IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > Македонија и Свет > Историја
  Активни теми Активни теми RSS - Историски погледи на црковните прашања
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

Историски погледи на црковните прашања

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 2627282930 37>
Автор
Порака
чоли Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 15.Ноември.2008
Статус: Офлајн
Поени: 2973
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај чоли Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Март.2010 во 10:04
А сега за приемственоста на Охридската Архиепископиjа спремо Бугарската патриаршиjа. Да си спомним вториот Хрисовул на Василиj ІІ:

...донесуваме, што и актуелниот пресвети архиепископ да поседува и управува со сите бугарски епископства како и сите други градови, кои беа под власта на царот Петар и Самуил и се даржеа од тогашните архиепископи. Зашто не без крв, не без труд и пот, а со многогодишна упорност и со Божја помош оваа земја ни се подари во зависност од Бога, чија добрина очигледно ни помагаше, обединети во едно интегрален дел и туреjки под еден jaрем границите, без ништо да се нарушаваат наредбите, добре установени од царствуваштите преди нас...
...Донесуваме исто актуелниот пресвети архиепископ на Бугарија да има толку голема епархија, каква и колку голема е била при цар Петар, и да владее и управува со сите епископства на Бугарија, т.е. не само оние, кои беа споменати во првиот сигилиj, но и оние кои биле пропуштени и непосочени заедно со другите и кои преку оваа сигилиj се објавуваат и даваат поимено. И на нив како и на другите даруваме клирици и парици. Прочее, заповедуваме, што епископот на Дристра да има во својата епархија и во другите градови околу неа 40 клирици и 40 парици. Зашто на царувањето на Петар во Бугарија таа [епархија> е блестела со архиепископско достоинство, а потоа архиепископите нејзини се пресели од едно место на друго, едниот во Триадица, другиот во Воден и Маглен, и потоа ниенамерихме актуелниот архиепископ во Охрид. Затоа [заповедуваме] самиот Охрид да има архиепископ, а за Дристра да биде ракополаган епископ.
-----
Да припомним коj бил цар Петар? За Самуил мислам нема нужда... Ете ти приемственост: од Петар кон Самуил.
Да припомним што Дристра е Доростол /сегашната Силистра/ - едно от седалиштата на бугарската Архиепископиjа. Да припомним што Триадицае старото име на Софиjа. Ете ти веригата на приемственоста: Дристра-Триадица-Ваоден-Маглен-Охрид.

Грамоти на Василиj ІІ

И се питам зошто тие грамоти /хрисовули, сигилии/ не са преведени на македонски език?
Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Март.2010 во 19:18
Чоли, дискусијата се сведува на монолог, ама никаде не даваш доказ за тоа што го побарав.

По којзнае кој пат прашувам, има ли доказ дека самата Охридска Архиепископија се повикува на потекло од Буагрската Црква, освен еден Архиепископ, од сосема познати причини, или едноставно нема?

Напишав и некаде поназад кусо мислење за грамотите на Василиј Втори, побарај на темава, да не се повторувам постојано.
Кон врв
Каснакоски Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 03.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4758
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Каснакоски Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Март.2010 во 19:28
Македоне и и ти не даде одговор дали црквата си постоела од времето на Јустинијан или била создадена од после.
Кон врв
чоли Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 15.Ноември.2008
Статус: Офлајн
Поени: 2973
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај чоли Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Март.2010 во 19:29
Originally posted by Македон Македон напиша:

Чоли, дискусијата се сведува на монолог, ама никаде не даваш доказ за тоа што го побарав. По којзнае кој пат прашувам, има ли доказ дека самата Охридска Архиепископија се повикува на потекло од Буагрската Црква, освен еден Архиепископ, од сосема познати причини, или едноставно нема?Напишав и некаде поназад кусо мислење за грамотите на Василиј Втори, побарај на темава, да не се повторувам постојано.

Дискусиjата се сведува не на монолог, а на речитатив на еден глух и еден слеп....
Самата Охридска архиепископиjа после смрта на Василиj ІІ и смрта на првиот охридски архиепископ - Jован е станало чисто грцка... После тоа тие грцки архиепископи како се повикувовали - нема врска со темава...
Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Март.2010 во 20:05
Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:

Македоне и и ти не даде одговор дали црквата си постоела од времето на Јустинијан или била создадена од после.


Еве, подолу е одговорот на тоа за што ме праша, а за подетален одговор, некаде по темава имам говорено и за историјата на епархиите во Македонија во времето на Јустинијан и потоа, колку што се сеќавам говорев и за Солунскиот викарен епископ, а и за подоцнежната историја.

Originally posted by Македон Македон напиша:

Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:

Појасни што тврдиш
А. Јустинијана Прима била создадена од Јустинијан и си постоела се до 1767?

Б. Нешто друго

Ако е Б., молам да појасниш.
Ако е А. кажи некој документ од 8 до 12 век, каде се пишува за црква на Јустинијана Прима.


а) Нема таква Црква која немала некакви промени, дури и Цариградската Црква, прва меѓу еднаквите, па морала да го менува седиштето, при инвазијата на Латините.

б) Тврдам дека Охридската Црква се повикува на традициите на Јустинијана Прима, дека своето потекло го бара таму, дека како таква претставува наследничка на истата и нема потекло од бугарската Црква.

Тоа е најкусото начин да објаснам.
Сега ќе те замолам да ми дадеш документ каде Охридската Црква самата ( а не друг ) се повикува на потекло од Бугарската Црква, пред 13 век, односно пред Архиепископот кој го наведов погоре.

Кон врв
Каснакоски Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 03.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4758
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Каснакоски Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Март.2010 во 20:37
Тоа е од вчера. Немој да бегаш. Која е година прва на Охридската архиепископија.

Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Март.2010 во 20:55
Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:

Тоа е од вчера. Немој да бегаш. Која е година прва на Охридската архиепископија.



Како формална Црковна организација никој не може да каже точна година за нејзиниот почеток, како што и не може да каже точна година на престанокот на Солунската Архиепископија и Јустинијана Прима. Се смета дека тоа е во периодот на Самуиловото Царство, секако пред крунисувањето.
Кон врв
Каснакоски Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 03.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4758
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Каснакоски Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Март.2010 во 21:14
Значи имало прекинување на врската?

За време на Самуиловото царство кое имало исти титули како и Бугарското (кавхан) се востановила Јустинијана Прима?

Па нема никакви свидетелства за такво нешто.
Има свидетелства од Василиј Втори кој најдобро знае што покорил.

Ама некому тоа не му одговара и бара филозофски клучеви.

Добро. Нема лошо.
Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Март.2010 во 21:25
Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:

Значи имало прекинување на врската?

За време на Самуиловото царство кое имало исти титули како и Бугарското (кавхан) се востановила Јустинијана Прима?

Па нема никакви свидетелства за такво нешто.
Има свидетелства од Василиј Втори кој најдобро знае што покорил.

Ама некому тоа не му одговара и бара филозофски клучеви.

Добро. Нема лошо.


Ако говориме за прекинување на врската, тогаш не постоела бугарска Црква во историјата, затоа што има прекинување на врската неколкупати, промена на седишта, разни јазици при богослужбата, молби од Цариград и конфликти, дури и кога е вопоставувана, истата е воспоставувана преку Цариград, ама нели, Цариградскиот Патријарх, многу подобро од сите знаел кои епархии кому му припаѓаат. Ама не е проблем ( најмалку мој ) некој да си бара контуитет, таму каде што го нема. Ама Мајката Црква си е Мајка, тоа е. Тоа го знаеле и бугарските владетели добро, а и народот, многу, многу векови.


Со свој камен- по своја глава.намигнување


Изменето од Македон - 14.Март.2010 во 21:26
Кон врв
lav4eto Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 18.Април.2008
Статус: Офлајн
Поени: 1540
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај lav4eto Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 18.Март.2010 во 15:28
Писмо до султанот од жителите на Велес, 20 април 1863г, во кое  поданиците барат да се намали владишката плата, бидеjки таа е несоодветна на населението на епархиjата;
-знаеjки за "големата љубов кон бугарскиот народ", велешани спомнуваат за царското Ираде, кое дозволило пред две години уште" по бугарските епархии да бидат бугарски владици" и сакаат и они, како бугарски народ, да им се дозволи Богослужбата да биде на нивниот jазик според "царската заповед":






Изменето од lav4eto - 18.Март.2010 во 15:29
Кон врв
Каснакоски Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 03.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4758
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Каснакоски Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Јули.2010 во 16:07
Originally posted by Македон Македон напиша:

Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:

[quote]Во модерната историографија, со исклучок на Бугарската, прифатено е дека Самоил формирал нова држава и црква - Преспанско-Охридската Архиепископија-Патријаршија, чиј центар се наоѓал во Македонија, во Преспа и Охрид, а државата почнувајќи Г. Острогорски, се нарекува македонска, Самоил македонски цар и т.н.


Во однос на Црквата има тема, ако имаш нешто да кажеш за тоа, кажи го таму, не овде, сепак видовме каква дебата се водеше, од шест прашања, знаеме на колку одговори, како ти паднаа во вода сите хиптези (иако стануваше збор за неточности), па се исплетка сиот во своите објаснувања. Не верувам дека и сега нешто ќе се промени во однос на тоа прашање.


Ништо не сум се исплеткал. Ти бегаш од секоја логика и поставаш прашања, кои немаат врска со проблемот.

1. Дали сите, со исклучок на Бугарите се согласни со тоа што Самуил создал НОВА ЦРКВА?
2. Дали ти си согласен?


Василиј убаво опишува од каде потекнува самуиловата црква, ајде пак да видиме што ќе измислиш.

Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Јули.2010 во 16:18
Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:

Originally posted by Македон Македон напиша:

Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:

[quote]Во модерната историографија, со исклучок на Бугарската, прифатено е дека Самоил формирал нова држава и црква - Преспанско-Охридската Архиепископија-Патријаршија, чиј центар се наоѓал во Македонија, во Преспа и Охрид, а државата почнувајќи Г. Острогорски, се нарекува македонска, Самоил македонски цар и т.н.


Во однос на Црквата има тема, ако имаш нешто да кажеш за тоа, кажи го таму, не овде, сепак видовме каква дебата се водеше, од шест прашања, знаеме на колку одговори, како ти паднаа во вода сите хиптези (иако стануваше збор за неточности), па се исплетка сиот во своите објаснувања. Не верувам дека и сега нешто ќе се промени во однос на тоа прашање.


Ништо не сум се исплеткал. Ти бегаш од секоја логика и поставаш прашања, кои немаат врска со проблемот.

1. Дали сите, со исклучок на Бугарите се согласни со тоа што Самуил создал НОВА ЦРКВА?
2. Дали ти си согласен?


Василиј убаво опишува од каде потекнува самуиловата црква, ајде пак да видиме што ќе измислиш.



1. Охридските Архиепископи се согласни, тоа е најважно. Од нив, само еден се повикува на традициите на грамотите на Василиј, бидејќи истите, за разлика од оние на Јустинијан, даваат поголема моќ и територија.

2. Јас моето мислење си го изнесов на оваа тема неколкупати. Тоа си е согласно мислењата на самите Архиепископи, како и во согласност со каноните.

Јас не измислувам ништо, ти си тој кој си ги плетка нештата, па дури и ги "преселува епархиите" oд едно место на друго.
Кон врв
Каснакоски Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 03.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4758
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Каснакоски Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Јули.2010 во 16:28
Првото повикување на Јустинијаната е од 1157.


Предлагам кратки прашања, кратки одговори.

1. Одговори - Дали Самуил создал НОВА ЦРКВА, како што тврди овој научник.
Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Јули.2010 во 16:48
Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:

Првото повикување на Јустинијаната е од 1157.


Предлагам кратки прашања, кратки одговори.

1. Одговори - Дали Самуил создал НОВА ЦРКВА, како што тврди овој научник.


А повикувањето на традициите од Василиј е два века потоа, од страна на Архиепископот Јаков Проархиј, кога побарал да се вратат тие привилегии, бидејќи тие од Јустинијан биле помали.

Не го прифаќам предлогот, затоа што нема да можам да си ги искажам мислите, па постои можност многу зборови да ми бидат извртени и нештата да останат недокажани.

Да, Црквата од Самуил е нова Црква, затоа што нема никаква поврзаност меѓу Бугарскта Црква, која веќе е укината и е во рацете на константинополскиот Патријарх, со Охридската Црква.




Изменето од Македон - 25.Јули.2010 во 16:48
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 2627282930 37>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,125 секунди.