![]() |
|
Кој е најисправниот календар? |
Внеси реплика ![]() |
страница <1 78910> |
Автор | ||||||
makarios ![]() Сениор ![]() Регистриран: 20.Октомври.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 1282 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
Очигледно не си го читал, ами прелистал долгиот пост. Еве зошто:
Објаснив дека овие два календара не може да се споредат, затоа што немаат иста појдовна точка за споредување. Јулијанскиот календар го мери времето во однос на поставеноста на Сонцето спрема останатите ѕвезди, а грегоријанскиот календар го мери времето во однос на поставеноста на Земјата спрема Сонцето.
Ако насилнички се споредуваат календарите, јулијанскиот прави отстапки во однос на грегоријанскиот за 3 дена на секои 400 години, а грегоријанскиот прави отстапки во однос на јулијанскиот за 20 минути годишно, односно 5,55 дена за 400 години.
Кажав дека ОН не се согласни во исправноста на Грегоријанскиот календар, и се прават обиди да се направи попрецизен. Последно што има читано е дека го фаворизираат 13 месечниот календар, и се прават обиди да се воведе во 2012 година.
Календарот е направен од Алоисиј Лилиј (Луиџи Лилио), кој бил лекар, астроном и философ. Не бил математичар. Тој го направил математичкиот модел на календарот, а го усовршил брат му Антониј. Поголемиот дел од научната јавност се потсмевала на ваквиот календар, укажувајќи дека не е точен. Папата во својата була издадена повод новиот календар изјавил:
Ниеден човек не смее да го прекрши кажаното, нашата одредба, мандат, востановеност, желба, одобрение, забрана, присила, поништување, убедување и барање, ниту пак непромислено да се спротиставува. Но, ако се ридате на ова, Семоќниот Бог ќе ви се разгневи, и вие ќе извршите напаст врз Неговите среќни (весели) апостоли Петар и Павле. Што се однесува до останатите, кои остануваат на старите правила, им ја изрекуваме истата забрана, со казна да бидат одлачени lat� sententi� и да бидат подложени на други маки кои ќе се одвиваат под наша дискреција.
Мора пошироко и проверено да се гледа на работите. Значи, угледот на папистите бил разнишан поради инквизицијата и протерувањето на научниците. Затоа овој папа решил да ја поправи својата слика, и сликата на римокатолиците, со што ќе се вдаде на поддршка на науката. Но, не ја постигнал целта. Научната јавност му се потсмевала за календарот, а за да се спречи тоа, тој издал була со кој ќе се одлачат сите кои се спротиставуваат, и дури со закана за измачувања! п.с. Оние кои најжестоко се спротиставиле на папата и неточноста на календарот биле и едни од најврвните математичари во своето време: Вијет - основачот на современата алгебра Скалигер - основач на научната хронологија. Изменето од makarios - 27.Декември.2008 во 16:35 |
||||||
![]() |
||||||
ZoraNaSlobodata ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 03.Јуни.2008 Статус: Офлајн Поени: 3392 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
јас сметам дека сега то е најмал проблем,имаме поважни работи.
|
||||||
За нея ние живеемъ,за нея ние мремъ!
|
||||||
![]() |
||||||
Опитен ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 20.Септември.2008 Статус: Офлајн Поени: 699 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
Прашањето за календарот не е догматски проблем туку канонски и пастирски. Лично сум за Јулијанскиот календар но не и безрасудно по секоја цена и ако синодот на МПЦ реши да го промени не ке се противам.
