|
ВЕРОНАУКА ВО УЧИЛИШТАТА |
Внеси реплика | страница <1 23456 16> |
Автор | ||
deshad
Сениор Регистриран: 13.Мај.2008 Статус: Офлајн Поени: 1350 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
А ти другар си против веронауката од една единствена причина: Што немате доволно верници (протестанти) за да се одржува веронаука според вашето таканаречено изворно учење. Да беше поинаку,поинаку и ќе пишуваше. Провиден си ко стакло. |
||
deshad
Сениор Регистриран: 13.Мај.2008 Статус: Офлајн Поени: 1350 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Ти имаш малце интелектуална тежина во својата глава или изигруваш Ванѓа и тетка Шукрета? Кои вехабити? Каков радикализам? Можеш ова да го докажеш,или само целта тие да провоцираш? Или си сеуште под влијание на оние дезинформации кои излегоа во печатот? Умре времето на комунизмот. Луѓето веќе не спијат и си го бараат тоа што им следува.А за менталниот склоп подразмисли си самата за себе. Бре,бре како некому му ометаат верниците кои мирно и доследно си ја почитуваат и практикуваат верата. Не се бираат средства во нивното етикетирање. Те радикалисти, терористи, екстремисти....ветар и магла. Ништо од тоа нема вистина. Ајде повели, кажи ми каков радикализам, тероризам и ектремизам покажаа тие фамозни вехабисти во македонија? |
||
EvAngelos
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор Doulos Evangelos Регистриран: 28.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 9913 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Jas сум ПРОТИВ веронаука во државното образование. Моите аргументи се следниве:
1. Историски се покажало дека наметнатото верско образование, секогаш имало контрапродуктивен ефект кај децата. Повеќето деца ја замразуваат верата (било која) и воопшто не сакаат да научат нешто, туку само гледаат како можат полесно да поминат по тој предмет. Веќе од клупите излегоа и неколку верско-подбивачки вицеви, кои секако не би можел да ги споделам со вас.
2. Со воведување на веронауката во државното образование се нарушува секуларитетот на нашата држава т.е. настанува меѓусебно мешање на верските заедници во државата и обратно. По овој став е прекршен и уставот на РМ и Либерално Демократската Партија повторно го даде ова на уставен суд.
СДСМ исто така обвинуваат дека воведувањето на веронауката во основното образование е спротивно на Уставот и на основното начело за слобода на верско изразување. Тие предлагаат: "Веднаш да се укине задолжителното изучување на веронауката во училиштата, предметот да биде понуден како изборен, но во комбинација со други предмети и веронауката да се организира во верските објекти"
Но, скептичен сум дека ќе успеат да го бутнат на уставен суд, затоа што веронауката има силна подршка од позициската власт и тие ќе го бранат уставот дека со слободното избирање на секуларниот предмет "Запознавање со религиите" е задржано правото на ученикот да не учи веронаука.
Но во пракса се случи нешто многу поинакво од теоријата на законот. Имено многумина директори на основните училишта ги собраа наставниците и буквално им наредија на наставниците да ги свикаат родителите и да им кажат дека бројот на ученици кои можат да го следат предметот "Запознавање со религиите" е пополнет и дека МОРААТ да изберат веронаука. Значи во пракса имаме дирекно кршење на уставот.
Исто така, материјалот кој се предава по овој предмет (намерно или не) излезе претежок за разбирање дури и за полнолетните деца, а камо ли за петтоодделенците. Од професионално гледиште, предметот повеќе наликува на "Филозофија на Религиите", отколку на нивно запознавање. Таму децата учат што претставува душата и како на тоа гледаат разните религии... нешта за кои и древните филозофи си ја тупеле главата. И нормално е дека многу од децата, условно кажано, беа принудени да побегнат од тој предмет и да се префрлат на предметот веронаука каде што се учат песнички за Марија, како да се прекрстуваат (со три прста, од десно кон лево), тук там по некоја икона и манастир - што верувам ќе се сложите е далеку полесно за едно петтоодделенче, отколку ова првото.
Значу, сума сумарум, многу лукав потег на владата, како да наметне веронаука, а притоа да има џокер во ракавот дека сепак секуларноста не е нарушена.
3. Со воведувањето на веронауката исто така се наруши и верската рамноправност исто така дефинирана во уставот. Од сите 26 правно регистрирани верски заедници во РМ, само на 5 од нив им се дозволи правото да си ја поучуваат својата веронаука во државното образование. Со ова исто така е нарушен уставот кој гарантира верска рамноправност на сите верски заедници. Ова сега претставува уште еден од изговор-џокерите на Европската Унија за одбивање при нашата следна апликација за членство во Унијата.
Целта за воведувањето на веронауката во државното образование мислам дека на сите ни е горе-доле јасна. За дипломираните студенти од православниот богословски факултет лесно се наоѓаше работа по црквите и манастирите, но за дипломираните студентки беше тоа проблем и ваквиот потег беше ЕРУРЕКА за нивно вработување по струка. Затоа и да не ве чуди што повеќето наставнички што предаваат веронаука се жени
Сметам дека, доколку владата немаше однапред трасирани мотиви и цели со воведувањето на веронауката, истото можеше да го спроведе на многу поприфатлив начин. Што фалеше на пример предлогот на СДСМ (одма да кажам дека јас не сум партиски обоен) да се изучува веронауката како ФАКУЛТАТИВЕН предмет? Доколку сака детето, ќе си учи веронаука, доколку не сака, нема да си учи. На овој начин немаше да има присилно наметнување на верата врз децата.
Но да ви кажам зошто владата не се одлучи на ваков чекор? Затоа што сите анкети покажуваа дека ни 2% од децата немаше да го одберат да го слушаат тој предмет. МПЦ исто така се обиде и во храмовите да поучува веронаука, но одзивот на граѓаните беше катасртофален. Па си рекоа: "Не сакате милом? Епа тогаш СИЛОМ!"
Последиците од ваквиот лош потег на владата веќе започнаа и драго ми е што тука ги коментирате, но допрва ќе дојдат вистинските последици.
Јас сум христијанин и не сум против веронауката, но сум против таа да биде дел од државното образование заради причините кои ги наведов погоре. Сметам дека веронауката е задача на секоја верска заедница и дека таа треба да се извршува во верските објекти, па ко воли, нек изволи.
Ваквата веронаука е редовна активност во некои верски заедници, организации и здруженија и тие немаат никаква потреба истата да ја наметнат и во училишните клупи. Така на пример, здружението на граѓани-христијани "Божилак" веќе со години успешно си ја извршува задачата за верско образование на граѓаните, без притоа да го крши секуларитетот на држвата и верската рамноправност. Колку за пример, нејзината содржина можете да ја видите на www.veronauka.com.mk Поздрав до сите
|
||
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
|
||
moira
Сениор ...The Goddess... Administrateur adjoint Регистриран: 06.Јуни.2007 Статус: Офлајн Поени: 26016 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
moira Испратена: 2007.Јули.15 во 19:38J: JAS SUM PROTIV VERONAUKATA VO UCILISTATA. ZOSTO? PA NEKA MI OBJASNI NEKOJ KOJ KE GI KONTROLIRA MUSLIMANSKITE VEROUCITELI VO UCILISTATA? STE RAZMISLILE LI KAKVO PODVOJUVANJE KE SE SOZDADE I KAKVO SEME NA RAZDOR KE SE POSEE. -------------------------------------------------------- Тоа што го кажав и што го мислев пред повеќе од една година, сега ни се случува, но никој од надлежните ниту помислил ниту размислил за последиците од воведувањето на Веронауката во училиштата. Сега вахабити ќе се шетаат по училиштата и ќе шират раликализам,!...е ќе се шетаат, нормално нив тоа им е задачата, но наместо сега да се чудат и пишуваат за такви појави требаше на време да се размисли што се може да се случува со ваквата непромислена одлука во средина како што е нашата и со ваков ментален склоп со каковшто располагаме. |
||
Majkl
Сениор Регистриран: 20.Јуни.2008 Статус: Офлајн Поени: 3019 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
мислам дека е мошне свесна(или барем дел од владата)и се сомневам дека ќе се каат само за пар години(камо среќа да испадне така) напротив мислам дека ќе бидат горди на резултатите, но дека тоа долгорочно ќе биде погубно за децата и државата како збир на луѓе кои чувствуваат, мислат и дејствуваат. Мене тоа ми мириса на уште една етапа на воведување на Хакслиовиот „Прекрасен Нов свет„
А за историја на религиите не мислам дека нужно ќе се зборува атеистички(демек се е тоа мижи да ти бајам), но мислам дека информативно запознавање со религиите може да се обезбеди со 2-3 предавања во текот на цела една година. Против тоа сум да некој од државниот буџет финансира во основните и средните училишта веронаука од било која верска заедница или религиозна група. Изменето од Majkl - 27.Август.2008 во 14:01 |
||
EvAngelos
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор Doulos Evangelos Регистриран: 28.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 9913 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Владата не е ни свесна со што си игра. Со овој потег најсилно е погоден секуларизмот на државата и тоа неминовно ќе си донесе последици. Не знам што и требаше да го наметнува како задолжителен предмет. Верувам дека за пар години горко ќе се покае, но ќе има ли храброст да признае дека погрешила? Или пак ќе пробува со модифицирање да ги ублажува последиците?
Како и да е, коцката е фрлена. МПЦ агитира децата да учат православие, родителите сакаат информативен атеизам. Битката за клиентите е жестока.
Пародијата наскоро ќе започне. Нестрплив сум да го видам нејзиниот почеток
|
||
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
|
||
zidarski
Сениор Регистриран: 17.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 4385 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Ќе настанат турбуленции првата година, ќе има проблеми, потоа ќе се исчистат, разјаснат и се ќе си дојде во ред.
Кај нас за сите работи има навика да се крева поголема галама отколку што е навистина потребно. За се треба време и треба трпение (кое ние некако генетски го немаме). Има сериозни проблеми со воведувањето на овој предмет кои не се разјаснети и расчистени, но верувам дека уште првата година ќе се средат и истотака верувам дека на крајот сите ќе имаат корист од ова, без оглед на верата и деноминацијата. |
||
Do what is right, come what may...
|
||
Messenger
Администратор Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Znachi veke se voveduva ovoj predmet! Jas mislev deka se ushte se debatira okolu nego...
E pa, neka e airlija! |
||
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
||
zidarski
Сениор Регистриран: 17.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 4385 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Месинџер - Веронаука не е веќе хипотетички предмет, се воведува од следната недела. Ќе биде факултативен предмет, со два избора - дали да се учи историја на религии, или баш веронаука (православна или исламска).
Сметам дека родителите кои се против веронаука, можат да ги пратат децата да учат историја на религија. Ако се и против таа опција - треба да бараат судски да им се дозволи да не учи детето ни едно, ни друго. Проблемот во претходниот случај пред Уставниот Суд, беше што се бараше целосно да отпадне предметот за сите, што не е во ред, односно, пак го нарушува правото на избор. |
||
Do what is right, come what may...
|
||
Messenger
Администратор Vo ovoj svet, no ne od ovoj svet Регистриран: 21.Април.2006 Статус: Офлајн Поени: 18208 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Se slozhuvam i apsolutno ne gledam nikakov problem so obrazoven predmet Komparativna Istorija na Religiite, a se slozhuvam i so idejata toj da bide izboren dokolku se javat zagrizheni roditeli koi smetaat deka na decata so ovoj predmet bi im se perel umot.
P.S. Vsushnost, ako zboruvame za nekakva korumpiranost na predmetite, Istorijata e ubedlivo najkorumpiranata od bilo koj predmet, vkluchuvajki ja za sega i hipotetichnata Veronaukata (kako istorija na religiite). |
||
Truth needs no laws to support it. Throughout history only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma.
|
||
zidarski
Сениор Регистриран: 17.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 4385 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Затоа реков - ќе бараш изземање на детето, затоа што ги навредува твоите целосни верски концепти. Но - во врска со изучувањето на историја на религиите - споредбата е апсолутно идентична како со предметите Биологија, Физика, Географија.
Затоа - лично сметам дека треба да се воведе овој предмет, но родителот треба да има апсолутно право да избере дали ќе се запише детето или воопшто нема. Ако веќе сакаат кај нас светски практики, тогаш треба да има (како што има сега во средните училишта), да воведат неколку изборни предмети, барем еден од кои нема да има никаква врска со религија. Но - да се бара апсолутно поништување на иницијативата, не е во ред, треба да се бара само нејзино модифицирање. |
||
Do what is right, come what may...
|
||
EvAngelos
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор Doulos Evangelos Регистриран: 28.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 9913 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
zidarski, дали ти би барал изземање на твоето дете доколку тоа во една верски рамноправна и секуларна држава мора да избере само меѓу еден од следниве веронаутични предмети:
1. Новоапостолска веронаука
2. Бекташиска веронаука
3. Ваишнавска веронаука
4. Прахристијанска веронаука
5. Адвентистичка веронаука
Дали и ти тогаш ќе даваше примери со биологија, физика, географија, или пак ќе повикуваше на правата за верска рамноправност кои се утврдени со уставот на РМ?
|
||
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
|
||
zidarski
Сениор Регистриран: 17.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 4385 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Заборавив да спомнам само... дали ќе бараш изземање на детето од предметот Биологија, каде што ќе се зборува за Дарвиновата Теорија како начин на настанок на човештвото? Или од физика (или географија) заради тоа што го учат за настанокот на светот?
|
||
Do what is right, come what may...
|
||
zidarski
Сениор Регистриран: 17.Декември.2007 Статус: Офлајн Поени: 4385 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|
Многу интересен аргумент е обично дека "тоа никаде во свет го нема" и дека тоа е мешање на држава и црква.
Во Канада, општество каде што многу строго е регулирано разделувањето на државата и религијата (веројатно најчист и најпрецизен систем во светот во тој план), постојат на пример Католички Училишта, кои што се финансирани од државата. Во тие училишта, според нивни зборови: Through a Christ-centered vision and in partnership with parents, parishes and the community, we serve students from diverse cultural, linguistic and ethnic backgrounds in Canada. (односно - преку Христијанска идеја и доктрина, се обучуваат децата - во сите предмети). Во овие училишта, за да се запишеш, не мора да си католик, дозволуваат исклучоци. Ова се едни од најдобрите и најквалитетните училишта во земјата! Сега е во процес, отворање на такво јавно исламско училиште, а се зборува и за православни такви во блиска иднина. Ев - тоа што не сакаш твоето дете да учи одредени работи, од верски побуди, е твое право и сметам дека родителите кои ќе имаат проблем со тоа децата да учат нешто за религијата кое што не го сметаат за исправно - треба да бараат целосно изземање, затоа што е во конфликт со нивните верски убедувања. Нема потреба да се бара целосно укинување на програмата, може да се бара поединечно изземање (како на пример при воената служба за Јеховини Сведоци). Инаку - ако се бара целосно укинување на програмата, за да се заштити правото на твоето дете, со тоа ќе се наруши правото на моето, зарем не? Има начини ова да се реши, само што треба да се почне со конструктивно размислување, а не целосно негирање на идејата. |
||
Do what is right, come what may...
|
||
Внеси реплика | страница <1 23456 16> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |