|
За покајанието |
Внеси реплика | страница <1234> |
Автор | |
Македон
Сениор Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Јас не знам кој пали свеќа пред икона. Јас мислам дека има свеќник, барем јас таму ги ставам свеќите. |
|
Maran Ata
Сениор Регистриран: 29.Август.2008 Статус: Офлајн Поени: 3669 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
A ти пак си се фатил за свеќите? Јас мислев дека тоа го разјаснивме... седи мудро да не бидеш мадро, дете. Самиот си го бараш, како што вели мајка ми: со буринка... Изменето од Maran Ata - 05.Ноември.2008 во 22:54 |
|
+ Љубовта покрива многу гревови +
|
|
makarios
Сениор Регистриран: 20.Октомври.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 1282 |
Опции за коментарот
Благодарам(1)
|
Умното делување „пазење на својот ум“ преку непрестајната молитва започнува од првиот степен на покајанието: „Помилуј ме“
Оној во кој созреало покајанието, тоа делување ќе биде од голема помош: ќе ја привлече молитвата во срцето, која со безмолвен глас ќе го призива Бога. И тој веќе ќе има непрестајна молитва, односно деноноќна ангелска служба. Непрестајното умно сеќавање на Бога е работа која е својствена на нашата мисловна природа, односно на душата, и во овие земни услови, и во небесните услови. Меѓутоа, ова делување е спасоносно и за оние кај кои сеуште не созреало вистинското покајание: оваа молитва во срцето ќе привлече голема благодат. Молитвата на срцето ќе му даде да ја почувствува величественоста на Божјата Светост, да го почуствува светиот страв на Божјото присуство, од што ќе се отворат очите за сопствената ништожност, за сопствената грешност, за гледање на себе си како на прав и пепел. И од тој прав ќе се роди внатрешен безмолвен плач на душата: „Помилуј ме“. Плачот на почетокот е мал. Меѓутоа, подоцна, според учењето на Светите Отци, тој станува изобилен, многусолзен, многуобилен, кој го скрушува срцето и целото тело. Дејството на таа благодатна молитва се простира низ целиот човек, и тоа е несфатливо и необјасниво. И мислената, бестелесна душа, која претходно никогаш не се видела себе си, одеднаш со своите внатрешни очи ќе се види себе и своите мрачни и смрдливи помисли, фантазии и страсти, која се облекла живеејќи во заедништво со демоните. И според делувањето на молитвата, душата целата ќе се претвори во солзен плач, и целосно ќе ги разбере зборовите на пророкот, кој се исповедал пред Бога со зборовите: Јас се разлеав како вода; сите мои коски се разглобија, срцето мое стана како восок, се топи во моите гради. Силата моја се исуши како цреп, јазикот ми се залепи за непцата, во смртоносен страв ме фрли. (Пс.21,14-15) |
|
makarios
Сениор Регистриран: 20.Октомври.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 1282 |
Опции за коментарот
Благодарам(1)
|
Според учењето на Отците, умот на Бога се исповеда со зборови, а срцето со солзи и изобилна скрушеност. Во тоа мало делување, ќе се најде и голема болка во срцето. Во него е скриена потресната величественост на божествената тајна на раѓање одозгора. Тоа е тајната на покајанието, која и приличи на секоја душа жедна за спасение во Бога. Преку неа, Бог видно и осетно за душата го пројавува своето благодатно делување, кое ги спасува душата и телото од страстите и го очистува умот од колебање и помисли.
Преку тоа делување, умот се сосредоточува: молитвата станува повнимателна и душата се моли со голем страв и побожност. Исусовата молитва е молитва на покајание: таа е пат за пронаоѓање на својата душа, односно пат која те приведува кон Бога. Само преку патот на покајанието, грешната душа се враќа кон Бога. Друг пат до Бога нема! Вистинското, пак, покајание, по благословеното поимање на Светите Отци на Црквата Христова се состои од три умни добродетели, односно три делувања: 1. очистување на умот, 2. трпење неволји и 3. непрестајна молитва. (Овие три степени кај различни Отци, различно се нарекуваат, но суштината секогаш е иста). Во основа на севкупното умно делување лежи непрестајната молитва. Таа и не` воведува во божествената тајна на покајанието, односно, го очистува умот од помисли, срцето од страсти, а на душата која се моли и дарува постојаност во неволјите. Затоа, и Отците и дале величествено име, нарекувајќи ја: царица на сите добродетели. Вистинското покајание се достигнува само преку молитвата, или со „умствено живеење“ пред Бога. А непрестајната молитва е токму умственото делување, со кое Светите Отци се спасувале. |
|
*moon*
Сениор Регистриран: 27.Јануари.2008 Статус: Офлајн Поени: 7657 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Вистинското покајание се достигнува само преку
молитвата, или со „умствено живеење“ пред Бога. А непрестајната молитва
е токму умственото делување, со кое Светите Отци се спасувале.
patem i ziej go zivitot sega i ovde ne prai i ne misli zlo nikomu,a kamo li vo post... e VERNICI MOI KOI POSTITE CELA GODINA |
|
Ако го победиш моментот ти си најсилниот човек на светот
|
|
makarios
Сениор Регистриран: 20.Октомври.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 1282 |
Опции за коментарот
Благодарам(1)
|
Ние можеме да дочекаме спасение, доколку зачекориме по патот на вистинското покајание. Почетокот на спасоносната молитва се започнува со појанаие, а почетокот на покајанието е во молитвата длабоко да ја поимаме сопствената пропаст, одрекување од сатаната и сите негови дела, и ветување дека ќе живееме со добра мисла. Оттука доаѓа и плачот за помош од Оној кој може да не` спаси. Тука започнува и покајанието и молитвата. Овие две делувања на душата се неразделно слеани во едно: тие го обземаат и севкупниот овоземен живот на душата која се кае.
Првиот чекор кон спасоносното делување на патот на покајанието, душата го прави со покајна исповед пред духовник. Со тоа умно движење на волјата, таа самата како од себе да исфрла змиски отров, со која била затруена. Тој момент е многу болен за душата, но е неопходен и спасоносен. Исповедта е скриена тајна на смирение на грешната душа пред Бога. И само на овој пат, Бог ја пресретнува душата која се смирила. Исповедта е точка на која душата го менува своето движење од земјата кон небото, од плотта кон духот. Исповедта за душата е многу непријатно и мачно духовно средство, особено на почетокот. Но сепак, без неа, душата не може да се ослободи од отровот кој го проголтала со задоволство, дали поради недоверба во Бога или пак поради сопствената заслепеност. Во тајната на исповедта, душата го исфрла тој отров, а со покајно живеење после исповедта, се ослободува од последиците на отровот. |
|
makarios
Сениор Регистриран: 20.Октомври.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 1282 |
Опции за коментарот
Благодарам(1)
|
На патот кон спасоносното смирение, на болната душа и се придодава благодатта Божја, и и се дарува семоќното, утешно - исцелително лекарство, т.е. Светата Причест со Телото и Крвта на нашиот Господ. Тоа е лекарство за вечен живот: со Причеста се дава благодатна, делотворна помош за праведно, свето и вечно живеење и помош заради стремежот кон духовниот, небесниот и умниот живот. Причестувајќи се со тоа Таинство, душата се причестува со бесмртниот Извор, со благодатен и Божествен живот, кој започнува во молитвеното покајание.
Од тој свет момент, покајанието ја опфаќа севкупното човеково делување - и надворешното и внатрешното. Надворешното делување на душата која стапила кон патот на покајанието се пројавува во трпеливото поднесување на огорчувања, навреди, и сите други скрби и неволји и телесни болести. Таквото устројство на душата го одразува и внатрешното трпеливо смирение, кое е вистинско покајание пред Бога. Доколку тајната на нашата исповед не раѓа такво делување, јасно е дека гордата душа пристапила без смирение и покајание, па таа не ни добила благодат за благодатно делување. Вистинскиот пат кон смирение е нашиот ближен. Најдобар начин да стекнеме смирение е да се прекоруваме себе си и да се смируваме пред ближните. Смирувањето пред ближните и пред појавите, всушност е смирување пред Бога. Тоа служи како скриен темел на делотворното покајание, како темел на умната молитва. Умната молитва не се прима без внатрешно смирение пред ближните и пред појавите. Умната молитва не оди рака под рака со горделивата душа. |
|
makarios
Сениор Регистриран: 20.Октомври.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 1282 |
Опции за коментарот
Благодарам(1)
|
Доколку сакаме да се познаеме себеси, т.е. каква ни е духовната стварност, треба да го користиме следново:
Ако при кажување на умната молитва, со болка гледаме дека таа не се соживува со нас, дека не се задржува ниту во усните, туку цело време бега од нас, сигурно е дека состојбата на нашата душа пројавува гордост пред ближните и пред Бога. И благодатта, која е својствена на молитвата, се противи на нашата гордост. Тоа болно - спасоносно познание треба да не разбуди кон вистинско покајание, кое мора да ја загрее нашата молитва, т.е. да ја направи посмирена и исполнета со солзи. Тоа суштинско познание треба да го засили нашиот плач кон Бога. Умната молитва се стекнува со солзи и со покајно живеење, односно со смирение. На смирението и се придодава благодатта на молитвата, а во смирението се открива и таинството на молитвата. Во Црквата, грешната душа принесува покајание со усните, што претставува цвет на покајанието. Во секојдневното живеење, покајанието се принесува со делотворно и трпеливо живеење, односно со дела, кои претставуваат плод на покајанието. Ако и после исповед, ние не се поправаме во животот, покајанието е беслодно и Бого противно, затоа што Он бара од нас да се принесе род достоен на покајание. |
|
makarios
Сениор Регистриран: 20.Октомври.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 1282 |
Опции за коментарот
Благодарам(1)
|
Нашето покајание во Црквата, кое не го менува нашето секојдневно живеење, всушност, не е покајание, туку самоизмама, самозалажување. Во таквото покајание се појавува нешто мрачно, непросветлено и паганско. Со таквото покајание ние се залажуваме и себеси, а Го лажеме и Бога. Со тоа се лишеме и од благоста Божја, која долготрпеливо ја чека нашата промена.
Свети Јован Лествичник вели: „Покајанието е завет со Бога за наше сопствено поправање“. Доколку не се поправаме нема ни покајание. Покајанието е повторлив дар на благодат, која не` спасува со својата Божествена моќ од гревовниот живот, го преобразува и не` воведува во ново, благодатно и божествено живеење. Доколку во нас нема добри промени во начинот на живеење, во нас не постои духовен живот. Значи, ако не сме го стекнале благодатниот дар со покајание, не можеме да имаме ни молитва. Покајанието е живо таинство на обновување на целокупниот човек, и промена на целиот начин на живеење. Само во покајанието се разгорува огнот на молитвата, кој ја согорува природата на гревот, вели Свети Јован Лествичник. Покајанието ја препородува грешната душа за духовен, умен и божествен живот. |
|
DDarko
Сениор Миротворец Регистриран: 14.Мај.2009 Статус: Офлајн Поени: 4356 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Значи сите сме грешници, сите сме родени со гревот...Треба да се покаеме и да поверуваме искрено, така Господ Исус Христос ни простува, потоа да бидеме Крстени во Светиот Дух, така Светиот Дух ни дава дарови, а тоа се: Јазици, толкување на јазиците, исцлување, пророкување...И да бидеме крстени во името на Таткото, Синот и Светиот Дух во што ќе склучиме завет со Господ Исус Христос! Бидејќи Христијаните треба да ја исполнуваат волјата Божја, да го почитуват секој заповед Божји и да го следат Исус без разлика на мислењето на народот. |
|
Messenger
Администратор Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Ova go iskazha kako nekoja apsolutna vistina koja ne trpi nikakvo somnenie. Kako dojde do toj zakluchok? |
|
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
|
DDarko
Сениор Миротворец Регистриран: 14.Мај.2009 Статус: Офлајн Поени: 4356 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Затоа што сите сме родени по природен пат, грешно зачнати, а не како зачнувањето на Исус од Светиот Дух.
Господ Исус Христос е свет, негрешен, дали видовме некоја грешка на Христос во Библијата за време на Неговиот живот на Земјата? -Нее! |
|
Messenger
Администратор Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Darko, Bog ne sozdal da se zachnuvame i ragjame onaka kako sto go pravime. Takva e nashata priroda KREIRANA OD BOGA i tuka NEMA DRUG IZBOR. Bidejki Bog ne pravi greshki, kako mozhe nachinot na nasheto sozdavanje i ragjanje da bide greshno? Greshna e sporedbata sto ja napravi megju nas i Isus, a ne nasheto ragjanje. Kako mozhesh lugjeto da gi sporeduvash so Boga i od toa da izvlekuvash bilo kakvi zakluchoci? Изменето од Messenger - 15.Мај.2009 во 16:15 |
|
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
|
DDarko
Сениор Миротворец Регистриран: 14.Мај.2009 Статус: Офлајн Поени: 4356 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Чудни се Божјите патишта...
|
|
Внеси реплика | страница <1234> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |