|
Крстоносци и муслимански освојувања... |
Внеси реплика | страница <1 345 |
Автор | |
the king
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор Регистриран: 03.Август.2007 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 458 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
ma uste ednas da kazam :
islamskata imperija dosta dolgo vreme vladeela i so spanija i so portugalija no tie i denes ne se islamski drzavi... |
|
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Omer El Faruk
Сениор Регистриран: 31.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 997 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Се е во контекст,само треба повнимателно да читаш.А сега еве ти одговор на твоето прашање: Muslimani su Grčkom vladali više stoljeća. Da li su Grci postali muslimani? Da li je iko pokušao da ih islamizira? Na protiv. Grčki kršćani su obnašali najviša pozicije unutar osmanske vlade. Bugari, Srbi, Rumuni, Mađari i druge evropske nacije su živjeli pod osmanskom vladavinom pa su opet ostali vjerni svojoj krš+anskoj vjeri. Niko ih nije tjerao da prihvate islam. |
|
zidarski
Сениор Регистриран: 17.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 4385 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Omer - prvite dva teksta se von kontekstot na prvichnoto prashanje, a toa e shto dovelo do krstonosnite vojni, a ne shto vojnite napravile. Vekje diskutiravme za posledicite od tie vojni i site sme soglasni deka imalo strashni krvoprolitija i deka imalo mnogu nepravednost.
Vekje rekov - neka ne se gleda temava kako neprijatelstvo kon muslimanite, a kako baranje da se objasni edna dosta konfuzna situacija, vo vrska so arapskite osvojuvanja, koi dovele do pochetokot na krstonosnite vojni. Vo posledniot tekst se zboruva tokmu za toa. No - celo vreme, opravduvanjeto shto go slusham vo vrska so osvojuvanjata (vo sluchajov od strana na Turcite vo Mala Azija) e deka zhitelite sami barale od Turcite da dojdat i da gi spasat od Vizantijcite... Da recheme deka e toa tochno za nekoi od niv. Shto se sluchuva so tie shto ne sakaat da bidat "spaseni" od muslimanite i koi vsushnost se borele za zapazuvanje na svojata zemja, vladenie i slichno...?! Zoshto tie lugje stradale, za neshto koe nivnite sosedi go pobarale?! Kako ova kje go objasnite spored k*ranot koj izrichno veli deka ne smee da ima vojuvanje za osvojuvanje?! Ili sega kje odgovorite deka site sakale da bidat pod muslimanska vlast?!?!?! Toa bi bilo totalna nebuloza... Ako mozhe, nekoj koj razbira neka objasni konkretno za ova, namesto da se povikuvate na tekstovi koi sosema povrshno go dopiraat ova prashanje. |
|
Omer El Faruk
Сениор Регистриран: 31.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 997 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Sasvim pouzdano se
možemo reæi da je islamska politièka doktrina (odnosno islamski stav i principi u kontekstu politièkih pitanja) krajnje umjerena i miroljubiva. Ova èinjenicu prihvataju i mnogi historièari i teolozi nemuslimani. Jedna od ovih osoba jeste i bivša monahinja i struènjak za bliskoistoènu historiju engleska historièarka Karen Armstrong. U djelu Holy War (Sveti rat), u kojem analizira historiju tri velike Božije vjere, Armstrong iznosi slijedeæi komentar o ovom pitanju: “Rijeè islam u arapskom jeziku potjeèe od istog korijena kao i rijeè mir, a k*r'an proklinje rat kao jedno anormalno stanje koje je opreèno Božijoj želji. (...) Islam ne odobrava agresorski rat, odnosno rat koji je usmjeren ka uništenju suprotne strane. (...) Islam prihvata da je rat neophodan i, u odreðenim situacijama, smatra ga kao pozitivnu dužnost radi suzbijanja tiranije i surovosti. (Meðutim), k*r'an pouèava da rat treba biti ogranièen i da se, što je moguæe više, vodi na jedan human naèin. Ne samo protiv Mekelija, èineæi savez s lokalnim jevrejskim plemenima, Muhammed je, u isto vrijeme, bio prisiljen boriti se i protiv kršæanskih plemena u Siriji koja su planirala napad na njih. Meðutim, to opet nije rezultiralo zakljuèkom da je on prokleo "Ehlu-kitab" (kršæane i jevreje). Njegovi muslimani bili su u situaciji da se brane, meðutim nisu se upuštali u sveti rat protiv neprijatelja njihove vjere. Kada je kao komandanta muslimanske vojske u rat protiv kršæana poslao Zubejda, svoga slugu koga je oslobodio, Muhammed mu je naredio da se na Božijem putu bore hrabro, ali na jedan ljudski, human naèin. Naredio mu je da ne smiju uzmeniravati sveæenike, kaluðere ili monahinje i da ne smiju dirati nejake koji ne ratuju. Nikakvo krvoproliæe ne smije se s provoditi nad civilima, ne smije se posjeæi èak ni jedno jedino drvo i ništa se ne smije rušiti...”1 Halife, koji su došli nakon Muhammeda, a. s., u osvojenim zemljama uspostav- 6 ogledalo, oktobar 2004 Rijeè islam u arapskom jeziku potjeèe od istog korijena kao i rijeè mir, a k*r'an proklinje rat kao jedno anormalno stanje koje je opreèno Božijoj želji. (...) Islam ne odobrava agresorski rat, odnosno rat koji je usmjeren ka uništenju suprotne strane. (...) Islam prihvata da je rat neophodan i, u odreðenim situacijama, smatra ga kao pozitivnu dužnost radi suzbijanja tiranije i surovosti ljali su takoðer atmosferu mira i sigurnosti kako za lokalno stanovništvo tako i za novopridošle. Prvi halifa hazreti Ebu Bekr je prilikom pohoda na Siriju izdao jednu direktivu. Milosrdan i tolerantan poredak koji je tražio da se uspostavi na osvojenim teritorijama predstavljao je uzoran primjer k*r'anskog morala. Ta direktiva glasi: “Ljudi, dajem vam deset pravila koja æete srcem primjenjivati: nemojte izdati i ne skreæite s Pravog puta!; ne ubijajte djecu, žene i starce!; ne palite i ne uništavajte stabla hurme i ne sijecite stabla bilo kojeg voæa!; ne ubijajte deve, a ni bilo šta iz stada..! Naiæi æete na one koji su svoj život posvetili onosvjetskim poslovima: ostavite ih u njihovim osamljenostima! Susrest æete se s onima koji nude razlièita jela; jedite, ali ne zaboravite spomenuti Allahovo ime!”2 A hazreti Omer, koji je preuzeo hilafet nakon hazreti Ebu Bekra i koji je poznat po toleranciji, milosrðu i pravdi, s lokalnim stanovništvom osvojenih država naèinio je razlièite sporazume koji predstavljaju primjere pravednosti i tolerancije. U Emannami (Dokument o sigurnosti), koju je dao kršæanima Jerusalema i Ludda, hazreti Omer je, npr., dao garancije da se neæe rušiti crkve i da se muslimani neæe moliti u njima. Iste su bile i garancije ponuðene kršæanima Lahma. Emannama data drugom nasturijanskom patriku Išuayhebu (650.-660.) nakon osvajanja Medine takoðer je sadržavala garancije da se crkve neæe rušiti, da se nijedna zgrada neæe rekonstruirati u džamiju.3 Hazreti Omer ostao je dosljedan svim ovim sporazumima i garancijama. Pismo koje je treæi nasturijanski patrik poslao svome prijatelju veoma je znaèajno zbog toga što se milosrðe i tolerancija muslimanskih lidera prema ehlu-kitabijama saopæava iz pera jednog kršæana: “Uopæe nas nisu uznemiravali (...) ovi Arapi koji su se predali Allahovoj volji. Oni su se doista s poštovanjem odnosili prema našoj vjeri, vjerskim službenicima, prema našim crkvama i manastirima...”4 Ovi dokumenti o zaštiti koje je davao hazreti Omer pokazuju nam kakvu toleranciju može posjedovati vjernik ukoliko živi moralom koji je opisan u k*r'anu: “Ova Emannama znaèila je zaštitu vjere, života, crkava i sinagoga za sve individue lokalnog stanovništva, zdrave i bolesne, dobre i loše. Kao što neæe biti rušene, crkve neæe biti ni naseljavane i neæe im ništa nedostajati. Nikome od naroda se neæe naèiniti ni najmanje zlo. Stavke ovog dokumenta (...) obaveze su halifa i vjernika.”5 Svi ovi primjeri primjena su pravde koju je Allah, dž. š., u k*r'anu naredio vjernicima. U jednom ajetu, Allah, dž. š., kaže slijedeæe: Allah vam zapovijeda da odgovorne službe onima koji su ih dostojni povjeravate, i kada ljudima sudite, da pravièno sudite. Uistinu je divan Allahov savjet! - A Allah doista sve èuje i vidi! (En-Nisa, 58). A jedan od misionerskih lidera anglikanske crkve, Canon Taylor, u jednom svom referatu na slijedeæi naèin iznio je ljepote koje nalaže k*r'an: “... odredio je dužnosti kao što su klanjanje namaza, post i èinjenje dobra. Bacio je ustranu izvještaèene vrline koje su neiskrene i nestvarne, podvale i lahkomislenosti naèinjene u ime vjere, moralne emocije koje se raznim naèinima mogu iskrivljeno tumaèiti i meðusobno protuslovne rijeèi onih koji raspravljaju o teologiji. Zarobljenicima je ulio nadu u slobodu, èovjeèanstvu bratske emocije i potvrdio fundamentalne èinjenice ljudske prirode.”6 Pogrešno uvjerenje da su u osvojenim zemljama muslimani nasilno vršili islamizaciju pobija se èak i od zapadnih analitièara; svi potvrðuju pravedan i tolerantan odnos muslimana prema drugima. Ovu èinjenicu na slijedeæi naèin istièe zapadni analitièar L. Browne: “... neosporne èinjenice dokumentiraju temeljnu neosnovanost tvrdnji kršæanskog porijekla koje govore o tome da su, pod prijetnjom maèa, u osvojenim zemljama muslimani narod utjerivali u islam. (...) Dinamièni èinilac u pozadini osvajanja bilo je njihovo islamsko bratstvo, kojim su pozivali narod. (...) Aobim se ovog bratstva, sa primaocima islama, širio poput lavine.”7 Svi muslimanski vladari koji su tokom historije upravljali širokim podruèjem nastavili su se krajnje tolerantno i s poštovanjem odnositi prema stanovništvu drugih vjeroispovijesti. I jevreji i kršæani su krajnje slobodno i sigurno živjeli u islamskim zemljama. Islamska pravda i tolerancija vladala je, takoðer, i u periodu Seldžuèke i Osmanlijske imperije. U svojoj knjizi The Preaching of Islam engleski analitièar Sir Thomas Arnold na slijedeæi naèin objašnjava kako su, zbog ovakvog seldžuèkog stava, kršæani željeli uæi pod njihovu upravu: "Ovaj osjeæaj da je vjerski život siguran pod islamskom upravom bio je povodom da maloazijski (anadolski) kršæani toga vremena doèekaju Seldžuke u svojstvu spasilaca. (...) Štaviše, s nadom u spas od despotizma Bizantijske imperije, stanovnici malih mjesta u Maloj Aziji su, u vrijeme Mihaila VIII (1261-1282.), pozvali Turke da zauzmu njihove kasabe. Mnogi od njih, bogati ili siromašni, usudili su se, èak, na seobu u teritorije koje su se tada nalazile pod kontrolom Turaka." 8 Melikšah, koji se nalazio na vlasti u najsjajnijem periodu Seldžuèke imperije, s velikom tolerancijom i milosrðem pristupao je narodu osvojenih teritorija, što je za posljedicu imalo da ga je taj narod spominjao s velikom ljubavi i poštovanjem. Svi nepristrasni historièari iskreno istièu Melikšahovo pravedno i tolerantno vladanje. Njegova tolerancija stvorila je ljubav prema njemu i u srcima naroda svetih Knjiga (ehlu-kitab). Štaviše, iz tog su razloga mnogi gradovi, na naèin rijetko sretan u historiji, svojevoljno prihvatali da uðu pod upravu Melikšaha. U sjeæanjima sveæenika Odo de Diogloa, pripadnika manastira St. Denis, koji je u drugim krstaškim pohodima uèestvovao kao specijalni pisar Louisa VII, koja su uvrštena u aktualnoj knjizi Sir Thomasa Arnolda, sasvim otvoreno se objašnjava kako su se muslimani pravedno odnosili prema svima, bez obzira ko kojoj vjeri pripadao: "Da nakon one bijede i nesreæe koju su vidjeli u srca muslimana Turaka nije ušao osjeæaj sažaljenja, stanje preostale povorke križara bilo bi mnogo tragiènije. Turci su lijeèili rane ovih jadnika, darežljivo su hranili siromašne meðu njima i rješavali ih njihovih nevolja. Štaviše, odreðeni su muslimani otkupili francuski novac, koji su Bizantinci trikovima i pod prijetnjom iskamèili od hodoèasnika, i podijelili ga siromašnim hodoèasnicima. Ovakvi zaštitnièki odnosi onih koji su bili druge vjere i postupci Bizantinaca, istovjernika koji su ih upošljavali u napornim poslovima, tukli ih i varali, bili su takva prilika za razmišljanje kršæanskih hodoèasnika, tako da su mnogi od njih svojevoljno prihvatili vjeru muslimana, koji su ih spasili." 9 Ovi redovi ispisani od historièara iznose da su muslimanski vladari, koji su posjedovali islamski moral, vladali tolerancijom, milosrðem i pravdom. Historija Osmanlijske imperije, koja je stoljeæima slala nizam (regularna vojska u Osmanlijskoj imperiji - op. prev.) na tri kontinenta jeste, isto tako, puna primjera tolerancije. Nastanjivanje jevreja, koji su u Španiji i Portugalu, od katolièkih vlasti, bili izloženi pokolju i progonu, na teritoriji koja se nalazila pod Osmanlijskom upravom, u vrijeme sultana Bajazita II, veoma je efektan primjer tolerancije koju je nametnuo islamski moral. Katolièki kraljevi koji su u tom periodu vladali velikim dijelom španske teritorije velike su pritiske vršili nad jevrejima koji su prethodno mirno živjeli pod muslimanskom upravom Andaluzije. Dok su u Andaluziji u miru živjeli zajedno muslimani, kršæani i jevreji, katolièki kraljevi preduzeli su akciju nasilnog pokrštavanja cijele zemlje i s tim ciljem poèeli vršiti presije nad jevrejima, a protiv muslimana krenuli u otvoreni rat. Na kraju, 1492. godine, hem je srušena posljednja uprava muslimana, koji su bili stjerani na podruèje Granade na jugu Španije, i izvršen užasan pokolj muslimana, hem su iz zemlje protjerani jevreji koji su odbili pokrštavanje. Tako je dio ovih protjeranih jevreja utoèište potražio i našao na teritoriji koja se nalazila pod upravom Osmanlija. Osmanlijska mornarica pod komandom Kemala Reisa svojim brodovima je na osmanlijsku zemlju prevozila protjerane jevreje i muslimane koji su se uspjeli spasiti od pokolja. Sultan Bajazit II, koji je u historiji bio poznat po svojoj velikoj pobožnosti, ove je izmuèene jevreje, koji su u proljeæe 1492. protjerani iz Španije, nastanio na naroèito na podruèja Soluna, koji se sada nalazi pod grèkom upravom, Edirna, Livadiye i Tirhale, koje se nalaze u blizini Egriboza. Veæina od oko 25.000 jevreja koji danas žive na podruèju Turske potomci su upravo ovih jevreja, iseljenika iz Španije. Vjeru i obièaje koje su prije petsto godina donijeli sa sobom prilagodili su turskim uvjetima i, sa svojim školama, bolnicama, staraèkim domovima, kulturnim institucijama i novinama, vode jedan miran život. Kao što meðu njima ima trgovaca i poslovnih ljudi, postoje i oni s razlièitim zanimanjima: od struènjaka u tehnièkim pitanjima, kao što je arhitektura, do ekonomske propagande. Pored toga, postoje i intelektualni krugovi nauènika i umjetnika raznih profila. Dok u mnogim evropskim zemljama jevrejske zajednice stoljeæima žive u strahu od antisemitskih rasistièkih napada, jevreji u Turskoj žive u jednom krajnjem miru. Èak je samo ova èinjenica dovoljna da se može ustanoviti poimanje tolerancije i pravde koju nalaže islam. Saosjeæajnost i tolerancija koju vidimo kod sultana Bajazita II važi i za sve ostale osmanlijske sultane. Osvajanjem Istanbula Sultan Mehmed je i jevrejima i kršæanima u gradu priznao pravo na slobodu življenja. U jednom od svojih djela, u kontekstu muslimanskog tolerantnog i pravednog vladanja, Andre Miquel, koji je poznat po vrijednim djelima o islamskom svijetu, kaže slijedeæe: “Kršæanska populacija bila je pod veoma dobro organiziranim režimom koji oni nisu mogli naæi u vrijeme bizantijske i latinske uprave. Nisu bili izloženi nikakvoj tiraniji. Naprotiv, imperija, a naroèito Istanbul, bila je sklonište španskih jevreja koji su u Španiji bili izloženi raznim torturama.” 10 I u muslimanskim državama prije Osmanlija nemuslimanima su takoðer bila priznata velika prava. Profesor teologije i meðunarodnih odnosa na Georgetown univerzitetu John L. Esposito na slijedeæi naèin istièe da su jevreji i kršæani koji su kroz historiju došli pod upravu muslimanskih država nailazili na veliku toleranciju: “Za mnoge nemuslimanske zajednice koje su egzistirale na bizantijskoj i perzijskoj zemlji i kojima su inaèe upravljali strani vladari, islamski režim znaèio je promjenu vlasti, ali ovi novi vladari su, u veæini sluèajeva, bili popustljiviji i tolerantniji. Na kraju, veæina ovih zajednica posjedovala je više autonomije i veæinom su plaæali manje poreze. (...) Ispostavilo se da je, islam jedna tolerantnija vjera, koja je jevrejima i lokalnim kršæanima pružila znatno više vjerskih sloboda.”11 Kao što se razumije i iz ovog komentara, muslimani nikada kroz historiju nisu bili "oni koji stvaraju nered"; naprotiv, u sva podruèja, koja su osvojili, svim ljudima, bez obzira na naciju i vjeroispovijest, donosili su pravdu i mir. U skladu s Allahovom naredbom: "I Allahu se klanjajte i nikoga Njemu ravnim ne smatrajte! A roditeljima dobroèinstvo èinite, i roðacima, i siroèadi, i siromasima, i komšijama bližnjim, i komšijama daljnjim, i drugovima, i putnicima, i onima koji su u vašem posjedu. Allah, zaista, ne voli one koji se ohole i hvališu" (En-Nisa', 36) prema svim ljudima odnosili su se na najljepši naèin. Ukratko, osnovu k*r'anskog morala èine postupci ispunjeni prijateljstvom meðu ljudima, bratstvom, mirom i saosjeæanjem i, s ovim superiornim odlikama islam ima za cilj oslobaðanje zemlje od nereda. k*r'anske odredbe i njihovo primjenjivanje kroz historiju od muslimana toliko je oèito da ne dopušta nikakvu raspravu o tome. (Radi detaljnijih podataka v.: Pravda i tolerancija u k*r'anu, Harun Yahya, Kultur Yayincilik, 2000.) BILJEŠKE: 1. Karen Armstrong, Holy War, MacMillian London Limited, 1988, str. 25. 2. Majid Khoduri, Islam'da Savas ve Baris, Fener Yayinlari, Istanbul, 1998, str. 123; Taberi, Tarih I, 1850. 3. Hamidullah, Mecmuatü'l-Vesaik, 195-197. 4. Frend, 289; Hamidullah, Islam Peygamberi, II. 920; Levent Öztürk, Asr-i Saadetten Haçli Seferlerine Kadar Islam Toplumunda Hiristiyanlar, Iz Yayincilik, Istanbul, 1998, str. 55. 5. Yrd. Doc. Dr. Orhan Atalay, Dogu-Bati Kaynaklarinda Birlikte Yasama, Gazeteciler ve Yazarlar Vakfi Yayinlari, Istanbul, 1999, str. 95; Hamidullah, El-Vesaik, str. 380-381, No: 358. 6. History of Latin Christianity, tom II, str. 216-217, Islam Kültür Atlasi, Ismail Rai el-Faruki, Luis Lamia el-Faruki, prijevod: Mustafa Okan Kibaroglu-Zerrin Kibaroglu, Inkilab Yayinlari, 1997, str. 222. 7. L. Browne, The Prospects of Islam, str. 11-15, str. 269-270. 8. Yesevizade, Sevgi Peygamberi, Hakikati Arayis Nesriyati, Ankara, 1996, str. 272-273; Sir Thomas Arnold, The Preaching of Islam, str. 97; Finlay: 4A History of Greece, III, 358-9; J. H. Krause: "Die Byzantiner des Mitte latters", Halle, 1869, str. 276. 9. Osman Turan, Türk Dünya Nizaminin Milli, Islami ve Insani Esaslari, tom 2, str. 138. 10. F. Emecen, K. Beydilli, M. Ipsirli, M.A. Aydin, I. Ortayli, A. Özcan, B. Yediyildiz, M. Kütükoglu, Osmanli Devleti ve Medeniyeti Tarihi, Islam Tarih, Sanat ve Kültür Arastirma Merkezi, Istanbul, 1994, str. 467. 11. John L. Esposito, The Islamic Threat: Myth or Reality, Oxford University Press, New York, 1992, str. 39. Sakate uste? Mozam jas cela istorija da vi ja prenesam? A Templarius? |
|
Omer El Faruk
Сениор Регистриран: 31.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 997 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
A River of Blood
And Yield They Did. In 1122 Christian crusaders swept over Jerusalem and slaughtered men, women and children, 'until their horses were knee deep in blood. We then went to the church to thank the Lord for his mercy.' In 777 , Charlemagne, a devout Christian, after conquering the Saxon rebels, gave them a choice between baptism and execution. When they refused to convert, he had 4500 of them beheaded in one morning. In the fourth century, Emporor Constantine, the first Roman Emperor to become a Christian, had over 3000 Christians executed because their interpretation of the Bible did not agree with his. That is more than the number of Christians who died at the hands of the Romans during the well known 1st century "Christians to the lions" persecutions. The above are from William Manchester's "A World Lit Only by Fire- The Medieval Mind and The Renaissance"..Little, Brown & Company, 1992 Queen Isabella, famous for sending Columbus to the New World in 1492, was well known also for her 'Spanish Inquisition', the gruesome torture and murder of tens of thousands of Spanish Jews, Muslims, homosexuals, people who read or wrote, uppity women, and anyone else not up to the Queen's strict standards. Isabella was a champion of the faith, piously congratulating herself as her victims writhed to their deaths in the flames and the many other ingenious methods of torture invented by her inquisitors. Of course, the presence of torture did not always mean the presence of the Christian Church, and vice-versa. History is spotty; key things are left out or included inordinately - we don't always know. The church was active in many places with no record of the Inquisition in the same area; and in other cases the two went hand in hand. In the 12th and 13th centuries, the Inquisition was born, with Christians killing Christians, during what was known as the Albigensian heresies. Hundreds of thousands of people died because their Christianity did not agree with official dogma. This adds to the irony of murder in the name of Christ, when the majority of victims of the early inquisitions were themselves Christians. English Catholics suffered horribly under Protestant regimes. American historian William T. Walsh writes: "In Britain, 30,000 went to the stake for witchcraft; in Protestant Germany, the figure was 100,000" (, p. 275). In Scotland, too, alleged witches were cruelly put to death. Karl Keating quotes from the : "It is well-known that belief in the justice of punishing heresy with death was so common among the 16th-century Reformers-Luther, Zwingli, Calvin, and their adherents-that we may say their toleration began where their power ended" (C.E., s.v., "Inquisition," 8:35). From an article exonerating (to some extent) the Catholics, Here. Historical quibbling aside, one sees the general trend. 1000 year old oak trees that had been sacred to the pagans were hacked down and replaced with cathedrals. The altar was often built on the stump of the tree; some altars are built over boulders or embedded stones that were ancient Pagan ritual sites. As Christianity took over Europe, attempts to supress Pagan holy day celebrations met fierce resistance. Their solution was to absorb these holidays, purloin them, and make them into Christian holidays. |
|
Omer El Faruk
Сениор Регистриран: 31.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 997 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
KRIZARSKI RATOVI-
Prvi križarski pohod, koji je poèeo prije skoro 1000 godina završio se pokoljom u Jerusalimu. Kršæanski osvajaèi iz zapadne Evrope su poklali na hiljade muslimana u ime Isusa, koji je propovjedao ljubi bližnjeg svoga. Strahote u znaku križa predstavljaju, prema libanonskom piscu Amin Maaloufu, "još i danas skrnavljenje i sramotu". Kako je bilo moguæe kod ljudi probuditi toliki nagon za ubistvom i razaranjem? Kako je bilo moguæe u isto vrijeme od ljudi napraviti hodoèasnike i ratnike? Hodoèašæe sa oružjem je potreslo mediteranski svijet. Ono je bilo pripremljeno od strane pape 1095 godine, koji je iz Rima stigao do Francuske. Papa Urban II, Francuz, veæ sedam godina papa, mobilisao je katolike. U pratnji biskupa i konjanika išao je od grada do grada od crkve do crkve. Molio se, pjevao i propovjedao. Da bi podkuhao emocije izabirao je svako mjesto, svaki datum sa velikom pažnjom. Taèno na dan Marijinog Uspeæa stigao je u Le Puy, koji je bio najpoznatije mjesto gdje se je hodoèastilo Mariji. Na dan 'svetog' Gillesa, posjetio je samostan jugozapadno od Avignona i tu je sveèano otkrio novi oltar. Bila je to dramatièna, savršeno inscenirana demonstracija papinske moæi. Vrhunac pompeznog putovanja je bio koncil u Clermontu. Tamo je papa htio da drži veliki govor. Katolici okcidenta su osjeæali da im predstoji jedan važan i neobièni dogaðaj. Da li je dolazila nova epoha? Ili èak kraj svijeta? Na kraju 11. stoljeæa, osjeæala se je jedna "duboka èežnja ka proèišæenju i spasu duše", kako piše historièar Gerd Mentgen. Papa Urban II je bio ubjeðen da crkva mora da vodi jednu novu borbu - borbu kolosalnih dimenzija. Ta borba je u jednom redu važila unutrašnjem neprijatelju. Hiljadu godina po smrti Isusa crkva je djelovala kao da je u kandžama sotone. Popovi su imali priležnice, i ubirali su debele dadžbine za krštenje i pokopavanja. Kraljevi su za klerus imenovali one ljude koji su im bili pogodni. Ovo više nije bila crkva Gospoda, nego Mammona i strasti, govorili su kritièari. Iz samostana se je èuo sve glasniji zahtjev da se katolici povrate èistini izvorne crkve. Strategija Urbana II je bila usmjerena i protiv jednog vanjskog neprijatelja. Nakon što je Muhammed ( saws ) 632. godine umro, njegovi sljedbenici su proširili islamsko carstvo do pred južnu Evropu. Zar nije došlo vrijeme da se izvorno kršæansko tlo oduzme od "pagana i idolopoklonika"? Prema crkvenom teoretièaru Augustinu, crkva i kralj imaju moralno pravo da koriste nasilje. "Oni koji po božjem nadahnuæu vode ratove, ne rade ni u kojem sluèaju protiv zapovijesti 'ne smiješ ubijati", napisao je Augustin u svome dijelu "Božja država". Papa je tražio izlaz. Jedan 'sveti rat', bi trebao da razbije 'bezbožnike'. Pred kapijama Clermonta sakupilo se je oko 300 biskupa, opata kao i hiljade katolika da èuju željno oèekivani govor. Urban II ih je usmjerio ka jednom djelu koje æe elektrisati èitavo kršæanstvo: osvajanje Svetog Grada, Svetih Mjesta i Svete Zemlje. Velika je sramota, vikao je papa da se "sveti grob našeg Spasioca, nalazi u rukama prljavog naroda, koji ta mjesta bestidno i na bogohulan naèin prlja svojom neèistoæom." Ovako ga citira hronist, Robert von Reims, jedan monah koji je kasnije rekonstruisao dogaðaje. Da bi krv slušalaca doveo do taèke kuhanja, papa je opisivao orgije nasilja sa kojima su muslimani oskrnavili to mjesto: "Oni obrezuju kršæane i njihovu krv prosipaju na oltare. Uživaju ubijajuæi druge, na naèin da im paraju trbuhe i da im crijeva vežu oko kolaca. Onda ih bièuju i ovi moraju trèati oko kolca dok ne padnu mrtvi." Stvarnost je bila da su kršæani koji su živjeli pod muslimanskom vlašæu imali vjerske slobode. Urban II je išao još dalje. Svakome ko bi se borio za osloboðenje Svete Zemlje, obeæavao je neposredno opraštanje grijeha. "Ko je do malo èas bio lopov, neka postane Isusov ratnik; ko se je prije borio protiv braæe i porodice, neka se od sada bori protiv barbara." Ovako nam prenosi Fulcher von Chartes, jedan drugi hronista. Rulja je odgovorila sa poklièom: "Deus vult! - Bog tako hoæe" Odaziv je bio onakav kakvog ga je papa priželjkivao. Nakon povratka sa koncila, biskupi su pozivali na pohode prema Svetoj Zemlji. Pohod je poèeo u augustu 1096 godine. Vitezovi bi se zavjetovali, napuštali bi svoje zamke i prodavali bi posjede da bi mogli finansirati put svoga života. Od sada papa nije bio samo duhovni voða nego je imao zapovjest nad jednom ogromnom vojskom. Ratnike je ujedinjavao simbol, koji je bio vidjlivo prišiven na njihovu odjeæu - križ. Papa je pokrenuo lavinu koju nije mogao više da kontroliše. Zapadnom Evropom su hodali samozvani vodièi križarskih ratova koji su podsticali siromašne da na ovaj naèin pobjegnu od svoje bijede. "Želja da se sljedi Isus je imala veliki uticaj na brojnost tog pokreta", piše historièar Nikolas Jaspert. Na sjeveru Francuske, iz pokrajina današnje Belgije i sjeverozapadne Njemaèke, ljudi su se skupljali oko ovih agitatora. Jedan izvjesni Walter "sans avoir" na bos. 'siromašni', stajao je na èelu takve jedne rulje. Peter von Amiens, zvani 'pustinjak' jedan neèisti hodajuæi propovjedaè, koji nije jeo niti hljeba niti mesa, koji je uvjek hodao bosonog i koji je po uzora na Isusa jahao magarca, sakupio je najveæu gomilu ovog pohoda. Iza njega je stalo 20.000 ljudi. Svoje maèeve su sami napravili od drveta. I prije nego su iskusni vitezovi uopšte krenuli, ova gomila je stigla do Balkana. Veæina ih je išla pješke i nisu imali pojma koliko je dug put pred njima. Hronist Guibert von Nogent piše: "siromasi su potkovali svoje volove kao konje upreli su ih u kola na kojima bi se nalazile rezerve, i kada bi djeca ugledala kakav grad ili zamak pitali bi da li je to Jerusalim u koji idu." Nakon što su im se zalihe potrošile poèeli su da kradu i pljaèkaju. Vizantski car Alexios je sa èuðenjem primio vijest da se ovi èudaci sa zapada približavaju. Njemu su doduše Seldžuci oduzeli skoro cijelu Malu Aziju - ali on se nije nadao ovakvoj kršæanskoj pomoæi koju je zatražio u martu 1095. godine na koncilu u Piacenzi. On je tražio vojnike a ne križare i borba u ime Boga je Alexiosu bila nepoznata. Carigrad, u to vrijeme najbogatiji grad kršæanskog svijeta, je sebe smatrao kao istinskog nosica helenistièkog nasljeða. Šta æe sa ovim barbarima, koji nisu imali pojma o borbi? Odluèio je da ih preko Bospora pošalje Seldžucima, koji su kod Nikeje ove neiskusne 'ratnike' potpuno uništili. Uskoro za tim pristizale su disciplinovane kršæanske snage. Do maja 1097., u više valova, u Carigrad je pristiglo izmeðu 30.000 i 70.000 naoružanih ratnika, uz to i 30.000 èlanova njihovih porodica. Bohemund, jedan od najiskusnijih voða je obeæao Alexiosu da æe sve osloboðene zemlje vratiti pod vizantijsko okrilje. I prilikom ovog drugog vala križara, bilo je teških gubitaka na kršæanskoj strani. Za vrijeme vruæeg ljeta, išli su muškarci, žene i djeca kroz polupustinju Anatolije. "Pred oèima ljudi žene su se poraðale i ostavljale su svoju djecu ležeæi na zemlji," pisao je Albert von Aachen. Nakon što su poèele jesenjske kiše muèili su se kroz blatnjave puteve Antitaurusa. "Situacija je bila tragikomièna," piše Fulcher od Chartresa. "Natovarili su ovce, jarce, svinje i pse sa svojom robom. Vidjeli smo kako se leða malih životinja savijaju." Hiljade križara je na ovaj naèin izgubilo živote. Preživjeli su išli dalje. San o Jerusalimu im je podarivao skoro nadljudske snage. U okotbru 1097. kada su se približavali Antiohiji, koja je bila u turskim rukama - pop Stephan od Valence, je izjavio da mu se je Isus lièno pojavio u snu i da mu je obeæao božju pomoæ. U borbama koje su trajale sedam mjeseci, kršæani su bili ubjeðeni da su viðali poginule saborce i božje konjanike kako se bore na njihovoj strani. U junu 1098. uzeli su grad sa svojih 400 kula. Kada su turski konjanici došli da povrate grad, navodno je Petar Bartolomejski opet imao viziju - 'sveti' Andrej mu je pokazao gdje se nalazi 'sveto koplje', kojim su 'raskriženom' Isusu otvorena vrata. I uistinu su ispod petrove crkve u Antiohiji iskopali nekakvo koplje. Da ovo nije opet bio nekakav nebeski znak? U naletu oduševljenja, okruženi kršæani su probili tursku opsadu, i na kraju izvojevali pobjedu. Skoro tri godine su križari veæ bili na putu. Bili su iznemogli, ali su se osjeæali jaèim nego ikada. 1099. su se približavali Jerusalimu. Šiijske Fatimidije koje su tada vladale, poèeli su sa pregovorima da odvrate katastrofu koja se je bližila. "Franci", kako arapski hronièari nazivaju rulju iz Evrope, su odbili pregovore. Oni nisu bili došli da pregovaraju. Bez nekog velikog otpora su ušli u grad Ramallah u Palestini. Poèetkom juna 1099. godina stajali su pred zidinama Jerusalima, njih svega 20.000. "Nalazili su se u ekstazi," kaže historièar Peter Thorau. Fatimidski vezir grada, Iftihar al-Daula je odstranio kršæane iz Jerusalima jer se je boajo izdaje. Poslao je glasnike za Egipat da pozovu pomoæ. Pet sedmica su muslimani odoljevali opsadi. A onda su došli dani koji su bili pakao za sve ne-kršæane. U luku Jaffa pristgli su engleski i genovski brodovi, koji su nosili graðevinski materijali i ljestve. Kamile i zarobljenici su nosili materijal preko 70km dugog puta. Opet je jedan od klerusa imao presudnu viziju: njemu je navodno usput došao umrli biskup Le Puy, koji je bio duhovni voða križara. Ovaj je opomenuo da vojnici moraju moliti za oproštenje grijeha. Križari su tri puta obilazili zidine grada, bosi sa križevima i relikvijama, mašuæi zastavama. Trompete su se èule. A onda u noæi 14. Jula 1099. su napali. Jedan dio vojske pod komandom Raimunda je uspio da se približi kuli u blizini brda Cion. Vojnici grafa Gottfrieda su zauzeli kule u blizini sjevernih zidina. Litold i Gilbert od Tournaia, dvojica flamaèkih vitezova, su sa svojim jedinicama ušli u grad. Još prije podneva vezir je kapitulirao i predao je grad zajedno sa velikim iznosom zlata Raimundu. Kao protuuslugu mogao je da se povuèe iz grada. Šta je nakon toga usljedilo bilo je neobazrivo ubijanje. Sve, što se je tri godine dana skupljalo u mraènim komorama križarskih duša, izašlo je kao bujica na vidjelo. Osvajaèi su išli od kuæe do kuæe i ubijali bi svakog stanovnika kojeg su našli unutra, oduzimajuæi zlato i srebro. Sa svakom žrtvom krvoloènost križara je rasla. Zapalili su glavnu sinagogu, gdje su se bili Židovi sakrili. Zauzeli su Al-Aqsa džamiju i u njoj su izmasakrirali hiljade muslimana. "Nisu samo izmasakrirani leševi bili zastrašujuæi," piše hronist Wilhelm od Tyrusa. "Najveæu jezu prouzrokovao je pogled na križare, koji su bili uprskani krvlju od glave do pete."Ulaskom u grad ( Jerusalem, 15.07.1099 ) naši hodoèasnici su proganjali i ubijali muslimane sve do Solomonova hrama, gdje su se ovi okupili. Tamo su nam pružili žestok otpor tokom èitavog dana, tako da je njihova krv tekla po èitavom hramu. Kada smo napokon savladali bezbožnike, naši plemiæi su zarobili veliki broj ljudi i žena i ubili su koga su htjeli a poštedili koga su htjeli... Onda su poèeli da se raduju i plaèu od krajnje uzhiæenosti, nakon èega su naši ljudi otišli na grob našeg spasitelja Isusa i tamo dovršili svoje molitve... Takoðer su naredili da svi mrtvi muslimani se moraju izbaciti iz grada zbog njihovog smrada, jer je grad bio pun njihovih leševa. Preživjeli muslimani su vukli mrtve iza kapija grada i nasl*gali su ih jednog na druge, kao zgrade. Niko nikada prije nije èuo ni vidio takav pokolj bezbožnika. Oni su spaljeni na lomaèi koja je bila granica, i niko osim Boga ne zna njihov broj" Džamije su pretvorene u crkve ili u objekte svjetovnih potreba. U crkvi Isusovoj je zabranjena bogoslovija po vizantijskom ritusu. Gottfried od Bouillona je dobio poèasno ime "branioc svetog groba". Tri sedmice nakon masakra, pomoæ iz Egipta je pristigla, ali su ih 'Franci' kod Askalona pobijedili. Jerusalim je bio u kršæanskim rukama. Veæina njih su se poèeli vraæati kuæama, èvrsto ubijeðeni da su zaradili vjeèni život u raju. 300 vitezova i 2000 vojnika su ostali da èuvaju grad. Iste godine je osnovan pokret "Johanitaraca", 1120. godine 'Templerorden", 1190. godine "njemaèki pokret". Oni su se smatrali kao božji ratnici, štitili su hodoèasnike i gradili su zamke. Malo po malo, oni su proširili svoje posjede na istok. Pored Jerusalima do 1109. godine su osnovane još tri križarske države: kneževina Antiohija, grofovina Edessa i grofovina Tripolis*. 1 Više nije bilo govora o povratku zemlje Vizantiji. "Da se je prvi križarski pohod završio bezuspješno, èitav pokret bi bio ugušen u samim poèecima," piše Jonathan Riley-Smitj, jedan od vodeæih nauènika na ovom polju. "U svijetlu zauzimanja Jerusalima svaka kritika je bila besmislena i križarska pobjeda od 1099. godine je imala dalekosežne posljedice." I 200 godina nakon toga ljudi su se spremali na Bliski Istok, voðeni nadom za slavom i osloboðenju od grijeha. Ukupno je bilo sedam križarskih ratova, koji su trebali da pojaèaju zaštitu kršæanskih posjeda, na koje su muslimani napadali. Borbe za Jerusalimom i Svetom Zemljom kršæana nisu prestajale. Križarski ratovi, kako piše engleski historièar, Simon Lloyd, su "pokazali da svi Evropljani imaju isti identitet." U tim bitkama on vidi "jedan sveopšti ideološki rat" i dolazi do zakljuèka da "mržnja prema stranom, koja je do tada bila relativno latentna u okcidentalnoj kulturi, se je dramatièno pojaèala." Ishod je bio jedan duboki jaz izmeðu zapadnih Evropljana i ostalog èovjeèanstva." U muslimanskim zemljama križarski ratovi su izazvali protureakciju - džihad protiv agresora koji je porobio muslimanske zemlje je postao zajednièki zadatak svih muslimana,. Sultan Saladin, k*rd iz Iraka, je 1187. istjerao križare iz Jerusalima, Egipatski Mamluci, elita bivših ratnih zarobljenika, su nakon dolaska na vlast 1250. godine postepeno vraæali teritorije pod islamsku vlast; 1291. je zadnji kršæanski vladar protjeran sa Bliskog Istoka. Masakar kojeg su poèinili križari prvog pohoda se je urezao duboko u zajednièku svijest muslimana sa posljedicama koje su do danas vidljive. |
|
Omer El Faruk
Сениор Регистриран: 31.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 997 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Tipicno za eden krstonosec,da mu pripise na Islamot nesto sto ne mu dolikuva.
OD DANA, kada je rimski car lavovima bacao hrišćane kao hranu, do danas, odnosi careva i crkvenih poglavara doživjeli su brojne transformacije. Konstantin Veliki, koji je 306. godine – znači tačno prije 1700 godina – postao car, proglasio je kršćanstvo državnom vjerom svoga carstva. Nekoliko stoljeća kasnije crkva se podjelila u zapadni (katolički) i istočni (pravoslavni) dio. Na Zapadu je rimski biskup sebe proglasio papom i zahtjevao je od cara da mu se pokori. U evropskoj historiji je borba između cara i pape igrala centralnu ulogu i dijelila je narode. Pobjeda i poraza bilo je na obje strane. Nekad bi car protjerao papu. Nekada bi pape protjervali i ekskomunicirali careve. Jedan car, Henry IV, je „došao do Canosse" i stajao je tri dana bos pred papinim zamkom, dok se ovaj nije udostojio da ukine ekskomunikaciju. Ali bilo je i vremena kada su carevi i pape živjeli u miru. Danas smo svjedoci takvog jednog vremena. Između trenutnog pape Benedikta XVI. i trenutnog cara Georga Busha II postoji izvanredan sklad. Govor kojeg je papa prije sedmicu dana održao, i koji je izazvao burne reakcije, uklapa se u Bushov križarski pohod protiv ‚islamo-fašizma'. U SVOME govore na jednom njemačkom univerzitetu, 265. papa je opisao veliku razliku između islama i kršćanstva: dok kršćanstvo počiva na racionalnosti, dotle ga islam negira. Dok kršćani prepoznavaju logiku u božijim postupcima, dotle muslimani negiraju bilo kakvu logiku u Njegovim činovima. Kao jevrejski ateista nije mi namjera da se upustim u ovu diskusiju. Leži van moje skromne mogućnosti da razumijem papinu logiku. Ali preko jednog odlomka ne mogu preći, koji se i mene tiče, kao Izraelćanina koji živi u neposrednoj blizini navodne linije razgraničenja „sukoba civilizacija. Iz razloga manjkavosti racionalizma u islamu, Muhammed je (po papi) naredio svojim podanicima da prošire vjeru sa mačem. Po papi je ovo protiv zdravog razuma jer vjera dolazi iz duše i nema veze sa tijelom. Kako onda da mač utječe na dušu? Da bi ovo pojasnio papa citira riječi jednog vizantijskog cara koji pripada konk*rirajućoj istočnoj crkvi. Koncem 14. stoljeća car Manuel II govori o jednoj diskusiji koju je vodio sa jednim neimenovanim perzijskim islamskim učenjakom. U zanosu verbalne borbe car svome oponentu kaže ovo: „Pokaži mi šta je Muhammed novo donjeo i naći ćeš samo loše i nehumano, kao to da je naredio da se vjera koju propovjeda proširi mačem." Ove riječi za sobom vuku tri pitanja: a) zbog čega ih je car izgovorio? b) da li je to istina? c) zbog čega je trenutni papa citirao te riječi? KADA JE Manuel II ovo pisao bio je na čelu jedne države koja je bila u padu. Na vlast je došao 1391. godine, kada je nekada moćnom carstvu ostalo samo još nekoliko pokrajina, kojima je prijetila turska opasnost. Turci su tada stigi već do obala Dunava. Osvojili su Bugarsku i sjever Grčke i dva puta su pobjedili evropske vojske, koje su trebale da u pomoć priteknu istočnom carstvu. 1453., samo nekoliko godina nakon Manuelove smrti, Turci su osvojili njegov glavni grad Konstantinopolj – današnji Istanbul – i carstvu, koje je trajalo više od hiljadu godina, su priredili kraj. Za vrijeme svoje vladavine Manuel II je posjetio glavne gradove Evrope i tamo je pokušao da dobije podršku. Obećao je da će ponovo ujediniti crkvu. Bez sumnje je napisao spise protiv muslimana, „osovini zla", da bi na noge podigao kršćane i da ih motiviše za novi križarski rat. Cilj je bio jasan, teologija je bila podređena politici. U ovom svjetlu papin citat se uklapa u zahtjeve trenutnog cara Georga Busha. I on bi da ujedini kršćanski svijet protiv islama, „osovine zla". Pored toga Turci kucaju na vrata Europe, ali ovaj put na miran način. Opštepoznata činjenica je da papa podržava snage koje se protiv ulasku Turske u EU. IMA LI istine u Manuelovim izjavama? Sam je papa upozorio na opreznost. Kao ozbiljan i poznat teolog ne može sebi dopustiti da falsifikuje tekstove. Zbog toga je priznao da k*ran zabranjuje proširenje vjere silom. Citirao je drugu suru, 256 ajet, koji glasi: „Nema prisile u vjeru". Kako se tako jedan jednostavan i nedvosmislen postulat može ignorisati? Papa tvrdi da je ova zapovjed važila na početku poslanikove misije, kada je bio slab i bez moći. Ali kasnije je naredio primjenu sile u službi vjere. Takva naredba ne stoji nigdje u k*ranu. Muhammed je pozivao na mač protiv neprijateljskih – kršćanskih, jevrejskih i drugih – plemena, kada je gradio svoju državu. Ali to je bio politički a ne vjeski čin; radilo se o teritoriji – a ne o proširenju vjere. Isus je rekao: "prepoznaćete ih po njihovim plodovima". Kako se islam ophodio prema drugim vjerama može se vidjeti na osnovu jednostavnog testa: kako su se muslimanski vladari ponašali više od hiljadu godina kada su imali moć da "šire vjeru mačem"? Upravo to nisu radili. Muslimani su Grčkom vladali više stoljeća. Da li su Grci postali muslimani? Da li je iko pokušao da ih islamizira? Na protiv. Grčki kršćani su obnašali najviša pozicije unutar osmanske vlade. Bugari, Srbi, Rumuni, Mađari i druge evropske nacije su živjeli pod osmanskom vladavinom pa su opet ostali vjerni svojoj krš+anskoj vjeri. Niko ih nije tjerao da prihvate islam. Albanci su, doduše, kao i Bošnjaci, prešli na islam. Ali niko ne tvrdi da se ovo desilo pod prisilom. Prešli su na islam da bi od vlade dobili povlastice i uživali u plodovima. 1099. godine križari osvajaju Jerusalim. U ime blagog Isusa masakrirali su muslimanske i jevrejske stanovnike grada. U to vrijeme – 400 godina nakon što su muslimani preuzeli vlast – kršćani su bili većina u Palestini. Za vrijeme ove duge periode nisu poduzeti nikakvi koraci da im se nametne "vjera Muhammedova". Tek nakon protjerivanja križara iz zemlje, stanovnici su počeli prelaziti na islam – oni su preci većine današnjih Palestinaca. Također ne postoje dokazi za pokušaje da se Jevrejima nametne islam. Kao što je opće poznato, Jevreji Španije su za vrijeme islamske vladavine doživjeli procvat, kojeg nikada do danas nisu imali. Pjesnici kao Yehuda Halevi pisali su na arapskom kao i veliki Maimonides. U muslimanskoj Španiji Jevreji su bili ministri, pjesnici, naučnici. U muslimanskom Toledu kršćanski, muslimanski i jevrejski učenjaci su radili zajedno i preveodili su radove antičkih filozofa i naučnika. To je bilo uistinu zlatno doba. Kako da je to bilo moguće, ako je Poslanik naredio „proširivanje vjere sa mačem"? Ali šta se onda desilo je još važnije. Kada su katolici otrgli Španiju od muslimana ustanovili su vladavinu vjerskog terora. Jevreji i muslimani su stavljeni pred stravični izbor; ili će preći na kršćanstvo, ili biti masakrirani ili protjerani iz zemlje. I kuda je pobjeglo stotine hiljada jevreja koji nisu htjeli promjeniti svoju vjeru? Skoro svi su raširenih ruku bili primljeni u muslimanske zemlje. Sefardski 'španski' jevreji su se naselili u čitavom islamskom svijetu od Maroka na zapadu do Iraka na istoku. Od Bugarske (koja je bila dio osmanskog carstva) na sjeveru do Sudana na jugu. Nigdje nisu bili proganjani. Muslimani nisu ustanovili torture inkvizicije, plamene spaljivanja heretika, pogrome, strašna masovna protjerivanja, koja su se dešavala u svim kršćanskim zemljama – pa do holokausta. Zašto? Zato jer je Muhammed izričito zabranio proganjanje "pripadnika knjige". U islamskom društvu je za jevreje i kršćane bilo rezervisano posebno mjesto. Nisu doduše imali identično ista prava kao i muslimani ali su bili samo neznatno lošijeg položaja. Morali su plaćati poseban porez, ali su zbog toga bili oslobođeni služenja vojske – zakon koji je jevrejima odgovarao. Prenosi se da su muslimanske vođe sa negodovanjem gledali na pokušaje konvertiranja jevreja u islam – to je značilo manjak poreza. Svaki iskren jevrej, koji poznaje historiju svoga naroda, islamu može biti samo zahvalan. Islam je štitio jevreje 50 generacija, dok ih je kršćanski svijet proganjao i nebrojeno mnogo pokušao da ih „sa mačem" odvrati od njihove vjere. PRIČA o „širenju vjere mačem" je podla legenda – jedan od mitova dugih ratova protiv muslimana – rekonkviste Španije, križarskih ratova, odbrane od Turaka koji su umalo zauzeli Beč. Mišljenja sam da i sam papa vjeruje u ovu legendu. To bi značilo da poglavar katoličke crkve – i sam poznati teolog – se nije potrudio da se informiše o historiji drugih vjera. Zbog čega je izgovorio ove riječi i zbog čega baš sada? One se mogu posmatrati samo sa pozadinom novog križarskog rata započetog od strane Busha i njegovih kršćansko-fundamentalističkih pomagača kao i njegovih slogana o ‚islamofašizmu' i ‚globalnom ratu protiv terorizma' – nakon što je terorizam postao sinonim za muslimane. Za Busheve istomišljenike ovo je jedan cinični pokušaj da se opravda žednja za naftnim rezervama svijeta. Ne bi bilo prvi put u toku historije da se goli ekonomski interesi zaodjenu vjerskim mantilom. Ne bi bilo prvi put da jedan ‚pljačkaški pohod' postane ‚križarski pohod'. Papin govor se uklapa u ova nastojanja. I niko ne može predvidjeti moguće kobne posljedice. |
|
zidarski
Сениор Регистриран: 17.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 4385 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Interesen post i so ogled na toa shto temata e chuvstvitelna, bi gi zamolil site da bidat umereni vo svoite iskazi i da se vozdrzhat od lichni napadi, a da se zadrzhat na temata.
Uspeav da gi proveram povekjeto od podatocite koi gi naveduvash i spored literaturata shto e dostapna, se tochni. Sosema naskoro imavme tema za arapskite osvojuvanja, no ovde mnogu pokonkretno davash podatoci i sluchuvanja. Dali nekoj od muslimanite, shto dobro go razbira nivniot zakon, mozhe da gi objasni osvojuvanjata koi se sluchuvale, a koi sosema e jasno deka ne se opravdani kako takvi od strana na k*ranot...? Ova e vo kontekst na temata, zatoa shto odgovorot na toa prashanje vodi do temata - zoshto pochnuvaat i krstonosnite vojni. |
|
Templarius
Сениор Регистриран: 12.Февруари.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 2754 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
I uste ednas ce navedam ovaa ne e tema so koja opravduvam Krstonosci ovaa e tema koja se zanimava so prasanjeto sto dovelo do krstonosnite vojni...
|
|
Give me your secrets
Bring me a sign Give me a reason To walk the fire See another dawn Through our son's eyes You give me a reason To walk the fire. |
|
Templarius
Сениор Регистриран: 12.Февруари.2008 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 2754 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
Mora da se priznae deka ima mnogu fakti koi sto ne odat vo prilog na Evropskite osvojuvanja za vreme na
krstonosnite vojni.No za da dojdeme do nekoja vistina mora da go vidime povodot koj dovel do toa povod koj dovel da zapocnat krstonostnite vojni. Ce se potrudam preku edna vremenska tabela da odgovoram na ovaa prasnje a i tuka uste ce bidat odgovreni nekoi drugi prasanja. Znaci ne mi e cel da gi branam krstonoscite tuku samo na eden naucen nacin da prijdam na taa problemtaki i da objasnam mnogu nedorazbiranja. Za da go rasbereme ovaa treba da se slozime so faktite koi bile aktuelni vo toa vreme sto znaci deka togas vo toa vreme imalo razni faktori koi ne se prisutni denes. Znaci sakam da pokazam sto dovelo sto bilo inicijalna kapsula za lansiranje na krstonosnite vojni, ce koristam istoriski izvori koi za zal se na angliski, no mislam deka toa ne menuva mnogu.Znaci sto dovede do pjava na krstonoscite i kako dojde do toa pa vaka: 630 Two years before Muhammad's death of a fever, he launches the Tabuk Crusades, in which he led 30,000 jihadists against the Byzantine Christians. He had heard a report that a huge army had amassed to attack Arabia, but the report turned out to be a false rumor. The Byzantine army never materialized. He turned around and went home, but not before extracting 'agreements' from northern tribes. They could enjoy the 'privilege' of living under Islamic 'protection' (read: not be attacked by Islam), if they paid a tax (jizya). This tax sets the stage for Muhammad's and the later Caliphs' policies. If the attacked city or region did not want to convert to Islam, then they paid a jizya tax. If they converted, then they paid a zakat tax. Either way, money flowed back to the Islamic treasury in Arabia or to the local Muslim governor. 632—634 Under the Caliphate of Abu Bakr the Muslim Crusaders reconquer and sometimes conquer for the first time the polytheists of Arabia. These Arab polytheists had to convert to Islam or die. They did not have the choice of remaining in their faith and paying a tax. Islam does not allow for religious freedom. 633 The Muslim Crusaders, led by Khalid al—Walid, a superior but bloodthirsty military commander, whom Muhammad nicknamed the Sword of Allah for his ferocity in battle (Tabari, 8:158 / 1616—17), conquer the city of Ullays along the Euphrates River (in today's Iraq). Khalid captures and beheads so many that a nearby canal, into which the blood flowed, was called Blood Canal (Tabari 11:24 / 2034—35). 634 At the Battle of Yarmuk in Syria the Muslim Crusaders defeat the Byzantines. Today Osama bin Laden draws inspiration from the defeat, and especially from an anecdote about Khalid al—Walid. An unnamed Muslim remarks: 'The Romans are so numerous and the Muslims so few.' To this Khalid retorts: 'How few are the Romans, and how many the Muslims! Armies become numerous only with victory and few only with defeat, not by the number of men. By God, I would love it . . . if the enemy were twice as many' (Tabari, 11:94 / 2095). Osama bin Ladin quotes Khalid and says that his fighters love death more than we in the West love life. This philosophy of death probably comes from a verse like Sura 2:96. Muhammad assesses the Jews: '[Prophet], you are sure to find them [the Jews] clinging to life more eagerly than any other people, even polytheists' (MAS Abdel Haleem, The Qur'an, Oxford UP, 2004; first insertion in brackets is Haleem's; the second mine). 634—644 The Caliphate of Umar ibn al—Khattab, who is regarded as particularly brutal. 635 Muslim Crusaders besiege and conquer of Damascus 636 Muslim Crusaders defeat Byzantines decisively at Battle of Yarmuk. 637 Muslim Crusaders conquer Iraq at the Battle of al—Qadisiyyah (some date it in 635 or 636) 638 Muslim Crusaders conquer and annex Jerusalem, taking it from the Byzantines. 638—650 Muslim Crusaders conquer Iran, except along Caspian Sea. 639—642 Muslim Crusaders conquer Egypt. 641 Muslim Crusaders control Syria and Palestine. 643—707 Muslim Crusaders conquer North Africa. 644 Caliph Umar is assassinated by a Persian prisoner of war; Uthman ibn Affan is elected third Caliph, who is regarded by many Muslims as gentler than Umar. 644—650 Muslim Crusaders conquer Cyprus, Tripoli in North Africa, and establish Islamic rule in Iran, Afghanistan, and Sind. 656 Caliph Uthman is assassinated by disgruntled Muslim soldiers; Ali ibn Abi Talib, son—in—law and cousin to Muhammad, who married the prophet's daughter Fatima through his first wife Khadija, is set up as Caliph. 656 Battle of the Camel, in which Aisha, Muhammad's wife, leads a rebellion against Ali for not avenging Uthman's assassination. Ali's partisans win. 657 Battle of Siffin between Ali and Muslim governor of Jerusalem, arbitration goes against Ali 661 Murder of Ali by an extremist; Ali's supporters acclaim his son Hasan as next Caliph, but he comes to an agreement with Muawiyyah I and retires to Medina. 661—680 the Caliphate of Muawiyyah I. He founds Umayyid dynasty and moves capital from Medina to Damascus 673—678 Arabs besiege Constantinople, capital of Byzantine Empire 680 Massacre of Hussein (Muhammad's grandson), his family, and his supporters in Karbala, Iraq. 691 Dome of the Rock is completed in Jerusalem, only six decades after Muhammad's death. 705 Abd al—Malik restores Umayyad rule. 710—713 Muslim Crusaders conquer the lower Indus Valley. 711—713 Muslim Crusaders conquer Spain and impose the kingdom of Andalus. This article recounts how Muslims today still grieve over their expulsion 700 years later. They seem to believe that the land belonged to them in the first place. 719 Cordova, Spain, becomes seat of Arab governor 732 The Muslim Crusaders stopped at the Battle of Poitiers; that is, Franks (France) halt Arab advance 749 The Abbasids conquer Kufah and overthrow Umayyids 756 Foundation of Umayyid amirate in Cordova, Spain, setting up an independent kingdom from Abbasids 762 Foundation of Baghdad 785 Foundation of the Great Mosque of Cordova 789 Rise of Idrisid amirs (Muslim Crusaders) in Morocco; foundation of Fez; Christoforos, a Muslim who converted to Christianity, is executed. 800 Autonomous Aghlabid dynasty (Muslim Crusaders) in Tunisia 807 Caliph Harun al—Rashid orders the destruction of non—Muslim prayer houses and of the church of Mary Magdalene in Jerusalem 809 Aghlabids (Muslim Crusaders) conquer Sardinia, Italy 813 Christians in Palestine are attacked; many flee the country 831 Muslim Crusaders capture Palermo, Italy; raids in Southern Italy 850 Caliph al—Matawakkil orders the destruction of non—Muslim houses of prayer 855 Revolt of the Christians of Hims (Syria) 837—901 Aghlabids (Muslim Crusaders) conquer Sicily, raid Corsica, Italy, France 869—883 Revolt of black slaves in Iraq 909 Rise of the Fatimid Caliphate in Tunisia; these Muslim Crusaders occupy Sicily, Sardinia 928—969 Byzantine military revival, they retake old territories, such as Cyprus (964) and Tarsus (969) 937 The Ikhshid, a particularly harsh Muslim ruler, writes to Emperor Romanus, boasting of his control over the holy places 937 The Church of the Resurrection (known as Church of Holy Sepulcher in Latin West) is burned down by Muslims; more churches in Jerusalem are attacked 960 Conversion of Qarakhanid Turks to Islam 966 Anti—Christian riots in Jerusalem 969 Fatimids (Muslim Crusaders) conquer Egypt and found Cairo c. 970 Seljuks enter conquered Islamic territories from the East 973 Israel and southern Syria are again conquered by the Fatimids 1003 First persecutions by al—Hakim; the Church of St. Mark in Fustat, Egypt, is destroyed 1009 Destruction of the Church of the Resurrection by al—Hakim (see 937) 1012 Beginning of al—Hakim's oppressive decrees against Jews and Christians 1015 Earthquake in Palestine; the dome of the Dome of the Rock collapses 1031 Collapse of Umayyid Caliphate and establishment of 15 minor independent dynasties throughout Muslim Andalus 1048 Reconstruction of the Church of the Resurrection completed 1050 Creation of Almoravid (Muslim Crusaders) movement in Mauretania; Almoravids (aka Murabitun) are coalition of western Saharan Berbers; followers of Islam, focusing on the Quran, the hadith, and Maliki law. 1055 Seljuk Prince Tughrul enters Baghdad, consolidation of the Seljuk Sultanate 1055 Confiscation of property of Church of the Resurrection 1071 Battle of Manzikert, Seljuk Turks (Muslim Crusaders) defeat Byzantines and occupy much of Anatolia 1071 Turks (Muslim Crusaders) invade Palestine 1073 Conquest of Jerusalem by Turks (Muslim Crusaders) 1075 Seljuks (Muslim Crusaders) capture Nicea (Iznik) and make it their capital in Anatolia 1076 Almoravids (Muslim Crusaders) (see 1050) conquer western Ghana 1085 Toledo is taken back by Christian armies 1086 Almoravids (Muslim Crusaders) (see 1050) send help to Andalus, Battle of Zallaca 1090—1091 Almoravids (Muslim Crusaders) occupy all of Andalus except Saragossa and Balearic Islands 1094 Byzantine emperor Alexius Comnenus I asks western Christendom for help against Seljuk invasions of his territory; Seljuks are Muslim Turkish family of eastern origins; see 970 1095 Pope Urban II preaches first Crusade; they capture Jerusalem in 1099 Jas nema da donesam zaklucok ostavam na vas da go donesete dali krstonosnite vojni bile opravdani?? Deka bile inicirani od obesta na Zapadot se gleda deka ne se ?? Deka se odogovr na nasilstvo so nasilstvo ???? Sto mislite vie???? |
|
Give me your secrets
Bring me a sign Give me a reason To walk the fire See another dawn Through our son's eyes You give me a reason To walk the fire. |
|
Внеси реплика | страница <1 345 |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |