|
Социјализам или капитализам? |
Внеси реплика | страница <1 5152535455 61> |
Автор | |||||||||||||||||||
Македон
Сениор Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||
Бидејќи и самиот кажа дека ова се однесува на Римокатоличката Црква и дека во Православната Црква нештата биле поинакви, тогаш мислам дека и самиот можеш да го најдеш одговорот за таквото делење. Самиот факт што огромен дел од европските монарси застануваат во одбрана на Протсестантизмот, говори многу. Сите тие монарси се приклониле кон Протестантизмот, не поради тоа што верувале во тие догми, туку поради тоа што таму ја немала моќта на Папата, кој може да им ја загрози власта и да им создаде немири во државата по пат екскомуникации, интердикти, ослободување на поданиците од заклетва. Не случајно и голем дел од тие Цркви задржаа огромен дел од католичките нешта, со единствена разлика што монарсите застанаа на чело на Црквите, а не Папата.
Не би се сложил со ова, особено за некои деноминации. Но, сепак, ова не е подфорумот каде што треба тие догми да ги разгледуваме.
Не сите вредности ги прифати Црквата. Говорам секако, не за мали заедници, каде се и сешто е дозволено, туку за Православието и Римокатолицизмот и поголемите протестантски заедници.
Ова што го кажа е така, но во мошне мал дел од заедниците.
Не би се сложил дека една без друга не можеле. За тоа пример е световната власт на Папата. Нему воопшто не му требал некој световен владетел за да ја применува својата власт и моќ.
Се согласувам и јас со тебе дека денес нормално е секуларното општество и еднаквоста на сите пред законите.
Има многу развиени земји каде што Црквата сеуште има големо влијание врз политичката власт, а кои се развиени, како што се Италија, Грција, а донекаде и во делови од Германија.
Постулатот дека сите се еднакви пред Бога, не значи дека сите мора и материјално еднакви да бидеме. Не кажа ли Христос на Бога да Му го дадеме Божјото, а на Царот царевото? Пак ќе кажам, ниту Христос, ниту св.Павле не говорат за материјална еднаквост, особено не за присилна. Да, говорат за љубов кон ближниот, прошката, милоста, помошта на сиромашните, па дури и кога говорат за совршенството, говорат и за давање на се што се поседува, како што и сториле светците, но не говорат на начин на кој говори социјализмот. Дали повикуваат Христос и св.Павле на бунт против власта? Дури кога Христијанството беше признаено, па дури и кога св.Константин го прими истото, тој воопшто не го стори тоа по револуционерен пат и не создаде присилна еднаквост.
Да, овие нешта се во согласност со Христијанството.
Ако социјализмот би бил онака како што ти велиш дека би бил, тогаш, верувам дека никој не би се противел на такво нешто. Но, за жал, не е. Toa за што ти говориш е идеализам. Сметам сите социјалисти, вклучително и Маркс грешат кога сметаат дека социјализтичкото учење може да се базира и на Евангелието или религијата. Не би набројувал цитати од Евангелијата и Посланијата на св.Апостол Павле кои се во спротивност со она за што говори Маркс.
Platenik, јас не негирам дека се случуваат овие нешта, но пак и не може да говориме дека се случуваат секаде и секогаш. Зарем сите крадат? Сите ли лажат и вршат финансиски проневери? Не заборавај дека токму капиталистичките држави имаат мошне моќна регулатива која сите овие појави ги санкционира, притоа мошне ефективно. Зарем не постои чесна заработка? Зарем не постојат луѓе кои чесно заработиле? Заработката, односно профитот, не се лоши сами по себе, лоша е алчноста и себичноста. Поседувањето многу профит за некого може да значи и зголемено помагање на ближниот.
Сакаш да ми кажеш дека марксизмот и социјализмот беа нешто морално? Не би сакал сега да го цитирам Светото Писмо за бракот, па да го споредиме напишаното со она што го кажал Маркс, затоа што мислам дека нема потреба, веднаш ќе се досетиш кон што целам. Да не говорам пак за одземањето на средствата за производство.
Проблемот со криминалот и незаконските активности не може целосно да се реши, независно какви закони и да бидат донесени.
Platenik, доколку некој пуши дома, односно со тоа не го загрозува здравјето на другиот, зошто државата да му го забрани тоа? Се додека секој самиот управува со своите постапки и последиците од тие постапки не засегаат друг, никој ниту смее, ниту може да забрани нешто. Секој е господар на својот живот. Дури ако сака, слободно може и да си го одземе. На таквиот може да му се укаже, објасни, но како ќе му се забрани? И пиењето алкохол е штетно по здравјето, исто како можеби и кафето донекаде, но, со тоа не се засегнува некој друг, туку самата личност која решила да пуши и пие. Не случајно се забранува насекаде во светот пушење на јавно место. Дури и бранот поскапувања на цигарите, се должи токму дел од парите кои се трошат за набавка на цигари да се наменат за фондовите за здравствено осигурување, за да не се оптоварат прекумерно истите доколку подоцна се зголеми бројот на заболени од канцери, а и со тоа да има можност државата да обезбеди бесплатна хемотерапија, радиотерапија, цитостатици за оние болести чие лекување целосно го покрива.
Јас пак мислам дека тој кој крадел, убивал или нешто слично, нема ниту потреба од прошка, ниту потреба од свештеници, Црква или нешто слично, затоа што самиот нема да го бара тоа. Точно е дека односот на политичарите кон Црквата е лицемерен, мошне често, целосно се сложувам, но тоа зависи од самата личност. Можеби политичарот не верува во ништо, но секако, се обидува да земе политички поени со тоа што ќе биде виден в недела на богослужба, на празници истотака. Тоа не е верник, далеку е од верник. Патем, простувањето не е онака како што мислиш, дури и свештениците одговараат пред некого, а знаеш добро дека грешките во Црквата некого можат да го чинат уништување на сета кариера и разрешување од свештеник.
Секако дека грабежот во ниту еден случај не е оправдан, како што не е ниту продавањето индулгенции и измамувањето на народот.
Пријателе, во секој систем, како што вели нашиот народ, доколку некој си ја пружа ногата подолго од чергата, треба да очекува санкции. Доколку не е така, тогаш сиот систем ќе пропадне. Сведоци бевме на кризата во 2008 токму поради давањето кредити без покритие од страна на некои банки. Неможноста да ги наплатат, резултираше со нивно пропаѓање, што со себе повлече оргомен број банки и претпријатија.
Другите земји, бидејќи немаат можност да се развијат како што имаат и развиените капиталистички држави, постои можност да се развијат по пат на странски инвецтиции и создавање поволна клима за бизнис, како што е создавање здрав правен систем, инвестирање во образованието, технологијата. Сетоа тоа може да помогне да се развие определена држава. Секако, не очекуваме развој како оној на САД, но, постои можност за создавање функционална држава. И како што кажав во претходниот пост, потребна е и нормална политичка состојба, како на внатрешен, така и на надворешен план. Пример за тоа е Ирак, која поседува огромни природни богатства, но, поради политичката ситуација, од една од најбогатите земји во тој крај на светот стана најсиромашна.
Доколку се случи ова за кое говориш, не очекуваат трагедии, кои нема никогаш да можеме да ги заборавиме. Доколку ни се случат пак диктатури на пролетаријатот, знаеме што ќе биде следното. Постојаната реформа на капитализмот е потребна и е нешто кое треба да се спроведува, но, доколку тоа доведе до појава на социјализам и диктатура на пролетаријатот, подобро е воопшто да не го менуваме. Вака барем слободата на личноста, човековите права, слободата на мисла, уверување и верување не ни се загрозени. А слободата доколку ја изгубиме, нема да ни бидат потребни ниту еднаквост, ниту рамномерна распределба на профитот. Изменето од Македон - 23.Јануари.2011 во 00:18 |
|||||||||||||||||||
brza
Сениор Регистриран: 06.Февруари.2006 Локација: vidiFOTOupotpis Статус: Офлајн Поени: 34534 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||
....ne te mrzeshe?
|
|||||||||||||||||||
Patriotizmot e poslednoto skrivalishte na kriminalcite.-Albert Einstein
Mokjta od sekogash privlekuvala lugje so nizok moral.-Albert Einstein |
|||||||||||||||||||
Platenik
Сениор Регистриран: 29.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 3600 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||
Капиталистичкото општество ќе трансформира по еволутивен пат. Тоа што некој сакал да го направи во минатот по револуционерен пат, се покажа дека можел да има релативен кус на траење.
Со оглед дека социјализмот на скалата на разитокот на општествените системи стои на повисоко скалило, барем според општо прифатената методологија, тогаш може слободно да се каже дека капиталистичкото општество ќе се трансформира по еволутивен пат во социјалистичко. Пак ќе повторам, не онај социјализам кој ние го познававме или го познаваме од книгите, туку некое посовремено, порамноправно социјалистичко општество. Општество во кое човечките права и слободи ќе бидат загарантирани. |
|||||||||||||||||||
Гроф Игнатиев: "Ви се обрнувам Вам (г-дин Бахмачев), дека ЈАС ЈА СОЗДАДОВ ВЕЛИКА БУГАРИЈА, ЗАРАДИ РУСКИТЕ ИНТЕРЕСИ на исток "- (М.Цемовиќ - " Маќедонски проблеми и Маќедонци", Београд, 1913 ,33.)“
|
|||||||||||||||||||
Македон
Сениор Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||
Зарем не беше и Маркс заговорник на револуционерните промени во општеството?
Таа методологија повеќе не важи. Сега, таквата поделба е изоставена дури и од учебниците по историја и заменета е со нова.
Зарем веруваш дека е можна целосна еднаквост, а без притоа да не биде нарушено некое човеково право? Јас сметам дека тоа е невозможно. Во најмал случај, правото на сопственост ќе биде повредено. |
|||||||||||||||||||
Platenik
Сениор Регистриран: 29.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 3600 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||
Ако Маркс бил поборник на револуционерни промени, незначи дека тоа е во камен изделкано. Неговата визија била дека може и на тој начин да се стигне до порамноправно општество. Праксата го покажа тоа дека може да се дојде до тоа општество, ама само декларативно. Дали свеста на граѓаните била до тој степен да може да го разбере системот е сосема друга работа.
Едно бебе прво треба да научи да лази, да се исправи, да прооди, па после да може да трча. Таа методологија е општо прифатена и се изучува во сите држави, без разлика на нивното политчко уредување. Робовладетелство, феудализам, либерален капитализам, државен капитализам, социјализам...... Дали тоа некој во учебниците ќе го вметне или не или на кои сегменти од развитокот на општеставата авторите ќе се фокусираат, не е воопшто меродавно. Во сите академски кругови, таа проблематика се разработува баш според таа јасно дефинирана методологија. Што занчи целосна еднаквост? Според начинот на кој разбираме светот и како треба да се регулираат односите во него, потполна еднаквост неможе да има. Меѓутоа верувам во системот на порамномерна распределба, вреднување на трудот не според профитот, туку според корисната вредност на крајниот резултат од вложениот труд. Никој не вели дека правото на сопственост да се прекрши, туку на некој начин да се квантифицира сопственоста, односно утврди кое ниво на сосптвеност ќе биде прифатливо. 3 куќи, 5 автомобили, 2 фабрики, 4 хотела, 5-6 болници...... колку? Едно е сигурно, ако небеше тој социјализам и останеше капиталистичкото општество, Македонците од Република Македонија денес ќе беа Јужни Срби, исто како што се Македонците Бугари во Бугарија или Грци во Грција. Сите оние кои ќе останеле да се борат за македонштината би биле остранети, маргинализрани, необразовани, без сопствен литературен јазик.... и многу други работи. Сега е веќе друга песна, можеме да се носиме рамноправно против сите оние кои ја негираат Македонија и македонскиот народ, а најмногу против оние силни ...фили, ...мани. Веќе реков, ниту едниот систем е толку бел, ниту пак другиот е толку црн. Се треба да се анализира објективно, да се потенцираат добрите страни и придобивките, ама да се критикуваат и аномалиите, без разлика за кое општествено политичко уредување станува збор. |
|||||||||||||||||||
Гроф Игнатиев: "Ви се обрнувам Вам (г-дин Бахмачев), дека ЈАС ЈА СОЗДАДОВ ВЕЛИКА БУГАРИЈА, ЗАРАДИ РУСКИТЕ ИНТЕРЕСИ на исток "- (М.Цемовиќ - " Маќедонски проблеми и Маќедонци", Београд, 1913 ,33.)“
|
|||||||||||||||||||
brza
Сениор Регистриран: 06.Февруари.2006 Локација: vidiFOTOupotpis Статус: Офлајн Поени: 34534 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||
''Едно е сигурно, ако небеше тој социјализам и останеше капиталистичкото
општество, Македонците од Република Македонија денес ќе беа Јужни Срби,
исто како што се Македонците Бугари во Бугарија или Грци во Грција. Сите
оние кои ќе останеле да се борат за македонштината би биле остранети,
маргинализрани, необразовани, без сопствен литературен јазик.... и многу
други работи.''
...toa znachi samo deka ,...edinstveno makedoncive ....se ofajdile od socijalizmot! |
|||||||||||||||||||
Patriotizmot e poslednoto skrivalishte na kriminalcite.-Albert Einstein
Mokjta od sekogash privlekuvala lugje so nizok moral.-Albert Einstein |
|||||||||||||||||||
Joshua_Tree
Сениор Регистриран: 27.Јуни.2007 Статус: Офлајн Поени: 6477 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||
...jes of skroz
...ke se raduvame na poklonot uste malku |
|||||||||||||||||||
“Talk, talk, talk: the utter and heartbreaking stupidity of words.”
― William Faulkner, Mosquitoes |
|||||||||||||||||||
Македон
Сениор Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||
Сега ќе те вратам назад и ќе те потсетам дека кажавте дека Маркс не бил побиен? А ете, самиот ти велиш дека е побиен.Тоа е она за што трубам цело време, а за што ми е мило дека се согласивме.
Сега, барем во учебниците, тој период се дели на нов и најнов период, а не како порано, на капиталистички и социјалистички.
Но, некои луѓе имаат и повеќе од тоа определување? Зарем повторно нема да им се повреди правото на сопственост? Зарем не е побезболно тоа за кое говориш да се постигне со пропорционално одданочување?
Со ова нема да се согласам целосно. Дури и капиталистичките земји во текот на НОБ, прифатија дека македонскиот народ заслужува да има своја држава, како федерација, но заслужува. За тоа сведочат и дописите од Велика Британија. Точно е дека социјалистите први му ги признаа правата на македонскиот народ, но и капиталистите потоа ја прифатија реалноста.
Со ова се согласувам. |
|||||||||||||||||||
kejt-d-grejt
Сениор Регистриран: 05.Ноември.2007 Статус: Офлајн Поени: 6228 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||
абре како не ве мрзи
|
|||||||||||||||||||
се' што е убаво во животот е поезија. сето друго е проза
|
|||||||||||||||||||
Platenik
Сениор Регистриран: 29.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 3600 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||
Македоне,
Мислам дека премногу се дружиш со бугаризираните, ака Бугари, на под форумот историја. Недозволувај дружбата да има влијание. Маркс никој го нема побиено кога станува збор за економијата, односно како се регулираат односите во капиталистичкото општество и како тоа во суштина функционира. Каков метод тој предлага за да се надминат аномалиите во капиталистичкиот систем е сосема друга работа. Праксата или поточно несвесните луѓе, да бидам попрецизен го побија неговиот “метод“. Рековме еднаш, се што брзо расте, брзо и вене. Револуционерните промени се брзи, нагли кои можат да резултираат во несакани косеквенци, додека еволутивните промени се бавни, спори но им даваат доволно време на луѓето да се прилагодат на промените. Се разбира дека еволутивните промени резултираат во подолготрајни и поиздржани ефекти. Еден од методите на прамномерно редистрибуција на стекнатото богатство е пропорционалниот метод на оданочување. За тоа колку капиталистичките земји згрешиле во однос на Македонија и колку си ја увиделе грешката, на сите ни е јасно. До денденешен ги чувствуваме последиците од нивните грешки. Грција и Бугарија се создадени од нив. Македонија е поделена на свери на влијание, на сверите за кои се залагале големите сили, нели? Македонците од Егејска Македонија биле попрашувани со пестициди како да се инсекти (се разбира дека карикирам, со напалм) од тие кои многу се секирале за човековите права и нациналните чувства за тој народ. Грешките направени во минатото, од страна на капиталистички земји, се разбира дека несакаат да си ги признаат, ниту пак ќе ги признаат. Зарем не е тоа толку јасно кога ќе се погледнат европските интегративни процеси и двојните стандарди кои (ни) се наметнуваат? Сепак сметам дека треба побјективно да се гледа на нештата, по можност без политчка обоеност на коментарите. Без некој поголем излив на емоции, спрема едната или другата политичка опција. Изменето од Platenik - 26.Јануари.2011 во 02:52 |
|||||||||||||||||||
Гроф Игнатиев: "Ви се обрнувам Вам (г-дин Бахмачев), дека ЈАС ЈА СОЗДАДОВ ВЕЛИКА БУГАРИЈА, ЗАРАДИ РУСКИТЕ ИНТЕРЕСИ на исток "- (М.Цемовиќ - " Маќедонски проблеми и Маќедонци", Београд, 1913 ,33.)“
|
|||||||||||||||||||
Zlatnik
Сениор Регистриран: 23.Август.2005 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 2605 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||
Гледам дека со Платеник имам/е идентичен став по однос на ова прашање, бидејќи и тој е на ставот кој јас го изложив во моите неколку претходни пораки.
Но, не ми е јасно, што мислат другите (кои не мислат како нас), дали капитализмот е последно општество во развојот на цивилизацијата? Дали со него ќе се запре развојот? Зарем самиот негов (капиталистички) досегашен развој не ви дава причина за да се запрашате: „што понатаму?“ |
|||||||||||||||||||
Неоттуѓиво е правото на секој поединец да живее во својата заблуда!
|
|||||||||||||||||||
Platenik
Сениор Регистриран: 29.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 3600 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||
Ако сакаш да ги вулгаризираш работите, можеш слободно, но убеден сум дека тоа нема да ги реши проблемите. Јас верувам дека многу дуги се офјадиле од убрзаниот процес на воведувањето на социјализмот. Најмногу оние кои живеат во високо развиените капиталистички општества. Образованието, универзалната здравствена и социјална заштита, пензиската заштита се изнудени придобивки во тие системи, кои придобивки се дијаметрално спротивни со природата на капиталистичкиот систем. Сите овие категории се сметаат, во капиталистичката теорија, како непродуктивни трошоци. Никој ништо никому недава за џабе. Некој требал да се избори за тие придобивки или да пролее крв. Некој кој располагал со капиталот требал да дојде до онај степен кога ќе сфати дека здравата и образована нација (значи непродуктивните трошоци) и делењето на профитот со широките народни маси или со оние кои можат само да го продаваат својот труд и знаење ќе отвори многу пошироки хоризонти. Со зголемувањето на куповната моќ на населението ќе се обезбедат предуслови за проширена репродукција и нови и поголеми профити. За жал, во некои капиталистички земји, ова сеуште неможат да го разберат, па профитот сеуште е главниот двигател на економијата. Тоа само докажува дека рецесиите и кризите не се природни циклични појави туку дека се должат на несоодветните ситемски решенија и лошите менаџерски практики. |
|||||||||||||||||||
Гроф Игнатиев: "Ви се обрнувам Вам (г-дин Бахмачев), дека ЈАС ЈА СОЗДАДОВ ВЕЛИКА БУГАРИЈА, ЗАРАДИ РУСКИТЕ ИНТЕРЕСИ на исток "- (М.Цемовиќ - " Маќедонски проблеми и Маќедонци", Београд, 1913 ,33.)“
|
|||||||||||||||||||
DragancoLeskoec
Сениор Регистриран: 01.Август.2009 Статус: Офлајн Поени: 984 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||
Апсолутно не.Како шо се развива човековата свест, ќе се развива и начинот на комуникација меѓу луѓето и уредувањето на нивниот заеднички дом, Земјата. |
|||||||||||||||||||
Platenik
Сениор Регистриран: 29.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 3600 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||
Златник, Само ќе го надополнам твојот коментар. Капиталистичкото општество после оваа криза, никогаш нема да биде исто како она што го познававме до кризата. Значи може веќе да се насетат некои промени. Во една прилика Џорџ Буш изјави, бев приморан да ги напуштам капиталистичките принципи со цел да го заштитам капиталистичкиот систем. Што тоа значи?! Продолжување на агонијата или одржување на уловите за оние кои имаат, пак да имаат. Зарем откупувањето за сторените грешки и лошото менаџирање треба да биде награда на оние кои го доведоа целокупниот финансиски систем пред колапс? Очајни луѓе прнудени се да применуваат очајни мерки. Но и тоа е разбирливо, целта ги оправдува средствата, посебно ако незнаат како со капиталистички принципи да ја постигната целта. Се бара заеднички да ги поднесеме последиците кои се резултат од политчките убедувања на одредена група на луѓе и нивната визија како треба да функционира системот. Во сите нормални држави таквите луѓе треба да одговараат за сторените криминални дела. Несмее да се дозволи некој таквите личности да ги вади од калта или да ги наградува до 100 милиони доалри годишно, за нивните „заслуги“. Капитализмот се разбира дека не е иделаното општество, а на човештвото не му останува ништо друго сем да учи од сторените грешки, недозволува да му се повторуваат и со стекнатите искуства да се стреми кон идеалот за порамноправно општество. |
|||||||||||||||||||
Гроф Игнатиев: "Ви се обрнувам Вам (г-дин Бахмачев), дека ЈАС ЈА СОЗДАДОВ ВЕЛИКА БУГАРИЈА, ЗАРАДИ РУСКИТЕ ИНТЕРЕСИ на исток "- (М.Цемовиќ - " Маќедонски проблеми и Маќедонци", Београд, 1913 ,33.)“
|
|||||||||||||||||||
Внеси реплика | страница <1 5152535455 61> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |