IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > АРХИВА > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - Философија на религиите
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

Философија на религиите

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 567
Автор
Порака Обратен редослед
Marko sk Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 08.Ноември.2008
Статус: Офлајн
Поени: 887
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Marko sk Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Април.2009 во 15:18
Vo obid da se razgleda znachenjeto na ona shto go narekuvame religiozen zhivot ( razbran vo sushtinska smisla i kauzalnost ), vkljuchuvajkji gi i religiskite idei, relig. iskustvo, opshtestvenata funkcijata na religjata a osobeno nejzinata dispozicionalnata postavenost, neminovno se postavuva sl. prashanje: Kolku e uverliv 'faktot' deka relig. idei se pojavuvaat vo umot kako rezultat na iskustvata koi vo sebe gi nosat nivnite samoopravduvachki uveruvanja ?
Ili pak, relig. idei se konsekvenci na chovekovata imaginacija provocirana od nesigurnosta na chovekoviot zhivot ?
Ova se prashanjata i dilemite koi na sublimiran nachin bea najaveni vo mojot prethoden post, a osobeno okolu problematikata ( mislam kako soodvetna pojava a nikako kako problem ) za potekloto na religioznata svest a so toa i na samoto relig. odnesuvanje ?   
PS. ova zvuchi akademski, ama toa e ?

PPS:Samo da zagatnam, ako pojdeme od padot na Adam i progonot od gradinata, mozhe li toa da se razbere kako istoriski nastan ili pak kako metafizichko odvojuvanje na chovekot od Boga ? ( ova vo duhot na prethodno spomantoto - za genezata na religiskite idei – dali se product na religisko iskustvo ili pak na neshto drugo ?).
Ako e vistina deka toa e istoriski nastan, ispagja deka voljata Bozhja e presudna i Toj e Toj shto pravi novi zaveti , izbira povlasteni narodi, kade e togash slobodata na chovekovata volja, ispagja deka taa e determinirana i t.n……indikativen e primerot koga Bog zazhalil shto voopshto ja sozdal svojata vrvna kreacija :
БИТИЕ - ПРВА КНИГА МОЈСЕЕВА
Глава 6           
6 Господ воздивна и се натажи во Своето срце дека го создаде човекот на земјата.
7 Господ рече: „Ќе ги истребам луѓето што ги создадов од лицето на земјата - од човекот до ѕверот, ползачите и птиците во воздухот - зашто се покајав што ги создадов.”

ok, ovoj komentar kako i drugite aspekti iziskuvaat poshiroka elaboracija, zatoa shto sublimiran kritichno - analitichki komentar nemionovno kje dovede do pogreshno tolkuvanje od strana na vernicivce i kje bidam obvinet za hula na Boga :). Taka da ostavam vo ponatamoshnata diskusija ( dokolku se razvie) da se prokomentiraat raznite aspekti na relig. poshiroko i poanalitichno ?



Изменето од Marko sk - 25.Април.2009 во 20:48
Кон врв
Marko sk Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 08.Ноември.2008
Статус: Офлајн
Поени: 887
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Marko sk Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 25.Април.2009 во 11:17

Kvotiraniov citat go zemem samo kako light motive za otvaranje na temava, i kako prvichen voved vo diskusijata:
Originally posted by Messenger Messenger напиша:


Dushata e energijata koja go "ozhivuva" toa materijalno telo, a koja za taa cel e vdahnata od Boga. Koga rokot na traenje na teloto kje izmine dushata go napushta, a ne izcheznuva nekade vo nekoja nebidnina... Kalta se vrakja vo kalta, a dushata vo onoj sto ja vdahnal.


Site, bukvalno site religii, po prashanjeto za zhivotot i smrta imaat vo sebe edna dlaboka egzistencijalna zasnovanost, od prichina shto religiskite prashanja ne se nishto drugo tuku EKSPESII na chovekoviot odgovor za prirodata na sosptvenata egzisetencija ( kako telesna taka i duhovna).
Ova e taka indikativen zakljuchok shto voopshto ne e teshko da se razivijat ponatamoshnite tezi....Konceptite bazirani na nadezh i vera, pa od niv da se ochekuvaat logichki konsekvenci....no ova kje go ostavam za kraj na postov :)

E sega, filosovskoto ( razumno – logichko - principielno) isleduvanje ne treba da se razbere kako minimiziranje ili pak ‘krshenje’ na verata, nitu pak da gi objasnuva relig. koncepti od aspect na vistinitosta na nivnite isklazi, a istoto vazhi i za teologijata – koja pokraj toa shte e nauka za Boga taa e i omegjana kako vera koja bara razum, koja isto taka, i taa ne treba da se pomesha so filosofijata na religiite.
Znachi stignavme do Filosofijata na Religiite ( pred nekoj mesec pishuvav za filosofijata na istorijata, izgleda cello vreme ja vrtam vodata kon filosofija- nauka koja ja bara smislata)
Filos. na religiite e razlichna od teologijata , zatoa shto taa ( FR) traga po kritichkoto razbiranje na shirokiot opseg na relig. fenomen so respect prema nejzinata funkcija vo chovekoviot zhivot i sprema nejzinata mozhna vrednost na vistinitost.

Prashnjeto ne e dali treba da se vkljuchime so kritichka razmisla vo vrska so religiskite idei, veruvanja, i sl., tuku pred se vo determiniranjeto na nachinot kako toa treba da go napravime.
Ako pojdeme od faktot deka mislata ( konceptite) vrz koja dominira nadezhta ( so sporeden interes kon vistinitosta), taa verojatno go naogja ona po shto traga. No kolku e validno seto toa dokolku se postavi veto( vo bilo koja forma) na kritichkoto isleduvanje na religijata - vo ime na religijata, zatoa shto takviot pristap ( veto) ne e nishto drugo osven elementarno NEGIRANJE NA RACIONALNATA STRANA NA CHOVEKOVATA PRIRODA.



Изменето од Marko sk - 25.Април.2009 во 20:32
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 567
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,281 секунди.