IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > АРХИВА > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - БИБЛИЈАТА И НАУКАТА
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

БИБЛИЈАТА И НАУКАТА

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 23456 63>
Автор
Порака Обратен редослед
Gideon Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Јуни.2007
Статус: Офлајн
Поени: 302
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Gideon Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 11.Јули.2007 во 22:28
Ej decki moze i biologija i istorija geografija pa i medicina i veterina ako treba...Pa Ko voli nek' izvoli...Wink

Изменето од Gideon - 11.Јули.2007 во 22:29
In God we Trust!
God Bless our Land!
Кон врв
vd Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор


Регистриран: 13.Јануари.2006
Статус: Офлајн
Поени: 1539
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај vd Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 11.Јули.2007 во 12:37

ПРОСВЕТИТЕЛОТ, непотребно е да се коментира на 2 ИСТИ Теми, секој одделно а никој да не се замеша во ИСТАТА тема отворена од другиот.

За која иста тема ти зборувам? Хм, за "Библијата и Науката - сојузници или соперници" (ако не го згрешив насловот.). значи, што сакам да кажам? Хм, или ЕвАнгелос нека коментира тука, или ти оди на неговата тема и тамо коментирај со тоа што неговата или твојата тема ќе бидат затворени од непотребни ДУПЛИКАТИ!

што вели, АЦЕЛЕРА?
Кон врв
goor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 08.Јуни.2007
Статус: Офлајн
Поени: 844
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај goor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 07.Јули.2007 во 01:52
pa tuka sum zaglaviv malku vo biblijataTongueTongue
ama uste malku ke pocnam so istorija i biologijaTongueTongueTongue

ti kako stois so verata???LOLLOLLOL
end off days 15...14...13....
Кон врв
anakin Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Unidentified Flying Object

Регистриран: 08.Август.2005
Локација: Machku Pichku
Статус: Офлајн
Поени: 18535
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај anakin Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 07.Јули.2007 во 01:46
goor do kaj stigna so naukata?
SILATA NEKA E SO VAS a ako ne vi treba, neka, i taka ne e nekoj trosok, ja ima nasekade okolu nas.

Кон врв
goor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 08.Јуни.2007
Статус: Офлајн
Поени: 844
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај goor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 07.Јули.2007 во 01:40
gideon.....
pa zemale primer od prvite luge nemozeme da gi obvinime neli?????
ili kako vo politikata izgovor...pa taka pravat i oni....mislam nema smislaTongueTongueTongue
end off days 15...14...13....
Кон врв
Gideon Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 29.Јуни.2007
Статус: Офлајн
Поени: 302
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Gideon Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 06.Јули.2007 во 23:49
Goor primeri za incest ima nasekade vo stariot zavet..kao najpoznat e onoj pomegju Agara sluginakta na Avraam i nejziniot sin so nego, Ismail so kogo imala okolu 70 deca... od koi nastanale site pogani narodi na svetov..Turcite,Arapite,Tatarite Ermenite i site onie se nareceni Izmailiti deneska...Pa zatoa i se vodat vojni pomegju Izraelcite i PAlestincite vo Gaza t,e IZrael.Ete site tie se deca od nivniot pratatko Avraam za kogo sporat do den denesen ednite tvrdat e deka se negovi drugite obratno i taka...Ama zapamti toa se poganite narodiWink!No ne samo tie  normalno zatoa i celiot svet e gresen...Smile
In God we Trust!
God Bless our Land!
Кон врв
goor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 08.Јуни.2007
Статус: Офлајн
Поени: 844
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај goor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 05.Јули.2007 во 14:53
ke navedam uste uste eden primer kade sto vo biblijata se primenuva incestot....pa vie uporno pravete se deka ne gledate....
posle potopot...noevitesinovi po potopot imaa pak sinovi i tie stanaa tatkovci na site pleminja na zemjata....
znaci noe imal tri sina tie imale po edna zena i se naselile na razlicni strani od zemjata......kako se razmnozuvale????

isto ponatamu vo biblijata pisuva deka adam pak ja pozna zenata i mu se rodi sin i mu stavija ime sit zosto taa rece bog mi dade druga rozba na mestoto n avela(sto znaci otpaga varijantata da imale kerki)
sto znaci adam i eva.....kain i eva.....enoh i eva.....


i eden interesen podatok od biblijata sto se kosi so naukata
naucno e dokazano deka nasite predci ziveele vo pocetokot vo pesteri....
(dokaz mnogubrojni fosilni ostatoci i crtezi na zidovite od pesterite koi ukazuvaat na toa)po biblijata.....
otkako kain bil proteran od bog zaminal od "rajot" i (kako taka) mu se rodil sin Enoh...Kain sodzidal grad i go narekol po svojot sin Enoh.....
sto znaci uste od pocetokot lugeto gradele gradovi
sega koga ziveele vo pesterite?????
end off days 15...14...13....
Кон врв
ПРОСВЕТИТЕЛОТ Кликни и види ги опциите
Група
Група
Лик (аватар)

Регистриран: 09.Февруари.2007
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 61
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај ПРОСВЕТИТЕЛОТ Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 04.Јули.2007 во 21:54

Евангелие според Матеј

 

Од четирите евангелија, она на Матеј го зазема пр­вото место во редот на презентацијата на книгите од Но­виот Завет. Тоа е сосема оправдано, бидејќи ова Еван­гелие, во не­која смисла, е продолжение на Ста­ри­от Завет: пишувано е за да се покаже дека Исус ја ре­а­­лизира историјата на Израел, како што пишуваат ко­­­ментаторите на екуменскот превод на Библијата, од ка­де што многу нешта ќе позајмиме. Поради тоа, Ма­­­теј честопати алудира на цитатите од Стариот За­вет, по­кажувајќи дека Исус се однесува како Ме­си­ја­та ко­го Евре­­и­те го чекале.

 Ова Евангелие започнува со родословито на Исус. Матеј го води родословието до Авраам, преку Да­вид. Подоцна ќе ја видиме грешката во текстот која ко­ментаторите гене­рално ја премолчуваат. Како и да е, очигледен е обидот на Матеј преку ова поврзување, на својата книга веднаш да и даде општ правец. Ав­то­рот ја продолжува истата идеја, пос­то­јано истак­ну­вај­ќи го ставот на Исус кон еврејскиот за­кон чии големи прин­ципи: молитвата, постот и милостината, се пре­зе­ме­ни од тука.

       Исус, на прво место и во прв ред, сака своето уче­ње да го пренесе на својот народ. Тој ова им го кажува на дванаесетте апостоли „...По патот на незнабошците не одете и во самар­јански град не влегувајте; а одете по­­веќе при загубените овци на Израеловиот дом (Ма­теј, 10, 5-6) ...Јас сум пратен само при загубените ов­ци на Израел (Матеј, 15, 24). (Самарјанците ги имале Тората и Петокнижието како религиозен ко­декс; тие го чекале доаѓањето на Месијата и им биле верни на по­ве­ќето од правилата на јудаизмот, но изградиле и еден храм кој му кон­к*рирал на оној во Ерусалим).

      На крајот од ова Еван­ге­лие, Матеј, подоцна го шири кај сите апостолатот на пр­­вите ученици на Исус, кому му ја припи­шу­ва оваа на­­редба: “Одете и научете ги сите народи...” (Матеј, 28, 19). Но тргнувањето треба да се насочи, пред сè кон „до­мот на Израел“. А. Трико за ова Евангелие вели: „Под грчкото руво, книгата е еврејска, со глава и дух; таа го има тој вкус и ги носи тие јасни белези.“ 

Овие разгледувања, потеклото на Евангелието спо­­ред Ма­теј го ставаат во традицијата на јудео-хрис­ти­­јанската заед­ница, како што тоа го пишува О. Кул­ман: „Се труди да ги прекине врските што го вр­зу­ваат за јудаизмот, но сепак одр­жувајќи континуитет со Ста­ри­от Завет. Центрите на ин­тересот и општиот тон на ова Евангелие сугерираат една напната си­ту­а­ци­ја“.

Факторите за текстот со политички аспект, мо­же­би, не се непознати. Римската окупација на Палестина ја прави природно жива желбата на окупираната земја да го види доаѓањето на своето ослободување, и му се мо­ли на Бог да посредува во полза на народот којшто го одбрал меѓу сите други и чиј господар е семоќен, и мо­же, како што тоа повеќепати го направил во текот на историјата, да ја даде својата директна помош во чо­веч­ките работи. 

Каква личност е Матеј? Да кажеме веднаш дека во де­неш­но време не е прифатено дека се работи за при­друж­ник на Исус. А. Трико, сепак, така го пре­т­с­та­ву­ва во своите коментари на преводот на Новиот За­вет од 1960 година: Матеј алиас Леви, по професија да­ноч­ник или финан­сиер, бил чиновник во ца­ри­на­р­ни­цата во Кафарнаум кога Исус го повикал за свој ученик. Тоа е она што го мислеле црковните Оци како Ори­гон, Ероним, Епифан. Во тоа денес веќе не се верува. Един­ствена валидна точка е дека авторот е Евреин: во­кабуларот е палестински, редакцијата е грчка. Ав­то­рот им се обраќа, пишува О. Кулман, на луѓето кои, пред сè, зборуваат грчки јазик, ги познаваат еврејските оби­чаи и арамејскиот јазик. 

За коментаторите на екуменскиот превод на Биб­ли­јата, потеклото на ова Евангелие изгледа вака: 

„Обично се смета дека е пишувано во Сирија, мо­же­би во Антиохија, или во Феникија, бидејќи во овие земји живел голем број Евреи“. (Прашање е дали јудео-христијанската заедница на Матеј не би можела, исто така, да биде сместена во Александрија. О. Кулман, меѓу многу други, ја наведува оваа хипотеза.) Може да се на­сети полемиката против ортодоксниот синагогален ју­даизам на фарисеите, таков, каков што се мани­фес­ти­ра на синагогалното собрание во Јамина околу 80-та го­дина. Во овие услови, многубројни се авторите кои го сместуваат првото Евангелие во периодот меѓу 80. и 90. година, можеби малку порано; не може да се дојде до апсолутна сигурност во тој предмет… во не­дос­та­ток на прецизно познавање на името на авторот, ло­гич­но е да се задоволиме со неколу елементи наг­ла­су­ва­ни во самото Еван­гелие: авторот се познава според сво­јата професија. Верзи­ран е во Светите Писма и во евреј­ските традиции, ги познава и ги почитува, но гру­бо ги укорува религиозните водачи на својот народ; мај­стор во вештината да поучува за Исус и да го нап­ра­ви разбирлив за своите слушатели, тој до­бро приле­га на описот на еден добар еврејски писател кој станал хрис­­ти­јанин, домаќин кој го изнесува од своето сок­ро­виште новото и старото, како што вели Матеј во 13, 52. Многу сме далеку од чиновникот на цари­нар­ни­ца­та во Каф­ернаум со име Леви, според Марко и Лука, кој станал еден од два­на­е­сет­те апостоли.

Сите се согласуваат со мислењето дека Матеј го пи­­шувал своето Евангелие врз основа на изворите за­е­д­­ни­чки со Марко и Лука. Но, неговиот расказ ќе се ра­з­­ли­­кува, и тоа во битни точки, како што понатаму ќе ви­ди­ме. Но, сепак Матеј широко го користел Еван­ге­лието според Марко кој не бил ученик на Исус (О. Кул­­ман). 

Матеј си допушта себеси слобода во врска со текс­то­вите. Што се однесува на Стариот Завет, тоа ќе го утвр­диме во врска со генеалогијата на Исус сместена во почетокот од не­говото Евангелие. Тој во својата кни­га набројува неверојат­ни приказни. Тоа е карак­те­рис­тиката која Р. П. Каненгисер ја употребува во по­го­ре цитираниот дел, во врска со една епизода за Ису­со­во­то воскресение: епизодата на стражата. Тој ја отк­ри­ва неверојатноста на оваа приказна за војничката стра­жа на гробот, на овие пагански војници, кои не одат на рапорт кај своите претпоставени старешини, туку кај свеш­тениците кои ги плаќаат да кажуваат лаги. Тој сепак додава: Треба да го избегнуваме пот­сме­ва­ње­то, затоа што намерата на Матеј е бескрајно чесна, со оглед на тоа што тој на свој начин интегрира еден стар податок од усното пре­да­ние во своето пишано де­ло. Но, неговата инсценација е дос­тојно за Исус Хрис­тос суперѕвездата”. (Американски филм за Исус кој ја искривува неговата историја.)

 Да се потсетиме дека ова расудување за Матеј по­тек­нува од еден еминентен теолог, професор на като­лич­киот инсти­тут во Париз.

 Во својата проповед за збиднувањата кои ја сле­де­ле Ису­совата смрт, Матеј дава еден друг пример за сво­јата фанта­зија.

 „И наеднаш се расцепи црковната завеса на два де­ла, од горниот крај до долниот; и земјата се потресе; и кар­пи пад­наа; и гробовите се отворија; и многу тела на успо­коени светии воскреснаа; па како излегоа од гро­бо­вите, по воскре­сението негово, влегоа во светиот град и се јавија на мнози­на.

Овој дел од Матеј (27, 51-53) нема паралела во дру­ги­те евангелија. Малку е јасно како телата на свет­ци­те, за кои се зборува, можеле да воскреснат за време на Ису­совата смрт (на прагот на сабат, кажуваат еван­ге­ли­јата), а да излезат од своите гробови дури по нив­но­то воскресение (утредента, по сабат, според истите изво­ри).

 Можеби токму кај Матеј се наоѓа нај­ка­рак­те­рис­тич­ната и најмалку оспорената неверојатност во сите еван­гелија; еден од нивните автори неа ја ставил во ус­та­та на Исус. Тој вака зборува, во 12, 38-40, во епи­зо­да­та за знакот на Јона: 

Исус се наоѓа меѓу писателите и фарисеите кои му се обраќаат со овие изрази: ,Учителе, сакаме да ви­ди­ме знак од Тебе‘ А Тој им одговори и рече ,Лукав и пре­љуботворен род бара знак; но нема да му се да­де знак освен знакот на пророкот Јона; оти, како што Јона беше во утробата на китот три дни и три ноќи, та­ка и Синот Човечки ќе биде во срцето на земјата три дни и три ноќи‘. (Текст од екуменски­от превод).

       Исус, значи, најавува дека ќе остане во земјата три дена и три ноќи. Но, Матеј, заедно со Лука и со Марко, ја ставаат смртта и погребувањето на Исус на прагот на сабат, што навистина значи престојувањето во зем­ја­та да се однесува на три дена (très emeres во грчкиот текст). Но, овој исечок на времето може да содржи са­мо две, а не три ноќи (treis nuktas во грчкиот текст). (Во еден друг дел на своето Евангелие, Матеј по втор пат ја спомнува оваа епизода, без прецизирање на времето (16, 1-4). Истото е и кај Лука (11, 29-32). Според Марко, ќе видиме подоцна, Исус изјавил дека оваа генерација од него нема да добие никаков знак (Марко, 8, 11-12). 

Коментаторите на евангелијата често ја премол­чу­ваат оваа епизода. Но, сепак Р. П. Роге ја открива не­веројатноста, бидејќи забележува дека Исус оста­нал во гробот само три дена (од кои само еден е це­ло­сен) и две ноќи. Но, додава тој, “изразот е крут и не озна­чува друго освен три дена”. За­чу­ду­вач­ки е да се ут­врди дека коментарите се сведувале до упо­тре­бата на таквите аргументи кои не кажуваат ништо пози­тив­но, кога духот се задоволил со сугестијата дека една таква глупост би можела да потекнува од заблудата на еден писател!

Освен овие неверојатности, Евангелието според Ма­теј во прв ред го карактеризира она што тоа е еван­ге­лие на јудео-христијанската заедница, која ја пре­ки­ну­ва врската со јуда­измот, но сепак останувајќи на ли­ни­јата на Стариот Завет. Од аспект на историјата на ју­део-христијанството, тоа има големо значење.

Не биди како оној кој го собира знаењето на учените и мудроста на мудрите, а кон Вистината се однесува како еден од глупавите.
Кон врв
rome Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 10.Март.2007
Статус: Офлајн
Поени: 492
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај rome Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 03.Јули.2007 во 13:54
goor inbox tie poln
Zaljubena vo Hristos nashiot Edinstven Spasitel
Кон врв
goor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 08.Јуни.2007
Статус: Офлајн
Поени: 844
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај goor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 03.Јули.2007 во 13:41
nema vreme..........
a zosto ima tuka....i koga toa gospod go sozdal vremeto??????
end off days 15...14...13....
Кон врв
rome Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 10.Март.2007
Статус: Офлајн
Поени: 492
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај rome Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 03.Јули.2007 во 02:20
hey goor za;lam sto taka mislis .neznaes li oti kade sto je Gospod nema vreme?i gleda se i sesto vo isto vreme?i nemozi da zgresi.
Zaljubena vo Hristos nashiot Edinstven Spasitel
Кон врв
goor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 08.Јуни.2007
Статус: Офлајн
Поени: 844
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај goor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 03.Јули.2007 во 01:23
pu pu pu pu..... gospod neka mi e napomosLOLLOLLOLLOLLOL
end off days 15...14...13....
Кон врв
brza Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Февруари.2006
Локација: vidiFOTOupotpis
Статус: Офлајн
Поени: 34534
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај brza Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 03.Јули.2007 во 01:20
gooor,...a,be ti da si mi bil pogolem vernik duri i od,.....evangelos,...LOL
Patriotizmot e poslednoto skrivalishte na kriminalcite.-Albert Einstein
Mokjta od sekogash privlekuvala lugje so nizok moral.-Albert Einstein
Кон врв
goor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 08.Јуни.2007
Статус: Офлајн
Поени: 844
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај goor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 03.Јули.2007 во 01:16
zalam belicka ama sepak ne e sovrsen............
zatoa sto ako nie imame slobodna volja i mozeme so nasiot zivot da pravime sto sakame sekako deka nekoj ke go poremeti toj plan...........
duri i samiot bog veke spomenav pogore priznava deka zgresil..........sto znaci ni toj plan ne e sovrsen.......zasto ako e... kade se vmetnuva tuka slobodnata volja koga bog veke bi imal isplanirano sto ke se sluci so sekoj od nas?????????????????????????????????????
end off days 15...14...13....
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 23456 63>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,188 секунди.