IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > АРХИВА > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - БИБЛИЈАТА И НАУКАТА
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

БИБЛИЈАТА И НАУКАТА

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 678910 63>
Автор
Порака Обратен редослед
goor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 08.Јуни.2007
Статус: Офлајн
Поени: 844
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај goor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 01.Јули.2007 во 15:10
VERNICI MOZE EDNO PRASANJE??????
DALI VASATA RELIGIJA ODNOSNO BOG GO PRIZNAVA INCESTOT?????????
(NE E SAMO ZA HRISTIJANITE ZA SITE VERNICI)
end off days 15...14...13....
Кон врв
Miralem1 Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 10.Март.2007
Статус: Офлајн
Поени: 1548
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Miralem1 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 30.Јуни.2007 во 20:37

Sozdavanjeto na svetot,spored Biblijata.

U početku Bog stvori svjetlo i vidje da je to dobro.
 
Da vidi sto ? Praznina ? Da vidi deka sepak bese vo pravo koga toa go odlucil da go napravi ? Go stvoril svetloto (denot)bez sonceto.Stvaranje na svetlo bez sonceto e kako stvaranje vlaga bez voda.
 
"... i rastavi Bog svjetlost od tame"
 
Kako da receme ke ja odvojam polninata od prazninata.
 
" Zatim reče Bog: "Evo, čovjek postade kao jedan od nas - znajući dobro i zlo! "
Covekot e eden od NAS poveketo bogovi ? Ili triglaviot Bog zboruba sam so sebe ?
 
 
 
Alija ra je rekao:Znanje je bolje od imetka.Znanje te cuva a ti cuvas imetak.Znanje je sudija,a bogatstvu se sudi,umrli su oni koji su gomilali bogadstvo,a ostali su oni koji su sakupljali znanje
Кон врв
Miralem1 Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 10.Март.2007
Статус: Офлајн
Поени: 1548
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Miralem1 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 30.Јуни.2007 во 18:50
Originally posted by DAIJA DAIJA напиша:

Da brate!
Se podvoija na pocetokot, evrejski ili judeo-hristijani i ovie denesnive helenizirani ili pavlovi hristijani.
 
Vo sto povikuval Pavle ako vo toa vreme seuste ne bile napisani evangelijata?
 
 
Judeo-Hristijanstvo se dve recenici koi go davaat klucniot odgovor. Vo denesno vreme,Hristijanskata religija gotovo i ne postoi. Posle smrtta na Isus pocnati i se tragite da i se brisat. Denes ima takvi koi velat deka se Hristijani,no od nivnata religija,NISTO NEMA.
Alija ra je rekao:Znanje je bolje od imetka.Znanje te cuva a ti cuvas imetak.Znanje je sudija,a bogatstvu se sudi,umrli su oni koji su gomilali bogadstvo,a ostali su oni koji su sakupljali znanje
Кон врв
DAIJA Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 08.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 1668
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај DAIJA Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 30.Јуни.2007 во 09:18
Da brate!
Se podvoija na pocetokot, evrejski ili judeo-hristijani i ovie denesnive helenizirani ili pavlovi hristijani.
 
Vo sto povikuval Pavle ako vo toa vreme seuste ne bile napisani evangelijata?
 
 
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!
Кон врв
Miralem1 Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 10.Март.2007
Статус: Офлајн
Поени: 1548
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Miralem1 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 29.Јуни.2007 во 19:54
Цитирај јудео-христијанството
 
Tolku kratko i jasno receno.Clap
Alija ra je rekao:Znanje je bolje od imetka.Znanje te cuva a ti cuvas imetak.Znanje je sudija,a bogatstvu se sudi,umrli su oni koji su gomilali bogadstvo,a ostali su oni koji su sakupljali znanje
Кон врв
аџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 5474
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај аџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 29.Јуни.2007 во 19:51
Тоа се научните податоци... Ако ти пречат, твој проблем...
Кон врв
DAIJA Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 08.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 1668
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај DAIJA Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 29.Јуни.2007 во 16:52
Originally posted by аџија аџија напиша:

Бидејќи во горниот квази-научен текст се дава комплетно искривена слика и погрешна историска слика за запишувањето на Евангелијата, сакав само да го дадам вистинскиот временски период на пишување на Евангелијата:

Евангелието според Марко - околу 65 година.
Евангелието според Матерј - околу 80 година.
Евангелието според Лука - околу 85 година.
Евангелието според Јован - околу 90-100 година.
 
Od kaj go prepisa ova?
 
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!
Кон врв
аџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 5474
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај аџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 29.Јуни.2007 во 00:10
Бидејќи во горниот квази-научен текст се дава комплетно искривена слика и погрешна историска слика за запишувањето на Евангелијата, сакав само да го дадам вистинскиот временски период на пишување на Евангелијата:

Евангелието според Марко - околу 65 година.
Евангелието според Матерј - околу 80 година.
Евангелието според Лука - околу 85 година.
Евангелието според Јован - околу 90-100 година.
Кон врв
ПРОСВЕТИТЕЛОТ Кликни и види ги опциите
Група
Група
Лик (аватар)

Регистриран: 09.Февруари.2007
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 61
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај ПРОСВЕТИТЕЛОТ Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 29.Јуни.2007 во 00:02
     
      Продолжуваме со студијата. Претходната тема беше со наслов Потсеќавање на историјата на јудео-христијанството и Свети Павле (45 страница од подфорумов). Продолжуваме со: 
 
 
      Четирите евангелија – нивните извори и нивната теорија

 

Во списите од првата епоха на христијанството, еван­ге­лијата се спомнуваат многу подоцна од Пав­ло­ви­те дела. Дури во средината на II век, поточно по 140-та година, се јавуваат сведоштвата што се однесуваат на збирките на списите на евангелистите, додека пак „од почетокот на II век, многу христијански автори да­ва­ат до знаење дека познаваат голем број на Пав­ло­ви­те посланија“. Овие констатации, изложени во Во­ве­дот на екуменскиот превод на Библијата, Нов За­вет (L’introduction a la Traduction oecuméique de la Bible, Nou­ve­au Testament), издаден во 1972 година (Издание Du cerf и Les Bergers et les Mages), заслужуваат вед­наш да бидат спомнати, како што е, истовремено, по­лезно да се наг­ла­си дека делото на кое се по­ви­ку­ва­ме е резултат на ко­лек­тив­ната работа што ја из­вр­ши­ле повеќе од стотина ка­то­лич­ки и протестантски спе­ци­јалисти.

 

Евангелијата кои подоцна ќе станат службени, т.е. ка­­нон­ски, многу доцна станале познати, иако нивната ре­дак­ци­ја би­ла завршена во почетокот на II век. Спо­ред екумен­скиот пре­вод, околу средината на II век поч­нуваат да се цитираат со­др­жи­ните кои им при­па­ѓа­ат, но речиси секогаш е тешко да се зак­лучи дали ци­та­тите се земени од пишаните текстови кои авторите ги имале пред себе, или се задоволиле преку сеќа­ва­ња­та да ги евоцираат фрагментите од усното пре­да­ние.

 

Пред 140-та година, читаме во коментарите на овој превод на Библијата, во секој случај не постои ни­какво сведоштво според кое би била позната збир­ка­та на еванге­лиските списи. Ова тврдење е сосема спро­тивно на она што го пишува А. Трико (1960 го­ди­на) во коментарите на својот превод на Новиот Завет: многу рано, од почетокот на вто­риот век, пишува тој, се воспоставил обичајот да се кажува Евангелие, за да се означат книгите кои, околу 150-та година, све­ти Јустин исто така ги нарекол ‚Мемоари на Апос­то­ли­­те‘. За несреќа, тврдењата од овој вид се доволно чес­ти за да може широката јавност да добие погрешен впе­чаток за да­тумот на собирањето на евангелијата.

 

Евангелијата формираат целина повеќе од еден век по Исусовата мисија, но не порано. Екуменскиот пре­вод на Биб­ли­­јата оценува дека четири евангелија до­биле статус на ка­нон­ска литература околу 170-та го­ди­на.

 

Тврдењето на Јустин, според кое нивните автори се ква­ли­­фи­куваат како апостоли во наше време, исто та­ка, веќе не е допуштено, како што ќе се види по­доц­на.

 

Што се однесува на датумот на редакцијата на еван­гели­јата, А. Трико изјавува дека оние на Матеј, на Мар­ко и на Лука биле редигирани пред 70-тата година: ова не е прифат­ливо освен, можеби, за Марковото. Овој коментар, по толку други коментари, се обидува да ги претстави авторите на евангелијата како апос­то­ли или придружници на Исус, и по­ради тоа ги по­мес­ту­ва датите на редакцијата, ставајќи ги многу блуску до епо­хата во која живеел Исус. Што се одне­сува на Јован чиј живот А. Трико го става до околу 100-та година, во све­чени прилики христијаните отсекогаш се на­ви­к­на­ти да го видат претставен многу блиску до Исус, но теш­ко е да се утврди дека тој е автор на Евангелието што го носи неговото име. Апостолот Јован (како и Ма­теј), за А. Трико, како и за другите коментатори, е ав­торизиран и квалификуван сведок на настаните за кои проповедал, и пок­рај тоа што повеќето од кри­ти­ки­те не ја поддржуваат хипо­тезата според која тој го ре­дигирал четвртото Евангелие.

 

Но, ако четирите евангелија за кои се зборува не мо­жат разумно да се сметаат за мемоари на апос­то­ли­те или на придружниците на Исус, какво им е тогаш по­теклото?

 

О. Кулман во своето дело Нов Завет (Le Nouveau Tes­ta­ment- Presses universitaires de France, 1967) на таа тема пишува дека евангелистите би­ле само го­ворници на примитивната христијанска за­ед­ница која го запишала усното предание. Во текот на триесет или чети­ри­е­сет години, Евангелието пос­то­е­ло исклучиво во усна фор­ма: усното предание осо­бе­но ги пренело изолираните збо­ро­ви и приказни. Еван­ге­листите значи, секој на свој начин, се­кој според сво­ја­та личност и според своите особени, тео­лош­ки пре­о­ку­пации, ги истакнале врските меѓу збо­ро­ви­те и при­каз­­ните што ги примале од околната тра­диција. Групи­ра­­ње­то на зборовите на Исус, како и поврзу­вањето на при­каз­ните со многу неодредени формули на повр­зу­ва­ње, како што се: потоа, веднаш, итн., накусо, рам­­ката на синоп­тичките евангелија (трите евангелија: според Марко, според Матеј и според Лука) значи, има чис­то лит­ературна форма и нема ис­то­риска основа.

 

Истиот автор продолжува: Треба да се има на ум дека потребите за проповедање, обучување и пот­ре­ба­та од култ, повеќе од биографскиот интерес, ја навеле при­митивната заедница да го запише ова предание за жи­вотот на Исус. Апос­толите ги илустрирале вис­ти­ни­те на верата што ја про­по­­ведале кажувајќи ги нас­та­ни­те од животот на Исус и ток­му нивните раскажувања дале повод за запишување на при­каз­ните. Самите збо­ро­ви на Исус особено се пренесени во катехетската нас­тава на примитивната Црква.

 

Коментаторите на екуменскиот превод на Биб­ли­ја­та не евоцираат различна композиција на еван­ге­ли­ја­та: формира­њето на едно усно предание под влијание на раскажувањето на учениците на Исус и на другите про­поведници, чувањето на материјалот кој, конечно, ќе се најде во евангелијата со помош на проповедите, ли­тургиите, обучувањето на верни­ците, можноста за ра­на материјализација на определени ис­по­веди на ве­ру­вање во пишана форма, определени зборови на Исус, приказната за Маката, на пример, прибегнување на евангелистите кон овие различно пишувани форми, ис­то колку и податоците од усното предание, за да се соз­дадат текстови приспособени на различни сред­и­ни, соодветни на потребата на Црквата што изра­зу­ва­ат размислување за Све­тото Писмо, ги исправаат греш­­ките, па дури и во определени пригоди одго­ва­ра­ат на аргументите на противниците. Така, еван­ге­лис­ти­те, спо­ред сопствената перспектива, го собрале и го запи­шале она што им било дадено во усните преда­ни­ја.

 

Таквото колективно гледиште кое потекнува од преку стотина толкувачи на Новиот Завет, католици и протес­тан­ти, значително се разликува од линијата што ја дефини­рал Вто­риот ватикански концил во својата догматска кон­сти­ту­ци­ја на Објавата која е ела­бо­ри­ра­на меѓу 1962 и 1965 година. Претходно посочивме на прво­то упатување на овој до­кумент од концилот што се одне­сува на Стариот Завет.

 

За него концилот можеше да изјави дека книгите кои го сочинуваат содржат несовршености и зас­та­ре­нос­ти, но тој не формулирал такви резерви во однос на евангелијата. Ток­му спротивното може да се види од ова што следува:

 

Никому не му се провлекло дека меѓу сите Свети Пис­­ма, па дури и на оние од Новиот Завет, еван­ге­ли­ја­та имаат заслужена супериорност затоа што претста­ву­ваат сведоштво par exellence  за животот и за учењето на персони­фицираната Реч на Спасителот. Црквата го поддржувала и го поддржува, секогаш и секаде, апос­тол­ското потекло на четирите еван­ге­ли­ја. Она што на­вис­тина го проповедале апостолите, по наредба на Хрис­тос, подоцна тие, и луѓето од нивната око­ли­на, под божествената инспирација на Духот, ни го пренеле во приказните што се основа на верата, т.е. че­ти­ри­фор­­мното Евангелие, според Матеј, според Марко, спо­ред Лука и спо­ред Јован.

 

Нашата Света Мајка, Црквата, тврдела и сè уште твр­ди, цврсто и со најголема постојаност, дека овие че­ти­ри еванге­лија чија историчност без колебање го потврдува, верно го пренесуваат она што Исус, синот Бо­жји, за време на својот живот меѓу луѓето на­вис­ти­на го правел, и учел за вечното спасение, до денот кога е воздигнат во небото... светите ав­то­ри, значи, ком­по­ни­раат четири евангелија, така што за Исус тие се­ко­гаш ни даваат вистинити и искрени работи.

 

Ова, без никакви двосмислености, е тврдење дека еван­гелијата верно ги пренесуваат делата и зборовите на Исус.

 

Не гледаме никаква согласност меѓу ова тврдење на кон­цилот а особено на оние од претходно цити­ра­ни­те автори:

 

Веќе не треба да ги сфаќаме буквално” еван­ге­ли­­ја­та, пишувани според околностите или бор­бе­но, чии автори писмено ги чуваат преданијата на сво­и­те заед­ници за Исус (Р. П. Каненгисер).

 

Евангелијата се текстови приспособени кон раз­лич­ните средини, соодветни на потребите на Црквата кои го изразу­ваат размислувањето за Светото Писмо, ги исправаат греш­ки­те, па дури, во некои пригоди, одго­вараат на аргумен­тите на противниците. На тој на­чин евангелистите, според соп­стве­на перспектива, го собрале и го запишале она што им било дадено со усните преданија (екуменски превод на Биб­ли­­јата).

 

Очигледно е дека со оваа декларација на концилот и со овие нови аспекти се наоѓаме пред тврдења кои, едно на дру­го, си противречат. Не е можно да ја со­гла­си­ме деклара­ци­ја­та на Вториот ватикански концил, спо­ред која во еван­ге­ли­ја­та би се наоѓала верната тран­смисија на делата и зборо­вите на Исус, со пос­то­е­ње­то на контрадикции во овие тек­сто­ви, не­ве­ро­јат­нос­ти, материјални невозможности и тврде­­ња спро­тивни на правилно утврдената реалност на рабо­тите.

 

Напротив, ако евангелијата се разгледуваат како из­раз на перспективи својствени за собирачите на ус­ни­те преданија кои им припаѓале на различните заед­ни­ци, пишувани според околностите и борбено, не мо­же да нè зачуди тоа што во евангелијата ги наоѓаме си­те овие мани кои се знак дека се направени од луѓето во таквите пригоди. Овие можат да бидат наполно ис­кре­ни, иако пренесуваат настани чија не­точ­­ност не ја ни насетуваат, давајќи ни приказни кои се во кон­тра­дик­ција со оние од другите автори, или, пак, поради верс­кото ривалство меѓу заедниците, претставуваат при­каз­ни од животот на Исус во сосема различна оп­ти­ка од онаа на противникот.

 

Веќе видовме дека историскиот контекст е во хар­мо­нија со последниот начин на сфаќање на еван­ге­ли­ја­та. Податоци­те што ги имаме за самите текстови во це­лост го потврдуваат тоа.

 

Не биди како оној кој го собира знаењето на учените и мудроста на мудрите, а кон Вистината се однесува како еден од глупавите.
Кон врв
ZakHay Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 21.Јуни.2007
Статус: Офлајн
Поени: 101
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај ZakHay Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 28.Јуни.2007 во 12:49
Originally posted by goor goor напиша:

decki odam jas se gleame za 4-5 dena cao
ej ne se vrakjaj uopste!Idisi!!!!LOLLOLLOLLOLLOL
Кон врв
аџија Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 25.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 5474
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај аџија Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 28.Јуни.2007 во 01:39
ај може ќе се освестиш за тие 4-5 дена...

чаос, и убав помин...Big%20smile
Кон врв
goor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 08.Јуни.2007
Статус: Офлајн
Поени: 844
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај goor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 28.Јуни.2007 во 01:33
decki odam jas se gleame za 4-5 dena cao
end off days 15...14...13....
Кон врв
goor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 08.Јуни.2007
Статус: Офлајн
Поени: 844
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај goor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 28.Јуни.2007 во 01:31
pa so mislis kako nastanal??????


Изменето од goor - 28.Јуни.2007 во 01:31
end off days 15...14...13....
Кон врв
brza Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Февруари.2006
Локација: vidiFOTOupotpis
Статус: Офлајн
Поени: 34534
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај brza Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 28.Јуни.2007 во 01:26
pa,da vidish,....i stvarno kako od rajot da izlegol!LOL
Patriotizmot e poslednoto skrivalishte na kriminalcite.-Albert Einstein
Mokjta od sekogash privlekuvala lugje so nizok moral.-Albert Einstein
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 678910 63>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,141 секунди.