IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > Стил на живот > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - Поуки од Светите Отци
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

Поуки од Светите Отци

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 2324252627 32>
Автор
Порака
Pravoslaven Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 09.Февруари.2008
Статус: Офлајн
Поени: 705
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Pravoslaven Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 11.Април.2009 во 12:07
Originally posted by makarios makarios напиша:



п.с. Значи, непризнавањето дека Богородица останала вечна Дева е еретичка мисла!


Не само Августин, туку и многу други христијани (Јован Златоуст, Ориген, Мартин Лутер, Цвингли, итн.) сметале дека е тоа така. Имало и исклучоци во раното христијанство, како што е Тертулијан, кој оваа теорија за вечната девственост на Марија ја сметал за негација на Христовата човечка природа, односно една примеса од ереста на Гностицизмот.

Но најважниот исклучок е Светото Писмо. За жал, сите овие големи мислители биле и се само луѓе - па затоа умееле и да згрешат. Ако не беше така, нивните дела ќе беа канонизирани, а како што знаеме, не се.
Православен значи правилно да ја славиш верата. А критериумот за правилност е Божјиот Збор - Светото Писмо !
Кон врв
makarios Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 20.Октомври.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 1282
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај makarios Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 11.Април.2009 во 19:26
Светите Отци на Петтиот Вселенски Собор

Ако некој не исповеда две раѓања на Бог Словото; едно предвечно не од времето, безтелесно од Отецот и второто од присно дева Марија нека биде анатема.





Изменето од makarios - 11.Април.2009 во 19:27
Кон врв
Pravoslaven Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 09.Февруари.2008
Статус: Офлајн
Поени: 705
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Pravoslaven Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Април.2009 во 00:49
Господ Бог во последните стихови од Библијата

И Јас му сведочам на секого кој ги слуша пророчките зборови на оваа книга. Ако некој нешто додаде кон нив, нему Бог ќе му наметне казни опишани во оваа книга. Ако некој одземе од пророчките зборови на оваа книга, Бог ќе му го одземе делот од книгата на животот, и од светиот град, и од она што е напишано во оваа книга.
Православен значи правилно да ја славиш верата. А критериумот за правилност е Божјиот Збор - Светото Писмо !
Кон врв
ahmar1 Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Октомври.2008
Статус: Офлајн
Поени: 712
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај ahmar1 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 13.Април.2009 во 12:38
ООО кого гледам пак тука на форумов ај аирлија новиоте постови НЕправославен.
Но ајде сега на работа .
Тоа што го цитираш е од апокалипсисот т.с пророчката книга од Светиот апостол Јован.
На пример,кога би биле соочени со луѓе од типот на јеховини сведоци,мормони и сите групации кои тврдата дека библијата има "грешки" од подоцнешните времиња,овој цитат и то те како ќе ни послужи.Но вистината мора да биде пред се!!!
Но зошто православните не го употребуваат овој стих за обрана на свето писмо?Од проста причина што кога било пишувана ова пророчка книга НЕ ПОСТЕЛ НОВИОТ ЗАВЕТ во оваа форма која сега ја знаеме(4 век настанал целосниот новозаветен канон).А бељата да биде поголема(за оние кои го користат овој стих) дури ни канонот на стариот завет НЕ ПОСТОЕЛ во тоа време(во 2 век потекува првиот старозаветен канон)Така да за која книга всушност зборел апостолот?!
Па нормално,за таа книга на која и се однесува ова пророштво т.с Апокалипсисот.
Еве значи еден практичен пример како протестантизмот кој нели се гордее со својата sola scriptum,нешто што е јасно и недвосмислено како овој стих,ГО ТОЛКУВААТ ПОИНАКУ ДУРИ И ОД САМИОТ АПОСТОЛ!!
па послем православните си толкувале како сакаат .
[SIZE]    

Изменето од ahmar1 - 13.Април.2009 во 12:40
Илја дин,Илја бил ел Месија+++
нема друга вера освен правоверната,Христос е Месијата+++
Кон врв
EvAngelos Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Doulos Evangelos

Регистриран: 28.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 9913
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај EvAngelos Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 13.Април.2009 во 13:24

Ние христијаните веруваме дека библиските книги се боговдахновени т.е. дека нивните писатели пишувале вдахновени од Бог (преку Светиот Дух).

Библиската книга Откровение е последната книга во Библијата. Кога апостолот Јован ја напишал неа, сите други библиски книги веќе биле напишани, и старозаветни, и новозаветни.
Можеби Јован не знаел кои се книги ќе влезат во Новиот Завет, но Оној Кој пишувал преку Јован, тоа веќе добро го знаел. Јован не пишувал сам од себе, туку она што му го наложувал Светиот Дух.
Бог ја објавува горната закана (за додавање и одземање  врз книгата) во печатот на своите објави (Откровението) притоа пророчки предвидувајќи дека еден ден сите библиски книги ќе бидат укоричени во една книга која ние денес ја нарекуваме Библија.
Да беше оваа закана напишана во предпоследната книга од Библијата, или во книгите пред тоа, немаше да има простор за ваков заклучок. Но во книгата на Откровението гледаме како Бог ја заокружува својата Објава до човештвото. Таму читаме како се дадени последните пророштва кои одат дури до дрвото на Животот кое се спомнува во  книгата Битие 2-то поглавје, а потоа и до новото Небо и новата Земја како реновирани созданија онакви какви што биле и на почетокот во 1-то поглавје од книгата Битие.
Кога ќе го прочита ова читателот, не може а да не почувствува дека корицата на Божјите објави се затвора. Целата објава за создавањето, падот, искупувањето и обновувањето си добива заокружен епилог во последната библиска книга Откровение. Затоа, тука Бог го става и печатот на пророштвата, како и заканата дека на секој оној што ќе додаде нешто (во името на Бог) врз овие прорштва, или пак ќе одземе, Бог ќе му додаде од злата опишани во оваа книга, или пак ќе му го одземе неговиот дел од дрвото на животот.
А вие и понатаму додавајте си врз Божјиот збор зборови на некој ојле дојле што ги кажал таму на некаков си "васеленски црковен сабор".
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
Кон врв
ahmar1 Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Октомври.2008
Статус: Офлајн
Поени: 712
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај ahmar1 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 13.Април.2009 во 14:01
Originally posted by EvAngelos EvAngelos напиша:

Ние христијаните веруваме дека библиските книги се боговдахновени т.е. дека нивните писатели пишувале вдахновени од Бог (преку Светиот Дух).


Tоа воопшто не е спорно за нас христијаните.

Originally posted by EvAngelos EvAngelos напиша:


Бог ја објавува горната закана (за додавање и одземање врз книгата) во печатот на своите објави (Откровението) притоа пророчки предвидувајќи дека еден ден сите библиски книги ќе бидат укоричени во една книга која ние денес ја нарекуваме Библија.

Ќе те разочарам,но ова е ТВОЕ ТОЛКУВАЊЕ на тоа што Бог предвидел дека ќе се случи со светото писмо или не.

Originally posted by EvAngelos EvAngelos напиша:


Затоа, тука Бог го става и печатот на пророштвата, како и заканата дека на секој оној што ќе додаде нешто (во името на Бог) врз овие прорштва, или пак ќе одземе, Бог ќе му додаде од злата опишани во оваа КНИГА, или пак ќе му го одземе неговиот дел од дрвото на животот.


Ај уште еднаш...тука под зборот КНИГА се мисли на апокалипсисот (барем ти читај и сфати како што е напишано).А за апокалипсисot таа закана се однесува бидејќи е преполна со симболи кои може погрешно да се протолкуваат и злоупотребат од еретиците.(во историскиот контекст се мисли на гностиците кои до сега се убедливи рекордери на "мајмунишање" на светото писмо).А тоа што протестантизмот знае све што Бог планирал мимо Света Црква тоа е друга работа и друга дискусија.



Originally posted by EvAngelos EvAngelos напиша:

А вие и понатаму додавајте си врз Божјиот збор зборови на некој ојле дојле што ги кажал таму на некаков си "васеленски црковен сабор".


А еве еден ојле дојле кој сигурно ти е познат..
Мартин Лутер се викал типот(и знам сега ќе се дистанцираш од него у стилот "ја нисам одавде",зашто нели Исус, Библија и ти сте репер за вистината но нејсе.)
Тој сметал дека книгите на Новиот Завет треба да бидат „степенувани“ и дека некои се „повдахновени“ од другите (т.е. дека постои канон во каноните). Лутер им дал секундарно значење на Посланието до Евреите, на Јаков и Јуда како и Апокалипсата, сместувајќи ги на крајот од својот превод на Новиот Завет. Замислете, човекот што ни ја дал Sola Scriptura врз себе ја презел одговорноста да го редактира Словото Божјо!
Дрско нели?!



Изменето од ahmar1 - 13.Април.2009 во 14:05
Илја дин,Илја бил ел Месија+++
нема друга вера освен правоверната,Христос е Месијата+++
Кон врв
EvAngelos Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Doulos Evangelos

Регистриран: 28.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 9913
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај EvAngelos Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 13.Април.2009 во 14:44
Мартин Лутер не е библиски писател и секако дека неговите зборови не се боговдахновени, исто како и зборовите на Григориј Палама, Јован Дамски, Василиј Велики, свети овој, свети оној, аваа овој, авва оној итн.
Ние христијаните не сме следбеници на некој си Лутер, Мутер или Путер или пак некој си ткн. "свет отец".
Ние христијаните сме следбеници на Господ Исус Христос и Неговото учење запишано и канонизирано во Светото Писмо.
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
Кон врв
Pravoslaven Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 09.Февруари.2008
Статус: Офлајн
Поени: 705
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Pravoslaven Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 13.Април.2009 во 17:10
Абе ахмар, многу знаеш за да бидеш волку неписмен. Како прво, ако е така, ако навистина Откровението (апокалиптикусот или како год да го мисспелуваш) е наменето да се чита како посебна книга, своја на себеси, зошто е воопшто во Библијата?

А ако Библиските книги се исти како и сите други книги од „преданието“ (усно и писмено), зошто и самите „отци“ не сметале дека се исти?

Навлегуваш во логичко харикири, затоа не брзај.

Православен значи правилно да ја славиш верата. А критериумот за правилност е Божјиот Збор - Светото Писмо !
Кон врв
Pravoslavna hristijanka Кликни и види ги опциите
Нов член
Нов член


Регистриран: 13.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 19
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Pravoslavna hristijanka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Април.2009 во 06:51
Originally posted by EvAngelos EvAngelos напиша:

makarios, тоа што тебе не ти се допаѓаат одредени поуки на некои ткн. "свети отци", тоа не значи дека тие се вон контекст и дека ти треба да ги толкуваш нивните толкувања. Впрочем, со тоа само издаваш дека и на нивните толкувања им треба толкување, а пак со тоа паѓа во вода православната теза дека постои ткн. "светоотечко толкување" на Писмото, бидејќи како што гледаме од твоите коментари и на светоотечките толкувања им треба толкување намигнување

 

Ајде сега и јас малку да го толкувам толкувањето на твојата поука од Јован З.

 

Originally posted by makarios makarios напиша:

Свети Јован Златоуст, четврта омилија за 2 СолунјаниАПОСТОЛИТЕ НЕ НИ ПРЕДАЛЕ СЕ ПРЕКУ ПИСМОТО, туку многу работи предале непишано, но и едното, и другото се еднакво достојни за верата. Затоа ние сметаме дека ДОСТОЈНО Е ДА МУ ВЕРУВАМЕ И НА ПРЕДАНИЕТО. АКО ИМА ПРЕДАНИЕ, НЕ БАРАЈ НИШТО ПОВЕЌЕ.

 

Овој коментар Јован Златоуст го дава за конкретниов стих:

"Тогаш, браќа, стојте цврсто и држете ги преданијата што ги научивте од нас, било преку слово или преку наше послание."

(2 Солунјаните 2:15)

 

Но, за да се сфати ова во вистинско светло, мора да се земат предвид неколку работи.

Писмото до христијаните во Солун е едно од најраните писма на апостолот Павле. Тоа е напишано речиси пред ситу други писма, пред сите евангелија. Во овој период зборовите на апостолите сеуште не биле пренесени и канонизирани на папируси (или кожи) и тогашното усно предание било многу важно. Но подоцна, откако ќе проработи човечкиот синдром "расипан телефон" и откако усните преданија ќе претрпат евидентни изменувања и ќе се појават разни ереси, апостолите ќе ја увидат потребата од запишување на нивните зборови, а пак раните христијани потребата од препишување на истите.

 

Ова ќе биде потврдено и подоцна при канонизацијата на Новиот Завет каде нема да влезат усните рекла-казала преданија за Исус, туку само зборовите на апостолите и евангелистите како сигурни и боговдахновени зборови.


Zborovite na Sv. Jovan Zlatoust se kristalno jasni, taka shto nema potreba od tvoe tolkuvanje "vo vistinsko svetlo", i ne se nekakov "komentar", tuku uchenje na Crkvata Hristova.

Vtoro Poslanie do Solunjanite (2:15), e vo kontekst na uchenjeto na Crkvata za razlichnite vidovi na predanie: chovechko i sveto. Odnosno, Sv. Apostol Pavle ne predupreduva na chovechkoto lazhno predanie, koe e osudeno od Crkvata, i ne povikuva da se drzhime do svetoto predanie, koe shto ni e dadeno preku apostolite, bilo preku slovo (zbor), t.e. usno, ili preku poslanie (pismo), t.e. pismeno.

Crkvata Hristova e zhiv organizam, i sosem normalno e da raste i da se razviva, t.e. da ja menuva svojata nadvoreshnost (golemina, forma i sl.), no nejzinata sushtina e sekogash ista, - od prviot vek do vechnosta. Toa znachi, ako ranohristijanskata Crkva, na koja i pripagjaat Sv. Pavle i Sv. Jovan Zlatoust, se rakovodela spored Sveto Pismo i Sveto Predanie, deka i deneshnata Hristova Crkva treba da se rakovodi spored istoto uchenje, bidejki vistinata e postojana i neizmenliva. Tuka se ispostavuva prashanjeto: Kakva e verata na t.n. "hristijani", koi se povikuvaat na Biblijata i "izvorno hristijanstvo", no go otfrlaat uchenjeto na Crkvata Hristova?

P.S. Messenger, pretstani da gi brishesh moite postovi, bez da obrazlozghish vo shto se sostoi nivnata pogreshnost. Patem, ako edna rechenica e pogreshna, ne znachi deka moderatorot treba da go izbrishe siot post. Pravoto na govor spagja vo osnovnite chovecnhki prava, a za da se dokazhe nechie lazhno svedochenje, neophodni se postoechki fakti za istoto i realno obrazlozhenie. No, samo zatoa shto nekoj ne mozhe da se soochi so realnosta ili go navrduva vistinata potvrdena so fakti, ne znachi deka moite postovi se pogreshni. Jas ne se sluzham so vulgaren rechnik, nitu napagjam lichnosti, tuku diskutiram i rasuduvam vrz osnova na dadeni fakti. Ako, pak, nekoj mozhe da gi pobie, neka poveli!



Изменето од Pravoslavna hristijanka - 14.Април.2009 во 07:32
Кон врв
Pravoslaven Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 09.Февруари.2008
Статус: Офлајн
Поени: 705
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Pravoslaven Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Април.2009 во 08:51
Originally posted by Pravoslavna hristijanka Pravoslavna hristijanka напиша:



Zborovite na Sv. Jovan Zlatoust se kristalno jasni, taka shto nema potreba od tvoe tolkuvanje "vo vistinsko svetlo", i ne se nekakov "komentar", tuku uchenje na Crkvata Hristova.



Е ова се вика светоотечко идолопоклонство.

Замени го „Јован Златоуст“ со „Писмо“ и ќе бидеш поблизу до вистината.
Православен значи правилно да ја славиш верата. А критериумот за правилност е Божјиот Збор - Светото Писмо !
Кон врв
Pravoslavna hristijanka Кликни и види ги опциите
Нов член
Нов член


Регистриран: 13.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 19
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Pravoslavna hristijanka Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Април.2009 во 09:40
Tvoeto mislenje e daleku od vistinata i nema znachenje podaleku od tvojot um. A koga bi mozhel da sogledash bilo kakvo idolopoklonstvo, sigurno bi go videl prvo svoeto. Ako imash realni argumenti, duskutiraj, no ako nemash, ne se pletkaj so svoite neosnovani izjavi i svakjanja, bidejki ne dokazhuvash nishto, samo ja rasipuvash diskusijata.

Изменето од Pravoslavna hristijanka - 14.Април.2009 во 09:40
Кон врв
ahmar1 Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Октомври.2008
Статус: Офлајн
Поени: 712
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај ahmar1 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Април.2009 во 14:02
Originally posted by Pravoslaven Pravoslaven напиша:

Абе ахмар, многу знаеш за да бидеш волку неписмен. (апокалиптикусот или како год да го мисспелуваш)


Благодарам за комплиментот НЕправославен за мојата (не)писменост и (не)ученост.
Признавам, многу брзо куцам на моменти и можеби некоја печатна грешка ми се провлекла.Прости


Originally posted by Pravoslaven Pravoslaven напиша:


Како прво, ако е така, ако навистина Откровението е наменето да се чита како посебна книга, своја на себеси, зошто е воопшто во Библијата? А ако Библиските книги се исти како и сите други книги од „преданието“ (усно и писмено), зошто и самите „отци“ не сметале дека се исти?


Мислам дека бев јасен со претходниот пост но еве ај уште еднаш да ти објаснам..Тоа е така заради луѓе на пример како тебе(или кој било друг НЕправославен) кој кога би ја читале таа пророчка книга би си ја сфатил од стилот "како је мали џокица замишљао апокалипсис".


Originally posted by Pravoslaven Pravoslaven напиша:


Навлегуваш во логичко харикири, затоа не брзај.


А ова ти од лично искуство го кажуваш?
Илја дин,Илја бил ел Месија+++
нема друга вера освен правоверната,Христос е Месијата+++
Кон врв
EvAngelos Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Doulos Evangelos

Регистриран: 28.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 9913
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај EvAngelos Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Април.2009 во 14:24
Originally posted by Pravoslaven Pravoslaven напиша:


Како прво, ако е така, ако навистина Откровението е наменето да се чита како посебна книга, своја на себеси, зошто е воопшто во Библијата? А ако Библиските книги се исти како и сите други книги од „преданието“ (усно и писмено), зошто и самите „отци“ не сметале дека се исти?

 
Да, навистина и мене ме интересира, зошто? Зошто и другите книги од ткн. "предание" не влегле меѓу кориците на Библијата? Зошто и самите ткн. "отци" не ги сметале за исти?
Но, залудно прашуваш Pravoslaven, не очекувај дека ќе дадат сериозен одговор, освен можеби некој виц со мали Џокица среќа
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
Кон врв
ahmar1 Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Октомври.2008
Статус: Офлајн
Поени: 712
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај ahmar1 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Април.2009 во 15:10
Главната поента зашто некои книги влегле а некои не влегле во новозаветниот канонот е заради нивната (не)автентичност.
Еве ќе го цитирам Отецот Џејмс Берштајн
"Четирите Евангелија се напишани од триесет до шеесет години по Христовата смрт и воскресение. Во меѓувреме, Црквата се потпирала на усното предание - сведочење на очевидците, како и на расфрлени предевангелски документи (какви што се наведуваат во 1. Тим. 3, 16 и 2. Тим. 2, 11-13) и пишани преданија. Повеќето цркви го имаа само оној дел од она што ќе стане Нов Завет.
Кога сведоците на Христовиот живот и учење почнале да умираат, апостолите, водени од Светиот Дух, пишувале за да ги сочуваат и зацврстат расфрлените пишани и усни преданија. Бидејќи апостолите очекувале дека Христос наскоро ќе се врати, изгледа немале на ум дека овие евангелски извештаи и апостолски писма, своевремено ќе бидат собрани во нова Библија.
Во текот на првите четири века по Христа имало суштинско несогласување околу тоа, која книга треба да се вклучи во канонот на Писмото. Првата личност за која е забележано дека сакала да го востанови новозаветниот канон бил еретикот од вториот век Маркион. Тој сакал Црквата да го исфрли своето еврејско наследство и затоа сосема го отфрлил Стариот Завет. Маркионовиот канон вклучил само едно евангелие, кое тој самиот го издал и десет Павлови посланија....Многу научници сметаат дека раната црква решила да создаде свој јасно одреден канон делумно заради реакцијата на искривениот Маркионов канон. Разрушувањето на Ерусалим, 70 години по Христа, исчезнувањето на еврејската христијанска заедница во тој град, и заканата дека ќе се изгуби континуитетот на усното предание можеби, исто така, придонеле за неодложната потреба Црквата да го стандардизира списокот на книгите на кои христијаните можат да се повикуваат.....
Во текот на еволуцијата на канонот, како што веќе спомнавме, на повеќето цркви им бил достапен само мал број апостолски документи, а можеби некои од нив немале ниту еден. Книгите на Библијата со напор рачно се препишувале, што барало многу време и труд. Исто така, бидејќи повеќето биле неписмени, можеле да ги читаат само оние малкумина привилегирани. Запознаеноста на повеќето христијани со Писмото се сведувала само на она што се читало во црквите - Законот, Пророците, Псалмите, некои од апостолските сеќавања. Прогонствата на христијаните од Римската империја и постоењето на многу документи со неапостолско потекло дополнително ја комплицирале започнатата работа.
Тоа беше моето трето изненадување. На некој начин јас наивно си замислував дека секоја куќа и секоја парохија ги имале во целост Стариот и Новиот Завет уште од појавувањето на Црквата! Мене ми беше тешко да замислам дека Црквата опстојувала и напредувала без комплетниот Нов Завет. Можеби тоа беше мојот вистински клуч за одгатнување на фактот дека севкупниот живот на Црквата е многу поширок отколку само напишаните зборови.
На почетокот на христијанството дури постоел и спор околу тоа, кои четири евангелија треба да се употребуваат. Повеќето малоазиски христијани повеќе го користеле Евангелието според Јован отколку евангелијата на Матеј, Марко и Лука. Потпирајќи се на описот на Страдањето што се наоѓа во Евангелието според Јован, повеќето малоазиски христијани Велигден го славеле поинаку од оние во Рим. Римските христијани имале извесен отпор кон Евангелието според Јован и наместо него ги користеле другите евангелија. Западната Црква извесно време се двоумела да се служи со Евангелието според Јован, затоа што гностичките еретици го користеле заедно со своите „тајни“ евангелија..
Со текот на времето, Црквата востановила кои документи навистина се апостолски, а кои не се. Таа борба била долга и траела неколку векови. Во текот на утврдувањето, Црквата неколку пати се состанувала на Собори. Овие црковни Собори се соочувале со многу прашања, меѓу кои било и прашањето за канонот на Писмото.
Важно е да се воочи дека причината за Соборите била утврдување и потврдување на она што во Црквата како целина веќе конечно било прифатено. Црквата канонот го утврдила востановувајќи што е очевидна вистина и пракса на црквите Божји. Соборите настојувале да го објават она што е соборно умување на Црквата, и да го одразат единството на верата, праксата и преданијата, кои веќе постојат во помесните цркви.
Соборите нам ни даваат специјални записи преку кои Црквата јасно и едногласно ни соопштува што прави Писмото. Меѓу многуте собори што се одржале во текот на првите четири века, два се особено значајни во овој контекст:
1. Лаодикискиот Собор е одржан во Мала Азија околу 363 година. Тој е првиот Собор кој јасно ги наброил книгите на сегашниот Стар и Нов Завет, исклучувајќи го Јовановото откровение. Лаодикискиот Собор востановил дека само наброените книги треба, и можат да се читаат во храмот. Неговите одлуки широко се прифатени на Исток.
2. Третиот Картагински Собор се одржал во Северна Африка околу 397 година. Овој Собор, на кој бил и блажениот Августин, дал целосен список на канонски книги и на Стариот и на Новиот Завет. Дваесет и седумте книги на сегашниот Нов Завет се прифатени како канонски. Соборот исто така усвоил дека овие книги треба да се читаат во црквите како Божествено Писмо, а другите да се исклучуваат. Соборот широко е прифатен на Запад."


Изменето од ahmar1 - 14.Април.2009 во 15:21
Илја дин,Илја бил ел Месија+++
нема друга вера освен правоверната,Христос е Месијата+++
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 2324252627 32>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,266 секунди.