IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > Стил на живот > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - Великиот Пост - синаксар
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

Великиот Пост - синаксар

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <123>
Автор
Порака
Tetratka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Септември.2008
Локација: дрвара
Статус: Офлајн
Поени: 5153
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tetratka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 20.Февруари.2010 во 17:38
Originally posted by Tetratka Tetratka напиша:

 
Синаксарот (во случајов) е поучително четиво што ја објаснува смислата и целта на празникот или самиот ден.
 
 
Значи од содржината во случајов Синаксарот дава една историска критика и кратка поука за празникот или некој настан... во поширок смисол Синаксар може да означува и “собрание“, односно причина за дискусија на некоја тема...
Кога во некој манастир игуменот одржува синаксар, ако тоа се преведе на современ јазик слободно може да се каже дека се работи за трибина, односно игуменот беседи. Тој или некој со некако повод одржува “лекција“ за одреден проблем...
 
Но најчесто Синаксар претставува она четиво што се чита во храмот за време на утрената богослужба после 6-та песна од канонот.
 
“Канон“ е најкратко и “најсветовно“ односно секуларно кажано “песна“ со девет главни строфи “ирмоси“ и уште неколку други...
 
Значи тука го имаме Покајниот канон на св. Андреј Критски. Од него може да се разбере што пртставува канон на “утрена богослужба“.
 
Во поширок смисло канон претставува нешто многу поразлично - како правилник или “мерка“ ако станува збор за основата на етосната структура на овој термин...
 
Постои “Библиски канон“; “Новозаветен Канон“; “Канони на Црквата, односно Црковни канони“; “Богослужбени канони“ и сл. ...
 
Во еден определен случај односно скоро во сите случаи “канон“ означува “МЕРКА“ -или најпросто кажано - НЕКАКОВ РЕД - односно тука се работи за некои правила а не безредие или “импровизација“...
 
 
 
 
Акатист е исто така химнографска творба која содржи строфи кој во себе имаат “радосна, благодарствена форма“ и е посветена на некој настан или светител... Најстар акатист е Богородичниот; ако не се лажам во моментов мислам дека беше напишан или во 4 или 6 век. (не е тешко да се провери)
 
Зборот “Акатист“ во груб превод би означувал “неседален“ односно кога ова се чита не се седи во храмот а се стои простум (исправен). Затоа самиот збор може да се преведе на неколку различни начини и затоа во слуќајот важна е суштината на формата а не буквализмот.
 
 
Би се радувал на овие теми да се отвори подлабока дискусија а не онака неаргументирано да се судиме кој како и колку постел или дали треба или не да се пости...
 
тоа се лучни работи и прашање на вера затоа не е убаво човек неаргументирано да се замара со дефинирање на една за него непозната личност (како што сите ние на форум пишуваме со некакви никови (маски - тајни имиња - лажна личност - односно форма)....) затоа и правилата на форумот укажуваат на тоа дека не треба да се замараме со членовите и да се навредуваме, а со темите и нивната “суштинска“ дискусија...
 
Е сега ја често пати го прекршувам тоа што тука сега го пишувам, но тоа е тоа... секој се бори со себе си на различни начини...
 
Постот е “причина“ повеќе или период кога човек треба да се стреми кон совршенство... (нормално кај секоја личност тоа е различно според неговата вера и неговиот личен и слободен начин и право на избор... тука он не е ограничен а избира сам)
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!

Кон врв
Messenger Кликни и види ги опциите
Администратор
Администратор

Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet

Регистриран: 21.Април.2006
Статус: Офлајн
Поени: 18208
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Messenger Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 20.Февруари.2010 во 18:00
Znachi, spored objasnuvanjeto, onie delovi kade shto govorat angelot i Bogorodica ne se navistina izrecheni zborovi, tuku se rezultat od nekakva duhovno-poetska inspiracija na avtorot koj ja napishal himnata.
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
Кон врв
pcelka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 10.Март.2009
Статус: Офлајн
Поени: 3326
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај pcelka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 20.Февруари.2010 во 19:12

Постев оваа недела, денес бев да се причестам.
Чувството беше прекрасно, продолжувам со постот и понатаму... и со храна и духовно ...!!!   
     
секој нов ден, носи нова надеж...
Кон врв
Tetratka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Септември.2008
Локација: дрвара
Статус: Офлајн
Поени: 5153
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tetratka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 20.Февруари.2010 во 19:44
Originally posted by Messenger Messenger напиша:

Znachi, spored objasnuvanjeto, onie delovi kade shto govorat angelot i Bogorodica ne se navistina izrecheni zborovi, tuku se rezultat od nekakva duhovno-poetska inspiracija na avtorot koj ja napishal himnata.
Ако судиме така тоа е случај буквално со се` зашто Христос ништо не напишал со Своите раце...
 
Интересно е како човек живее за да има таква визија и така да е мотивиран па да пишува такви стихови...
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!

Кон врв
Tetratka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Септември.2008
Локација: дрвара
Статус: Офлајн
Поени: 5153
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tetratka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 20.Февруари.2010 во 19:46
Originally posted by pcelka pcelka напиша:


Постев оваа недела, денес бев да се причестам.
Чувството беше прекрасно, продолжувам со постот и понатаму... и со храна и духовно ...!!!   
     
Секој духовен обид е за поздравување и причинува радост бидејќи човекот преку обидот се стекнува со духовни добродетели и така започнува да се запознава себе си и да ги љуби ближните и сиот свет...  
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!

Кон врв
Messenger Кликни и види ги опциите
Администратор
Администратор

Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet

Регистриран: 21.Април.2006
Статус: Офлајн
Поени: 18208
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Messenger Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 20.Февруари.2010 во 23:30
Originally posted by Tetratka Tetratka напиша:

Originally posted by Messenger Messenger напиша:

Znachi, spored objasnuvanjeto, onie delovi kade shto govorat angelot i Bogorodica ne se navistina izrecheni zborovi, tuku se rezultat od nekakva duhovno-poetska inspiracija na avtorot koj ja napishal himnata.




Ако судиме така тоа е случај буквално со се` зашто Христос ништо не напишал со Своите раце...
 

Интересно е како човек живее за да има таква визија и така да е мотивиран па да пишува такви стихови...


Ostav go sega Isus na strana... govorime za avtorite na ovie himni koi vo zanesot na svojata inspiracija stavaat konkretni zborovi vo ustite na Bogorodica i angelite.

Se nadevam deka ne sakash sega da stavish ravenstvo megju Isus i ovie avtori, pa ako Isus neshto rekol i smetame deka toa e verodostojno, togash po nekakov avtomatizam i site onie koi veruvaat vo Hrisitjantvoto pishuvaat verodostojni dela.
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
Кон врв
Tetratka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Септември.2008
Локација: дрвара
Статус: Офлајн
Поени: 5153
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tetratka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 20.Февруари.2010 во 23:50
Како што постојат личности кои веруваат дека по Божјо внушение (сугестија) напишани се доста работа, односно дека се боговдахновени - истото може да се каже и за ова... значи тоа не претстаува “буквализам“ а реална духовна мистичка состојба...
 
Интересно е на пример тоа што ете конкретно св. Јован Златоуст може да го видиме на многу икони како до него стои св Јован Богослов и му дошепнува на уво...
 
Апостол Павле бил вознесен до третото небо... како што кажува: “со тело ли, не знам - Бог знае; без тело ли, не знам - Бог знае...“ и многу други подобни случаи...
 
Значи Божјото откровение или Божјата енергија не застанува само на Библијата - односно Бог не се ограничува само на Библијата (имаме убава тема за ова...) - но сепак Библијата е краен авторитет по основните принципи на Богооткровенските вистини и етосната структура на Црквата...
 
значи ништо што е таму не е надвор од Библијата (нормално - кој како го разбира - за некој нешто е идол, за другиот - не; за некој една заповед означува една работа, за друг истата заповед сосем друга - значи овој проблем е проблем на толкување и личен опит) или противоречно со неа... зборувам за доктрината во целост а не за морално етичките форми на определени членови...
 
 
Затоа месс судејќи според многу настани слободно може да кажеме дека овие композиции индирекно се глас на тоа што се претставува есхатолошки во времето...
 
Овие работи се многу подобри за разговор во живо бидејќи така подобро се чуствува дијалошката форма а и начинот на дискусија во живо за овие проблеми е многу попријатен... вака кога се обидуваш да пишуваш ти бегаат многу мисли и дуквите те дефокусираат... иако за некој друг тие значат многу...
 
 
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!

Кон врв
Tetratka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Септември.2008
Локација: дрвара
Статус: Офлајн
Поени: 5153
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tetratka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 20.Февруари.2010 во 23:53
Месс за овој проблем треба де се отвори една сериозна тема за “боговдахновеноста“ онака со задлабочена аргументирана дискусија...
 
За тоа како и каде и кога дејствува Бог и сл. ...
 
Ветувам дека кога ќе имам повеќе време во иднина ќе отворам и таква тема со убав вовед и добар повод за дискусија... но сепак за тоа треба да има повеќе сериозни членови. Тие дискусии заслужуваат повеќе внимание...
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!

Кон врв
Messenger Кликни и види ги опциите
Администратор
Администратор

Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet

Регистриран: 21.Април.2006
Статус: Офлајн
Поени: 18208
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Messenger Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 21.Февруари.2010 во 00:16
E pa, otvori i ako napravish dobar voved kje soberesh povekje zainteresirani diskutanti.

Vaka otvori povekje prashanja otkolku shto dade odgovori... ne mi pochnuva so prashanjata oti se plasham deka kje izgubish volja da otvarash nova tema.
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
Кон врв
Tetratka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Септември.2008
Локација: дрвара
Статус: Офлајн
Поени: 5153
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tetratka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 21.Февруари.2010 во 00:25
Originally posted by Messenger Messenger напиша:

E pa, otvori i ako napravish dobar voved kje soberesh povekje zainteresirani diskutanti.

Vaka otvori povekje prashanja otkolku shto dade odgovori... ne mi pochnuva so prashanjata oti se plasham deka kje izgubish volja da otvarash nova tema.
Во прашањата се состои одговорот, бидејќи во овој случај не може да се одговори просто со Да за ДА или не за Не,
 
Ако станува збор за мене тогаш да е Да - но тоа кај тебе може да предизвика сомнеж или тоа “Да“ да биде “НЕ“...
 
ете тука се наметнува проблемот за “верата“ ... која како и во што и зашто верува...
 
затоа викам дека не може да има Схоластика - схоли “рацио“ граница, систематизација, “правила“, форма и ред други работи за некои “лични проблеми“; зашто во времето во кое живееме она што за еден е црно - за друг е бело; и обратно...
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!

Кон врв
Marko sk Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 08.Ноември.2008
Статус: Офлајн
Поени: 887
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Marko sk Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 21.Февруари.2010 во 00:33
Originally posted by Tetratka Tetratka напиша:

Како што постојат личности кои веруваат дека по Божјо внушение (сугестија) напишани се доста работа, односно дека се боговдахновени - истото може да се каже и за ова... значи тоа не претстаува “буквализам“ а реална духовна мистичка состојба...

Значи Божјото откровение или Божјата енергија не застанува само на Библијата - односно Бог не се ограничува само на Библијата
 

Dali po ovaa analogija mozheme da kazheme deka Don Kihot, ubedlivo najvrvnoto knizhevno delo dosega, ne mu bilo `vdahoveno` od Boga na Servantes ( temata i analizata e univerzalna - site se `borime so nashiot zamislen nepriajtel`...), ili Moonlight Sonata na Bethoven ?

Изменето од Marko sk - 21.Февруари.2010 во 02:01
Кон врв
Messenger Кликни и види ги опциите
Администратор
Администратор

Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet

Регистриран: 21.Април.2006
Статус: Офлајн
Поени: 18208
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Messenger Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 21.Февруари.2010 во 03:15
Tetratka, spored toa kako gi postavuvash uslovite za objasnuvanje... deka treba da se otfrlat opshtoprifatenite kategorizacii, normi, terminologii, logiki i t,.n., a namesto niv da se usvojat novi, koi se specijalno kreirani i podatni za dokazhuvanje na teoloshkata doktrina, izlaga deka za opravduvanje i objasnuvanje na teologiata mora chovek da se zboguva od opshtousvoenite chovechki normi.

Pa, na toj nachin bilo koe veruvanje i teologija mozhat samite sebe potpolno da se dokazhat. I ne samo tie, tuku jas i ti mozheme da si napravime kolku sakame doktrini koi so posebno razrabotena logika i terminologija kje bidat 100% potpolni i samoizdrzhani, iako mozhebi megjusebno kje bidat 100% kontradiktorni.

Ne znam zoshto togash se kritikuva Islamot, Hinduizmot, Budizmot i site drugi religii i veruvanja? Ako barash nekakov eksluziven kriterijum za sebe, togash treba da go dozvolish istoto i za site drugi.

A togash se postavuva prashanjeto - kakva logika pravi seto toa ako ne mozheme da vrshime sporedba so eden reperen opshtoprifaten sistem? Po kakva osnova kje se kvantificira, valorizira i verificira bilo koja doktrina? Na osnova na shto tvrdish deka tokmu tvojata vera e podobra od drugite koga ne dozvoluvash da bide sporedena spored zaednichki kriterijum so ostanatite?



Изменето од Messenger - 21.Февруари.2010 во 03:54
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
Кон врв
Tetratka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Септември.2008
Локација: дрвара
Статус: Офлајн
Поени: 5153
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tetratka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 21.Февруари.2010 во 12:32
Знаеш дека “доктрина“ се создава со историски аргументи - тоа се вика “откровение“ и нормално е да има почеток и крај во времето.
 
Јас и ти може да соноваме доктрина - но прашање е на што се темели нашата доктрина, на кои аргументи и факти...?
 
Затоа христијанската доктрина е сеопфатна и опфаќа период пред и после Христа и таа “доктрина“ поткрепена со “вера“ сведочи пред се како историска реалност, а потоа како личен избор...
 
Значи јас и ти ако основаме доктрина, ние сме “нововерци“... затоа ние христијаните пред се се повикуваме на Свештеното Писание, Светото Предание, историјата на црквата, “Христијанството“ пред и после Христа, и уште многу други такви примери, за да не бидеме “новотари“ и да не измислуваме нови работи...
 
ако правилно бидам разбран - тоа не означува дека човек не треба да “не твори“ и да не биде креативен, а напротив...
 
Зашто и ова што сега го дискутираме не нова оргинална работа произведена од нас, но сепак не е нова зашто се базира на “историја“..., затоа работите во Црквата се “старо-нови“ ...
 
Она што е во црквата “ново“ - тоа се базира на други работи предходно, ги допилнува, ги разјаснува и сл. ; затоа тоа е “старо-ново“
 
Ако човек се замара со философски размислување, тогаш се гледа деке работата не е проста и лесна. Затоа простодушната вера и покорноста кон просветлените личности од историјата (светителите и божјите угодници,) е најдобро.Простодушноста и послушанието, т.е. простата и нелицеверна вистинска вера спасува...
 
 
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!

Кон врв
Tetratka Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Септември.2008
Локација: дрвара
Статус: Офлајн
Поени: 5153
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Tetratka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 21.Февруари.2010 во 12:41
Денес е НЕДЕЛА ОД ПРВА СЕДМИЦА НА СВЕТИОТ ПОСТ
СИНАКСАР
Стихови:
Иконите беа непристојно исфрлани; Се радувам гледајќи го (враќањето на) нивното пристојно почитување.
Во овој ден, Прва недела од светиот пост - Недела на Православието, или издигнувањето на светите и чесни икони, Црквата Христова го прими празну-вањето на она што се случи за време владеењето на Михаил и блажената царица света Теодора, и светиот патријарх константинополски Методиј. А тоа стана вака: кога по Божјо допуштање царската власт ја приграби Лав (III) Исавријанец, кој пред тоа беше чувар (пастир) на магариња и свињи, а црковната управа ја зеде светиот патријарх Герман, веднаш овој (патријархот) беше повикан од оној (царот) кој му рече: „Слушај, владико! Мене ми се чини дека светите икони во ништо не се разликуваат од идолите, затоа нареди што поскоро да ги изнесат одовде. Ако тие се вистински ликови на светители, нека ги кренат повисоко, за да не би, валајќи се во гревови, да ги осквер-нуваме секогаш кога ги целиваме". Патријархот, пак, го одвраќаше царот од таквата зла помисла, велејќи му: „Зар ти, цару, не си слушнал како побесне некој си по име Конон, кој бил против иконите"? А царот му вели дека тогаш тој бил се уште млад. Но бидејќи патријархот не сакаше да се покори и да го послуша, царот го прогони, а на негово место го постави својот едномисленик Анастасиј. И така тогаш почна гонење против иконите. Се зборува дека тој порано негувал таква омраза против Евреите, кога тој се уште бил сиромав, кога ги пасел магарињата и кога му било претскажано од некој маѓепсник дека ќе биде издигнат на царско достоинство.
По него царската власт ја зеде (неговиот син) Константин Копроним кој продолжи уште пожестоко да ги гони иконите. И што треба да се каже! Колку и кави беззаконија изврши овој (цар)?! Но и тој заврши мошне срамно. По него за цар беше поствен неговиот син Лав (IV), но и тој водеше лош живот (продолжи да ги гони иконите). По неговата смрт (780), власта ја презеде (неговата сопруга) Ирина со нејзиниот (помал) син Константин. Тие, поучени од светиот патријарх Тарасиј, го свикаа Седмиот (вселенски) собор и светата Црква повторно ги доби своите икони. По нив, власта ја зеде Никифор (I). Потоа Ставрикиј, а по него Михаил Рангаве кој ги почитуваше божествените икони. Михаила го наследи ѕверообразниот Лав (V) Ерменин кој, измамен од некој злочестив монах, почна ново гонење против иконите. И пак Црквата Божја беше нагрдена. Него го наследи Михаил (II), а Михаила го наследи неговиот син Теофил кој продолжи со гонењето на иконите. Овој Теофил предаде на различни мачења мнозина од светите отци. Против чесните икони тој издаде указ во кој бараше: секој оној што во градот крева бунт, нема да дочека многу денови. По дванаесетгодишно такво владеење, тој се разболе. А царицата Теодора (неговата сопруга), кога заспала, на сон ја видела Пречистата Богородица, како го прегрнала Предвечниот Младенец, окружена од пресветли анели, кои го биеја и понижуваа нејзиниот маж Теофил. Кога неа ја напушти сонот, и кога Теофил си дојде малку на себе, тој повика: „Тешко мене, бедниот: јас сум биен поради светите икони". Веднаш потоа царицата ја положи врз него иконата на Богородица, молејќи и се со солзи. По ова, Теофил, кога виде некого од оние што стоеја наоколу, како носи надбедреник, побара од него и го целиваше (надбедреникот). И веднаш потоа, устата која зборуваше против иконите, и грлото кое бесрамно зеваше, се врати на поранешната состојба, и се ослободи од бедата и неволата што го држеше и заспа, откако исповеда дека добро ќе ги почитува светите икони. Потоа царицата ги извади од своите ковчези светите и чесни икони за да ги целива, и го учеше и Теофила да ги почитува со сета душа.
По малку време Теофил си замина од овој живот, а Теодора ги повика оние што беа во прогонство и во затворите и им заповеди да живеат слободно. Јован беше симнат од патријаршискиот престол, како и Анис кој поскоро беше поглавар на вражалците и началник на бесовите отколку патријарх. А на престолот дојде Христовиот исповедник Методиј кој порано пострада многу и жив беше ставен во гроб. Во врска со ова, се случи некаква божествена посета на Јоаникиј Велики кој се подвизуваше на гората Олимп: великиот испосник Арсакиј дојде при него и му рече: „Бог ме испрати при тебе, да одиш при преподоб-ниот маж Исакиј Затворник во Никомидија и од него да научиме која е волјата Божја и што е прикладно за Него-вата Црква". И, кога дојдоа кај препододбниот Исакиј, од него слушнаа: Така вели Господ - ете, се приближи крајот на непријателите на моето (ликовно) изобрзување. Затоа отидете кај царицата Теодора и при патријархот Методиј и речете им вака: остави се што не е свето и така ќе ми принесеш жртва со ангелите, почитувајќи го мојот образ (лик-икона) и крстот. Кога го слушнаа ова, тие веднаш дојдоа во Константиновиот град и кажаното му го пренесоа на патријархот Методиј и на сите Божји избраници. Собрани заедно, тие отидоа при царицата и најдоа дека таа е покорна на се ова, бидејќи таа беше благочестива и богољубива. Веднаш потоа царицата ја извади иконата на Богородица што ја носеше обесена на вратот и, пред сите присутни, ја целива велејќи: ако некој не и се поклонува на оваа (икона) и со љубов не јацелива, не како служење (оо Аатрштчкш), не како на богови (оох ш бѕои), туку како на икони (образи), поради љубовта кон првообразите (архетиповите), да биде проколнат (анатема). А тие се зарадуваа со голема радост. За возврат, таа побара од нив да се молат за нејзиниот маж Теофил. Тие, пак, кога ја видоа нејзината вера, иако се откажуваа, сепак се покорија, бидејќи светиот патријарх Методиј, откако ги собра сите луѓе, клир и архијереи, отидоа во големата Божја црква. Меѓу избраните од нив беа овие: Великиот Јоаникиј од Олимп, Арсакиј и Навкратиј, и учениците на Теодор Студит, и великиот Теофан и Те-одор написан, и исповедниците: Михаил Староградец и сингел, и многу други направија сеноќен молебен на Бога за Теофил, при што сите се молеа со солзи со продолжено молење. Ова го направија во првата седмица од постот, собрани заедно со царицата Теодора и со други жени и со други луѓе.
 
Додека се случуваше сево ова, во петокот наутро на сон и се стори дека се наоѓа кај некој крсен столб и како некои минуваат по патот шумно и виде како тие носат разни орудија за измачување; меѓу нив беше воден врзан и царот Теофил, со рацете врзани назад; бидејќи то позна, и таа тргна со оние што го водеа. Кога стигнаа до бакарната врата, имаше натприродно видение, некој маж како седи пред иконата Христова, кого го поставија спроти Теофила. Тој одвај ја отвори устата и рече: „Жено, голема е твојата вера; разбери дека, заради твоите солзи и вера, како и заради прозбите и молењата на моите слуги, и на моите свештеници, му давам прошка на твојот маж Теофил". Потоа им рече на оние што го водеа: „Одврзете го и предадете го на неговата жена". А таа, кога го зеде, замина веселејќи се и радувајќи се. Веднаш потоа и сонот ја остави. Ова го виде царицата Теодора. Патријархот, пак, Методиј, по молитвите и молењата што ги направи за него, зеде нова хартија, ги напиша на неа имињата на сите цареви еретици, вбројувајќи го меѓу нив и Теофила, и сите ги положи под чесната трпеза. Во петокот и тој виде некој голем и страшен ангел како влегува во храмот и, кога дојде при него, му рече: „Услишано е молењето твое, епископе, и царот Теофил доби прошка, немој повеќе за ова да Му здодеваш на Бога". А тој, за да провери дали видението е вистинско, се симна од своето место, ја зеде хартијата, ја развитка и, за големо чудо, најде дека името на Теофила е избришано од Бога. Кога дозна за ова царицата, таа многу се зарадува и му прати порака на патријархот да ги собере во црквата сите луѓе со чесни крстови и со свети икони, за да им се оддаде почит на светите икони и да бидат известени сите за новото чудо. Наскоро сите се собраа во црквата со свеќи. Дојде и царицата со синот. Таму направија литија со светите икони, со божествените и чесни крстови и со свештеното и божествено Евангелие, па излегоа дури и до големото игралиште, викајќи: „Господи помилуј". И така, откако пак се вратија во црквата, отслужија Божествена Литургија.
На овој начин беа повторно востановени светите и чесни икони од гореспоменатите свети мажи, кои за нив проповедаа благочестиво и правилно ги славеа. А против-ниците и нечестивите и оние што не ги почитуваа светите икони, беа отфрлени и на проклетство предадени. От-тогаш овие свети исповедници определија ова свештено торжество да се извршува секоја година, за да не се случи некогаш пак да паднеме во истото злочестие.
Неизменлив образу (иконо) на Отецот, по молитвите на Твоите свети исповедници, помилуј не. Амин.
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!

Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <123>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,230 секунди.