|
ЗА ЗАКОНОТ И ЉУБОВТА |
Внеси реплика | страница <1 34567> |
Автор | |||||||
Messenger
Администратор Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||
Malku zvuichish konfuzno... Chovekot e padnat od nebo, Bogosozdaden od Ljubov, spored Negoviot lik. Chovekot ne e sozdaden poradi nekakov zakon, i ne e kreiran za nekakov zakon. Iako chovekot e sozdaden spored likot na Boga, toj ne e Bog, tuku bogolik. Gi poseduva site Negovi kvaliteti vo zarodish. Za da pronikne zarodishot mu treba nega... polevanje, svetlina, toplina, i chistenje korov i gadinki... Zakonot, onoj koj Isus mu go posochuva na chovekot koga go prashuva shto treba da napravi za da dobie zhivot vechen, e tokmu toa. Ako gi analizirash tie zakoni kje vidish deka toa e samo opis na Ljubovta, onoa shto chovek sekako bi pravel ako se vodi od Ljubov i milosrdie. TOA e ono za koe govori Isus. Farizeite, ne razbirajki ja Ljubovta, tuku samo intelektualnosta vo Zakonot, najiskreno smetale (za zhal s'e ushte smetaat bidejki gi ima vo sekoja religija) deka so nivno "zbogatuvanje" i "poarnuvanje" kje mu pomognat na vernikot i taka ushte povekje kje mu se priblizhat na Boga. Od dobra volja i nerazbiranje na sushtinata na bogolikosta na chovekot, kako i Bozhjata manifestacija so negovoto sozdavanje, namesto da go razotkrijat, oslobodat i neguvaat bozhenstvenoto vo choveka, onaka kako shto e sozdadeno od Boga, tie go vrzuvaat i sotiraat vo temnite lavirinti na katakombite od zakoni, propisi i dogmi. Zakonite, propisite i dogmite ne se Ljubov, iako mozhebi se sozdadeni so toa na um. Ljubovta i milosrdieto se takvi oti ne poznavaat i ne priznavaat nikakvi zakoni. TOA go veli i Isus koga porachuva "ljubi go svojot neprijatel kako shto go ljubish svojot blizhen". Zakonot e onoj koj determinira koj e prijatel, a koj ne , koj e blizhen, a koj dalechen i kako treba spored toa da se odnesuvame - kogo da pregrneme, protiv koj da sobirame oruzhje, kogo da pomagame, a kogo da napagjame, komu da mu rakopleskame, a kogo da plukame, kogo da spasuvame, a kogo da sudime... Ljubovta i milosrdieto toa e ne go priznavaat. Изменето од Messenger - 09.Февруари.2010 во 15:29 |
|||||||
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
|||||||
Македон
Сениор Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||
Прекрасна тема, не само за погледот во однос на религијата, догмата, туку многу често и секојдневно искуство, особоено за оние кои се во контакт со норми, закони, акти, прописи и кои често се наоѓаат на крстопат токму по ова прашање.
Иако си во право, сепак, многу зависи од самото сфаќање на законите, нормите и љубовта. Факт е, правнички ум, ум на човек кој постојано се занимава со закони, канони, норми, не може да биде еднаков со оној чија примарна цел е љубовта и кој е исполнет со неа. Првиот, независно колку и да се труди, не може целосно да се оддели од законите, нормите, редот, поредокот, па дури и во самата љубов тој ќе бара некаков ред, некаква причина, законитост и слично. Оној кој е исполнет со љубов пак, никогаш нема да може да го разбере списокот со закони, нема да може да ја сфати цврстината на истиот, секогаш за него тоа ќе биде нешто кое е далечно, кое има за цел да ја покрие љубовта и слично.
И ова е донекаде точно, иако и правничкиот ум често, други многу често си го поставува прашањето за законот, за неговата цврстина, за неговиот однос со чувствата, љубовта и милосрдието. На правникот точно е дека секогаш поблиску ќе му бидат догмите, каноните, правилата, или пак доколку сакаме поточно да се изразиме, на истиот секогаш формата ќе му биде многу значајна, секако, тоа не значи дека суштината ќе ја занемари, но сепак, формата нема потполно да ја напушти никогаш, што не значи дека тоа е неправилно. Оној ум пак, исполнет со љубов, нема да моѓе да ја разбере потребата милосрдието да биде следено од некаков закон и строг казнен систем, па и потребата некој да биде казнуван доколку не се однесува во рамките на пропишаните норми.
Со ова не би се согласил. Повеќе сметам дека правниот ум се обидува да ја открие причината, односно да најде некаков виновник за некоја аномалија, не да префрли вина или да биде виновен било кој, туку да го најде виновникот кој ја предизвикал таа состојба. Љубовта, секако, речиси секогаш ја презема вината врз себе и се жртвува. За правниот ум можеби и тоа би било несфатливо, затоа што секогаш правото се стреми, нели, да го најде вистинскиот виновник и поаѓа од максимата дека правдата треба да се слепа и да не гледа на лице, туку да наградува и казнува, каде што е потребно.
Ниту со ова целосно не би се согласил, иако навистина законот содржи одбрана во себе, но не секогаш одбрана за себе, туку и за другите, за сите. Љубовта не треба да е условена од некаков закон, но сепак, дури и во љувота постои некоја законитост и ред, некаков ситен поредок, кој секако, не ја обременува, но дејствува, невидливо, но дејствува. Дури можеме да кажеме дека и квалитативно ја определува. Како пример би го издвоил бракот. Бракот претставува некаква законитост, некакво озаконување, независно дали истото се прави пред Бога или пред државата. Можеби за некого тоа претставува некакво ограничување на љубовта, но тоа е нужно. Чинам на една тема го споменав примерот со регулирањето на бракот по доаѓањето на болшевиците на власт и неуспехот на еден таков систем, но пак ќе го споменам на оваа тема ако треба понатаму.
Законот секако дека во себе го содржи елементот на сакнција. Секоја една норма, која има за цел да го регулира општествениот живот на човекот се состои од хипотеза, диспозиција и санкција. Дури и во љубовта, која навистина нема страв, нема санкција, постои можност некој да биде повреден. Тоа е докажано. Сепак, законот не толку се однесува на чувствата, законот многу ретко содржи такви нешта, а и кога се обидува да регулира такви нешта, не секогаш успева.
Законот, не успеал да ги искорени лошите нешта, но успеал да ги спречи. Да, секако, тоа не може да го стори безболно, не може да го стори тоа без концептите кои ти ги наведе, но сепак, дава резултати. Доколку не е законот, во едно општество би владеело анархија. Дури ниту љубовта не би можела целосно да го заштити, затоа што секое општество се темели на некакви норми, независно дали се тие развиени, заостанати или не. Самото нивно постоење е нужно. Законите се нужен дел на човековото општествено живеење.
Исус го исполнува Законот, не го уништува Законот или правото. Не случајно самиот Исус кажа дека ќе има плач и крцкање со заби. Сепак, значи спомената е некаква санкција. Изменето од Македон - 09.Февруари.2010 во 18:16 |
|||||||
Messenger
Администратор Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||
Makedon, interesno e kako ti, kako pravnik, gledash na zakonot...
Ne velam deka ne se slozhuvam so tvoite razmisluvanja, tuku velam deka postoi edna razlika megju tvoite i moite poimanja... A taa razlika vo koja se razminuvame, ili barem mene taka mi se prichinuva, e deka i pokraj bilo kakva Ljubov, ti si ubeden deka mora da postoi i zakon. Jas se slozhuvam deka MORA da postoi zakon samo koga ima nedostatokot na Ljubov. Za zhal, zakonot ne im e potreben samo na malkumina... Koga Ljubovta vladee, zakonite se uzurpatori koi samo ja degradiraat nejzinata mokj i ubavina i ja sveduvaat na suvoparno sporeduvanje, sudenje i procenuvanje kade i kolku treba da se dozira. Na krajot, Isus ne reche deka doagja da go "ispolni i ukine" zakonot za site Bozhji cheda. Znam deka hristijanskite tolkuvachi go tvrdi tokmu toa, no... Isus ne reche deka doagja da go UKINE zakonot, tuku da go ispolni, da go izvrshi, da go SPROVEDE. Za razlika od farizeite (knizhnicite, zakonosprovednicite, zakonobranitelite, zakonotolkuvachite, onie koi go spletkaa narodot vo mrezhata na tolkuvanjata), Isus dojde da ja iskine mrezhata i da go oslobodi narodot so zamenuvanje na onaka pretstaveniot zakon so ednostavnosta, seopfatnosta i superiornosta na Ljubovta. Onamu, kade shto Ljubovta e rudementirana, nepronajdena i neneguvana, zakonot go regulira onoa shto nedostasuva od nea, a tamu kade shto Ljubovta obzema, ispolnuva i vladee, tamu zakonot ne e potreben... ushte povekje, tamu toj e samo kontraproduktiven. Ljubovta i prosvetlenosta, toj vechno zaljuben par, se prekrasni i bezvremenski tokmu zatoa shto se neomegjani i beskrajni. P.S. Koga Isus odbi da frli kamen po zhenata i ja pribra so sebe, toj ne go sledeshe zakonot, tuku Ljubovta. Zhenata beshe dovedena pred nego tokmu spored zakonot, neli? Koga mu poracha na razapnatiot kriminalec deka kje go sretne pri Tatka si, toa go napravi spored Ljubovta, a ne spored zakonot. Kriminalecot bil sudden, presuden i egzekutiran spored baranjata na zakonot, neli? Isus im prosti na svoite machiteli i pobara proshka za niv od Tatka si sledejki ja Ljubovta, a ne zakonot. Isus beshe suden, presuden i egzekutiran spored zakonot, neli? Isus so toa pokazha deka za Ljubovta ne postoi zamena i deka zakonot ne mozhe da bide nitu surogat za nea… mozhe da bide samo nuzhno zlo, koe nikogash ne kulminira so vistinska pravednost i milosrdie… kako takov, toj ne mozhe nikogash da go prekine karmichkiot krug na grevot i kaznata, tuku samo go multiplicira i go odrzhuva vo neprekinato egzistiranje. |
|||||||
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
|||||||
Tetratka
Сениор Регистриран: 25.Септември.2008 Локација: дрвара Статус: Офлајн Поени: 5153 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||
Месс - целта на конфузноста е да предизвика дискусија... во име на љубовта...
|
|||||||
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!
|
|||||||
Македон
Сениор Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||
Да, мора да постои закон, добро си ме сфатил, тоа е мое гледиште, дека и покрај љубовта, мора да постои. Доколку не би постоел самата љубов не би ја исполнувала секогаш својата функција. Ќе пробам да го демонстрирам тоа со пример. Доколку некој се вљубил во својата сестра или мајка, тој има љубов, несомено, но таа љубов се јавува во погрешен облик, односно форма. А самата форма, под која треба да се јавува е еден вид закон. Не случајно дури и државата тоа го пропишала во објективното право, па и самиот Бог, во Законот даден на пророкот Мојсеј. Тоа значи дека сепак, можеби не толку наметнувачки, но постои некаков закон и во љубовта.
Да, но владеењето на љубовта треба да се одвива во некаква форма, на некаков начин, како што илустрирав погоре со примерот.
Да, но сепак Господ Исус Христос најави и санкција зар не? Крцкањето со заби, огненото езеро и црвот се дел од санкција, а санкцијата пак е дел од една правна норма. Дури и за фарисеите најави тешкотии поради земањето на клучот од Царството небесно.
Со самото тоа што љубовта егзистира во општеството, независно во кој степен на развој е општеството, сепак, секое општество, содржи норми, а бидејќи и љубовта се одвива во едно општество, таа се владее по некои закони. Секако, таа не смее да биде под стегите на општеството, но самото тоа што е дел од него, подразбира некакви закони, како што споменав погоре во примерот.
Просветленоста, сепак, е однос кој се случува внатре во човекот, не е однос помеѓу луѓе, а штом се случува во самата душа на човекот, зарем има закон кој би го регулирал тоа? Нема, тоа не е однос меѓу два субјекта, тоа е однос меѓу човекот и Бога.
Да, Исус им прости, со тоа покажа дека Милоста е поважна од жртвата и Саботата. Но, пак ќе се повторам, Исус најави и санкција. Во однос на тоа дека законот не може да го прекине гревот, нема да се сложам, затоа што многу често казната може да го прекине грешењето, дава можност за поправање, а и го намалува страданието на оној кој бил жртва на гревот или противправното дејствие. |
|||||||
KINGDAVID
Сениор Solomon's father Регистриран: 09.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 9420 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||
Eden od najubavite opisi za ljubovta se naogja vo Biblijata: Прво послание на апостол Павле до Коринтјаните Глава 13 ПОМОШ MK 1 Да зборувам на сите човечки јазици, па дури и на ангелски, штом љубов немам, ќе бидат бакар, што ѕвони, или кимвал, што ѕвечи. 2 Да имам пророчки дар и да ги знам сите тајни, да ги имам сите знаења за сите работи, а и така силна вера, што и планини да преместувам, - ако љубов немам, ништо не сум. 3 И да го раздадам цeлиот свој имот, да позволам телото да ми изгори, - штом љубов немам, ништо не ми користи. 4 Љубовта е долготрпелива, полна со добрина, љубовта не завидува, љубовта не се превознесува, не се гордее, 5 не прави што не е пристојно, не бара свое, не се срди, не мисли зло, 6 нa нeправда не се радува, а на вистина се радува, 7 се извинува, во се верува, на се се надева, се претрпува. 8 Љубовта никогаш не престанува, а другото, ако се пророштва, ќе престанат; ако се јазици - ќе замолкнат; ако се знаења - ќе исчезнат. 9 Оти по нешто знаеме и по нешто пророкуваме; 10 а кога ќе дојде совршеното, тогаш ќе исчезне делумното. 11 Кога бев дете, зборував како дете, како дете мислев, како дете размислував; а кога станав маж, го оставив детинското. 12 Сега гледам нејасно како во огледало, а тогаш - лице в лице; сега знам нешто, а тогаш ќе знам како што сум познат. 13 А сега остануваат овие три работи: верата, надежта и љубовта; најголема меѓу нив и љубовта. |
|||||||
Messenger
Администратор Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||
Македон, diskusijava stana vredna zatoa shto pristapi ti vo nea!
Vednash zabelezhav deka imame edno nedorazbiranje vo upotrebata na terminite. Ti pod ljubov podrazbirash razlichni fragmentizirani chuvstva koi mozhat da bidat "zakonski" i "nezakonski", "ispravnI" i "neispravni". Ti pod toa podrazbirash, na primer, ljubov kon zhena, detska ljubov kon majka, edipovska ljubov, seksualna ljubov, ljubov kon muzika, ljubov kon vkusno jadenje i t.n. Jas govoram za Ljubov (so milosrdie, kako nejzina posledica) od aspekt na Isusovoto propovedanje. Taa bozhestvena Ljbov koja vrednuva i spodeluva vrednost, Ljubov koja znae za milosrdie, Ljubov koja ne nanesuva zlo, Ljubov koja ne e sposobna da povreduva, tuku da zbogatuva, oplemenuva i da se multiplicira kako takva vo onoj shto ja nosi i onoj shto ja prima. "Nezakonskata" ljubov ne e Ljubov, pa zatoa mozheme uslovno da ja krstime "nezakonska". No Ljubov e da ne se sudi i osudi onoj shto ne postapil spored Ljubovta zatoa shto ne ja osoznal, tuku da se pouchi i da se vovede vo nea, onaka kako shto pravel Isus. TOA e Ljubov. Ljubovta ne mozhe da nanese zlo ili da napravu nepravda, pa zatoa tvojot primer ne e relevanten za noa shto govorime. Tvojot primer ne e Ljubov, tuku pozhuda, strast... i toa seksualna pozhuda prema majkata. A nie zboruvame za LJUBOVTA, onaka kako shto toa prekrasno go opishal Pavle vo citatot posochen od KINGDAVID. Изменето од Messenger - 10.Февруари.2010 во 04:49 |
|||||||
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
|||||||
Македон
Сениор Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||
Дозволи да те дополнам и да кажам дека вредноста на дискусијата автоматски произлегува од самата тема, начинот на кој ти ја започна истата и насоката која ти и ја даде.
Да, кога тргнав од сфаќањето на љубовта, јас тргнав од чувствата, формата под која можат да се јават, па во тоа секако, ги вклучив и љубовта меѓу мажот и жената, детето и мајката, роднинската љубов и сите оние видови чувства кои се јавуваат меѓу личности, не ја имав толку в предвид љубовта кон јадењето и музиката, бидејќи пред се тргнав од љубовта како однос меѓу личности, како општествен однос, не како однос меѓу човек и ствар ( јадење, предмети ), односно фактички однос. Секако, законот регулира и фактички однос, пример за тоа е забраната за јадење свинско месо во Стариот Завет, но главен предмет на регулирање на еден закон е општествениот однос, однос меѓу луѓе. Терминолошкото недоразбирање настана по моја вина, бидејќи кога говорев за регулација на љубовта, јас тргнав од дефиницијата на нормата, па љубовта ја разгледував и од општествен аспект, а нормата регулира општествен однос.
Таа божествена љубов, љубовта за која говори Господ Исус е љубовта меѓу човекот и Бог може да подлежи само на Божјиот закон, воопшто не на човечкиот, но, само доколку таа остане таква, меѓу Бог и човекот. Доколку таа љубов, иако јас тоа не би го нарекол љубов, се обиде да повредува други луѓе, тогаш мора да подлежи и на човечкиот. Како пример би ги земал тие кои во името на Бога праќаат во смрт други луѓе. Таквата "љубов" , како што кажа и ти не е љубов.
Ова е нешто кое треба да се разгледа. Ако незаконската љубов, не е љубов, од тоа произлегува дека сепак, можеби не толку приметливо и наметливо, но сепак, постои некаква форма, некаков квалитет кои и го дава токму некаков закон, некаква норма, правило, на кое благодарение, љубовта може да се нарече љубов, со сите свои квалитети.
Да не навлегуваме сега во едиповиот синдром, но сепак не е само сексуалната страст присутна, таму се крие има сплет на чувства, фактори, односи и слично
Taквата љубов, како што кажав погоре, може својот квалитет да го добие само со регулација од страна на Божјиот Закон, никако од страна на човечкиот закон, секако, доколку не инволвира и други лица, без нивна согласност и волја, но тоа веќе не е љубов. Изменето од Македон - 10.Февруари.2010 во 16:38 |
|||||||
Messenger
Администратор Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||
Tokmu za toa govorev, TOA e LJUBOV i toa razlikata megju Ljubovta i zakonot.... vkluchuivbajki go i Bozhjiot. Seti se na Isus i na zhenata koja mu ja donesoa spored zakonot... Onamu, kade shto ne postoi takvata Ljubov, prazninata ja popolnuva zakonot... od Boga ili od chovekot. Изменето од Messenger - 10.Февруари.2010 во 16:50 |
|||||||
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
|||||||
Македон
Сениор Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||
Господ Исус Христос, токму така, не го исполни законот, туку ја покажа љубовта. Но, сепак, на жената и кажа да не греши повеќе, што е еден вид норма, независно што во таа норма нема сакнција. Значи љубовта, пак ја надоврза со некаква норма. Би споменал сепак, можеби ова гледиште кое го застапувам, навистина е она кое ти го кажа, согледување на правнички ум, ама сепак, љубовта, не може целосно да ја одвоиме од нормата, таа и го дава квалитетот. Како што кажа и ти, нормата ја прави истата да е законска. Не сакам да кажам дека љубовта е во стегите на нормата, ама дека сепак постои врска, можеби не толку видлива, ненаметлива, но присутна е. Ако се раскине таа врска, тогаш љубовта нема да може да биде љубов, со сите свои квалитети. Сепак, само Бог е апсолутно слободен. |
|||||||
Messenger
Администратор Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||
Retki se vaka ubavi diskusii, koga se razgovara so um i srce, bez teranje inaeti ili slepo drzhenje za nekakvi dogmi... blagodaram za zadovolsvoto. Na krajot, bi go potenciral onoa shto ti go posochi so odnost na Isus kon zhenata i negovata manifestacija na Ljubovta. Ako odeshe spored normite i zakonot, toj morashe da ja kamanuva zhenta. No namesto toa, toj ja odbrani, ja pribra i pomogna taa i ostanatite da ja razberat ljubovta kako voditelka vo odnosite megju lugjeto. Toj ne govoreshe za nekakvi normi, zakoni, za posledicite od zakonot, za sankciite, za toa kako toa kje se reflektira na celata zaednica i t.n. Toj govoreshe Ljubiv i podari milosrdie... So toa ne samo shto ja zasrami zhenata, samata da go pobara onoa shto nedostasuvalo kaj nea, tuku istoto da go isprovocira i kaj nasobranite lugje, da razberat deka slepoto sledenje na zakonot ne gi pravi dobri vernici i toa nema nikogash da gi prosvetli... Na site im pokazha deka praviot pat e samo Ljubovta, a taa e onaa koja pravniot um vo nekoi momenti mozhe da ja interpetira kako norma. P.S. Razbiram deka takvata Ljubov za mnozinstvoto e utopija i deka tokmu zatoa mora da postojat zakonite. No toa ne me sprechuva da ja promoviram Ljubovta kako ultimativna vistina na zhiveenje... i onaka seto drugo e iluzija. Изменето од Messenger - 11.Февруари.2010 во 03:27 |
|||||||
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
|||||||
Blagoj_s
Сениор Регистриран: 28.Август.2009 Статус: Офлајн Поени: 3057 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||
Bozjiot zakon e lesno da se razbere.- Nema nikakva misterija vo Bozjiot zakon. Najslabiot razum moze da gi svati ovie pravila koi go reguliraat zivotot i go oblikuvaat karakterot po Bozjiot model. Koga sinovite covecki bi sakale, spored svoite najdobri sposobnosti da se pokoruvaat na ovoj zakon, bi steknale silen razum i proniklivost uste poveke da gi razberat Bozjite celi i planovi. A ovoj napredok bi prodolzil ne samo vo tekot na segasniot zivot, tuku bi se protegnal niz vekovite na vecnosta. Kolku e prekrase vo svojata ednostavnost, vo svojata razbirlivost i sovrsenstvo zakon na Boga.!Vo Bozjite nameri i postapki ima misterija koja ograniceniot um ne e vo sostojba da ja razbere. I zatoa sto ne mozeme da gi otkrieme tajnite na beskonecnata mudrost i sila, nie se ispolnuvame so pocituvanjeto kon Najvozviseniot. |
|||||||
www.myspace.com/sblagoj
|
|||||||
Македон
Сениор Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||
Се извинувам што ме немаше деновиве на оваа прекрасна дискусија, не би ја нарекол дебата, би изгубила многу од суштината ако и го прикачам тој термин.
Јас сум тој кој треба да ти заблагодари, затоа што како што кажав и поназад, секој што како мене, е поврзан на било кој начин со норми, правила, во животот сериозно си го поставува ова прашање. Нема да веруваш може*и, но дебатава дури ја следи и еден мој многу добар другар, токму на мое инсистираање, а сето тоа пак, многу чудно, се надоврза на една наша дебата на МСН. Јас не можев да поверувам на очите кога другарот мој почна да говори за ослободување на суштината од формата и догмите, законите и стегите на општеството.
Токму така, Господ Исус Христос не ја каменуваше жената, иако Законот изрично го бараше тоа, но сепак, повторно и кажа на жената, јасно, да не греши повеќе. Истотака дури и самиот Исус даде две заповеди до своите ученици, да го љубат Бога и да го љубат ближниот свој, при што истите ги даде и во форма на заповед. Господ Исус ја издигна љубовта, а и на истата и даде место повисоко од она кое го заезмаше Законот, но таа не ја ослободи од Законот и нормата. Апсолутно слободна не може да биде љубовта, ако во себе не ја содржи нормата, која би ја обликувала истата, би и давала квалитет. Како што посчи и ти, незаконската љубов не би можела да се нарече Љубов, а тоа значи дека не може љубовта да биде апсолутно слободна. Бидејќи се согласивме дека дискусијата изгледа подобро вака, сметам дека нема потреба да ставаме и цитати, чинам, сите знаеме овде за што говориме, со цитатите би се нарушил досегашниот тек.
Токму така, љубовта ја придвижи верата кај жената, со тоа се согласувам, но и самиот Исус на таа жена и кажа да не греши повеќе
Да, кај правниот ум, така и ќе биде интерпретирано, од аспект на норма, барем во повеќето случаи, секогаш кај правниот ум постои форма и материја. Материјата, во случајот љубовта, секогаш кај правниот ум мора да биде во соодветна форма. Не знам дали ме разбираш што сакам да кажам, затоа и ќе го илустрирам со пример. Ако се вљубат двајца , кај правниот ум секогаш и формата ќе игра улога, односно дали тие млади се вљубиле како што треба, односно дали тие се маж и жена, или не дај Боже, хомосексуалци, за да се определи дали љубовта е во соодветна форма. Доколку станува збор за вториот случај, кај правниот ум секогаш ќе биде присутна осудата, може*и не на грешниците, но на гревот секогаш. Токму затоа и не можеме да говориме дека љубовта може да е апсолутно слободна, туку мора да биде "врзана" за некаква норма, закон, барем кај правниот ум, а верувам дека, со самото давање на Заповедите од страна на Господ Исус, дека дури и пред Бога. Не сакам да ме сфатите погрешно, не сакам да изигрувам адвокат или интерпретатор, само го изложувам своето гледиште. Во однос на љубовта како утопија, чинам дека сепак, ако љубовта ние ја издигнуваме, сепак, не можеме да ја воздигнеме повеќе од Бога и од местото кое Тој и го дал, сепак, таа потекнува од Него, но како што кажа, тоа не треба да не спречува да ја промовираме. По тоа ќе не познаат дека сме Негови ученици сепак. Изменето од Македон - 13.Февруари.2010 во 16:25 |
|||||||
Marko sk
Сениор Регистриран: 08.Ноември.2008 Статус: Офлајн Поени: 887 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||
Mal upad :
Vo sluchkta so zhenata koja kje ja kamenuvale, neznam kade vidovte promocija na `ljubov` koja ja elaborirate nashiroko, mislam deka ne vi e bash najsoosdvetna za posochuvanje na LJUBOVTA , t.e. sluchkata pred se e indikativna za posochuvanje na dvojniot moral: Koj ne napravil grev prv neka go frli kamenot ! Znachi, greshnicite( slobodno mozheme da posochime deka - tie koi bea spremni da ja kamenuvaat za nejzinite pomisli i deania, i tie imaat takvi pomisli i deania, no i ne e bitno vo sluchajov kakvi grevovi imale kamenuvachite), si zele za pravo da kamenuvaat nekogo, da delat pravda, t.e. se posochuva na dvolichnosta na kamenuvachite koi prezentiraat primitiven dvoen moral i etika, taka, ako se drzhime barem do izrechenite zborovi vo Biblijata. Ok, do tuka e jasno, znachi se posochuva i UKORUVA dvojniot moral ( a nikako promocija na ljubov), koj Hristos taka ubavo so dva zbora go iskazha. No pagja voochi neshto drugo: 1. Slabosta na zakonot ne e iskritikuvana, t.e. vo sluchakata negledame ukor ILI POUKA kon KAMENUVCACHITE koi si zemaat za pravo da nosat presudi ( IZIGRUVAAT SUDII) i da IZIGRAVAAT E3GZEKUTORI. Duri i da se bezgreshni` vo toj kontekst sepak nemozhe sekoj da si zema za pravo da bide sudija i egzekutor, toa e povekje od anarhija. Sega mozhe da se kazhe deka vo toa vreme bilo taka i taka, no sepak, koga Bog zboruva, negovite zborovi treba da imaat vonvremeski pouki i prospekcii, a dadeniov sluchaj e taka esencijalen za pravoto ( kako zakon i sistem), i pravichnosta ( kako interakcia ) koi go tangiraat sevkupinot zhivot. 2. NEMA POUKA, NITU UKOR ZA SAMOTO KAMENUVANJE KAKO `AKT' KOE VO OSNOVA e povekje od NECHOVECHNO, pa divi zverovi da kamenuvash grev e a kamoli chovek. Kade gledate ljubov tuka, t.e. kako mozhe da se premolchuva samiot nachin - aktot na kaznuvanje a toa e `kamenuvanjeto`, koe e povelkje od zversko. Ok, terajte si muabet :))) Изменето од Marko sk - 13.Февруари.2010 во 20:27 |
|||||||
Внеси реплика | страница <1 34567> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |