|
Григориј Акиндин |
Внеси реплика | страница 123 7> |
Автор | ||||
mungos80
Модератор АНАРХИСТ Регистриран: 21.Октомври.2009 Статус: Офлајн Поени: 4330 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Испратена: 28.Април.2010 во 01:35 |
|||
Григориј Акиндин бил Македонец роден на почетокот на четиринаесетиот век во Прилеп, Македонија, тогаш во Византија. Родното му име не е познато, а Григориј е неговото монашко име. Акиндинос пак е прекарот му, што значи „непогрешлив“. Осуден е како еретик посмртно на Соборот во 1351 година.
Отпрвин се школувал во Битола. Високо образование стекнал во Солун кај најистакнатите византиски филозофи, реторичари и книжевници. Својата филозофска и богословска надградба ја стекнал кај тогашните авторитети Тома Магистер, Григориј Палама, Бернард Варлаам и други, кои биле главните протагонисти на актуелните идејни тенденции за тоа време - схоластичниот рационализам и митскиот експресионизам (чии протагонисти биле исихастите). Граматичкото искуство пак го стекнал во Бероја. Во почетокот се обидувал да ги сообрази искуствата од исихастите и рационалистите, подеднакво слушајќи ги предавањата на исихастот Григориј Палама и на рационалистот Бернард Варлаам. Од првиот се запознал со суштината на платонизмот, елинските митови и теософската мистика, а од вториот му станала поблиска схоластиката на Дунс Скот, Вилем Окански и Рајмунд Лул. Првичното негово колебање било надвладано со определбата да се подржува рационалистичкото учење на Варлаам. По поразот на Варлаам на Соборот од 10 јуни 1341 година Акиндин бил директно вклучен во спорот против исихастите, поттикнат од византискиот патриарх Јоан XII Калека, да пишува против догматските и фолозофски ставови на Палама. Сериозноста на полемиката го мотивирала Палама да напише посебен памфлет од 621 стих против Акиндин, каде што го нарекува „овчар“, што за тоа време било грдо навредување на Словените од страна на Византијците. Исихастичко-рационалистичкиот спор предводен од Григориј Палама и од Григориј Акиндин добил широка богословско-филозофска, но и општествена димензија - провоцирајќи и политичка конфронтација внатре во Византија. На страна на исихастите се определил Јоан Кантакузин, а на страна на рационалистите застанале царицата Ана Савојска и патријархот Калека. Тогаш учението на Акиндин стекнало поширока поддршка и добило офизијален статус. На Соборот во 1345 година, повторно било потврдено за поисправно рационалистичкото учење на Акиндин. Но, поттикнати од моќта на Кантакузин, општествено-политичките состојби се свртеле. Тоа било причина царицата Ана да застане на страна на исихастие, па на новиот свикан Собор во 1347 година учењето на Акиндин да биде прогласено за штетно за православната богословска догматика. Веќе на следниот Собор во 1351 година Акиндин се поистоветил како истомисленик со Бернард Варлаам и бил анатемосан. Сепак, конечниот идеолошки пораз на следбениците на рационализмот на Варлаам и Акиндин се заклучил на Соборот во 1368 година, на кој протагонистот на исихазмот Григориј Палама (солунски митрополит) бил канонизиран за светител. Меѓу осудените и прогонети следбеници на учењето на Акиндин се среќаваат монах Теодорит, Пиропул, Фодул, Прохор Кидон, а меѓу нив секако имало и македонски богослови, книжевници и обични монаси. Григориј Акиндин би исклучителен теолог, филозоф и книжевник во чиишто јавни настапи и книжевни дела се претставувал како длабок мислител и полемичар со рационално чувство. Поставувајќи се на страната на рационалистичките идеи, тој не ги поддржувал формите на веќе откриените филозофски и културолошки погледи во западната цивилизација - како што бил обвинет од неговите противници, исихастичките мистичати. Напротив, тој правел обид да ги дефинира новите хуманистички и ренесансни пројави и истите да ги акомодира во православно-догматска теорија и суштина. Општествено-политичката криза во центарот на Византиската империја била причина полигонот за судирот меѓу идеите и развојните тенденции да се дислоцира на македонски терен. Во Света Гора и во Солун престојувале најистакнатите претставници на обете идеи од она време. Во педизвиканите идејни конфронтаии се вклучувале и словенските монаси од светогорските манастири. Голем интерес пројавувале и словенските ученици во Солун, кои ги следеле предавањата на идејни протагонисти од двете спротивни идејни страни. И токму македонскиот „Словен“ од Прилеп Григориј Акиндин се издигнал и до рангот носител на идејна страна во веќе споменатата конфронтација. Речиси сите дела на Акиндин се однесувале на спорот меѓу исихастите и рационалистите. Неговите дела , поради своите идеи биле масовно забранувани и уништувани како еретички творечки пројави. Затоа и не е целосно согледан корпусот на неговите филозофски и книжевни дела. Главно негово дело е „Шесте приговори против ереста на Палама“. Евидентирани се уште неколку состави, од кои попознати се: пет „Книги против Варлаам“, две „Паламини испоеди на верата“, многубројни писма, „509 јампски стихови за заблудите на Палама“, „Говор испратен до патријархот Јоан Калека во почетокот на спорот“ и други. Нему му се припишува и авторството на делото „За суштината и енергијата“, чијшто број книги е меѓу 6 и 8. Во 1616 година се издале само првите две книги од страна на Јакоб Грецер, а истото издание го препечатил опатот Ж.П.Мињ во 1865 година. Своевиден епиграфски прилог кон овој текст дал и Ј.Филоски, кој во 1972 година пронашол примерок од ова дело во венецијанската библиотека Марциана што содржело шест книги. Esej za negoEsej za nego Изменето од mungos80 - 28.Април.2010 во 09:30 |
||||
“Додека ние се боревме,мизерувавме и гиневме,некои од народните пари си купуваат куќи и трупаат богатство“ - Ѓорѓи Сугарев
|
||||
чоли
Сениор Регистриран: 15.Ноември.2008 Статус: Офлајн Поени: 2973 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Григориј Акиндин бил Византиец (Ромеец)роден на почетокот на четиринаесетиот век во Прилеп тема Бугариjа... |
||||
mungos80
Модератор АНАРХИСТ Регистриран: 21.Октомври.2009 Статус: Офлајн Поени: 4330 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Роден в македонскиот град Прилеп Ovaa e od tvojot link, Изменето од Македон - 28.Април.2010 во 16:33 |
||||
“Додека ние се боревме,мизерувавме и гиневме,некои од народните пари си купуваат куќи и трупаат богатство“ - Ѓорѓи Сугарев
|
||||
чоли
Сениор Регистриран: 15.Ноември.2008 Статус: Офлајн Поени: 2973 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Ке ти дам 5 линка каде пише што е Бугарин од Прилеп, ама што од ова? Тоj си е класичен Ромеец - пише на грцки език, учества во духовниот и политички живот на Источното ромеjско царство. Осуден е заради сектанството си, а не зоштото е различен од Грк. Изменето од Македон - 28.Април.2010 во 16:34 |
||||
Мунгос - цензорот на Мисирков
|
||||
чоли
Сениор Регистриран: 15.Ноември.2008 Статус: Офлајн Поени: 2973 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Еден од бележитите личности во религиозните борби во Византија во првата половина на XIV век е монахот Григориј Акиндин, автор на занимливи богословски трудови. Неговите сочинениja се сметаат како едни од највредните извори за проучување на тоа духовно движење, кое претставува «борба на западната рационални и трезва схоластика со источниот чудна богословски мистика". Григориј Акиндин, според јасна ознака на нашите извори, е потекнува од градот Прилеп, и тоа од бугарски род. «Акиндин потекнува од бугарски род, извештава за него еден од нашите историски извори, гранки во Битолско и изучи елинската мудрост во големиот град Солун ...»
Реч произнесена од академик Иван Дуjчев во Прилеп 1941 г. |
||||
eptendosadno1
Сениор ОРТОДОКСЕН АТЕИСТ Регистриран: 30.Март.2010 Статус: Офлајн Поени: 1149 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Дали тоа има било каква врска со Душановиот Законик ? |
||||
mungos80
Модератор АНАРХИСТ Регистриран: 21.Октомври.2009 Статус: Офлајн Поени: 4330 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
100 ако сакаш Прилеп е град во Македонија. Изменето од Македон - 28.Април.2010 во 16:34 |
||||
“Додека ние се боревме,мизерувавме и гиневме,некои од народните пари си купуваат куќи и трупаат богатство“ - Ѓорѓи Сугарев
|
||||
чоли
Сениор Регистриран: 15.Ноември.2008 Статус: Офлајн Поени: 2973 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Сега е град во Македониjа. Преди 70 години е бил град во Jужна Србиjа. Преди 100 години е бил град во Косовски вилает од Западна Румелиjа. Преди 650 години е бил во Душановото царство. Преди 1000 години е бил во Тема Бугариjа. Григориj Акиндин е роден около 1300 г. Дали по тоа време Прилеп е бил во тема Бугариjа? Мислим, че е бил точно там. Тема Македониjа е била се уште каj Одрин. ------ Григориj Акиндин си е Ромеец ако, че дури неговиот опонент Григориj Палама свидетелствува што тоj е од бугарски произход. Документ за ова е открил акд. Jордан Иванов и е приложен во неговиот труд "Бугарските старини во Македониjа" (има го во интернет во формат "Deja Vu") |
||||
mungos80
Модератор АНАРХИСТ Регистриран: 21.Октомври.2009 Статус: Офлајн Поени: 4330 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Чоли вие денес сте тема еу пред тоа бевте варшавски пакт.Тоа аналогно вели дека вие сте биле евопски унијати,варшавци,....
Прилеп од секогаш бил во Македонија,утре некој во некој атлас можи и французи да не пиши,ама тоа е негов став а не на прилепчани или македонци. Прилеп и населението не се менувало со промената на окупаторот на територијата.Така да народот кој живеел до пред турците и послем турците е истиот народ.Исто како што бил и послем србите и бугарите.Тој народ си останал македонски народ. Јордан Иванов и неговиот труд го имам и го имам постирано,објасни како тој стигнал до делата,со тоа што собирале се од манастирите,црквите и од домовите на македонецот.Имаше еден докмент од повик на еден поп од Кичевско,и затоа што јазикот бил македонски и за да вие го присвоите и тоа како ваше напишал Иванов ова бил народен јазик. Е па чоли тој народен јазик е јазикот на Македонците а не вашиот руски јазик. Ако знаеш нешто за овј Македонец постирај ако не не објаснувај од каде е Прилеп. |
||||
“Додека ние се боревме,мизерувавме и гиневме,некои од народните пари си купуваат куќи и трупаат богатство“ - Ѓорѓи Сугарев
|
||||
eptendosadno1
Сениор ОРТОДОКСЕН АТЕИСТ Регистриран: 30.Март.2010 Статус: Офлајн Поени: 1149 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
" тоj е од бугарски произход." Тоа значи дека истот е Куман , Влав , Узи , Татар ? Што е тоа “Бугар“ во тој период ? Изменето од eptendosadno1 - 28.Април.2010 во 18:23 |
||||
чоли
Сениор Регистриран: 15.Ноември.2008 Статус: Офлајн Поени: 2973 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Овоj пост си го премести во темата за 100-те %... Тука речи нешто за Григориj Акиндин -Македонецот и за неговата "ерес"... |
||||
eptendosadno1
Сениор ОРТОДОКСЕН АТЕИСТ Регистриран: 30.Март.2010 Статус: Офлајн Поени: 1149 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Не ти се одговара на тоа прашање , нели ? Бугарину , ние знаеме дека Ерменецот Василиј бил Македонец , само затоа што е роден во темата Македонија , но Македонец не бил по произход . Па затоа е делеку од здравиот разум да се именува ерменскиот јазик како ПРОТОмакедонски , или нешто слично , да се зборува за нивниот македонски произход , или да го обвиниме Василиј за “ неговиот ерес “ само затоа што бил Македонец а не Василиј I Ерменец . Кога не постои можноста логиката , фактите да се искористат во полемиката , тогаш истата е безсмислена . Тука речи нешто за Григориj Акиндин -Македонецот и за неговата "ерес"... Да кажам нешто и за Григориj Акиндин . Во негово време Бугар имало поинакво значање од тоа што било во 8, 9 век , и нема онакво значење какво што бугарската историографија им го сервира на своите конзументи , односно онакво значење какво што тебе ти се сака . Изменето од eptendosadno1 - 28.Април.2010 во 23:01 |
||||
чоли
Сениор Регистриран: 15.Ноември.2008 Статус: Офлајн Поени: 2973 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Во времето на Григориj Акиндин (првата половина на ХІV век) поимот "Бугар" е имал истото значение кое имал во VІІІ и ІХ век. Види кореспонденциjата на цар Калоjан со папа Инокентиj ІІІ |
||||
Boogie
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Модератор Слобода или Смрт Регистриран: 26.Октомври.2005 Статус: Офлајн Поени: 10652 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Абе ајде,ти тоа озбилно а
|
||||
Внеси реплика | страница 123 7> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |