IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > Стил на живот > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - Свето Предание пренесено преку Светите Отци
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

Свето Предание пренесено преку Светите Отци

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 45678 21>
Автор
Порака Обратен редослед
Sunny Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Fantasy girl

Регистриран: 01.Октомври.2008
Статус: Офлајн
Поени: 19874
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Sunny Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Октомври.2008 во 23:02
Стево сакаш да кажеш дека Св.Кирил и Методиј, Св.Климент и Наум Охридски и мн. др. не се признати од другите православни цркви
Пријателите се како ѕвездите. Не ги гледаш секогаш, но знаеш дека се тука некаде!    
Кон врв
stevompc Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 04.Октомври.2008
Статус: Офлајн
Поени: 275
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај stevompc Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Октомври.2008 во 23:00
zidarski

pravoslavnata teologija ne poznava 'proces na priznavanje' na crkvi. poznava priznati i nepriznati. prifateni braka i otpadnati grancinja.

znaci jas ne zboruvam za vasata nadez deka eden den ke ve prifatat. toa moze da si vo pravo. no sega zasega, vie ste od pravoslavniot svet otfrleni i vasite svetci po nieden kriterium ne se prifateni. duri ja nemate i institucionalizacijata koja e presudna vo pravoslavieto. go nemate ni preemstvoto za koe se falite. vasite pricesti se delenje leb, a ne delenje na Hristos.

znaci ti zboruvam ne spored 'moeto' tolkuvanje, tuku kako e spored pravoslavnite kanoni. jas so tie kanoni, dobro znaes, ne se slozuvam. no smesnoto e sto vie se slozuvate, a istite tie kanoni ve prakjaat vo pekolot.
Кон врв
zidarski Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 17.Декември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 4385
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај zidarski Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Октомври.2008 во 19:24
Стево - ти го имаш прашано лично Патријархот дали го има целото свето предание или само трескаш како и секогаш?
Светците на Македонската, Црногорската и Украинската православна црква се прифатени од другите православни цркви! Како и секогаш - имаш погрешно разбирање за работите во православието. Но затоа пак немаш проблем да искажеш стручно мислење веднаш. Мешаш два поими - автокефалност со православна догма. Но... Не ни очекувам нешто друго.
Да го појаснам ова - бидејќи се спомна неколку пати во темава (и ве молам да не ја одвлекуваме оваа тема во тој правец, ако има дополнителни прашања - поставете ги во Општи муабети) - проблемот со признавањето е сосема нормален процес. Кај нас тој спор трае помалку од 50 години (реално помалку од 20), додека кај повеќето православни цркви процесот на признавање по самостојното признавање на автокефалност одзел МНОГУ повеќе (само за пример - Бугарската е призната дури 85 години по осамостојувањето, а московската патријаршија речиси два века). Така што - зборуваме за доста краток временски период.
Do what is right, come what may...
Кон врв
Опитен Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 20.Септември.2008
Статус: Офлајн
Поени: 699
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Опитен Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Октомври.2008 во 17:04
Originally posted by EvAngelos EvAngelos напиша:

Тоа што ти наведе неколку некомплетни листи на ткн. "свети отци" тоа само докажува дека комплетна листа на ткн. "свети отци" не постои. Впрочем, да имаше комплетна таква листа, немаше овие да изнесуваат некомплетни листи. Просто како два и два нели?



Во почетокот Бог го содал човекот добар. Според Својот образ и подобие го создал, односно совршен во потенционал со можност да напредува и се восовршува до стекнувањето на Неговото подбие или како што ќе кажат Отците на Црквата, да стане „бог по благодат“.

Но подоцна откако адам, односно човекот, згрешил ја изгубил сета убавина своја и неговото срце кое до тогаш било чисто и храм Божји се валка и бива заробено од страстите, а од него, како последица на тоа, се отсранува Бог. И понатаму преку Адама тоа се случува и со сето човештво.

Сега , сета цел, сиот напор на човека е повторно да се исчисти и ослободи од страстите и се врати на својата првосоздадена природа и заедница со Бога. Со доѓањето на Синот Божи и постанувајќи и Син Човечки, Господ Исус Христос ни го покажал патот, а тоа е преку пустината и смиреното страдание (крстот). Друг пат нема, зашто Он е Патот, Вистината и Животот и овие три категории не идат одделно туку секогаш заедно. Нели еден Бог.

Оние кои го избрале тој пат на лично покајание, очистување и ослободување од страстите или поточно нивно преобразување и кои успеале во тоа се всушност светителите.

Тие го исчистиле своето срце од страстите и умот го просветлие и во своето срце повторно ја привлекле благодатта Божја. Нивното срце повторно станало Храм на Живиот Бог и со својот просветлен ум постојано го созерцавале ( го гледале Неговото Прекрасно Лице) и се насладувале.

Во тој подвиг препознаваме генерално три степени или нивоа:

- Очистување на срцето од страстите
- Просветление на умот
- Обожувањето на целовкупната човекова личност

Секој од овие степени се одликува со свои каратеристики:

На првиот степен срцето се чисти од страстите, а енергијата на умот се просветлува. На тој степен му содејствува очистителната благодат и усната и умната молитва.

На вториот степен на просветление откако срцето доволно ќе се исчисти од страстите, а енергијата на умот просветли, тогаш тој (умот) молитвено слегува во срцето како во свој центар (суштина) и таму благодатно непрестајно ја кажува молитвата. На овој степен повигот се состои во доочистување и просветлување на суштината на умот и напредување на молитвата до непрестајна умносрдечна кое повижниот го добива на третиот степен од уховниот живот, на степенот на обожение на целовкупната личност човекова.

Краен и единствен критериум низ сите овие три степени е љубовта и молитвата.

Нивното срце повторно постанува храм на Живиот Бог и во нивното срце постојано пребива благодатта Божја. Тие иако со телото сеуште пребиваат овде на земјата, нивниот ум е вознесен на Небото каде лице во Лице го гледа Бога и непрестајно пребива во созерцание и Богомислие од каде ги црпи сите тајни за Бога, Царството Небесно, човекот и се друго, и нивното слово постанува слово со власт, Божјо слово, Богослово, Богословие.   Затоа и ние им веруваме на светите Отци и нивните списи, зашто тие не го познаваат Бога од книга и не шпекулираат со словото Божјо, туку тие го познаваат Бога од опит, од искуство и нивното слово е емпириско, искуствено.

Тие се луѓето кои преку личен подвиг во смирение и живот во Црквата преку добродетелите и учеството во Светите Тајни на светата Литургија ги поминале сите овие три стадиуми (нивоа) во духовниот живот за кои е потребно напор време и долотпение, а кое го немаат претестанските„ подвижници“ зашто тие сакат само со едно признавање и потпишување дека се христијани и да се спасат и да си го исчистат срцето од страстите и да се носители на Светиот Дух и толкувачи на библијата и преку ноќ стануваат проповедници.

И отпосле откако ќе се упокои еден таков свет Отец по извесно време почнува да се појавува почит кон него од самата Црква, т.е. верниот народ .

- се разгледува неговиот живот дали бил исправен и да не бил во прелест

-Ако од неговото тело се појават знаци на чудотворност преку испуштање на благоухание (благопријатна миризба), свето миро (нетварно миризливо масло кое истекува од неговите свети мошти), јавувања во сон и чудесни исцеленија на разни болести кај луѓе кои молитвено му се обракаат.

- Потоа се испитуваат и неговите пишани списи, ако ги имал, и учењето кое го исповедал дали е согласно Светото Писмо, и Предание, да нема некои ереси

и на крај откако сето тоа ќе се утврди заседува целит свет синод на помесната Црква од каде тој потекнува и едногласно донесуваат одлука за негова канонизација и прогласување за светител.

Гледате не е се така просто и едноставно а критериумите не се благи. и овде нема шпекулација кој е свет, свет е.
Господи Исусе Христе помилуј не
Кон врв
stevompc Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 04.Октомври.2008
Статус: Офлајн
Поени: 275
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај stevompc Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Октомври.2008 во 13:40
Originally posted by zidarski zidarski напиша:

И бидејќи милуваш да прескокнуваш некои работи, еве да те потсетам:
Наједноставен процес да се дојде до целосна листа со светци е да се соберат календарите од сите православни цркви и да се состави целосна листа. Секоја црква има одреден број на заеднички светци кои ги празнува и има одреден број на локални светци кои само таа црква ги празнува, иако и останатиот православен свет ги прифаќа и признава за свети.


samo ne zaboravaj najnapred da definiras koi se toa 'site pravoslavni crkvi', bidejki spored pravoslavnoto ucenje, tie crkvi koi se narekuvaat makedonska pravoslavna crkva, crnogorska, ukrainska, itn., se otpadnati grancinja cii svetci i podanici ne se prifatni od drugite crkvi.

a i dopolnitelen problem ke imas, sto tie kalendarcinja se daleku od kompletna lista na svetcite koi go socinuvaat predanieto. no sepak, ke mu pomognes na patrijarhot siguren sum.
Кон врв
spiros Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 28.Јули.2008
Локација: На пат
Статус: Офлајн
Поени: 4489
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај spiros Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Октомври.2008 во 12:26
Originally posted by zidarski zidarski напиша:

Да, зошто да не - баш би било интересно... ќе го почнам овој проект, но не заради Патријархот - а заради луѓето од Македонија. Да проверам прво да не има слична иницијатива веќе.
Сигурен сум дека ќе има неколку заинтересирани на форумов да се вклучат во идејата.


Идејата воопшто не е лоша ако таа е отворена за сите ЧЕДА на Љубовта и Мирот БОЖЈИ, без разлика од која нација и деноминација тие доаѓаат !      

Како таква јас потполно ја поддржувам.

поздрав
   


Изменето од spiros - 19.Октомври.2008 во 12:27
Through the Blood of His Grace,
we are Forgiven and Free,
in Time & Eternity!

БОГ да го благослови Авраам, Исаaк, Израил ...!



Кон врв
Kali Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Storyteller

Регистриран: 30.Ноември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 4947
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Kali Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Октомври.2008 во 10:30
Искрена да бидам, стигнав до 7ма страница од темава и ништо не ми е јасно.
Родена сум во православно семејство, и од скромните познавања, литература, а најмногу лични размислувања и доживување на верата, се гледам како православна христијанка. Сепак, имам лична потреба да учам и осознавам за христијанството, ја започнав темава да ја читам и морам да кажам дека ме разочарува што вие воопшто не зборувате на темата, но повеќе ја инструментализиравте верата ( убедувањата) за лични натпревари на суети. Зидарски кој уживав да го читам, ми зрачи со ароганција и иронија, за евангелос веќе не станува збор. Се прашувам да не се сведува се само на тоа, и каде е тука вистината, и божјото.


Originally posted by sard sard напиша:


Заклучок: Бог нагласува овластување, институционалност во она што се работи. Така што правото за толкување и одржување на преданието го имаат оние кои ги ОВЛАСТИЛ.



Originally posted by Maran Ata Maran Ata напиша:


Римо-католик (ρωμαιοκαθολικός) е сосема спротивен поим од католик. Со промената на догмите и одвојувањето од ПРАВОславието, западната црква почнува да се нарекува Римо-католичка. Зошто? Со воведување на приматот на папата како догма, западната црква почнала да верува дека тој е заменик на св. Петар, и дека се што ќе каже е непогрешливо. Тие наместо да бидат соборни како црква, исповедувајќи ја секогаш истата вистина, почнале да бидат “во согласност со целото (читај папата)” чие седиште се наоѓа(ло) во Рим, верувајќи на секој негов збор како да е Божји.


Ова не ми е јасно. Сард вели, Бог нагласува институционалност. Маран Ата вели, како што разбрав- можеби е погрешно, една од поглавните разлики помеѓу православната и римокатоличката црква е воведувањето на папата како догма, непогрешливост, Божји збор. Ме интересира како ова е поразлично од претходното на сард каде збори за Бог кој нагласува институционалност.



Originally posted by Maran Ata Maran Ata напиша:



Тоа не е надополнување, туку додавање и суштинско менување на догма. Со додавањето на *и Синот* се променува не само суштината на ипостасот на Отецот, туку и оној на Светиот Дух и на Синот. Отецот Го има родено Синот пред вековите, безвремено, а од Него исходи и Светиот Дух. Нели така и исповедаме во Символот на верата??? Отецот е единствена причина на Света Троица или начело (principum) на Синот и Светиот Дух, односно единствен извор на Синот и Духот Свет. Кога се смета дека Светиот Дух исходи и од Синот, па било тоа само и по суштина, се мешаат ипостасните својства на Отецот и Синот, затоа што и на Синот Му се препишува происходење на Светиот Дух – што е ипостасно својство кое Му припаѓа само на Отецот.
Гледаш колку е компицирано и дека не е така како што велиш ти, догматика за петтодделенци?


Originally posted by Maran Ata Maran Ata напиша:

(ομοουσιος-едносуштен) кое го одредува Синот како битие Кое има иста суштина како и Отецот, Го утврдува Синот или Логосот Божји не на страна на створеното како што велел Ариј, туку на страната на нествореното и Божественото. Св. Атанасиј ја потврдува Божјата трансценденција во неговата слобода во однос на светот, тврдејќи дека светот не морал ни да постои и дека Бог Творецот не ни морал воопшто да ствара, туку дека стварањето е израз на неговата слободна волја и љубов. Св. Атанасиј за тоа пишува: "Доволно е да се знае дека Духот Свет не е творение". Затоа и тој збор влегол во составот на Символот на верата.



Ова не ми е јасно, значи Отецот го има родено Синот безвремено, пред вековите, а после пишува Синот не е на страната на створеното туку на нествореното и Божественото.

Ако не ве мрзи да напишете 2-3 збора, да не останам во прашалници.
Обични се моите прашања, првоодделенски за христијански познавачи и експерти како вас, но сепак прашувам бидејќи верата е за секого да ја познава-ако сака. И покрај тоа што ме збудалуваат препирки од типот наша е вистината, не ваша е, не знам чија е.
Кон врв
stevompc Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 04.Октомври.2008
Статус: Офлајн
Поени: 275
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај stevompc Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Октомври.2008 во 10:04
Originally posted by zidarski zidarski напиша:


Дадовме доволно објаснувања. Ако не ти бендисуваат - твој проблем. Нема потреба да ја труеш темата со едно исто.


ke prestanam da ja povtoruvam istata rabota, togas koga ke prestanes da ja trues temata so navodno dadeniot odgovor. prasanjeto nema odgovor, ne se pravi ti popameten od vselenskiot patrijarh koj isto taka nema informacija za predanieto.

toa e brate moj zidarski truenje na temata so nevistini.

Кон врв
zidarski Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 17.Декември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 4385
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај zidarski Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Октомври.2008 во 04:15
Да, зошто да не - баш би било интересно... ќе го почнам овој проект, но не заради Патријархот - а заради луѓето од Македонија. Да проверам прво да не има слична иницијатива веќе.
Сигурен сум дека ќе има неколку заинтересирани на форумов да се вклучат во идејата.
Do what is right, come what may...
Кон врв
EvAngelos Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Doulos Evangelos

Регистриран: 28.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 9913
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај EvAngelos Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Октомври.2008 во 04:13
Е ајде де, реализирајте ја иницијативата, соберете ги светците од календарите и откако ќе ја завршите листата, повелете изложете ја тука на форумов. Тоа би било најдобриот роденденски поклон за вселенскиот патријарх голема%20насмевка (Да види коплетна листа на светците и нивните дела пред да си замине од овој свет)
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
Кон врв
zidarski Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 17.Декември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 4385
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај zidarski Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Октомври.2008 во 03:59
И бидејќи милуваш да прескокнуваш некои работи, еве да те потсетам:
Наједноставен процес да се дојде до целосна листа со светци е да се соберат календарите од сите православни цркви и да се состави целосна листа. Секоја црква има одреден број на заеднички светци кои ги празнува и има одреден број на локални светци кои само таа црква ги празнува, иако и останатиот православен свет ги прифаќа и признава за свети.

Не значи дека не постои целосна листа со светци. Ова што сега го постирав го направив со помалку од 10 минути пребарување како што гледаш. Ако се потруди човек и побара како што треба, сигурно ќе го најде се.
Меѓудругото - добра идеја даде - да се состави целосна листа на православни светци и нивните житија на македонски јазик. Треба да проверам дали има таква иницијатива веќе во изработка, ако не - ете интересен и многу корисен проект кој може да го направиме.
Do what is right, come what may...
Кон врв
EvAngelos Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Doulos Evangelos

Регистриран: 28.Февруари.2007
Статус: Офлајн
Поени: 9913
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај EvAngelos Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Октомври.2008 во 03:50

Тоа што ти наведе неколку некомплетни листи на ткн. "свети отци" тоа само докажува дека комплетна листа на ткн. "свети отци" не постои. Впрочем, да имаше комплетна таква листа, немаше овие да изнесуваат некомплетни листи. Просто како два и два нели?

Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
Кон врв
zidarski Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 17.Декември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 4385
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај zidarski Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Октомври.2008 во 03:31
Се извинувам за неколкуте поста едно по друго - но за да не се испомешаат, ги поставив така.
Наједноставен процес да се дојде до целосна листа со светци е да се соберат календарите од сите православни цркви и да се состави целосна листа. Секоја црква има одреден број на заеднички светци кои ги празнува и има одреден број на локални светци кои само таа црква ги празнува, иако и останатиот православен свет ги прифаќа и признава за свети.
Do what is right, come what may...
Кон врв
zidarski Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 17.Декември.2007
Статус: Офлајн
Поени: 4385
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај zidarski Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 19.Октомври.2008 во 03:28
А еве и едно општо објаснување за канонизацијата, како и доста прецизно објаснување за идејата за светците, иконите и односот кон иконите (жалам што го копирам на англиски, ако има потреба, ќе го преведам):

The word saint means holy, thus "Saint John" means, in fact, "Holy John." This is not to say that he was always perfect; that he was a genius; that he was a great man according to the understanding of this world; that his views on politics, social life, or economics were desirable or correct. It means only that, within the context of his age, he manifested the image of God in himself in some way -- that he was an ikon, an original creation, a new creature in Christ.

Canonization does not make anybody a saint. Canonization recognizes that someone already was, in his own lifetime, a saint. Having recognized that the Church encourages its members to follow the example, the model, provided by the life of the holy person, to pray to him, to keep his memory alive. Praying to a saint does not mean that Orthodox confuse saints with God. Praying to a saint means something very easily understood: we ask the holy person to pray for us. We can, of course, ask for the prayers of those who are not officially saints. In fact, we often ask our friends and families to pray for us. We may ask a person who has died -- a mother or father or grandparent -- to pray for us. But we are especially interested in seeking out the prayers of those whose lives have been wholly devoted to prayer, who are in fact, "experts" in the matter of prayer and of praying. Thus the Orthodox Christian prays to a saint by asking the saint to pray for him. The Orthodox Christian venerates ikons -- he bows and kisses the ikon and in doing that he bows before and kisses the image of God which he sees in the saint. He bows to honor the image of God; he kisses to show his love for that image, and to express his hope that the image of God will also become evident and manifest in himself. In a similar way the priest censes the ikons and bow to them -- again, seeing the image of God, censing it, bowing to it; and then the priest turns and censes the people gathered in the Church and bows to them, just as he did to the ikons. He also sees the image of God in the people of God who are the Church of Christ on earth. In turn, the people bow to the priest, seeing also in him that same image, that same call to be an ikon.

Canonization does not make a man a saint. Rather, it establishes the fact, publically and for all to see, that the man is already a saint -- that is, that the holy man and God have so cooperated together at every level of the man's existence that the man has become, by grace, a god, just as God Himself is God by nature. The old saying in the Church is that "God became a man (in the incarnation of Christ) in order that man might become a god."
Do what is right, come what may...
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 45678 21>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,234 секунди.