Автор |
Тема Пребарувај Опции за темата
|
Gorazd777
Сениор
Регистриран: 22.Октомври.2008
Локација: Евразија
Статус: Офлајн
Поени: 1584
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Тема: Каков образовен систем сакате? Испратена: 12.Јануари.2009 во 19:29 |
Ја покренувам темата од причини затоа што многу се дискутира,а посебно се критикува од помладите,образовниот систем,просветниот кадар,па дури се изнесуваат и невкусни работи.Значи дајте разумни предлози или мислења како можеме и до кого би се обратиле за подобар образовен систем?
|
ВОЈНАТА Е МИР СЛОБОДАТА Е РОПСТВО НЕЗНАЕЊЕТО Е СИЛА ОД ЗЕЛКА ТОРТА И ОД СЕЉАК ГРАЃАНИН НЕ БИДУВА
|
 |
polzavce
Сениор
Регистриран: 14.Октомври.2008
Локација: Angola
Статус: Офлајн
Поени: 1325
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 12.Јануари.2009 во 20:14 |
1. Треба да се започне од правилна едукацијата на наставничкиот кадар.
Денеска на наставничките факултети се запишуваат студенти кои имаат капацитети но и такви кои немаат........а завршуваат сите што се малку поупорни.........И после тие дипломирани студенти ќе предаваат (историја, математика, македонски јазик, биологија, социологија, физика на пример) во средно училиште. Како ќе им пренесат квалитетни знаења на учениците ако самите не поседуваат такви знаења????????
2. Учениците кои аплицираат на некој од наставничките факултети пред да бидат запишани да бидат подложени на психолошки и друг вид тестови кои ќе покажат дали ученикот е спремен за таков тип на работа.......
3. Да не се маргинализира предметот Методика на наставата ( по историја, математика итн зависно од факултетот нели) и истиот да се полага и практично и теоретски........
4. При Вработувањето на наставниците во основни и средни училишта да се води сметка за просекот при студирањето и капацитетите на личноста, а не партиската, социјалната и друг вид припадност на кандидатот.......
5. Надарените ученици да се мотивираат со стипендии, ослободување од некои давачки доколку се постигне одреден успех, поволности при сместување во средношколски или студентски домови.....итн итн....
6. Да се заинтересираат одговорните на факултетите да најдат спонзори кои би ги вработиле најдобрите 10 студенти од генерацијата.......после дипломирањето се разбира.......
7. Да им се овозможат просторни, технички и други услови за учење и студирање на учениците и студентите ( училници, компјутери со достапен интернет во секое време, прожектори итн.....)
Имам уште толку многу да напишам, но се плашам дека се е залудно. Кај нас владее една резигнација по ова прашање и никој не сака да подигне глас на оваа тема......
Не може владата да настојува да имаме квантитет во студирањето наспроти квалитет, а јас сметам дека тоа се прави
|
 |
mamamd
Сениор
Почесна конзулка
Регистриран: 02.Ноември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 25679
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 13.Јануари.2009 во 09:22 |
polzavce напиша:
1. Треба да се започне од правилна едукацијата на наставничкиот кадар.
Edukacija na nastavnickiot kadar ima permanentno sesledat svetskite trendovi no teshko e primenlivo zaradi slabata materijalna situacija vo ucilishtata.
Денеска на наставничките факултети се запишуваат студенти кои имаат капацитети но и такви кои немаат........а завршуваат сите што се малку поупорни.........И после тие дипломирани студенти ќе предаваат (историја, математика, македонски јазик, биологија, социологија, физика на пример) во средно училиште. Како ќе им пренесат квалитетни знаења на учениците ако самите не поседуваат такви знаења????????
Ova ne e realna slika... Generalizacijata e losha rabota. na site fakulteti ima - studenti so kapacitet i "promasheni" studenti...
2. Учениците кои аплицираат на некој од наставничките факултети пред да бидат запишани да бидат подложени на психолошки и друг вид тестови кои ќе покажат дали ученикот е спремен за таков тип на работа.......
Site studenti treba da bidat podlozeni na psiholoshki i drug vid testovi... i da se utvrdi dali nekoj e sposoben za odbranoto mesto...
3. Да не се маргинализира предметот Методика на наставата ( по историја, математика итн зависно од факултетот нели) и истиот да се полага и практично и теоретски........
...se polaga na pedagoshkite fakulteti...a i sekoj vraboten nastavnik go polaga...
4. При Вработувањето на наставниците во основни и средни училишта да се води сметка за просекот при студирањето и капацитетите на личноста, а не партиската, социјалната и друг вид припадност на кандидатот.......
Dobar teoreticar ne znaci i dobar prakticar... Visokiot uspeh ne garantira kvalitetna nastavna praktika. Mnogu desetkashi izlegoa katastrofalni prakticari...rabotata so decata e specificna...
5. Надарените ученици да се мотивираат со стипендии, ослободување од некои давачки доколку се постигне одреден успех, поволности при сместување во средношколски или студентски домови.....итн итн....
Ova ne da treba... treba i toa kako...
6. Да се заинтересираат одговорните на факултетите да најдат спонзори кои би ги вработиле најдобрите 10 студенти од генерацијата.......после дипломирањето се разбира.......
Sekade na "zapad"ima mentorski sistem... studentot dobiva visoko ili nisko mislenje od edukator prakticar koj go sledi vo prakticniot del i dokolku pokaze deka e dobar prakticar kolku i teoreticar dobiva svoe rabotno mesto...Kaj nas studentite...barem onie od pedagoshkite zasega imaat mnogu teorija...a minimalna praksa...a mislenjeto na nastavnicite mentori nikoj ne go zema vo obzir...ima posebna komisija od sovetnici i profesori od fakultet koj imaat posleden zbor...
7. Да им се овозможат просторни, технички и други услови за учење и студирање на учениците и студентите ( училници, компјутери со достапен интернет во секое време, прожектори итн.....)
... Pa vo skopskite ucilishta ima...za vnatreshnosta ne garantiram...
Имам уште толку многу да напишам, но се плашам дека се е залудно. Кај нас владее една резигнација по ова прашање и никој не сака да подигне глас на оваа тема......
Не може владата да настојува да имаме квантитет во студирањето наспроти квалитет, а јас сметам дека тоа се прави
| Ima navistina mnogu da se kaze...i ima efekt... mnogu promeni nastanaa tokmu zaradi kazanoto... so molcenje nishto ne se postignuva...
|
 |
polzavce
Сениор
Регистриран: 14.Октомври.2008
Локација: Angola
Статус: Офлајн
Поени: 1325
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 13.Јануари.2009 во 14:10 |
Бре значи како се фаќаме за секој збор.........
Вака:
1. Велиш во едукацијата на наставничкиот кадар се следат светски трендови, а потоа велиш ама тешко се применливи заради материјалните услови кај нас.........заклучок: ЗНАЧИ ТИЕ СВЕТСКИ ТРЕНДОВИ БИ ТРЕБАЛО ДА СЕ СЛЕДАТ, АМА КАЈ НАС ЗАРАДИ НЕМАЊЕ УСЛОВИ СЕПАК НЕ СЕ СЛЕДАТ.........џабе следењето на светските трендови кога нема нивна примена........
2. На сите факултети има и лоши и добри студенти.....се сложувам.......не генерализирав дека сите се лоши, туку потенцирав дека треба да се разгледа проблемот со оние кои имаат недоволно знаења, а потоа се примаат во школите да предаваат некој предмет. Како ќе пренесат квалитетно знаење кога и самите го немаат? Значи ова се однесуваше само за лошите студенти.......
3. На какви психолошки тестови би бил подложен ученик кој аплицира да се запише на Електро-технички Факултет на пример.....зошто такво нешто......? Зошто трошење пари непотребно? За наставничките факултети тоа е неопходно.......
4. Предметот Методика точно е дека секој кој сака да биде наставник мора да го има положено, но дали знаете на Филозофски факултет како се полага истиот на одредени институти? Со книгиче од 30 страни.........Дали со тие знаења од мизерното книгиче можеш да се стекнеш со квалитет за наставник????? А практичниот дел ќе ви го објаснам додатно тука ќе има голема дебата..........
5. Во делот каде зборувам за примањето на наставници во основните и средните училишта.........што си се фатила за просекот.......а прочита ли дека понатаму велам И КАПАЦИТЕТИТЕ НА КАНДИДАТОТ........под тие капацитети мислев на способности практично да изведува настава која ќе има квалитет.......значи просекот би бил важен за да се видат знаењата од соодветната област со кои располага кандидатот, но не ја исклучив важноста на практиката.....НИКАКО......Затоа и предметот Методика го потенвирав како проблематичен..........поради немањето на таа пуста практика.........Инаку апсолутно се сложувам дека добар теоретичар не значи и добар практичар...се сложувам пренесувањето на знаења и наставата бараат апсолутно поинакви способности
6. За просторните и техничките услови јас ти гарантирам дека во внатрешноста на Македонија ги нема секаде во училиштата. Ако ги има во Скопје супер, но тоа не е доволно. Скопје не е цела Македонија....
Се надевам се објаснив што сакав да кажам.........Ако има уште спорни моменти со задоволство би ги образложила.......
|
 |
којсумјас
Сениор
Регистриран: 22.Ноември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 4543
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 13.Јануари.2009 во 17:51 |
mamamd напиша:
polzavce напиша:
1. Треба да се започне од правилна едукацијата на наставничкиот кадар.
Edukacija na nastavnickiot kadar ima permanentno sesledat svetskite trendovi no teshko e primenlivo zaradi slabata materijalna situacija vo ucilishtata.
Ако под едукација се подразбира одење на семинари каде се е поважно (читај забава, дружење и џаба јадење и пиење на поголемки шведски масички- уствари на државна сметка), тогаш да, има едукација. А каква врска има материјалната положба со едукацијата на наставникот и примена на новостекнатите знаења во пракса???? Што тоа посебно му треба на наставникот??? Да примени дидактички методи, да работа во групи, да избере лидер, да објаснува пластично, да има комуникација со учениците, да го направи часот интересен...??? Тешко дека за тоа му требаат толку многу материјални средства...!!!!
Денеска на наставничките факултети се запишуваат студенти кои имаат капацитети но и такви кои немаат.... Ova ne e realna slika... Generalizacijata e losha rabota. na site fakulteti ima - studenti so kapacitet i "promasheni" studenti... Не е така... Денеска на факултет се запишуваат СИТЕ кои немаат работа или пак немаат друга работа... Како инаку ќе се намали бројката на невработени, кога многу средношколци наместо во завод за вработување ќе се запишат на факултет.... А бе држава со толку факултети не верувам дека има некаде... И после ќе има квалитет...???? Како не бе... Еве го квизчето МИЛИОНЕР за пример... Се факултетлии...а знаење...!!!??? Незнаеш дали да се смееш или да плачеш... и двете изгледа... Инаку поред сувото гори и суровото... секоја чест на оние кои го заслужуват статусот студент...
3. Да не се маргинализира предметот Методика на наставата ( по историја, математика итн зависно од факултетот нели) и истиот да се полага и практично и теоретски........
...se polaga na pedagoshkite fakulteti...a i sekoj vraboten nastavnik go polaga...
проформа додуша...ама тоа е... важно е професорката на факултет да си го продаде учебникот... ако не...се знае..ќе си паднеш...не те бива за наставник...
4. При Вработувањето на наставниците во основни и средни училишта да се води сметка за просекот при студирањето и капацитетите на личноста, а не партиската, социјалната и друг вид припадност на кандидатот.......
Dobar teoreticar ne znaci i dobar prakticar... Visokiot uspeh ne garantira kvalitetna nastavna praktika. Mnogu desetkashi izlegoa katastrofalni prakticari...rabotata so decata e specificna...
така е... тука се согласувам... ама кога ќе биде тоа да се бираат само оние кои си ја знаат работата...и не се партиски војници... никогаш... уствари веројатно ни тогаш... само се прашувам...дали во ...како се викаше...Јахја Кемал..прибираат партиски...којзнае...можеби...
5. Надарените ученици да се мотивираат со стипендии, ослободување од некои давачки доколку се постигне одреден успех, поволности при сместување во средношколски или студентски домови.....итн итн....
Ova ne da treba... treba i toa kako.. така е ...затоа кај нас повеќето (...сите...упс..) ученици кои примаат стипендии се синови и ќерки на они кои не знаат колку пари имаат...едно е сигурно...родителите им се страшно надарени...па ваљда и децата се на нив...
6. Да се заинтересираат одговорните на факултетите да најдат спонзори кои би ги вработиле најдобрите 10 студенти од генерацијата.......после дипломирањето се разбира.......
Sekade na "zapad"ima mentorski sistem... .................................... Што уопште се подразбира под најдобри...???? Оние што имаат највисоки оценки...??? Не би рекол... И по кој критериум спонзорите би ги избрале овие студенти...?? Па кај нас образованието е ЧИСТА теорија...ни грам пракса.. Повеќето (...сите...упс..) кои излегуваат од студентските клупи немаат блага врска кога ќе треба практично да сработат тоа што научиле... а па за оние кои научиле само како се препишува и како се зема оцена со пријатели, врски и слични опции кои кај нас се достапни на секого кој не сака да учи ама сака диплома... ич да не праиме муабет... тоа се вика квалитетно образование... да...
7. Да им се овозможат просторни, технички и други услови за учење и студирање на учениците и студентите ( училници, компјутери со достапен интернет во секое време, прожектори итн.....)
... Pa vo skopskite ucilishta ima...za vnatreshnosta ne garantiram... нема во сите... знам...ама има наставници по информатика на кои децава можат да им бидат професори... да не го тупам баш сега... ама така иде зборот..
Не може владата да настојува да имаме квантитет во студирањето наспроти квалитет, а јас сметам дека тоа се прави
со ова СЕ е кажано... и плус да ги додадам приватните факултети... а сите што таму студираат...знаат како е...
што би рекле...
таму можеш да паднеш само од столица...
на испит нема шанси...
|
|
|
 |
polzavce
Сениор
Регистриран: 14.Октомври.2008
Локација: Angola
Статус: Офлајн
Поени: 1325
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 14.Јануари.2009 во 00:01 |
Кој сум јас..........конечно некој да ме разбере што сакам да кажам.........
Зарем толку нејасно објаснувам????
|
 |
mamamd
Сениор
Почесна конзулка
Регистриран: 02.Ноември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 25679
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 14.Јануари.2009 во 08:29 |
којсумјас напиша:
mamamd напиша:
polzavce напиша:
Ако под едукација се подразбира одење на семинари каде се е поважно (читај забава, дружење и џаба јадење и пиење на поголемки шведски масички- уствари на државна сметка), тогаш да, има едукација. А каква врска има материјалната положба со едукацијата на наставникот и примена на новостекнатите знаења во пракса???? Што тоа посебно му треба на наставникот??? Да примени дидактички методи, да работа во групи, да избере лидер, да објаснува пластично, да има комуникација со учениците, да го направи часот интересен...??? Тешко дека за тоа му требаат толку многу материјални средства...!!!! Kakva kje bide obukata ne zavisi od nastavnikot, tuku od onoj koj ja organizira taa obuka.Ako e zabava sedenje so 50 dushi vo ucilnica-bidejki seminarite vo 90% slucai se odrzuvaat vo ucilishtata, ako shvedska masa e dobivanje eden poluprazen sendvic so nekoja petorazredna salama shto ni kucinjata ne ja jadat i bistra kafena voda vo malo plasticno cashice, togash da prosvetnite rabotnici se zabavuvaat na drzaven troshok. Koga zboruvav na materijalna polozba mislev na nemoznosta niti na ucilishtata niti na roditelite da platat poseti na lokaliteti, institucii od koi decata kje ucat so neposredno nabljudenie a ne samo "od kniga" Za da raboti vo grupi pak mu treba najosnoven pribor, na koj shto decata pishuvaat, razna literatura od kade kje crpat informacii ako e za ucebnik toa mozat i sami doma, pa uredeni mesta kade seto toa kje se prezentira na "poshirokata publika" bidejki decata sakaat nivniot trud da bide viden. Znam shto zboruvam bidejki seto ova go imam na raspolaganje, a 90% od nastavnicite imaat na raspolaganje samo izgrebana tabla i bela kreda. проформа додуша...ама тоа е... важно е професорката на факултет да си го продаде учебникот... ако не...се знае..ќе си паднеш...не те бива за наставник... ova pojava e na site fakulteti...
|
|
|
|
 |
којсумјас
Сениор
Регистриран: 22.Ноември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 4543
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 15.Јануари.2009 во 13:12 |
mamamd, со сета должна почит кон просветарите... но... знам... дека семинарите се на рачун на државата... и најчесто се со шведски масички... и забави навечер... со музика...и happy face на учесниците... кои богами знаат да останат и до ситните часови... а и да продолжат некаде ...понатаму на друго место...
и не зборувам за разни к*рсеви... по англиски...или по информатика... кои се организираат само за тоа ... некоја фирма...или некој...да ја наплати услугата... а просветарите да му послужат само за намената... и при тоа ништо да не научат... па и да добијат по некој сендвич...како што кажуваш и ти...
зборувам за таканаречени семинари... и знам... па и јас сум учествувал...некогаш...
Изменето од којсумјас - 15.Јануари.2009 во 13:14
|
 |
mamamd
Сениор
Почесна конзулка
Регистриран: 02.Ноември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 25679
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 15.Јануари.2009 во 13:41 |
...za moja srekja ..kojsumjas... jas ne sum ucestvuvala na takvi seminari... sekogash sum odela na seminari kade me ucele kako da rabotam..ama prethodno ne me prashale dali toa go znam... i za zal se slucuvalo...3 do 4 pati da me povikaat na ist seminar i da mi dadat sertifikat za istata obuka ama potpishan od razlicen direktor na BRO...
|
 |
kejt-d-grejt
Сениор
Регистриран: 05.Ноември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 6228
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 15.Јануари.2009 во 14:04 |
сакам моите деца во школо да имаат такви професори како што се тие што ми идат дома за 150ден од час
|
 |
mamamd
Сениор
Почесна конзулка
Регистриран: 02.Ноември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 25679
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 15.Јануари.2009 во 14:09 |
...tolku eftino... eve sega majstorot za mashini za perenje za 20 min mi zema 10 evra... za promena na gumata na vratata od mashinata... sega sum pishman shto ne ucev za majstor... koj gjavol me terashe da ucam za daskal....
|
 |
kejt-d-grejt
Сениор
Регистриран: 05.Ноември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 6228
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 15.Јануари.2009 во 14:13 |
мајсторот не е буџетар
|
 |
mamamd
Сениор
Почесна конзулка
Регистриран: 02.Ноември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 25679
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 15.Јануари.2009 во 14:22 |
..ama ne e ni fakultetlija... jas samo kazuvam kakvo obrazovanie sakam..takvo vo koe kje se vrednuva moeto rabotenje... vie si kazuvate kakvi nastavnici sakate...i ednite i drugite imame pravo na son....
|
 |
kejt-d-grejt
Сениор
Регистриран: 05.Ноември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 6228
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 15.Јануари.2009 во 14:34 |
сакам моето дете својот професор да го гледа како гуру авторитет, идол поголем и од мама и од тато не да го мрази, кришум да го пцуе и да му бега од часови
платата ли е клучот?
|
 |