Автор |
Тема Пребарувај Опции за темата
|
Tetratka
Сениор
Регистриран: 25.Септември.2008
Локација: дрвара
Статус: Офлајн
Поени: 5153
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 03.Октомври.2008 во 04:33 |
Luke the Evangelist painting the first icon of the Virgin Mary.
А ТАМУ ИМА И ВАКВИ РАБОТИ!!!
|
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!
|
|
Tetratka
Сениор
Регистриран: 25.Септември.2008
Локација: дрвара
Статус: Офлајн
Поени: 5153
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 03.Октомври.2008 во 04:45 |
orto напиша:
СВЕТЕ ИКОНЕ, СВЕТИ КРСТ, СВЕТЕ МОШТИ
Секташи оптужују Цркву да је " прекршила " другу Божију заповест тиме што у богослужбеној пракси употребљава и " обожава " иконе ; осим тога у Цркви се клања Крсту као каквом " идолу ", а исто тако и моштима светитеља. То је идолопоклонство, и директан грех против друге Божије заповести - кажу секташи. Оваквих се приговора Црква доста наслушала у својој историји - па ипак посветимо им мало пажње!
Кажимо на самом почетку да друга Божија заповест не забрањује прављење ликова и сликање слика, већ њихово обожавање.клањати нити им служити, јер сам ја Господ Бог твој " (2Мој. 20.4-5). Православни хришћани се тога држе, и они не обожавају никога и ништа осим Господа Бога. Чујмо најпре шта каже друга Божија заповест: " Не прави идола нити каква лика од онога што је горе на небу, или доле на земљи, или у води испод земље. Немој им се
Када би се ова заповест схватила буквално - настао би општи хаос. У таквим околностима би сваки биолог, сликар, фотограф, вајар, луткар,... - био велики грешник. Албуми са нашим сликама представљали би скуп " идола ", а телевизију и да не спомињемо. Личних докумената не би било, а новине би штампале само сувопарне текстове.
Па како онда схватити ову заповест?! Просто - довољно је обратити се Библији, и ето одговора. У образложењу ове заповести Бог каже: " Немојте градити себи идола ни ликова резаних, нити ступова подижите, ни камења са сликама мећите у својој земљи да му се клањате; јер сам ја Господ Бог ваш " (3Мој. 26.1); и даље: "... посрамиће се они који се уздају у лик резани, који говоре ликовима ливеним: ви сте наши богови " (Иса. 42.17 ; 44.9-17 ; 45.20 ; 46.6-7 ; итд.).
Дакле, Господ Бог изричито забрањује да било ког, или било шта обожавамо и клањамо му се као Богу. Само то, и ништа више! А Црква тако нешто никада није учила или радила. Никада Она није неку личност или неки предмет ставила изнад Бога, испред Бога, или уместо Бога! Сетимо се још нечега - у Библији постоје директне Божије наредбе да се праве кипови, и иконе за потребе богослужења! Ево и тих места у Св. Писму:
- Бог наређује да се начине две статуе анђела (херувима) у Храму Божијем:
(2Мој. 25.18-22 ; 1Књ. Дн. 28.18 ; 1Књ. Цар. 6.23-29 ; 8.6-7)
- Бог наређује да се ураде резани ликови у Храму:
(1Књ. Цар. 6.29-35 ; 7.29,36 ; 2Књ. Дн. 3.7)
- Бог наређује да се извезу ликови анђела на порфирној завеси светилишта:
(2Мој. 26.31 ; 2Књ. Дн. 3.14)
- Бог наређује да се извезу ликови анђела на десет завеса шатора:
(2Мој. 26.1 ; 36.8)
- Бог показује Мојсију слику Свога Храма и свега што је у њему:
(2Мој. 25.9,40)
- У самој Небеској Цркви налазе се кипови анђела, као и резани ликови:
(Јез. 41.18-26)
Дакле, Бог не само што не забрањује коришћење религиозних слика за богослужбене потребе, већ, напротив - наређује! Стога, поистовећивање св. икона са " идолима " било би заиста неразумно, и чак шта више, велики грех. Јер ми православни не обожавамо св. иконе, нити се молимо икони као парчету дрвета или папира. Православни верници се моле пред иконом, као симболу личности која је визуелно представљена на њој. Они поштују иконе као благословене представе једног живог Бога - Његових анђела, светитеља и мученика који су, као што смо видели, наши пријатељи и заступници (Отк. 5.8 ; 8.3-4). Ми уснама целивамо лик светитеља, а нашим мислима и срцима целивамо правог светитеља као живу и стварну личност у Небеској Цркви.
Оно што је записано у Јеванђељу, то је представљено нашим очима, и у боји, насликано на зидовима храма, или на дрвету или у облицима неке друге материје. Оно што се читањем приказује ушима, то се исто приказује гледањем нашим очима.
Из Св. Писма видимо да је Бог понекад чинио чуда кроз мртве, без животне:
- кроз дрвени Мојсијеви штап: (2Мој. 7.17 ; 8.17 ; 9.3 ; 17.5-6)
- кроз бакарну змију: (4Мој. 21.6-9)
- кроз Јелисејеве мошти: (2Књ. о Цар. 13.21)
- кроз Христове хаљине: (Мт. 9.20-22)
- кроз Петрову сенку: (Д. ап. 5.15)
- кроз иловачу и бању Силоамску: (Јн. 9.6-7)
- кроз убрусе и појасе ап. Павла: (Д. ап. 19.11-12)
Стога, зашто и даље сумњати у чудотворне моћи св. икона, св. крста. или св. моштију? Историјско искуство Цркве, као и њено Предање то очигледно потврђују!
На крају узмимо у обзир и то да, до Христовог доласка, Бога нико никад није видео, и да је Бог тек у лику Господа Исуса Христа узео људску природу (Јн. 1.14 ; 14.9). Због тога Богочовека Исуса Христа оправдано можемо визуелно представити у Његовом људском облику. 787- ме године, на седмом васељенском сабору, цела Црква је прихватила ово учење, и донела коначну одлуку у погледу достојног поштовања икона. А било би заиста Богохулно и неукусно да лик Господа Исуса Христа, Богородице, апостола, анђела, и свих светитеља називамо " идолима ".
Свети Крст - Ап. Павле " плачући говори о многима који живе као непријатељи крста Христова " (Флпљ. 3.18). Заиста, и дан данас многи од секраша отворено се јављају као крстоборци и противници видљивом одавању почасти св. крсту - " Јер је реч о крсту лудост оника који гину ..." (1Кор. 1.18).
Ми ћемо се држати речи ап. Павла: " А ја, Боже сачувај, да се чим другим хвалим осим крстом Господа нашега Исуса Христа " (Гал. 6.14) - јер је за нас Крст Христов и симбол и средство спасења.
Шта рећи за оне који тврде да " верују " у Христа, а одбацују да одају видљиву почаст Знаку Сина Божијег - св. крсту. Какви су то " хришћани " када свесно одбацују ношење Крста, или не дај Боже да га још целивају? Њихов став је да они Крст Господњи носе у својим срцима, и то је сасвим довољно! Добро, то је лепо и за сваку је похвалу - али кријући у себи Крст, а не одајући му видљиву почаст, ви као да се стидите што сте хришћани. Друго, није баш тачно да је Крст Христов невидљив, јер Св. Писмо говори и о видљивом Крсту као Знаку Сина Човечијег - који се јавно показао на Голготи (Јн. 19.17); и који ће се поново показати, на небу, када Господ дође у свој својој слави (Мт. 24.30). Хоћете ли се и тада стидети св. крста? Видети и ове цитате:(Флпљ. 2.8 ; Еф. 2.16 ; Кол. 2.14).
Навашћемо даље нека места из Старог Завета која би се могла схватити као праслика Крста:
- Када је Јаков благосиљао Јосифове синове, Јефрема и Манасију, стицај околности био је такав да је тај благослов изречен под знаком крста, јер је Јаков при благосиљању ставио једну руку преко друге (1Мој. 48.13-19). Да ли је то био баш пуки случај да благослов овог пута дође кроз знак крста, или је то био предзнак, да ће кроз крст доћи благослов целом свету?
- Ап. Павле прелазак Израиља преко Црвеног мора тумачи као праслику св. тајне крштења (1Кор. 10.1-2). Наиме, да би се вода раздвојила, Мојсије је пружио своју руку ка мору у једном, директном, правцу, а када је Израиљ прешао, он је по заповести Божијој опет пружио руку ка мору да би се вода саставила, али сада је то учинио у попречном правцу. На тај начин несвесно учињени знак крста био је предслика спасења.
- Први ратни сусрет Израиљаца са Амаличанима текао је следећим током - док се Мојсије на гори молио Богу раширених руку, Израиљци су побеђивали. Чим би их спустио, од умора, побеђивали су Амаличани (2Мој. 17.11-13). Раширене Мојсијеве руке, у односу на његово тело, такође су биле предслика крста Христовог, и извор Израиљске победе. Из Св. Предања знамо још нешто:
- Пред одсутну битку са својим супарником Максентијом (312- те год.) цар Констатин је у сну добио поруку да на штитове и заставе стави знак Крста, а речи које је чуо гласиле су " Овим побеђуј ". Испунивши то, Констатин је победио и ушао у Рим.
- Из историје Цркве зна се да су стари хришћани имали више својих символа који су у оно време били тајни знаци распознавања. Један од таквих је била риба, а зна се и зашто - На грчком језику риба се каже " ИXТИС " - Исус Xристос Теу Иос Сотир - Исус Христос Божији Син Спаситељ! А зар је тај символ био неки грех пред Богом? Није - јер он у суштини изражава главну истину хришћанства! Па зашто би онда и Крст, као предмет (символ), и знак Крста којим се осењујемо био грех?! Јер, када на себи руком начинимо знак Крста ми тим покретом изражавамо цело своје хришћанско веровање - на символички начин. Три састављена прста једне шаке символички нам означавају нашу веру у једносушну и нераздељиву Свету Тројицу. Тим више, и тим потпуније што чинећи знак Крста изговарамо: " У име Оца, и Сина, и Светога Духа. Амин "!
У осталом, и секташи, сви од реда, имају неки спољашњи знак своје молитвености. Обично, и најчешће седећи зажмуре, ставе руке међу колена и дубоко се замисле, или изговарају своју слободну молитву.
Нама Св. Предање изричито казује да су још најранији хришћани имали обичај да се осењују знаком Крста, па стога то радимо и ми. А секташи нека нам одговоре на основу чега они то заснивају знак своје молитвености?! |
ОВА Е ИНТЕРЕСНО ОД БРАТОВ СРБИН ...
САМО КОЈ ДА СЕ ЗАНИМАВА СО САЈБЕР АПОСТОЛСТВО ....
ИНТЕРЕСНО
ТУКА ЗА СЕ ИМАШ ОДГОВОР ...
АКО ТЕ МРЗИ ЌЕ ГО ПРЕВЕДАМ НА МАКЕДОНСКИ ....
|
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!
|
|
Tetratka
Сениор
Регистриран: 25.Септември.2008
Локација: дрвара
Статус: Офлајн
Поени: 5153
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 03.Октомври.2008 во 04:50 |
НА СВЕ ОВЕ ОСЕТЛИВЕ ТЕМЕ ... РАЗУМЕШ ...!!!!
|
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!
|
|
EvAngelos
Сениор
Doulos Evangelos
Регистриран: 28.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 9913
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 03.Октомври.2008 во 05:45 |
Tetratka напиша:
Luke the Evangelist painting the first icon of the Virgin Mary.
А ТАМУ ИМА И ВАКВИ РАБОТИ!!! |
Да да, икона во византиски стил во нацртана од Лука кој живеел во први век
Тоа е таму наведено како име на иконата, а не како научен податок. За научноста и веродостојноста на иконите што му се препишуваат на "Лука" веќе ти дадов линк, повели види го уште еднаш:
Tetratka, ете што вели НАУКАТА. Ај сега и двете на исповед кај духовникот
|
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
|
|
Maran Ata
Сениор
Регистриран: 29.Август.2008
Статус: Офлајн
Поени: 3669
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 03.Октомври.2008 во 05:50 |
А бе оти ми го прескокаш прашањет повторно и повторно????
Та нели кога пред некоја недела јас се послужив со википедија ти се смееше и велеше дека секој пишува што сака таму.
Ти реков - одлучи се на кој став ќе стоиш - википедија веродостојна е или не?
Изменето од Maran Ata - 03.Октомври.2008 во 05:51
|
+ Љубовта покрива многу гревови +
|
|
Tetratka
Сениор
Регистриран: 25.Септември.2008
Локација: дрвара
Статус: Офлајн
Поени: 5153
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 03.Октомври.2008 во 05:55 |
А, - ЗБУНЕТО ПРАШУВА НЕПРИЈАТЕЛОТ - КОЈА НАУКА?
абе евангелос дете да беше ке разбереше ...
поврзувај ги сите работи од сите теми ... Ако ВИКИПЕДИЈА Е НАУКА ЈА СУМ СУПЕР МЕН ...
А сигурно си слушнал за РЕТУШИРАЊЕ ...
НЕШО СЛИШНО КАКО И КАЈ РАКОПИСИТЕ ...
BTW.
ЅИРНИ ГО ТОА НА СРПСКИ ...
|
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!
|
|
EvAngelos
Сениор
Doulos Evangelos
Регистриран: 28.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 9913
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 03.Октомври.2008 во 06:20 |
Мараната, јас никогаш не се служам со википедиа. Таму идат само тие што не знаат, што не учеле - како тебе. Ти цело време се повикуваш на википедиа. Јас кога ти го наведов линкот јас ти поставив реторичко прашање
EvAngelos напиша:
Maranata, какви "извори", какви "изворни информации" сакаш да ти наведам? Дека Византија не постоела во 1 век? За
тоа ли линк сакаш да ти дадам? Се читаш ли што прашуваш? Па иди прашај
кое било дете на улица што има најмалку 4ка по Историја го знае тоа.
Ахааа, знам што сакаш ти, ти сакаш линк од твојот "извор" wikipedia a? Епа еве што вели Wikipedia за иконите што ги "нацртал" Лука...
Tetratka, ете што вели НАУКАТА. Ај сега и двете на исповед кај духовникот
|
Читаш? Јас таму потенцирав дека тоа е од "твојот извор" на информации, а не од мојот А ти го наведов за да ти докажам дека било кој избро да го одбереш, и моите и твоите, сепак аргуентите се на моја страна т.е. Лука не нацртал никакви икони, туку тие византиски икони се фалсификати и православните сакаат да му ги припишат на Лука со цел да си ја оправдаат својата иконопоклонска пракса и демек на светот да му презентираат лаги дека ете тоа е Новозаветна пракса. Ама пак затоа тука е Божјиот Збор, затоа тука се научните методи за откривање на фалсификати
Колку и да претате, нема да најдете никакво иконопоклонство во времето на Христос и апостолите. Колку и да претате ќе морате да се помирите со фактот дека иконите се новотарија во православието, но не и дел од изворното библиско христијанство. Секој што го прочитал Новиот Завет го знае ова. Вие можете само да ги заблудувате оние кои го немаат прочитано Новиот Завет и се хипнотизирани од правослаивето кое е помешано со национализмот и кои мислат дека доколку се откажат од православието, се откажале од Македонија. Само нив можете да ги лажете, но не за долго. Времето се исполни и набргу ќе му биде кажана вистината на неинформираниот народ
|
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
|
|
Maran Ata
Сениор
Регистриран: 29.Август.2008
Статус: Офлајн
Поени: 3669
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 03.Октомври.2008 во 06:25 |
Епа ако тоа е *мој* извор, што толку се повикуваш на него дека има докази дека иконата не е нацртана од св.ап.Лука???
Да не случајно сите линкови што ти ги дадовме до сега се *мои* извори???
Пак се контрадицираш самиот себе!!!
Уффф, и пак стануваш поетски расположен
|
+ Љубовта покрива многу гревови +
|
|
Maran Ata
Сениор
Регистриран: 29.Август.2008
Статус: Офлајн
Поени: 3669
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 03.Октомври.2008 во 06:27 |
А да, и да додадам - и крпата со која си го избришал Господ лицето и на која останал отисок, и тоа е идолопоклонство!!!
Да да...... хмммммм
|
+ Љубовта покрива многу гревови +
|
|
Tetratka
Сениор
Регистриран: 25.Септември.2008
Локација: дрвара
Статус: Офлајн
Поени: 5153
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 03.Октомври.2008 во 06:39 |
Tetratka напиша:
orto напиша:
СВЕТЕ ИКОНЕ, СВЕТИ КРСТ, СВЕТЕ МОШТИ
Секташи оптужују Цркву да је " прекршила " другу Божију заповест тиме што у богослужбеној пракси употребљава и " обожава " иконе ; осим тога у Цркви се клања Крсту као каквом " идолу ", а исто тако и моштима светитеља. То је идолопоклонство, и директан грех против друге Божије заповести - кажу секташи. Оваквих се приговора Црква доста наслушала у својој историји - па ипак посветимо им мало пажње!
Кажимо на самом почетку да друга Божија заповест не забрањује прављење ликова и сликање слика, већ њихово обожавање.клањати нити им служити, јер сам ја Господ Бог твој " (2Мој. 20.4-5). Православни хришћани се тога држе, и они не обожавају никога и ништа осим Господа Бога. Чујмо најпре шта каже друга Божија заповест: " Не прави идола нити каква лика од онога што је горе на небу, или доле на земљи, или у води испод земље. Немој им се
Када би се ова заповест схватила буквално - настао би општи хаос. У таквим околностима би сваки биолог, сликар, фотограф, вајар, луткар,... - био велики грешник. Албуми са нашим сликама представљали би скуп " идола ", а телевизију и да не спомињемо. Личних докумената не би било, а новине би штампале само сувопарне текстове.
Па како онда схватити ову заповест?! Просто - довољно је обратити се Библији, и ето одговора. У образложењу ове заповести Бог каже: " Немојте градити себи идола ни ликова резаних, нити ступова подижите, ни камења са сликама мећите у својој земљи да му се клањате; јер сам ја Господ Бог ваш " (3Мој. 26.1); и даље: "... посрамиће се они који се уздају у лик резани, који говоре ликовима ливеним: ви сте наши богови " (Иса. 42.17 ; 44.9-17 ; 45.20 ; 46.6-7 ; итд.).
Дакле, Господ Бог изричито забрањује да било ког, или било шта обожавамо и клањамо му се као Богу. Само то, и ништа више! А Црква тако нешто никада није учила или радила. Никада Она није неку личност или неки предмет ставила изнад Бога, испред Бога, или уместо Бога! Сетимо се још нечега - у Библији постоје директне Божије наредбе да се праве кипови, и иконе за потребе богослужења! Ево и тих места у Св. Писму:
- Бог наређује да се начине две статуе анђела (херувима) у Храму Божијем:
(2Мој. 25.18-22 ; 1Књ. Дн. 28.18 ; 1Књ. Цар. 6.23-29 ; 8.6-7)
- Бог наређује да се ураде резани ликови у Храму:
(1Књ. Цар. 6.29-35 ; 7.29,36 ; 2Књ. Дн. 3.7)
- Бог наређује да се извезу ликови анђела на порфирној завеси светилишта:
(2Мој. 26.31 ; 2Књ. Дн. 3.14)
- Бог наређује да се извезу ликови анђела на десет завеса шатора:
(2Мој. 26.1 ; 36.8)
- Бог показује Мојсију слику Свога Храма и свега што је у њему:
(2Мој. 25.9,40)
- У самој Небеској Цркви налазе се кипови анђела, као и резани ликови:
(Јез. 41.18-26)
Дакле, Бог не само што не забрањује коришћење религиозних слика за богослужбене потребе, већ, напротив - наређује! Стога, поистовећивање св. икона са " идолима " било би заиста неразумно, и чак шта више, велики грех. Јер ми православни не обожавамо св. иконе, нити се молимо икони као парчету дрвета или папира. Православни верници се моле пред иконом, као симболу личности која је визуелно представљена на њој. Они поштују иконе као благословене представе једног живог Бога - Његових анђела, светитеља и мученика који су, као што смо видели, наши пријатељи и заступници (Отк. 5.8 ; 8.3-4). Ми уснама целивамо лик светитеља, а нашим мислима и срцима целивамо правог светитеља као живу и стварну личност у Небеској Цркви.
Оно што је записано у Јеванђељу, то је представљено нашим очима, и у боји, насликано на зидовима храма, или на дрвету или у облицима неке друге материје. Оно што се читањем приказује ушима, то се исто приказује гледањем нашим очима.
Из Св. Писма видимо да је Бог понекад чинио чуда кроз мртве, без животне:
- кроз дрвени Мојсијеви штап: (2Мој. 7.17 ; 8.17 ; 9.3 ; 17.5-6)
- кроз бакарну змију: (4Мој. 21.6-9)
- кроз Јелисејеве мошти: (2Књ. о Цар. 13.21)
- кроз Христове хаљине: (Мт. 9.20-22)
- кроз Петрову сенку: (Д. ап. 5.15)
- кроз иловачу и бању Силоамску: (Јн. 9.6-7)
- кроз убрусе и појасе ап. Павла: (Д. ап. 19.11-12)
Стога, зашто и даље сумњати у чудотворне моћи св. икона, св. крста. или св. моштију? Историјско искуство Цркве, као и њено Предање то очигледно потврђују!
На крају узмимо у обзир и то да, до Христовог доласка, Бога нико никад није видео, и да је Бог тек у лику Господа Исуса Христа узео људску природу (Јн. 1.14 ; 14.9). Због тога Богочовека Исуса Христа оправдано можемо визуелно представити у Његовом људском облику. 787- ме године, на седмом васељенском сабору, цела Црква је прихватила ово учење, и донела коначну одлуку у погледу достојног поштовања икона. А било би заиста Богохулно и неукусно да лик Господа Исуса Христа, Богородице, апостола, анђела, и свих светитеља називамо " идолима ".
Свети Крст - Ап. Павле " плачући говори о многима који живе као непријатељи крста Христова " (Флпљ. 3.18). Заиста, и дан данас многи од секраша отворено се јављају као крстоборци и противници видљивом одавању почасти св. крсту - " Јер је реч о крсту лудост оника који гину ..." (1Кор. 1.18).
Ми ћемо се држати речи ап. Павла: " А ја, Боже сачувај, да се чим другим хвалим осим крстом Господа нашега Исуса Христа " (Гал. 6.14) - јер је за нас Крст Христов и симбол и средство спасења.
Шта рећи за оне који тврде да " верују " у Христа, а одбацују да одају видљиву почаст Знаку Сина Божијег - св. крсту. Какви су то " хришћани " када свесно одбацују ношење Крста, или не дај Боже да га још целивају? Њихов став је да они Крст Господњи носе у својим срцима, и то је сасвим довољно! Добро, то је лепо и за сваку је похвалу - али кријући у себи Крст, а не одајући му видљиву почаст, ви као да се стидите што сте хришћани. Друго, није баш тачно да је Крст Христов невидљив, јер Св. Писмо говори и о видљивом Крсту као Знаку Сина Човечијег - који се јавно показао на Голготи (Јн. 19.17); и који ће се поново показати, на небу, када Господ дође у свој својој слави (Мт. 24.30). Хоћете ли се и тада стидети св. крста? Видети и ове цитате:(Флпљ. 2.8 ; Еф. 2.16 ; Кол. 2.14).
Навашћемо даље нека места из Старог Завета која би се могла схватити као праслика Крста:
- Када је Јаков благосиљао Јосифове синове, Јефрема и Манасију, стицај околности био је такав да је тај благослов изречен под знаком крста, јер је Јаков при благосиљању ставио једну руку преко друге (1Мој. 48.13-19). Да ли је то био баш пуки случај да благослов овог пута дође кроз знак крста, или је то био предзнак, да ће кроз крст доћи благослов целом свету?
- Ап. Павле прелазак Израиља преко Црвеног мора тумачи као праслику св. тајне крштења (1Кор. 10.1-2). Наиме, да би се вода раздвојила, Мојсије је пружио своју руку ка мору у једном, директном, правцу, а када је Израиљ прешао, он је по заповести Божијој опет пружио руку ка мору да би се вода саставила, али сада је то учинио у попречном правцу. На тај начин несвесно учињени знак крста био је предслика спасења.
- Први ратни сусрет Израиљаца са Амаличанима текао је следећим током - док се Мојсије на гори молио Богу раширених руку, Израиљци су побеђивали. Чим би их спустио, од умора, побеђивали су Амаличани (2Мој. 17.11-13). Раширене Мојсијеве руке, у односу на његово тело, такође су биле предслика крста Христовог, и извор Израиљске победе. Из Св. Предања знамо још нешто:
- Пред одсутну битку са својим супарником Максентијом (312- те год.) цар Констатин је у сну добио поруку да на штитове и заставе стави знак Крста, а речи које је чуо гласиле су " Овим побеђуј ". Испунивши то, Констатин је победио и ушао у Рим.
- Из историје Цркве зна се да су стари хришћани имали више својих символа који су у оно време били тајни знаци распознавања. Један од таквих је била риба, а зна се и зашто - На грчком језику риба се каже " ИXТИС " - Исус Xристос Теу Иос Сотир - Исус Христос Божији Син Спаситељ! А зар је тај символ био неки грех пред Богом? Није - јер он у суштини изражава главну истину хришћанства! Па зашто би онда и Крст, као предмет (символ), и знак Крста којим се осењујемо био грех?! Јер, када на себи руком начинимо знак Крста ми тим покретом изражавамо цело своје хришћанско веровање - на символички начин. Три састављена прста једне шаке символички нам означавају нашу веру у једносушну и нераздељиву Свету Тројицу. Тим више, и тим потпуније што чинећи знак Крста изговарамо: " У име Оца, и Сина, и Светога Духа. Амин "!
У осталом, и секташи, сви од реда, имају неки спољашњи знак своје молитвености. Обично, и најчешће седећи зажмуре, ставе руке међу колена и дубоко се замисле, или изговарају своју слободну молитву.
Нама Св. Предање изричито казује да су још најранији хришћани имали обичај да се осењују знаком Крста, па стога то радимо и ми. А секташи нека нам одговоре на основу чега они то заснивају знак своје молитвености?! |
ОВА Е ИНТЕРЕСНО ОД БРАТОВ СРБИН ...
САМО КОЈ ДА СЕ ЗАНИМАВА СО САЈБЕР АПОСТОЛСТВО ....
ИНТЕРЕСНО
ТУКА ЗА СЕ ИМАШ ОДГОВОР ...
АКО ТЕ МРЗИ ЌЕ ГО ПРЕВЕДАМ НА МАКЕДОНСКИ ....
|
|
за секој случај - користете ГРОМОБРАН!!!
|
|
Maran Ata
Сениор
Регистриран: 29.Август.2008
Статус: Офлајн
Поени: 3669
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 03.Октомври.2008 во 07:51 |
Прекрасен текст! Одлично!
Ти благодарам брат Тетратка
ЕвАнгелосе, прво прочитај та потоа зборувај
|
+ Љубовта покрива многу гревови +
|
|
Maran Ata
Сениор
Регистриран: 29.Август.2008
Статус: Офлајн
Поени: 3669
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 03.Октомври.2008 во 08:57 |
ЕвАнгелос, ако продолжиш да спориш, прочитај го прво текстот на Тетратка, а како дополнение разгледај гo и овoj цитат од Библијата.
4.Цар.23,18 Тогаш тој рече Оставете го на мира, никој да не ги обеспокојува коските негови. И ги зачува коските негови заедно со коските на пророкот што беше дошол од Самарија.
(Колкава почит спрема моштите на пророкот! Прочитајте ја цела глава и ќе ви стане јасно на што мислам)
Во Новиот Завет има делови каде се вели дека се полагале убруси од испотенета снага на светиот Апостол врз болните и тие веднаш се излекувале, дека сите сакале барем сенката на св.ап. Петар да ги осени, св.пророк Илија со својата наметка ја раздвојува реката Јордан и со својот ученик Елисеј преминува по суво, а подоцна истото го прави и самиот Елисеј....
Прашањето ми е – Како може да го почитуваме и признаваме материјалот, односно облеката во која биле светите луѓе облечени, и да веруваме, според пишаното во Библијата, дека таа облека навистина им помагала на немоќните, а да го занемаруваме телото кое било облечено и од кое таа облека ја добила својата исцелителна сила? Како може облеката да го осветува човекот?
Значи, ова доаѓа како што фарисеите правеле – не е свет жртвеникот, туку дарот што се принесува!
Неразумни, зарем не е точно тоа дека дарот се осветува на жртвеникот, а не обратно???????
Изменето од Maran Ata - 03.Октомври.2008 во 08:58
|
+ Љубовта покрива многу гревови +
|
|
zidarski
Сениор
Регистриран: 17.Декември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 4385
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 03.Октомври.2008 во 09:11 |
Во српскиот текст има еден дел кој го вели она што јас со месеци го повторувам овде, ама никој не сака да го слушне...
Иконите не се идоли. Ние не се клањаме на иконите, туку само и единствено на Бога. Ги почитуваме иконите, затоа што ги почитуваме оние кои тие икони ги претставуваат (прикажуваат) и оние кои тие икони ги нацртале.
Ниеден вистински православен верник не се моли на иконата, туку се моли на Бога и ги замолува светците (прикажани на иконата) да се помолат за него.
Ниеден вистински православен верник не мисли дека парчето дрво има чудотворна моќ, туку секогаш мисли дека само и единствено БОГ ги извршува чудата кои се случуваат.
Дали има луѓе кои се поклонуваат на иконите и се молат на светците наместо на Бог, и ги идолизираат иконите? Да, се разбира. Но - такви имаше и во времето на Мојсеј - нели народот кој туку што го избави од Египет и кој туку што ги имаше со свои очи видено сите чуда кои Бог ги изврши - направи златно теле? Нели самите ученици Христови имаа понекогаш потешкотии да поверуваат во некои работи, па дури и се откажаа од Него, додека уште беше жив, додека сеуште Бог беше меѓу нив? Секогаш и секаде ќе има грешници, секогаш и секаде некој нема да разбере правилно, секогаш и секаде некој ќе мисли дека неговиот начин е најисправен.
Православието - е нешто сосема друго и мислам дека доволно јасно веќе го објаснивме православниот став во врска со иконите и односот кон нив.
И не се закачајте сега со муабетот за "повеќето" и "помалкуто", затоа што ми е омилена играта на проценти и ќе треба да отвораме тема за процентите и практикувањето на верата во останатите цркви.
А сега - назад на темата - Маран Ата - одличен постинг.
|
Do what is right, come what may...
|
|
ggstefan
Сениор
Регистриран: 19.Септември.2008
Статус: Офлајн
Поени: 266
|
Опции за коментарот
Благодарам(0)
Цитирај Одговор
Испратена: 03.Октомври.2008 во 11:05 |
zidarski напиша:
Иконите не се идоли. Ние не се клањаме на иконите, туку само и единствено на Бога. Ги почитуваме иконите, затоа што ги почитуваме оние кои тие икони ги претставуваат (прикажуваат) и оние кои тие икони ги нацртале.
|
jasno e deka satanata nikogas ne gi zabluduva vernicite, ako otvoreno im kaze 'ova e grev napravi go'. taka i so ikonite. imate vesta logika, odlicno covecko filozofiranje za toa kako da najdete dupka vo Bozjiot zakon. navistina vi cestitam bidejki mnogu sposobno manipulirate so Bozjite jasni zapovedi. jehovinite svedoci za vas se macja kaslica.
mi licite na fariseite, posto i tie bea eksperti za naogjanje dupki vo zakonot.
znaci, retorikata vi e za pet, ama delata vi se za kec.
|
|