Куќни слави и имендени во Христијанството
Испечатено од: IDIVIDI forum
Категорија: Стил на живот
Име на форумот: Вероисповед
Опис на форумот: Право на личен избор
URL: http://forum.idividi.com.mk/forum_posts.asp?TID=23482
Датум на принтање: 15.Мај.2025 во 18:08 Верзија на софтверот: Web Wiz Forums 10.03 - http://www.webwizforums.com
Тема: Куќни слави и имендени во Христијанството
Постирано од: ANTEROS
Наслов: Куќни слави и имендени во Христијанството
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 16:18
Кога и зошто се појавува оваа пракса кај православните христијани, еден православен дом да има куќна слава во чест на некој светец, и по повод тоа, да се чекаат гости на трпеза - посна или мрсна- зависи од изборот на славата. Дали се верува дека тој и тој светец кој е одбран да се чествува е заштитник на домот? Но пред се ме интересира кога оваа пракса на честувување светци во форма на куќна слава се појавува во православното христијанство. Другото прашање е за именденот. Зошто ако некој православен христијанин носи име кое кореспондира со името на некој светец се слави именден, на сличен начин на кој се слави куќна слава-со трпеза,па се чекаат гости?Која е подлабоката суштина на овие пракси кај православните христијани и пред се од каде води потекло оваа пракса кај православните христијани?
|
Коментари:
Постирано од: емил
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 16:32
Најверојатно тоа се е случила во најдлабока древност.От тогаш луѓето се собирале да слават празници.И така до ден денешен.
Тоа е еден од најубавите мигови на христијанството кога целата фамилаија е дома покрај трапезата и на топло.
И така ќе си остане засекогаш.
-------------
|
Постирано од: ANTEROS
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 17:06
Значи подлабоката суштина на чествување на слави е христијанската фамилија да се собере дома на трпеза и на топло Што симболика има во тоа да се избере одреден светител и во негова чест да се собираат луѓето на гозба? Ова е христијанско верување дека така треба или е производ на традиција, суеверие= демек треба куќата да има заштитник и сл? Кога во православието славењето на куќни слави е _одобрено_ и _благословено_ што дури и црковно лице доаѓа дома да пее вода и леб?
Btw не сум секташ, ова не е протестантско или сл.подбуцнување Колку да сме на чисто.
|
Постирано од: емил
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 17:09
Симболиката е во тоа кога се слави еден светија да се собере целата фамили и да го почитува неговото свето име.Сепак ако не се собираме на празници ,кога да се собираме ?Тоа е смисалот во христијанските празници.
-------------
|
Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 17:14
Korenite na tie obichei se vo paganizmot, koga se slavele raznite pomali bogovi kako Bozhji manifestacii za koi se veruvalo deka direktno vlijaele na sekojdnevniot chovekov zhivot.
Nie imame malu pogreshna pretstava za paganizmot koja ni e ponudena od monteismot. Imeno i vo paganizmot ima eden Bog, a site ostanati bogovi se samo negova prisutnost i deluvanje vo odredeni delovi od chovekovata egzitencija. Toa bile silite na interakcija megju Boga i lugjeto. Toa se Negovite atributi koi lugjeto simbolichno gi diferencirale kako posebni bozhenstveni sili so odreden lik, sila i sfera na vlijanie: mudrost, ljubov, plodotvornot, pravednost... Ednobitieto rasposteleno vo Negoviot spektar.
Povikuvanjeto na poseben bog vo sushtina pretstavuvalo povikuvanje na odredeno Bozhje vlijanie vo chovechkiot zhivot. Mitovite za odnosite megju bogovite vo sushtina bilo simbolichno prezentiranje na onoa shto se zbidnuva vo Boga vo odredeni sluchai... na primer, momenti koga Pravednosta bara osobena Mudrost ili koga Ljubovta zastanuva pred Pravednosta.
Kaj paganite polubogovite bile lugje so poseben bozhji dar, kako um ili fizichka sila. Onoa shto bilo natprosechno i natprirodno se smetalo deka e Bogopodareno. Takvite lugje imale osoben pridones vo sredinite vo koi zhiveele i nachesto bile nivni lideri.
Seto toa go imame podocna modificirno i prezentirano kako trimurti, trojstva, angeli, demoni, Bozhji Sinovi i Kjerki, proroci, sveti otci...
Porano lugjeto se molele i barale pomosh od bogovi i polubogovi, podocna toa go pravele so pretstavnicite na trojstvata, angelite, svetcite... duri i zhrtvuvanjeto, kako pechat na zavetuvanjeto, ostanalo prisutno kako i porano, no sega poednostaveno i na malu podrug nachin.
Seto toa e chovekov koncept na razbiranje vo komuniciranjeto so Boga. Probemot nastanuva koga od drvjata povekje ne se sogleduva shumata, koga od posvetuvanjeto celosno vnimanie na edna Bozhja manifestacija se gubi od vid Otecot na site manifestacii.
------------- Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
Постирано од: ANTEROS
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 17:29
емил напиша:
Симболиката е во тоа кога се слави еден светија да се собере целата фамили и да го почитува неговото свето име.Сепак ако не се собираме на празници ,кога да се собираме ?Тоа е смисалот во христијанските празници. |
Епа, дај опиши како заедничарите, на која слава се збирате, како се почитува името на светецот кој го славите т.е. што точно правите за да го испоштувате светецот.
Ја ќе ти кажам пример кога мојата фамилија славеше слава, до пред некои 10 години, после тоа баталија, зашто ионака тоа го правеа заради кеиф на дедо ми, а тој сиротиот умре, па после тоа не ни се правеа трошкови...Ја славевме Св. Никола, оклоу 19 декември беше...Ден два пред тоа на големо се мотаа сарми, се печеа риби и грав и посни колачи, оти славата беше посна.Се празнеше пола дуќан купувајќи сокови, вино, пиво ракија, оти секој гостин разлино ќе ти побара за пиење. На актуелниот ден доаѓаа роднини па и до трето колено, значи гужва ко на митинг, едно АЈ НА ПОМОШ НЕКА Е ДЕНОВ И СРЕЌНА СЛАВА, и од тој момент секаков муабет за светецот кој се чествува претсанува, и се преминуваше на бистрење политика и секојдневен муабет.И се пристапуваше кон колективно мезење и пијуцкање...И ај сега...?
|
Постирано од: ANTEROS
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 17:35
Messenger напиша:
Korenite na tie obichei se vo paganizmot, koga se slavele raznite pomali bogovi kako Bozhji manifestacii za koi se veruvalo deka direktno vlijaele na sekojdnevniot chovekov zhivot.
Kaj paganite polubogovite bile lugje so poseben bozhji dar, kako um ili fizichka sila.
|
Токму на тоа паганско верување ме асоцира спремањето на храна заради чествување на некој одреден светец, кој е патрон на куќата која го слави, па држење на иконче со негов лик и палење на свеќа или кандило на истиот...верувајќи дека тој ќе не штител. Па има и посебни нормативи, одреден светец треба да се слави со посебна трпеза, посна или мрсна храна.
|
Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 17:35
Onie koi slavea od nekakva traidcija, a ne od ubeduvanje, toa go pravea kako izgovor za sobiranje na semejstvata i rodninite.
Koga na krajot kje osoznaeja deka toa prerasnalo vo formalizam bidjki i ne im stignalo tolku mnogiu da se gledaat so site lugje... krevaat race od seto toa.
------------- Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
Постирано од: емил
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 17:35
Зависи од празникот.За Никулден полниме шаран ,за Велигден и Божиќ се собираме во куќите и после 23:59 одиме на дискотека(младите се разбира).За Ѓерѓовден задолжително јадеме јагншеко.Тоа се христијанските принципи.Современи и лесни заисполнување.И најважно достапни за младите.
-------------
|
Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 17:37
ANTEROS напиша:
Messenger напиша:
Korenite na tie obichei se vo paganizmot, koga se slavele raznite pomali bogovi kako Bozhji manifestacii za koi se veruvalo deka direktno vlijaele na sekojdnevniot chovekov zhivot.
Kaj paganite polubogovite bile lugje so poseben bozhji dar, kako um ili fizichka sila.
|
Токму на тоа паганско верување ме асоцира спремањето на храна заради чествување на некој одреден светец, кој е патрон на куќата која го слави, па држење на иконче со негов лик и палење на свеќа или кандило на истиот...верувајќи дека тој ќе не штител. Па има и посебни нормативи, одреден светец треба да се слави со посебна трпеза, посна или мрсна храна. |
Vo sushtina nema nekoja razlika megju onoa shto se pravelo mnogu odamna i ova shto se pravi sega, a toa e zatoa shto chovekot duhovno ne evoluiral tolku drastichno kako shto toa go napravil so naukata i tehnologijata.
I koga Isus gi soochi so toa, ovie go razapnaa...
Ako dojde pak, kje se povotri istata rabota, no ovoj pat kje go razapnat kako lazhgo koj go imitira Isusa.
------------- Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
Постирано од: ANTEROS
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 17:58
А некој од оние што ја читаат темава славел или слави ИМЕНДЕН? И од каде пак ова се втемелило кај православните?
|
Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 21:43
Moite roditeli slavea Sv.Nikola bidejki majka mi beshe reven vernik, a slavata ja prevzemavme od stranata na tatko mi. Negoviot tatko (moj dedo) se vikal Nikola, chovek koj isto taka bil reven vernik.
Otkoga se preseliv na severnoamerikanskiot kontinent go slavev ovoj den nekolklu pati i pota krenav race zatoa shto ne sakav da pravam neshto samo zatoa shto bila nekakva semejna tradicija, bez navistina iskreno da veruvam vo nea.
------------- Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
Постирано од: Rigel35
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 22:04
Messenger напиша:
Otkoga se preseliv na severnoamerikanskiot kontinent go slavev ovoj den nekolklu pati i pota krenav race zatoa shto ne sakav da pravam neshto samo zatoa shto bila nekakva semejna tradicija, bez navistina iskreno da veruvam vo nea. |
|
Постирано од: ANTEROS
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 22:07
Rigel35 напиша:
Messenger напиша:
Otkoga se preseliv na severnoamerikanskiot kontinent go slavev ovoj den nekolklu pati i pota krenav race zatoa shto ne sakav da pravam neshto samo zatoa shto bila nekakva semejna tradicija, bez navistina iskreno da veruvam vo nea. |
 |
Дали ти некогаш си присуствувал на слава или си славел сам вакво нешто?
|
Постирано од: Rigel35
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 22:09
Jas licno ne , ne veruvam vo takvi paganski obicai
|
Постирано од: ANTEROS
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 22:11
Rigel35 напиша:
Jas licno ne , ne veruvam vo takvi paganski obicai  |
А ако те покани твој пријател на пример, дали би отишол на таква куќна слава? И ако не што ќе му кажеш, би го навредил ли пријателот, да не го испоштуваш?
|
Постирано од: Rigel35
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 22:21
Duri i da me pokani, ne bi odel na edna takva paganska proslava.
Odenjeto na edna takva proslava bi znacelo prifakanje i pomiruvanje so takviot nacin na veruvanje.
Toa e protiv mojot nacin na veruvanje vo Boga .
|
Постирано од: ANTEROS
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 22:24
Добро де што има лошо во тоа да се запознаваш со верувањата и обичаите на другите одблиску? Не значи ако му отидеш дека ќе станеш истоверник? Ова нешто како фобија од други религии или?
|
Постирано од: Rigel35
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 22:34
ANTEROS напиша:
Добро де што има лошо во тоа да се запознаваш со верувањата и обичаите на другите одблиску? Не значи ако му отидеш дека ќе станеш истоверник? Ова нешто како фобија од други религии или?  |
Ima i drugi nacini kako da se zapoznaes so veruvanjata i obicaite od drugite , nemora da prisustvuvam i da slavam zaedno so niv za da se zapoznam so nivnite obicai.
Verojatno i ranite hristijani mislele kako tebe vo vrska so ovie paganski obicai i veruvanja , pa gledame deneska se sostaven del od Hristijanskoto veruvanje i toa sto porano go smetale za paganski obicaj , deneska e Hristijanski obicaj prevzemeno od Paganite .
Odenjeto na takvite proslavi ne e tolku bezopasno kako sto ti mislis , i Ranite Hristijani mozebi taka mislele za ovie obicai , pa ucestvuvale na pokani , ako voopste bile pokaneti , no deneska nivnite vnuci gi prevzemaa tie rituali i Paganski obicai i veruvanja .
|
Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 22:42
Sum prisustvuval na hindu, kineski, vietnamski i evrejski venchavki i proslavi... s'e ushte nishtio ne mi fali, ne sum stanal nitu hindu, nitu konfuchijanec, nitui evrej...
Religijskite proslavi i obichai ne se kontaminirani so virusi za da mozhe chovek da se zarazi so niv, pa da se preobrati vo nekoja druga vera. Toa ne stanuva taka ednostavno i lesno...
Naprotiv, mnogu se informativni i polezni za zbogatuvanje na opshtata kultura.
------------- Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
Постирано од: Rigel35
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 22:47
Messenger напиша:
Sum prisustvuval na hindu, kineski, vietnamski i evrejski venchavki i proslavi... s'e ushte nishtio ne mi fali, ne sum stanal nitu hindu, nitu konfuchijanec, nitui evrej...
Religijskite proslavi i obichai ne se kontaminirani so virusi za da mozhe chovek da se zarazi so niv, pa da se preobrati vo nekoja druga vera. Toa ne stanuva taka ednostavno i lesno...
Naprotiv, mnogu se informativni i polezni za zbogatuvanje na opshtata kultura. |
Togas objasni zosto i kako tie Paganski obicai i veruvanja se prifatija i se slavat vo Hristijanskata religija ?
|
Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 22:50
Zarem toa e napraveno zatoa shto ovie prisustvuvale na nekoi tugji obichai i veruvanja ili SAMITE BILE NIVNI VERNICI I NEGUVATELI ?
------------- Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
Постирано од: Rigel35
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 22:53
Messenger напиша:
Zarem toa e napraveno zatoa shto ovie prisustvuvale na nekoi tugji obichai i veruvanja ili SAMITE BILE NIVNI VERNICI I NEGUVATELI ?  |
Da , tie bile nivni vernici i neguvateli, no navodno po prifakanjeto na Hrista , trebale da se distancirat od takvite paganski obicai, pominaa 2000 godini a Hristijanskata religija nikako da se oslobodi i resi od paganskite veruvanja i proslavuvanja
|
Постирано од: ANTEROS
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 23:00
Rigel35 напиша:
Ima i drugi nacini kako da se zapoznaes so veruvanjata i obicaite od drugite , nemora da prisustvuvam i da slavam zaedno so niv za da se zapoznam so nivnite obicai.
|
Штознам, мислам дека дури и да присуствувам чисто само зашто некој кој ми е пријател ме поканил, тоа мое присуство таму нема да ми го загрози моето верување. А плус тоа од прва рака ќе видам што се прави на тие слави и имендени. Јас, да имам присуствувано на голем број вакви славја, иако никогаш не се запрашав за потеклото, корените на истите, тоа тек сега почна да ме инетересира, знам во глобала што се случува на истите славја, ама не сум ги присвоил како пракса. Еве и денес да отидам не би ми било проблем. Сакам да се запознавам одблиску со ритуали и обичаи А и како да му кажеш на некого, Бегај бе паган еден, ја на тебе ли на паганска слава ќе ти идам?
|
Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 23:07
Rigel35 напиша:
Messenger напиша:
Zarem toa e napraveno zatoa shto ovie prisustvuvale na nekoi tugji obichai i veruvanja ili SAMITE BILE NIVNI VERNICI I NEGUVATELI ?  |
Da , tie bile nivni vernici i neguvateli, no navodno po prifakanjeto na Hrista , trebale da se distancirat od takvite paganski obicai, pominaa 2000 godini a Hristijanskata religija nikako da se oslobodi i resi od paganskite veruvanja i proslavuvanja  |
A toa e zatoa shto ne go sledat Isusa, tuku nekoi koi go interpetiraat Hrista.
Nastrana od nasheto idealiziranje na lugjeto i verata, sepak realnosta veli deka Isus bil razbirliv samo za odreden broj lugje.
Samiot veli deka semeto frleno na zemjata nema sekogash da pushti koreni i da se zafati. Ne e sekoe parche zemja podatno i plodno.
Samiot veli deka mnogumina kje se povikuvaat na negovoto ime, no toj kje reche deka ne gi poznava.
Samiot veli deka spasuvanjeto doagja samo preku nego, no portata e tesna i malkumina kje minat niz nea.
Ne treba da ne chudi seto onoa shto se sluchuva vo Hristijanstvoto. Ne e sekoj Isusov sledbenik po avtomatizam samo zatoa shto se zaredil kako Hiristijanski vernik.
------------- Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
Постирано од: Rigel35
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 23:10
ANTEROS напиша:
Rigel35 напиша:
Ima i drugi nacini kako da se zapoznaes so veruvanjata i obicaite od drugite , nemora da prisustvuvam i da slavam zaedno so niv za da se zapoznam so nivnite obicai.
|
Штознам, мислам дека дури и да присуствувам чисто само зашто некој кој ми е пријател ме поканил, тоа мое присуство таму нема да ми го загрози моето верување. А плус тоа од прва рака ќе видам што се прави на тие слави и имендени. Јас, да имам присуствувано на голем број вакви славја, иако никогаш не се запрашав за потеклото, корените на истите, тоа тек сега почна да ме инетересира, знам во глобала што се случува на истите славја, ама не сум ги присвоил како пракса. Еве и денес да отидам не би ми било проблем. Сакам да се запознавам одблиску со ритуали и обичаи А и како да му кажеш на некого, Бегај бе паган еден, ја на тебе ли на паганска слава ќе ти идам? |
Ne mora da mu kazes: Begaj be paganu eden
Koj saka neka slavi, jas licno ne sakam da prisustvuvam vo takvi proslavi, so samoto soglasuvanje da prisustvuvam vo edna takva proslava , bi znacelo deka mene ne mi precat takvite paganski proslavi i jas sum se pomiril so toa .
Jas ne mozam da dadam AMIN na takvite proslavi i zatoa ne ni ucestvuvam vo takvi proslavi , ni so pokana ni bez pokana .
Koga paganskite obicai , proslavi i veruvanja bi bile OK, nie ne bi imale nikakva potreba da kaj nas bide ispraten Isus , koj ne odvrakase od takvite paganski veruvanja . ama od edni ili drugi pricini deneska Hristijanite poveke sakat da se pridrzat do tie paganski veruvanja otkolku da se navratat na toa sto Isus ne poucuvase.
|
Постирано од: ANTEROS
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 23:14
Значи треба да се држиме понастрана од се што се коси со нашето верување, и да избегаваме присуство на славење на разни празници од припадници на религии поразлични од нашата. Добро која е опасноста за нас тука? Ако идам на слава кај некој православен, го погазувам моето верување и се слагам со неговото или? Ова чисто ради муабет, не дека се инаетам
|
Постирано од: Rigel35
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 23:19
Messenger напиша:
Rigel35 напиша:
Messenger напиша:
Zarem toa e napraveno zatoa shto ovie prisustvuvale na nekoi tugji obichai i veruvanja ili SAMITE BILE NIVNI VERNICI I NEGUVATELI ?  |
Da , tie bile nivni vernici i neguvateli, no navodno po prifakanjeto na Hrista , trebale da se distancirat od takvite paganski obicai, pominaa 2000 godini a Hristijanskata religija nikako da se oslobodi i resi od paganskite veruvanja i proslavuvanja  |
A toa e zatoa shto ne go sledat Isusa, tuku nekoi koi go interpetiraat Hrista.
Nastrana od nasheto idealiziranje na lugjeto i verata, sepak realnosta veli deka Isus bil razbirliv samo za odreden broj lugje.
Samiot veli deka semeto frleno na zemjata nema sekogash da pushti koreni i da se zafati. Ne e sekoe parche zemja podatno i plodno.
Samiot veli deka mnogumina kje se povikuvaat na negovoto ime, no toj kje reche deka ne gi poznava.
Samiot veli deka spasuvanjeto doagja samo preku nego, no portata e tesna i malkumina kje minat niz nea.
Ne treba da ne chudi seto onoa shto se sluchuva vo Hristijanstvoto. Ne e sekoj Isusov sledbenik po avtomatizam samo zatoa shto se zaredil kako Hiristijanski vernik.
|
Tokmu taka Messi, no glavniot problem vo denesno vreme e toa sto celokupnoto Crkovno rakovodstvo tie koi trebaa da ni ja prenesat Hristovata vera, se prepolni so paganizam , veruvanja i obicai od koi Isus se ogradi, i den deneska po 2000 pominati godini seuste svestenite lica vo crkvite ne ucat za Paganski veruvanja i rituali
|
Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 23:21
Moeto cvrsto ubeduvanje e deka treba da bideme inkluzivni, a ne ekskluzivni.
Site sme Bozhji cheda i razlikite vo nash*te veruvanja ili koncepti ne smeat da pretstavuvaat nepreodna prechka za Ljubovta, Mislordieto, razbiranjeto i respektot megju nas.
Mislam deka tokmu toa e edno od temelite na Isusovoto propovedanje.
------------- Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
Постирано од: Rigel35
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 23:23
ANTEROS напиша:
Значи треба да се држиме понастрана од се што се коси со нашето верување, и да избегаваме присуство на славење на разни празници од припадници на религии поразлични од нашата. Добро која е опасноста за нас тука? Ако идам на слава кај некој православен, го погазувам моето верување и се слагам со неговото или? Ова чисто ради муабет, не дека се инаетам  |
Prasanjeto e : koe e tvoeto veruvanje ?
Ako tvoeto veruvanje e ispomesano so Paganskoto veruvanje i obicai , togas nema da ima nikakov problem vo edno takvo prisustvo.
Ako tvrdis deka si sledbenik na Hrista , togas treba da se zaprasas dali Isus ucestvuval vo takvi paganski proslavi.
|
Постирано од: Rigel35
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 23:29
Messenger напиша:
Moeto cvrsto ubeduvanje e deka treba da bideme inkluzivni, a ne ekskluzivni.
Site sme Bozhji cheda i razlikite vo nash*te veruvanja ili koncepti ne smeat da pretstavuvaat nepreodna prechka za Ljubovta, Mislordieto, razbiranjeto i respektot megju nas.
Mislam deka tokmu toa e edno od temelite na Isusovoto propovedanje. |
Messi , ako jas odbivam da ucestvuvam vo edna takva proslava samo poradi toa sto se kosi so mojot nacin na veruvanje , toa ne znaci deka jas nema da te pocituvam kako covek i prijatel vo sekojdnevniot zivot .
Nie mozeme da sedneme na kafe , rucek , vecere ili sto i da e , da go pomineme vremeto zaedno vo najdobar mozen nacin, i toa ne e nikakov problem , mozes da dojdes kaj mene ili da dojdam kaj tebe na gosti i poseta , i toa ne e nikakov problem .
No ova e sosema poinakov sobir i so poinakov karakter , so koe jas ne se slozuvam , i od tie pricini ne sakam na eden takov sobir i proslava da ucestvuvam . Tie slobodno neka si proslavat za sebe, neka si pominat ubavo , a jas na gosi mozam da im odam posle proslavata , otkako ke gi pominat site ovie ceremonii.
|
Постирано од: ANTEROS
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 23:33
Rigel35 напиша:
Prasanjeto e : koe e tvoeto veruvanje ?
Ako tvoeto veruvanje e ispomesano so Paganskoto veruvanje i obicai , togas nema da ima nikakov problem vo edno takvo prisustvo.
Ako tvrdis deka si sledbenik na Hrista , togas treba da se zaprasas dali Isus ucestvuval vo takvi paganski proslavi.
 |
За Исус има пишано во НЗ дека седел со секави, и со даночници и со блудници, па и му замериле формалистите за тоа
матеј глава 9
10 И се случи, откако седна Тој на трпезата во куќата, ете, многу цариници и грешници дојдоа и седнаа со Исуса, и со Неговите ученици.
11 Штом фарисеите го видоа тоа, им рекоа на Неговите ученици: „Зошто вашиот Учител јаде со цариниците и грешниците?”
12 А Тој, кога го чу тоа, рече: „На здравите не им треба лекар, туку на болните!
|
Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 23:35
Rigel35 напиша:
Messenger напиша:
Moeto cvrsto ubeduvanje e deka treba da bideme inkluzivni, a ne ekskluzivni.
Site sme Bozhji cheda i razlikite vo nash*te veruvanja ili koncepti ne smeat da pretstavuvaat nepreodna prechka za Ljubovta, Mislordieto, razbiranjeto i respektot megju nas.
Mislam deka tokmu toa e edno od temelite na Isusovoto propovedanje. |
Messi , ako jas odbivam da ucestvuvam vo edna takva proslava samo poradi toa sto se kosi so mojot nacin na veruvanje , toa ne znaci deka jas nema da te pocituvam kako covek i prijatel vo sekojdnevniot zivot .
Nie mozeme da sedneme na kafe , rucek , vecere ili sto i da e , da go pomineme vremeto zaedno vo najdobar mozen nacin, i toa ne e nikakov problem , mozes da dojdes kaj mene ili da dojdam kaj tebe na gosti i poseta , i toa ne e nikakov problem .
No ova e sosema poinakov sobir i so poinakov karakter , so koe jas ne se slozuvam , i od tie pricini ne sakam na eden takov sobir i proslava da ucestvuvam . Tie slobodno neka si proslavat za sebe, neka si pominat ubavo , a jas na gosi mozam da im odam posle proslavata , otkako ke gi pominat site ovie ceremonii.  |
Toa e tvoe pravo i jas ne te obvinuvam za toa, iako mozhe da se tolkuva kako otvoreno nepochituvanje na tugjite veruvanja i obichai.
No, kako shto rekov, jas ne te obivinuvam za toa.
Mojata poenta e deka pasivnoto uchestvo vo nechija tugja manifestacija, bez da se bide lichno vnesen vo nea so svoe aktivno veruvanje (revna verska participacija), ne pretstavuva nishto povekje od fizichko prisustvo so koe se oddava formalna pochit na domakjinot.
------------- Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 23:37
ANTEROS напиша:
За Исус има пишано во НЗ дека седел со секави, и со даночници и со блудници, па и му замериле формалистите за тоа
матеј глава 9
10 И се случи, откако седна Тој на трпезата во куќата, ете, многу цариници и грешници дојдоа и седнаа со Исуса, и со Неговите ученици.
11 Штом фарисеите го видоа тоа, им рекоа на Неговите ученици: „Зошто вашиот Учител јаде со цариниците и грешниците?”
12 А Тој, кога го чу тоа, рече: „На здравите не им треба лекар, туку на болните! |
Odlichna poenta!
------------- Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
Постирано од: Rigel35
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 23:38
ANTEROS напиша:
Rigel35 напиша:
Prasanjeto e : koe e tvoeto veruvanje ?
Ako tvoeto veruvanje e ispomesano so Paganskoto veruvanje i obicai , togas nema da ima nikakov problem vo edno takvo prisustvo.
Ako tvrdis deka si sledbenik na Hrista , togas treba da se zaprasas dali Isus ucestvuval vo takvi paganski proslavi.
 |
За Исус има пишано во НЗ дека седел со секави, и со даночници и со блудници, па и му замериле формалистите за тоа
матеј глава 9
10 И се случи, откако седна Тој на трпезата во куќата, ете, многу цариници и грешници дојдоа и седнаа со Исуса, и со Неговите ученици.
11 Штом фарисеите го видоа тоа, им рекоа на Неговите ученици: „Зошто вашиот Учител јаде со цариниците и грешниците?”
12 А Тој, кога го чу тоа, рече: „На здравите не им треба лекар, туку на болните! |
DA, i so kakva namena sedna Isus tamu ?
Da ne sedna Isus tamu da proslavi paganski obicai i veruvanja ?!!!
odgovorot e NE .
Jas i pogore na Messi mu rekov , nie vo sekojdnevniot zivot mozeme da sedneme na kafe , rucek, vecera , da se sobereme cisto radi druzenje , i toa ne e nikakov problem, se dodeka takvite sobiri ne se od Paganski karakter za proslavuvanje na Paganski proslavi i obicai.
|
Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 31.Октомври.2010 во 23:44
A dali pasivnoto prisustvo na nechija tugja manifestacija, bez nikakvo veruvanje ili versko ubeduvanje, voopshto znachi nekakvo versko slavenje za prisutniot ???
------------- Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
Постирано од: ANTEROS
Датум на внесување: 01.Ноември.2010 во 00:08
Јас не чувствувам ако сум присутен некаде, на пр. на куќна слава,зашто за тоа е темата, а притоа не верувам дека така треба да се слави, дека моето присуство таму значи и верско славење. Ама тоа јас го знам. А како ќе им изгледа на другите од страна не е тешко да се погоди.
|
Постирано од: EvAngelos
Датум на внесување: 01.Ноември.2010 во 01:29
Куќни слави и имендени нема во христијанството. Попрецизно би било кога насловот на оваа тема би го содржел зборот "православието", наместо "христијанството".
------------- Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
|
Постирано од: ahmar1
Датум на внесување: 02.Ноември.2010 во 13:49
Гледам убаво сте си напраиле муабет за куќната слава па еве барем со мојат маленкост да го кажам православното и башка културолошкото објаснување.
Значи прво и основно да нема забуни.Обичајот на Куќна слава е карактеристичен и култролошка особеност САМО кај Србите и Албанците(од сите религии).
Преку Србите обичајот е раширен и во Македонија,и тоа во не сите делови од МК.
Тоа во претхристијанскиот период бил ден на кој се сеќавале на СВОИТЕ УПОКОЕНИ(а не на богови)
Според традицијата на култот на предците упокоените ги помагаат живите и затоа на тој ден ритуално им се принесувале приноси.(растителна храна и месо).
Од покрстувањето на Србите (и тоа на два пати)забележано е како христијански мисионери го третирале ова.
Најпрвин несмеело да се принесуват жртви во самиот храм ниту во дворот на црквата. Потоа се иде чекор понатаму да им се објани дека нема потреба од никакви жртви.
Потоа место упокоените им се давал да го слават всушност денот на некој конкретен светител.
Порадаи својата клановска семејна структура славата уште во старт се претворила во знак обелeжје на селото и крајот.
На пример кај Мирдите тоа бил шен николи(свети никола)додеке кај другите албнаски кланови биле земани свето козман и дамјан и апостол варнава на пример(од тоа што знам). Дури и со иламизацијат на дел од нив продолжиле да се собираат и да колат вол на специајално место.
Интересно ешто овој обичај кај албанците е зачувам во многу по изворна форма(со многу бледи христијански траги) додека кај Србите кај кои присутвото и влијанието на Црквата било многу многу поголемо е христијанизиран до непрепознатливост.
Така тоа сега што го практикуваат Србите е како што се слави именденот или денот на упокојувањето на некој светител во сите православни земји.(именденот пак е христијанса традаиција во сите земји без исклучок).
Само терминот селска или куќна слава укажува на постар културолошки елемент.
Инаку денес еден модерен македонски православен верник слави именден или денот на упокојувањето на некој негов омилен светител и негов молитвеник.Тоа СУШТИНСКИ нема врска со култот на предците.
Ја знам сега дека протеснатите ќе рипнат брее какви сте коркачи вие православните требало тоа у старт да се забрании слично.
Ако нека они покрстат еден цел пагански народ и нека они успеат сите негови културолши белезе да им ги поплукаат и изгазат(кои не се противни на Бога и евенгелието),па може и дури на КЛАДА да стават некој од тие ЗАОСТНАТИ СЕЉАЧИШТА па послем ќе делиме заеднички искустав со нас како тое требало правславните мисонери да прават.
Инаку сличен обичај како овој е преобразен и кај Православните доморди од Аљаска.Они тоа празнување го споиле со Божик.Така да идат од куќа до куќа пеејќи божиќни песни и спомнувајќи си за своите упокоени роднини.Толку е популарен тој сега христијанизиран обичај што дури и неправсолавните Индијанци и ескими радо учествуваат во таа прослава и ги канат православните нивни комшии во нивните куќи за да со побоќни песни ги спомнат и нивните упокоени роднини.
Инаку сите овие празнувања имаат ОГРОМНА СОЦИЈАЛНА ДИМЕНЗИЈА и исто така и со солицални импликации.Ако некој тоа не го сака и смета дека е непотребно комотно може да стане пуританец и да се исели на некој пуст остров каде нема никој да му го ремети неговото духовно совршенство.
Доказ за тоа дека христијаните уште опд ранат црква ги прзнувале деновоте на кои маченички пострадале или се упокоиле светителите имаме уште од 2 век(!!)
како еден пример ќе го покажам што правеле учениците на Поликарп Смирненски(УЧЕНИК НА АПОСТОЛ СВЕТИ ЈОВАН)
"Гледајќи ја, пак, капетанот, кавгата настаната од Јудеите, го постави (телото) во средина и како што им е обичај, го спали. И така потоа, откако ги собравме неговите коски, ПОДРАГОЦЕНИ од најдрагоцените камења и ПОЗНАЧАЈНИ ОД ЗЛАТО, ги положивме каде што им доликува. Таму, колку што ни дозволуваат можностите, ќе се собираме со радост и веселба и Господ ќе ни даде да ГО ПРАЗНУВАМЕ денот на роденденот на неговото мачеништво, во спомен на оние што претходно се подвизувале (во мачеништвото) и за вежбање и подготвување на идните (маченици) ."
извор на информација:
http://www.ccel.org/ccel/schaff/anf01.iv.iv.xviii.html - dokumenti od ranata crkva
------------- Илја дин,Илја бил ел Месија+++
нема друга вера освен правоверната,Христос е Месијата+++
|
Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 02.Ноември.2010 во 14:52
Toa shto ushte vo vtoriot vek, vo ranata crkva, se pravele takvi praznuvanja e samo dokaz za odrzhuvanjeto na prastarite paganski obichai, no vo eden malu vidoizmenet nachin... porano bil nekoj bog, a potoa nekoj machenik.
A za eskimite i domorodnite indijanci koi slavat Bozhikj... toa e potpolno isto kako i so hristijanite na tie teritorii koi na Halloween se oblekuvaat kako veshterki i gjavoli, pa odat od vrata do vrata radosni, srekjni i nasmeani sobirajkji chokoladi i shekjerchinja.
Chovechkiot um ne se menuva taka ednostavno so teoloshki dekreti ili verski dogmi. Toj ima potreba od veruvanje na neshto natprirodno i posilno od nego, neshto shto e sozdadeno od Boga kako medijator koj mozhe da se potkupi so molenje, zrtvuvanje ili podaruvanje za svoja korist.
Nekogash toa bile bogovite, potoa machenicite, denes toa se svetcite... formite se razlichni, sushtinata ostanuva ista. Koga se odi protiv tugjoto veruvanje togash mnogu lesno se kritikuvaat ovie pojavi, no koga se raboti za sopstvenata vera togash se ima polno razbiranje za vernicite i apologetski se sovetuva diplomatski sozhivot so istite.
------------- Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
Постирано од: ahmar1
Датум на внесување: 02.Ноември.2010 во 17:48
Messenger напиша:
Koga se odi protiv tugjoto veruvanje togash mnogu lesno se kritikuvaat ovie pojavi, no koga se raboti za sopstvenata vera togash se ima polno razbiranje za vernicite i apologetski se sovetuva diplomatski sozhivot so istite.
|
Не се разбираме очигледно.
Значи почитување на своите предци и љубовта кон своите ближни кои веќе не се со нас не е противно на верата.
НЕКРОМАНТИЈАТА е нешто против верата и Бога.Но тоа што го кажав претходно нема ама никава благе везе со некромантија и слични пагански практики.
Ако некој народ му се клања на некое дрво зашто верувале дека тоа им дава дожд е тоа е веќе паганизам и со тоа нема компромис.Ако истите тие луѓе имат ден на кој се сеќаваат на своите упокоени предци тоа не е ништо лошо така ако на тоа му се даде христијанска смисла станува нешто и полезно дури за тој конкретен народ.
И нема потреба да се обајнувам дека православните не се ЈЕЗУИТИ(во негативна конотација на зборот)т.с препредени плеткароши и лицемери кои идат со цел да заведуваат луѓе.
Ако некој мисли дека може боље да христијанизира или што и да е на крај краева некоја групација на луѓе, бујрум нека повели,па послем ќе разменуваме искуства.
------------- Илја дин,Илја бил ел Месија+++
нема друга вера освен правоверната,Христос е Месијата+++
|
Постирано од: Македон
Датум на внесување: 03.Ноември.2010 во 20:54
Messenger напиша:
Korenite na tie obichei se vo paganizmot, koga se slavele raznite pomali bogovi kako Bozhji manifestacii za koi se veruvalo deka direktno vlijaele na sekojdnevniot chovekov zhivot. |
Не се сложувам дека корените на прославите на светиите се во времето на паганизмот. Уште учениците на Апостолите ги почитувале светиите, како што е на пример почитувањето на Мајката Божја. Чинам, нема потреба да посочувам извори, документи, знам дека и самиот ги знаеш, па нема потреба дебатата
Messenger напиша:
Nie imame malu pogreshna pretstava za paganizmot koja ni e ponudena od monteismot. Imeno i vo paganizmot ima eden Bog, a site ostanati bogovi se samo negova prisutnost i deluvanje vo odredeni delovi od chovekovata egzitencija. Toa bile silite na interakcija megju Boga i lugjeto.
Toa se Negovite atributi koi lugjeto simbolichno gi diferencirale kako posebni bozhenstveni sili so odreden lik, sila i sfera na vlijanie: mudrost, ljubov, plodotvornot, pravednost... Ednobitieto rasposteleno vo Negoviot spektar. |
Сосема погрешно, доколку говориш за паганизмот на овие простори. Во грчката митологија грчките божества, почнувајќи од Зевс, па се до титатните од кои Зевс потекнува, Хронос, Геја, Уран и другите, претставуваат посебни божества и не се манифестација на еден Бог. Зарем еден Бог се изневерува самиот со смртни жени, или самиот се жени, мажи, раѓа, се расправа, се тепа и слично? Во грчката, римската, египетската и другите многубожечки религии кои егзистирале на овие простори, тоа не е така. Доколку говориш за хиндуизмот и далекуисточните религии, тогаш си во право.
Доволно е да се читаат старогрчките записи на сите овие нешта и да се разбере суштината.
Messenger напиша:
Povikuvanjeto na poseben bog vo sushtina pretstavuvalo povikuvanje na odredeno Bozhje vlijanie vo chovechkiot zhivot. Mitovite za odnosite megju bogovite vo sushtina bilo simbolichno prezentiranje na onoa shto se zbidnuva vo Boga vo odredeni sluchai... na primer, momenti koga Pravednosta bara osobena Mudrost ili koga Ljubovta zastanuva pred Pravednosta. |
А моментите кога Зевс ја изневерувал Хера? Моментите кога Зевс одел со смртни жени? Или моментите кога тие божества војувале меѓу себе?
Messenger напиша:
Kaj paganite polubogovite bile lugje so poseben bozhji dar, kako um ili fizichka sila. Onoa shto bilo natprosechno i natprirodno se smetalo deka e Bogopodareno. Takvite lugje imale osoben pridones vo sredinite vo koi zhiveele i nachesto bile nivni lideri. |
Заборави да додадеш дека тие луѓе имале и потекло од некој од боговите, кој спиел со смртна жена или маж.
Messenger напиша:
Seto toa go imame podocna modificirno i prezentirano kako trimurti, trojstva, angeli, demoni, Bozhji Sinovi i Kjerki, proroci, sveti otci... |
Грешно! Светиите, за разлика од сите тие божества кои војувале, работеле скришни нешта едни од други, се застапуваат кај Бога за нас. Тоа во грчката и римската митологија го нема. Во тие списи често се наоѓа како Хера отворено му пркоси на врховното божество, како врховното божество Уран е кастрирано од сопствениот син Хронос и слични други приказни.
Messenger напиша:
Porano lugjeto se molele i barale pomosh od bogovi i polubogovi, podocna toa go pravele so pretstavnicite na trojstvata, angelite, svetcite... duri i zhrtvuvanjeto, kako pechat na zavetuvanjeto, ostanalo prisutno kako i porano, no sega poednostaveno i na malu podrug nachin. |
Од ангелите, светиите се бара застапување и молење за нас, а не се бара помош онака како што се барало порано кога дури луѓето молеле некои божества да ја забошотат работата, за другото божество да не дознае што се случило. Таму идејата за сезнаечкиот Бог речиси и не постои. Секое божество е измамено од друго божество.
Messenger напиша:
Seto toa e chovekov koncept na razbiranje vo komuniciranjeto so Boga. Probemot nastanuva koga od drvjata povekje ne se sogleduva shumata, koga od posvetuvanjeto celosno vnimanie na edna Bozhja manifestacija se gubi od vid Otecot na site manifestacii.
|
Пак ќе кажам, тоа не важи за овие простори. Често, врховното божество и не морало да биде почитувано во една средина.
-------------
|
Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 04.Ноември.2010 во 02:57
Makedon, a shto veli Stariot Zavet za nefilite, dzhinovite koi se ragjale od zemnite zheni i sinovite Bozhji ?
Ajde da ne shirime natamu muabet po ovie raboti... kje ne odnesat vo sferi koi nema da bidat mnogu ugodni za diskutiranje.
Fakt e deka veruvanjeto, molenjeto i polozhuvanjeto zhrtvi na bozhestva, polubozhestva, svetci, svetii, proroci, bozhji sinovi i "narechi gi kako sakash" , postoelo odsekogash i kje si postoi sekogash, samo imeto i konceptot kje se menuva.
Ne se raboti za nishto drugo tuku za chovekovata svest i um koi ne se menuvaat so nikakvi teoloshki dekreti ili verski dogmi.
Se slozhuvam so ahmar1 koj, prevedeno na naroden jazik, veli - obidi se da im go odzemesh toa na lugjeto, pa kje vidish kakva kloca kje ti udrat!
Zatoa nema nikava potreba od branenje ili odobruvanje na takviot odnos, tuku toa treba da se obelodeni i za toa treba otvoreno da se govori. Samo taka kje mozhe da im se pomogne na lugjeto so vreme da se osvestat. Crkvata treba poleka, no postojano, da napreduva vo taa nasoka, a ne da molchi i da opravduva plashejkji se deka kje go izgubi stadoto dokolku ne mu odi bezrezervno po negoviot kjejf.
Taka ne praveshe Isus, pa ne gledam zoshto taka ne bi pravele i onie koi se deklarirat kako negovi sledbenici.
------------- Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
Постирано од: skalica
Датум на внесување: 04.Ноември.2010 во 20:00
Моето семејство го прославува својот патрон и заштитник, Божјиот угодник, свети Ѓорѓи (9 декември).
За семејниот празник приготвуваме: украсен леб (погача) домашно замесен, варена пченица, вино, свеќа и кадилница.
На 8 декември (навечер) доаѓа свештеникот да го пререже празничниот леб.
Свештеникот, откако ќе стави жар и темјан во кадилницата, пее во чест на светиот великомаченик Ѓорѓи, па крстовидно го прережува лебот, па тура вино на местото каде што го прережал и со нас го врти (лебот) во круг. На крај, тој ги спомнува нашите имиња и на сите ни дава по едно помало парче леб натопено во вино.
Може да се случи за ова време да ни се дојдени и гости. И тие ги кажуваат нивните имиња па и тие добиваат парче леб со вино.
Храната, приготвена во чест и слава на великомаченикот, секогаш е во согласност со одредбите на Црквата Христова за време на Божикниот пост. Храна не се послужува додека не се пререже лебот.
На нашиот семеен празник, од гостите сум слушал и сум научил многу работи за верата.
Во мојот дом, особено на празникот, никој не зборува за: политика, спорт, празни - неврзани муабети...
Има многу семејства што сакам да ми бидат гости, но тоа не е возможно. Затоа, оние што не можам да ги пречекам и угостам дома, ги почестувам со скромен дар по пошта.
Поздрав!
------------- Прости ми, Господи, јас сум грешен човек!
|
Постирано од: Македон
Датум на внесување: 04.Ноември.2010 во 21:20
Messenger напиша:
Makedon, a shto veli Stariot Zavet za nefilite, dzhinovite koi se ragjale od zemnite zheni i
sinovite Bozhji ? |
Дали мекаде тие имаа боженствени карактеристики? Разликата меѓу "синови Божји" и единородниот Син Божји е огромна. Најпросто се објаснува ако се каже дека синот кој е посвоен е истотака син како и биолишкиот, но не е биолошки, како што е оној зачнатиот од родителите, бидејќи не ги има карактеристиките кои произлегуваат од генитен на родителите.
Messenger напиша:
Ajde da ne shirime natamu muabet po ovie raboti... kje ne odnesat vo sferi koi nema da bidat mnogu ugodni za diskutiranje. |
Зошто така размислуваш Messenger? Зарем криењето на нештата е поарно отколку дискутирањето за истото? Зарем проблемите се решаваат ако јас и ти знаеме нешто и си се правиме, народски кажано на "удрени"? Зарем така ќе се разјаснат нештата? Жалам, но не можам да се согласам со тебе.
Messenger напиша:
Fakt e deka veruvanjeto, molenjeto i polozhuvanjeto zhrtvi na bozhestva, polubozhestva, svetci, svetii, proroci, bozhji sinovi i "narechi gi kako sakash" , postoelo odsekogash i kje si postoi sekogash, samo imeto i konceptot kje se menuva. |
Кој принесува жртви на светиите?!
Кој смета дека светиите се Богови?!
Messenger напиша:
Ne se raboti za nishto drugo tuku za chovekovata svest i um koi ne se menuvaat so nikakvi teoloshki dekreti ili verski dogmi. |
Дали некој христијанин во Македонија сеуште верува во древномакедонските божества? Дали е политеист?!
Messenger напиша:
Se slozhuvam so ahmar1 koj, prevedeno na naroden jazik, veli - obidi se da im go odzemesh toa na lugjeto, pa kje vidish kakva kloca kje ti udrat! |
А како ќе го објасниш почитувањето на Мајката Божја од најстари времиња и тоа од ученици на Апостолите, кои биле Евреи, каде што немало многу богови, полубогови и други слични нешта?
-------------
|
Постирано од: Messenger
Датум на внесување: 04.Ноември.2010 во 22:20
Dobro Makedon, jas dozvoluvam deka onamu kade shto zhiveam i tamu kade shto si ti lugjeto se odnesuvaat razlichno.
Kaj mene, na primer, lugjeto se krstat i im se molat na freskite na svetcite, postojano barajkji neshto od niv i na krajot gi bacuvaat i im ostavaat pari, krpi, shishinja zejtin, charshavi, najlon chorapi...
A toa ne e nishto podrugo od onoa shto go pravele vo minatoto so molenje razni bogchinja koi bile zashtitnici na semejstvoto i semejnite interesi (plodnost na zemjata, srekja i berikjet vo rabotata, rajski zadgroben zhivot, zashtita i plodnost na zhenata, izlekuvanje od bolesti...) i prinesuvanje zhrtvi. Da, nie mozheme da intelektualizirame i da se respraveme okolu kontekstite i modifikaciite (ednite bile pomali bogchinja, drugite bile svetci i machenici, onie bile ona, ovie bila ova, onie zhrtvuvale kokoshki i jagninja, a ovie davale 100 denari i 5 dolari ...), no vo osnova toa ne pravi nikakva razlika.
Lugjeto sekogash im se molele na onie shto smetale deka se poblizu do Boga, bez obzir kako gi narekuvale ili kako si gi zamisluvale vo razlicnite veri.
Sekogash sakale nekoj da gi zashtituva direktno ("Sv.Nikola kje ti pomogne da minesh sigurno vo patuvanjeto", "Pomoili mu se na Sv.Pantelejmon za da ozdravish"...) ili indirektno (fakjanje protekcija do Boga preku molenje na Deva Marija koja kje se zavzeme za nas)
Ne znam, mozhebi navistina zhiveeme vo razlichni svetovi ili imame potpolno razlichni interpretacii za isti pojavi.
Inaku vo vrska so ovoj tolku chesto posochuvan "krunski" argument:
Македон напиша:
А како ќе го објасниш почитувањето на Мајката Божја од најстари времиња и тоа од ученици на Апостолите, кои биле Евреи, каде што немало многу богови, полубогови и други слични нешта?
|
Objasnuvanjeto e mnogu ednostavno - toa bilo, kako shto samiot velish, normalno chovechko pochituvanje na majkata. Za zhal, so godini i so aktivna podrshka od Crkvata toa prerasnalo vo neshto mnogu povekje od toa...
I tokmu za toa govorime na ovaa tema, kako shto govorevme i na temata za ikonite... da se ima slika od nekoj chovek ili da mu se posveti nekoj den od aspekt na pochituvanje e edna rabota, no da pochne istiot da se obozhuva kako posebno bitie koj ima direktna vrska so Boga, kako medijator megju lugjeto i Boga, da mu se moli za direktna interferencija vo zhivotot na chovekot ili kako bogopolozhen posrednik megju chovekot i Boga, e neshto sosem drugo. Toa ne e nishto porazlichno od odnosot na lugjeto vo prastarite paganski vreminja koga im se molele na najrazlichnite bozhenstva i simboli bidejki gi smetale za nekakvi posebni Bozhji manifestacii prateni za zadovoluvanje na chovekovite potrebi.
------------- Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
Постирано од: Македон
Датум на внесување: 05.Ноември.2010 во 17:57
Messenger напиша:
Dobro Makedon, jas dozvoluvam deka onamu kade shto zhiveam i tamu kade shto si ti lugjeto se odnesuvaat razlichno.
Kaj mene, na primer, lugjeto se krstat i im se molat na freskite na svetcite, postojano barajkji neshto od niv i na krajot gi bacuvaat i im ostavaat pari, krpi, shishinja zejtin, charshavi, najlon chorapi... |
И јас се крстам пред фреската, или пред иконата, истата ја бакнувам, иако пред неа не оставам нешта кои ги наброја ти, а и не верувам дека иконата може да ми помогне во нешто. Како ли само ќе ми помогне мене самата икона, или некому, мене до ден денес не ми стана јасно. Иконата е слика на Господ Исус Христос, Пресвета Богородица или некој друг, но таа не е живо битие, истата не може самата да помогне некако. Дури и чудата кои се случуваат некогаш преку некоја икона, не се случуваат поради самата икона, туку поради допуштение на Бога. Инаку тоа што го наброја, се случува и овде, многу повеќе отколку таму, особено со хулахопките, крпите, посебно на денот Успение на Пресвета Богородица го забележувам како честа појава. Тоа и досега е осудено од Црквата, дури и постирав текст овде, ама народот си продолжува по старо.
Во ред е да се оставаат подароци, но не мора да се стават токму пред фреската, или иконата. Може да се остават на соодветно место.
Messenger напиша:
A toa ne e nishto podrugo od onoa shto go pravele vo minatoto so molenje razni bogchinja koi bile zashtitnici na semejstvoto i semejnite interesi (plodnost na zemjata, srekja i berikjet vo rabotata, rajski zadgroben zhivot, zashtita i plodnost na zhenata, izlekuvanje od bolesti...) i prinesuvanje zhrtvi.
Da, nie mozheme da intelektualizirame i da se respraveme okolu kontekstite i modifikaciite (ednite bile pomali bogchinja, drugite bile svetci i machenici, onie bile ona, ovie bila ova, onie zhrtvuvale kokoshki i jagninja, a ovie davale 100 denari i 5 dolari ...), no vo osnova toa ne pravi nikakva razlika. |
Зарем подароци не се носеа во храмот Господов во Израилот? Oставање подароци постои од дамнешни времиња, дури и Авраам давал жртви на Бога.
Messenger напиша:
Lugjeto sekogash im se molele na onie shto smetale deka se poblizu do Boga, bez obzir kako gi narekuvale ili kako si gi zamisluvale vo razlicnite veri.
Sekogash sakale nekoj da gi zashtituva direktno ("Sv.Nikola kje ti pomogne da minesh sigurno vo patuvanjeto", "Pomoili mu se na Sv.Pantelejmon za da ozdravish"...) ili indirektno (fakjanje protekcija do Boga preku molenje na Deva Marija koja kje se zavzeme za nas). |
Св. Никола или св.Пантелејмон, или било кој светија се застапува за нас, не посредува. Постои разлика меѓу зстапник и посредник (медијатор), а сите нешта кои се случиле, се по Божјо допуштение. Такво нешто во паганските вери немало. Таму немало потреба од допуштение од врховното божество, или нешто друго, затоа што таму ниту божествата не биле сезнајни, па затоа во тие митологии се сретнува, како што кажав и поназад, лажење, измами и меѓу самите божества.
Messenger напиша:
Ne znam, mozhebi navistina zhiveeme vo razlichni svetovi ili imame potpolno razlichni interpretacii za isti pojavi.  |
Имаме различни интерпретации, затоа што тоа што ти го наброја, можам да кажам дека е почесто овде, отколку кај тебе. Секако, говорам за нашиот народ, не знам како е кај католиците или другите кај тебе.
Messenger напиша:
Inaku vo vrska so ovoj tolku chesto posochuvan "krunski" argument: |
Македон напиша:
А како ќе го објасниш почитувањето на Мајката Божја од најстари времиња и тоа од ученици на Апостолите, кои биле Евреи, каде што немало многу богови, полубогови и други слични нешта?
|
Messenger напиша:
Objasnuvanjeto e mnogu ednostavno - toa bilo, kako shto samiot velish, normalno chovechko pochituvanje na majkata. Za zhal, so godini i so aktivna podrshka od Crkvata toa prerasnalo vo neshto mnogu povekje od toa... |
Зошто уште од најстари времиња, ако е почитувањето на мајката, секаде е објаснето како почтивуање на Мајката Божја, па уште и во Библијата е наречена Мајка Господова? Има многу материјални остатоци кои говорат за тоа. Нема да постирам цитати, ги знаеш и самиот, да не ја разводнувам дискусијата. Тогаш кога се говорело за сето тоа, никаде не била канонизирана од страна на самата Црква посебна доктирна за Богородица.
Messenger напиша:
I tokmu za toa govorime na ovaa tema, kako shto govorevme i na temata za ikonite... da se ima slika od nekoj chovek ili da mu se posveti nekoj den od aspekt na pochituvanje e edna rabota, no da pochne istiot da se obozhuva kako posebno bitie koj ima direktna vrska so Boga, kako medijator megju lugjeto i Boga, da mu se moli za direktna interferencija vo zhivotot na chovekot ili kako bogopolozhen posrednik megju chovekot i Boga, e neshto sosem drugo. Toa ne e nishto porazlichno od odnosot na lugjeto vo prastarite paganski vreminja koga im se molele na najrazlichnite bozhenstva i simboli bidejki gi smetale za nekakvi posebni Bozhji manifestacii prateni za zadovoluvanje na chovekovite potrebi. |
Целосно се согласувам. Нашиот народ, пак ќе кажам, говорам за нашиот, не знам како е кај другите народи, ти веројатно подобро знаеш како е меѓу другите заедници во твојата близина, не треба да обожува никого, освен Бог. Почитувањето на светците не треба да се претвори во паганско обожување на истите, затоа што тие не треба да се обожуваат. Споменот за нивното мачеништво, придонес во Божјиот план и сл. во ред е да се негува, во ред е да молиме за нивно застапништво пред Бога, како застапништво на праведници, но, не треба да се заборави Бог во сето тоа. Тие нешта мора да се разграничат, а особено тоа сметањето дека светците се семоќни и заборавањето дека сите нивни молитви се исполнуваат со Божјо допуштение.
-------------
|
|