|
Свето Предание пренесено преку Светите Отци |
Внеси реплика | страница <1 34567 21> |
Автор | ||||
Maran Ata
Сениор Регистриран: 29.Август.2008 Статус: Офлајн Поени: 3669 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Бзззззз, тогаш немало римо-католици! Грешка невиденаааааа, која можаат да ја направат само оние кои немаат веза од црковната историја И уште еднаш бззззз, Символот на верата не е променет два пати, туку надополнет!!!!! Леле бе ЕвАнгелосе, срамои живи си, па прочитај, информирај се, пред да кажеш нешто неосновано. |
||||
+ Љубовта покрива многу гревови +
|
||||
EvAngelos
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор Doulos Evangelos Регистриран: 28.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 9913 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Мараната, да не ти влегол комарец во уши па што толку бзззкаш
Центарот на официјалната (Римокатоличка) црква секогаш си бил во Рим. Рим = Рим, Католичка = Универзална/Вселенска. Значи универзална црква со центар во Рим. Што е тука нејасно? Јас не зборам за официјалниот нејзин назив, туку за она што та во суштина била. (Непоправлива буквалистке)
Па и во вториот случај се работи за надоплнување, а не за променување. Првиот пат пишале дека Свеитиот Дух излегува од Таткото, а потоа дополниле "и од Синот". Значи тие НЕ ПРОМЕНИЛЕ дека Свеитиот Дух излегува од Таткото, тие не смениле и не пишале "Светиот Дух не излегува од Таткото", туку само надополниле "и од Синот". Значи и во двата случаи се работи за надополнување за кое вие верувате дека е инспирирано од Свеиот Дух во првиот случај, а во вториот случај не е. Првиот случај го одобрувате, а вториот случај го осудувате.
Мене воопшто не ме мешај во оваа дискусија. Јас не сум ни католик, ни православен. Јас сум библиски изворен христијанин. Моите "одлуки" Бог ги запишал и канонизирал во Светото Писмо. Јас го одобрувам Никео-Цариградскиот ткн. "символ на верата" само затоа што сите негови членови се библиски вистини, а не заради тоа што некои ткн. "свети отци" таму ги гласале.
Но кај вас е поинаква ситуацијата. Вие верувате дека Христос и го оставил Светиот Дух на Црквата за и ПО КАНОНИЗИРАЊЕТО НА СВЕТОТО ПИСМО Тој да и дава нови објави, новитети во верата. Како што знаеме од црковната историја официјалната универзална црква со престолнина во Рим така и правела, и скоро во секој век си надополнувала еден куп новитети врз верата.
И сега одеднаш, на источното крило од црквата "не и се допаѓа" посладното надополнување и таа решава, демек од таа причина , да се отцепи од официјалната црква и да си создаде нова црква со центар во Цариград.
Не ми се верува дека цело време сте се фатиле за тој збор "и Синот" и сакате тука возрасни луѓе да убедите дека заради тоа православните се одделиле од католиците? Па дури и малите деца знаат дека поделбата е предизвикана од политичко, економски и јазични причини. Затоа што Римската Империја била во непрекинат пад, а во исто време Византија зајакнувала и оваа разлика станала толку голема што таа не сакала да биде под власта на Рим т.е. сакала да си биде независна. Дополнителна причина е и тоа што Византија не сакала нејзините литургии да се одвиваат на "светиот" непознат и мртов латински јазик, туку да си ги одвива на свој јазик.
Какви надополнувања, какви филиокве милиокве ти се молам. За пари, за моќ, за власт, за престиж, за независност, ете заради тоа се отцепија православните од католиците. Изменето од EvAngelos - 07.Октомври.2008 во 04:19 |
||||
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
|
||||
zidarski
Сениор Регистриран: 17.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 4385 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Маран Ата - а да ми објасниш каква врска има Символот со ТЕМАВА?!?!?!
Префрлете си го муабетот во Општи муабети, а тука пишувајте за Светото Предание! |
||||
Do what is right, come what may...
|
||||
stevompc
Сениор Регистриран: 04.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 275 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
aj bidi tolku dobar, bidejki neukite treba da bidat pouceni od ucenite, da mi pratis edne link kade e dokumentirano celoto predanie, site pisanija, avtori i zitija kade se opisani. veruvam deka stom e tolku jasno definirano, sigurno na cel internet ke ima eden link so ovie podatoci. |
||||
Tetratka
Сениор Регистриран: 25.Септември.2008 Локација: дрвара Статус: Офлајн Поени: 5153 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
ova moze samo SAJBER APOSTOL DA GO NAPRAVI
PREDANIETO ZIVEE VO ZIVATA CRKVA NIZ VEKOVITE -
"i spomenot za tebe ke se prenesuva od rod vo rod ..."
Abe mnogu ste cudni vie sakate sve na hartija da imate ...
pa citajte istorija ...
|
||||
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!
|
||||
EvAngelos
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор Doulos Evangelos Регистриран: 28.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 9913 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Tetratka, ајде уозбилисе малку. Убаво ве прашува mpcstefan, престанете со недоличен сарказам да му го одбегнувате прашањето.
|
||||
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
|
||||
Maran Ata
Сениор Регистриран: 29.Август.2008 Статус: Офлајн Поени: 3669 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Kazi samo od koj svet otec sakas zitie ili pisano delo i ke ti dadam link! |
||||
+ Љубовта покрива многу гревови +
|
||||
Maran Ata
Сениор Регистриран: 29.Август.2008 Статус: Офлајн Поени: 3669 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Зидарски, Символот на верата е напишан според предание. Исповедувањето на тој Символ било и пред да биде официјализиран, меѓутоа на Првиот, а потоа и на Вториот Вселенски Собор доаѓа до негово потполно изнесување како одбрана од еретиците. Како и да е, Преданието е опширна тема, која ја опфаќа и темата за мошти, икони, Богородица, светители...ќе стигнам и до тоа.
А ти, ЕвАнгелос, не знам оти ниту еднаш не ми го послуша советот дека пред да треснеш нешто од памет треба детално да се информираш!
Како доказ дека центарот на Католичката Црква не била од секогаш во Рим ги наведувам следниве податоци кои можат да се најдат во било која светска историска читанка (тоа го учевме и ние на училиште, мислам дека беше лекција од 5-то одделение) Христијанската вера за прв пат после долгогодишно гонење од страна на паганските цареви била призната во 313 година со Миланскиот едикт од страна на cв.цар Константин Велики. Е сега да видиме кој е тој цар. Константин Велики бил РИМСКИ император. Во неговата империја биле вклучени и Британијa, Галија, германските провинции и Шпанија. Во 312 год станува западен август или владетел на целата Западна Римска империја. Во 320 год. Лициниј (паганин), кој бил император на Источното Римско Царство станува против Христијанството и започнува гонење. Св. цар Константин го победува и станува владетел на неговиот дел од царството. Тогаш наново го изградува градот Византион и го преименува во Нов Рим. Тој станува центар на културата и образованието, и таму се чуваат светите реликвии, односно Светитот Крст на кој бил распнат Господ, Мојсеевиот жезал и мн други. А откако се упокоил, тој град бил преименуван во Константинопол (Цариград). Св цар Константин, заедно со својата мајка св. царица Елена гради многубројни цркви, од кои најпознати се Црквата на Божјиот горб и старата базилика Св.Петар. Значи, од горе наведеното гледаме дека св.цар Константин бил император на Римското Царство (Источно и Западно). Откако станал православен (на прав начин ја исповеда верата, односно на вистински начин го слави Бога), тој самиот како апсолутен владетел во неговото царство решава негова престолнина да биде градот Византион (Константинопол), а со тоа и административна престолнина на Христијанството. Следствено на ова што е изложено, можеме да заклучиме дека не било така, како што вели ЕвАнгелос. За појаснување, уште еднаш, не му текнало на источното крило да се отцепи и да си направи црква во Цариград, туку царот е тој кој одредувал во кој дел од неговото царство ќе се наоѓа административната престолнина, дали во Рим дали во Византион (Конастантинопол), бидејќи и двата града биле негова владавина. Првата престолнина била на исток, како и што е случајот денеска со ПРАВОславната Црква.
Во Христијанскиот период пред 1054 год. се користел терминот Католичка Црква, што е далеку поразлично нешто од Римо-католичка црква. Зборот католик доаѓа од грчкиот збор катхоликос (καθολικός) кој е составен од два збора ката (во согласност со) и холос (целото). Под католик се подразбира соборност, соборност на целата црква, но не само од крај до крај на земјата, туку соборност на сите православни христијани од почетокот на светот до неговиот крај. Во таа соборност се вклучени живите верници, оние верници кои веќе се починати од почетокот на светот, и оние православни верници кои ќе се родат до крајот на светот. Во ранохристијанскиот период, дури и во времето на св. Павле, почнале да се појавуваат споредни везии на Христијанството, како што се оние на Евионитите, Гностиците и Докетистите. Овие секти толку многу го изопачувале Евангелието примено од апостолите, така што рано-христијанските епископи зборувале против овие еретички погледи, кои биле спротивни на соборната (Католичка) Црква. Св. Игнатиј Богоносец (+106) бил концизен “каде што е Христос, таму е католичката Црква”. Cв.Иринеј вели: Католичката Црква, предадена од светите апостоли, е распространета по целиот свет, нo сепак се согласува како еден ум. Еретиците ја немаат оваа соборност или древно потекло, така што не се “во согласност со целото”, затоа што нивните доктрини и практики се приковани за локалните региони, или се неодамнешни, не-апостолска еволуција. Главните символи на Христијанството, Апостолскиот и Никејскиот символ, бараат вера во Католичката (Соборна) Црква, што не е случај со еретиците. Римо-католик (ρωμαιοκαθολικός) е сосема спротивен поим од католик. Со промената на догмите и одвојувањето од ПРАВОславието, западната црква почнува да се нарекува Римо-католичка. Зошто? Со воведување на приматот на папата како догма, западната црква почнала да верува дека тој е заменик на св. Петар, и дека се што ќе каже е непогрешливо. Тие наместо да бидат соборни како црква, исповедувајќи ја секогаш истата вистина, почнале да бидат “во согласност со целото (читај папата)” чие седиште се наоѓа(ло) во Рим, верувајќи на секој негов збор како да е Божји. Православната црква си останала верна на католичкото исповедање на верата без да менува или додава догми.
Тоа не е надополнување, туку додавање и суштинско менување на догма. Со додавањето на *и Синот* се променува не само суштината на ипостасот на Отецот, туку и оној на Светиот Дух и на Синот. Отецот Го има родено Синот пред вековите, безвремено, а од Него исходи и Светиот Дух. Нели така и исповедаме во Символот на верата??? Отецот е единствена причина на Света Троица или начело (principum) на Синот и Светиот Дух, односно единствен извор на Синот и Духот Свет. Кога се смета дека Светиот Дух исходи и од Синот, па било тоа само и по суштина, се мешаат ипостасните својства на Отецот и Синот, затоа што и на Синот Му се препишува происходење на Светиот Дух – што е ипостасно својство кое Му припаѓа само на Отецот. Гледаш колку е компицирано и дека не е така како што велиш ти, догматика за петтодделенци? А и во говорна смисла не е надополнување, туку менување. Кога веќе било кажано верувањето за суштината на Светиот Дух, секое додавање на нов збор означува и менување на Неговата суштина. Светите Отци од Вториот Вселенски Собор воопшто ништо не смениле во она претходно што било утврдено за Отецот и Синот, туку само ги додале оние делови каде се објаснува за нашето верување во Светиот Дух. Додека пак, римо-католиците, покрај веќе целосниот и финален Символ на верата, се дрзнуваат на "кенотоми-ја"(новотарии) и да менуваат догми.
Е сега и ова да го разгледаме. Прво, јасно ни е дека си христијанин што почнува на б, ама не библијски, туку баптистички – тоа го расчистивме. Друго, ајде да видиме што ти исповедаш како вистина. Првиот Вселенски собор свикан во Никеја од страна на Константин Велики го осудува Ариј и неговите следбеници кои почнале да распространуваат ерес дека Бог постоел пред да биде створен Синот Божји, и дека Тој створил се од ништо, вклучувајќи го и Синот Божји. Најсилен одбранбен став завзел св.Атанасиј Велики кој истраел на Никејското решение омоусиос (ομοουσιος-едносуштен) кое го одредува Синот како битие Кое има иста суштина како и Отецот, Го утврдува Синот или Логосот Божји не на страна на створеното како што велел Ариј, туку на страната на нествореното и Божественото. Св. Атанасиј ја потврдува Божјата трансценденција во неговата слобода во однос на светот, тврдејќи дека светот не морал ни да постои и дека Бог Творецот не ни морал воопшто да ствара, туку дека стварањето е израз на неговата слободна волја и љубов. Св. Атанасиј за тоа пишува: "Доволно е да се знае дека Духот Свет не е творение". Затоа и тој збор влегол во составот на Символот на верата. За да се даде концизно објаснување на нетварноста на Синот Божји го искористил зборот омоусиос (единосуштен) кој ние до ден денеска го користиме при исповедањето на верата. А како што претходно видовме, и вие, баптистичката христијанска црква, го исповедате истиот Символ на верата. Е сега, моја задача за ЕвАнгелос е да се потруди и да ми најде во кој дел од Светото Писмо го пишува овој збор омоусиос – единосуштен, оти знаеме дека тој се придржува до канонизираното пишано Божјо слово. Изменето од Maran Ata - 08.Октомври.2008 во 02:28 |
||||
+ Љубовта покрива многу гревови +
|
||||
stevompc
Сениор Регистриран: 04.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 275 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
vo istata taa citanka ke procitas deka Konstantinopol ne bil formiran se do 330 godina, sto znaci celi 17 godini posle odobruvanjeto na hristijanstvoto vo kako sto pisuvas Milanskiot edikt. Od tuka i nesto drugo me zainteresira zivo: kade e Milano? Vo sekoj slucaj se slozuvam deka kaj vas carot odlucil deka sega vie ke bidete nekoj nov rim, a ne crkvata. se slozuvam i deka vizantija e politicka, a ne religiozna tvorba. |
||||
stevompc
Сениор Регистриран: 04.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 275 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
ovoj tetratka na shashma ama ja pogodi rabotata. sepak, ke ostavam i zidarski da odgovori, mozebi toj znae nekoj link, nekoja kniga, ako nisto drugo, kade mozat da se najdat podatocite za sto se (i sto ne!) go socinuva svetoto predanie. Изменето од stevompc - 07.Октомври.2008 во 19:36 |
||||
zidarski
Сениор Регистриран: 17.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 4385 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Маран Ата - одличен текст. Пред извесно време му имав напишано на Евангелос дека Православна и Католичка значат едно исто, ама тој ме сфати буквално (за зборот) и нешто се измеша целиот муабет... ти тука даваш многу точно и многу опширно објаснување за тоа.
Стево - има многу линкови, за жал, нема многу многу на македонски... еве, во оваа тема, како што ќе наоѓам работи на нет, ќе ги постирам линковите. Дали може на едно место да се најде? Веројатно на руски, треба да проверам... Еве на српски. |
||||
Do what is right, come what may...
|
||||
Опитен
Сениор Регистриран: 20.Септември.2008 Статус: Офлајн Поени: 699 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Bravo Maran Ata, bravo
E sega brate (avto)evangelise te molam najdi nesto na koe ke protivrecis i isto taka odgovori i na Maran Ata na prasanjeto za bibliskoto poteklo na zborot omousios poshto i vie veruvate vo istiot toj simvol na vera za koj i ti samiot kaza deka go pocituvate bidejki se vo nego e od biblijata. A ti stevce sto se bunis i shto istrcuvas kako prle pred magare, pa prasuvas za ona sto ne e bitno i sto e nadvor od temata? Ili sakas da ja pokriete svojata nemok ili pak ne si sfatil nisto od tocnoto izlozuvanje na Pravoslavnata vera vo koja nie veruvame so vekovi, a jas mislam deka ima nesto i od dvete. Sega zborime za predanieto ili konkretno za dogmatikata a ne za istorija ili geografija, a eve i za tvoe znaenje ke ti kazam deka Milano si bil tamu kade sto e i sega, so taa razlika sto se vikal Mediolano i imal svoi prestavnici, Episkopi, na site Sobori. A sega pregovarajte za simvolot na verata i odgovorete na prasanjeto za bibliskoto poteklo na zborot omousios= edinosusten. p.s. Maran Ata, da te prasam. A od kade go znaes seto ova? Imas uceno teologija? |
||||
Господи Исусе Христе помилуј не
|
||||
Опитен
Сениор Регистриран: 20.Септември.2008 Статус: Офлајн Поени: 699 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
A eve i na angliski zapisanoto predanie na svetite Otci |
||||
Господи Исусе Христе помилуј не
|
||||
EvAngelos
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор Doulos Evangelos Регистриран: 28.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 9913 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||
Maranata, секаков обид за дискусија со тебе е сувишен. Ти воопшто не одговараш на моите постови. Од самиот формат на твојот последен коментар гледам дека ти само копи-пастираш некои црковно текстови и потоа ги модифицираш. Ти воопшто не водиш дискусија, туку монолот. А размена на два монолози не е дискусија, туку два монолози нели?
Јас те прашав зошто ги судите католиците што си ја надополнуваат својата вера кога и вие го правите истото? Зошто ги судите католиците што додале еден збор и еден сврзник во символот на верата кога вие додавате по цели нови догми, нови учења, разни новотарии во верата? Во изворното христијанство немало обожавање на мошти, палење свеќи за живи за мртви, немало иконопоклонство, немало молење на светци, немало обожавање на Марија, сеуште не постоел нејзиниот култ, немало осветување на водички, немало национална поделба на црквата, немало етнофилетизам во црквата, немало мешање на црквата во политиката инт итн... сето ова Е ДОДЕДАНО во православието, а вие тука се буните што католиците си го надополниле символот на верата за еден збор и еден сврзник Ма дај ти се молам, па уште и сакате да ги убедите возрасните што читаат тука дека тоа била причината што православните се отцепиле од католиците во 1054... вакви прикаски можете да им предавате само на петтоодделенците по веронаутика, но не и на читателите на овој форум кои читале историја и кои знаат дека отцепувањето на православните е од ПОЛИТИЧКА причина, од желбата за самостојност, политичка и економска независност, за самоуправа, за јазична самостојност, за пари, за власт, за престиж итн.
Како што забележи stevompc, 17 години пред да биде формиран Константинопол
Каков православен во 4 век бе не ме зезај Тогаш сеуште не постоеле православните.
Фактот што Константин се крстил непосредно пред својата смрт, е јасен индикатор дека неговата "христијанска" вера била многу сомнителна и дека се што сакал е да манипулира со народот користејќи ја христијанската религија. Тој заповедал симболот "крстот" да го ставаат војниците на штитовите за да ги добиваат битките во "Христово" Име. Какво богохулство. Оној кој цел Свој овоземен живот проповедаше љубов, мир, љубов и кон непријателите, оној Кој преку Својот Крст понуди помирување на луѓето со Бог, сега Неговиот крст некој паган (Константин) го зема како симбол за добивање воени битки.
А вие, наместо да се срамите од него, вие уште и го празнувате, го величате, се повикувате на него за исправноста на вашата вера. Тоа само покажува колку сте далеку од изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
Баш како што рече stevompc, кај вас царот (паганинот) одлучил дека Цариград ќе биде "новиот Рим", а не Црквата. А тоа дека Византија е политичка, а не религиозна творба, можеме да го видиме дури и денеска. Православието е толку вмешано до гуша во политика и побратимено со власта како никоја друга верска заедница.
|
||||
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
|
||||
Внеси реплика | страница <1 34567 21> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |