IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > Македонија и Свет > Историја
  Активни теми Активни теми RSS - ЦАР САМОИЛ
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

ЦАР САМОИЛ

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 1415161718 50>
Автор
Порака
Каснакоски Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 03.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4758
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Каснакоски Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Јуни.2009 во 14:33
Originally posted by Boogie Boogie напиша:


а Дукљанскиот презвитер Самоил го нарекува како
македонски цар!


Види како го нарекува Дукљанскиот презвитер

XXXIII
Kraljevstvo naslijedi Tuđemir i, pošto se oženio, rodi sina koga nazva Hvalimir. U to vrijeme u bugarskom narodu se uzdignu neki Samuil, koji je zapovijedio da ga zovu carem, i vodio je mnogo ratova protiv Grka, koje izbači iz čitave Bugarske, tako da u njegovo vrijeme oni nijesu više smjeli da se približe toj strani.

http://www.montenegrina.net/pages/pages1/istorija/duklja/ljetopis_pop_dukljanina_latinicna_redakcija.htm
Кон врв
Redgun Кликни и види ги опциите
Група
Група
Лик (аватар)

Регистриран: 01.Февруари.2009
Статус: Офлајн
Поени: 80
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Redgun Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 23.Јуни.2009 во 00:21
In that legend among other things, it is said that love between Vladimir and Kosara- the daughter of the Macedonian King Samuilo, was unusual.

http://www.visit-montenegro.com/cities-bar-c.htm
Serbia and Macedonia orthodox brothers

f**k GREECE
Кон врв
ZOTE Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 26.Мај.2005
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 627
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај ZOTE Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 23.Јуни.2009 во 01:51
Jedino mesto na ploci sa delimicno ocuvanim datumom je u XI redu. Analizom ovog dela ploce Horace Lunt (Univerzitet Harvard) je ubedljivo pokazao da je rec o slovu 'PS', dakle broju 700, a ne 'F' (500) kako Zaimov misli - otuda i zakljucak Horaca Lunta da se radi o ploci iz XIII veka (godina 6742 - 1234), iz vremena Jovana Asena.

Profesor Ihor Sevchenko, americki slavista sa Dumbarton Oaksa je uzeo i latex otisak originala ove ploce i na njemu se vidi da NEMA datuma.
Sve ostalo je iskonstruisano i netacno od strane blgarskog "naucnika" Zaimova.

Evo i slike originalne ploce objavljene od strane Vladimira Mosina u zurnalu "Makedonski Jazik":

http://img67.imageshack.us/my.php?image=bitoljskahz8.jpg

Obelezio sam strelicom XI red gde je bio navodni "datum". Vidljivo je samo slovo "PS"([SIZE=-1]Ѱ) koji oznacava 700 a ne 500! Dakle, Zaimov govori NEISTINU!


Slika Zaimove ploce, onako kako je on frizirao i "udesio":

http://img82.imageshack.us/my.php?image=bitoljska2ru9.jpg

Bitoljska ploca je jos jedan neuspesan pokusaj blgarske psevdonauke da blgarizuje narod u Makedoniji...
Кон врв
Каснакоски Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 03.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4758
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Каснакоски Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 23.Јуни.2009 во 16:44
Ако тезата на Зоте е вистина ќе се појави еден проблем.

На секаде во историографијата се пишува дека таткото на Самуил бил Никола. Ако плочата е од времето на Иван Асен или фалсификат тогаш името на Никола треба да се избрише и да се води неизвесно.

Или пак Самуиловиот натпис не е фалсификат (од Герман)?

Изменето од cercetator - 23.Јуни.2009 во 16:52
Кон врв
NiNa1 Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Love and peace

Регистриран: 07.Август.2007
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 13795
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај NiNa1 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 28.Јуни.2009 во 13:02
na car samoil kralot vizantij mu gi oslepel vojnicite i samo na sekoj 100-ti vojnik po edno oko mu ostaval
Кон врв
mamamd Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Почесна конзулка

Регистриран: 02.Ноември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 25679
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mamamd Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 13.Јули.2009 во 08:05
Според академик Цветан Грозданов во своето интервју во Утрински весник секој кој сака да научи нешто за Цар Самоил и неговата улога во зачувување на македонската држава ке мора да копа на вистинското место
Неодамна слушнавме тврдења дека во Македонија при ископувањата на Самуиловата тврдина не е најдена ниту една паричка од времето на Самуил. Точно ли е тоа?

Епохата на цар Самуил е дежурна тема во науката, барем два или три века. Во Македонија постојат најмалку два големи пункта каде што се искажува времето на Самуил и тие се познати во науката стотина години. Во Преспа, на самиот граничен појас со Грција, на островот Аил (Ахил) се наоѓа катедралната црква на царството на Самуил и го носи името на Свети Ахил. Таа е огромна и одамна е во урнатини. Значи, тоа е седиштето на патријаршијата или архиепископијата на Самуил, посветена е на Св. Ахил Лариски, кој е учесник на првиот вселенски Собор во Никеја. Во последните години од 19 век, преку езерото, во селото Герман е најдена надгробната плоча на Самуиловите родители и брат. Таа плоча е најстариот епиграфски надгробен натпис на кирилица. Да потсетам дека за време на цар Самуил се врзува и настанувањето на Асеманиевото евангелие, глаголско, еминентен споменик на Охридската книжевна школа. Тоа е украсено со орнаментика, која и денес го возбудува научниот свет и таа никогаш не е соодветно објаснета. Денес се чува во Ватикан и во неа првпат се спомнува името на св. Климент како епископ Велички.

Кон врв
Каснакоски Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 03.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4758
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Каснакоски Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 13.Јули.2009 во 09:34
Originally posted by mamamd mamamd напиша:

Таа плоча е најстариот епиграфски
надгробен натпис на кирилица.


Ако е во право, значи натписот на Мостич треба да е некој фалсификат.
Кон врв
Boogie Кликни и види ги опциите
Модератор
Модератор
Лик (аватар)
Слобода или Смрт

Регистриран: 26.Октомври.2005
Статус: Офлајн
Поени: 10652
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Boogie Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 13.Јули.2009 во 11:16
Мострич и кирилица
Кон врв
да бе Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
О’ Дабштајн

Регистриран: 10.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 5367
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај да          бе Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 13.Јули.2009 во 11:39
Мостич ja - и Мостич пишувал македонскизадоволство
Кон врв
Каснакоски Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 03.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4758
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Каснакоски Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 13.Јули.2009 во 11:52
Originally posted by Boogie Boogie напиша:

Мострич и кирилица


Да бе, Буги! Не ти се верува нешто?
Види


Originally posted by Boogie Boogie напиша:

збунетостзбунетостзбунетостзбунетостзбунетостзбунетостзбунетостзбунетостзбунетостзбунетостзбунетостзбунетостзбунетостБугарски војсководец Мострич од 9 векМатеријалната култура на
првото бугарско царство (до 971 г.) е чисто турска, со елеменит
присутни во сите останати култури од турскиот каганат: дванаесетгодишен
животински календар, култ кон Тангра, итн. (Б е ш е в л и е в, В.
Първобългарите. Бит и култура. С., 1981; Р а ш е в, Р. Дунавска
България и Централна Азия. - Втори международен конгрес по
българистика. Доклади. Т.6. С., 1987, с. 205-210). Замислете, во турци
Бугарите го вклучуваат и Цар Самоил!АрхеологијаСудејки по
археолошките остатоци, кои се и најмеродавни, бугарите на балканскиот
полуостров се населиле само во североисточна Бугарија и северна
Добруџа. За средновековните бугари од денешна Бугарија и Волга
(Татарстан, Чувашија) специфично е целосната деформација на черепите на
главите, деформирајки си ги главите самоволно со еден вид менгеме.
Своите мртви ги закопувале на специфичен начин, ориентирани север-југ,
горејки ги телата на упокоените со оган (исчистување), легнати попреку,
додека позицијата на нозете на покојниците биле скрстени (турски начин
на седење). Идентични некрополи со карактеристичните бугарски ритуали
на закоп и деформирани черепи се најдени и во Долна Волга, со што се
заклучува дека правите бугари биле турки народ, истиот оној кој ги
населува денешни Татарстан и Чувашија. Антрополошки, Бугарите од
волшката низина и од североисточна Бугарија и северна Добруџа биле
монголска група на народ, како и денешните наследници на вистинските
Бугари- болгаростанците, татарстанците и чувашите [В. М и к о в.
Последни могилни находки. — В: Мадара, I,1934, 429-438; Ст. С т а н ч е
в, С т. И в а н е в. Некрополът до Нови пазар. С., 1958; Ж. В ъ ж а р о
в а. Славяни и прабългари (по данни от некрополите.VI—XI в. на
територията на България). С., 1976, 86-140, 141, 167, 169, 172: Ж. В ъ
ж а р о в а. Двуобреден езически некропол край с. Бдинци, Толбухински
окръг. — ИНМВ, 1981, XVII (XXXII), 77-109; Вл. З и р р а. Двуобрядный
могильник раннефеодальной эпохи в Капул Вийлор — История. — Dacia, VII,
1967, 355-412; G. S i m i o n. Necropola feudal — timpurie de la
Nalbant (Judetul Tulcea). — PEUCE, II, 1971, 221-248; Д. Ил. Д и м и т
р о в. Новооткрит български некропол при Девня (предварително
съобщение). — ИНМВ, VII (XXII), 1971, 57-76; Д. Ил. Д и м и т р о в.
Раннобългарски некропол № 3 при гр. Девня. - ИНМВ, VIII (ХХIII), 1972,
45-67; Д. Ил. Д и м и т р о в. Двуобреден раннобългарски некропол при
Варна. — В: Сб. Преслав, II, С., 1976, 107-125; Д. С т а н ч е в.
Ранносредновековен некропол до гара Табачка. - ГМСБ, Х, 1984, 33-42; Д.
С т а н ч е в. Ранносредновековен некропол до с. Батин, Русенски окръг.
— ГМСБ, XI, 1985,45—54; Д. С т а н ч е в. Прабългарски компоненти в
погребалния обряд и инвентара на ранносредновековните некрополи в
Рубенско. — В: Проблеми на прабългарската история и култура. С., 1989,
241— 254; Ив. В а с и л ч и н. Двуобреден езически раннобългарски
некропол при с. Черна, Толбухински окръг. — В: Проблеми на
прабългарската история и култура. С., 1989, с. 213; Р. Р а ш е в, Ст. С
т а н и л о в. Ранносредновековен некропол при с. Ножарево,
Силистренски окръг. — АОР за 1984, Сливен, 1985, С. 265; Р. Р а ш е в,
Ст. С т а н и л о в, Г. А т а н а с о в. Старобългарски езически
некропол и селище при с. Ножарево, Силистренски окръг, АОР за 1985, В.
Търново, 1986, 184-185; Р. Р а ш е в, Ст. С т а н и л о в, Г. А т а н а
с о в. Ранносредновековен некропол при с. Ножарево, Силистренски окръг.
- АОР за 1986, Разград, 1987, с. 258; Р. Р а ш е в, С т. С т а н и л о
в, Г. А т а н а с о в. Ранносредновековен некропол при с. Ножарево,
Разградска област АОР за 1987, Благоевград, 1988, с. 206; Р. Р а ш е в,
Ст. С т а н и л о в, Г. А т а н а с о в. Старобългарски некропол при с.
Ножарево, Разградска област. — АОР за 1988, Кърджали, 1989, 158-160; Р.
Р а ш е в, Ст. С т а н и л о в. Раннесредневековый могильник у с.
Ножарево, Силистренский окрут (предварительное сообщение). — В:
Проблеми на прабългарската история в култура. С., 1989, 214— 220; Р. Р
а ш е в, Ст. С т а н и л о в, Г. А т а н а с о в. Ранносредновековен
езически некропол при с. Ножарево, Разградска област. – АОР за 1990.
Ловеч, 1991, с. 170; Р. Р а ш е в. Средновековен некропол при с.
Караманите, Варненска област. - АОР за 1988, Кърджали, 1989,160-161; Р.
Р а ш е в. Ранносредновековен некропол в с. Караманите, Варненска
област. — АОР за 1989, Кюстендил, 1990, с. 123; В. Й о т о в.
Раннобългарски некропол при с. Хитово, Толбухински окръг. — В: Проблеми
на българската исгория и култура. С., 1989, 221-230; В. Й о т о в.
Ранносредновековен некропол Хитово — 3. — В: Проблеми на прабългарската
история и култура. II. С., 1991, 101—108: М. Д и м и т р о в.
Старобългарски некрополи в Балчик (VII—IX в.). — В: Проблеми на
прабългарската история и култура. 2. С., 1991, 87—100. ].



Изменето од Boogie - 17.Октомври.2009 во 23:13
Кон врв
Boogie Кликни и види ги опциите
Модератор
Модератор
Лик (аватар)
Слобода или Смрт

Регистриран: 26.Октомври.2005
Статус: Офлајн
Поени: 10652
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Boogie Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Октомври.2009 во 23:11
Владимир и Косара живееја во голема љубов, слога и светост, искрено служејќи му на Бога и на народот.

-Лето Господово 997, цар Самуил со силна војска ја нападна Дукља, со која владееше младиот крал Владимир, кој уште од детството се одликуваше со голема светост, мудрост и праведност. Кога му предложија да се предаде, тој ги собра поданиците и им рече:

“Премили браќа, потребно е на себеси да ја почувствувам евангелската изрека: ‘Добриот пастир душата своја за овците свои ја полага’. Така што, подобро е, браќа, јас душава моја да ја положам за сите вас и да го предадам телото свое да го колат и убиваат, отколку вие да страдате од глад и меч”, и се предаде. Цар Самуил веднаш го испрати во својот дворец во Преспа, а тој го нападна утврдениот град Дулцињ (Улцињ), но не успеа да го освои, па страшно се разлути и ги разруши, ограби и запали градовите Декатар (Котор) и Лаузиј (Дубровник), ги опустоши селата, така што изледаше дека земјата нема жители. Па стаса до градот Јадар (Задар) и со голем плен се врати во својата престолнина, крај Преспанското Езеро.

Во Преспа, кралот Владимир лежеше во окови во заточение. Деновите и ноќите ги минуваше во постојан пост и молитва. Еден ден, ќерката на цар Самуил, боговдахновената и милосрдна принцеза Косара, како вистинска христијанка побара од татка си да и одобри заедно со слугинките да слезе во темните ќелии и на окованите затвореници да им ги измие главите и нозете. Тогаш личната и учена Косара за прв пат го сретна Владимир. И оставија впечаток неговата понизност, кроткост и скромност, но и убавиот изглед. Забележа дека е полн со знаење и мудрост Божја и долго разговараше со него. Многу го засака во срцето свое и од жал за неговата младост и светост, кога слушна дека е од кралска лоза, намисли како да го ослободи. Клекнувајќи пред нозете на цар Самуил, му рече: “Татко мој и господару мој, знам дека, според обичајот, ќе ме мажиш. Но, ако е по волја на твоето величество, дај ми го за маж кралот Владимир, кого го држиш окован. Знај дека сум поподготвена и да умрам, отколку да се мажам за друг!” На стариот цар му се допаднаа овие думи и бидејќи многу ја сакаше ќерка си, а и затоа што знаеше дека Владимир е од кралски род, и ја исполни молбата. Нареди да го ослободат Владимир и откако го искапија и го облекоа во кралско руво, гушкајќи го, им го претстави на бољарите. По раскошната венчавка, царот Самуил му ја врати во владеење на Владимир земјата на неговите прадедовци.

Владимир и Косара живееја во Краина, крај Скадарското Езеро, во голема љубов, слога и светост, искрено служејќи му на Бога и на народот. Кога на царот Самуил Ромеите му ги ослепија војниците, тој, не можејќи да ја поднесе страшната глетка, издивна во тврдината крај Варош. На престолот стапи син му Гаврил Радомир. Еден ден, новиот цар Гаврил Радомир појде во лов на елени со својот прв братучед Јоан Владислав, кому пред повеќе години му го спаси животот, тогаш кога цар Самуил го уби сопствениот брат Арон, таткото на Владислав. И одненадеж, Јоан Владислав наместо во еленот, стрелаше во Гаврил Радомир и така се зацари на неговото место. И бидејќи Владислав беше таен богомил, намисли да се ослободи од христољубивиот крал Владимир. Испрати во неговиот дворец пратеници, да го канат на посета во Преспа, но верната кралица Косара списка: “Мој господару, немој да одиш, за да не ти се случи истото што и на брат ми. Пушти ме мене да отидам и да видам како ќе се однесува царот. Нека ме погуби мене, само ти да не загинеш”. И замина кралицата за Преспа, а царот Владислав ја дочека со најголеми почести. И повторно дојдоа пратеници, носејќи златен крст на подарок. Кралот Владимир го врати подарокот со зборовите: “Знаеме дека нашиот Господ Исус Христос не беше распнат на златен крст, туку на дрвен, така што, ако твојата вера е искрена, а зборовите вистински, испрати ми по луѓе духовни крст дрвен, па со верата и силата на нашиот Господ ќе дојдам, надевајќи се на животворниот крст”. Царот Владислав му испрати дрвен крст по двајца владици. Пред крстот кралот Владимир длабоко се поклони до земи, го целива и со мала придружба тргна на пат кон Преспа. Уште по пат му беа поставени заседи, но, по Божја промисла, кралот безбедно стаса во престолнината. Веднаш, заедно со духовниците влезе в црква да се помоли, но набргу војници ја опколија црквата. Владиците од срам ги наведнаа главите, а кралот, откако се помоли и се исповеда, се причести и држејќи го в раце крстот, рече: “Молете се за мене и овој чесен крст заедно со вас нека биде сведок на денот Господов, дека умирам невин!” Го целива крстот, се прости со духовниците и додека сите ронеа солзи, не испуштајќи го крстот од раце, излезе од црквата, а војниците му ја отсекоа главата пред црквената порта, на (22 мај) 4 јуни 1015 г. Духовниците го сохранија телото во црковниот двор и на гробот, од кој зрачеше необична светлина, набргу почнаа да се случуваат чудесни исцеленија. Кралицата Косара со денови неутешно плачеше. Кога царот Владислав ги виде чудесните дела на гробот на маченикот Владимир, се уплаши и и дозволи на роднината своја да го земе телото и да го погребе каде што сака. Косара го однесе во Краина и го погреба во манастирот Пречиста Богородица. Таа се замонаши и како монахиња Теодора живееше побожен и свет живот, а кога се упокои, по сопствена желба, беше погребена крај нозете на мажот. Царот Владислав живееше во постојан страв заради злоделото што го изврши, а набргу во страв и умре затоа што многу често му се чинеше дека го гледа кралот Владимир како со исукан меч стои пред него.

Маченикот свети Јован Владимир, како и многу други светии, никогаш официјално не беше канонизиран за светец, но неговиот култ, произлезен од волјата на самите верници, набргу од Дукља се рашири и во Далмација, Албанија, Македонија, Света Гора и Бугарија. Неговиот лик е живописан на иконостасот во манастирот Св. Наум, а парче од неговите свети мошти се чува во кивотот во манастирот Св. Јован Бигорски.
Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 17.Октомври.2009 во 23:22
Одличен текст колега, ама Свети Јован Владимир е прогласен за светец од страна на Охридската Архиепископија, во XV или XVI век.
Истотака Јован Владислав не стои зад тоа убиство лично, туку сопругата негова Марија, најубавата жена во Преспа, која ја убила и Ирина, жената на Гаврил Радомир, а и ги кроела плановите за убиството на самиот Гаврил Радомир. Се смета дека Јован Владислав бил слаб владетел и дека сите позначајни потези ги влечела царицата Марија.
Кон врв
ADVISOR Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 17.Февруари.2009
Статус: Офлајн
Поени: 1026
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај ADVISOR Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 18.Октомври.2009 во 00:12
Sto bil Car Samoil a sto Vasilie IIзбунетост, da utvrdimeсреќа
Кон врв
Каснакоски Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 03.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4758
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Каснакоски Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 18.Октомври.2009 во 10:03
Originally posted by Македон Македон напиша:

Одличен текст колега


Кој му е авторот? Малку нешто поизмислувал?

„И бидејќи Владислав беше таен богомил, намисли да се ослободи од христољубивиот крал Владимир“

Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 1415161718 50>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,266 секунди.