoli da prizivamo i u Duhu Svetom ispovedamo Gospoda Isusa Hrista, Sina Bozjega; a to nam predadose njih trojica, i to najverodostojnijih, tim pre sto se i po bozanskome glasu svaka rec potvrdjuje trojicom svedoka. Cak ni redosled ove trojice nije besmislen: tajno predanje molitve pocinje naime od vremenski poslednjeg ucenika, pa zatim preko srednjega stize do prvoga, koji se bese vise od drugih priblizio Isusu, i to iz ljubavi prema Njemu. Mislim da je to simvol nasega sredjenog i ravnomernog duhovnog napredovanja i uspinjanja, kao i nasega sjedinjenja s Bogom u ljubavi, a pomocu delanja i sazercanja (prakse i teorije), ukoliko je Pavle slika delanja, prakse ("Vise od sviju njih" - veli on - "potrudih se"; 1. Kor. 15, 15), Jovan slika sazercanja ili teorije, a slika ljubavi Petar, za koga je posvedoceno da ljubi vecma nego drugi (sr. Jov. 21, 16).

Ne samo to, nego ove bozanstvene reci molitve - sto se da videti - nagovestavaju nase blagocestive dogmate, a opovrgavaju svaku jeres zlovernih. Recju "Gospode" naznamenava se bozanska priroda, te se time odbacuju oni koji zamisljaju da je Isus bio obican covek; recju "Isuse" obelezava se Njegova covecanska priroda, te se time odbijaju oni sto zamisljaju Njega samo Bogom koji se prividno prikazao kao covek; rec "Hriste" oznacava sobom obe prirode Njegove i tako ucutkuje one sto Ga priznaju i za Boga i za coveka, ali smatraju da su u Njemu odvojene jedna od druge ipostas bozanska i ipostas ljudska; a izraz "Sine Bozji", kojim se za bozansku prirodu Njegovu tvrdi da je i po sjedinjenju sa covecanskom neslivena, zapusava usta onima koji se usudjuju da uvode medjusobno mesanje i slivanje prirode bozanske i prirode covecanske u Hristu. Tako, eto, ove cetiri reci, kao reci Bozje i macevi duhovni, sasecaju dve sprege jeresi, i to jeresi dijametralno suprotnih medju sobom, no podjednako opakih i po bezboznosti ravnopravnih.

Tako su nam dakle predate ove bozanstvene reci, koje bi se s pravom mogle naimenovati stubom molitve i stubom pravoslavlja ujedno. I samim tim recima, bez dometanja icega vise, zadovoljavaju se oni koji poodmakose u uzrastanju po Hristu i usavrsise se duhom. Pa i svako od ovih bozanskih prorocanstava, kako ga izlozise bozanstveni apostoli, to jest "Gospode Isuse - Isuse Hriste - Hriste Sine Bozji", - ponekada pak i samo za se preslatko oslovljavanje jedino imenom "Isuse", - prigrljuju i usvajaju ti duhovni ljudi kao izvrsenje citavoga molitvenog posla, te ih kroz to ispunjava neiskazana duhovna radost, oni postaju ljudi van tela i sveta i udostojavaju se darova bozanskih. To znaju posveceni u molitvu. Onima pak koji su jos novorodjencad u Hristu i po vrlini nesavrseni predat je odgovarajuci dodatak - to su reci "pomiluj me". Ovaj dodatak ih cini svesnima svoje mere, kao i cinjenice da im je potrebno mnogo milosti od Boga, jer oni u molitvi kao da podrazavaju onoga slepca sto, zudeci da progleda, vikase za prolazecim Gospodom: "Isuse, pomiluj me!" (Mk. 10, 47). Neki, opet, hoteci uneti vise ljubavi, stavljaju molitvu u mnozinu i ovako je izgovaraju: "Gospode Isuse Hriste, Boze nas, pomiluj nas!". Znaju, naime, da je ljubav ispunjenje zakona i proroka (sr. Rim. 13, 10; Mt. 22, 40) jer u sebi sadrzi i ovozglavljuje svaku zapovest i svako delo duhovno, a s ljubavlju uvodeci i bracu u zajednicu molitve, time takvi ljudi i Boga jos vecma pozivaju na milost, zajednicki Ga oslovljavajuci Bogom i opstu milost istuci u Njega. Malo drugacije receno, bozanska milost silazi k nama kroz pravu veru u prave dogmate i kroz izvrsenje zapovesti Bozjih, a pokazalo se da i jedno i drugo od toga sadrzi ovaj kratki stih molitve.

Sto se tice bozanskih imena kroz koja sagledasmo tacnost dogmata, posmatrac ce naci da su ona u ovoj molitvi i vremenski po redu i redosledu postavljena, tako da ih mi izgovaramo po redu kako su se isprva i pojavila. Jer, Stari zavet pod imenom Gospod svuda propoveda Boga Slova, i pre i posle davanja Zakona, kao na primer: "Posla Gospod oganj od Gospoda" (1. M. 19, 24), i "Rece Gospod Gospodu mojemu" (Ps. 109, 1). Novi pak zavet, govoreci o ovaplocenju Njegovu, uvodi andjela koji mu odredjuje ime i govori Djevi: "Nadenuces mu ime Isus" (Lk. 1, 31), kako i bi nazvan, po recima bozanstvenoga Luke. Jer On, buduci - kao Bog - Gospod svega, hteo je da Svojim domostrojem u telu ljudskom postane i Spasitelj nas - a to u prevodu znaci ime Isus. A ime "Hristos", koje znaci obozenje primljene ljudske prirode, Sam On pre stradanja zabranjivase ucenicima da ikome govore dok po stradanju i vaskrsenju Petar smelo zbori: "Neka zna sav dom Izrailjev da je i Gospodom i Hristom Bog ucinio ovoga Isusa" (Dap. 2, 36). A Petar je s pravom tako zborio; jer, priroda nasa, primljena Bogom Logosom, odmah je bila pomazana primivsim je Bozanstvom, a postala je sto i Onaj Koji je pomaza, odnosno postala je ravnobozna, sabozna Bogu, tek nakon sto se Isus moj proslavio stradanjem i iz mrtvih vaskrsao. Znaci, tek tada je doslo vreme da se pojavi oslovljavanje imenom "Hristos" kada On ne samo sto se javi, cineci nam dobro sto nas u pocetku sazda i potom satrvene ponovo sazda i spase, vec i prirodu nasu na nebesa uzvede, sa Sobom je saproslavi i sedenja naporedo sa Ocem Bogom udostoji. Tek tada pocese i kao Sina Bozjeg i Boga da Ga objavljuju apostoli, koji ranije, na pocetku svoje propovedi, postovahu Njegovu zabranu i retko Ga tako nazivahu, dok kasnije, medjutim, sjajno Ga sa krovova propovedahu, kako im i On sam, Spasitelj, bejase prorekao. - Prema tome, bozanstvene reci ove molitve poredjane su po redosledu i shodno postupnom vremenskom pokazivanju vere, tako da se odasvud i iz svega u ovoj molitvi jasno i ocevidno ispoljava bogomudrost onih koji je sastavise i nama predadose: iz njene vernosti apostolskim ispovedanjima i predanjima, kao i iz cinjenice da ona projavljuje nase blagocestive dogmate i da nas potseca na vremena u koje nas Bog na razne nacine obasu dobrima Svoje bozanske ikonomije, vodeci nas pomocu odgovarajucih reci ka bogopostovanju.

Mi, eto, koliko mogosmo rekosmo o ovoj molitvi kao da uzbrasmo cveca sa kojega lepog i velikog drveta, a plod koji je skriven u njenim recima neka sabiraju drugi - neka ga sabiraju oni kojima je to omogucila dugotrajna vezba i podvig, koji postase kadri da predju duhovnu granicu i Bogu se priblizise.



Изменето од ACELERA - 19.Март.2007 во 14:15
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 89101112 21>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,297 секунди.