|
Тројство |
Внеси реплика | страница <1 1516171819> |
Автор | ||
Rita.MD
Сениор Регистриран: 25.Јули.2009 Статус: Офлајн Поени: 719 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
По стоти пат:
Некој рекол за Тројството: "Ако се обидеш да го разбереш ќе го загубиш умот, а ако го отфрлиш, ќе ја загубиш душата". |
||
A religion that gives nothing, costs nothing, and suffers nothing, is worth nothing. - M. Luther
|
||
Blagoj_s
Сениор Регистриран: 28.Август.2009 Статус: Офлајн Поени: 3057 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Biblijata jasno zboruva za postoenje na samo eden Bog, dodeka edenovremeno ukazuva na pluralnost na bozestvenite licnosti vnatre vo Bozestvoto. Hristijanite tradicionalno toa ucenje za nebesnoto Bozestvo go narekuvaat doktrina za Trojstvo. Ne posojat tri Boga, tuku eden Bog vo tri lica , triedno Bozestvo.Vo Hristovata sluzba posebno se otkriva pluralnosta na licnostite vnatre vo Bozestvoto. Hristos bil i e Sin Bozji, Bozja Rec [Logos] vo covecko telo. Otecot go pratil Hristos, a Hristos go zamolil Otecot na svoite ucenici da im prati drug Utesitel, Svetiot Duh. Site troica rabotele i zaedno rabotat za spasenie na coveckiot rod.Ovaa tajna na Bozestvoto se nasetuva vednas na pocetokot od Hristovata sluzba, koga pri negovoto krstevanje trite bozestveni licnosti posvedocile za svojata bliska megusebna zaednica[Matej 3.16,17]. Изменето од Blagoj_s - 19.Декември.2009 во 22:55 |
||
www.myspace.com/sblagoj
|
||
sk
Сениор Регистриран: 25.Јануари.2010 Статус: Офлајн Поени: 515 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
"Ne posojat tri Boga, tuku eden Bog vo tri lica , triedno Bozestvo."
Ke saka li nekoj so Bibliski citat da mi kade TOCNO kade e kazano gore navedenata izjava, bez nekoi filozofii, vrtenja ili pak razbiranja i podrazbiranja. Mi e potreben samo eden Bibliski tekst koj ja podrzuva gore navedenata izjava. Blagodaram. |
||
Blagoj_s
Сениор Регистриран: 28.Август.2009 Статус: Офлајн Поени: 3057 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
ЗА СВЕТОТО ТРОЈСТВО Иако и другите, нехристијански религии, познаваат некој вид боженствено „тројство`само христијанството верува во еден Бог-како единствен вистински и жив Бог (5Мој.6,4).кој постои како спој на три посебни вечни божествени личности:Отец, Син, Свети Дух.Божествените личности на ова триединствено Божество се бесмртни,семожни и сезнајни.Божеството е бесконечно и не може да се свати со човечкиот разум,но сепак познато им е на луѓето во онаа мера во која само решило да им се открие.Личностите на Тројството се откриле во делата на своите раце во природата,во својата пишана Реч-Библијата и преку отелотворувањето на Речта -Исус Христос.Писмото учи дека постои еден Бог како три посебни личности, како Тројство: 1.Бог-Отец-Сепак ние имаме само еден Бог Отец,од Кого се е, и ние сме во Него, и еден Господ Исус Христос,преку кого е се и ние сме преку Него.(1Кор.8,6).Еден е Бог и Отец на СИТЕ,кој е над се, и преку сите, и во сите нас (Ефес.4,6). 2.Бог - Син-Оти во Него телесно живее сета полнота на Божеството.(Колос.2,9). Да чекаме да се исполни блажената надеж и да се јави славата на великиот Бог Спасител,нашиот Исус Христос(Тит 2,13). 3.Бог-Свети Дух-Но Петар рече:Ананија,зошто го исполни сатаната срцето твое,да Го излажеш Светиот Дух и да затаиш дел од земните пари за нивата? Додека не беше ли твоја, и откако ја продаде,не беа ли парите во твоја власт?Зошто вложи во срцето твое таква работа?Ти не излага луѓе, туку Бога.(Дела 5,3.4).А нам пак ни го откри тоа Бог преку Својот Дух, зошто Духот испитува се па дури и длабините Божји. Бидејќи кој човек знае се, што има во човекот, освен човечкиот дух, кој живее во Него? Па така, и Божјото не го знае никој освен Божјиот Дух.(1Кор.2,10.11).Трите личности на Божеството се опишани во Библијата како личности кои меѓусебно одржуваат вообичаени односи.Тие, зборувајќи една за друга, употребуваат лични заменки(види:Мат.17,5;Јован16,13.28;17,1).Тие меѓусебно се сакаат и почитуваат (види:Јован 3,35;15,10;16,14).Отецот го праќа Синот (Мат.10,40),Синот се моли на Отецот (Јован 17,18), а Отецот и Синот го праќаат Светиот Дух како свој преставник (Јован 14,26;16,7).Личностите на Тројството се толку посебни,што можат да се обраќаат една на друга, да се сакаат една со друга и да делуваат хармонично во договор.Секоја од нив има посебна мисија што ја извршува дури и тогаш кога заеднички работат на такви дела како што се создавањето и откупувањето. Библиската изјава дека Бог е љубов (1 јов. 4,8)важи на ист начин за сите три личности на Божеството.Бог е љубов, а љубовта е релација, а за релација се потребни најмалку двајца.Всушност, за Бог да биде љубов, од вечноста морало да постои повеќе од една божествена личност. Кога Бог од вечноста би бил само една личност, тогаш неговата љубов би била ограничена на љубовта кон самиот себеси. Иако ниеден библиски текст не го споменува учењето за Тројството, тоа се подразбира како факт и библиските писатели го споменуваат неколку пати. Тоа се подразбира од самиот почеток на Библијата кога Бог и Божјиот Дух се опишани при создавањето.Новиот завет изнесува дека и Христос учествувал во создавањето, дека всушност бил Творец (Јован1,3;Кол. 1,16.17; Евреите 1,2). Евангелието според Матеј (Мат.28,19) заповеда крштевање во името на Отецот ,на Синот и на Светиот Дух.Со тоа на Учењето за Тројството му се дава толкав нагласок што истото се прогласува за темелна вистина на нашата вера. При Христовото крштевање постоењето на триединственото Божество било изразано со истовремено појавување на сите три Божествени личности. Евангелието според Матеј 3,16.17. го опишува Бог Синот-Исуса при крштевањето. Божјиот Дух се појавил во вид на гулаб што се спуштил врз Исуса. Едновремено се слушнал глас на Бог Отецот кој објавил:Овој е мојот возљубен Син кој е по мојата волја. Евангелието според Лука 1,35 ги вклучува сите три Божествени личности во објавувањето на веста дека небото ја избрало Марија да биде мајка на Месија.Требало Светиот Дух да се спушти врз неа и да ја засени силата на Највисокиот, за да го роди Божјиот Син.Исус ја признал посебноста на секоја божествена личност кога рекол:А кога ќе дојде Утешителот, кого што ќе ви Го испратам Јас од Отецот, Духот на вистината, кој излегува од Отецот, Он ќе сведочи за мене.(Јован 15,26)Ова учење го потврдува така наречениот Павлов Апостолски благослов.Во молитвата, упатена на Христа за милост на Отецот за љубови на Светиот Дух за заедница, апостолот ги споменува сите три Божествени личности:Благодатта на нашиот Господ Исус Христос и љубовта на Бога и Отецот и заедништвото на Светиот Дух нека бидат со сите вас. Амин! (2Кор.13,13) |
||
www.myspace.com/sblagoj
|
||
maria_magdalena
Сениор trouble seeker Регистриран: 25.Октомври.2007 Статус: Офлајн Поени: 8706 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Многу паметен бил г-н Некој. Преубаво кажано |
||
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.
|
||
Tetratka
Сениор Регистриран: 25.Септември.2008 Локација: дрвара Статус: Офлајн Поени: 5153 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Во православната црква поимот ТРОЈСТВО е неприфатлив и неточен!
Троица е правилниот термин според православната традиција
Тука се работи за Три ипостаси, т.е. Три Лица - Троица Единица.
Тројство е термин, како што кажува Атанасие Евтич; од римокатоличката црква, односно “хрватски“, кој дошол кај нас (тука се мисли на дел од словенските народи)
за проблемот прочитајте тука:
извадок од : Епископа Атанасија, "Христос а не Христ", Требиње 2002 ........Као што је, такође, од неких чак и писаца наметано, или нерасудно прихватано, уместо вековног православног српско-словенског израза Света ТРОЈИЦА, туђи нам хрватско-католички назив "Свето ТРОЈСТВО", буквални превод латинског Тринитас, чије опет значење није веран превод грчког оригинала ТРИАС, или у 4. падежу ТРИЈАДА, јер је прави и правилни превод грчког ТРОЈИЦА ( = њих ТРОЈИЦА), скуп или сабор или заједница ТРИЈУ Лица; у Православној Хришћанској вери то је: Јединствени вечни Сабор и суштинска Заједница Свете Тројице Личности: Оца и Сина и Светога Духа = ТРОЈИЦЕ Једносуштне и Нераздељиве, како говоримо на богослужењима и у здравицама. Јер "Тројство", макар и "Свето Тројство", не значи Три Лица = Три Личности, него неку трострукост, нека три "својства", у најбољем случају троструко својство (отуда појам "тројство" као и појам "двојство", означавају само двојно или тројно својство, а не и триперсоналност), те према томе израз "Свето Тројство" језички не покрива стварност Свете Тројице. (напр. три човека јесу тројица а не тројство, као што и два човека јесу двојица а не "двојство". Позадина латинског Тринитас и хрватског Тројство јесте Августиново погрешно примењивање психолошког тројства у човеку на Богоначалну Свету Тројицу Персона = Трију Божанских Личности)...
Из књиге Епископа Атанасија, "Христос а не Христ", Требиње 2002 Изменето од Tetratka - 20.Февруари.2010 во 16:45 |
||
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!
|
||
Messenger
Администратор Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
TROJSTVO = Edinstvo, zbir, dogovor, pakt, druzhba megju tri posebni bitija (edinki. lichnosti).
TROISTVO = Ednobitie (edinka, lichnost) koe se manifestira vo tri formi. Dobro e vaka Tetratka? |
||
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
||
Tetratka
Сениор Регистриран: 25.Септември.2008 Локација: дрвара Статус: Офлајн Поени: 5153 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Тоа Болдираното не може да биде “Тројство“, зашто “тројство“, двојство е “збир“; ако е збир на три посебни битија тогаш е “троица“, значи собрани се “Тројца“, а не собрани се “Тројство“... тројство е количинска работа што ја исклучува ЛИЧНОСТА,
тука се работи за Три личности - односно Ипостаси и затоа треба да биде Троица т.е. собрани се Три и дејствуваат како “три-единени“ но имаат различни карактеристики а спак се “неразделни“.
св. Кирил и некои други отци за тоа прават убава споредба со Сонцето или свеќата...
Троиство треба да се замени со Троица, зашто се работи не за количина а за Личности, значи тие три форми се Личност - “Ипостас“.
Ednobitie (edinka, lichnost) koe se manifestira vo tri formi. тука под форма се подразбира Ипостас - Личност и затоа е Еден Бог во Три Лица.
и Символот на верата објаснува за ова...
|
||
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!
|
||
Tetratka
Сениор Регистриран: 25.Септември.2008 Локација: дрвара Статус: Офлајн Поени: 5153 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Јер "Тројство", макар и "Свето Тројство", не значи Три Лица = Три Личности, него неку трострукост, нека три "својства", у најбољем случају троструко својство (отуда појам "тројство" као и појам "двојство", означавају само двојно или тројно својство, а не и триперсоналност), те према томе израз "Свето Тројство" језички не покрива стварност Свете Тројице. (напр. три човека јесу тројица а не тројство, као што и два човека јесу двојица а не "двојство". Позадина латинског Тринитас и хрватског Тројство јесте Августиново погрешно примењивање психолошког тројства у човеку на Богоначалну Свету Тројицу Персона = Трију Божанских Личности)...
тука е најдобро објаснето месс...
п.с.
ќе го преведам на македонски покасно - но не е големо и се разбира и вака...
|
||
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!
|
||
Messenger
Администратор Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
OK, sakav da ja poednostavam rabotava so ednostavni ravenstva ...ama sega izlaga deka sum se nafatil za mnogu suptilen termonoloshki problem.
Za mene koga trojca se zaedno vo edna formacija, togash taa formacija e trojstvo. Ako tri drzhavi napravat pakt (zbir, dogovor, unija), togash tie pravat troen pakt. Paktot, kako takov, pretstavuva trojstvo od drzhavi. Sekoja od niv e posebna edinka, no site zaedno paktot go pravat trojna formacija. Ako ne se lazham, taka e spored makedonskata gramatika. Znachi "sobrani se trojca" i tie pravat "trojstvo". Ne mozhesh da kazhesh "sobrani se trojstvo". Toa ne e gramatichki korektno. Za TROISTVO velish deka toa e ednobite, edna forma, koja se javuva vo tri lica. Vo red, neka bide taka. Jas pravam razlika megju Bitie i forma - edno bitie mozhe da poprimi razni formi (od semka do drvo, od jajce preku gasenica do peperutka), a kako sto objasnuvash ti izlaga deka spored teoloshkata terminologija toa e isto. Za nea "lice" e posebna kategorija i kako takva popodatna za upotreba vo dadeniov sluchaj. OK. Изменето од Messenger - 20.Февруари.2010 во 17:49 |
||
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
||
Tetratka
Сениор Регистриран: 25.Септември.2008 Локација: дрвара Статус: Офлајн Поени: 5153 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Месс ми се допаѓа твојот начин на расудување... многу нормален и рационален...
Сепак треба да имаме на ум дека разбовараме за Бог, а не за некои др работи ...
затоа постои Апофатика и катафатика за ови проблеми...
Многу е едноставно да се одговори тоа.
Значи ако станува збор за суштината односно формата на Бога тогаш условно кажано тоа е непознато зашто човекот не може ништо да знае за тоа каков е Бог како форма и ако почне човек да објаснува заглавува и станува роб на рационалната терминологија... затоа постои верата поткрепена со фолософски аргументи или усповно кажано општи фундаментални принципи на егзистенција... значи онтолошката битијна форма на Бога за нас е непозната - тоа е факт пред кој човештвото занемува.... и тука условно се завршува таканаречениот апофатички дел...
Но кога станува збор за Откровението тогаш според она што го имаме како дел од историјата или да се изразам погрубо - од историското нследство; тогаш може да дискутираме за некои работи поврзани со теогонските процеси на концептуалното разбирање и толкување на човекот во однос на “непознатото“...
Како услов за нашата понатамошна дискусија е Прологот на ев. според Јован
1 Во почетокот беше Словото, и словото беше во Бога, и Бог беше словото. 2 Тоа во почетокот беше во Бога. 3 Се стана преку Него и без Него ништо не стана, што стана. 4 Во Него имаше живот и животот им беше светлина на луѓето. 5 И светлината во темнина светли, и мракот не ја опфати. 6 Имаше еден човек по име Јован, пратен од Бога; 7 тој дојде за сведоштво, да сведочи за Светлината, та сите да поверуваат преку него. 8 Тој не беше Светлина, туку да сведочи за Светлината. 9 Постоеше вистинска Светлина, Која го осветлува секој човек, што доаѓа во светов. 10 Во светот беше и светот преку Него стана, но светот не Го позна. 11 Дојде при своите и Своите не Го примија. 12 А на сите што Го примија - на сите што веруваа во Нговото име - им даде можност да станат синови Божји: 13 кои не од крв, ни од похот машка, а од Бога се родија. 14 И словото стана тело и се всели во нас, полно со влагодат и вистина; и ние ја видовме Неговата слава, слава како на Еднороден од Отецот. 15 Јован сведочеше за Него и велеше зборувајќи: “Овој е за Кого реков: Оној , Кој иде по мене, ме испревари, оти постоеше порано од мене!” 16 И од неговата полнота ние сите примивме благодат врз благодат; 17 зашто законот беше даден преку Мојсеја, а благодатта и вистината произлегоа од Исуса Христа. 18 Бога никогаш никој не Го видел; Единородниот Син, Кој е во крилото на Отецот - Он го објави. Значи тука многу јасно се опишани некои основни случувања во историјата на човештвото за од овие овде да се вратиме назад и да ја откриеме алката или да почнеме да го составуваме мозаикот за “Троица“... кога се враќаме во Стариот Завет каде Бог се јавува на Авраам како три ангели а разговараат како еден... и уште безброј други случаи (п.с. не пишувам семинарска за да напишам се - нема смисла...)
Значи затшо Троица е Троица има премногу случаи... добро би било некој да посочи некој библиски пример за овој проблем....
|
||
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!
|
||
Marko sk
Сениор Регистриран: 08.Ноември.2008 Статус: Офлајн Поени: 887 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Preeska napishav vo prashalna forma post ama go izbrishav, rekov ajde da prochitam nanazad da ne e sluchajno odgovoreno na moeto prashanje, ama nishto.
Mozhe li kratko i decidno; Dali Sveta Toica se trite lica na Boga( pojavi manifestacii i sl.) ili pak Sveta Troica se tri lichnosti ( so svoi specifiki) koi prebivaat eden vo drug ? Изменето од Marko sk - 20.Февруари.2010 во 23:51 |
||
Tetratka
Сениор Регистриран: 25.Септември.2008 Локација: дрвара Статус: Офлајн Поени: 5153 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Јас би се согласил со тоа второто но сепак тоа е апофатички дел од темата... значи за да се одговори на ова, прво треба да поставиме некои предуслови сврзани со реалноста.
Треба да разграничиме и протолкуваме некои философски термини, односно да направиме философски опит за разбирање и толкување на проблемите на човештвото сврзани со Бога и слично...
пр. Што означува душата за Платон, а што за Аристотел...
Како овие дискутираат за Бога и како ивие го разбираат Бог...
Мене навистина ми е жал што на македонски јазик немаме сериозни преводи на вакви теми односно на автори и христијански и “нехристијански“ за да направиме разлика и да го најдеме одговорот на решението... зашто сепак ова не е 2+2=4 а се работи за Бога или Бог како “онтологија“, бидејќи во многу случаеви 2+2=5...
За овој проблем има доста литература на другите јазици...
Изменето од Tetratka - 21.Февруари.2010 во 00:00 |
||
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!
|
||
Tetratka
Сениор Регистриран: 25.Септември.2008 Локација: дрвара Статус: Офлајн Поени: 5153 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
http://www.verujem.org/
да не претерувам но 80% од книгите тука го обработуваат токму овој проблем,.,.. има доста интересни наслови.
Значи сепак работата по однос на Бога не е “пљукни залепи“
|
||
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!
|
||
Внеси реплика | страница <1 1516171819> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |