IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > АРХИВА > Вероисповед
  Активни теми Активни теми RSS - БИБЛИЈАТА И НАУКАТА
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

БИБЛИЈАТА И НАУКАТА

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 3435363738 63>
Автор
Порака Обратен редослед
black-eyes Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 08.Април.2007
Статус: Офлајн
Поени: -1
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај black-eyes Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 02:01
OBIDISE.....TongueSLATKISU...Tongue
Кон врв
anakin Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Unidentified Flying Object

Регистриран: 08.Август.2005
Локација: Machku Pichku
Статус: Офлајн
Поени: 18535
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај anakin Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:59
slusaj
ova e forum
da kazes nekoe mislenje
ne sum zemal kniga da citam
no so vikas
moze ima nekoj so bi go cital toa
SILATA NEKA E SO VAS a ako ne vi treba, neka, i taka ne e nekoj trosok, ja ima nasekade okolu nas.

Кон врв
ПРОСВЕТИТЕЛОТ Кликни и види ги опциите
Група
Група
Лик (аватар)

Регистриран: 09.Февруари.2007
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 61
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај ПРОСВЕТИТЕЛОТ Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:55
 
 
 
      Белким има такви и што читаат. Греота за луѓето што се изнамачиле толку многу за да ни дадат рафинирани податоци, а ние да не ги читаме Smile
     
Не биди како оној кој го собира знаењето на учените и мудроста на мудрите, а кон Вистината се однесува како еден од глупавите.
Кон врв
black-eyes Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 08.Април.2007
Статус: Офлајн
Поени: -1
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај black-eyes Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:54
A KAJ GUMITE NA DRUGA TEMA...Tongue
Кон врв
anakin Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Unidentified Flying Object

Регистриран: 08.Август.2005
Локација: Machku Pichku
Статус: Офлајн
Поени: 18535
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај anakin Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:51
ako navistina go citas se ova so go pastira
i ti si za potvrdaLOLLOLLOLLOL
SILATA NEKA E SO VAS a ako ne vi treba, neka, i taka ne e nekoj trosok, ja ima nasekade okolu nas.

Кон врв
brza Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Февруари.2006
Локација: vidiFOTOupotpis
Статус: Офлајн
Поени: 34534
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај brza Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:50
jas be!!,....mislish ne?,....ti vikam ovoj e evangelos,.....gospod da mi ja dupne gumata ,..ako ne e toj,..Big%20smile
Patriotizmot e poslednoto skrivalishte na kriminalcite.-Albert Einstein
Mokjta od sekogash privlekuvala lugje so nizok moral.-Albert Einstein
Кон врв
anakin Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Unidentified Flying Object

Регистриран: 08.Август.2005
Локација: Machku Pichku
Статус: Офлајн
Поени: 18535
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај anakin Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:47
mislis nekoj te cita?
SILATA NEKA E SO VAS a ako ne vi treba, neka, i taka ne e nekoj trosok, ja ima nasekade okolu nas.

Кон врв
ПРОСВЕТИТЕЛОТ Кликни и види ги опциите
Група
Група
Лик (аватар)

Регистриран: 09.Февруари.2007
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 61
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај ПРОСВЕТИТЕЛОТ Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:44
 
 
     

Продолжуваме со студијата. Конечно стигнавме до Новиот Завет.

 
      Многумина од читателите на Новиот Завет се збунети, па дури им се смачува кога размислуваат за смислата на одделни при­казни, или кога вршат споредувања меѓу раз­лич­ни­те верзии на една иста случка која е изложена во не­кол­ку евангелија. Ова, во својата книга Иницијација во Еван­гелието (Initiation a l’Evangile – Editione de Seuil, 1973.), го констатира Р. П. Роге (R. P. Roguet).
 
      Со своето големо искуство кое го добил во текот на многу години, кога во еден ка­то­лич­ки неделен весник им одговарал на читате­ли­те, збу­нети од текстовите во евангелијата, Р. П. Роге мо­жел да го процени значењето на изместувањата што кај нив ја предизвикала нивната литература. Тој бе­ле­ж­и дека неговите соговорници кои им припаѓале на раз­лични социјални и кул­тур­ни средини, барале об­јас­ну­вање за нејас­ните, нераз­бир­ливите, дури кон­тра­дик­торните, апсурдните или сканда­лоз­ните текстови. Зна­чи, нема сомнение дека читањето на ком­плетните еван­гелија има можност длабоко да ги возне­мири хрис­тијаните.
 
      Една таква опсервација е од поново време: кни­га­та на Р. П. Роге е печатена во 1973 година. Во време кое не е толку далечно, голем број христијани од еван­ге­лијата познавале само одбрани делови кои се читани во текот на службите или коментирани од олтарот. Ако се стават протестантите (аџија, осмех молим) на страна, надвор од овој кон­текст, да се читаат евангелијата во целост не било воо­бичаено. Прирачниците за религиозно вос­пи­ту­ва­ње ги содржеле само нивните скратени изданија: текс­тот in extenso воопшто не бил во употреба. За време на моите студии во една католичка институција, ги имав делата на Вергилиј и Платон, но не и Новиот Завет. Но, сепак, грчкиот текст на Новиот Завет би бил мно­гу инструктивен: многу подоцна сфатив зашто не ни даваа да преведуваме христијански свети книги. Тие би мо­желе да нè поттикнат на нашите учители да им пос­та­вуваме прашања што би ги збуниле.
     
      Овие откритија, до кои, ако се има критички дух, се доаѓа со читањето на евангелијата in extenso, ја на­ве­ле Црквата да интервенира и да им помогне на чи­та­те­ли­те да ја надминат својата збунетост. Многу хрис­ти­ја­ни имаат потреба да научат да ги читаат еван­ге­ли­ја­та, констатира Р. П. Роге. Без разлика на тоа дали се сог­ласуваме со дадените објаснувања, заслугата на ав­то­рот е голема затоа што се соочил со овие деликатни про­б­леми. Тоа, за жал, сè уште не се случува со мно­гу­бројни документи за христијанската Објава.
 
      Во изданијата на Библијата наменети за широката ја­в­­ност, воведните белешки, најчесто, изложуваат збир разгле­дувања што би требало да ги убедат чи­та­те­лите дека еванге­лијата воопшто не поставуваат про­б­леми во врска со карак­терот на авторите на раз­лич­ни­те кни­ги, со автентичноста на текстовите и со ка­рак­терот на вистинитоста на приказните. Покрај тоа што пос­то­јат многу непознати работи во врска со ав­то­рот, во чиј ав­торитет воопшто не сме сигурни, колку пре­цизности на­оѓаме во овој вид белешки кои често го прет­­ста­ву­ва­ат како вистинито она што е само хи­по­те­за, тврдејќи де­ка тој и тој евангелист бил очевидец на збид­ну­ва­ња­та, до­дека специјализираните дела го твр­дат спро­ти­вно­то. Се пре­терува со редуцирањето на пе­ри­одите ме­ѓу крајот на Исусо­вото пратеништво и по­ја­ва­та на текстовите. Би сакале да нè убедат во само една ре­да­к­ци­ја која се базира на усно преда­ние, и пок­рај тоа што спе­цијалистите го докажале пре­ра­бо­ту­ва­ње­то на текс­то­вите. Овде-онде се зборува за оп­ре­де­ле­ни тешкотии на интерпретацијата, но сепак се по­ми­ну­ва преку очи­гле­дните контрадикции кои му бодат очи на оној кој раз­мислува. Често се констатира дека во ма­лите екс­пли­­ка­тив­ни реченици, сместени во до­да­то­ци­те како до­­полнување на смирувачките воведи, неве­ро­јат­но­сти­те, кон­традикциите и флаг­рантните грешки се тур­на­ти или заду­ше­ни со вештата апологетска аргу­мен­та­ци­ја. Таквата состојба на работите која го от­кри­ва ит­ри­от карактер на овие коментари, е зачу­ду­вачка.
 
      Разгледувањата кои овде ќе ги изложиме, без сом­не­ние, ќе ги зачудат оние мои читатели кои досега не биле инфор­мирани за овие проблеми. Освен тоа, пред да навлеземе во јатката на проблемот, би сакал да ги илус­трирам своите зборови со еден пример кој ми се чи­ни сосема предизвику­вачки.
 
      Ниту Матеј, ниту пак Јован не зборуваат за Ису­со­во­то вознесение. Лука во своето Евангелие тоа го ста­ва во денот на Воскресението и четириесет дена по­доц­на, во делата Апостолски чијшто автор би требало да биде тој. Што се од­несува на Марко, тој тоа го спом­ну­ва (не прецизирајќи го да­тумот) во еден завршеток кој сега се смета за неавтентичен. Вознесението, зна­чи, нема никаква солидна библиска основа. Но, сепак, ко­ментаторите со неверојатна рамнодушност прис­та­пу­ваат кон ова битно прашање.
 
      А. Трико (A. Tricot), во својот Мал речник на Но­ви­от Завет (Petit Dictionnaire du Nouveau testamen) од Биб­лијата Крампон (Crampon), многу распространето де­ло (издание 1960 – Desclée et Cie), на Вознесението не му посветува ни­една статија. Споредувањето на четирите евангелија (Synopse des 4 Evangiles) од Р. П. Беноа (R. P. Benoit) и Р. П. Боасмар (R. P. Boismard), професори на Биб­лис­ко­то училиште на Ерусалим (издание 1972 – Editions du Cerf) во вториот том, стр.451 и 452, нè учи дека, кај Лука, кон­тра­дик­ци­ја­та меѓу неговото евангелие и Делата апостолски се објаснува со литературната вештина. Кој може, нека сфати!
 
      Многу е веројатно дека Р. П. Роге, во своето дело Ин­ици­ја­ција во Евангелието од 1973 година (стр. 187) не бил заве­ден со еден таков аргумент, ама об­јас­ну­ва­ње­то што тој ни го дава, во најмала мера, е необично:

Овде, како и во многу слични случаи, проблемот из­гле­да нерешлив само ако тврдењата на Светото Пис­мо се сфа­ќа­ат буквално, материјално, заборавајќи го нивното ре­ли­ги­оз­но значење. Не се работи за тоа ре­ал­носта на фактите да се раствори во еден лабав сим­­болизам, туку да се бара те­о­лош­ката интенција за оние кои ни ги откриваат тајните, предавајќи ни опип­ли­ви факти, приспособени на слуховната вкоренетост на нашиот дух.

(аџијата на овој може вода да му носи)

 
      Како да се задоволиме со едно такво толкување? Апо­ло­гетските формули од овој вид можат да им од­го­ва­раат само на догматиците.
 
      Цитатот на Р. П. Роге е еднакво интересен и по­ра­ди не­говото признавање дека во евангелијата има мно­­гу слични случки на оние во Вознесението. Пот­ре­­бно е, значи, гло­бал­но да му пријдеме на проблемот, од­­натре, со целосна објек­тив­ност. Мудро изгледа да се ба­­ра објаснување во изу­чу­ва­ње­то на условите во кои се пишувани евангелијата и во рели­ги­озната клима ко­ја владеела во тоа време. Обелоде­ну­ва­ње­то на пре­ра­бо­­тувањето на почетните редакции рабо­тени врз основа на усните преданија, менувањето на тексто­вите во те­­­кот на нивното пренесување до нас, го прават помалку не­обич­но присуството на нејасните, нераз­бир­ли­вите, контра­дик­торните и неверојатните пасуси кои не­когаш мо­жат да одат и до апсурдност или, пак, па­су­си­те што не се со­гла­су­ва­ат со фактите што во наше вре­ме ги докажал на­пре­до­кот на нау­ката.
 
      Факт е дека во текот на последните неколку де­це­нии се јавува интерес за изучување на Светите Писма во духот на објективно проучување. Во една книга од по­ново време, Верувањето во воскресението, Вос­кре­се­нието на верата (Foi en la  Résurrection, Résurrection de la foi – Beauchesne, kol. “Le Point Théologique”, 1974) Р. П. Каненгисер (R. P. Kannengiesser), професор во Католичкиот институт во Париз, со овие зборови да­ва краток преглед на оваа длабока промена: На мно­­гуте верници одвај им е познато дека се случила ре­­волуција во методите на библиското толкување од епо­хата на Пие XII”. (Pio XII владеел од 1939 до 1958 година) Револуцијата за која зборува ав­то­рот, значи, е од поново време. Таа продолжува да деј­ствува преку поуката на верниците, барем од страна на определени специјалисти кои го поттикнуваат овој нов дух. Циркулаци­јата на најдоверливите пер­спек­ти­ви на партиската традиција, пишува авторот, не е ни мал­ку иницирана со оваа револуција на методот на тол­кувањето.
 
      Р. П. Каненгисер забележува дека не треба бук­вал­но да се разберат фактите за Исус што еван­ге­ли­ја­та ги донесу­ваат, пишувани според околностите или бор­бено, чии ав­тори писмено ги потхрануваат пред­а­нијата на своите заед­ници за Исус. Во врска со вос­кре­сението на Исус што, всуш­ност, е тема на неговата кни­га, тој нагласува дека ниеден автор на евангелијата не може себеси да си припише својство на очевидец на овој настан, давајќи до знаење дека така мора да биде и со остатокот од јавниот живот на Исус, знаејќи дека според евангелијата, ниеден апостол, освен Јуда, не се одде­лувал од Учителот, почнувајќи од мигот кога трг­нал по него, до неговите последни манифестации на зем­­јата.
 
      Еве нè, значи, многу далеку од традиционалните ас­пекти кои уште посвечено ги потврдил Вториот ва­ти­кански концил уште од пред неколку децении, и кои сè уште преземаат мо­дерни дела на вулгаризацијата на­менети за верниците. Но, малку по малку, вистината се обелоденува.
 
      Не е лесно да се дојде до неа, тешко е бремето на тол­ку бранетата традиција. Ако сакаме да се ос­ло­бо­ди­ме од неа, треба да се зафатиме со проблемот од не­го­вата основа, а тоа значи, најпрвин да се испитаат ус­ло­вите што го обележале раѓањето на христи­јан­с­т­во­то.

 

      Продолжува
Не биди како оној кој го собира знаењето на учените и мудроста на мудрите, а кон Вистината се однесува како еден од глупавите.
Кон врв
anakin Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Unidentified Flying Object

Регистриран: 08.Август.2005
Локација: Machku Pichku
Статус: Офлајн
Поени: 18535
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај anakin Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:42
Originally posted by goor goor напиша:

znaete sto e apsurdno
na ovoj svet odnosot vernici-ateisti e 10000 prema 1
i so toj odnos nikoj od vernicite ne moze da dade dokaz deka postoi toa vo sto toj veruva.Namesto zaedno da dokazat se podelile vo grupi i se napagaat megusebno(ima isklucoci) ne svakajki deka i tie i drugite se vo ista kasha.

DO SITE VERNICI


ne e tocen podatokot

vo gospod veruvat samo 10%
60% se somnevat ama dobro im e taka- da ne se zamerat
a drugo 30% ja znaat vistinata
SILATA NEKA E SO VAS a ako ne vi treba, neka, i taka ne e nekoj trosok, ja ima nasekade okolu nas.

Кон врв
brza Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Февруари.2006
Локација: vidiFOTOupotpis
Статус: Офлајн
Поени: 34534
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај brza Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:41
da,...samo ushte da ima  koj da go sfati   toa,....za niv postoi samo toa shto "nekoj"go napishal,.
Patriotizmot e poslednoto skrivalishte na kriminalcite.-Albert Einstein
Mokjta od sekogash privlekuvala lugje so nizok moral.-Albert Einstein
Кон врв
goor Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 08.Јуни.2007
Статус: Офлајн
Поени: 844
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај goor Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:40
znaete sto e apsurdno
na ovoj svet odnosot vernici-ateisti e 10000 prema 1
i so toj odnos nikoj od vernicite ne moze da dade dokaz deka postoi toa vo sto toj veruva.Namesto zaedno da dokazat se podelile vo grupi i se napagaat megusebno(ima isklucoci) ne svakajki deka i tie i drugite se vo ista kasha.

DO SITE VERNICI

Кон врв
Carnation Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 07.Ноември.2005
Статус: Офлајн
Поени: 3499
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Carnation Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:37
a jas pak ke prasam zs barate dokaz deka ne postojt bog?koga ke postavis odredena teorija trebit da ja dokazis teorijata,taka postavena e teorijata deka postojt bog i to trebit da se dokazit,jas stvarno ne ja gledam smislata vo dokazuvanje deka ne postojt bog,to ti e isto ko da trebit da dokazis deka ne postojat marsovci,cist apsurd.
Понекогаш дури и за Фројд бананата е само банана
Кон врв
brza Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 06.Февруари.2006
Локација: vidiFOTOupotpis
Статус: Офлајн
Поени: 34534
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај brza Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:37
samo zirnuvam,....iako mi se machi,...LOL,....a,za vernosta,...bogami,...veren sum na sebe,....i ne mislam da se izneveram za toa,..Big%20smile
Patriotizmot e poslednoto skrivalishte na kriminalcite.-Albert Einstein
Mokjta od sekogash privlekuvala lugje so nizok moral.-Albert Einstein
Кон врв
anakin Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)
Unidentified Flying Object

Регистриран: 08.Август.2005
Локација: Machku Pichku
Статус: Офлајн
Поени: 18535
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај anakin Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 14.Јуни.2007 во 01:34
brzo ti pak tukaLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
gledam kje se povercis ti


Изменето од anakin - 14.Јуни.2007 во 01:34
SILATA NEKA E SO VAS a ako ne vi treba, neka, i taka ne e nekoj trosok, ja ima nasekade okolu nas.

Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 3435363738 63>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 1,157 секунди.