Сум против промена на стариот календар и воведување на т.н. новиот. Оние кои се за промена можам да ги сватам. Тоа се пред се луѓе атеисти и невоцрковени кои проблемот го разгледуваат само површинско и едострано. Во името на некое единство. Но во чие име е тоа единство? Во името на светот? Ако календарот е црковен проблем тогаш и решението треба да е црковно и во Името на Христос, Кој е глава на Црквата, а Црквата, односно верниот народ Божји Негово Тело. Најпрво да погледаме малку наназад. Историски кога е воведен Григоријанскиот календар. За тоа пишуваше Макариоси нема да се повторуваме. Во Црквата, најпрво Григоријанскиот календар е прифатен од Синодот на ГПЦ. Тоа е во двасетите години од минатиот век. Идејата била од масонската ложа и спроведувањето на истиот било насилно. Многу Епископи, свештенци, монаси и мирски лица кои не се согласувале со воведувањето на новотаријата биле прогонувани, измачувани и убивани. Во Православната Црква не важи језуитското „ Целта ги оправдува средтсвата“. Туку светоотечкото „ секое добро спроведено на лош начин не е добро“. Тоа важи и во врска со новиот календар. Но сега кога некои го имаат прифатено не ќе се противеме и неразумно инатеме. И јас лично имам многу такви пријатели со кои и во тоа прачање многу добро се разбираме. Друг проблем што се јавува е поделбата и расцепувањето соборноста на Црквата. Праксата го покажа дека поревносните христијани не го прифатија новиот календар, се отцепија и направија паралелна Црковна јерархија, взаемна нетрпеливост и непријателтво. А подоцна пак и од овие црковни групички настанаа нови подгупички. Тоа е ситуацијата во другите Помесни Цркви кои го прифатија Новиот календар. Па зошто сега, на сите поделби што ѓи имаме да си додаваме и уште нови? А посебно во Црквата, во нашето најчуствително место, кој е стожер и чувар на нашата спасоносна вера и националност. Ако непријателите ударија однадвор да ја растурат, во што и не успеаја зашто сега ние самите тоа да си го правиме? Ние треба да се грижиме за секој човек и душа да не биде загубена. И едната, ако ја загубиме е непроценлива и недокнадива загуба Изменето од Опитен - 27.Декември.2008 во 16:11 |
||||||
Господи Исусе Христе помилуј не
|
||||||
![]() |
||||||
ZoraNaSlobodata ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 03.Јуни.2008 Статус: Офлајн Поени: 3392 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
Nemame braka i sestri po svetot.
|
||||||
За нея ние живеемъ,за нея ние мремъ!
|
||||||
![]() |
||||||
maria_magdalena ![]() Сениор ![]() ![]() trouble seeker Регистриран: 25.Октомври.2007 Статус: Офлајн Поени: 8706 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
Нели имаше ваква иницијатива кај нас пред 2-3 години од некои свештеници? Дрвја и камења се фрлаа по нив.
Зошто по секоја цена да се остане на нешто, макар и неточно, а пред се несуштинско и неважно за спасението? Нели е поубаво овие топли празници да ги славиме заедно со сите браќа и сестри во светот? |
||||||
МИСЛИТЕ СЕ ОСЛОБОДЕНИ ОД ДАНОК.
|
||||||
![]() |
||||||
Pravoslaven ![]() Сениор ![]() Регистриран: 09.Февруари.2008 Статус: Офлајн Поени: 705 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
makarios, go procitav tvojot dolg komentar. Da bev laik, mozebi i ke me ubedese deka Julijanskiot kalendar e potocen od Gregorijanskiot, no za moja srekja ushte od srednoshkolskite godini fizicari i astronomi mi predavale na ovaa tema i site ednomisleno zaklucuvale deka Gregorijanskiot kalendar e daleku potocen od Julijanskiot.
Pa covece, Gergorijanskiot kalendar e napraven bas poradi greshkata koja rastela vo Julijanskiot kalendar i vo vremeto koga e napraven greshkata bila nekade 9 dena.
Ne znam zosto tolku se protivite na Gregorijanskiot kalendar. Pa toj ne e napraven od vasiot rival papata Gregorij. Toj e napraven od nauchnici, matematicari, astronomi, a papata Gregorij dal samo blagoslov i dekret za usvojuvanje na kalendarot. Makarios vo naredniot post i veli na maria deka rimokatolicite bile tie sto ja unazaduale naukata, epa ova e eden dobar primer kade sto tie i velat DA na naukata, dodeka pravoslavnata crkva uporno i veli NE, barem vo ovaa oblast.
Mene voopsto ne bi mi precelo i dokolku celiot svet go usvoi kalendarot na Maite. Ednostavno toa ne ja zasega mojata vera, no kako sto ke vidime podole, nekoi "crkvi" se spremni i na raskol, samo za da ne se otkazat od stariot, unazaden i netocen kalendar.
Ako se vodese naukata po toa sto im simboliziraat nekoi pojavi na popovite, daleku ke stignese
![]() Da te prasam makarios, so kakov avion bi sakal da patuvas ti, so nekoj cij merna aparatura meri ciklicno no pogreshno, ili pak so nekoj cej merna aparatura meri pravoliniski no potocno od predhodniot?
Veruvam deka ako zivotot ti e mil, ke go izberes vtoriot, no od pusti inaet ocekuvam deka ke reces prviot - zaradi simbolot na vecnosta neli
![]()
Ubavo sto gi spomna i ovie. Vo site ovie tri zemji ima raskol vo pravoslavnite crkvi. Nema da se osvrnuvam okolu toa sto donelo do raskolot, no samiot fakt deka ednite se novokalendarci, a drugite starokalendarci, izdava deka promenata na kalendarot doprinela i te kakva uloga vo ovoj raskol.
Dodeka edni svatile deka kalendarot nema vrska so verata i resile da bidat vo tek so naukata i da se sinhroniziraat so svetot, drugite cvrsto i inaetlivo se drzhat do nego kako da "toa im e verata", i duri gi narekuvaat ovie novokalendarcite predavnici na verata, otpadnati, sekularizirani, demek si ja prodale verata so toa sto napravile eden socekor so naukata i se sinhronizirale so svetot. Smeshki nevideni.
Epa ako Vecniot Hristos spasuva, togas zosto mu se poklonuvate na Julijanskiot zastaren i netocen kalendar? Zosto se drzhite do nego beskompromisno kako toj da vi e Bog? Pa neli toj nema vrska so verata, so kanonite itn, togas zosto so godini terate inaet i ne sakate da se sinhronizirate so celiot svet?
|
||||||
Православен значи правилно да ја славиш верата. А критериумот за правилност е Божјиот Збор - Светото Писмо !
|
||||||
![]() |
||||||
Asya ![]() Сениор ![]() Регистриран: 14.Јуни.2008 Статус: Офлајн Поени: 902 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
Tokmu taka, Makedoncite go slavat Bozhikj vo dijasporata, samo za razlika od protestantskite crkvi, makedonskite parohii se polni i pretvoreni vo krchmi, i toa pred vreme, ushte vo tekot na praznuvanjeto na Nova Godina. Povekjeto "hristijani" na MPC, nikogash i ne chule za ispoved, a prichest im se dava samo so dvonedelen post. Изменето од Asya - 27.Декември.2008 во 07:31 |
||||||
![]() |
||||||
Asya ![]() Сениор ![]() Регистриран: 14.Јуни.2008 Статус: Офлајн Поени: 902 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
Kalendarot nema dogmatska priroda, i pogreshno e da mu se pridava poinakvo ili pogolemo znachenje, od toa shto vo sushtina e! Gregorijanskiot kalendar e prifaten od povekjeto pomesni (avtokefalni) pravoslavni crkvi, shto ne gi chini "rimokatolichki", ni pomalku Hristocentrichni. Vprochem, Hristocentichnosta na Pravoslavnata crkva i papocentrichnosta na Rimokatolichkata crkva, ne zavisat od crkovniot kalendar (gregorijanski ili julijanski). A kako shto site gledate (se nadevam), julijanskiot kalendar ne i pomaga na MPC da izleze od sostojba na raskol, nitu ja chini "Hristocentrichna", bidejki centarot na nejzinoto vnimanie prodolzhuva da bide makedonskoto ime i makedonskata nacija, a za nejziniot crn "business", poarno da ne govorime. Изменето од Asya - 27.Декември.2008 во 07:16 |
||||||
![]() |
||||||
Asya ![]() Сениор ![]() Регистриран: 14.Јуни.2008 Статус: Офлајн Поени: 902 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
Jas se soglasuvam so vladikata Metodij, koj veli deka menuvanjeto na kalendarot zaradi proslava na Nova Godina nema smisla. Megjutoa, toj ednovremeno govori za edinstvo na MPC, koga taa nema liturgisko edinstvo so Pravoslavnata Crkva, t.e. sama se naogja vo shizmatichka sostojba na raskol. I toa, isto taka, nema smisla! Stravuvanjeto od raskol, kako vo sluchajot na starokalendercite vo Grcija, e besmisleno, bidejki raskolnicite i ereticite sekogash baraat izgovor za svoite bezzakonija, i ako raskolot ne e poradi kalendarot, sigurno kje bide zaradi neshto drugo. Vsushnost, samiot akt na raskol vrz osnova na kalendarot, koj ne e dogmatsko prashanje, svedochi za duhovnosta na tie shto go izvrsuvaat. Изменето од Asya - 27.Декември.2008 во 07:18 |
||||||
![]() |
||||||
KINGDAVID ![]() Сениор ![]() ![]() Solomon's father Регистриран: 09.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 9425 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
Jas ke go poddrzam mislenjeto na nasiot prijatel Anakin i mislam deka bi bilo ubavo site hristijani vo svetot da gi praznuvaat praznicite vo isto vreme. E sega ,dali uste sega da se preorentirame na Gregorijanskiot kalendar ili da se dogovorime da se napravi nov, toa ne e vazno. |
||||||
![]() |
||||||
Messenger ![]() Администратор ![]() Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
Kakvo zdodevanje, tvojot tekst e izvonreden i frla svetlina na ovaa problematika od povekje agli. Bravo! ![]() |
||||||
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
||||||
![]() |
||||||
makarios ![]() Сениор ![]() Регистриран: 20.Октомври.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 1282 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
Мора да правиме разлика меѓу Источната Православна Црква, која е Христоцентрична, и Западната римособрана црква која е папоцентрична. Официјалната црква (како што вика марија) е токму православната. Кога се вели на мрачен среден век, се мисли на мрачноста и помраченоста на римокатолиците: инквизиција, крстоносни војни, клади, бркање вештерки, прогонување на научници и сл. Токму грегоријанскиот календар, беше отфрлен од тогашните астрономи, а папата за да не биде посрамотен, донел указ со кој се предвидува одлачување на сите римокатолици кои нема да го прифатат новиот календар. Православната Црква никогаш не се занимава со наука, освен со Науката на спасението! Да не заборавиме дека во човечката историја, средновековното Источно Ромејско Царство (или познато како Византија) било најсовршена држава, кадешто ги немало прогонувањата како кај папистите (прогоните се сведувале само кон оние кои криво ја исповедале верата), а духовната, философската и научната мисла биле во најголем подем и процут (да не забораваме дека првиот универзитет во Европа е основан од монаси во Охрид, каде што освен теологија, се изучувале и природни и општествени науки). Изменето од makarios - 27.Декември.2008 во 04:14 |
||||||
![]() |
||||||
makarios ![]() Сениор ![]() Регистриран: 20.Октомври.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 1282 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
Се надевам нема да ви здодее долгиот текст. Се обидов да ја разјаснам разликата на календарите повеќе од научен аспект, и да укажам дека не постои совршено прецизен календар, а потоа дадов сосема краток осврт зошто јулијанскиот календар е посуштински и подобар за Христијаните отколку грегоријанскиот (кој е ем секуларен, ем има послаби референтни точки за мерење, ем е непрецизен во поглед на избраната референтна точка).
Изменето од makarios - 27.Декември.2008 во 03:42 |
||||||
![]() |
||||||
makarios ![]() Сениор ![]() Регистриран: 20.Октомври.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 1282 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
Православни Цркви кои целосно се раководат според стариот календар се:
Руска Православна Црква, Ерусалимска Патријаршија, некои епархии на Американска Православна Црква, дел од Константинополска Патријаршија (поточно Света Гора), Македонска Православна Црква, Српска Православна Црква, Грузиска Православна Црква, Украинска Православна Црква, старокалендарците во Грција, Романија и Бугарија. Тоа е што се однесува до фиксните празници. Празниците кои не се фиксни се слават според стариот календар во целата православна екумена. И уште нешто, не целиот свет се раководи според Грегоријанскиот календар. Кинезите си имаат свој календар, Хиндусите си имаат свој календар, муслиманите си имаат свој. Во Обединетите Нации моментално се води полемика дали е исправно световно да се користи грегоријанскиот календар. Тие се водат од следната (секуларна) логика: - Во светот 1/6 од популацијата се христијани, па не е фер да се користи христијански календар. Обединетите Нации претполагаат да се користи световен календар, каде што епохата нема да се базира според Христос, туку според некој секуларен референтен настан и како предлог е земено основањето на Обединетите Нации. Што значи, ние денеска живееме во 63тата година по формирањето на ОН. - Грегоријанскиот календар не е исправен. Затоа денеска Светското астрономско друштво изработуваат најразлични математички модели за креирање на нов, и многу прецизен календар. Мерено во илјадници години, Земјината ротација има негативно забрзување (или народски кажано забавување). Тоа значи дека со текот на времето, денот ќе станува се подолг, а според грегоријанскиот календар годината е рамномерно распределена. Според математичките модели, во 4000 година после Христос, грегоријанскиот календар ќе има грешка од еден ден, додека во 12000 година после Христос, грегоријанскиот календар ќе има грешка од 10-12 дена. Новите календари кои се развиваат се: - Општиот граѓански календар за датум и време, се базира на земјината орбита, развиен е во 2004 година и предлага да постојат години кои ќе се нарекуваат Њутнови, и ќе имаат 53 недели, а новата година не е фиксна, и секогаш паѓа меѓу 28 декември и 3 јануари. - Светскиот календар, кој предлага униформна распределеност на времето во квартали, и тогаш нема да има потреба секоја година да се печатат нови календари. Во суштина се базира на грегоријанскиот, но има мали незначителни предности. - Интернационалниот фиксен календар, предлага годината да содржи 13 месеци. - Даријански календар, кој ќе се води според други небески тела во Сончевиот систем (а не според Сонцето), на пр. Марс. Денот ќе се нарекува соларен ден (сол). Измислен е во 1985 година. Времето е минлива категорија, а ние го сметаме според ритмичната на земјината ротација, месечината и Сонцето. Но, веќе рековме, таа ритмичност објективно не е апсолутно повторлива, ами мерејќи во илјадници години, се менува. Затоа не постои ни совршен математички модел за мерење на времето. Од друга страна пак, поимот година не е еднозначно определен, и постојат неколку математички модели за објаснување на овој поим (затоа и астрономите никогаш не го имаат прифатено грегоријанскиот календар како точен): - ѕвездена година е време за кое Сонцето еднаш се завртува во небеската сфера меѓу неподвижните ѕвезди. Таа содржи 365,2564 просечни сончеви денови. Референт за мерење: други ѕвезди распоредени во однос на Сонцето; - тропска година е период на поминување на Сонцето помеѓу точките на пролетната рамнодневица, таа е еднаква 365,2422 просечни сончеви денови. Референт за мерење: Сонцето; - аномалистичка година е период на поминување на сончевиот центар низ перихелиумот на својата видлива геоцентрична орбита - 365,2596 денови; - драгонска година е период на поминување на Сонцето низ еден месечев чвор на еклиптиката и има 346, 6200 денови; - календарска година - 365 денови во проста година, 366 во престапна; - лунарна година која се состои од 12 лунарни месеци - 354, 367 денови. Јулијанскиот календар се базира на ѕвездената година, додека грегоријанскиот календар се базира на тропската година. Овие два календари имаат различни референтни тела за споредба, па затоа не може ни да се споредува кој календар е поточен - немаат иста почетна основа за споредба. Во поглед на цикличноста и ритмичноста, јулијанскиот календар постигнува поглема хармонија, отколку грегоријанскиот: - наизменичност на простите и престапните години во сооднос 3:1; - подеднаков број на престапни години; - симетричност со лунарниот календар во поглед на повторливоста на броевите на месецот во деновите (28 години) и месечевите фази (19 години); - и најважното: Пасхалниот циклус содржи 532 години (28x19 - види од погоре), кадешто се се` повторува од почеток. Со други зборови, празникот Воскресение станува периодичен. Грегоријанскиот календар на 400 години, три престапни години ги прави обични (затоа разликата денеска е 13 дена, кога бил воведен календарот, разликата била само 10 дена). Оваа „незначителна“ разлика ја нарушува целокупната хармонија која ја има во јулијанскиот календар. Грегоријанскиот календар асимптотски може да биде цикличен (цикличен е во ептен многу големи интервали), но во суштина тој е праволиниски календар. Грегоријанскиот календар е помалку прецизен од јулијанскиот календар затоа што неговите референци за ориентација се подложни на менливост. Јулијанскиот календар се води според ѕвездените ориентации, додека грегоријанскиот се води според минувањето на Сонцето низ геоцентричната оска (а оваа референтна појдовност е променлива). Со други зборови, грегоријанскиот календар е приземјен геоцентричен календар и се обидува да ги мери климатските сезони, а јулијанскиот календар е космоцентричен и се обидува да го мери пулсот на целата вселена. Цикличноста е символ на вечност, а праволиниското е символ на минливост, трулежност, недуховност и материјалност. Е сега, да го споредиме грегоријанскиот во однос на јулијанскиот, иако е невозможно да се споредат, но нели велат дека јулијанскиот прави поголеми грешки во однос на грегоријанскиот. Рековме дека јулијанскиот календар е ѕвезден, па многу поточно (споредено со местоположбата на другите ѕвезди) го дава вистинското годишно завртување на Земјата околу Сонцето (за една година прави отстапка од 1 минута). Грегоријанскиот календар се раководи според точките на рамнодневницата, а движењето на Сонцето е замислено (не ги зема предвид ѕвездите за ориентација). Ваквото мерењет за 1 година прави отстапка од 21 минута, ако движењето на Сонцето не е замислено, туку е ориентирано според местоположбата на другите ѕвезди во вселената. Настрана од јулијанскиот календар и новите световни календари кои се попрецизни од грегоријанскиот, други календари кои се многу попрецизни од грегоријанскиот се: календарот на Инките, календарот на Маите, арапскиот лунарен календар и други. На крај, календарот не е канонска категорија, но грегоријанскиот календар придонесува да се кршат неколку канони, востановени во првите векови. Востановено е Воскресението да се слави секогаш - во недела; - по првата полна месечина; - по пролетната рамнодневица; - после еврејската Пасха. Овие четири правила единствено се исполнуваат со јулијанскиот календар. Со грегоријанскиот календар, до сега неколку пати се има случено Воскресението да се слави пред еврејската Пасха. Православните Цркви кои го прифатија грегоријанскиот календар, после незапалувањето на Светиот Оган во Ерусалим (веднаш по прифаќањето на грегоријанскиот календар), се вратија на јулијанскиот календар во поглед на цикличните празници (каква што е христијанската Пасха - преминот од распадливата смрт кон вечниот живот). Исто така, во 20тите години во Грција се случија многу чуда пред целиот народ и клирот кога полицијата ги тепаше и бркаше верниците од Литургиите за време на Пасха (по стар календар). И едно прашање, зошто да празнуваме според грегоријанскиот календар? Дали тоа е заради задоволување на нашите страсти? Да сме „ослободени“ од постот и во „најлудата ноќ“, да можеме да пируваме, славејќи ги боговите на нашите страсти? И пак ќе кажам, кој не` спасува, календарот, кој го мери времето, како минлива категорија, или Христос, Кој е Вечен? Изменето од makarios - 27.Декември.2008 во 11:37 |
||||||
![]() |
Внеси реплика ![]() |
страница <1 78910> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања ![]() Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |