IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > Стил на живот > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - Секс - како вие гледате на него?
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

Секс - како вие гледате на него?

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 1314151617 36>
Автор
Порака
spiros Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Јули.2008
Локација: На пат
Статус: Офлајн
Поени: 4490
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај spiros Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 11.Декември.2008 во 19:09
Прашање: Како ќе реагираш ти – драг читателе - ако некоја особа недвосмислено те предизвикува и ти се нуди?       

Изменето од spiros - 11.Декември.2008 во 21:47
Through the Blood of His Grace,
we are Forgiven and Free,
in Time & Eternity!

БОГ да го благослови Авраам, Исаaк, Израил ...!



Кон врв
maria_magdalena Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
trouble seeker

Регистриран: 25.Октомври.2007
Статус: Офлајн
Поени: 8706
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај maria_magdalena Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Декември.2008 во 00:04
Еве и јас да кажам нешто за ова. Гледам дека мнозина го сметаат сексот за грешен, дури се оди до таму што сексот се сведува на репродукција. Тоа е воглавно и став на католичката црква, став кој довел до многу брачни дисфункционалности и психички проблеми. Многу психијатриски пациенти всушност се регрутирани од заедници со вакви ставови (Скот Пек)
 
Ако бракот е света тајна, како што е, што има грешно во сексот меѓу сопружниците? Уживањето не е грешно, зашто во спротивно, Бог немало да и овозможи на жената да достигне врвно уживање. Таа и без свршување секако би забременила, нели?
Значи Бог допушта да се ужива во сексот, а не само истиот да има репродуктивна задача.
 
Знам дека со ова нема да се сложат многу православни браќа и сестри, но темата е “како вие гледате на него“. Значи јас гледам на сексот како на врвна интимност на светиот брак меѓу сопружниците. Овоплотување. “И обајцата ќе станат едно тело...“ Така?
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.
Кон врв
zbunet Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Претседник Зеленковски

Регистриран: 24.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 15549
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај zbunet Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Декември.2008 во 00:07
umnata taa  големо%20гушкање  големо%20гушкање  големо%20гушкање
Кон врв
maria_magdalena Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
trouble seeker

Регистриран: 25.Октомври.2007
Статус: Офлајн
Поени: 8706
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај maria_magdalena Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Декември.2008 во 00:09
Originally posted by zbunet zbunet напиша:

umnata taa  големо%20гушкање  големо%20гушкање  големо%20гушкање
 
Значи, се сложуваме и на ова поле?трепкање
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.
Кон врв
KINGDAVID Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Solomon's father

Регистриран: 09.Октомври.2008
Статус: Офлајн
Поени: 9420
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај KINGDAVID Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Декември.2008 во 00:12
Originally posted by maria_magdalena maria_magdalena напиша:

Еве и јас да кажам нешто за ова. Гледам дека мнозина го сметаат сексот за грешен, дури се оди до таму што сексот се сведува на репродукција. Тоа е воглавно и став на католичката црква, став кој довел до многу брачни дисфункционалности и психички проблеми. Многу психијатриски пациенти всушност се регрутирани од заедници со вакви ставови (Скот Пек)
 

Ако бракот е света тајна, како што е, што има грешно во сексот меѓу сопружниците? Уживањето не е грешно, зашто во спротивно, Бог немало да и овозможи на жената да достигне врвно уживање. Таа и без свршување секако би забременила, нели?

Значи Бог допушта да се ужива во сексот, а не само истиот да има репродуктивна задача.

 

Знам дека со ова нема да се сложат многу православни браќа и сестри, но темата е “како вие гледате на него“. Значи јас гледам на сексот како на врвна интимност на светиот брак меѓу сопружниците. Овоплотување. “И обајцата ќе станат едно тело...“ Така?


Apsolutno se slozuvam so tebe, taka e
Кон врв
maria_magdalena Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
trouble seeker

Регистриран: 25.Октомври.2007
Статус: Офлајн
Поени: 8706
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај maria_magdalena Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Декември.2008 во 00:20
Драго ми е што одма си најдов сложни душички.
 
И пак ќе речам, ако на сексот во бракот се гледа како на грев, како на сладостраствие и нечистотија, тоа може да предизвика грижа на совеста, самоизмачување, внатрешни конфликти кои ќе произлезат од растргнатоста меѓу физиолошките потреби и желбата да се удоволи на (непостоечката) забрана....Со друг збор-КАТАСТРОФАЛНИ ПОСЛЕДИЦИ.
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.
Кон врв
zbunet Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Претседник Зеленковски

Регистриран: 24.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 15549
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај zbunet Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Декември.2008 во 00:24
не%20вреден
Кон врв
KINGDAVID Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Solomon's father

Регистриран: 09.Октомври.2008
Статус: Офлајн
Поени: 9420
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај KINGDAVID Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Декември.2008 во 00:28
Originally posted by maria_magdalena maria_magdalena напиша:

Драго ми е што одма си најдов сложни душички.
 

И пак ќе речам, ако на сексот во бракот се гледа како на грев, како на сладостраствие и нечистотија, тоа може да предизвика грижа на совеста, самоизмачување, внатрешни конфликти кои ќе произлезат од растргнатоста меѓу физиолошките потреби и желбата да се удоволи на (непостоечката) забрана....Со друг збор-КАТАСТРОФАЛНИ ПОСЛЕДИЦИ.


I ne samo toa, tuku ako gi proklamirat tie pogledi javno crkvata ( a ne se tocni vo nikoj pogled) lugeto ke gi smetaat za smesni i crkvite ke bidat uste po prazni a Hristijanstvoto ke bide ismevano.

Zatoa treba da pazat onie sto pisuvaat za seksot vo brakot deka ne e blagoslov, zatoa sto toa e sprotivno na Svetoto Pismo ..... i na zdraviot razum
Кон врв
Maran Ata Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Август.2008
Статус: Офлајн
Поени: 3669
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Maran Ata Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Декември.2008 во 03:21
Сега би сакала да продолжам понатаму со образложувањето на православното гледиште за сексот во бракот. За да нема забуни, повторно ќе кажам, не наметнувам кој како треба да живее, затоа што секој има право на избор по слободна волја, туку само сакам да го претставамчистото правослано гледиште за сексот во бракот. А нормално е дека овој начин на живот го почитуваат само брачни парови кои живеат во Црквата, кои сакаат со сето свое срце да ги исполнуваат заповедите. И пак ќе напоменам, Црквата не трпи секуларизам, та да се сведува на страсните желби на поединци со цел да се полни храмовите.


За да стигнеме до целта – Бог и Царството Небесно, треба да се трудиме во подвиг, во смирение, во молитва, во бдение, во пост, во љубов, во воздржание, причестувајќи се со светите Тело и Крв Христови... целта на живеењето на христијански живот на земјата е враќање на нашата првобитна состојба, на онаа рајска состојба која ја имале Адам и Ева. За да стигнеме до таа состојба, треба да се очистиме од секоја страст која ни го попречува патот до таму. Бракот кој што бил даден во рајот бил духовен, затоа во Ефесјаните 5 глава апостол Павле вели 32 Оваа тајна е голема. Но јас ви зборувам за Христос и за Црквата. Односот помеѓу брачниците треба да биде каков што е односот помеѓу Христос и Црквата, љубовен, а љубовта нема никаква врска со телсната страст, затоа што јасно е кажано дека таа ќе продолжи да постои во Царството Небесно, а телесното (какво што го знаеме ние) нема. Секој христијанин треба да се стреми кон начин на живот кој ни го покажал вториот Адам, а не првиот. Она што го пишува во Библијата е наменето за сите христијани неисклучиво, а меѓудругото апостол Павле вели:

Галатјаните 5: 13 Вие, браќа, повикани сте кон слобода; но слободата ваша да не ви служи како повод за угодување на телото, туку со љубов служете си еден на друг 16 Ви велам: живејте по Духот, и нема да им угодувате на телесните страсти 17 Зашто, телото сака противни работи на духот, а духот - противни на телото; тие се спротивни еден на друг, за да не го правите она што сакате. 19 Делата на телото се познати. Тие се: блудство, нечистота, бесрамност, 22 А плодот на Духот е: љубов, радост, мир, долготрпеливост, благост, добрина, верност, 23 кротост, воздржливост. Против такви нема закон. 24 Оние, пак, кои се Христови, го распнаа телото свое со страстите свои и похотите. 25 Ако живееме со Дух, по Духот сме должни и да постапуваме.

Матеј 7: 14 … тесни се вратите и тесен е патот што водат кон животот, и малкумина ги наоѓаат.

Уживањето во сексот во бракот е даден со цел човекот да сака да зачнува нов живот, а не за да се задоволуваат земни страсти надвор од рамките на создавање потомство. Aпостол Павле вели дека за време на пост треба брачниците да живеат во поголемо воздржание, без телесен контакт, но тој не вели дека ако не е пост дека треба распуштено да се задоволуваат страстите. Зборот е дека за време на пост не е дозволен сексуален акт за создавање потомство. Католичкиот став е сосема спротивен од православниот. Католиците сметаат дека самиот брак е заедница која е благословена од Бога само заради размножување, додека пак, православмиот став е дека бракот е благословен за заемно помагање на сопружниците во спасението.

Меѓутоа, тука треба да нагласам дека поради паднатата човекова природа и неможењето некои брачни парови да се воздржат, Црквата снисходи уште повеќе и ги трпи односите кои не се за стварање потомство, но притоа никакво користење на контрацепција или избегнување на зачнување на дете. А за тоа, епископ Артемиј (Са Христом крз живот) јасно го изложува тој случај додавајќи дека „човек треба да е свесен за својата слабост и немоќ да се смирува (а не да очекува венци на „богопознание и богоуподобување“ за таквите односи), надевајќи се Бог да го помилува заради неговото смирение“.

                                                                                    
Originally posted by Asya Asya напиша:

Vo sprotivno, vo kolku mazhot ne ja izvrshuva svojata brachna dolzhnost kon svojata zhena, toj ja naveduva na preljuba, i obratno. Brakot bi bil besmislen, koga mazhot bi se zhenel za da apstinira, i obratno. Vo toj sluchaj, lugjeto bi zhiveele so svoite brakja i sestri, i bi nemale potreba od brak. Hristos go blagoslovil brakot na svadbata vo Kana, a koj ne saka da ima brachni obvrski, ne treba da se zheni ni mazhi.



Во овие реченици има испомешано неколку работи кои не можат да се доведат во конотација. Брачната должност и на мажот и на жената е да си помагаат меѓусебно во спасението на нивните души, што нема никаква врска со сексот во бракот. За тоа беше убав пример св.Јован Кронштатски. Значи, не може да речеме дека ќе се спасат само тие кои имаат телесни односи затоа што ги исполнувале „брачните должности“, а тие кои не ги „исполнувале“ дека ќе загинат. Делот каде Асја вели дека ако сопружниците не ја извршуваат својата „брачна должност“ се наведуваат на прељуба ми звучи како да се однесува на некој нехристијански, световен брак, а не на православно-христијански брак, кој ги прифаќа сите подвизи на спасенито. Бракот не е бесмислен ако се апстинира од сексуални односи, освен ако тоа не е од желба за создавање на нови човечиња, затоа што јасно кажавме која е целта на бракот. Со таквото тврдење излегува дека и бракот на св.Јован Кронштатски, на св.Спиридон, св.Григориј Ниски и еден куп други светители, koи имале и деца, е бесмислен. Христос го благословил бракот, но не и задоволување на плотските страсти во бракот (легализиран секс).


Изменето од Maran Ata - 12.Декември.2008 во 05:13
+ Љубовта покрива многу гревови +
Кон врв
Maran Ata Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Август.2008
Статус: Офлајн
Поени: 3669
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Maran Ata Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Декември.2008 во 05:43
Originally posted by Asya Asya напиша:

Mazhot i zhenata vodat ljubov, t.e. se splotuvaat, bidejki si pripagjaat eden na drug, i na toj nachin, preku poloviot akt se soedinuvaat vo edna plot, zatoa e prirodno da se privlekuvaat i da uzhivaat, eden so drug, eden vo drug.


1 Мојсеева 2:24 Затоа ќе го остави човекот таткото свој и мајката своја и ќе се прилепи кон жената своја; и обата ќе бидат едно тело.

Се што кажал Господ е добро. Тој уште додека Адам и Ева биле во рајот, рекол дека ќе се прилепат еден кон друг и ќе бидат едно тело. Во претходните мои текстови реков дека кога се зема цитат од Библијата за да се толкува, треба да се има на ум кога и зошто Бог нешто рекол или заповедал. Во случајов, познато ни е дека Адам и Ева своето прво сексуално искуство го имале откако паднале во грев и откако биле изгонети од рајот, а од друга страна Бог уште во рајот им вели дека ќе бидат едно тело. Каде е сега тука логиката? Или Бог лаже или некој погрешно и своеглаво си толкува. Работата е што Бог вели дека ќе бидат едно тело, пред се, во мистична смисла. Доколку тоа би било само во телесна смисла, за време на сексуалниот однос, тогаш тие уште во рајот би ја исполниле таа заповед. И ако е само во таа смисла, за да постојано бидат едно тело, оти нели Бог што составил не треба да се разделува, тогаш брачниот човек треба целиот свој живот да го помине во секс. И ако е само во телесна смисла, тогаш браковите на оние свети девственици во историјата на Православната Црква, не се бракови.

Та дури и да е само во телесна смисла кажано, ајде да го разгледаме и на тој начин.

1 Коринтјаните 6:16 Или, пак, не знаете дека оној, кој со блудница се соединува, станува едно тело со неа? Зашто е речено: Обата ќе бидат едно тело.

Често пати, и поради недоволно познавање на сопствениот јазик и неправилно анализирање на цитатите, се влечаат погрешни заклучоци. Во горниот цитат не е прикажан акт кој се врши постојано, туку е кажано дека секој кој се соединува со блудница, станува едно тело со неа. Значи, доволно е и само еднаш да има секс, за да бидат едно тело, а следствено на тоа, дури и еднаш да се има секс во бракот за стварање на потомство, мажот и жената го исполнуваат тој дел. И, како и да се сврти работата, пак отпаѓа погрешното тврдење на некои дека православен став е дека сексот во брак е даден и за задоволување на сексуалните страсти.

+ Љубовта покрива многу гревови +
Кон врв
Asya Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 14.Јуни.2008
Статус: Офлајн
Поени: 902
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Asya Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Декември.2008 во 06:36
Originally posted by Maran Ata Maran Ata напиша:

Сега би сакала да продолжам понатаму со образложувањето на православното гледиште за сексот во бракот. За да нема забуни, повторно ќе кажам, не наметнувам кој како треба да живее, затоа што секој има право на избор по слободна волја, туку само сакам да го претставамчистото правослано гледиште за сексот во бракот. А нормално е дека овој начин на живот го почитуваат само брачни парови кои живеат во Црквата, кои сакаат со сето свое срце да ги исполнуваат заповедите. И пак ќе напоменам, Црквата не трпи секуларизам, та да се сведува на страсните желби на поединци со цел да се полни храмовите.


За да стигнеме до целта – Бог и Царството Небесно, треба да се трудиме во подвиг, во смирение, во молитва, во бдение, во пост, во љубов, во воздржание, причестувајќи се со светите Тело и Крв Христови... целта на живеењето на христијански живот на земјата е враќање на нашата првобитна состојба, на онаа рајска состојба која ја имале Адам и Ева. За да стигнеме до таа состојба, треба да се очистиме од секоја страст која ни го попречува патот до таму. Бракот кој што бил даден во рајот бил духовен, затоа во Ефесјаните 5 глава апостол Павле вели 32 Оваа тајна е голема. Но јас ви зборувам за Христос и за Црквата. Односот помеѓу брачниците треба да биде каков што е односот помеѓу Христос и Црквата, љубовен, а љубовта нема никаква врска со телсната страст, затоа што јасно е кажано дека таа ќе продолжи да постои во Царството Небесно, а телесното (какво што го знаеме ние) нема. Секој христијанин треба да се стреми кон начин на живот кој ни го покажал вториот Адам, а не првиот. Она што го пишува во Библијата е наменето за сите христијани неисклучиво, а меѓудругото апостол Павле вели:

Галатјаните 5: 13 Вие, браќа, повикани сте кон слобода; но слободата ваша да не ви служи како повод за угодување на телото, туку со љубов служете си еден на друг 16 Ви велам: живејте по Духот, и нема да им угодувате на телесните страсти 17 Зашто, телото сака противни работи на духот, а духот - противни на телото; тие се спротивни еден на друг, за да не го правите она што сакате. 19 Делата на телото се познати. Тие се: блудство, нечистота, бесрамност, 22 А плодот на Духот е: љубов, радост, мир, долготрпеливост, благост, добрина, верност, 23 кротост, воздржливост. Против такви нема закон. 24 Оние, пак, кои се Христови, го распнаа телото свое со страстите свои и похотите. 25 Ако живееме со Дух, по Духот сме должни и да постапуваме.

Матеј 7: 14 … тесни се вратите и тесен е патот што водат кон животот, и малкумина ги наоѓаат.

Уживањето во сексот во бракот е даден со цел човекот да сака да зачнува нов живот, а не за да се задоволуваат земни страсти надвор од рамките на создавање потомство. Католичкиот став е сосема спротивен од православниот. Католиците сметаат дека самиот брак е заедница која е благословена од Бога само заради размножување, додека пак, православмиот став е дека бракот е благословен за заемно помагање на сопружниците во спасението.

Меѓутоа, тука треба да нагласам дека поради паднатата човекова природа и неможењето некои брачни парови да се воздржат, Црквата снисходи уште повеќе и ги трпи односите кои не се за стварање потомство, но притоа никакво користење на контрацепција или избегнување на зачнување на дете. А за тоа, епископ Артемиј (Са Христом крз живот) јасно го изложува тој случај додавајќи дека „човек треба да е свесен за својата слабост и немоќ да се смирува (а не да очекува венци на „богопознание и богоуподобување“ за таквите односи), надевајќи се Бог да го помилува заради неговото смирение“.

                                                                                    
Originally posted by Asya Asya напиша:

Vo sprotivno, vo kolku mazhot ne ja izvrshuva svojata brachna dolzhnost kon svojata zhena, toj ja naveduva na preljuba, i obratno. Brakot bi bil besmislen, koga mazhot bi se zhenel za da apstinira, i obratno. Vo toj sluchaj, lugjeto bi zhiveele so svoite brakja i sestri, i bi nemale potreba od brak. Hristos go blagoslovil brakot na svadbata vo Kana, a koj ne saka da ima brachni obvrski, ne treba da se zheni ni mazhi.



Во овие реченици има испомешано неколку работи кои не можат да се доведат во конотација. Брачната должност и на мажот и на жената е да си помагаат меѓусебно во спасението на нивните души, што нема никаква врска со сексот во бракот. За тоа беше убав пример св.Јован Кронштатски. Значи, не може да речеме дека ќе се спасат само тие кои имаат телесни односи затоа што ги исполнувале „брачните должности“, а тие кои не ги „исполнувале“ дека ќе загинат. Делот каде Асја вели дека ако сопружниците не ја извршуваат својата „брачна должност“ се наведуваат на прељуба ми звучи како да се однесува на некој нехристијански, световен брак, а не на православно-христијански брак, кој ги прифаќа сите подвизи на спасенито. Бракот не е бесмислен ако се апстинира од сексуални односи, освен ако тоа не е од желба за создавање на нови човечиња, затоа што јасно кажавме која е целта на бракот. Со таквото тврдење излегува дека и бракот на св.Јован Кронштатски, на св.Спиридон, св.Григориј Ниски и еден куп други светители, koи имале и деца, е бесмислен. Христос го благословил бракот, но не и задоволување на плотските страсти во бракот (легализиран секс).



Maran Ata, te molam, ne vadi od kontekst zborovi, ne iskrivuvaj gi, i ne tolkuvaj gi samovolno. A osobeno ne, od Svetoto Pismo, bidejki e opasno za tvojata dusha.

Vo Efesjani 5:22-33, Sv. apostol Pavle govori za brakot kako model na sojuzot pomegju Hristos i Crkvata. Odnosno, Crkvata i brakot imaat samo edna glava, koja shto ima vodechka uloga. Kako Chovek, Hristos e prv megju ednakvite, t.e. (ne)superioren, sepak Sam e glava na Crkvata. Isto taka, zhenate se povikani da im se potchinat na svoite mazhi kako ednakvi. A mazhite, po primerot na Hristovata zhrtvena ljubov, treba da gi ljubat svoite zheni i za niv da se zhrtvuvaat. Vo Crkvata, krstenite vernici, koishto ja sochinuvaat, se edno choveshtvo, edno Telo so Hrista. Isto taka, vo brakot mazhot i zhenata se edno telo. "Zatoa, chovekot kje gi ostavi tatkoto svoj i majkata svoja i kje se prilepi kon zhenata svoja, i obata kje bidat edna plot" (Efes.5:31). Znachi, mazhot i zhenata treba da imaat potpolna poslushnost vo ljubovta, po primerot na Hristos i Crkvata. Vo toa se zakluchuva golemata tajna, vo odnos na Hristos i Crkvata, za koja govori sv. apostol Pavle. Toa, pak, voopshto ne znachi deka mazhot i zhenata treba da imaat polovi odnosi samo zaradi ragjanje na deca, tuku se odnesuva na strukturata na brakot i negovata sushtina, koja shto se sostoi od ljubovta . Kade ti prochita deka decata se osnova, smisla ili sushtina na brakot? Se nadevam, kje sogledash deka tvoeto svakjanje mu protivrechi na uchenjeto na Pravoslavnata Crkva.

Realno, ne postojat telesni strasti, a site strasti se dushevni, t.e. proizleguvaat od dushata, dodeka teloto samo gi izvrshuva. Patem, toa "ugoduvanje na teloto" spomenato od sv. apostol Pavle vo Galatjani 15:15,16, ne se odnesuva na chovechkoto telo i brachnite polovi odnosi, tuku e opsht termin za zli (nechisti) dela. Isto taka, Matej 7: 14, ne se odnesuva na brakot.

Tochno e, deka mazhot i zhenata treba da si pomagaat na patot kon spasenieto, koe e ultimatna cel na brakot, no toa ne znachi deka site brachni partneri treba da zhiveat kako brat i sestra, ili da imaat polovi odnosi samo zaradi reprodukcija. Za nekoj, toa mozhe da ne bide na spasenie, a pad vo preljuba. Zatoa, sekoj brachen par treba da se podvizhuva po svoite sili i sposobnosti. Sluchajot na Sv. Jovan Kronshtatski e samo eden od retkite iskluchoci, i ne treba da bide merilo za site. A koj mozhe da zhivee kako nego, neka zhivee, nikoj ne mu brani, samo ne treba da ja nametnuva svojata volja vrz drugite. Inaku, mazhot i zhenata vo normalen hristijanski brak nemaat "telesni odnosi", kako shto mislish ti, ami pred se, nivnite odnosi se ljubovni. A za vozdrzhanie (telesno, dushevno i duhovno), Crkvata propishala post. Jas ne rekov deka brakot e besmislen ako se apstinira od sexualni odnosi, tuku ti se pogreshno svakjash! Naprotiv, toa e dobro, ako obajcata se soglasni, t.e. toa treba da bide vzemno reshenie na dve lichnosti vo eden brak, a ne na duhovnikot i celo opshtestvo. Nikoj nema pravo da odluchuva za tugj brak, duri ni duhovnikot, a sekoj treba da go pravi svojot izbor slobodno, vo soglasnost so svojot brachen partner/partnerka.


   



Изменето од Asya - 12.Декември.2008 во 07:55
Кон врв
Maran Ata Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Август.2008
Статус: Офлајн
Поени: 3669
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Maran Ata Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Декември.2008 во 07:09

ЗА ЦЕЛОМУДРЕНОСТА ВО БРАКОТ

Originally posted by Asya Asya напиша:

Nam ni e dadena mozhnost vo Hrista da se ispravime, a sekoj po svojata sila mozhe da izbere monashtvo i celomudrenost ili brak. Taka, Sv. apostol Pavle gi sovetuva brachnite lugje, dodeka na bezbrachnite i nezhenetite im sovetuva da bidat celomudreni. Ako, pak, sakate da bidete iskluchitelni kako Sv.Jovan Kronshtatski, nikoj ne vi brani da zhiveete celomudreno so svoite sopruzi/soprugi, no toa ne mora da znachi deka sekoj mora da bide svetec.


Oд горе изложените реченици може да видиме дека, очигледно, некои луѓе не знаат што значи целомудрие, а што девственост. Целомудрието е дел од девственоста, но девственоста не мора да значи дека е дел од целомудрието, односно, монасите избираат девствен и целомудрен живот, додека пак, брачниците треба да живеат во целомудрен брак. За да не должам многу околу тоа што е целомудрие, а што девственост, само ќе нагласам дека целомудрието е поврзано со секоја добродетел, а добродетели треба да прават и брачниците. Mоже да ги прочитате текстовите од овие линкови, кои многу убаво нашироко објаснуваат што е целомудрие и дека секој христијанин, без разлика дали е монах или брачник, треба да живее целомудрено.


За половите односи и целомудреноста


протојереј Александар Шмеман


Епископ Иларион Алфеев
Заветот на целомудреност не се однесува само на безбрачност. „Целомудреност“ е словенски збор, кој во себе има многу длабок смисол. Таа зборува за тоа дека човек е должен „да биде мудар во целост“, то ест во сите свои постапки и помисли треба да се раководи со „мудроста, која доаѓа Одозгора“, која е Самиот Христос.

Епископ Артемиј
За време на чинот на венчавање, Црквата преку свештенослужителот се моли Господ на слугите Свои прво да им подари „целомодреност, чесен брак, неосквернета постела“, потоа „долговечно семе, радост во децата, да ги видат децата на своите деца“ (Требник).

Св.Јован Златоуст
Бракот е воведен, не да бидеме распуштени,ниту да блудничиме, туку да бидеме целомудрени. Чуј како Павле вели: „Но, за да се избегне блудството, секој нека си има своја жена, и секоја жена свој маж“ (1 Коринтјани 7:2). Затоа што постојат две причини поради кои бракот е воведен: да бидеме целомудрени и да станеме татковци. А од овие двe, поважна причина е целомудрието. Бракот е добар, затоа што го чува мажот во целомудреност и не допушта да погине правејќи прељуба.

Св.Никодим Светогорец
Велејќи Павле дека заради блудот е дозволен бракот, женетите и мажените ги поттикнува на воздржување и целомудрие...заради тоа и се нарекува „брак чесен“, затоа што ги пази луѓето во целомудреноста на телото и ги спречува да чинат блуд и прељуба.

Св.Григориј Богослов
Целомудреност е – неподдавање на задоволствата на телото, а поддавањето на истите е наречено – распуштеност. Добро е да се вржеш во брак, но само целомудрено, оддлувајќи поголем дел за Бога, а не на телесното врзување.


п.с. џабе се трудиш да докажеш нешто што не е така (барем не во чистото православно христијанство). Сексот во бракот не е за телесно задоволување на страстите (од православна гледна точка), туку за создавање на нов живот. Црквата трпи снисходење кај оние кои не можат да се воздржуваат, но притоа тие треба да си бидат свесни за својата немоќ и тоа да им биде за покајание и никогаш да не се обидуваат да спречат зачнување на дете од таквото невоздржување.


Хммм, а сега да се запрашаме за кого беше ова наменето

Originally posted by Asya Asya напиша:

Za da gi razbirash Svetite Otci i starcite, neophodno e da go znaesh Zakonot Bozhji, t.e. da imash solidna hristijanska osnova. Vo posledno vreme, gledam site gi chitaat Svetite Otci, a ne ja razbiraat sushtinata i smislata na Bozhjite zapovedi.



Изменето од Maran Ata - 12.Декември.2008 во 07:27
+ Љубовта покрива многу гревови +
Кон врв
Asya Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 14.Јуни.2008
Статус: Офлајн
Поени: 902
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Asya Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Декември.2008 во 07:48
Originally posted by Maran Ata Maran Ata напиша:

Originally posted by Asya Asya напиша:

Mazhot i zhenata vodat ljubov, t.e. se splotuvaat, bidejki si pripagjaat eden na drug, i na toj nachin, preku poloviot akt se soedinuvaat vo edna plot, zatoa e prirodno da se privlekuvaat i da uzhivaat, eden so drug, eden vo drug.


1 Мојсеева 2:24 Затоа ќе го остави човекот таткото свој и мајката своја и ќе се прилепи кон жената своја; и обата ќе бидат едно тело.

Се што кажал Господ е добро. Тој уште додека Адам и Ева биле во рајот, рекол дека ќе се прилепат еден кон друг и ќе бидат едно тело. Во претходните мои текстови реков дека кога се зема цитат од Библијата за да се толкува, треба да се има на ум кога и зошто Бог нешто рекол или заповедал. Во случајов, познато ни е дека Адам и Ева своето прво сексуално искуство го имале откако паднале во грев и откако биле изгонети од рајот, а од друга страна Бог уште во рајот им вели дека ќе бидат едно тело. Каде е сега тука логиката? Или Бог лаже или некој погрешно и своеглаво си толкува. Работата е што Бог вели дека ќе бидат едно тело, пред се, во мистична смисла. Доколку тоа би било само во телесна смисла, за време на сексуалниот однос, тогаш тие уште во рајот би ја исполниле таа заповед. И ако е само во таа смисла, за да постојано бидат едно тело, оти нели Бог што составил не треба да се разделува, тогаш брачниот човек треба целиот свој живот да го помине во секс. И ако е само во телесна смисла, тогаш браковите на оние свети девственици во историјата на Православната Црква, не се бракови.

Та дури и да е само во телесна смисла кажано, ајде да го разгледаме и на тој начин.

1 Коринтјаните 6:16 Или, пак, не знаете дека оној, кој со блудница се соединува, станува едно тело со неа? Зашто е речено: Обата ќе бидат едно тело.

Често пати, и поради недоволно познавање на сопствениот јазик и неправилно анализирање на цитатите, се влечаат погрешни заклучоци. Во горниот цитат не е прикажан акт кој се врши постојано, туку е кажано дека секој кој се соединува со блудница, станува едно тело со неа. Значи, доволно е и само еднаш да има секс, за да бидат едно тело, а следствено на тоа, дури и еднаш да се има секс во бракот за стварање на потомство, мажот и жената го исполнуваат тој дел. И, како и да се сврти работата, пак отпаѓа погрешното тврдење на некои дека православен став е дека сексот во брак е даден и за задоволување на сексуалните страсти.




Adam i Eva bile edno telo od samiot pochetok na nivnoto sozdavanje. Bog ja stvoril Eva od rebroto na Adama, koj rekol: "Ete, taa e koska od koskite moi i plot od plotta moja; taa kje se vika zhena, zashto e zemena od mazhot". Zatoa, chovekot kje gi ostavi tatkoto svoj i majkata svoja, i kje se prilepi kon zhenata svoja; i kje bidat edna plot". (Bitie, 2:21-24).


Sosem bespolezno, nepotrebno i besmisleno e da se shpekulira za toa shto bi bilo, koga Adam i Eva ne bi padnale vo grev, bidejki postoi fakt deka padnale. Samo Bog znae se, Koj go predvidel padot na Adam i Eva, ushte pred da gi stvori. Inaku, edinstven Otec na Adam i Eva bil Bog, t.e. tie nemale zemni roditeli, za da gi ostavat tatkoto svoj i majkata svoja. Soedinuvanjeto na mazhot i zhenata vo brakot, ne e samo telesno, ami dushevno i duhovno. Ne treba se bukvalno ili mistichno da se svakja, kako shto chinish ti.

Svetoto tainstvo na brak e ovenchuvanje (krunisuvanje) na ljubovta vo Hrista, t.e. venchanie, koe shto ne postoelo vo Stariot Zavet. A poloviot akt pomegju sprotivnite polovi, e soedinuvanje vo edno telo. Zatoa, bludot pretstavuva grev. "Blud" e sekoj vonbrachen sex, a "ravrat" mozhe da ima i pomegju brachnite partneri, ako se podlozhni na perverznost. No, toa ne se odnesuva na prirodnite ljubovni odnosi pomegju mazhot i zhenata vo brak.

Pred da se chitaat i tolkuvaat Svetite Otci, treba da se ima temelno znaenje na Svetoto Pismo.


Изменето од Asya - 12.Декември.2008 во 07:53
Кон врв
Maran Ata Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Август.2008
Статус: Офлајн
Поени: 3669
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Maran Ata Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 12.Декември.2008 во 08:06
Originally posted by Asya Asya напиша:

Zarem svetite Otci se zanimavaat so polovite odnosi na sopruzhnicite? Svetite Otci bile monasi i otshelnici, a nivnite zborovi se najchesto pogreshno svateni i manipulirani od duhovno neopitni duhovnici. Pred da se chitaat svetite Otci, za pravilno da se svatat, neophodno e, da se ima solidna osnova. Svetite Otci ne se zanimavale so "sex" i brak, tuku nivnite dela povekje se odnesuvaat na monashkiot i otshelnichki zhivot. Sv. Serafim Rouz bil monah, koj nikogash ne zhiveel semeen (brachen) zhivot...


Да, Светите Отци се занимавале со секој дел од животот на верниците. Познато е дека најголемите Свети Отци од рано-христијанскиот период биле епископи, раководители на цели градови и области во кои живееле мирјани. Како духовни раководители, тие биле должни да се занимаваат со секој дел од животот на верникот за да ги поучуваат и водат кон спасение. Светите Оци се занимавале и со тематиката околу абортусот, и со контрацепцијата, и со перверзиите во сексот, и со самиот секс во бракот. Доколку речеме дека тој и тој бил монах и немал брачно искуство, а со тоа не е компетентен да дава суд какви треба да се сексуалните односи во брак, тогаш го негираме Бог и Апостолите. Зошто? Светите Отци се оние кои го објаснуваат секој стих од Библијата водени од Светиот Дух. Меѓудругото, св.ап.Павле зборува за бракот, а тој бил девственик, со што значи дека ако се прифати твојот став, тогаш не треба да го признаеме тоа што тој го вели. А и никогаш не треба да заборавaме дека Светиот Дух е Оној кој делува преку светите луѓе, затоа тоа што го кажале за бракот и сексот во бракот, извира директно од Бога. Чистото православно христијанство не прифаќа секуларизам, односно, целиот живот го гледа како продолжена Литургија, дури и надвор од црквата како храм, верникот треба да продолжи да живее како да е во црква – во молитва, воздржување, концентрираност на духовниот живот, а не - одењето на црква да го смета како само еден дел од својот живот. За да не ја должам многу, да видиме дали е вистина тоа дека Светите Отци не се занимавале со сексот и бракот (иако од претходните цитати за целомудреноста јасно станува за што се залагаат тие).

Епископ Артемиј
Оние кои се состануваат „ненаситоно“ нема да бидат осудени, што, можеби, самиот акт на соединување во бракот би бил грев, туку заради отсуство на воздржување во границите на Бог кој се поставени преку Црквата, заради неподвизување за повисоки, возвишени цели. Преку тоа неумрено состанување, тие постануваат и за цела вечност остануваат „крв и тело“, кои, по зборовите на светиот апостол, нема да го наследат Царството Божјо. Не вели ми: Па тие можеби се подвизуваат на друг план и на тој начин да го стекнат Царството Божјо. Светите Отци и историјата на Црквата ни сведочат дека човек кој мисли само на сладострастни уживања (во бракот или вон него, сеедно) неспособен е за било какви подвизи, дури ни да размислува за вишите духовни работи. Сладострастникот не помислува дека треба да пости, да се моли, да се смирува – затоа што, кога сето тоа би го правел својата душа ради, без сомневање би покажал воздржување и во брачните односи.

Св.Максим Исповедник
Зло е погрешниот суд на поимите, од кое следи злоупотреба на работите. На пример, како во врска со жената, целта на правилниот суд на соединувањето е раѓање деца. Значи оној, кој гледа само на сладострастие, греши во судот, нарекувајќи го добро она што не е добро. Таквиот, значи, врши злоупотреба соединувајќи се со жената. Слично е и со останатите работи и поими.....Постојат три причинители кои нас не поттикнуваат на зло: страстите, демоните и лошата волја. И страстите како кога сакаме работи без причина, како на пример, храна во ниедно време, или беспотреба, или жена без цел да се раѓаат деца и незаконски...

Св.Атанасиј Велики
Која велиш употреба? Онаа по Законот, која Бог ја дозволил, велејќи: "Плодете се, и множете се, и наполнете ја земјата“ (1 Мојсеева 1:28), и на која апостолот укажал, велејќи: „Чесен брак и постела неосквернета“ (Евреите 13:4)? Или онаа по јавното мнение, која се врши криејќи се и прељуботворно?… Блажен е оној кој во младоста има јарем слободен, употребувајќи ја природата за раѓање деца

Според Св.Никодим Светогорец
Целомудреноста во бракот означува „соединувањето на брачниците треба да биде само заради раѓање деца, а не заради страстољубие.“

Св.Јован Златоуст
Бракот се лишава од секоја пофалба, кога некој се користи со него до презаситеност.

Свети Григориј Римски
Кога страста доаѓа на местото на желбата за деца, самиот акт на општење станува нешто, за што брачниците треба да жалат. Свети апостол Павле вели - ако не можат да се воздржат, нека се мажат - но веднаш потоа додава дека ова го вели поради допуштение, а не како заповед. Ова допуштение, односот го озаконува, но не го прави добар, па кога зборува за допуштение, не вели дека односот е безгрешен.

Свети Климент Александриски
Поради светоста во одржување на потомството, семето на мажот да не биде залудно исфрлано, ниту пак оштетувано, ниту пак залудно потрошено. Да се има телесен однос, надвор од одржување на потомството е повреда на природата.

Свети Епифаниј
Тие (египетските еретици), практикуваат полови дела, но го спречуваат зачнувањето деца. Половите односи ги прават не за потомство, ами за да ги задоволат своите страсти - па тие подлежат на распадливост.

Блажени Августин
Телесното општење заради потомство е достојно во бракот. Но, сето што го надминува ова, не следи никакво оправдание, туку блуд.

ава Пимен
Како што чадот ги изгонува пчелите и тогаш се зема сладоста на нивниот труд, така и телесното задоволување го изгонува стравот Божји од душата, и го одзема секое трудољубие.


А ако сексот во брак е ок за задоволување на страсните нагони, тогаш би било во ред и бремените жени да продолжат да си се задоволуваат и за време на бременоста.

Апостолско правило VI, 28, РG 1, 985
Христијанин да не се соединува со трудна жена, затоа што тоа не го прави за раѓање деца, туку заради уживање, а треба да се љуби Бога, а не уживањето.



Изменето од Maran Ata - 12.Декември.2008 во 08:11
+ Љубовта покрива многу гревови +
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 1314151617 36>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,281 секунди.