![]() |
|
БИБЛИЈАТА И НАУКАТА |
Внеси реплика ![]() |
страница <1 5455565758 63> |
Автор | |
temimi ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 01.Јуни.2007 Локација: Saudi Arabia Статус: Офлајн Поени: 325 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ostaj go, spie!!!!
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
|
|
![]() |
|
DAIJA ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 08.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 1668 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alo Prosvetitele!!!
ПРОДОЛЖИ!!!
|
|
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!
|
|
![]() |
|
DAIJA ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 08.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 1668 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dobro, da procitame ponatamu....
|
|
О следбеници на Книгата, дојдете да се собереме околу зборот нам и вам заеднички: никого освен Бог да не обожуваме и никого да не Му здружуваме!
|
|
![]() |
|
ПРОСВЕТИТЕЛОТ ![]() Група ![]() ![]() Регистриран: 09.Февруари.2007 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 61 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Продолжуваме со Книгите на Стариот Завет. Понатаму ќе се говори за историските, пророчките и поетските и мудросни книги од Стариот Завет.
Историски книги
Преку нив и пристапуваме на историјата на еврејскиот народ, од неговото влегување во Ветената земја (кое, најверојатно, датира од крајот на VIII век пр.н.е.) до вавилонското ропство во VI век пр.н.е. Овде акцентот е ставен на она што може да се нарече „национално збиднување“ претставено како исполнување на божествениот збор. На раскажувањето, всушност, многу малку му е грижа за историската точност: книга како што е онаа на Јошуа им се покорува, пред сè, на теолошките мотиви. По тој повод, професорот Е. Жакоб ја истакнува отворената контрадикција меѓу археологијата и текстовите за божемните разорувања на Јерихон и Аја. Книгата Судии е концентрирана на одбраната на избраниот народ од непријателите кои го опкружуваат и на помошта што му ја дава Бог. Книгата повеќепати била преработувана, на тоа мошне објективно сигнализира Р. П. А. Лефевр (R. P. A. Lefevre) во Воведот на Библијата Крампон (Cramron): тоа го сведочат измешаните воведи и додатоци. Историјата на Рут се поврзува со овие приказни од Судиите. Книгата на Самуел и книгите на Царствата, пред сè, се биографски зборници кои се однесуваат на Самуел, Саул, Давид и Соломон. Нивната историска вредност е спорна. Од оваа гледна точка, Е. Жакоб во нив наоѓа многу грешки: можни се двојни и тројни верзии на еден ист настан. Пророците Илија, Елисеј, Исаија, исто така, тука имаат свое место, се мешаат историски црти и легенди. Но, за другите коментатори, како што е Р. П. А. Лефевр, „историската вредност на овие книги е фундаментална“. Првата и втората книга Летописи, книгите Ездра и Неемија би можеле да имаат еден единствен автор, наречен хроничар кој живеел на крајот на IV век пр.н.е. Тој се прифаќа во текот на целата историја, од создавањето до оваа епоха, а неговите генеалогии, сепак, одат само до Давид. Всушност, тој особено ја користи книгата Самуел и книгите на Царствата „небрежно ги копира, не грижејќи се за недоследностите“ (Е. Жакоб), но тој, исто така, ги додава и прецизните факти кои археологијата ги потврдува. Во овие дела постои грижа историјата да се приспособи кон теолошките потреби: Е. Жакоб пишува „авторот понекогаш ја креира историјата тргнувајќи од теологијата“. „Така, за да објасни дека кралот Манасија, дегенерик и прогонувач, имал долго и просперитетно владеење, тој го постулира преобраќањето на овој крал во текот на едно престојување во Асир (Втора книга Летописи, 33, 11), за кое не се зборува во ниеден библиски или вонбиблиски извор“. Книгите Ездра и Неемија биле крајно критикувани затоа што се полни со нејаснотии и затоа што се однесуваат на еден период кој, со недостатокот на вонбиблиски документи, останува многу малку познат – тоа е периодот на IV век пр.н.е. Меѓу историските книги се ставаат книгите Товит, Јудита и Естир, во кои се пројавени најголеми слободи во однос на историјата: промена на сопствените имиња, измислување на личности и настани, и сето тоа се прави со најдобра религиозна намера. Тоа се навистина новини со морализаторска склоност, преполни со историски неверојатности и неточности. Двете книги Макавејски се целосно различни; за настаните од II век пр.н.е. даваат колку што е можно поточен приказ на историјата на овој период и поради тоа претставуваат сведоштва од голема вредност. Значи, целоста на книгите кои се сметаат за историски е многу неизедначена. Во нив, историјата е обработена на начин кој што е колку научен толку и фантастичен. Пророчки книги Под ова име се издвојуваат проповедите на разните пророци кои во Стариот Завет се сместени до големите пророци чие учење е евоцирано во книгите како што се оние на Мојсеј, Самуел, Илија и Елисеј. Пророчките книги го покриваат периодот од VIII до II век пр.н.е. Од VIII век пр.н.е. се поместуваат книгите на Амос, Хоше, Исаија и Михеј. Првиот е славен по својата осуда на социјалната неправда, вториот по осудата на религиозната расипаност поради која ќе страда во својата плот (бидејќи морал да се ожени со една света проститутка од паганскиот култ), имитирајќи го својот Бог кој страда поради расипаноста на својот народ, но секогаш му ја дава својата љубов. Исаија е фигура од политичката историја: советник на царевите, тој доминира со настаните – тој е Пророк на Големината. Според неговите ученици, на неговите сопствени дела им се додава извршувањето на неговите пророкувања, и тоа до III век пр.н.е.: протести против нееднаквоста, стравот од Божјиот суд, најавата за ослободување во времето на прогонството, најавата за враќањето на Евреите во Палестина во еден подоцнежен период. Извесно е дека во вториот и во третиот дел на Исаија, пророкувачката активност е удвоена со политичката грижа која се јавува во јасна светлина. Проповедањето на Михеј кој е современик на Исаија, произлегува од истите општи идеи. Во VII век пр.н.е. во проповедањето се истакнуваат Софониј, Еремија, Наум и Хабакук. Еремија ќе заврши како маченик. Неговите пророштва ги собрал Варух. Тој можеби е автор на Тажаленките. Вавилонското пророштво во почетокот на VI век пр.н.е. предизвикало интензивна пророчка активност чија голема фигура е Езекиил, во својство на утешител на своите браќа, меѓу кои влева надеж. Неговите визии се славни. Книгата на Обадија е поврзана со несреќното освојување на Ерусалим. По прогонството кое завршува во 538 год. пр.н.е., пророчката активност повторно зема замав со Агеј и Захарија, за да се привлече вниманието за повторната изградба на Храмот. Кога Храмот е довршен, она што е напишано под името Малахија, содржи различни пророштва од духовна природа. Зошто книгата за Јона е вклучена во пророчките текстови кога Стариот Завет не му припишува текстови во вистинската смисла на зборот? Јона е приказна од која произлегува главниот факт: неопходното потчинување на Божјата волја. Според христијанските коментатори, од историска гледна точка, Даниил е деконцетрирачката апокалипса, а сепак е пишувана на три јазици (еврејски, арамејски и грчки). Тоа би било дело од макавејската епоха, од II век пр.н.е. Авторот сакал да ги убеди своите сонародници од времето на „ужасот од очајувањето“ дека времето на ослободување е блиско, за да ја задржи нивната верба. (Е. Жакоб). Поетски и мудросни книги Тие ги сочинуваат збирките кои поседуваат неспорно литературно единство. На првото место меѓу нив се наоѓаат Псалмите, споменик на еврејската поезија. Повеќето од нив се напишани од Давид, а дел од Левит и од свештениците: нивна тема се пофалбите, преколнувањата, медитациите. Нивната функција му припаѓала на литургискиот вид. Книгата за Јов, книга на мудроста и побожноста par exellence, би се датирала од 400 до 500 години пр.н.е. Тажаленките за падот на Ерусалим, во почетокот на VI век пр.н.е., би можеле да му се припишат на Еремија. Треба да се посочи уште Песната над песните, алегориската песна за божествената љубов, пред сè, книгата на Мудрите изреки, збирката на зборовите на Соломон и на другите дворски мудреци, на Проповедникот или на Кохелет во која се расправа за земската среќа и за мудроста. Како се случило тоа, оваа збирка книги, крајно невоедначена според содржината, пишувана во текот на период од барем седум века, која произлегува од крајно различни извори, подоцна споени во едно исто дело, во текот на вековите да успее да формира една неразделна целост и, покрај некои варијанти, според заедниците, да стане книга на јудео-христијанската Објава, „канон“, грчки збор со кој се врзува смислата за неповредливоста? Спојот не потекнува од христијанството туку, од самиот јудаизам, во првата етапа, без сомневање, во VII век пр.н.е., со тоа што подоцнежните книги се додале кон она што е отпрвин сочувано. Сепак, треба да се забележи сосема привилегираното место кое отсекогаш им се придавало на првите книги што ги формираат Тората и Петокнижието. Откако се исполниле објавите на пророците (ветувањето на казната според грешките), не било тешко нивните текстови да се додадат кон книгите кои порано биле прифатени. Истото било и со ветувањата на надеж што обилно ги влевале истите проповедници. Во II век пр.н.е. веќе е конституиран „Канонот“ на пророците. Втората книга, како што се Псалмите, поради својата литургиска улога, била интегрирана со други списи како што се Тажаленките и мудросните списи на Соломон и на Јов. Христијанството, првобитното јудео-христијанство кое толку добро го проучиле модерните автори, каков што е кардиналот Данило (Daniélou), тоа ќе се види понатаму, пред да ја доживее реформата под дејство на Павле, сосема нормално го прифатило ова наследство на Стариот Завет со кое толку тесно се поврзани авторите на евангелијата. Но, ако е извршено „чистење“ на евангелијата со елиминирањето на „апокрифите“, не се сметало дека истото мора да се изврши и со Стариот Завет, и така, тие целосно, или речиси во целост, биле прифатени. Кој би се осмелил да оспори нешто во врска со овој неизедначен спој до крајот на средниот век? Никој, или речиси никој. Од крајот на средниот век до почетокот на новиот век се јавиле неколку критики: укажавме на тоа погоре но, сепак, Црквите успеале да го наметнат својот авторитет. Автентичната критика на текстот, без сомнение, е родена во нашето време но, ако нејзините црковни специјалисти посветиле многу талент да ги испитаат многуте одделни точки, тие сметале дека е подобро да не се оди премногу напред во она што со еуфемизам го нарекле „тешкотија“. Изгледа дека воопшто не ги привлекува нивното изучување во светлината на модерните сознанија. Ако се има желба да се вршат историски паралели, особено тогаш кога се јавува извесна согласност меѓу нив и библиските раскази, сè уште нема ангажирања на патот кон едно искрено и продлабочено споредување, со оглед на тоа што се забележува дека тоа би можело да доведе до оспорување на поимот за кој досега не се расправало: вистинитоста на јудео-христијанските Свети книги. Изменето од ПРОСВЕТИТЕЛОТ - 02.Јуни.2007 во 22:48 |
|
Не биди како оној кој го собира знаењето на учените и мудроста на мудрите, а кон Вистината се однесува како еден од глупавите.
|
|
![]() |
|
temimi ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 01.Јуни.2007 Локација: Saudi Arabia Статус: Офлајн Поени: 325 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vidi vidi, kakva tema?
Pa nemaat za so da pisuvaat ovie be. Vnatre vo biblijata niso ne im pisuva.
|
|
Mozes da mi gi izvrtuvas zborovite, no ne i religijata!
|
|
![]() |
|
Studentski Klub ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 07.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Една Објава е вмешана во сите овие дела, но ние денес го поседуваме само она што луѓето кои манипулирале со текстовите сакале да ни го остават, што го правеле по своја волја или според околностите во кои се наоѓале и според потребите со кои морале да се соочат. Кога овие објективни податоци ќе се споредат со оние кои ги откриваат Воведите во различните Библии, и ден-денес наменети за популаларизација, станува јасно дека фактите во нив се прикажани на сосема поинаков начин. Се премолчуваат фундаментални факти кои се однесуваат на редакцијата на книгите, се кажуваат двосмислености кои го збунуваат читателот, фактите се сведуваат до минимум, до таа мера што даваат лажна претстава за реалноста. Така, многу Воведи во Библиите ја искривуваат вистината. Иако во повеќе наврати цели книги (како Петокнижието) се преработувале, сè се сведува на тоа да се спомне дека деталите можеле да бидат подоцна додадени. Се дискутира во врска со некој безначаен пасус на некоја книга, но се премолчуваат пресудните факти кои би заслужувале подолги изложувања. Жално е да се види дека, со цел на популаризација, во Библијата се одржуваат толку неточни поими. |
|
Незнаењето е најголемиот непријател на луѓето!
|
|
![]() |
|
Studentski Klub ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 07.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Само менувате теми брееее!!!
Изгледа како вие да се плашите од истото, од неговата несовршеност, не среденост, згрешеност или утнатост....
|
|
Незнаењето е најголемиот непријател на луѓето!
|
|
![]() |
|
Studentski Klub ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 07.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Страв од мемоарите?
|
|
Незнаењето е најголемиот непријател на луѓето!
|
|
![]() |
|
belichka ![]() Сениор ![]() Регистриран: 30.Октомври.2006 Статус: Офлајн Поени: 2023 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ADZIJA kakov srav imaat i od Svetoto Pismo, c.c.c.........dali ja prepoznavas prirodata vo niv
![]() |
|
Blagosloven e Onoj Koj ide vo imeto Gospodovo
|
|
![]() |
|
аџија ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 25.Октомври.2006 Статус: Офлајн Поени: 5474 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Убаво вели Св. Писмо: „За телесниот човек, тоа што е од Божјиот Дух е лудост и не може да го разбере, бидејќи треба преку Духот да го осознае.“ Нормално е за вас, кои сте загледани во телесното, во световното, во грешното, да ви изгледа како лудост тоа што е Божјо, тоа што е духовно, тоа што е Свето. Баш би било многу чудно, да не е така, односно телесните да го возвишуваат Светото... Тоа би било ептен наопаку... ![]() |
|
![]() |
|
Studentski Klub ![]() Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор ![]() ![]() Регистриран: 07.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Треба да е луд оној кој сака да го сфати христијанството на основ на Библијата.... Толку верзиии, измени, пиши-бриши.....
Нормално е дека е неразбирливо, во 21 век да се верува во пагански митологии...!!!!
Христијанство и монотеизам = магаре и музика (како што еднаш напиша Аџијата
![]() Се гледа од горнине текстови какви зафрканции сте правеле со мемоарите ваши, па ај побиј го тоа!!!!
Не можело, па не може, и нема да може!!!!
|
|
Незнаењето е најголемиот непријател на луѓето!
|
|
![]() |
|
аџија ![]() Сениор ![]() ![]() Регистриран: 25.Октомври.2006 Статус: Офлајн Поени: 5474 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
па можам да бидам уверен, затоа што ЗНАМ како е во христијанството, и знам како да ја толкувам Библијата...
а вие сте многу смешни, што не можете ниту да го сфатите христијанството, а не па да го побиете... ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Iblis s.a.v.s ![]() Група ![]() Регистриран: 30.Мај.2007 Статус: Офлајн Поени: 65 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
kako mozes vaka da bides uveren? koga znaeme deka imate sveti duh, otec i sin? i sega ke kazes mnozina koja dejstvuva kako ednina ili ke kazes----- ne go razbirame NIE trojstvoto. zasto ne e logicno stom NESTO se manifestira vo 3 RAZLICNI prirodi znaci deka edno e RAZLICITO DO DRUGO, i ne mozes da dokazes deka se edno. a za nas se znae samo ALLAH Bismillāhi r-raḥmāni r-raḥīm !!!! |
|
![]() |
|
oblachinja ![]() Сениор ![]() Регистриран: 12.Март.2006 Локација: United Kingdom Статус: Офлајн Поени: 4990 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
abe japonec e
![]() |
|
|
|
![]() |
Внеси реплика ![]() |
страница <1 5455565758 63> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања ![]() Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |