|
За македонската традиција - општо |
Внеси реплика | страница <12345 6> |
Автор | ||||
да бе
Сениор О’ Дабштајн Регистриран: 10.Април.2009 Статус: Офлајн Поени: 5367 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Во пиринска МК има кукна слава?
|
||||
Platenik
Сениор Регистриран: 29.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 3600 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Не те разбирам бе човек, што сакаш да кажеш дека сме Срби штом некои луѓе слават слави?! Дај бутур фатете та и вие, та и Срби та и Грци. Сфатете еднаш Македонците ниту биле Бугари, ниту Срби, ниту Грци. Си имаат свој јазик, своја култура и своја историја. Колку јас, таткоми и дедоми по охридска линија паметиме во Охрид се славеле имендени, а и ден денска се слават. Св Андон, Св Јован , Св Наум, Св Никола итн. Во Охрид и во околината покрај имендените на позначајни црковни празници се организирале собири, панаѓури се организирале излети. Секое место си имало свој светец заштитник. Нешто како селска слава. По скопска линија, односно велешко-тетовска во зависност од фамилијата или славеле слави или имендени. Нашето колективно паметење се протега повеќе од 100 години. Која е разликата меѓу именденот и славата? Именденот е официјален ден кога главата на куќата слави. На тој ден славеникот чека гости. Кога синовите на главата на куќата ќе се осамосталат тогаш тие си ги слават своите имендени, што е нормално да бидат различни од именденот на таткаси. Со смрта на слвеникот се престанува да се слави тој именден. Славата е пак официјален ден на куќата. Обично тоа е некој светец кој е избран како заштитник на куќата. Истата слава се пренесува од генерација на генерација. Имено, кога таткото ќе почине, тогаш еден од синовите одлучува да ја продолжи традицијата и ја превзема куќната слава. Покарактеристично е за централниот и северниот дел на Македонија да славата слави, мада има случаеви каде истите се слават и во Прилеп, Битола, Струга. Ако ти е цел да докажеш дека тоа е српска работа, еве ќе те израдувамави, славите се слават повеќе онаму каде што имало поголемо српско влијание. Како што и Трифуноски објани, имендените и славите обично се слават во текот на зимските месеци, кога луѓете не работат на поле. Тоа било еден вид забава, другарување, социјализирање. За разлика од куќните слави и имендените, селските слави или пнаѓури, собири се организраат обично кога временските услови се подобри, односно во пролетниот или летниот период. Да, на овие балкански простори луѓете си пренесувале и ќе си пренесуваат едни на други. Дали овие објаснувања те задовлија? Во што е проблемот? Изменето од Македон - 13.Февруари.2010 во 14:53 |
||||
Гроф Игнатиев: "Ви се обрнувам Вам (г-дин Бахмачев), дека ЈАС ЈА СОЗДАДОВ ВЕЛИКА БУГАРИЈА, ЗАРАДИ РУСКИТЕ ИНТЕРЕСИ на исток "- (М.Цемовиќ - " Маќедонски проблеми и Маќедонци", Београд, 1913 ,33.)“
|
||||
Македон
Сениор Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Потеклото на славата, службата, денот не е ниту од Србите, ниту од Бугарите, туку од времето на покрстувањето на Словените. Имено, кога се покрстувале, Светителот на денот на покстувањето свое го почитувале, па во чест на Светителот, секоја година, тие носеле жртвени приноси, не крвни жртви, туку храна и слично (крвните жртви во Христијанството,се забранети).
Во почетокот, своите приноси Словените ги носеле во храмовите и таму се одржувале свеченостите. Но, тие свечености, не секогаш биле во согласност со Православната Христијанска вера, па затоа тој обичај Црквата го забранила, со што истиот се преселил во домовите, додека некаде и исчезнал. Секако, дури и денес во Црквите се носи лепче, за да го благослови свештеник, некаде пак, свештеник доаѓа дома и го благословува лепчето, а и домот. Сепак, фактот е дека онаму каде што имало словенски Цркви, службата или славата се задржала, додека онаму каде што била доминантна грчката Црква, овој овичај исчезнал. Затоа и во Бугарија, која речиси сето време откако ја примила Православната Христијанска вера, била во рамките на грчката Црква, овие обичаи, ги нема, туку се држат грчките Црковни традиции. Чоли спомена погоре дека во Егејска Македонија немало слав, служба, ден. Не си во право Чоли, имало. Јас сум од црковна фамилија по баба ( на мајка ми мајката ), од игуменска фамилија ( така не викаат ), од село Чурилово, а колку што знам, баба ми имаше светец кој го почитуваше многу, имено Светиот Великомаченик Георги, а чинам, дека ми кажуваше, колку што ме држи сеќавањето, дека го славеле дома. Инаку, селото Чурилово не било егзархиско, туку патријаршиско. Кај егзархистите не би можел со сигурност да кажам дали го имало овој обичај. |
||||
да бе
Сениор О’ Дабштајн Регистриран: 10.Април.2009 Статус: Офлајн Поени: 5367 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
eptendosadno
Сениор Регистриран: 07.Декември.2009 Статус: Офлајн Поени: 1185 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Лаже , дипломиран интелектуалец на “ Компаративна Југословенска Книжевност “ ,тоа е место каде што не се учи за Александар Македонски . Он ли му држи предавање на археолог ? Изменето од eptendosadno - 15.Февруари.2010 во 12:24 |
||||
Дали говорот во Пиринска обогатен со бугаризми е македонски дијалект ?
|
||||
lav4eto
Сениор Регистриран: 18.Април.2008 Статус: Офлајн Поени: 1540 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Па истиот археолог кажува дека не е нашол едно камче од Самуил, значи колку крепости е преровил, од Самуил - ништо.
Ама нема што да бара, има си убава плоча во Битола... |
||||
eptendosadno
Сениор Регистриран: 07.Декември.2009 Статус: Офлајн Поени: 1185 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Па не излажа човекот , он го копал Калето во Охрид , он знае што нашол . И плочата во Битола не е на Самуил . |
||||
Дали говорот во Пиринска обогатен со бугаризми е македонски дијалект ?
|
||||
lav4eto
Сениор Регистриран: 18.Април.2008 Статус: Офлајн Поени: 1540 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Originally posted by eptendosadno Originally posted by lav4eto
Па истиот археолог кажува дека не е нашол едно камче од Самуил, значи колку крепости е преровил, од Самуил - ништо.Ама нема што да бара, има си убава плоча во Битола... Па не излажа човекот , он го копал Калето во Охрид , он знае што нашол . И плочата во Битола не е на Самуил . Не, не е, ама доволно пишува и за него. За обичниот човек е доволен доказ. Предпоставувам дека за тебе е фалсификат, или "поправена" од бугарите. |
||||
Boogie
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Модератор Слобода или Смрт Регистриран: 26.Октомври.2005 Статус: Офлајн Поени: 10652 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Едно е сигурно - Самуил постоел како на пр. Карпош што постоел како Македонски крал,е сега што повеке се энае эа владетелите тоа поубаво но во овој случај сега эа сега повеке се энае эа Македонскиот(Кумановскиот) Крал Карпош отколку эа Самуил
|
||||
да бе
Сениор О’ Дабштајн Регистриран: 10.Април.2009 Статус: Офлајн Поени: 5367 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
аааа и Карпош бил локален владетел како што вели Паску |
||||
eptendosadno
Сениор Регистриран: 07.Декември.2009 Статус: Офлајн Поени: 1185 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Не , Самуил во натписот не е спомнат , без разлика колкава голема да ти е желбата , сон од детството и сл. Се додека не се произнесам во врска со плочата , ти слободно предспоствувај , немам јас зијан од тоа Изменето од eptendosadno - 15.Февруари.2010 во 16:17 |
||||
Дали говорот во Пиринска обогатен со бугаризми е македонски дијалект ?
|
||||
eptendosadno
Сениор Регистриран: 07.Декември.2009 Статус: Офлајн Поени: 1185 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Јас имам многу книги прочитано од бугарски историчари , и верувај , неговото познавање на историјата не е од книгите на македонската историографија , ниту од факултетот со смер - КОМПАРАТИВНА ЈУГОСЛОВЕНСКА КНИЖЕВНОСТ . И , бидејки насловот е За македонската традиција - општо , јас ќе му се придружам на Паско Кузман и ќе побарам од јавноста , икона , проповетка , приказна , песна и сл. за Самуил во македонската етно култура . Такво чудо нема ? |
||||
Дали говорот во Пиринска обогатен со бугаризми е македонски дијалект ?
|
||||
lav4eto
Сениор Регистриран: 18.Април.2008 Статус: Офлајн Поени: 1540 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Не, не е спомнат, ама ич! Во превод на современ македонски: † Во 6523 година од создавањето на светот [1015-1016] се обнови оваа тврдина sидана и правена од Јоан самодржец бугарски и со помош и со молитвите на пресветата владичица наша Богородица и застапувањето на врховните апостоли таа тврдина беше направена за засолниште и за спасување и за животот на Бугарите. Започната беше тврдината Битола во месец октомври во 20 ден, а се заврши во месец ... во крај. Тој самодржец беше Бугарин по род внук на благоверните Никола и Рипсимија, син на Арон, кој е брат на самодржавниот цар Самуил и кои двајца ја победија во Штипон грчката војска на цар Василиј каде беше земено злато ... а овој в ... цар е победен од цар Василиј во 6522 година од создавањето на светот во Клуч и почина во крајот на летото. Аjде ке чекам да се произнесеш...да дознаеме вистина од прва рака... Битолски натпис Изменето од Македон - 15.Февруари.2010 во 16:33 |
||||
eptendosadno
Сениор Регистриран: 07.Декември.2009 Статус: Офлајн Поени: 1185 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Моја грешка , не бев доволно прецизен . Па истиот археолог кажува дека не е нашол едно камче од Самуил, значи колку крепости е преровил, од Самуил - ништо. Ама нема што да бара, има си убава плоча во Битола... Инаку забелешката на Паско Кузман е дека на Охридското Кале не е најдено ни едно камче од Самуил , значи нешто што било создадено од Самуил . Натписот од Битола не е во контекст на спрот помегу соговорниците . Па , затоа и не бев доволно прецизен . Самуил во натписот на Јоан е спомнат , точно , но не влегува во темата , бидејки тоа е плоча на Јоан . И сега , за да се извадам треба на широко и на големо да ти појаснувам што се тоа значи , и сл. Тоа не е тема . Во друга прилика и во друга тема Изменето од eptendosadno - 15.Февруари.2010 во 17:11 |
||||
Дали говорот во Пиринска обогатен со бугаризми е македонски дијалект ?
|
||||
Внеси реплика | страница <12345 6> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |