![]() |
|
ГНОСТИЦИЗАМ |
Внеси реплика ![]() |
страница <1 6789> |
Автор | |
EvAngelos ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Doulos Evangelos Регистриран: 28.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 9913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Не се евионити, туку ебионити. |
|
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
|
|
![]() |
|
Bronhi ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 06.Февруари.2007 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
< ="Content-" content="text/; charset=utf-8">< name="ProgId" content="Word.">< name="Generator" content="Microsoft Word 12">< name="Originator" content="Microsoft Word 12"><>
ЕВИОНИТИ Општо за Евионитите Евионити (грчки: Ἐβιωναῖοι Ebionaioi, од еврејското: אביונים, Ebyonim
– сиромашни) се рана јудео-христијанска секта која постоела во околината на
Јудеа и Палестина во периодот од I до IV век. Со цел да се објаснат ставовите и историјата на
Евионитите научниците се обиделе да ги реконструираат податоците кои се
достапни за нив од различни извори. Многу од она што е познато за нив доаѓа од
црковните отци кои пишувале полемички трактати против Евионитите кои ги
нарекувале јудејски еретици. Многу научници се сложуваат со општо раширениот
став дека Евионитите се одделиле од христијанството обидувајќи се да го обноват
јудејскиот закон (да се вратат на Стариот завет). Според енциклопедијата
Британика појавата на евионитското движење може временски да се лоцира во
периодот на разрушвањето на Храмот во Ерусалим (70 год.). Други, пак, сметаат дека Евионитите биле верни на
автентичнто учење на Христа и го претставувале јарото на Ерусалимската црква
пред истите да бидат маргинализирани од страна на следбениците на апостол
Павле. Спротивно на Христијанството, Евионитите
инсистирале на универзалната потреба да се следат и зачуваат јудејските
религиозни обреди и јудејскиот закон, кои според нив Христос ги објаснил и
расветлил. Според нив Христос како смртен човек бил само месијански пророк но
не и Богочовек, тие го почитуваат Јаков братот Господов како глава на
Ерусалимската црква и го отфрлаат апостол Павле сметајќи го за „отстапник од
Законот“. Нивното име посочува дека особена важност посветувале
и го почитувале религиозното сиромаштво. Некои научници прават разлика меѓу Евионитите и
другите јудео-христијански групи, односно од Назарените, додека пак други
сметаат дека се работи за една и иста секта и дека забележаните несогласувања
помеѓу јудејските христијани не соодветствуваат со овие имиња. Сепак, некои
сметаат дека овие термини не биле употребувани за да се оддели и именува
посебна група, туку било која група од тој период која сакала да се
идентификува како христијанска, но при тоа да продолжи да го почитува
јудејскиот закон. Како што веќе спомнавме името
Евионити доаѓа од еврејскиот збор Евионим што значи „сиромашни“, што пак
има паралели во Псалмите и е термин со кој се нарекувале набожните Јудејци.
Терминот „сиромашни“ се однесувал и на христијаните, односно на нивното
материјално но и религиозно сиромаштво. Со појавата на ересите во раното
христијанство, елинизираниот еврејски термин „Евионити“ бил ексклузивно
употребуван за Јудејските христијани одделени од останатото христијанство, а
подоцна во IV век за посебна група на Јудејски христијани различна од
Назарените. Ова различно користење на
терминот: Евионити постои и денес, па
така, некои научници го користат за именување на сите Јудејски христијани, дури
и за периодот пред појавата на ереста – Евионити, додека пак, други имајќи ги
во предвид историските настани истиот го користат во потесна смисла. Историјат Обидот да се реконструира учењето, обредите и
историјатот на Евионитите најмногу се темели на делата на црковните отци бидејќи
недостасуваат археолошки докази и оригинални дела. Најрано спомнување на група која може да се
идентификува како Евионити се јавува во делото „Диалог со Трипо“ (околу 140 г.)
од св. Јустин Маченик. Тој посочува дека постојат две групи на Јудејски христијани,
едните го почитуваат Мојсеовиот закон но не го сметаат за задолжителен, а
другите го сметаат за задолжителен и обврзувачки за сите. Иринеј (околу 180 г.) е првиот кој го користи
терминот Евионити да ја опише
еретичката јудејска секта, за која тој вели дека тврдоглаво се држи и го
почитува Законот. Ориген (околу 212 г.), пак, објаснува од каде
доаѓа терминот Евионити – од еврејското – евион – сиромаштво. Епифаниј од Салама (IV век) дава најкомплетно, но
истовремено и најнесигурно сведоштво за Евионитите во своето дело за ересите Панарион во кое набројува 80 еретички
секти. Во своето дело дава општи информации за нивните религиозни убедувања при
што дава и цитати од нивните евангелија, од кои до нас не стигнало ниту едно. Евионитите најрано се спомнуваат во II век, а
нивната најрана историја и поврзаноста со Ерусалимската црква остануваат
неразјаснети. Многумина од научниците почетокот на оваа секта го поврзуваат со
првата Јудео-римска војна, во контекст на ова се смета дека тие се дел од
Ерусалимската црква предводена од апостол Петар, а подоцна од Јаков братот
Господов. Евсевиј пренесува традиција, најверојатно базирана на Арист од Пела,
дека христијаните го напуштиле Ерусалим пред војната и побегнале во Пела, отаде
Јордан, предводени од Симеон Ерусалимски († 107), а за време на Втората
јудео-римска војна биле гонети од страна на Бар Кохба бидејќи одбиле да ги
прифатат неговите месијански тврдења. Според овие научници,
токму од другата страна на Јордан, за прв пат Евионитите биле прифатени како
посебна група, одделена од Христијанството која се повеќе се доближувала до
Рабинското јудејство што резултирало со „дегенерирање“ во класична јудејска
секта. Делови од оваа група се одделиле и приклониле кон Јудејскиот гностицизам
и синкретичките влијанија, а подоцна некои Евионити се сретнуваат и во контекст
на гностичкото движење широко распространето во Сирија и источните земји. По Првата Јудео-римска
војна важноста на Ерусалимската црква почнува да опаѓа, приврзаниците на
Јудејското христијанство биле распрснати низ еврејската дијаспора во Левант од
каде истото полека се губи и исчезнува меѓу христијаните. На ова придонесува и
Бунтот на Бар Кохба (135 г.) по кој Евреите се избркани од Јудеа, а Ерусалим
станува незнабожечки град – Аелиа Капитолина. Оние Јудејски христијани кои биле
во Пела целосно се откажале од Јудејството и се приклучиле кон Христијанството
прифаќајќи го во целост, а оние кои останале доследни на своите убедувања биле
прогласени за еретици. Епифаниј во 375 г. Спомнува група Евионити на Кипар, но
веќе во средината на V век Теодорит од Кипар известува дека истите не се повеќе
присутни во тој регион. Сепак има лоцирање или барем претпоставки дека успеале
да дејствуваат некаде до XII век. Во XX и XXI век се појавуваат неколку мали
религиозни движења, како на пример Евионитската еврејска заедница која тврди
дека ги обновува убедувањата и обредите на раните Евионити, но овие тврдења не
може со сигурност да бидат потврдени. Учењето на Евионитите Оците на Црквата ги
опишуваат Евионитите како традиционалисти, но сепак аскетски Евреи кои
фанатично го следат Мојсеовиот закон, го почитуваат Ерусалим како најсвет град
и се мешаат/дружат само со оние незнабошци кои го прифатиле Јудаизмот. Еднаш во
годината се собирале во периодот околу Пасха при што прекршувале бесквасен леб
и користеле само вода, а не и вино, што е во целосна спротивност на
христијанската Евхаристија. Епифаниј од Салама е
единствениот црковен отец кој некои Евионити ги опишува како одделени од
традиционалните јудејски религиозни принципи и обреди, особено потенцирајќи
практикување на претерано ритуално миење, постоење на Ангелологија во која тие
тврделе дека Христос е голем архангел кој се воплотил во Исус и бил усвоен син
Божји. Исто така, се противеле на животинските жртви, негирале делови од
Законот и практикувале релиогиозно вегетаријанство. Но, некои научници се
сомневаат во веродостојноста на дел од овие тврдења на Епифаниј, бидејќи истиве
се поблиски до христијанскиот гностицизам отколку до јудејскиот. Голем дел од црковните оци
се сложуваат дека Евионитите отфрлаат многу од централните христијански погледи
по однос на Христа, на пример: постоење од вечноста, божественоста, раѓањето од
девица и физичкото воскресение на Христа. Но затоа пак, ја нагласуваат
единственоста на Бога и човечноста на Христа како син на Марија и Јосиф, кој
поради својата праведност бил избран од Бога да биде месијански пророк како
Мојсеј, кога Светиот Дух го помазал за време на крштението во Јордан. По однос на Евангелијата
го признавале само Евангелието според Матеј и тоа само еврејската верзија и
истото било именувано: Евангелие на Евреите и сметано за додаток на Еврејската
библија. Како што сведочи Иринеј во ова Евангелие недостасуваат првите две
глави во кои се зборува за раѓањето на Исус и истото започнува со крштението на
Исус од страна на Јован. Евионитите верувале дека
сите Евреи, но и незнабошци морале да ги почитуваат заповедите од Мојсеовиот
закон ако сакаат да станат праведни и да тежнеат кон единство со Бога, но овие
заповеди да бидат разбрани во духот на Христовото учење објавено на „проповедта
на планината“. Евионити-гностици Покрај јудејските Евионити има и група која се
нарекува Евионити-гностици, бидејќи покрај јудејското учење истиве прифатиле и
многу незнабожечки ставови. Како гностиците и тие
материјата и с# што е
материјално сметале дека е зло. Оттука и потекнува нивниот негаторски став кон
старозаветната религија во онаа форма во која е изложена во свештените книги на
Евреите. Според нив оваа религија
не е вистинита туку истата била изменета прифаќајќи и развивајќи најразлични
обреди, жртвопринесувања и други церемонии. Вистинската и првобитна религија му
била објавена на Адам, но тој по гревопадот истата ја заборавил. Сепак, Божјиот
дух истата повеќе пати ја објавувал на човечкиот рад јавувајќи се во лицето на
старозаветните праведници. Истата, според преданието му била дадена на Мојсеј и
зачувана само од страна на една група одбрани израелци. Повторно истата му била
објавена на човечкиот род преку Исус Христос, па според тоа, Христос не е Бог
Искупител туку само учител, а Неговото учење не е ново откровение, туку
едноставо повторување на она што веќе било познато, иако лимитирано само на
една група луѓе. Како алатка за духовно
издигнување над материјалното, Евионитите го сметале и практикувале строгиот
аскетизам, па не само што не употребувале месо, туку не јаделе ниту јајца, ниту
млеко. |
|
Земете БРОНХИ полесно се дише
|
|
![]() |
|
Bronhi ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 06.Февруари.2007 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
И од мене нешто :)
Значи, Гностицизмот (грчки. γνώσις gnosis – знаење, осознавање, спознавање, увид) е синкретичко[1]
верско движење кое се појавило уште во првите векови од христијанството и се
ширело се до IV век кога истото е поттиснато, особено откако престануваат гонењата
на христијаните од страна на Римската империја. Инаку, терминот γνώσις е збор кој изворно е користен во
Платоновите филосовски списи, а најчесто се употребувал за да се потенцира
духовното знаење на просветениот човек, кое се опишува како непосредно
спознавање на натприродното и боженственото преку личен опит. Во IXX и XX век научниците терминот „гностицизам“ за да обележат повеќе
различни групи од ранохристијанскиот период а кои постоеле одделно од
вистинското христијанство. С# уште трае спорот околу тоа дали
гностиците се движење во самото христијанство или, пак, независно и многу
посеопфатно движење кое постоело дури и пред појавата на христијанството. С# до XX век[2]
најголемиот дел од гностичкото учење се реконструира преку критичките дела на
црковните отци кои пишувале против ересите како што се: свети Иринеј Лионски,
Јустин Маченик и Философ, Ориген и други. Учење Покрај верата гностиците ја потенцираат
важноста на осознавањето на духовните работи. Тие сметале дека луѓето се
боженствени души заробени во материјалниот свет, а материјата е создадена од
страна на несовршено и зло битие – Демијург, кое, пак, честопати се
поистоветува со Бога од Стариот завет, спротивен на новозаветниот. За
гностиците постоело равенство меѓу злото и материјата и меѓу доброто и
духовниот свет. Сметале дека човекот мора да се посвети на себеси и да се
просвети со мудроста за да може да го спознае светот и да се ослободи од
неговите окови. Напуштете го барањето на Бога,
вселената и слично, наместо тоа почнете од себеси. Запрашајтесе кој во вас
присвојува с# кога ќе каже: мој дух, мое срце, мој Бог. Барајте
ги изворите на љубовта, радоста, омразата, копнежот... доколку внимателно
испитате с#, сето ова ќе го најдете во себеси Иполит, Отфрлањето
на ересите Едно од гностичките учења е и она на
Валентин, христијанин од Александрија, кој го ширел ова свое учење во Рим во
исто време со Маркион (меѓу 135 и 160). Неговото учење е сконцентрирано на
идејата за Полнота (Плирома), па така, според него чистиот духовен свет
претставува Плирома и истиот е составен од единството на божествените еманации
на Отецот. Логостот, вели тој, не е ист
со Бога Творецот, туку само негова духовна еманација. Материјалниот, пак, свет,
кој според својата суштина е зол, е преуреден од страна на Демијург. Самото
спасение претставува чин на спознавање кој е потребен за да се врати хармонија
на Полнотата. Ова учење го сретнуваме во „Евангелието според Филип“ кое се
претпоставува дека е напишано од страна на некој ученик на Валентин. Не
плашете се од телото, не го ни сакајте. Ако се плашите од него тоа ќе завладее
со вас, ако, пак, го сакате тоа ќе ве изеде и парализира. Евангелие според Филип Во некои од гностичките текстови
сретнуваме и траги од неоплатонска философија. Плотин, еден од најпознатите
неоплатонисти од III век за гностиците во своејата школа го кажал следново: Имаме разбирање за некои наши пријатели кои
таа (гностичка) мисла ја прифатиле пред да ни станат пријатели и продолжуваат
истата да ја негуваат, иако не знам како успеваат во тоа. Во првите векови од
христијанството Гностицизмот бил распространет по бреговите на Средоземното
море и Средниот исток, могу научници сметаа дека на почетокот во чиста форма, а
подоцна измешан со Манихејството, Маркионитите, Вардесијаните и др. Секти
истиот долго време ја следел Црквата. Иако Црквата ги смета за еретици, тие
себеси не се доживуваат како такви, туку како „трагачи по совршеното знаење“. Не се сметаме себеси за еретици туку
за Божји луѓе на кои Господ им дал ум да мислам, а не само слепо да веруваат.
За да може да веруваме, најнапред треба да се сомневаме. Трагавме за совршеното
знаење, она кое стигнува до другата страна на привидот и овозможува објаснување
на предметите и појавите Житие на јеромонахот Захар Кога во IV век Римската иперија престанува да го гони христијанството се
создале услови Црквата да успее да ја
потисне гностичката ерес. Кипарскиот епископ Епифан кога бил во Египет
имал блиска средба со гностиците, овој настан тој вака го опишал: Возљубени, и самиот се сретнав со
таа секта, и од устите на гностиците ги слушнав овие работи. Тие заблудени жени
не само што ми го открија своето учење, туку во својата бесрамна смелост се
обидое и да ме заведат... но, милостивиот Бог ме спаси од нивната лошотија, па
затоа, откако ги прочитав нивните книги и ги разбрав нивните вистински намери,
не дозволувајќи да бидам заведен – побегнав без да го проголтам мамецот, па
веднаш за сето о ва ги известив тамошните епископи и ги пронајдовме оние кои се
криеа во Црквата. Потоа, нив, околу осумдесетмина, ги протераа од градот, кој
конечно беше исчистен од плевел. Благодарение на приклонувањето на
римската власт и престанокот на гонењата во границите на Римската империја
Црквата успева да го сузбие и скоро да го уништи Гностицизмот во границите на
Римската империја, но истиот успева да се прошири и надвор од нејзините
граници, особено во Азија. Истиот подоцна со појавата на Исламот ќе биде
истиснат од Блискиот исток и Азија, иако некои помали заедници во Ирак и Иран
постојат до ден денешен. Сириско-египетскиот
гностицизам би под влијание на Платонизмот. Создавањето било објаснувано како
серија на еманации од првобитната супстанца кое довело до создавање на
материјалниот свет. Поради ова злото било поистоветувано со материјата која е
инфериорна во однос на божественото. Злото било разбирано како најголема
оддалеченост од божествениот принцип. Нивното учење вклучувало и многу текстови
кои на некој начин биле поврзани со Христијанството, па затоа и многумина од
нив се нарекувале христијани иако имале ставови кои од догматски апсект биле
многу далечни за Христијанството. Голем број од овие списи беа откриени во
библиотеката Наг Хамадиј. Во Персија Гностицизмот
се сретнува како Манденизам (Mandā – знаење) кој и денес се практикува во делови од Ирак и во иранската
област Кхузестан. Покрај манденизмот, Гностицизмот во Персија бил ширен и преку
манихејското учење кое подоцна се шири во Сирија, Северна Арабија, Египет,
северна Африка, а потоа од Сирија преминува во Палестина, Мала Азија и
Ерменија. Во Ерменија во VI век Гностицизмот
извршил големо влијание на Павлиќијанството, а преку него и на Богомилското и
катарското учење во Средниот век. Како претставници на гностицизмот се
сретнуваат: Симон волшебникот (магот, бајачот, гатачот) од Самарија, Понт,
Николај (основачот на Николаитите), Керинт (современик на апостол Јован),
Менандар од Самарија, Василид од Александрија, Саторнил од Антиохија, Барзани
од Сирија и други. [1] Синкретизам претставува
формирање на теорија преку некритичко спојување на поими, идеи, закони и факти
кои потекнуваат од различни теориски системи и кои не се компатибилни меѓу
себе. [2] Во 1945 година доаѓа до епохално
откритие во Египет кога е откриена таканаречената „Библиотека од Наг Хамади“
каде се пронајдени оригинални гностички дела – апокрифи. Самата библиотека има
12 книги, секоја од нив, освен десетата, е состевена од збирка на пократки
текстови, па може вкупниот број на текстови изнесува 52 од кои 12 беа и
претходно познати додека 40 се сосема нови. Инаку 30 текстови се зачувани скоро
во целост, а 10 се само фрагменти. Поголемиот дел од овие текстови воопшто и не
содржат христијански елементи и не припаѓаат на јудејско-христијанското
наследство, додека пак, се сретнуваат текстови со египетска традиција. Закопувањето
и сокривањето на оваа библиотека се смета дека настанало како последица од
престанокот на гонењата на христијаните и доближувањето на римските власти кон
христијанската традиција. Оваа библиотека во наг Хамади е значајна и по тоа што
содржи коптски преводи на многу изгубени грчки дела. Изменето од Bronhi - 29.Август.2009 во 10:16 |
|
Земете БРОНХИ полесно се дише
|
|
![]() |
|
Messenger ![]() Администратор ![]() Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Darko, gledam deka se interesirash povekej za gnosticizmot, pa moshebi kje treba da napisham neshto povekje za nego.
Za sega nakuso, kolku da ti ja zadovolam ljubopitlivosta, gnosticharite veruvaat vo prosvetluvanje na dushata. Toa e nejzinoto spasenie. Taa egzistira vo iluziite na materijalniot svet s'e dodeka ne go postigne toa, a potoa odi pri Boga stanuvajki svesen del od Edinstevnoto Sebstvo. Razni gnostichki pravci imaat razlichni pogledi na detalite okolu toa, no vo glavno se sveduva na spasenie preku prosvetluvanje so osoznavanje, a ne za spasenie preku Isusovata ili bilo kakva druga zhrtva. Samo ti samiot mozhesh da se izborish za svoeto spasenie i nikoj ne mozhe da ti go dade toa kako dar so negovo zhrtvuvanje. Изменето од Messenger - 29.Август.2009 во 06:22 |
|
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
|
![]() |
|
DDarko ![]() Сениор ![]() ![]() Миротворец Регистриран: 14.Мај.2009 Статус: Офлајн Поени: 4356 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Deka mi se postovite koga prashav shto mislat Gnosticarite za zad grobniot zivot?
I ako moze neka mi odgovori za nivniot stav vo vrska so toa! ![]() |
|
![]() |
|
Majkl ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 20.Јуни.2008 Статус: Офлајн Поени: 3019 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
KINGDAVID ![]() Сениор ![]() ![]() Solomon's father Регистриран: 09.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 9425 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ako BOG ne se objavi samiot na lugeto, so praktikuvanjeto na gnosticizmot ili bilo koj drug covecki nacin na "spoznanie" lugeto ke doagaat do razlicni zaklucoci vo vrska toa sto e BOG, koj e TOJ i zosto postoime i kade odime. Fala mu na BOGA sto ni se otkri preku Biblijata i preku Negoviot Sin ISUS HRISTOS i sto preku ISUS mozeme da dobieme vecen zivot. AMIN! |
|
![]() |
|
Messenger ![]() Администратор ![]() Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() "Повеќето гностички списи датираат од околу 4 век (наша ера) а некои се и постари." Chitajki ja taa rechenica mozhebi nekoj ke pomisli deka Gnosticizmot za prv pat se pojavil kako nekoja granka na Hristijanstvoto. ![]() P.S. Na evrejskata teritorija ushte pred ragajanjeto na Isus postoele Terapeutite, evrejski gnostici koi bile nadaleku poznati po svoite lekarski znaenja. Ne sakam da shiram mnogu natamu vo taa nasoka, no bi ti preporachal da prochitash neshto tuka za niv. Kje nauchish nekoi neochekuvani interesni raboti, neshto za shto sme govorele porano ... ![]() Изменето од Messenger - 08.Август.2009 во 03:46 |
|
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
|
![]() |
|
KINGDAVID ![]() Сениор ![]() ![]() Solomon's father Регистриран: 09.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 9425 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Animizmot kako religija e mnogu postara od gnosticizmot Isto taka i totemizmot. Toa ne mora nisto da znaci . |
|
![]() |
|
Messenger ![]() Администратор ![]() Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() Inaku, ne postojat Gnostichki redovi. Ne znam kolku hristijanski gnostichki crkvi postojat denes, no poznato mi e deka egzistiraat Aleksandrijskata Gnostichka crkva, Ecclesia Gnostica, Gnostichka Katolichka Crkva, kako i drugi koi ne go nosat zborot "gnostichka" vo svoeto ime, pa teshko e da se prepoznaat i klasificiraat kako takvi. Isto taka, golem broj na religii i zhivotni filozofii od dalechniot istok se gnostichki iako nitu go nosat ovoj termin vo nivnite iminja, nitu pak go upotrebuvaat vo svoite doktrini. Kako sto vekje rekov, gnostichkiot pogled na svetov e postar od Hristijanstvoto, a denes e moshne aktuelen i popularen vo moderniot spiritualen svet. Изменето од Messenger - 08.Август.2009 во 00:43 |
|
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
|
![]() |
|
DDarko ![]() Сениор ![]() ![]() Миротворец Регистриран: 14.Мај.2009 Статус: Офлајн Поени: 4356 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Messenger fala shto si tuka da odgovorish na nekoj moj prashanja, no trudot okolu dogmata moze da posluzi samo za drugite bidejki tolku mnogu vreme citam temi so dogma i se drugo i pak ne svativ shto e toa.
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Messenger ![]() Администратор ![]() Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Osnovni razliki megju gnosticistichkite i dogmatskite (go koristam ovoj termin uslovno, vo nedostatok na posoodveten koj bi gi definiral drugite religijski pogledi) veruvanja.
1. Gnosticizmot uchi deka prosvetluvanjeto i spasenieto se postiga edinstveno preku soznanie - gnosis. Dogmatizmot uchi deka prosvetluvanjeto i spasenieto doagja samo preku veruvanje i sledenje na dogmi. 2. Gnosticizmot veli deka znaenjeto vodi kon probuduvanje od iluzijata na ovoj materijalen svet i posledovatelno so baranjeto na vistinata na sekoj chovek poedinechno do negovo prosvetluvanje. Dogmatizmot veli deka dogmatskite uchenja se definitivni vistini sami po sebe i deka sekoe individualno baranje na novi vistini vodi samo kon greshki i grevovi. 3. Gnosticharite se ubedeni deka mudrosta i prosvetluvanjeto se evolutiven proces koj postojano i neprekinato se odviva vo chovekovata svest. Dogmaticharite imaat fiksni dogmi i kanoni koi se apsolutni i nepromenlivi avtoriteti za vek i vekovi. Nivnoto prifakjanje e akt na prosvetluvanje. 4. Gnostisticharite veruvaat deka sekoj individualno go osoznava svetot spored svoite momentalni razbiranja, osoznavanja i sposobnosti, kako i spored onoa sto mu nosi negoviot zhivoten pat. Dogmaticharite veruvaat deka ima eden i samo eden pat i nachin na osoznavanje i prosvetluvanje i toa e tokmu nivniot pat. S'e drugo e greshno, rabota na gjavolot. 5. Za gnosticharite site pisanija se chovechki zborovi i interpretacii. Za dogmaticharite site nivni pisanija se bukvalen Bozhji zbor. 6. Gnosticite koristat anegdoti i paraboli kako simboli so koi se probuduva svesta za sogleduvanje na iluzijata. Dogmaticharite gi prifakjaat anegdotite i parabolite kako bukvalni istorijski fakti. 7. Gnosticizmot e razbuduvanje od iluzijata na razdelenost i razlichnost, prosvetluvanje so sogleduvanjeto na edinstvoto na Boga so se onoa sto e sozdadeno od Nego. Dogmatizmot e veruvanje vo razdelenosta i razlichnosta megju Boga i lugjeto, megju edna religija i druga religija, megju eden narod i drugi narodi, megju ispravni i greshni, megju odbrani i prokolnati... Изменето од Messenger - 07.Август.2009 во 19:02 |
|
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
|
![]() |
|
Messenger ![]() Администратор ![]() Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nekoi veruvat deka Demijurg e Lucifer ili Satanata, nekoi veruvaat deka toj so izmama, preku lazhni profeti i razlichni religijski tolkuvanja, gi mami lugjeto deka e Yehva (Bog), a drugi se ubedeni deka spored pisanijata Demijurg e vo sushtina Yehva bidejki toj go rakovodi ovoj materijalen svet, toj gi deli narodite i gi vodi vo vojni edni protiv drugi, ima karakteristiki na nesovrshenost (ljubomora, osvetoljubivost...), pustoshi so ogan, sushi i potopi i t.n. Za nego Satanate e eden od negovite pridruzhnici/pomoshnici, kako sto se angelite za Boga.
Treba da se razbere deka terminot Gnosticizam opfakja poshirok krug na veruvanja koi imaat zaednichki osnovni temeli, no isto taka i nekoi razlichni tolkuvanja... neshto slichno kako so Hristijanskite, Islamskite ili Hinduistichkite denominacii. Изменето од Messenger - 07.Август.2009 во 19:06 |
|
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
|
![]() |
|
DDarko ![]() Сениор ![]() ![]() Миротворец Регистриран: 14.Мај.2009 Статус: Офлајн Поени: 4356 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dali Demijurg ja igra ulogata na Luciver t.e Satanata?
|
|
![]() |
Внеси реплика ![]() |
страница <1 6789> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања ![]() Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |