|
Историски погледи на црковните прашања |
Внеси реплика | страница <1 2021222324 37> |
Автор | |||
Platenik
Сениор Регистриран: 29.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 3600 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||
Цар Самоил ја издигнува Светиклиментовата Црква на ниво на Патријаршија, најверојатно 976 г.
Прв Патријарх на Охридската Архиепископија е гг. Герман, чие патријаршко име е врежано во царската катедрала Св. Ахил, на Голем Град (Standard News, Sofia, 03.09.2001, наслов: „В църквата има списък на епископствата“). Од тој запис се зачувани само делови и можат да се прочитаат имињата на следниве епархии Видинска, Кефалониска, Вериска, Ираклиска (Пелагониска), Скопска, Сардикиска, Селасфорска (Деволска), Пелска и Призренска. Несомнено, епархии на Охридската Патријаршија биле и Морозвидска, Мегленска, Струмичка, Лариска, Навпатска, Драчка, Липљанска, Рашка, Сремска, Белградска, Браничевска, Нишка, Велбуждска. За меѓународно признавање на новото царство и патријаршијата, потребно е благослов од центрите на христијантвото- Цариград или Рим. Цариград не ја признава Самоиловата држава, па затоа тоа го сторува Папата Гргур Петти во година која не е точно утврдена (997-999 г.). Самоил ја зграбил круната од Рим (Extract from the book "Rulers of Bulgaria", Profesor Milcho Lalkov, Ph.D., Kibea Publishing Company, Sofia, Bulgaria). Цар Самоил ја уништува бугарската патријаршија За време на патријархот Герман, во Бугарија тој прво го затекнал бугарскиот патријарх Дамјан, а после него доаѓа патријархот Глигориј (Църковен Вестник, Издание на Българската Православна Църква, Година 103, брой 9 и 10, София, 1-30 май 2003, наслов “Българските патриарси през Средновековието”, Александра КАРАМИХАЛЕВА). Цар Самоил ја уништува бугарската патријаршија, ја сведува на ниво на Митрополија Бугарија, па Патријархот гг. Глигориј добива помала титула Митрополит и се упокојува во 1016 г. како „Митрополит Бугарски“; како таков се слави од БПЦ (види православен календар на Бугарската Православна Црква). Пропаста на Самоиловото царство и Тема Воулгарија Територијата на Македонија, Црна Гора, сегашна Србија 1018 godina влегуваат во византиска тема Бугарија (Воулгариа) и сите жители (Македонци, Срби, Црногорци) на темата Бугарија беа за Византија бугари. Права, вистинска Бугарија станува тема Паристрион или Мезија (Мизија), а жителите Паристрионци или Мизи (Ibidem, p. 43-49./Vezi P. Diaconu, Les Petchйnegues..., p. 112-115, N. Iorga, Les premieres cristallisations d'Йtat des Roumains, “Bulletin de la Section Historique”, 5-8, 1920, 1, p. 33-46; N. Bănescu, Les premiers tйmoignages byzantins sur les Roumains de Bas-Danube, “Byzantinisch-Neugriechische Jahrbьcher”, 3, 1922, p. 287-310 / N. Bănescu, Les duchйs byzantins de Paristrion (Paradounavon) et de Bulgarie, Bucarest, 1946, p. 101; P. Diaconu, Les Petchйnegues..., p. 101). По пропаста на Самоиловото царство, Василиј Втори Македонецот ја намалува диецезата на Охридската Патријаршија само на Тема Бугарија т.е. на најголемиот дел од Македонија, Србија и Црна Гора. Бугарските историчари тврдат дека Охридската Архиепископија е бугарска црква поради тоа што нејзината надлежност била за ЦЕЛА БУГАРИЈА; но, под ЦЕЛА БУГАРИЈА се подразбира целата Тема на Византија наречена Бугарија, која не ја опфаќаше денешна Бугарија- Добруџа (византиска тема Паристрион, Мезија) и Тракија (византиска тема Македонија), кои тогаш беа потчинети на Цариградската Патријаршија. Диецезата на Охридската Архиепископија се простираше во Бугарија само на територијата која ја населуваа словенските племиња Торлаци и Шопи до градот Видин, што представува десеттина отсто од територијата на цела Бугарија. Византија не дозволува Темите да носат имиња на народот кои ги населува тие Теми, оти се стремела за асимилација на различните народи и нивна ромеизација. Истата политика и денеска ја води Грција. Тоа го потврдуваат и Хрисивулите на Василиј II, каде зборува за "бугарскиот народ" и епархиите на "цела Бугарија" која се простира од Срем, цела Србија, Косови делови од БиХ и Албанија, Црна Гора, чистословенските област на северозападна Бугарија до Видин и најголемиот дел од Македонија (Иван Снeгаровъ. "История на Охридската Архиепископия" Том 1. От основаването до завладяването на Балканския полуостров от турците, стр. 55-62). Бугарските историчари тврдат дека Охридската Архиепископија е бугарска црква, бидејки била со диецеза на Цела Бугарија и се спомнува бугарскиот народ. Но, не може да прифатиме дека Србите, Црногорците, Македонците, Босанците се сите бугари, а дека Србија, Црна Гора, Македонија, Албанија и делови од БиХ представувале ЦЕЛА БУГАРИЈА, но не и правата Бугарија. Територијата на вистинска Бугарија потпаѓа под јуриздикција на Цариградската Патријаршија, освен неколкуте епархии во шопскиот и торлачкиот крај, кои останале под јуриздикција на Охридската Архиепископија. Изменето од Platenik - 10.Јануари.2010 во 01:06 |
|||
Гроф Игнатиев: "Ви се обрнувам Вам (г-дин Бахмачев), дека ЈАС ЈА СОЗДАДОВ ВЕЛИКА БУГАРИЈА, ЗАРАДИ РУСКИТЕ ИНТЕРЕСИ на исток "- (М.Цемовиќ - " Маќедонски проблеми и Маќедонци", Београд, 1913 ,33.)“
|
|||
eptendosadno
Сениор Регистриран: 07.Декември.2009 Статус: Офлајн Поени: 1185 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||
Имињата на “ темите “ е во контекст на Историски погледи на црковните прашања. Твојот сонародник не издржа и ги покажа ниските страсти , ја избегнува логиката и е пристрасен . Во темата Историски погледи на црковните прашања сака да се истакне со познавање на темата и као сличајно доаѓаме до името на Охридската Архиепископија - Јустнијана Прима и на цела Бугарија . Истиот прави обид да ја промовира тезата на бугарската историогафија , која наменски е создадена за да има нашиот колега причина да ја смета Јустинијана Прима за црква на Бугарите , но има проблем , треба со истиот принцип да ги објасни и овие ситуации , „екзарх на Тракија и Драговитија” “... Дел од оваа сложувалка е појавата во титула на Пловдискиот митрополит и особено на митрополитот Дамјан (можеби истиот убиен во 1410 година) - "екзарх на Тракија и Драговитија" и "односно екзарх на Европа и Драговитија"...“, да , мора да ни објасни , зашто Драговитија Повторно Турците именивале провинции на својата територија ( покрај Македонија , Румелија , Бугарија ... ) од неразбирливи причини ? Изменето од Македон - 10.Јануари.2010 во 00:23 |
|||
Дали говорот во Пиринска обогатен со бугаризми е македонски дијалект ?
|
|||
морски
Сениор Регистриран: 24.Август.2006 Статус: Офлајн Поени: 178 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||
така да биде и сепак сум убеден дека некој ден ќе ми разбереш прашањето |
|||
Pending Approval Pending Approval Pending Approval Pending Approval Pending Approval Pending Approval Pending Approval Pending Approval Pending Approval Pending Approval
|
|||
Македон
Сениор Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||
Јас колку што знам се нарекува Доростолска затоа што седиштето е во Доростол ( Доростум на латински ). Црквата за која ти зборуваш во 927 година станала независна, пред тоа била во канонско единство со Цариградската Црква, а и секако, Архиереите на истата не биле Бугари, туку Ромеи. Тогаш Охрид е во рамки на Бугарија, токму така, но со уништување на бугарската држава од страна на Јован Цимиски, а и на бугарската Црква и припојување на истата кон Цариград, веќе нема бугарска Црква, затоа што таа престанува да постои, Охрид има свој епископ, претставува своја помесна Црква, независно што Патријархот пребегува во Охрид, па дури и да ја носи сеуште титулата. Таму веќе нема власт, ја нема својата Епархија истотака под власт. Значи и не може да говориме за поврзаност, затоа што ако гледаш така, дури и седиштето на бугарската Црква било определен период во разно-разни Царства, ама не се црпат од таму Црковните традиции, туку од оној кој ја основал Црквата, во бугарскиот случај, Константинополската Црква. Во нашиот случај, малку покомплицирано е, иако, ако тргнеме од повикувањето на Архиепископите- Јустинијан Први. Утре и за останатиот дел ќе напишам нешто. Изменето од Македон - 09.Јануари.2010 во 00:36 |
|||
eptendosadno
Сениор Регистриран: 07.Декември.2009 Статус: Офлајн Поени: 1185 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||
Ти си во грешка , но тоа ќе го прифатам како незнаење http://tr.wikipedia.org/wiki/Rumeli http://tr.wikipedia.org/wiki/Makedonya_Cumhuriyeti Изменето од Македон - 09.Јануари.2010 во 00:28 |
|||
Дали говорот во Пиринска обогатен со бугаризми е македонски дијалект ?
|
|||
eptendosadno
Сениор Регистриран: 07.Декември.2009 Статус: Офлајн Поени: 1185 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||
Па еве , почни од времето кога на Gjergj Kastrioti му го даваат прекарот Скендербег . Значи не е Аспарух , Волкашин , Крал Марко туку он за нив , за Турците , станал Скендербег. Корегирај ме ако грешам . Предходно на територијата која го добила името Бугарија немало византиска тема , тоа биле Склавонии , словенски држави со имиња Драговитија , Берзитија , Рашка и слично . Што значи тој простор ( дефакто и дејуре ) не бил во ситемот на Византија , немало таму тема . И сега таа територија станала дел од институциите и добива име , Бугарија . Но тоа не го менува составот на населението , не го менува јазикот , религијата , генетиката , историјата на тоа истото население . Прашање би било исто така , зашто Трново , Преслав не се во нешто што се нарекува Бугарија ? Од историски извори дознаваме дека на тие територии сеуште живеел народ кој имал избичени глави , кои не биле христијани и живееле номадски . Истите комуницирале и го посетувале Цариград и.т.н. Ја разбирам твојата желба , но , жалам , не е тоа што сакате да биде Изменето од eptendosadno - 08.Јануари.2010 во 23:41 |
|||
Дали говорот во Пиринска обогатен со бугаризми е македонски дијалект ?
|
|||
mungos80
Модератор АНАРХИСТ Регистриран: 21.Октомври.2009 Статус: Офлајн Поени: 4330 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||
Каснаковски а ако наместо тема бугарија,византија просторот да го делел со бројки ќе сменеше нешто?
Кога на власт биле римајните народот бил римски поданици. Кога на власт биле византијците народот биле византиски поданици. Кога на власт биле турците народот бил турски поданик. На овие им плаѓал данок,во нивни цркви се молел ,во нивна земја живеел. Кога се сменале времиња секој народ си создавал своја цркав. Српска,Бугарска,Романска,Грчка,Македонска природниот процес си течи,пополека. Проблемот настана кога во независна Македонија српска црква се повикува на некакви канони кои таа не ги почитува и и ја оспорува независноста на Македонската Православна Црква |
|||
“Додека ние се боревме,мизерувавме и гиневме,некои од народните пари си купуваат куќи и трупаат богатство“ - Ѓорѓи Сугарев
|
|||
Boogie
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Модератор Слобода или Смрт Регистриран: 26.Октомври.2005 Статус: Офлајн Поени: 10652 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||
Каде бе Бугарска архиепископија 870 год.
|
|||
морски
Сениор Регистриран: 24.Август.2006 Статус: Офлајн Поени: 178 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||
многу убав збор! нека да го проширим - зошто Турците велат Сирбистан, Булгаристан, Хирватистан, Jунанистан, Магаристан, но Македонија, Словенија, Украина? Изменето од морски - 08.Јануари.2010 во 18:35 |
|||
Pending Approval Pending Approval Pending Approval Pending Approval Pending Approval Pending Approval Pending Approval Pending Approval Pending Approval Pending Approval
|
|||
Каснакоски
Сениор Регистриран: 03.Април.2009 Статус: Офлајн Поени: 4758 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||
Каква Доростолска црква? Имало бугарска архиепископија од 870, а од 927 била призната како Патриаршија.
Во тоа време Охрид е во рамките на Бугарија. Сакаш да кажеш дека во бугарската држава имало друга црква, наследничка на црква од времето на Јустинијан, па Св. кнјаз Борис го испратил Св. Климент во другата црква, а не во својата? Вчера ти реков - кажи кратко што се случило со црквата од времето на Јустинијан до Василиј Булгароубиец. Изменето од Каснакоски - 08.Јануари.2010 во 18:01 |
|||
Македон
Сениор Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||
Веќе искрено се вртиме во круг, па затоа само ќе прашам Oхридската и Доростолската биле сосема различни помесни Цркви, Охрид дали пред тоа бил во рамките на Доростолската Црква?! Не. Има ли доказ дека биле во канонско единство? Не. Ако има, приложете го слободно. Дури и да земеме дека титулата Патријарх ја држел Поглаварот кој избегал, сепак, како такви никаде не фигурираат, никаква власт немале тие, Цариград не признавал никаде Бугарски Патријарх, тие митрополии ги свел на Митрополии и завршил конфликтот со Бугарската Црква. За пример, српскиот Митрополит Јосиф, кој во 1941 година ја напушти Македонија, до смрт ја држеше титулата поранешен Митрополит Скопски, ама во исто време, Архиепископот Охридски и Скопски и Митрополит Македонски беше поглавар на тогаш автономната Македонска Православна Црква. Појасно од ова нема како да напишам. |
|||
Каснакоски
Сениор Регистриран: 03.Април.2009 Статус: Офлајн Поени: 4758 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||
Во кое време Турците ја нарекувале Македонија, па да знам што и да ти одговорам? За теоријата - позната ни е, ама нема никаква логика дури и смешна. Измислица на некој кој не сака да ја прифати реалноста. Од кое време тоа го правеле Ромеите? Дали има одговор авторот на теоријата? Зошто темата Македонија е од времето на Ирина, а Бугарија е од времето на Василиј. Vidi gi i drugite temi. http://img696.imageshack.us/img696/6324/800pxbyzantineempirethe.png Изменето од Каснакоски - 08.Јануари.2010 во 16:51 |
|||
Каснакоски
Сениор Регистриран: 03.Април.2009 Статус: Офлајн Поени: 4758 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||
Значи и според каноните Охридската црква си е наследник на бугарската црква. Цимисхи го завладел Преслав и тамошните епархии, ама во слободните територии Светиот Архиерејски Синод решил седиштето да биде во Софија, по тоа во Воден, Меглен и накрај кога главниот град на државата станал Охрид, таму бил и поглаварот на црквата, па таму го нашол Василиј, како убаво сам си пишува.
|
|||
Македон
Сениор Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||
Ќе реши Синодот, таа Црква има свој Свет Архиерејски Синод, ќе реши и за седиштето понатаму и за се, ама Пловдив ќе си биде возглавен од тој Митрополит кој што ја возглавува Епархијата. Како пример, седиштето на Бугарската Црква, по заземањето од Јован Цимиски, било снижено на ранг на Митрополија, од оној кој го заземал, секако во согласност со Цариградската Црква, која ја зазела таа епархија. Ако и сега не е јасно, не знам што друго да кажам... Изменето од Македон - 08.Јануари.2010 во 16:00 |
|||
Внеси реплика | страница <1 2021222324 37> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |