![]() |
|
Поуки од Светите Отци |
Внеси реплика ![]() |
страница <1 56789 32> |
Автор | |||
makarios ![]() Сениор ![]() Регистриран: 20.Октомври.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 1282 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Старец Софрониј
Во покајната молитва за своите гревови ние се учиме да ја доживуваме трагедијата на целото човештво низ самите себе. Ако сето мое суштество така боледува заради моите секаквородни падови на секој чекор – ако позади сите мои падови се крие првобитниот пад на нашиот Прататко, кој го оттргна целото човештво од Бога и Отецот наш, тогаш нормално е во моите лични страдања да ги препознавам и постоечките страдања на сите луѓе. Но, може и спротивно: во мојата радост – да ја видам радоста на целиот свет. Така христијанинот се учи да сострадува со сите страдалници, и да се радува со сите кои се радуваат. |
|||
![]() |
|||
Опитен ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 20.Септември.2008 Статус: Офлајн Поени: 699 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Свети Сава
Според тоа браќа и деца ве молам полагајќи ја сета надеж во Бога пред се да се држиме за неговата права вера. Зашто како што рече апостолот: Никој не може да постави друг темел, освен оној кој го постави Светиот Дух преку светите апостоли и Богоносните отци, а тоа е правата вера која е на седумте вселенски собори потврдена и проповедана. Затоа на овој темел на светата вера треба да ѕидаме со злато и сребро и други благородни камења т.е добрите дела. Зашто не ни користи исправноста на животот без правата и просветлена вера во Бога, ниту пак правото исповедање (вера) без добрите дела можат да не изведат пред Господа туку треба да ги имаме двете, за човекот Божији да биде соврешен, а не заради недостатокот на (едниот, Адам) биде хром нашиот живот. Како што рече апостолот, дека само онаа верата спасува која делува преку љубовта. |
|||
Господи Исусе Христе помилуј не
|
|||
![]() |
|||
Orthodul ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 30.Август.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 162 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Пасхално слово на свети Јован Златоуст
Кој е побожен и богољубив, нека се насладува со оваа чудесна и светла слава. Кој е благоразумен слуга, радувајќи се, нека влезе во радоста на својот Господ. Кој се намачил постејќи, сега нека ја прими својата плата. Кој работел од првиот час, денес нека го прими праведниот долг. Кој дошол по третиот час, нека празнува со благодарност. Кој стигнал по шестиот час, ни најмалку нека не се сомнева, зашто со ништо нема да биде оштетен. Кој го пропуштил и деветиот час, нека пристапи не колебајќи се. Кој стигнал дури во единаесеттиот час, нека не се плаши поради доцнењето: зашто овој прекрасен Господар го прима последниот како и првиот, го одмара оној кој дошол во единаесеттиот час исто како и оној кој работел од првиот час. И последниот го милува и првиот го вселува; и на оној му дава и на овој му дарува; и делата ги прима и намерата ја целива; и трудот го цени и приносот го фали. Затоа, влезете сите верни во радоста на својот Господ; и првите и другите плата примете; богати и сиромаси, еден со друг ликувајте; кои се воздржувавте, кои сте биле мрзливи, почитувајте го денот; вие кои постевте и кои не постевте, веселете се денес! Трпезата е преполна, сите насладувајте се богато! Телето е угоено, никој нека не излезе гладен, сите насладете се со гозбата на верата, уживајте во богатството на добрината! Никој нека не ја оплакува сиромаштијата, зашто се јави општо царство. Никој нека не тагува заради гревовите, зашто прошка заблеска од гробот. Никој нека не се бои од смртта, зашто смртта на Спасителот нè ослободи, ја изгасна Оној Кого таа Го држеше, го заплени адот Оној Кој слезе во него, се огорчи адот вкусувајќи го Телото Негово. И, предвидувајќи го тоа, Исаија воскликна: АДОТ СЕ ОГОРЧИ, кога долу Те сретна, АДОТ СЕ ОГОРЧИ, зашто опустоши, АДОТ СЕ ОГОРЧИ, зашто беше исмеан, АДОТ СЕ ОГОРЧИ, зашто беше умртвен, АДОТ СЕ ОГОРЧИ, зашто беше срушен, АДОТ СЕ ОГОРЧИ, зашто беше окован; го прими телото Христово, а Го најде Бог, прими земја, а сретна небо, го прими она што го гледаше, а падна во она што не го гледаше. Каде ти е, смрт, бодилото? Каде ти е, аде, победата? ВОСКРЕСНА ХРИСТОС и ти се струполи. ВОСКРЕСНА ХРИСТОС и паднаа демоните. ВОСКРЕСНА ХРИСТОС и се радуваат ангелите. ВОСКРЕСНА ХРИСТОС и ниту еден мртов во гробот. Зашто, Христос, воскреснувајќи од мртвите, стана првина меѓу умрените. Нему слава и чест низ сите векови. Амин |
|||
![]() |
|||
Pravoslaven ![]() Сениор ![]() Регистриран: 09.Февруари.2008 Статус: Офлајн Поени: 705 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Бравос. На место! |
|||
Православен значи правилно да ја славиш верата. А критериумот за правилност е Божјиот Збор - Светото Писмо !
|
|||
![]() |
|||
makarios ![]() Сениор ![]() Регистриран: 20.Октомври.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 1282 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Свети Игнатиј Брајнчанинов, за прелеста
Прелеста е повреда на човечката природа со лага. Прелеста е состојба својствена за сите луѓе, без исклучок, предизвикана од падот на нашите прародители. Сите ние сме во прелест. Знаењето за тоа е најдобра заштита од прелеста. Најголема прелест е човек да се смета себеси за слободен од прелест. Сите ние сме измамени, сите ние сме заведени, сите се наоѓаме во лажна состојба и имаме потреба да се ослободиме преку Вистината. Вистината е нашиот Господ Исус Христос. (Јован 8, 32 и 14, 6).Да ја усвоиме таа Вистина со вера во неа, да крикнеме со молитва кон таа Вистина и таа ќе нè извлече од пропаста на самоизмамата и соблазната демонска. |
|||
![]() |
|||
Pravoslaven ![]() Сениор ![]() Регистриран: 09.Февруари.2008 Статус: Офлајн Поени: 705 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Не реков дека не го бива затоа што е долго. Има врвни дела што се долги, ама читателот на крајот посакува уште да траат. Проблемот е со оние другите, кога во секоја следна реченица на писателот се чувствува агонијата од недостаток на логика и јаснотија, па секоја следна мисла е позаптлеткана во нелогичности и филозофии, за небаре читателот некаде да се изгуби, па да помисли дека во долгоречитоста имало и мудрост. |
|||
Православен значи правилно да ја славиш верата. А критериумот за правилност е Божјиот Збор - Светото Писмо !
|
|||
![]() |
|||
ahmar1 ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 29.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 712 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Евангелосе ај прочитај го ова уште еднаш па ќе сфатиш:
Црквата востановила кои документи навистина се апостолски, а кои не се. Додека ти НЕправославен очигледно те мрзело да читаш штом кенкаш дека многу било долго(мада се трудев да бидам најкраток што можам). Но ок, како сакаш,со сила убавина не бива. |
|||
Илја дин,Илја бил ел Месија+++
нема друга вера освен правоверната,Христос е Месијата+++ |
|||
![]() |
|||
Pravoslaven ![]() Сениор ![]() Регистриран: 09.Февруари.2008 Статус: Офлајн Поени: 705 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Долго и широко, резултатот, повторно харикири.
Ахмар, оние кои ги нарекуваш „отци“ самите сфатиле дека Библијата е над „отците“. Ти ако сакаш да ги слушаш „отците“, прво за тоа послушај ги. Доволно ти е тоа, за да почнеш на правиот православен пат. |
|||
Православен значи правилно да ја славиш верата. А критериумот за правилност е Божјиот Збор - Светото Писмо !
|
|||
![]() |
|||
EvAngelos ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Doulos Evangelos Регистриран: 28.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 9913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Сакаш да кажеш дека книгите на ткн. "предание" не влегле во Новозаветниот канон заради нивната неавтентичност?
|
|||
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
|
|||
![]() |
|||
ahmar1 ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 29.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 712 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Главната поента зашто некои книги влегле а некои не влегле во новозаветниот канонот е заради нивната (не)автентичност.
Еве ќе го цитирам Отецот Џејмс Берштајн "Четирите Евангелија се напишани од триесет до шеесет години по Христовата смрт и воскресение. Во меѓувреме, Црквата се потпирала на усното предание - сведочење на очевидците, како и на расфрлени предевангелски документи (какви што се наведуваат во 1. Тим. 3, 16 и 2. Тим. 2, 11-13) и пишани преданија. Повеќето цркви го имаа само оној дел од она што ќе стане Нов Завет. Кога сведоците на Христовиот живот и учење почнале да умираат, апостолите, водени од Светиот Дух, пишувале за да ги сочуваат и зацврстат расфрлените пишани и усни преданија. Бидејќи апостолите очекувале дека Христос наскоро ќе се врати, изгледа немале на ум дека овие евангелски извештаи и апостолски писма, своевремено ќе бидат собрани во нова Библија. Во текот на првите четири века по Христа имало суштинско несогласување околу тоа, која книга треба да се вклучи во канонот на Писмото. Првата личност за која е забележано дека сакала да го востанови новозаветниот канон бил еретикот од вториот век Маркион. Тој сакал Црквата да го исфрли своето еврејско наследство и затоа сосема го отфрлил Стариот Завет. Маркионовиот канон вклучил само едно евангелие, кое тој самиот го издал и десет Павлови посланија....Многу научници сметаат дека раната црква решила да создаде свој јасно одреден канон делумно заради реакцијата на искривениот Маркионов канон. Разрушувањето на Ерусалим, 70 години по Христа, исчезнувањето на еврејската христијанска заедница во тој град, и заканата дека ќе се изгуби континуитетот на усното предание можеби, исто така, придонеле за неодложната потреба Црквата да го стандардизира списокот на книгите на кои христијаните можат да се повикуваат..... Во текот на еволуцијата на канонот, како што веќе спомнавме, на повеќето цркви им бил достапен само мал број апостолски документи, а можеби некои од нив немале ниту еден. Книгите на Библијата со напор рачно се препишувале, што барало многу време и труд. Исто така, бидејќи повеќето биле неписмени, можеле да ги читаат само оние малкумина привилегирани. Запознаеноста на повеќето христијани со Писмото се сведувала само на она што се читало во црквите - Законот, Пророците, Псалмите, некои од апостолските сеќавања. Прогонствата на христијаните од Римската империја и постоењето на многу документи со неапостолско потекло дополнително ја комплицирале започнатата работа. Тоа беше моето трето изненадување. На некој начин јас наивно си замислував дека секоја куќа и секоја парохија ги имале во целост Стариот и Новиот Завет уште од појавувањето на Црквата! Мене ми беше тешко да замислам дека Црквата опстојувала и напредувала без комплетниот Нов Завет. Можеби тоа беше мојот вистински клуч за одгатнување на фактот дека севкупниот живот на Црквата е многу поширок отколку само напишаните зборови. На почетокот на христијанството дури постоел и спор околу тоа, кои четири евангелија треба да се употребуваат. Повеќето малоазиски христијани повеќе го користеле Евангелието според Јован отколку евангелијата на Матеј, Марко и Лука. Потпирајќи се на описот на Страдањето што се наоѓа во Евангелието според Јован, повеќето малоазиски христијани Велигден го славеле поинаку од оние во Рим. Римските христијани имале извесен отпор кон Евангелието според Јован и наместо него ги користеле другите евангелија. Западната Црква извесно време се двоумела да се служи со Евангелието според Јован, затоа што гностичките еретици го користеле заедно со своите „тајни“ евангелија.. Со текот на времето, Црквата востановила кои документи навистина се апостолски, а кои не се. Таа борба била долга и траела неколку векови. Во текот на утврдувањето, Црквата неколку пати се состанувала на Собори. Овие црковни Собори се соочувале со многу прашања, меѓу кои било и прашањето за канонот на Писмото. Важно е да се воочи дека причината за Соборите била утврдување и потврдување на она што во Црквата како целина веќе конечно било прифатено. Црквата канонот го утврдила востановувајќи што е очевидна вистина и пракса на црквите Божји. Соборите настојувале да го објават она што е соборно умување на Црквата, и да го одразат единството на верата, праксата и преданијата, кои веќе постојат во помесните цркви. Соборите нам ни даваат специјални записи преку кои Црквата јасно и едногласно ни соопштува што прави Писмото. Меѓу многуте собори што се одржале во текот на првите четири века, два се особено значајни во овој контекст: 1. Лаодикискиот Собор е одржан во Мала Азија околу 363 година. Тој е првиот Собор кој јасно ги наброил книгите на сегашниот Стар и Нов Завет, исклучувајќи го Јовановото откровение. Лаодикискиот Собор востановил дека само наброените книги треба, и можат да се читаат во храмот. Неговите одлуки широко се прифатени на Исток. 2. Третиот Картагински Собор се одржал во Северна Африка околу 397 година. Овој Собор, на кој бил и блажениот Августин, дал целосен список на канонски книги и на Стариот и на Новиот Завет. Дваесет и седумте книги на сегашниот Нов Завет се прифатени како канонски. Соборот исто така усвоил дека овие книги треба да се читаат во црквите како Божествено Писмо, а другите да се исклучуваат. Соборот широко е прифатен на Запад." Изменето од ahmar1 - 14.Април.2009 во 15:21 |
|||
Илја дин,Илја бил ел Месија+++
нема друга вера освен правоверната,Христос е Месијата+++ |
|||
![]() |
|||
EvAngelos ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Doulos Evangelos Регистриран: 28.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 9913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Да, навистина и мене ме интересира, зошто? Зошто и другите книги од ткн. "предание" не влегле меѓу кориците на Библијата? Зошто и самите ткн. "отци" не ги сметале за исти?
Но, залудно прашуваш Pravoslaven, не очекувај дека ќе дадат сериозен одговор, освен можеби некој виц со мали Џокица
![]() |
|||
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
|
|||
![]() |
|||
ahmar1 ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 29.Октомври.2008 Статус: Офлајн Поени: 712 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Благодарам за комплиментот НЕправославен за мојата (не)писменост и (не)ученост. Признавам, многу брзо куцам на моменти и можеби некоја печатна грешка ми се провлекла.Прости
Мислам дека бев јасен со претходниот пост но еве ај уште еднаш да ти објаснам..Тоа е така заради луѓе на пример како тебе(или кој било друг НЕправославен) кој кога би ја читале таа пророчка книга би си ја сфатил од стилот "како је мали џокица замишљао апокалипсис".
А ова ти од лично искуство го кажуваш? |
|||
Илја дин,Илја бил ел Месија+++
нема друга вера освен правоверната,Христос е Месијата+++ |
|||
![]() |
|||
Pravoslavna hristijanka ![]() Нов член ![]() Регистриран: 13.Април.2009 Статус: Офлајн Поени: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Tvoeto mislenje e daleku od vistinata i nema znachenje podaleku od tvojot um. A koga bi mozhel da sogledash bilo kakvo idolopoklonstvo, sigurno bi go videl prvo svoeto. Ako imash realni argumenti, duskutiraj, no ako nemash, ne se pletkaj so svoite neosnovani izjavi i svakjanja, bidejki ne dokazhuvash nishto, samo ja rasipuvash diskusijata.
Изменето од Pravoslavna hristijanka - 14.Април.2009 во 09:40 |
|||
![]() |
|||
Pravoslaven ![]() Сениор ![]() Регистриран: 09.Февруари.2008 Статус: Офлајн Поени: 705 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Е ова се вика светоотечко идолопоклонство. Замени го „Јован Златоуст“ со „Писмо“ и ќе бидеш поблизу до вистината. |
|||
Православен значи правилно да ја славиш верата. А критериумот за правилност е Божјиот Збор - Светото Писмо !
|
|||
![]() |
Внеси реплика ![]() |
страница <1 56789 32> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања ![]() Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |