|
Писмени состави,семинарски... |
Внеси реплика | страница <1 5556575859 113> |
Автор | ||||||
idiubise
Нов член Регистриран: 15.Декември.2012 Статус: Офлајн Поени: 2 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
Ми треба состав за Odmazda i potraga vo tragedijata Hamlet Ми треба за писмена по македонски
Фалаа.. |
||||||
filip_zver3264
Нов член Регистриран: 13.Декември.2012 Статус: Офлајн Поени: 1 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
Itno mi treba tekst na tema
"Prasanje za besmrtnosta na covekot postaveno vo deloto Gilgames" |
||||||
Valerija
Модератор Регистриран: 07.Ноември.2005 Статус: Офлајн Поени: 105588 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
Вујко Вања
Авторот на драмата Вујко Вања, рускиот новелист, раскажувач и драматург
Антон Павлович Чехов, во книжевноста се појавил со кратки хуморески од
обичниот живот и веднаш ја потврдил својата извонредба дарба за
забележување, длабоко разбирање на суштината на човештвото и смислата за
нејзиното духовно обликување.Во своите новели Чехов ги прикажува
обичните луѓе, осудени и отфрлени од својата средина. Низ карактерот на
своите јунаци дава фантастична претстава за средината од која
потекнуваат. Во неговите драми нема фибула како во класична смисла на
зборот , туку тоа најчесто се исповеди за внатрешните борби и
конфликти. Такви се и ликовите во неговата драма Вујко Вања.Живеејки во типично руско село од тоа време, на имотот од кој се откажал во интерес на својата покојна сестра, Вујко Вања, човек без свои жена и деца се грижи за доброто на својата внука. Работи неуморно на имотот и се грижи Соња да не го осети недостатокот од родителите. Иако поголемиот дел од приходите од имотот ги троши неговиот себичен зет, Вујко Вања не се грижи за тоа.Работливиот и скромен Ивањицки смета дека мирот и спокојството на секојдневието не се плаќа со никакви пари. Но, секојдневието го нарушува враќањето на Серебрјаков со својата втора жена, 27 годишната Елена. Наспроти Вујко Вања, работлив и морален обичен човек,застанува овој љубител на развратниот живот, самобендисан егоист и внесува огромен немир меѓу нив. Со својот егоизам и честите ноќни пирови кога ги буди сите, а потоа одкако ќе ги задоволи своите ниски страсти, сите да ги фалат неговите критики, неговото пишување, без грижа на совеста легнува и заспива оставајки ги другите будни. Дење, додека Вујко Вања, Соња и пропаднатиот спахија Телегрин работат да му обезбедат лагоден живот, тој спие. Само старата дадилка Марина умее, ненаметливо обраќајки му се со професоре да го потхрани неговиот егоизам, но и да го приземји, да го спаси мирот на другите од оваа жива напаст. Трпението е при крај. Конфликтот на интересите настапува една бурна ноќ. Бурата и невремето како да навлегуваат во салонот на имотот. Селскиот лекар, но и пијаница поради грижа на совеста заради смрта на негов пациент, Астров го започнува хаосот. Елена, младата жена на Серберјаков, во желба да и помогне на младата Соња да ја оствари својата љубов кон овој човек љубезно се труди да му објасни дека Соња не е дете туку млада жена. Но, овој како да не ја слуша. Изјавувајки и љубов нејзе и бакнувајки ја го предизвикува немиот сведок на овој чин Вујко Вања од секојдневен човек кој и самиот е заљубен во Елена и кој радостите од љубовта ги потиснал длабоко, да стане ѕвер. Кулминацијата настапува во мигот кога себичниот Серебрјаков им соопштува дека решил да го продаде имотот. Психичкото растројство како молња го погодува Вујко Вања. Тогаш тој му кажува на својот себичен зет дека неможе да продаде туѓ имот. Имотот од кој тој живее развратен живот во суштина е наследство на неговата ќерка од нејзината покојна мајка. Само случајноста го спасува Вујко Вања да не стане убиец. За негова среќа, но и за среќа на сите тој промашува кога пука . И како што умее само Чехов, расплетот настапува сам по себе. Себичниот Серебрјаков заминува од имотот, носејки го со себе јаболкото на раздорот, младата Елена. Останатите продолжуваат да го живеат секојдневието. Овие обични луѓе напред ги води убедувањето на младата Соња дека во некој друг живот сите тие ќе бидат наградени за својата добрина. Со едноставниот јазик на кој зборуваат јунаците на Чехов се отсликува музиката на секојдневието и со вешто компонираната лирика е испеано тажното умирање на еден свет на крајот на стариот и почетокот на новиот , можеби подобар век. |
||||||
Јакиот човек има само една слаба страна-жената што ја сака!
|
||||||
Valerija
Модератор Регистриран: 07.Ноември.2005 Статус: Офлајн Поени: 105588 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
Изменето од Valerija - 13.Декември.2012 во 08:26 |
||||||
Јакиот човек има само една слаба страна-жената што ја сака!
|
||||||
Valerija
Модератор Регистриран: 07.Ноември.2005 Статус: Офлајн Поени: 105588 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
Структура и содржина на епот Гилгамеш
Како литературен вид, епот е најдолгата раскажувачка структура во стих. Така, и „Епот за Гилгамеш“ е пишуван во стихови, поделени во дванаесет пеења, напишани на дванаесет плочи, кои пак, може да се поделат на два дела: првиот дел е во првите седум пеења (херојството на Гилгамеш и Енкиду); вториот дел од осмото до дванаесеттото пеење (страдањата на Гилгамеш). Епот започнува со пролог, вовед (од современ аспект), во кој се запознаваме со Гилгамеш. Во ова прво пеење, има опис на ликот на Гилгамеш (поконкретно за описот во следните точки), се зборува за раѓањето (создавањето) на неговиот ’соперник’ Енкиду, како и за влегувањето на Енкиду во Урук. Во второто пеење се зборува за запознавањето на Гилгамеш и Енкиду, меѓусебното испитување на силите, збратимувањето и подготвувањето за борба против Хумбаба. Во третото пеење се сретнуваме со сонот како точно предвидување на она што се случува подоцна. Енкиду сонува лош сон, а Гилгамеш прави ритуал (составен дел од митолошкиот начин на живот), за да го спречи лошото пророштво на сонот. Четвртото пеење е карактеристично по тоа што се сретнуваме со јуначки подвиг на јунаците (главна карактеристика на јуначки еп). Тие го убиваат чуварот на гората на Хумбаба. Важно е да се спомене и тоа што боговите се вклучуваат во борбата помагајќи им на јунаците (подоцна ова е често во митовите на поновите цивилизации). Петтата плоча зборува за уште еден сон на Енкиду. Гилгамеш го толкува како позитивен. Сонот се исполнува: по борбата со Хумбаба, тие излегуваат победници и се враќаат во Урук со неговата глава. Во шестата плоча Гилгамеш ја отфрла љубовта на Иштар, а таа му праќа небесен бик да го убие. Гилгамеш ја потврдува својата сила и го убива бикот, со што го навлекува гневот на божицата Иштар. Седмото пеење е сонот на Енкиду, кој предвидува смрт. Сонот се исполнува; Енкиду легнува болен и умира. Во осмото пеење се сретнуваме со тажењето како посебен жанр во народната традиција. Гилгамеш е исполнет со тага за загубениот другар и брат и тагува над неговото тело. Деветтата плоча претставува пресврт во фабулата. Гилгамеш, соочен со смртта на Енкиду, си го поставува прашањето за сопствената смрт. Неможејќи да се помири со својата смртност, решава да бара можност за бесмртност. Десеттата плоча зборува за потрагата на Гилгамеш, напуштањето на домот, патувањата. Дознава за дрвото на животот и се упатува кон Утнапиштим. Единаесеттата плоча е мошне значајна, затоа што зборува за митот за потопот, што е извор (во пишана форма) на идејата за крајот на светот. Оваа епизода можеме да ја сретнеме во многу религии, некаде целосно пресликана, некаде разработена, изменета. Утнапиштим е тој што ја раскажува приказната за потопот и му кажува на Гилгамеш како да стигне до билката. Кога Гилгамеш ја наоѓа, змијата е таа што му го краде ’вечниот живот’. Во дванаесеттото пеење се сретнуваме со уште еден митолошки мотив, кој го сретнуваме и во старогрчката митологија и на други места – слегувањето во подземјето. Од оваа епизода ја гледаме идејата на Сумерите за подземниот свет; животот по смртта; контактот со мртвите; комуникацијата со нив итн. Ликот на ГилгамешВо овој јуначки еп, Гилгамеш е претставен како типичен јунак, херој заштитник на градот, силен храбар, почитуван. Уште во првото пеење се сретнуваме со опис за него: „Гилгамеш, победоносниот јунак, ѕидишта околу Урук изгради...“ [1], понатаму: „По убавина и снага никаде не му беа виделе рамен. Лавот тој од лежиштето го брка ... дивиот бик го лови со брзина и сила на својот лак...“[2]. Најкарактеристично за Гилагамеш е неговата природа. Тој е една третина човек, а две третини бог, што веднаш му дава натприродни особини и го сместува во редот на силните, храбрите. Гилгамеш е типичен лик – јунак за митолошките приказни, кој со својата моќ го чува принципот на доброто од силите на злото. Таквите свои атрибути ги покажал низ многубројните битки со животни, џинови, натприродни суштества што боговите му ги праќаат. Како културен херој градител на град, кај него, освен храброста, јунаштвото, силата, како епитет ја сретнуваме и строгоста (суровоста) кон своите сограѓани кога треба да му се покорат:
Од психолошка гледна точка, можеме да ја издвоиме чувствителноста како негова особина (оплакувањето на својот побратим, кој како лик е изграден идентично како него, како негов пандан: „Енкиду, пријателе млад, кај сила ти остана, а гласот, каде?“[4]). Сепак, најважната особина на Гилгамеш е исклучителната несебичност - тој сака билката на животот да ја донесе во Урук, да ја сподели со своите; ја чува, не ја користи само за себе. Оваа особина, оваа постапка, потсетува на Прометеј од грчката митологија, кој сакал да им го даде огнот на луѓето. Божествената природа на Гилгамеш пак, потсетува на Херкул, исто така од грчката митологија. Уште еден лик во овој еп, го сретнуваме и на многу други места во светските религии. Тоа е ликот на Утнапиштим, кој во нашата религија одговара на ликот на Ное. Симболиката во „Епот за Гилгамеш“
Од оваа мисла на Е.М. Мелетински можеме да заклучиме дека во основата на митологијата е обновувањето на светот, неговото повторно создавање, т.е. пресоздавање на редот, враќање кон почетокот на светот, кога сè е ново, чисто, недопрено. За создавањето на светот зборуваат космогониските митови, кои се тесно поврзани со есхатолошките митови (митови за крајот на светот), затоа што обновувањето на светот се одвива во две фази што претставуваат еден вид кружно движење, еден вид циклус: уривање на светот (со потоп, со пожар или на друг начин), и веднаш потоа негово повторно создавање, обновување. Тоа го имаме сликовито во „Епот за Гилгамеш“ - случувањата на Утнапиштим во епизодата со потопот, што е целосно преземена епизода и употребена во Библијата - митот за Ное. Интересно е да се спомене дека за митолошкиот човек обновувањето на светот е многу значајно. Всушност, тој верува дека светот се раѓа повторно, а не се обновува (парафразирано од ’Аспекти на митот’). „Постепено... почна да се раѓа идејата дека постојат вистинити (а не само обредни) уништувања и создавања на светот, дека има „враќања на почетоците“ во вистинска смисла на тие зборови...“[6]. Најчеста симболика во „Епот за Гилгамеш“ имаат броевите. Така на пример, бројот дванаесет го сретнуваме во поделбата на епот на плочи. Бројот на месеците во годината го сретнуваме и во десеттата плоча во разговорот меѓу Ур-Шанаби и Гилгамеш, кога Ур-Шанаби вели: „...Сега дванаесетто стебло земи, Гилгамешу, забоди го“[7]. Гилгамеш користи дванаесет стебла за да ја преброди опасноста. Бројот седум, исто така се сретнува повеќе пати во епот. Еве некои примери: „Шест дена и шест ноќи го оплакував и во гроб не го положив“[8] - закопот е седмиот ден; „Шест дена и шест ноќи во потоци дождот паѓаше. Седмиот ден потопот попушти“[9] - седум дена трае потопот. Како митски симбол го издвојуваме и гавранот, како врска меѓу два света (гавранот му докажува на Утнапиштим дека потопот поминал; а во Библијата гулабот носи маслиново гранче). Змијата, исто така, може да ја спомнеме како уништувач, измамник, злобник. Таа го лишува човекот од бесмртноста, а во Библијата ги лишува Адам и Ева од рајот. Значењето на епотНајголемото значење на делото се состои во тоа што е прв пишан текст со уметничка вредност. Во него се наоѓаат многу митски елементи, моменти од традицијата и религијата на еден од најстарите народи. Елементи од „Епот за Гилгамеш“ наоѓаме и во записите, остатоците на некои подоцнежни култури (дури и денешните), нивните верувања, обичаи. Во епот се отвора прашањето на смртта, на задгробниот живот, на подземјето, потребата и потрагата за вечен живот – теми што до денес останале актуелни и интересни за откривање. И денес сме сведоци на вечната потрага по еликсирот на младоста, по продолжување на животниот век. Многу научни достигнувања од областа на медицината се со цел да ги направат луѓето што помлади. Потрагата по вечен живот, уште од Гилгамеш па до денес, продолжува со можноста за клонирање, со што многу луѓе од историјата би можеле да се „родат повторно“, а некои воопшто да не престанат да постојат. |
||||||
Јакиот човек има само една слаба страна-жената што ја сака!
|
||||||
Valerija
Модератор Регистриран: 07.Ноември.2005 Статус: Офлајн Поени: 105588 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
Софокле - „Цар Едип“Трагедијата
е вид драмско дело кое што настанало во античка Грција, а била гледана
само од благородниците, поради што била пишувана само во возвишен стил.
Во трагедијата се пишува за безгрешни јунаци, чиј живот на почетокот е
навидум среќен, имаат се што еден човек може да посака, но на крајот тој
станува трагичен, но не по вина на главниот лик, туку по вина на
судбината. По гледањето на овој вид драма, гледачот ќе треба да се соочи
со чувство на катарза. Софокле
како еден од најистакнатите трагичари на сите времиња, напишал многу
драми, меѓу кои и „Цар Едип“, која се смета за совршена трагедија,
бидејќи ги содржи сите елементи, а особено е истакнат моментот на
трагедија и е прикажан еден трагичен човечки живот. Едип,
син на кралот Лај и кралицата Јокаста; Според пророштвото, кое на Едипа
му било проречено уште пред неговото раѓање, тој го убива татка си и се
жени за мајка си. Кралот Лај од страв да не се исполни пророштвото,
кога се родило детето, наредил да го однесат на планината Китерон и да
го остават таму. Таму го пронашле овчарите на кралот Полиб и го однеле
во кралскиот дворец. Кралот Полиб, бидејќи бил бездетен, го одгледал
Едип како свое чедо. Како младич, Едип разбрал дека не е син на Полиб и
отишол во Делфи со цел да ја дознае вистината за своето потекло.
Пророчиштето наместо одговор, му соопштило дека ќе го убие татка си и
дека ќе се ожени за мајка си. За да го избегне отстварувањето на
пророштвото, Едип не се вратил повеќе во Коринт. Неговиот вистински
татко, кралот Лај, вознемируван од дамнешното пророштво дека ќе биде
убиен од синот, тргнал кон Делфи за да го праша пророчиштето што се
случило со детето оставено на Китерон. На пат кон Делфи, на едно тесно
распаќе се сретнува со Едипа кој се враќал од истото место. Помеѓу нив
избувнала кавга, и Едип го убива Лаја не знаејќи дека тоа е неговиот
татко. Тој го продолжува својот пат. Веќе подолго време, во близината на
Теба стоело крилатото чудовиште - Сфинга (Химера=козјо тело, женска
глава, змијска опашка), кое на патниците им поставувало една загатка
(кое суштество оди на четири нозе, па на две, па на три), и доколку
немала повратен одговор, сфингата ги голтала патниците. Граѓаните на
Теба, прогласиле дека на оној кој што ќе ја реши загатката ќе му ја
дадат кралицата Јокаста за жена а воедно и тронот. Едип кога дошол пред
Теба, ја одгатнал загатката на Сфингата, и и го дал одговорот (човек), а
таа од мака се фрлила од карпите. Едип се оженил за Јокаста (незнаејќи
дека таа е неговата мајка). Откако тој завладеал со Теба, таму
завладеале чума и глад. Пророчиштето кажало дека таа несреќа од Теба ќе
исчезне тогаш кога ќе се пронајде убиецот на Лај. Едип, незнаејќи дека
тоа е самиот тој, наредил да се бара, и го проколнал да биде изгнаник, и
никој да не го прима во својот дом. Не знаејќи, тој сам си ја изрекол
својата пресуда. Пророкот Тиресиас ја открил големата вистина... Јокаста
се обесила во својата соба кога разбрала за лошата вест, особено за
инцестот. А Едип ги извадил иглите од нејзината коса и си ги избодел
очите, за да не мора да ги гледа своите родители во подземниот
свет. Кога се открило дека Едип е убиецот на Лај, неговите синови
Етеокле и Полинејк, го симнале татка си од престолот и го заклучиле во
одаите на дворецот.
Изменето од Valerija - 13.Декември.2012 во 08:03 |
||||||
Јакиот човек има само една слаба страна-жената што ја сака!
|
||||||
m.sh
Нов член Регистриран: 13.Ноември.2012 Статус: Офлајн Поени: 2 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
ми треба помош за да напишам есеј на тема „Најубавата божиќна приказна“ ќе можи некој да ми помогне? фала многу
|
||||||
pajser
Сениор kloshar Регистриран: 04.Март.2011 Локација: Lao People's Dem. Rep. Статус: Офлајн Поени: 13942 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
,,,ochaen
,,,bogat ,,,,,,ubavina ,,,,,,,,,,,komplicirano ,,,,,ne mozhe itno ,,,,da kazheshe letoska ,,,za vreme odmorot ,,ke mozheshe ,,,ama vaka ,,,,teshko,,, |
||||||
nesluchajno ne veruvam vo sluchajnosti<>sekoja sluchajnost e kontrolirana
|
||||||
vikki123
Нов член Регистриран: 12.Декември.2012 Статус: Офлајн Поени: 2 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
кје ве молам за помошшшшш..
ми треба состав на тема: очајниот лик на вујко вања - вујко вања рафаел де валентин- богат без право на богатство шагринска кожа физичката и моралната убавина на соња и елена- вујко вања! ве молам итно ми е , ако може побрзо :) фала однапред |
||||||
vikki123
Нов член Регистриран: 12.Декември.2012 Статус: Офлајн Поени: 2 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
кје ве молам за помошшшшш..
ми треба состав на тема: очајниот лик на вујко вања - вујко вања рафаел де валентин- богат без право на богатство шагринска кожа физичката и моралната убавина на соња и елена- вујко вања! ве молам итно ми е , ако може побрзо :) фала однапред |
||||||
volkswagen
Модератор Знам, комшивка ми е! Регистриран: 18.Ноември.2008 Статус: Офлајн Поени: 4820 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
Ако бе... составот ќе до дајш нафрлан, па ќе мора да се помачи да го среди... и така...
Кој како сака нека прави... |
||||||
Blue Scarlet
Модератор Амазонка Регистриран: 03.Ноември.2009 Статус: Офлајн Поени: 9011 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
Ученичка солидарност .....
На последната писмена по македонски јазик во средното економско училиште во мојот град се делеле единици како бонбони затоа што не ја мразело професорката да ги проверува составите он лајн .... никој не е глуп мало ....
|
||||||
Lupus non mordet lupum.
Vulneratus non victus! |
||||||
volkswagen
Модератор Знам, комшивка ми е! Регистриран: 18.Ноември.2008 Статус: Офлајн Поени: 4820 |
Опции за коментарот
Благодарам(1)
|
|||||
де бе Блу... многу озбилно сваќаш... Не сметам ништо веќе јас...
Еве нешто Лити напишала на времето...
|
||||||
Blue Scarlet
Модератор Амазонка Регистриран: 03.Ноември.2009 Статус: Офлајн Поени: 9011 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||
Оф леле душичке .... гледаш нељубезност во онаа што го напишав јас?
Сметаш дека е добро што се бара ваков вид на помош и дека ТРЕБА да се помогне?
|
||||||
Lupus non mordet lupum.
Vulneratus non victus! |
||||||
Внеси реплика | страница <1 5556575859 113> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |