![]() |
|
Куќни слави и имендени во Христијанството |
Внеси реплика ![]() |
страница 123 4> |
Автор | ||||||||
Македон ![]() Сениор ![]() Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Испратена: 05.Ноември.2010 во 17:57 |
|||||||
И јас се крстам пред фреската, или пред иконата, истата ја бакнувам, иако пред неа не оставам нешта кои ги наброја ти, а и не верувам дека иконата може да ми помогне во нешто. Како ли само ќе ми помогне мене самата икона, или некому, мене до ден денес не ми стана јасно. Иконата е слика на Господ Исус Христос, Пресвета Богородица или некој друг, но таа не е живо битие, истата не може самата да помогне некако. Дури и чудата кои се случуваат некогаш преку некоја икона, не се случуваат поради самата икона, туку поради допуштение на Бога. Инаку тоа што го наброја, се случува и овде, многу повеќе отколку таму, особено со хулахопките, крпите, посебно на денот Успение на Пресвета Богородица го забележувам како честа појава. Тоа и досега е осудено од Црквата, дури и постирав текст овде, ама народот си продолжува по старо. Во ред е да се оставаат подароци, но не мора да се стават токму пред фреската, или иконата. Може да се остават на соодветно место.
Зарем подароци не се носеа во храмот Господов во Израилот? Oставање подароци постои од дамнешни времиња, дури и Авраам давал жртви на Бога.
Св. Никола или св.Пантелејмон, или било кој светија се застапува за нас, не посредува. Постои разлика меѓу зстапник и посредник (медијатор), а сите нешта кои се случиле, се по Божјо допуштение. Такво нешто во паганските вери немало. Таму немало потреба од допуштение од врховното божество, или нешто друго, затоа што таму ниту божествата не биле сезнајни, па затоа во тие митологии се сретнува, како што кажав и поназад, лажење, измами и меѓу самите божества.
Имаме различни интерпретации, затоа што тоа што ти го наброја, можам да кажам дека е почесто овде, отколку кај тебе. Секако, говорам за нашиот народ, не знам како е кај католиците или другите кај тебе.
Зошто уште од најстари времиња, ако е почитувањето на мајката, секаде е објаснето како почтивуање на Мајката Божја, па уште и во Библијата е наречена Мајка Господова? Има многу материјални остатоци кои говорат за тоа. Нема да постирам цитати, ги знаеш и самиот, да не ја разводнувам дискусијата. Тогаш кога се говорело за сето тоа, никаде не била канонизирана од страна на самата Црква посебна доктирна за Богородица.
Целосно се согласувам. Нашиот народ, пак ќе кажам, говорам за нашиот, не знам како е кај другите народи, ти веројатно подобро знаеш како е меѓу другите заедници во твојата близина, не треба да обожува никого, освен Бог. Почитувањето на светците не треба да се претвори во паганско обожување на истите, затоа што тие не треба да се обожуваат. Споменот за нивното мачеништво, придонес во Божјиот план и сл. во ред е да се негува, во ред е да молиме за нивно застапништво пред Бога, како застапништво на праведници, но, не треба да се заборави Бог во сето тоа. Тие нешта мора да се разграничат, а особено тоа сметањето дека светците се семоќни и заборавањето дека сите нивни молитви се исполнуваат со Божјо допуштение. |
||||||||
![]() |
||||||||
Messenger ![]() Администратор ![]() Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Dobro Makedon, jas dozvoluvam deka onamu kade shto zhiveam i tamu kade shto si ti lugjeto se odnesuvaat razlichno.
Kaj mene, na primer, lugjeto se krstat i im se molat na freskite na svetcite, postojano barajkji neshto od niv i na krajot gi bacuvaat i im ostavaat pari, krpi, shishinja zejtin, charshavi, najlon chorapi... A toa ne e nishto podrugo od onoa shto go pravele vo minatoto so molenje razni bogchinja koi bile zashtitnici na semejstvoto i semejnite interesi (plodnost na zemjata, srekja i berikjet vo rabotata, rajski zadgroben zhivot, zashtita i plodnost na zhenata, izlekuvanje od bolesti...) i prinesuvanje zhrtvi. Da, nie mozheme da intelektualizirame i da se respraveme okolu kontekstite i modifikaciite (ednite bile pomali bogchinja, drugite bile svetci i machenici, onie bile ona, ovie bila ova, onie zhrtvuvale kokoshki i jagninja, a ovie davale 100 denari i 5 dolari ...), no vo osnova toa ne pravi nikakva razlika. Lugjeto sekogash im se molele na onie shto smetale deka se poblizu do Boga, bez obzir kako gi narekuvale ili kako si gi zamisluvale vo razlicnite veri. Sekogash sakale nekoj da gi zashtituva direktno ("Sv.Nikola kje ti pomogne da minesh sigurno vo patuvanjeto", "Pomoili mu se na Sv.Pantelejmon za da ozdravish"...) ili indirektno (fakjanje protekcija do Boga preku molenje na Deva Marija koja kje se zavzeme za nas) Ne znam, mozhebi navistina zhiveeme vo razlichni svetovi ili imame potpolno razlichni interpretacii za isti pojavi. ![]() Inaku vo vrska so ovoj tolku chesto posochuvan "krunski" argument:
Objasnuvanjeto e mnogu ednostavno - toa bilo, kako shto samiot velish, normalno chovechko pochituvanje na majkata. Za zhal, so godini i so aktivna podrshka od Crkvata toa prerasnalo vo neshto mnogu povekje od toa... I tokmu za toa govorime na ovaa tema, kako shto govorevme i na temata za ikonite... da se ima slika od nekoj chovek ili da mu se posveti nekoj den od aspekt na pochituvanje e edna rabota, no da pochne istiot da se obozhuva kako posebno bitie koj ima direktna vrska so Boga, kako medijator megju lugjeto i Boga, da mu se moli za direktna interferencija vo zhivotot na chovekot ili kako bogopolozhen posrednik megju chovekot i Boga, e neshto sosem drugo. Toa ne e nishto porazlichno od odnosot na lugjeto vo prastarite paganski vreminja koga im se molele na najrazlichnite bozhenstva i simboli bidejki gi smetale za nekakvi posebni Bozhji manifestacii prateni za zadovoluvanje na chovekovite potrebi. Изменето од Messenger - 05.Ноември.2010 во 14:20 |
||||||||
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
||||||||
![]() |
||||||||
Македон ![]() Сениор ![]() Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Дали мекаде тие имаа боженствени карактеристики? Разликата меѓу "синови Божји" и единородниот Син Божји е огромна. Најпросто се објаснува ако се каже дека синот кој е посвоен е истотака син како и биолишкиот, но не е биолошки, како што е оној зачнатиот од родителите, бидејќи не ги има карактеристиките кои произлегуваат од генитен на родителите.
Зошто така размислуваш Messenger? Зарем криењето на нештата е поарно отколку дискутирањето за истото? Зарем проблемите се решаваат ако јас и ти знаеме нешто и си се правиме, народски кажано на "удрени"? Зарем така ќе се разјаснат нештата? Жалам, но не можам да се согласам со тебе.
Кој принесува жртви на светиите?! ![]() Кој смета дека светиите се Богови?!
Дали некој христијанин во Македонија сеуште верува во древномакедонските божества? Дали е политеист?!
А како ќе го објасниш почитувањето на Мајката Божја од најстари времиња и тоа од ученици на Апостолите, кои биле Евреи, каде што немало многу богови, полубогови и други слични нешта? |
||||||||
![]() |
||||||||
skalica ![]() Група ![]() ![]() Регистриран: 16.Февруари.2009 Статус: Офлајн Поени: 64 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Моето семејство го прославува својот патрон и заштитник, Божјиот угодник, свети Ѓорѓи (9 декември).
За семејниот празник приготвуваме: украсен леб (погача) домашно замесен, варена пченица, вино, свеќа и кадилница. На 8 декември (навечер) доаѓа свештеникот да го пререже празничниот леб. Свештеникот, откако ќе стави жар и темјан во кадилницата, пее во чест на светиот великомаченик Ѓорѓи, па крстовидно го прережува лебот, па тура вино на местото каде што го прережал и со нас го врти (лебот) во круг. На крај, тој ги спомнува нашите имиња и на сите ни дава по едно помало парче леб натопено во вино. Може да се случи за ова време да ни се дојдени и гости. И тие ги кажуваат нивните имиња па и тие добиваат парче леб со вино. Храната, приготвена во чест и слава на великомаченикот, секогаш е во согласност со одредбите на Црквата Христова за време на Божикниот пост. Храна не се послужува додека не се пререже лебот. На нашиот семеен празник, од гостите сум слушал и сум научил многу работи за верата. Во мојот дом, особено на празникот, никој не зборува за: политика, спорт, празни - неврзани муабети... Има многу семејства што сакам да ми бидат гости, но тоа не е возможно. Затоа, оние што не можам да ги пречекам и угостам дома, ги почестувам со скромен дар по пошта. Поздрав! |
||||||||
Прости ми, Господи, јас сум грешен човек!
|
||||||||
![]() |
||||||||
Messenger ![]() Администратор ![]() Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Makedon, a shto veli Stariot Zavet za nefilite, dzhinovite koi se ragjale od zemnite zheni i sinovite Bozhji ?
Ajde da ne shirime natamu muabet po ovie raboti... kje ne odnesat vo sferi koi nema da bidat mnogu ugodni za diskutiranje. Fakt e deka veruvanjeto, molenjeto i polozhuvanjeto zhrtvi na bozhestva, polubozhestva, svetci, svetii, proroci, bozhji sinovi i "narechi gi kako sakash" , postoelo odsekogash i kje si postoi sekogash, samo imeto i konceptot kje se menuva. Ne se raboti za nishto drugo tuku za chovekovata svest i um koi ne se menuvaat so nikakvi teoloshki dekreti ili verski dogmi. Se slozhuvam so ahmar1 koj, prevedeno na naroden jazik, veli - obidi se da im go odzemesh toa na lugjeto, pa kje vidish kakva kloca kje ti udrat! Zatoa nema nikava potreba od branenje ili odobruvanje na takviot odnos, tuku toa treba da se obelodeni i za toa treba otvoreno da se govori. Samo taka kje mozhe da im se pomogne na lugjeto so vreme da se osvestat. Crkvata treba poleka, no postojano, da napreduva vo taa nasoka, a ne da molchi i da opravduva plashejkji se deka kje go izgubi stadoto dokolku ne mu odi bezrezervno po negoviot kjejf. Taka ne praveshe Isus, pa ne gledam zoshto taka ne bi pravele i onie koi se deklarirat kako negovi sledbenici. Изменето од Messenger - 04.Ноември.2010 во 13:40 |
||||||||
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
||||||||
![]() |
||||||||
Македон ![]() Сениор ![]() Caesar Constantinus Регистриран: 20.Јули.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 9928 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Не се сложувам дека корените на прославите на светиите се во времето на паганизмот. Уште учениците на Апостолите ги почитувале светиите, како што е на пример почитувањето на Мајката Божја. Чинам, нема потреба да посочувам извори, документи, знам дека и самиот ги знаеш, па нема потреба дебатата
Сосема погрешно, доколку говориш за паганизмот на овие простори. Во грчката митологија грчките божества, почнувајќи од Зевс, па се до титатните од кои Зевс потекнува, Хронос, Геја, Уран и другите, претставуваат посебни божества и не се манифестација на еден Бог. Зарем еден Бог се изневерува самиот со смртни жени, или самиот се жени, мажи, раѓа, се расправа, се тепа и слично? Во грчката, римската, египетската и другите многубожечки религии кои егзистирале на овие простори, тоа не е така. Доколку говориш за хиндуизмот и далекуисточните религии, тогаш си во право. Доволно е да се читаат старогрчките записи на сите овие нешта и да се разбере суштината.
А моментите кога Зевс ја изневерувал Хера? Моментите кога Зевс одел со смртни жени? Или моментите кога тие божества војувале меѓу себе?
Заборави да додадеш дека тие луѓе имале и потекло од некој од боговите, кој спиел со смртна жена или маж.
Грешно! Светиите, за разлика од сите тие божества кои војувале, работеле скришни нешта едни од други, се застапуваат кај Бога за нас. Тоа во грчката и римската митологија го нема. Во тие списи често се наоѓа како Хера отворено му пркоси на врховното божество, како врховното божество Уран е кастрирано од сопствениот син Хронос и слични други приказни.
Од ангелите, светиите се бара застапување и молење за нас, а не се бара помош онака како што се барало порано кога дури луѓето молеле некои божества да ја забошотат работата, за другото божество да не дознае што се случило. Таму идејата за сезнаечкиот Бог речиси и не постои. Секое божество е измамено од друго божество.
Пак ќе кажам, тоа не важи за овие простори. Често, врховното божество и не морало да биде почитувано во една средина. |
||||||||
![]() |
||||||||
ahmar1 ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 29.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 712 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Не се разбираме очигледно. Значи почитување на своите предци и љубовта кон своите ближни кои веќе не се со нас не е противно на верата. НЕКРОМАНТИЈАТА е нешто против верата и Бога.Но тоа што го кажав претходно нема ама никава благе везе со некромантија и слични пагански практики. Ако некој народ му се клања на некое дрво зашто верувале дека тоа им дава дожд е тоа е веќе паганизам и со тоа нема компромис.Ако истите тие луѓе имат ден на кој се сеќаваат на своите упокоени предци тоа не е ништо лошо така ако на тоа му се даде христијанска смисла станува нешто и полезно дури за тој конкретен народ. И нема потреба да се обајнувам дека православните не се ЈЕЗУИТИ(во негативна конотација на зборот)т.с препредени плеткароши и лицемери кои идат со цел да заведуваат луѓе. Ако некој мисли дека може боље да христијанизира или што и да е на крај краева некоја групација на луѓе, бујрум нека повели,па послем ќе разменуваме искуства. |
||||||||
Илја дин,Илја бил ел Месија+++
нема друга вера освен правоверната,Христос е Месијата+++ |
||||||||
![]() |
||||||||
Messenger ![]() Администратор ![]() Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Toa shto ushte vo vtoriot vek, vo ranata crkva, se pravele takvi praznuvanja e samo dokaz za odrzhuvanjeto na prastarite paganski obichai, no vo eden malu vidoizmenet nachin... porano bil nekoj bog, a potoa nekoj machenik.
A za eskimite i domorodnite indijanci koi slavat Bozhikj... toa e potpolno isto kako i so hristijanite na tie teritorii koi na Halloween se oblekuvaat kako veshterki i gjavoli, pa odat od vrata do vrata radosni, srekjni i nasmeani sobirajkji chokoladi i shekjerchinja. Chovechkiot um ne se menuva taka ednostavno so teoloshki dekreti ili verski dogmi. Toj ima potreba od veruvanje na neshto natprirodno i posilno od nego, neshto shto e sozdadeno od Boga kako medijator koj mozhe da se potkupi so molenje, zrtvuvanje ili podaruvanje za svoja korist. Nekogash toa bile bogovite, potoa machenicite, denes toa se svetcite... formite se razlichni, sushtinata ostanuva ista. Koga se odi protiv tugjoto veruvanje togash mnogu lesno se kritikuvaat ovie pojavi, no koga se raboti za sopstvenata vera togash se ima polno razbiranje za vernicite i apologetski se sovetuva diplomatski sozhivot so istite. ![]() Изменето од Messenger - 02.Ноември.2010 во 15:50 |
||||||||
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
||||||||
![]() |
||||||||
ahmar1 ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 29.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 712 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Гледам убаво сте си напраиле муабет за куќната слава па еве барем со мојат маленкост да го кажам православното и башка културолошкото објаснување.
Значи прво и основно да нема забуни.Обичајот на Куќна слава е карактеристичен и култролошка особеност САМО кај Србите и Албанците(од сите религии). Преку Србите обичајот е раширен и во Македонија,и тоа во не сите делови од МК. Тоа во претхристијанскиот период бил ден на кој се сеќавале на СВОИТЕ УПОКОЕНИ(а не на богови) Според традицијата на култот на предците упокоените ги помагаат живите и затоа на тој ден ритуално им се принесувале приноси.(растителна храна и месо). Од покрстувањето на Србите (и тоа на два пати)забележано е како христијански мисионери го третирале ова. Најпрвин несмеело да се принесуват жртви во самиот храм ниту во дворот на црквата. Потоа се иде чекор понатаму да им се објани дека нема потреба од никакви жртви. Потоа место упокоените им се давал да го слават всушност денот на некој конкретен светител. Порадаи својата клановска семејна структура славата уште во старт се претворила во знак обелeжје на селото и крајот. На пример кај Мирдите тоа бил шен николи(свети никола)додеке кај другите албнаски кланови биле земани свето козман и дамјан и апостол варнава на пример(од тоа што знам). Дури и со иламизацијат на дел од нив продолжиле да се собираат и да колат вол на специајално место. Интересно ешто овој обичај кај албанците е зачувам во многу по изворна форма(со многу бледи христијански траги) додека кај Србите кај кои присутвото и влијанието на Црквата било многу многу поголемо е христијанизиран до непрепознатливост. Така тоа сега што го практикуваат Србите е како што се слави именденот или денот на упокојувањето на некој светител во сите православни земји.(именденот пак е христијанса традаиција во сите земји без исклучок). Само терминот селска или куќна слава укажува на постар културолошки елемент. Инаку денес еден модерен македонски православен верник слави именден или денот на упокојувањето на некој негов омилен светител и негов молитвеник.Тоа СУШТИНСКИ нема врска со култот на предците. Ја знам сега дека протеснатите ќе рипнат брее какви сте коркачи вие православните требало тоа у старт да се забрании слично. Ако нека они покрстат еден цел пагански народ и нека они успеат сите негови културолши белезе да им ги поплукаат и изгазат(кои не се противни на Бога и евенгелието),па може и дури на КЛАДА да стават некој од тие ЗАОСТНАТИ СЕЉАЧИШТА па послем ќе делиме заеднички искустав со нас како тое требало правславните мисонери да прават. Инаку сличен обичај како овој е преобразен и кај Православните доморди од Аљаска.Они тоа празнување го споиле со Божик.Така да идат од куќа до куќа пеејќи божиќни песни и спомнувајќи си за своите упокоени роднини.Толку е популарен тој сега христијанизиран обичај што дури и неправсолавните Индијанци и ескими радо учествуваат во таа прослава и ги канат православните нивни комшии во нивните куќи за да со побоќни песни ги спомнат и нивните упокоени роднини. Инаку сите овие празнувања имаат ОГРОМНА СОЦИЈАЛНА ДИМЕНЗИЈА и исто така и со солицални импликации.Ако некој тоа не го сака и смета дека е непотребно комотно може да стане пуританец и да се исели на некој пуст остров каде нема никој да му го ремети неговото духовно совршенство. Доказ за тоа дека христијаните уште опд ранат црква ги прзнувале деновоте на кои маченички пострадале или се упокоиле светителите имаме уште од 2 век(!!) како еден пример ќе го покажам што правеле учениците на Поликарп Смирненски(УЧЕНИК НА АПОСТОЛ СВЕТИ ЈОВАН) "Гледајќи ја, пак, капетанот, кавгата настаната од Јудеите, го постави (телото) во средина и како што им е обичај, го спали. И така потоа, откако ги собравме неговите коски, ПОДРАГОЦЕНИ од најдрагоцените камења и ПОЗНАЧАЈНИ ОД ЗЛАТО, ги положивме каде што им доликува. Таму, колку што ни дозволуваат можностите, ќе се собираме со радост и веселба и Господ ќе ни даде да ГО ПРАЗНУВАМЕ денот на роденденот на неговото мачеништво, во спомен на оние што претходно се подвизувале (во мачеништвото) и за вежбање и подготвување на идните (маченици) ." извор на информација: dokumenti od ranata crkva Изменето од ahmar1 - 02.Ноември.2010 во 14:07 |
||||||||
Илја дин,Илја бил ел Месија+++
нема друга вера освен правоверната,Христос е Месијата+++ |
||||||||
![]() |
||||||||
EvAngelos ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Doulos Evangelos Регистриран: 28.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 9913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Куќни слави и имендени нема во христијанството. Попрецизно би било кога насловот на оваа тема би го содржел зборот "православието", наместо "христијанството".
|
||||||||
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
|
||||||||
![]() |
||||||||
ANTEROS ![]() Група ![]() Seeker Регистриран: 06.Септември.2010 Статус: Офлајн Поени: 77 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Јас не чувствувам ако сум присутен некаде, на пр. на куќна слава,зашто за тоа е темата, а притоа не верувам дека така треба да се слави, дека моето присуство таму значи и верско славење. Ама тоа јас го знам. А како ќе им изгледа на другите од страна не е тешко да се погоди.
Изменето од ANTEROS - 01.Ноември.2010 во 00:12 |
||||||||
![]() |
||||||||
Messenger ![]() Администратор ![]() Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
A dali pasivnoto prisustvo na nechija tugja manifestacija, bez nikakvo veruvanje ili versko ubeduvanje, voopshto znachi nekakvo versko slavenje za prisutniot ???
|
||||||||
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
||||||||
![]() |
||||||||
Rigel35 ![]() Група ![]() ![]() Регистриран: 25.Октомври.2010 Статус: Офлајн Поени: 68 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
DA, i so kakva namena sedna Isus tamu ? Da ne sedna Isus tamu da proslavi paganski obicai i veruvanja ?!!! odgovorot e NE . Jas i pogore na Messi mu rekov , nie vo sekojdnevniot zivot mozeme da sedneme na kafe , rucek, vecera , da se sobereme cisto radi druzenje , i toa ne e nikakov problem, se dodeka takvite sobiri ne se od Paganski karakter za proslavuvanje na Paganski proslavi i obicai. ![]() |
||||||||
![]() |
||||||||
Messenger ![]() Администратор ![]() Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||
Odlichna poenta! ![]() |
||||||||
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
||||||||
![]() |
Внеси реплика ![]() |
страница 123 4> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања ![]() Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |