|
Философија на религиите |
Внеси реплика | страница <1 567 |
Автор | |
Marko sk
Сениор Регистриран: 08.Ноември.2008 Статус: Офлајн Поени: 887 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Vo obid da se razgleda znachenjeto na ona shto go narekuvame religiozen zhivot ( razbran vo sushtinska smisla i kauzalnost ), vkljuchuvajkji gi i religiskite idei, relig. iskustvo, opshtestvenata funkcijata na religjata a osobeno nejzinata dispozicionalnata postavenost, neminovno se postavuva sl. prashanje: Kolku e uverliv 'faktot' deka relig. idei se pojavuvaat vo umot kako rezultat na iskustvata koi vo sebe gi nosat nivnite samoopravduvachki uveruvanja ?
Ili pak, relig. idei se konsekvenci na chovekovata imaginacija provocirana od nesigurnosta na chovekoviot zhivot ? Ova se prashanjata i dilemite koi na sublimiran nachin bea najaveni vo mojot prethoden post, a osobeno okolu problematikata ( mislam kako soodvetna pojava a nikako kako problem ) za potekloto na religioznata svest a so toa i na samoto relig. odnesuvanje ? PS. ova zvuchi akademski, ama toa e ? PPS:Samo da zagatnam, ako pojdeme od padot na Adam i progonot od gradinata, mozhe li toa da se razbere kako istoriski nastan ili pak kako metafizichko odvojuvanje na chovekot od Boga ? ( ova vo duhot na prethodno spomantoto - za genezata na religiskite idei – dali se product na religisko iskustvo ili pak na neshto drugo ?). Ako e vistina deka toa e istoriski nastan, ispagja deka voljata Bozhja e presudna i Toj e Toj shto pravi novi zaveti , izbira povlasteni narodi, kade e togash slobodata na chovekovata volja, ispagja deka taa e determinirana i t.n……indikativen e primerot koga Bog zazhalil shto voopshto ja sozdal svojata vrvna kreacija : БИТИЕ - ПРВА КНИГА МОЈСЕЕВА Глава 6 6 Господ воздивна и се натажи во Своето срце дека го создаде човекот на земјата. 7 Господ рече: „Ќе ги истребам луѓето што ги создадов од лицето на земјата - од човекот до ѕверот, ползачите и птиците во воздухот - зашто се покајав што ги создадов.” ok, ovoj komentar kako i drugite aspekti iziskuvaat poshiroka elaboracija, zatoa shto sublimiran kritichno - analitichki komentar nemionovno kje dovede do pogreshno tolkuvanje od strana na vernicivce i kje bidam obvinet za hula na Boga :). Taka da ostavam vo ponatamoshnata diskusija ( dokolku se razvie) da se prokomentiraat raznite aspekti na relig. poshiroko i poanalitichno ? Изменето од Marko sk - 25.Април.2009 во 20:48 |
|
Marko sk
Сениор Регистриран: 08.Ноември.2008 Статус: Офлајн Поени: 887 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Kvotiraniov citat go zemem samo kako light motive za otvaranje na temava, i kako prvichen voved vo diskusijata:
Site, bukvalno site religii, po prashanjeto za zhivotot i smrta imaat vo sebe edna dlaboka egzistencijalna zasnovanost, od prichina shto religiskite prashanja ne se nishto drugo tuku EKSPESII na chovekoviot odgovor za prirodata na sosptvenata egzisetencija ( kako telesna taka i duhovna). Ova e taka indikativen zakljuchok shto voopshto ne e teshko da se razivijat ponatamoshnite tezi....Konceptite bazirani na nadezh i vera, pa od niv da se ochekuvaat logichki konsekvenci....no ova kje go ostavam za kraj na postov :) E sega, filosovskoto ( razumno – logichko - principielno) isleduvanje ne treba da se razbere kako minimiziranje ili pak ‘krshenje’ na verata, nitu pak da gi objasnuva relig. koncepti od aspect na vistinitosta na nivnite isklazi, a istoto vazhi i za teologijata – koja pokraj toa shte e nauka za Boga taa e i omegjana kako vera koja bara razum, koja isto taka, i taa ne treba da se pomesha so filosofijata na religiite. Znachi stignavme do Filosofijata na Religiite ( pred nekoj mesec pishuvav za filosofijata na istorijata, izgleda cello vreme ja vrtam vodata kon filosofija- nauka koja ja bara smislata) Filos. na religiite e razlichna od teologijata , zatoa shto taa ( FR) traga po kritichkoto razbiranje na shirokiot opseg na relig. fenomen so respect prema nejzinata funkcija vo chovekoviot zhivot i sprema nejzinata mozhna vrednost na vistinitost. Prashnjeto ne e dali treba da se vkljuchime so kritichka razmisla vo vrska so religiskite idei, veruvanja, i sl., tuku pred se vo determiniranjeto na nachinot kako toa treba da go napravime. Ako pojdeme od faktot deka mislata ( konceptite) vrz koja dominira nadezhta ( so sporeden interes kon vistinitosta), taa verojatno go naogja ona po shto traga. No kolku e validno seto toa dokolku se postavi veto( vo bilo koja forma) na kritichkoto isleduvanje na religijata - vo ime na religijata, zatoa shto takviot pristap ( veto) ne e nishto drugo osven elementarno NEGIRANJE NA RACIONALNATA STRANA NA CHOVEKOVATA PRIRODA. Изменето од Marko sk - 25.Април.2009 во 20:32 |
|
Внеси реплика | страница <1 567 |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |