IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > АРХИВА > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - МПЦ и спорот со СПЦ
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

МПЦ и спорот со СПЦ

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 45678 20>
Автор
Порака Обратен редослед
Asya Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 14.Јуни.2008
Статус: Офлајн
Поени: 902
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Asya Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 05.Февруари.2009 во 08:40
Kratok pregled na Istorija na Pravoslavnata Crkva:

http://www.orthodoxinfo.com/general/history.aspx

Изменето од Asya - 05.Февруари.2009 во 08:42
Кон врв
Asya Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 14.Јуни.2008
Статус: Офлајн
Поени: 902
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Asya Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 05.Февруари.2009 во 05:38
Originally posted by macedon_alex macedon_alex напиша:

Originally posted by Asya Asya напиша:


Вие го почитувате Јован како српски епископ. Но тој пред македонскиот суд одговараше за кривични дела. Тоа се две вистини за делата на Јован. Зошто мислите дека вие сте во право? - Ќе одговорам едноставно. СПЦ му понуди на Стефан (поглаварот на МПЦ, Г.Г. Стефан, н.з) автокефалност на неговата црква. Главниот проблем беше за името „македонска“ црква бидејќи за тоа име вие имате спор со Грција. Поради тоа понудивме црквата да се вика охридска архиепископија, но тоа беше одбиено. Ние би се судриле со целиот православен свет ако би ја признале под името Македонска православна црква. Тоа го сфаќаме како мешање во туѓа куќа. Тоа нема да го правиме - вели игуменот на „Прохор Пчињски“.


Значи Асја кој е главен проблем. Името или мене така ми се чини?


Glaven problem za tebe, e tvojata tvrdoglavost!

Kratok pregled na istorijata na Makedonija vo II Svetska vojna, od arhivite na drzhavata:

http://www.soros.org.mk/archive/G07/mar0701.htm

http://www.soros.org.mk/archive/G07/mar07.htm

Изменето од Asya - 05.Февруари.2009 во 07:58
Кон врв
Asya Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 14.Јуни.2008
Статус: Офлајн
Поени: 902
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Asya Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 05.Февруари.2009 во 05:21
Originally posted by macedon_alex macedon_alex напиша:

Originally posted by Asya Asya напиша:



Kakov "Solun" vo 1945g.? Vo toa vreme Solun i pripagjal na Grcija, koja bila oslobodena od fashistichka Germanija vo Oktomvri 1944g. Makedonskata vojska bila vo sostav na Narodno - osloboditelnata Armija na Jugoslavija. I shto bi barala vo "slobodna" Grcija, dodeka Jugoslavija seushte bila okupirana? Ti si napravil turli-tava od istorijata, meshajki ja I Svetska vojna (formiranje na Solunski front), II Svetska vojna i Gragjanskata vojna vo Grcija. Vo II Svetska vojna (1941-1944g.) Vardarska i Egejska Makedonija bile pod Bugarska okupacija. Bugarija vlegla vo sojuz so fashistichka Germanija, i ja okupirala Vardarska Makedonija, koja pripagjala na Jugoslavija, i Egejska Makedonija - pripadnost na grchkata drzhava. Bugarija se povlekla vo 1944g., koga Sovetskiot Sojuz i objavil vojna. Vo toa vreme, crkvata na teritorija na Makedonija bila pod kanonska jurisdikcija na SPC, koja shto bila progoneta od Bugarskata fashistichka Armija. Po povlekuvanjeto na Bugarskata armija, Vardarska Makedonija e vratena na Jugoslavija, a jurisdikcijata na SPC, na teritorija na Makedonija, kako shto bilo pred bugarskata okupacija. A taa - avtonomna MPC vo 1958g. e formirana od SPC, pod dejstvo na KPJ i KPM, i direktno vlijanie na Tito. E, bash "dobro stoish" so istorijata na narodite i drzhavite!



Леле не знаев дека толкаво е твоето незнаење.
Не си слушнала дека Македонците со сила се праќани на Сремски фронт, а тие барале да одат на Солун и да ја ослободат Егејска Македонија? Е за тоа се тие настани на Кале и во Штип, односно бунтови и барања. Ако не си прочитала прочитај си, па дојди да дискутираш за тоа што се случувало во Македонија 1945 година. А македонските борци сакале да ја ослободат Егејска Македонија, односно да ја припојат кон НР Македонијa- ете тоа би барала во слободна Грција.
Бугарија не ја окупирала сета Егејска Македонија, ниту сета Вардарска Македонија. Егејска Македонија ја контролирале Германија, Италија и Бугарија. Вардарска Македонија ја поделиле Италија и Бугарија ( Бугарија делот го добила од Германија ).
Инаку свештениците од СПЦ избегале уште пред да дојде бугарската војска, заедно со војската на Кралството Југославија. По повлекувањето на бугарската војска, Вардарска Македонија не е вратена на Југославија одма, туку дел од германската војска останува тука, а истотака и дел од албанските балисти. По повлекувањето на истата Македонија е ослободена.
Асја, после ова што го прочитав од тебе навистина се сомневам дека знаеш историја. Па што го мешаш тука солунскиот фронт не ми е јасно?! Од се ова произлегува дека не јас, ама ти премногу "добро стоиш" со историја на држави и народи.
И немојте со тие приказни КПМ и КПЈ. Па и да не биле КПМ и КПЈ, немало македонскиот народ да и даде на СПЦ да се врати и да дејствува во НР Македонија. Или што требало?! Да настанат нови немири?! На народот сеуште му биле свежи раните зададени од Кралството Југославија, а тука улество имала и СПЦ.


Originally posted by Asya Asya напиша:

Zboruvash za "beleg" na drzhavata ili za nejzinata "osnova"? I kakva mozhe da bide taa (ne)pravna drzhava? Dali e mozhna drzhava vo otsustvo na organizirana pravna (zakonska) institucija? Spored tebe, proizleguva deka Romite vo Shutka sega mozhat da si napravat drzhava, bidejki imaat naselenie, teritorija i javna vlast - svoja politichka partija. A Albancite bi mozhele za mig da ostvarat drzhava na teritorija na Zapadna Makedonija. No, koga navistina bi bilo taka, EU i NATO ne bi barale od Makedonija da go menuva Ustavot i da potpishuva "Ramkov dogovor", tuku vednash na Albancite bi im dale drzhava. Kako shto gledash, duri ni svetskite sili ne mozhat da ostvarat drzhava bez pravna (zakonska) osnova. Niz istorijata postoele povekje slichni i razlichni formi i strikturi na drzhava, a carstvoto na car Dushan bilo Imperija (imperijalna drzhava), koga carot e samodrzhec (gospodar, vladetel, sam ja drzhi vlasta nad imperijata), i sekoj zakon izdaden od nego ima pravna sila. Formata i strukturata na sovremenata demokratska drzhava drastichno se razlikuva, t.e. pretsedatelot ima figurativna uloga, a vladeachkiot organizam se sostoi od drzhavno telo, sostaveno od povekje drzhavni organi. Zatoa, e neophoden Ustav, koj ja opredeluva konstitucijata (poredok, sistem) na drzhavata. Ustavot se sostoi od pishani zakoni i pravila, vrz koi e zasnovana drzhavata, i spored koi treba da se rakovodi. Odnosno, nezavisno od vremeto i formata na drzhava, drzhavna institucija ne e mozhna vo otsustvo na praven (zakonski) sistem, t.e. zakonot opredeluva shto posroi, a shto ne.


За белег на државата говорев. А основа на нејзиниот поредок во денешно време е Уставот, меѓутоа не можеш да кажеш дека основа на секоја држава бил Уставот. Немој да ми кажеш дека основа на патримонијалните држави биле Устави?! Или пак на Спартанската држава?!
Политичките партии јавна власт?!
Каде тоа го пишува дека политичките партии се јавна власт?! Знаеш ли што е јавна власт и кои се нејзини белези?! Како може јавната власт да биде партија, претпријатие или нешпто друго?!

Тоа за Уставот во глобала ти е точно , но треба да додадеш дека не само правниот поредок е регулиран со Уставот туку и други прашања како што се основните права и слободи на човекот и граѓанинот, одбрана на државата и слично, но да не бегаме од темата.




Originally posted by Asya Asya напиша:

Drzhavata i nacijata se tesno povrzani, t.e. nacijata e politichka i zavisi od drzhavata, vo chie otsustvo e nevozmozhna. Pasoshot e veliden dokument (dokaz) za drzhavjanstvo/nacija, a etnikumot se projavuva preku majchiniot jazik, tradiciite i kulturata. Realno, pravoto na drzhavjanstvo, kako i sekoe drugo pravo, dovagja vo paket so dolzhnosti, a prva i osnovna dolzhnost, e lojalnosta kon drzhavata/nacijata. Ako nekoj Albanec ima makedonsko drzhavjanstvo, znachi deka e "Makedonec" po nacija, a za albanskiot etnikum, dokaz mozhe da mu bide i kecheto shto go nosi na glava. Za zhal, lugjeto ne go svakjaat toa, i mislat deka mozhat da imaat prava bez dolzhnosti, zatoa pravat nered vo drzhavite i svetot. Denes, kako nikogash porano, se manipulira so chovechki, etnichki, nacionalni i drugi prava. Ete, toa se vika demokratija, koja shto realno ne postoi, no pretstavuva preduslov za anarhija. Vsushnost, taka golemite sili si igraat so malite drzhavi, osobeno sega, vo precesot na globalizacija.


Државата и нацијата се поврзани , но не секоја држава е составена од една нација. Има држави составени од повеќе нации, како што е Швајцарија, меѓутоа тие нации се дел од швајцарскиот народ. Исто како што не можеш да тврдиш дека имало византиска нација, или отоманска нација. Не мешај нација и народ. Иако поимите се тесно поврзани не се идентични. На пример во Римското Царство не велеле римска нација, туку римски народ (Populus Romanus). На парите им пишувало SPQR ( Senatus Populus que Romanorum ), што значи Сенатот и Римскиот Народ. Не постоела римска нација. Или пак отоманска нација. Ако некој Албанец има македонско државјанство е дел од македонскиот народ, но не и нација. Прашај дали Албанците се чувствуваат како Македонци. А тоа што си го напишала за декократијата немам намера да го коментирам не е форумов за политика.



Ako sam slushash prikazni na VMRO od "rekla -kazhala", za navodno prisilno prakjanje na Makedoncite na Sremski front, i igrash "rasipan telefon", ne mora i jas da go chinam istoto. A za prislushkuvanje na prikazni, priznavam deka moeto neznaenje e bash "tolkavo"! Tuku, na tolku zborenje, nikako da kazhesh, koj gi prisiluval Makedoncite da odat na Sremski front, i od kogo barale da odat "na Solun"? Od kogo sakale da ja oslobodat Egejska Makedonija? Zarem e mozhno da se prispoi teritorija po zhelba? Makedoncite kje poshle "na Solun", i kje ja prispoele Egejska Makedonija kon NR Makedonija! Od kade li gi vadish ovie nebulozi? Ili, mislish taka, vo "op-cup" se prispojuvaat teritorii? Kako bi mozhel nashiot narod da ja osloboduva Egejska Makedonija vo Januari 1945g., koga seushte sam se naogjal pod fashistichka okupacija? Sekako, bitno e, ne toa shto narodot sakal, ni toa shto mozhelo da bide, a istoriskite dokumenti. Italija i Bugarija bile sojuznici na fashistichka Germanija, a vo odnos na Crkvata, vo dadeniot sluchaj, ne se postavuva prashanje koja fashistichka sila kade vladeela, zatoa shto istoriskite fakti potvrduvaat deka SPC bila izgoneta od Bugarskata armija. A kade se vladeela ili ne vladeela Bugarija, e drugo prashanje, koeshto ne gi menuva postoechkite dokazi, koishto se odnesuvaat na crkvata. Nezavisno od tvoite zhelbi, KPJ i KPM se kluchni faktori vo formiranjeto na makedonskata drzhava i crkva.

So koja cel se obiduvash da me proshetash duri do Sparta, koga ovde stanuva zbor za "makedonska drzhava". Jas velam deka takva ne postoela od raspadot na Aleksandrovata drzhava, do ASNOM, a ti tvrdish sprotivno, i sam se fakjash vo zamka na svoite zborovi, bidejki nema dokazi. Ako imashe, kje gi prilozheshe vednash, a nemashe da raskazhuvash besmislici za (ne)pravni drzhavi.

Vo vremeto na Rimskoto carstvo i Otomanskata imperija ne postoel poim za nacija vo deneshna smisla, a ti ne prestanuvash da gi meshash poimite, nasproti site objasnenija. Ako Albanec ima makedonsko drzhavjanstvo, toj e Makedonec po nacija, no ne pripagja na makedonskiot narod (etnos). Odnosno, sekoj shto prifakja drzhavjanstvo na nekoja drzhava, dobrovolno se obvrzuva da i sluzhi na istata, t.e. ja prima nejzinata politichka nacija. Ako, pak, se povedeme po chuvstvata na Albancite, kje stigneme do Golema Albanija!



Изменето од Asya - 05.Февруари.2009 во 07:58
Кон врв
Pravoslaven Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 09.Февруари.2008
Статус: Офлајн
Поени: 705
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Pravoslaven Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 05.Февруари.2009 во 00:43
Originally posted by macedon_alex macedon_alex напиша:


Значи Асја кој е главен проблем. Името или мене така ми се чини?

 
Не, туку расколот на МПЦ.
 
Originally posted by Asya Asya напиша:

Raskolot e glaven problem na MPC


Изменето од Pravoslaven - 05.Февруари.2009 во 00:44
Православен значи правилно да ја славиш верата. А критериумот за правилност е Божјиот Збор - Светото Писмо !
Кон врв
makarios Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 20.Октомври.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 1282
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај makarios Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 04.Февруари.2009 во 22:48
Originally posted by macedon_alex macedon_alex напиша:

Originally posted by Asya Asya напиша:


Вие го почитувате Јован како српски епископ. Но тој пред македонскиот суд одговараше за кривични дела. Тоа се две вистини за делата на Јован. Зошто мислите дека вие сте во право? - Ќе одговорам едноставно. СПЦ му понуди на Стефан (поглаварот на МПЦ, Г.Г. Стефан, н.з) автокефалност на неговата црква. Главниот проблем беше за името „македонска“ црква бидејќи за тоа име вие имате спор со Грција. Поради тоа понудивме црквата да се вика охридска архиепископија, но тоа беше одбиено. Ние би се судриле со целиот православен свет ако би ја признале под името Македонска православна црква. Тоа го сфаќаме како мешање во туѓа куќа. Тоа нема да го правиме - вели игуменот на „Прохор Пчињски“.


Значи Асја кој е главен проблем. Името или мене така ми се чини?

Во зависност од потребите, некогаш е името (световен проблем), некогаш било црковен проблем. Кој ќе ги знае.



Изменето од makarios - 05.Февруари.2009 во 00:28
Кон врв
makarios Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 20.Октомври.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 1282
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај makarios Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 04.Февруари.2009 во 22:48
Originally posted by Asya Asya напиша:

Makedonskite pogranichari ne gi pushtaat sveshtenicite na SPC da preminat granica, i gi soblekuvaat pred da vlezat vo Makedonija, a MPC ne im dozvoluva da vlezat vo nejzinite hramovi, dodeka ja goni POA. No, samata od SPC bara da go pretvori manastirot Prohor Pchinski vo makedonski drzhavno-politichki shtab, shto e krajno bezobrazie!


А самата велиш:

Originally posted by Asya Asya напиша:


Ili, tebe ti e polesno da ja vadish raskata od tugjoto oko, otkolku da ja vidish gredata vo svoeto oko?


Originally posted by Asya Asya напиша:


Zatoa, ti, koj sakash da vadish raska od tugjoto oko, dodeka ne si vo sostojba da ja vidish gredata vo svoeto oko


И секогаш кога „вие“ велиме дека патот по кој ние чекориме за да се задобиеме со афтокефалност, го поминале и други помесни Цркви, „ти“ велиш дека со тоа љубомориме, и дека не може да се споредуваме со другите. И уште велиш, дека ги осудуваме Србите, Грците, Бугарите, а сме го оправдувале расколот.

Сега, не ли го правиш и „ти“ истото? Ја осудуваш МПЦ за своите постапки, за да ја оправдаш СПЦ!?

Јас пак велам, овие два случаи се засебни, и не може да се споредуваат, а тоа што го прави СПЦ е нељубовно и непристојно.

Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 04.Февруари.2009 во 22:38
Originally posted by Asya Asya напиша:


Вие го почитувате Јован како српски епископ. Но тој пред македонскиот суд одговараше за кривични дела. Тоа се две вистини за делата на Јован. Зошто мислите дека вие сте во право? - Ќе одговорам едноставно. СПЦ му понуди на Стефан (поглаварот на МПЦ, Г.Г. Стефан, н.з) автокефалност на неговата црква. Главниот проблем беше за името „македонска“ црква бидејќи за тоа име вие имате спор со Грција. Поради тоа понудивме црквата да се вика охридска архиепископија, но тоа беше одбиено. Ние би се судриле со целиот православен свет ако би ја признале под името Македонска православна црква. Тоа го сфаќаме како мешање во туѓа куќа. Тоа нема да го правиме - вели игуменот на „Прохор Пчињски“.


Значи Асја кој е главен проблем. Името или мене така ми се чини?

Изменето од macedon_alex - 04.Февруари.2009 во 22:38
Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 04.Февруари.2009 во 22:34
Originally posted by Asya Asya напиша:

Pred se, treba da se pravi razlika pomegju crkovna i drzhavna politika. Igumenot Efrem govori pravilno, bidejki Crkvata nema pravo da se mesha vo drzhavnata politika. Znachi, ako imame teritorija na drzhava, chie ime e osporeno od druga drzhava, t.e. postoi nereshen megjudrzhaven spor, togash kje bide osporeno i imeto na crkovnata jurisdikcija, koja shto go nosi istoto ime. Koga SPC bi ja priznala MPC, kako takva, toa bi znachelo priznavanje na makedonskata nacija i meshanje vo drzhavnite odnosi pomegju Makedonija i Grcija, t.e. meshanje vo megjudrzhavna politika.


Сега самата си противречиш. Игуменот Ефрем се што зборува му е за политика ( дури и новинарите ќе му го кажат тоа ). Ако СПЦ би ја признала МПЦ, тоа не значи дека би ја признала македонската нација, бидејќи ти цело време говориш дека треба да се одвојат државата и нејзината политика и Црквата, која спред тебе и не треба да биде дел од борбата за докажување на идентитетот. Значи СПЦ може да води политкика, а кога тоа МПЦ ќе го прави тогаш е етнофилетизам и ние сме расколници и што упте не.

Originally posted by Asya Asya напиша:

Raskolot e glaven problem na MPC, bidejki nejziniot stav e beskompromisen, i ostanuva vo shizmatichka sostojba po sekoja cena. Odnosno, za da izleze od raskolnichka sostojba, MPC bara da se zadovolat nejzinite nacionalni zhelbi, a toa ne samo shto ne e razumno, tuku pretstavuva eres (etnofiletizam), bidejki nejzinata politika e nacionalna, a ne crkovna, - vo polza na Crkvata.


А СПЦ нема етнофилетистичка политика? Во многу книги Македонија е наречена Јужна Србија. Од тоа поголем етнофилетизам да бараме, не ќе најдеме. Освен можеби во Грција.

Originally posted by Asya Asya напиша:

Pritoa, treba da se ima vo obdzir deka na zasedanieto na ASNOM se udreni temelite na makedonskata socijalistichka (komunistichka) drzhava - SRM, vo sostav na jugoslovenskata federacija. Prohor Pchinski e pravoslaven manastir, a ne komunistichki shtab. Makedonskite pogranichari ne gi pushtaat sveshtenicite na SPC da preminat granica, i gi soblekuvaat pred da vlezat vo Makedonija, a MPC ne im dozvoluva da vlezat vo nejzinite hramovi, dodeka ja goni POA. No, samata od SPC bara da go pretvori manastirot Prohor Pchinski vo makedonski drzhavno-politichki shtab, shto e krajno bezobrazie!


Точно дека не ги пуштаат. Тоа си е така по барање на македонскиот народ уште од НР Македонија, а подоцна тоа правило е тргнато, за повторно да биде обновено во 1967 година. Како МПЦ да им дозволи да влезат во нејзините храмови кога тие за жива не ја сметаат?! Може ли јас да ти влезам дома и да речам дека не те признавам ама да седам таму?! Би било ли во ред? Инаку во манастирот сакале или не сакале се одржало првото заседание на АСНОМ и би било во ред да се каже дека се случило тоа таму, а не да се фрлаат и газат обележјата од радикалот Шешељ и тоа со ДОЗВОЛА НА СПЦ. Затоа не збоурвај за етнофилетизам. Ако гледаш така имаш и една гробница на српската војска во кумановско, па никој не отишол да ги скрши гробовите, или пак никој во црквата Св. Архангел Гаврил во Скопје не ги откорнал кралските грбови или не ги отворил гробовите на српските војници од балканските војници.

Изменето од macedon_alex - 04.Февруари.2009 во 22:35
Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 04.Февруари.2009 во 22:22
Originally posted by Asya Asya напиша:



Kakov "Solun" vo 1945g.? Vo toa vreme Solun i pripagjal na Grcija, koja bila oslobodena od fashistichka Germanija vo Oktomvri 1944g. Makedonskata vojska bila vo sostav na Narodno - osloboditelnata Armija na Jugoslavija. I shto bi barala vo "slobodna" Grcija, dodeka Jugoslavija seushte bila okupirana? Ti si napravil turli-tava od istorijata, meshajki ja I Svetska vojna (formiranje na Solunski front), II Svetska vojna i Gragjanskata vojna vo Grcija. Vo II Svetska vojna (1941-1944g.) Vardarska i Egejska Makedonija bile pod Bugarska okupacija. Bugarija vlegla vo sojuz so fashistichka Germanija, i ja okupirala Vardarska Makedonija, koja pripagjala na Jugoslavija, i Egejska Makedonija - pripadnost na grchkata drzhava. Bugarija se povlekla vo 1944g., koga Sovetskiot Sojuz i objavil vojna. Vo toa vreme, crkvata na teritorija na Makedonija bila pod kanonska jurisdikcija na SPC, koja shto bila progoneta od Bugarskata fashistichka Armija. Po povlekuvanjeto na Bugarskata armija, Vardarska Makedonija e vratena na Jugoslavija, a jurisdikcijata na SPC, na teritorija na Makedonija, kako shto bilo pred bugarskata okupacija. A taa - avtonomna MPC vo 1958g. e formirana od SPC, pod dejstvo na KPJ i KPM, i direktno vlijanie na Tito. E, bash "dobro stoish" so istorijata na narodite i drzhavite!



Леле не знаев дека толкаво е твоето незнаење.
Не си слушнала дека Македонците со сила се праќани на Сремски фронт, а тие барале да одат на Солун и да ја ослободат Егејска Македонија? Е за тоа се тие настани на Кале и во Штип, односно бунтови и барања. Ако не си прочитала прочитај си, па дојди да дискутираш за тоа што се случувало во Македонија 1945 година. А македонските борци сакале да ја ослободат Егејска Македонија, односно да ја припојат кон НР Македонијa- ете тоа би барала во слободна Грција.
Бугарија не ја окупирала сета Егејска Македонија, ниту сета Вардарска Македонија. Егејска Македонија ја контролирале Германија, Италија и Бугарија. Вардарска Македонија ја поделиле Италија и Бугарија ( Бугарија делот го добила од Германија ).
Инаку свештениците од СПЦ избегале уште пред да дојде бугарската војска, заедно со војската на Кралството Југославија. По повлекувањето на бугарската војска, Вардарска Македонија не е вратена на Југославија одма, туку дел од германската војска останува тука, а истотака и дел од албанските балисти. По повлекувањето на истата Македонија е ослободена.
Асја, после ова што го прочитав од тебе навистина се сомневам дека знаеш историја. Па што го мешаш тука солунскиот фронт не ми е јасно?! Од се ова произлегува дека не јас, ама ти премногу "добро стоиш" со историја на држави и народи.
И немојте со тие приказни КПМ и КПЈ. Па и да не биле КПМ и КПЈ, немало македонскиот народ да и даде на СПЦ да се врати и да дејствува во НР Македонија. Или што требало?! Да настанат нови немири?! На народот сеуште му биле свежи раните зададени од Кралството Југославија, а тука улество имала и СПЦ.


Originally posted by Asya Asya напиша:

Zboruvash za "beleg" na drzhavata ili za nejzinata "osnova"? I kakva mozhe da bide taa (ne)pravna drzhava? Dali e mozhna drzhava vo otsustvo na organizirana pravna (zakonska) institucija? Spored tebe, proizleguva deka Romite vo Shutka sega mozhat da si napravat drzhava, bidejki imaat naselenie, teritorija i javna vlast - svoja politichka partija. A Albancite bi mozhele za mig da ostvarat drzhava na teritorija na Zapadna Makedonija. No, koga navistina bi bilo taka, EU i NATO ne bi barale od Makedonija da go menuva Ustavot i da potpishuva "Ramkov dogovor", tuku vednash na Albancite bi im dale drzhava. Kako shto gledash, duri ni svetskite sili ne mozhat da ostvarat drzhava bez pravna (zakonska) osnova. Niz istorijata postoele povekje slichni i razlichni formi i strikturi na drzhava, a carstvoto na car Dushan bilo Imperija (imperijalna drzhava), koga carot e samodrzhec (gospodar, vladetel, sam ja drzhi vlasta nad imperijata), i sekoj zakon izdaden od nego ima pravna sila. Formata i strukturata na sovremenata demokratska drzhava drastichno se razlikuva, t.e. pretsedatelot ima figurativna uloga, a vladeachkiot organizam se sostoi od drzhavno telo, sostaveno od povekje drzhavni organi. Zatoa, e neophoden Ustav, koj ja opredeluva konstitucijata (poredok, sistem) na drzhavata. Ustavot se sostoi od pishani zakoni i pravila, vrz koi e zasnovana drzhavata, i spored koi treba da se rakovodi. Odnosno, nezavisno od vremeto i formata na drzhava, drzhavna institucija ne e mozhna vo otsustvo na praven (zakonski) sistem, t.e. zakonot opredeluva shto posroi, a shto ne.


За белег на државата говорев. А основа на нејзиниот поредок во денешно време е Уставот, меѓутоа не можеш да кажеш дека основа на секоја држава бил Уставот. Немој да ми кажеш дека основа на патримонијалните држави биле Устави?! Или пак на Спартанската држава?!
Политичките партии јавна власт?!
Каде тоа го пишува дека политичките партии се јавна власт?! Знаеш ли што е јавна власт и кои се нејзини белези?! Како може јавната власт да биде партија, претпријатие или нешпто друго?!

Тоа за Уставот во глобала ти е точно , но треба да додадеш дека не само правниот поредок е регулиран со Уставот туку и други прашања како што се основните права и слободи на човекот и граѓанинот, одбрана на државата и слично, но да не бегаме од темата.




Originally posted by Asya Asya напиша:

Drzhavata i nacijata se tesno povrzani, t.e. nacijata e politichka i zavisi od drzhavata, vo chie otsustvo e nevozmozhna. Pasoshot e veliden dokument (dokaz) za drzhavjanstvo/nacija, a etnikumot se projavuva preku majchiniot jazik, tradiciite i kulturata. Realno, pravoto na drzhavjanstvo, kako i sekoe drugo pravo, dovagja vo paket so dolzhnosti, a prva i osnovna dolzhnost, e lojalnosta kon drzhavata/nacijata. Ako nekoj Albanec ima makedonsko drzhavjanstvo, znachi deka e "Makedonec" po nacija, a za albanskiot etnikum, dokaz mozhe da mu bide i kecheto shto go nosi na glava. Za zhal, lugjeto ne go svakjaat toa, i mislat deka mozhat da imaat prava bez dolzhnosti, zatoa pravat nered vo drzhavite i svetot. Denes, kako nikogash porano, se manipulira so chovechki, etnichki, nacionalni i drugi prava. Ete, toa se vika demokratija, koja shto realno ne postoi, no pretstavuva preduslov za anarhija. Vsushnost, taka golemite sili si igraat so malite drzhavi, osobeno sega, vo precesot na globalizacija.


Државата и нацијата се поврзани , но не секоја држава е составена од една нација. Има држави составени од повеќе нации, како што е Швајцарија, меѓутоа тие нации се дел од швајцарскиот народ. Исто како што не можеш да тврдиш дека имало византиска нација, или отоманска нација. Не мешај нација и народ. Иако поимите се тесно поврзани не се идентични. На пример во Римското Царство не велеле римска нација, туку римски народ (Populus Romanus). На парите им пишувало SPQR ( Senatus Populus que Romanorum ), што значи Сенатот и Римскиот Народ. Не постоела римска нација. Или пак отоманска нација. Ако некој Албанец има македонско државјанство е дел од македонскиот народ, но не и нација. Прашај дали Албанците се чувствуваат како Македонци. А тоа што си го напишала за декократијата немам намера да го коментирам не е форумов за политика.
Кон врв
Asya Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 14.Јуни.2008
Статус: Офлајн
Поени: 902
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Asya Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 04.Февруари.2009 во 21:48
Pred se, treba da se pravi razlika pomegju crkovna i drzhavna politika. Igumenot Efrem govori pravilno, bidejki Crkvata nema pravo da se mesha vo drzhavnata politika. Znachi, ako imame teritorija na drzhava, chie ime e osporeno od druga drzhava, t.e. postoi nereshen megjudrzhaven spor, togash kje bide osporeno i imeto na crkovnata jurisdikcija, koja shto go nosi istoto ime. Koga SPC bi ja priznala MPC, kako takva, toa bi znachelo priznavanje na makedonskata nacija i meshanje vo drzhavnite odnosi pomegju Makedonija i Grcija, t.e. meshanje vo megjudrzhavna politika.

Raskolot e glaven problem na MPC, bidejki nejziniot stav e beskompromisen, i ostanuva vo shizmatichka sostojba po sekoja cena. Odnosno, za da izleze od raskolnichka sostojba, MPC bara da se zadovolat nejzinite nacionalni zhelbi, a toa ne samo shto ne e razumno, tuku pretstavuva eres (etnofiletizam), bidejki nejzinata politika e nacionalna, a ne crkovna, - vo polza na Crkvata.

Pritoa, treba da se ima vo obdzir deka na zasedanieto na ASNOM se udreni temelite na makedonskata socijalistichka (komunistichka) drzhava - SRM, vo sostav na jugoslovenskata federacija. Prohor Pchinski e pravoslaven manastir, a ne komunistichki shtab. Makedonskite pogranichari ne gi pushtaat sveshtenicite na SPC da preminat granica, i gi soblekuvaat pred da vlezat vo Makedonija, a MPC ne im dozvoluva da vlezat vo nejzinite hramovi, dodeka ja goni POA. No, samata od SPC bara da go pretvori manastirot Prohor Pchinski vo makedonski drzhavno-politichki shtab, shto e krajno bezobrazie!

Изменето од Asya - 04.Февруари.2009 во 21:57
Кон врв
Asya Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 14.Јуни.2008
Статус: Офлајн
Поени: 902
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Asya Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 04.Февруари.2009 во 21:03
Eve go tekstot od prilozhenata stranica:

Во „Прохор Пчињски“ е заклучен и споменот за АСНОМ

Никола Груевски може да дојде утре во „Прохор Пчињски“. Може да дојдат и Бранко Црвенковски и кој било друг од македонските политичари. Тие се добредојдени како верници. Но не им е местото тука ако сакаат да водат политика. Ваква порака им испраќа игуменот на манастирот, отец Јефрем, на македонските државни власти пред одбележувањето на Илинден, празникот на кој во овој манастир на 2 август 1944 година се удрени темелите на македонската државност.

- Црквата не е ничија сопственост. Отворена е за сите луѓе со добра волја што доаѓаат тука да се помолат. Никаква државна прослава не доаѓа предвид - вели отецот Јефрем. Игуменот е млад. Има едвај триесетина години. Тој ја предводи „младата“ постава на манастирот дојдени по владиката Пахомије. Посетителите на манастирот ги доживуваат како прогресивна сила во редовите на српското свештенство. Монасите велат дека сакаат да зборуваат само за црковни работи, никако за политика. Сепак, по само пет минути разговор станува неизбежен впечатокот дека политиката е длабоко всадена меѓу ѕидовите на манастирските конаци.

- Македонските власти ги враќаат нашите свештеници од границите кон Македонија. Можеме да поминеме само ако ги соблечеме мантиите. И, бараме Јован да го оставите на мир. Тој е црковно лице, епископ признаен од православието. Каков е тој начин на однесување кон нашето свештенство? Кога ќе дојдат луѓето тука, јас не ги прашувам дали повеќе го сакаат Јован или Стефан. Тоа не е моја работа - вели отец Јефрем. Расчинетиот владика Јован одржува служби во манастирот. Последен пат бил пред неколку месеци. Неговото непризнавање од страна на Македонската православна црква (МПЦ) и казната затвор за проневера на пари се најголемите причини зошто македонските политичари не се пожелни во „Прохор Пчињски“. Го потсетуваме отецот дека цело време зборува за политика, иако постојано нагласува дека политиката и црквата се две различни работи.
- Јас не дозволувам политичарите да се мешаат во мојот манастир. Тоа што го кажувам за епископот Јован не е политика. Политика е тоа што во Македонија се обидоа да го направат криминалец. Тој е наш епископ и за нас е поразувачки да биде во затвор. Турците беа пет века на овие простори, но вакво нешто ни тие не правеле. Турците имаа почит кон верата. Македонците имаат некои незгодни постапки. Јас сум од Сараево. Таму муслиманите се љубезни кон православните свештеници. Но еден православен народ како македонскиот така да се однесува кон нас, тоа е неприфатливо - зборува игуменот.

„Прохор Пчињски“ е важен дел од историјата на Македонија. Во него на 2 август пред 64 години е одржано првото заседание на АСНОМ и се удрени темелите на македонската држава. За разлика од постарите генерации, кои доаѓаа тука на екск*рзии, младите ќе гледаат фотографии од овој настан само во учебниците по историја. Нема ништо во собата каде што до пред десетина години се чуваше споменот за АСНОМ. Игуменот не дозволи ниту пристап до конакот каде што била спомен-собата.

- Познато ми е дека ова е историско место за Македонците, но ние не знаеме многу за таа работа. Јас на манастирот гледам повеќе како на духовно место. Никој од нас не знае каде била таа соба, а и онака ништо нема таму - додава отец Јефрем. Српските свештеници со години не дозволуваат македонска државна делегација да положи цвеќе во манастирот. Поради постојаните понижувања и чекање одговор до последен момент, македонската влада годинава одлучи воопшто да не бара пристап. Иако „Прохор Пчињски“ е актуелна тема само за Илинден, во неговите конаци преку цела година има туристи. Чистиот воздух и мирната природа мамат семејства од двете страни на границата. Дозволено им е и да ноќеваат.
- Последен пат бев тука пред 15 години. Тогаш беше друго време. Имаше тензии, се случуваше дури нас Македонците да не н* пуштаат внатре. Сега е поинаку, подобро е. Монасите се многу љубезни и убаво се однесуваат со сите гости - вели жител на Куманово што го затекнавме таму. Во манастирскиот двор одмораше и семејство од Белград. - Од сите манастири што сум ги посетил во Србија, „Прохор Пчињски“ е најубав. Тука доаѓам најмалку по двапати годишно, 30 години по ред - раскажува белграѓанецот Данило Клум. Во манастирот има пет монаси и тројца искушеници. За разлика од поранешниот владика Пахомије, кој не дозволуваше пристап зад капијата, младите монаси годинава широкоградо ги отворија вратите за македонските новинари. Сепак, испраќаат иста порака како Пахомије, спакувана во фин „пречек“ - дека никој од македонската власт нема да стапне таму додека не го признае Јован и не го смени односот кон српското свештенство. Утре во манастирот ќе пристигнат членови на Сојузот на борците од Македонија. Најавени се и Македонци што живеат во Врање и претставници на српската боречка организација. Игуменот Јефрем љубезно ќе ги пречека. Но нема да им дозволи да искажуваат почести освен како верници да запалат свеќи. Впрочем, и да сакаат, некогашните борци немаат каде да оддадат почит. Плочата на која беше испишано значењето на Првото заседание на АСНОМ е тргната од пред манастирот. Единствено што пишува на влезната врата е дека овој „споменик на културата е заштитен врз основа на закон...“.

Манастирот датира од 11 век. Го изградил византискиот цар Диоген, во чест на Прохор Пчињски, кој на Диоген му предвидел дека ќе седне на царскиот престол. Потоа го обновил кралот Милутин, кој изградил дури и повеќе од Диоген. Свој конак направил и кралот Петар. Тој објект и сега се вика кралски конак. Десетина километри подолу, во меморијалниот комплекс „АСНОМ“ во селото Пелинце се прават последните подготовки за достоинствена прослава на Илинден. Државниот протокол го проверуваше теренот пред утрешното обраќање на премиерот Никола Груевски. Комплексот што беше изграден како алтернативна локација за „Прохор Пчињски“ од година на година има се повеќе посетители.

Македонскиот народ да размисли што прави

Македонците треба да се потсоберат малку, порача црковното водство на манастирот. Го прашавме отецот Јефрем што е смислата на пораката кога главниот спор е меѓу државното раководство на Македонија и српската црква, а и сам вели дека народот е добредојден на Илинден. - Сакам да го поздравам македонскиот народ и да му порачам да размисли што прави. Сепак, народот ги избира политичарите. Се вели, каков народ, такви политичари - порачува Јефрем.



Ни мртов преку граница

Додека екипата на „Нова Македонија“ беше во манастирот дојдоа жители на селото Чивчија, кои се пожалија дека македонските граничари не ги пуштиле да пренесат мртовец преку границата, поради што цела поворка одела пеш 2,5 часа среде лето за да го донесе покојниот во манастирот.
- Сандакот го качивме на трактор, а ние одевме пеш по ридиштата - вели Жика Јоциќ, жител на селото.
Жителите на Чивчија тврдат дека со години граничарите им прават проблеми кога сакаат да го преминат граничниот премин. - Исто беше и кога почина еден од моите родители. Ковчегот го носевме со часови преку црн пат, полн со дупки - вели Бранко Деспотовски од истото село.
Граничарите објаснуваат дека Чивчија е токму на границата меѓу Македонија и Србија, кај преминот „Прохор Пчињски“. Се води како село на српска територија. Во него живеат и Македонци иселени од селата Пелинце и Драгоманце и Срби од другата страна на границата.
- Законот не дозволува да ги пуштаме жителите на Србија да излезат преку овој премин. Ако излезат од тука, од каде влегле? Тие се жители на друга држава, треба прво да влезат од Србија во Македонија, па потоа ние да ги пуштиме да поминат од тука. Инаку ќе се смета дека илегално ја поминале границата. Ние не им правиме проблеми, туку тие сакаат да го користат асфалтниот пат откај преминот наместо да одат по лошите патишта на српска територија - велат граничарите.
И вработените на границата со Србија велат дека иако не е хумано да не се пропушти поворка, сепак нивните македонски колеги постапиле во согласност со законите.

Спорот со Грција го попречува признавањето на МПЦ

Вие го почитувате Јован како српски епископ. Но тој пред македонскиот суд одговараше за кривични дела. Тоа се две вистини за делата на Јован. Зошто мислите дека вие сте во право? - Ќе одговорам едноставно. СПЦ му понуди на Стефан (поглаварот на МПЦ, Г.Г. Стефан, н.з) автокефалност на неговата црква. Главниот проблем беше за името „македонска“ црква бидејќи за тоа име вие имате спор со Грција. Поради тоа понудивме црквата да се вика охридска архиепископија, но тоа беше одбиено. Ние би се судриле со целиот православен свет ако би ја признале под името Македонска православна црква. Тоа го сфаќаме како мешање во туѓа куќа. Тоа нема да го правиме - вели игуменот на „Прохор Пчињски“.


Изменето од Asya - 04.Февруари.2009 во 21:22
Кон врв
aladin Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 30.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 2043
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај aladin Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 04.Февруари.2009 во 20:57
Originally posted by macedon_alex macedon_alex напиша:

Originally posted by aladin aladin напиша:


najiskreno prasanje do raznite iskusni pravoslavni vernici i teolozi.......zosto nie vo mpc...nemame vakvi ,,fotki,,....od poslednite desavanki.... kako na sledniot web-http://www.poa-info.org/vesti/2009/02/20090203.htmlmolam odgovor!


Еве одговор од еден верник ( не сум теолог ):
Затоа што ние сме МПЦ, не сме дел од делегациите на СПЦ!


a zosto edna sveta pravoslavna pomesna crkva-mpc ne moze da odi vo oficijalna poseta -samostalno, i da bogosluzi pri vostolicuvanjeto na ruskiot patrijarh..........?????

JAS SE OSEKJAM PONIZEN LICNO KOGA MOJATA CRKVA -PREDSTOITELOT ARHIEPISKOPOT STEFAN GO NEMA ZAEDNO SO SITE ARHIEPISKOPI I PATRIJARSI.......A SITE DRUGI SE TAMU!

SAKAM TOA DA SE SMENI........NE SUM NISTO PODOLU!

srbite ne mrazat!    grcite uste poveke!    ama zosto rusite ne ni go davaat ona mesto koe ni pripagja?

i sto e pobitno.....formata ili sustinata?   bogosluzbata vo zaednica..... ili pod koe ,,ime,, vo Hrista treba da staneme edno-KADE STO NEMA RAZLIKI?
Кон врв
aladin Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 30.Октомври.2006
Статус: Офлајн
Поени: 2043
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај aladin Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 04.Февруари.2009 во 20:46
Originally posted by Templarius Templarius напиша:

Srbite i SPC samo sakaat da prigrabat se sto moze da se prigrabi taka da i sega so pomos na nashi izdajnici mutavi majmuni udira po MPC. Zavist arogancija i macna mizerija se faktori koi SPC gi ima vo sebe, nisto povece zaedno so grcite gledaat na bilo koj nacin da ja oshtetat Makedonija vo shto zdushno im pomagaat izdajnickite kucinja koi se pravat deka znaat nesto za Pravoslavieto i Makedonshtinata a vsushnost se idiot koi i rodenata majka bi ja prodale...



sega gledam deka .....ne si pravoslaven......

nieden pravoslaven vernik ne bi mozel da okfalifikuva vo celoost so takvi karakteristiki edna pomesna pravoslavna crkva........pa makar toa i da spc.-koja go proizvela(hirotonisala),kako episkop-- prviot arhiepiskop na mpc-dositej......

nieden svestenik na makedonskata pravoslavna crkva ne bi ti blagoslovil a u uste pomalku dal primer za takov stav...............................


Изменето од aladin - 04.Февруари.2009 во 21:00
Кон врв
Asya Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 14.Јуни.2008
Статус: Офлајн
Поени: 902
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Asya Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 04.Февруари.2009 во 20:31
Originally posted by macedon_alex macedon_alex напиша:

Originally posted by Asya Asya напиша:

Ako postoi Tomos od 1959g., prilozhi go ovde, no ako ne go storish toa, nitu sam si go videl, ne raskazhuvaj mi prikazni za toa, koj na shto se soglasil. Patem, imformiraj se kako bila formirana MPC i pod chie dejstvo e izveden raskolnichkiot akt vo 1967g.


Како што реков, за да го објасниме проблемот малку историја на државата и народот ќе ни треба. Во 1945 година имало некое настани кои влијаат врз политиката на НР Македонија и врз македонскиот народ. На 07.01.1945 година на скопското кале се случува еден бунт на македонската војска, која бара наместо на Срем и подоцна Берлин да се оди на Солун. Срибите кои се наоѓале таму започнуваат да навредуваат и слично, со што дополнително ескалира ситуацијата. На 14.01.1945 година се случува и бунт во Штип истотака. Со тоа започнува да расте народното незадоволство. Дури и кај раководството на НР Македонија расте незадоволството од Србите, односно нивното однесување. ОД друга страна во Прилер афионот и тутунот им се одзема на народот за повторно да оди во Србија, без народот да види ни денар. Значи веќе се создава едно антисрпско расположение, кое станува доста присутно и кај раководството на НР Македонија. И народното незадоволство расте. Кога Српската Црква ќе одлучи да се врати нејзиниот епископ повторно во Македонија, чашата се преполнува и народот заедно со раководството на НР Македонија излегува на улици на масовни протести против клерот на СПЦ и бара од раководството на НР Македонија да не дозволува СПЦ да дејствува во Македонија. Потоа раководството на НР Македонија издава забрана за дејствување на СПЦ во Македонија. Ете тоа е почетокот на се. Дали ти знаеш колку тепање народот има добиено само поради едно бадниково гранче? Во Струмица со пушки го терале народот да бере гранчиња и да пали огнови. И се тоа под капата на СПЦ. И како сакаш ти народот да дозволи една таква институција повторно да се врати на овие простори?! Раководството не сакало народното незадоволство повторно да се зголеми и затоа ги услишало молбите за забрана за дејстување на СПЦ.

Иако подоцна се создава автономна Македонска Православна Црква, сепак СПЦ повторно пробува да се наметне на овие простори, иако изрично и било ставано до знаење дека нејзиниот Устав веќе не важи тука, туку дека МПЦ се раководи според својот устав.

Ќе пробам и Томосот да го најдам и да го приложам!

Originally posted by Asya Asya напиша:

Zarem mozhesh da go ignorirash raskolot, koga toj e glavniot problem na MPC?! Ako nemash problem so nacionalniot identitet, zoshto ja meshash MPC so drzhavata/nacijata? So koja istorija "dobro stoish", na Crkvata ili na svetot? I kako da ti veruvam na zbor? koga sam pokazhuvash neznaenje, nitu razlikuvash crkva od drzhava!



Јас не го игнорирам расколот. Меѓутоа канонскиот статус на МПЦ не е најголем проблем. Еве го одговорот,а сите нека го видат.

http://www.novamakedonija.com.mk/star/DesktopDefault.aspx?tabindex=0&tabid=1&EditionID=1080&ArticleID=59712

Одговорот се наоѓа долу, во последниот дел. Види што вели Игуменот Јефрем од Свети Прохор Пчињски ( манастирот каде што се одржал АСНОМ ). Кој е најголем проблем според него Асја? Па уште вели мешање во туѓа куќа ако ја признаат Црквата со името "Македонска". Значи ли тоа дека признава дека не е внатрешен проблем на СПЦ и дека политиката е најголем проблем?!

Со историјата на Црквата не стојам толку добро, меѓутоа со историјата на народите и државите стојам ( посебно со историјата на Македонија и македонскиот народ ). А ако ти не ми веруваш тоа веќе не е мој проблем

Originally posted by Asya Asya напиша:

Narodot ne mozhe da bide osnova na drzhavata (mnogu drzhavi se sostojat od povekje bratski ili razlichni narodi), bidejki osnova na drzhavata e sekogash sistemot na nejzinata konstitucija - Ustav, koj gi sodrzhi nejzinite stolbovi. Vo otsustvo na drzhaven sistem i Ustav (institucija), nevozmozhna e drzhava, zatoa koga sistemot na drzhavnata institucija se rushi, propagja i drzhavata, i vo kraen sluchaj, se raspagja. Vo otsustvo na drzhava, shto se odnesuva na nacijata, narodot ne mozhe da ima "svoja" istorija, no mozhe da im istorija vo tugjite drzhavi. Pr: Car Dushan bil krunisan vo Skopje, na teritorija na Makedonija, no ovoj nastan se odnesuva na istorijata na Srbija. Sekako, makedonskiot narod pod Otomansko ropstvo postoel, no vo tekot na rostvoto, pred toa, i potoa, nemal svoja nezavisna ni zavisna drzhava.


Прво, насеlението е белег на државата. Најважни белези на државата се населението, територијата и јавната власт. Некаде стои и терминот народ, меѓутоа од правен аспект поточен е терминот население.
Уставот е основа на правниот систем во државата. Правото и државата се дијалектички поврзани, меѓутоа претставуваат посебни ентитети, но не бил секогаш низ историјата Уставот основа на државата. Уставот се јавува подоцна во историјата на државата, па затоа и не може да е еден од најзначајните белези на државите.
Значи тоа што ти го напиша за Уставот нема никаква вредност според правната наука.
Примерот со царот Душан ти е добар, меѓутоа ако отвориш улебник по историја ќе видиш дека пишува "Македонија под српска власт", не пишува "Македонија како посебна држава во XIV век".
Сегати пресуди дали ти убаво си ги разбрала државата, правото и историјата на државите и народите.




Originally posted by Asya Asya напиша:

Za razlika od "vas", jas ne se chuvstvuvam "kako Makedonska", nitu se zamisliuvam kako takva, no ZNAM deka sum Makedonka, a dokaz pred svetot e mojot makedonski pasosh (validen dokument). Zatoa, ne mi treba Aleksandar Makedonski, car Samuil, nitu bilo chie ime, za da go potvrdi mojot identitet, a najmalku arhiereite na MPC, chija dolzhnost e da go vodat narodot kon Boga i spasenieto, a ne da se zanimavaat so drzhavna/nacionalna politika (etnofiletizam, eres).


Благодарам што ме поправи! Така и треба. Треба да знаеме дека сме Македонци, а не да говориме дека се чувствуваме како такви. Меѓутоа и тука имаш лапсус. Пасошот не е доказ на националниот идентитет, туку за личниот идентитет и за државјанството. Ако некој Албанец има македонски пасош, зар и тој е етнички Македонец?! Не би рекол.
Очигледно мешаш етничко потекло и државјанство, меѓутоа тоа си е твоја лична работа.
Ако тебе не ти треба историјата на македонскиот народ, со сила никој и не ти ја наметнува.





Kakov "Solun" vo 1945g.? Vo toa vreme Solun i pripagjal na Grcija, koja bila oslobodena od fashistichka Germanija vo Oktomvri 1944g. Makedonskata vojska bila vo sostav na Narodno - osloboditelnata Armija na Jugoslavija. I shto bi barala vo "slobodna" Grcija, dodeka Jugoslavija seushte bila okupirana? Ti si napravil turli-tava od istorijata, meshajki ja I Svetska vojna (formiranje na Solunski front), II Svetska vojna i Gragjanskata vojna vo Grcija. Vo II Svetska vojna (1941-1944g.) Vardarska i Egejska Makedonija bile pod Bugarska okupacija. Bugarija vlegla vo sojuz so fashistichka Germanija, i ja okupirala Vardarska Makedonija, koja pripagjala na Jugoslavija, i Egejska Makedonija - pripadnost na grchkata drzhava. Bugarija se povlekla vo 1944g., koga Sovetskiot Sojuz i objavil vojna. Vo toa vreme, crkvata na teritorija na Makedonija bila pod kanonska jurisdikcija na SPC, koja shto bila progoneta od Bugarskata fashistichka Armija. Po povlekuvanjeto na Bugarskata armija, Vardarska Makedonija e vratena na Jugoslavija, a jurisdikcijata na SPC, na teritorija na Makedonija, kako shto bilo pred bugarskata okupacija. A taa - avtonomna MPC vo 1958g. e formirana od SPC, pod dejstvo na KPJ i KPM, i direktno vlijanie na Tito. E, bash "dobro stoish" so istorijata na narodite i drzhavite!

Zboruvash za "beleg" na drzhavata ili za nejzinata "osnova"? I kakva mozhe da bide taa (ne)pravna drzhava? Dali e mozhna drzhava vo otsustvo na organizirana pravna (zakonska) institucija? Spored tebe, proizleguva deka Romite vo Shutka sega mozhat da si napravat drzhava, bidejki imaat naselenie, teritorija i javna vlast - svoja politichka partija. A Albancite bi mozhele za mig da ostvarat drzhava na teritorija na Zapadna Makedonija. No, koga navistina bi bilo taka, EU i NATO ne bi barale od Makedonija da go menuva Ustavot i da potpishuva "Ramkov dogovor", tuku vednash na Albancite bi im dale drzhava. Kako shto gledash, duri ni svetskite sili ne mozhat da ostvarat drzhava bez pravna (zakonska) osnova. Niz istorijata postoele povekje slichni i razlichni formi i strikturi na drzhava, a carstvoto na car Dushan bilo Imperija (imperijalna drzhava), koga carot e samodrzhec (gospodar, vladetel, sam ja drzhi vlasta nad imperijata), i sekoj zakon izdaden od nego ima pravna sila. Formata i strukturata na sovremenata demokratska drzhava drastichno se razlikuva, t.e. pretsedatelot ima figurativna uloga, a vladeachkiot organizam se sostoi od drzhavno telo, sostaveno od povekje drzhavni organi. Zatoa, e neophoden Ustav, koj ja opredeluva konstitucijata (poredok, sistem) na drzhavata. Ustavot se sostoi od pishani zakoni i pravila, vrz koi e zasnovana drzhavata, i spored koi treba da se rakovodi. Odnosno, nezavisno od vremeto i formata na drzhava, drzhavna institucija ne e mozhna vo otsustvo na praven (zakonski) sistem, t.e. zakonot opredeluva shto posroi, a shto ne.

Drzhavata i nacijata se tesno povrzani, t.e. nacijata e politichka i zavisi od drzhavata, vo chie otsustvo e nevozmozhna. Pasoshot e veliden dokument (dokaz) za drzhavjanstvo/nacija, a etnikumot se projavuva preku majchiniot jazik, tradiciite i kulturata. Realno, pravoto na drzhavjanstvo, kako i sekoe drugo pravo, dovagja vo paket so dolzhnosti, a prva i osnovna dolzhnost, e lojalnosta kon drzhavata/nacijata. Ako nekoj Albanec ima makedonsko drzhavjanstvo, znachi deka e "Makedonec" po nacija, a za albanskiot etnikum, dokaz mozhe da mu bide i kecheto shto go nosi na glava. Za zhal, lugjeto ne go svakjaat toa, i mislat deka mozhat da imaat prava bez dolzhnosti, zatoa pravat nered vo drzhavite i svetot. Denes, kako nikogash porano, se manipulira so chovechki, etnichki, nacionalni i drugi prava. Ete, toa se vika demokratija, koja shto realno ne postoi, no pretstavuva preduslov za anarhija. Vsushnost, taka golemite sili si igraat so malite drzhavi, osobeno sega, vo precesot na globalizacija.


Изменето од Asya - 04.Февруари.2009 во 20:50
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 45678 20>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,215 секунди.