|
Писмени состави,семинарски... |
Внеси реплика | страница <1 3334353637 113> |
Автор | |||||||||||||||||||||||||
azeramedina
Нов член Регистриран: 08.Јуни.2013 Статус: Офлајн Поени: 7 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||||||||
ajde ve molam nesto na tema ubavinitena makedonija blagodaram mnogu odnapred
|
|||||||||||||||||||||||||
azeramedina
Нов член Регистриран: 08.Јуни.2013 Статус: Офлајн Поени: 7 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||||||||
ZDR EDEN GOLEM POZZ DO SITE VAS I EDNA MOLBA BARANJE ZA MALKU POMOS TEMA... UBAVINITE NA MAKEDONIJA ITNO MI E POTREBNO ZA POLAGANJE pozz i ve ocekuvam so malku pomos
|
|||||||||||||||||||||||||
Valerija
Модератор Регистриран: 07.Ноември.2005 Статус: Офлајн Поени: 105588 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||||||||
Ne im vrshi rabota moeto postirano,Orka.
Im treba konretno za apsurdot vo dvete dela:)) Taka da,ne prechi stranskiot jazik:)) Изменето од Valerija - 07.Јуни.2013 во 21:57 |
|||||||||||||||||||||||||
Јакиот човек има само една слаба страна-жената што ја сака!
|
|||||||||||||||||||||||||
Орка
Сениор Регистриран: 30.Август.2008 Статус: Офлајн Поени: 44580 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||||||||
Ќе те замолам ако сакаш да го преведеш
Сигурно многумина посакуваат,но срамежливи се |
|||||||||||||||||||||||||
Valerija
Модератор Регистриран: 07.Ноември.2005 Статус: Офлајн Поени: 105588 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||||||||
U očekivanju Godota
U očekivanju Godota (fra. En attendant Godot, eng. Waiting for Godot), podnaslovirana Tragikomedija u dva čina, je drama Samuela Becketta koju je napisao za vrijeme kasnih 1940-ih, a izdao 1952. Beckett je dramu napisao na njegovom drugom jeziku, a na njegov materinji - engleski preveo ju je 1954. U očekivanju Godota je drama u dva čina. Kao što sam naslov kaže, dva glavna lika Vladimir (znan i kao Didi) i Estragon (znan i kao Gogo) čekaju dolazak Godota. Njih su dva najvjerojatnije skitnice koji su se prije sastali sa misterioznim Godotom koji im je rekao da ga čekaju na mjestu gdje su oni na početku drame. Drama počinje Vladimirovim dolaskom na pozornicu. On ugleda Estragona i drago mu je što ga vidi. Oni se raspričaju sve dok Estragon ne krene izuti svoje cipele. Nakon molbi za pomoć i mučenja oko svlačenja, Estragon napokon skida cipele. No, nakon toga se pojavljuje pitanje što raditi sada. Neko vrijeme pričaju o svojoj prošlosti i o nekim tekstovima i događajima iz Svetog Pisma, sve dok ne primjete jedno stablo. Pogledaju ga i počinju govoriti što bi mogli napraviti. Estragon odjednom dođe do ideje da se objese, no nemaju uže da se objese. Njihova razmišljanja i prepirke preikida iznenadni Pozzov dolazak. On im po svom dolasku tvrdi da oni stoje na njegovoj zemlji. Pozzo nije došao sam, nego sa svojim slugom Luckyem. Pozzo im objašnjava mnogo stvari od kojih je jedna sumrak. Pozzo im je tik prije njegovog odlaska objasnio pojam sumraka i kako pada noć. Prije svog odlaska on im je rekao dosta toga o Luckyu, i oni su od njega htjeli da on pleše i misli. Lucky je plesao i iznio svoje mišljenje o jako dubokoumnoj temi, ali sa jako nerazumljivim govorom tako da ga je Pozzo prekinuo. Prije odlaska Lucky je ugrizao i ozlijedio Estragona. Prije njihovog dolaska dolazi dječak koji Vladimiru kaže da Godot neće doći danas, nego sigurno sutra. Također saznajemo da dječak živi i radi kod Godota i da ima brata kojeg Godot tuče. Konačno je pala noć i Vladimir i Estragon su se odlučili razići preko noći. Time završava prvi čin drame. Početak drugog čina je isti kao i prvi. Vladimir se na isto mjesto vraća, no ovaj put je pozornica bez Estragona. Nakon kratkog vremena na pozornicu dotrčava Estragon sav uplašen govoreći da ga prati desetak ljudi koji su ga već istukli i žele ga i sada istući. Vladimir mu kaže da se smiri i da se ne boji ničega dok su skupa. Kada su obojica shvatili da opasnosti nema, Estragon želi da odu, no Vladimir ga podsjeti da čekaju Godota. Estragon tada predloži da se njih dva raziđu i dva puta kaže da će otići, no svaki put ostane na mjestu. Tada nakon njihovih prepirki na pozornicu upadaju Lucky i Pozzo, no obojica se odmah sruše i ne mogu se dići. Vladimir objašnjava Estragonu, koji tvrdi da se ne sjeća ničeg od jučer i da nisu jučer bili ovdje, da jesu i da su i Lucky i Pozzo bili tamo. Kada Vladimir i Estragon priđu Pozzu on im kaže da je oslijepio. Oni mu pomažu da se ustane, no i oni sami padnu i ne mogu ustati, no to im nakon nekog vremena uspije. Pozzo još uvijek traži njihovu pomoć. Njih dvojica razmišljaju i dvoume se i na kraju mu pomognu. On im onda kaže da dignu i Luckya, što oni i naprave po Pozzovim instrukcijama. Oni ga tada zamole da Luckyu kaže da pjeva ili misli, no on im kaže da je Lucky onijemio. Pozzo i Lucky onda odu. Vladimir se neko vrijeme čudi o ljudskom postojanju i o samome sebi, dok Estragon za to vrijeme spava. Vladimir probudi Estragona i njih dvojica se još malo prepiru. Malo prije noći, ponovno dolazi dječak koji im ponovno kaže isto, da će Godot sigurno doći sutra. No dječak Vladimiru ovaj put tvrdi da ga se ne sjeća i da on jučer nije bio ovdje. Vladimir ga pokušava razuvjeriti, no to mu ne ide od ruke. U tom razgovoru saznajemo da Godot ima bijelu bradu i da se dječakov brat razbolio. Dječak odlazi, a Vladimir i Estragon ponovno gledaju stablo i ponovno se žele objestiti, no nemaju uže. Oni odlučuju da će se i sutra vratiti na isto mjesto, ali da će ova put donijeti uže. Kraj ovog djela jako je smiješan i mnogo citiran:
GodotCijela radnja ove drame vrti se oko čekanja jedne osobe - Godota. Vladimir i Estragon cijelo vrijeme čekaju Godota u nadi da će im njegov dolazak donijeti svijetlo u život. No Godot nije došao i Vladimir i Estragon govore da će dolaziti na to mjesto sve dok on ne dođe. Godot svaki put šalje dječaka koji im govori da će Godot doći idući dan. Tako se njihovo beskrajno čekanje Godota nastavlja. Na kraju djela mi ne saznajemo ništa osim toga da će se oni vratiti. Misteriozni Godot vuče se kroz cijelo djelo, a o njemu ne saznajemo baš ništa osim da ima bijelu bradu i da tuče dječakova brata. Važne činjenice kao tko je on, kako izgleda (osim brade) i zašto ga Vladimir i Estragon čekaju i kako im on može pomoći ne saznajemo. Čak ni sam Beckett nije odao tajnu misterioznog gospodina Godota. Likovi
Изменето од Valerija - 07.Јуни.2013 во 21:05 |
|||||||||||||||||||||||||
Јакиот човек има само една слаба страна-жената што ја сака!
|
|||||||||||||||||||||||||
Valerija
Модератор Регистриран: 07.Ноември.2005 Статус: Офлајн Поени: 105588 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||||||||
Чекајќи го Годо - Семјуел Бекет
Единствените губитници и победници сме ние луѓето. Одговорни за доброто и лошото што нѝ се случува секојдневно. Кога, каде, колку и зошто го чекаме сопствениот Годо се само прашања кои секој од нас си ги поставува но, не секојпат и им дава одговор. Чекајки го Годо е драма во која многу прецизно се прикажани вечно непополнетите дупки во човековото општество. Она истото кој секој од нас го чека. Созреан плод за подобро утре. Но, тие се луѓе кои не сфаќаат, а и не сакаат да сфатат што е животот и какво е нивното општество. Зошто токму тоа општество ги фрлило во бездна. Сите
ние го чекаме Годо, тогаш кога мислиме дека сме изгубени и не можеме да
сториме ништо друго освен да го чекаме оној кој ќе нѝ го покаже
вистинскиот пат, сè додека не сфатиме дека ние сме тој спасител. Сите
ние го чекаме Годо онаму каде мислиме дека е вистинското место, сèдодека
не сфатиме дека тоа е местото од кое треба самите ние да го исцрпиме
најдоброто. Сите ние го чекаме Годо толку колку што мислиме дека е
потребно за да повторно започнеме со нашето грабање на животот. |
|||||||||||||||||||||||||
Јакиот човек има само една слаба страна-жената што ја сака!
|
|||||||||||||||||||||||||
Valerija
Модератор Регистриран: 07.Ноември.2005 Статус: Офлајн Поени: 105588 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Јакиот човек има само една слаба страна-жената што ја сака!
|
|||||||||||||||||||||||||
darkyzoo
Нов член Регистриран: 29.Ноември.2012 Статус: Офлајн Поени: 3 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||||||||
Ками со „Странецот“ и Бекет со „Чекајќи го Годо“.Поточно ми треба за Апсурдот на овие 2 дела заедно.Ако може некој да ми напише за ова.Благодарам однапред.
|
|||||||||||||||||||||||||
Valerija
Модератор Регистриран: 07.Ноември.2005 Статус: Офлајн Поени: 105588 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||||||||
I konkretno za egzistencijalizmot vo knizevnosta: Savremena svetska književnostSavremena svetska književnost obuhvata razdoblje posle drugog svetskog rata. Sva književnost sveta, nastala u posleratnom periodu. Književni isoričari našu epohu nazivaju modernizam.
Dela modernizma se prepoznaju prema sledecim temama: raznolikost temarike
Pojave u savrmenoj knjizevnostiEgzistencijalizam, egzistencija, postojati, opstanak, način življenja. Egzistencijalstvo, Žan Pol Sartr, Simon de Bovoar, Albert Kami. Polaze od pitanja da li egzistencija prethodi esenciji, tj. da li biće prethodi suštini, ili obratno? Kod čoveka egzistencija prethodi esenciji, i zato je on odgovoran za ono što jeste, po egzistencijlistima (uglavnom su ateisti). Dokaz: “Čovek je ono što od sebe čini, njegova sudbina zavisi od njega samog i odgovoran je za ono što jeste. Čvorište teskobe.” Čovek je osudjen da bude slobodan, on sam bira i postavlja vrednosti. Egzistencijalisti ne znaju za ove vrednosti i sami smišljaju svoje zakone! Ciljaju autenticnost, izdvajanje. Dostojevski (vernik): “Kada Bog ne bi postojao, sve bi bilo dozvoljeno”. “U svetu bez iluzija, čovek je stranac” Alber Kami. Otudjen, napušten, upućen sam na sebe, usamljen! Čovek je nesiguran, sumnjičav, trpi opasnost. Egzistencionalna situacija čoveka, iskazuje se recima očaj, teskoba, neprijatnost, briga, dosada, mučnina. Čovek je odgovoran za ono što jeste, čovek pravi izbor. “Mit o Sizifu” Kami, osnovno pitanje, ima li ili nema smisla živeti? Čovek koji nema nadu, ne pripada budućnosti. U svetu bez jasnoće, čovek se oseća strancem! Apsurdno je što svaki dan radimo iste stvari! Sizif je apsurdan junak, nema veće kazne od uzaludnog rada! Ovaj mit je tragičan jer je Sizif svestan svega, svog bezuspešnog
rada tokom čitavog života, svaka sudbina je tragična kada mi sami
postanemo svesni tog monotonog uzaludnog zivota. Sizif nas uči višoj vrednosti, prezire Bogove i podiže kamen! Sama borba dok gura kamen ka vrhu, dovoljna je da ispuni ljudsko srce. Sizifa treba da zamislimo kao SRECNIKA? Kami. Merso – ljudi se postavljaju kao Bog – oni odlučuju o njegovoj smrti. Kami, 1957. Nobelova nagrada, pisao je drame, romane. |
|||||||||||||||||||||||||
Јакиот човек има само една слаба страна-жената што ја сака!
|
|||||||||||||||||||||||||
Valerija
Модератор Регистриран: 07.Ноември.2005 Статус: Офлајн Поени: 105588 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||||||||
EgzistencijalizamEgzistencijalizam |
|||||||||||||||||||||||||
Јакиот човек има само една слаба страна-жената што ја сака!
|
|||||||||||||||||||||||||
Valerija
Модератор Регистриран: 07.Ноември.2005 Статус: Офлајн Поени: 105588 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||||||||
EgzistencijalizamFilozofija egzistencije je jedna od orijentacija savremene filozofije. Javlja se u više varijanti: a) Filozofija egzistencije (K. Jaspers i G. Marcel) b) Egzistencijalna filozofija (M. Heidegger) c) Egzistencijalizam (J.P. Sartre, M. Merleau-Ponty, A. Camus) Filozofija egzistencije javila se 30-ih godina prošlog stoljeća, najprije u Njemačkoj. Ona je reakcija na nacionalizam i filozofiju apsoluta, ali i na pozitivizam. Ponovo se čovjek dovodi u središte, polazi od pojedinačne egzistencije i pojedinačnoga iskustva, te nasuprot primatu činjenice ističe primat mogućnosti, a mogućnost uključuje i aspekt nesigurnosti. Preteče filozofije egzistencije su Kierkegaard i Nietzsche – naglašavali vezu filozofije sa pojedinačnom egzistencijom čovjeka. U književnosti tu su Dostojevski i Kafka. Učenje koje se izvodi iz filozofije egzistencije jest egzistencijalizam. Sasvim se udaljuje od teizma i metafizičke svrhovitosti, te bitak (esenciju) traži u postojanju (egzistenciji) i u apsolutnoj slobodi čovjeka pojedinca unutar besmislenog svijeta |
|||||||||||||||||||||||||
Јакиот човек има само една слаба страна-жената што ја сака!
|
|||||||||||||||||||||||||
Valerija
Модератор Регистриран: 07.Ноември.2005 Статус: Офлајн Поени: 105588 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||||||||
Modernizam (književnost)Modernizam je književni pravac koji se javlja u drugoj polovici 19. stoljeća. U modernizmu se javljaju nove literarne težnje. Uzroci su zasićenje dotadašnjom književnošću (realizam i naturalizam) i pojava novih ideoloških i filozofskih struja, odnosno razmišljanja. Utemeljitelj je Henri Bergson koji tvrdi da "nesvjesno" u čovjeku uzrok svih pojava. Sredinom 19. stoljeća u europskim književnostima posebice u proznoj produkciji, realizam je vrlo čvrsto ušao u sve pore umjetničkog stvaranja. No, kako to uvijek biva u povijesti književnosti, odmah se pojavljuju i klice novoga, modernijeg. Iste godine, 1857., Gustave Flaubert objavljuje svoj roman Gospođa Bovary i Charles Baudelaire svoju pjesničku zbirku Cvjetovi zla. U književnopovijesnim prikazima Flauberta obično svrstavamo u vrhunce realizma, ali je Baudelaire svakako nagovijestio nov pristup poeziji. Treba imati na umu i činjenicu da je pjesničko stvaralaštvo u duhu realizma gotovo zanemarivo. Analogno tomu, u razdoblju modernizma dominantna je pjesnička produkcija. U to vrijeme slabi dominacija pozitivističke filozofije, a sve više jačaju idealizam i metafizika. Ono "nesvjesno" u čovjeku postaje zanimljivo i filozofiji i umjetnosti. Pojavljuju se misticizam i spirtizam. U modernističkim strujanjima dominantnu poziciju zauzela je francuska književnost. Poezija ovoga vremena zapravo je reakcija na romantičarsku poeziju (Alphonse de Lamartine, Alfred de Vigny, Victor Hugo) koja se kao književna moda ugasila sredinom 19. stoljeća. "Romantika je nebeski i sotonski blagoslov, kojemu dugujemo vječne ožiljke". Ta Baudelairova izreka točno odgovara činjenici da je romantika i na svom umoru stigmatizirala svoje sljedbenike. Oni se protiv nje bune, jer su u njezinoj vlasti. Moderno je pjesništvo deromantizirana romantika (H. Friedrich) Pjesništvo tada dobiva sve češće pridjev moderno. Začetnik te riječi zapravo je sam Baudelaire. "Služi se njome 1859., ispričava se zbog njezine novine, no ona mu je potrebna da se u pustinji velegrada vidi ne samo čovjekova propast, nego i da se nasluti dotad neotkrivena tajanstvena ljepota. To je onaj Baudelairov vlastiti problem, naime, kako da poezija bude moguća u komercijaliziranoj i tehniziranoj civilizaciji." (H. Friedrich) Larpurlartizam je literarni pokret koji promiče Teophile Gautier. On smatra da umjetnost treba biti samoj sebi cilj. Naziv dolazi od fraze l'art pour l'art, što u doslovnom prijevodu znači umjetnost radi umjetnosti. Larpurlartizam poriče društvene osnove i društvene funkcije umjetnosti, a time joj zapravo izmiče osnovni sadržaj. Osnovno je obilježje larpulartističke poezije savršena forma koja je sinonim za ljepotu, zatim impersonalnost i detaljiziranje pjesničkih slika. Parnasovci je naziv za skupinu pjesnika okupljenih oko zbornika pjesama Suvremeni Parnas koji izlazi 1866. Začetnik ovog pokreta je Leconte de Lisle, a uz njega kao izrazite parnasovce valja spomenuti Sullya Prudhommea i Josea Mariju de Herediju. No, u zborniku Suvremeni Parnas svoje pjesme objavljuju i Gautier, Baudelaire, Verlaine. Osnovna obilježja parnasovačke poezije je objektivnost i hladnoća izraza, bezosjećajnost, impersonalnost. I njima je važna forma, izraz je gotovo virtuozan. Charlesa Baudelaira treba izdvojiti isto kao i prethodna dva literarna pravca jer je njegova poezija toliko originalna i individualna da se ne može svrstati u postojeće pjesničke grupe. U isto vrijeme ta originalnost i odmak od dotadađnjih poetskih tokova bili su zapravo otvaranje pjesničkih staza u poeziji - simbolizma, a onda i moderne poezije uopće. Na Budelaira je utjecao Edgar Allan Poe od kojeg preuzima tajnovitost, grozu, tamne slutnje. Pokrenut će estetiku ružnoga, slike velegrada u kojima spaja plinsko svjetlo i večernje nebo, miris cvijeća i smrad katrana. I Baudelaire će njegovati kult forme - često poseže za sonetom koji je visokostiliziran i poetski oblik. Simbolisti će se odmah suprostaviti poetici kakvu su gajili parnasovci, i to ponajprije objektivizmu i hladnoći. Tomu suprostavljanju nagovještaj, tajanstvenost, ne reći do kraja. Tri su velika pjesnika simbolizma: Arthur Rimbaud, Paul Verlaine i Stephane Mallarme. Modernistička dramaDrama sredinom 19. stoljeća doživljava važan zaokret. Napuštaju se velike herojske tragike fabule u dramama, građanstvo i proleterijat zavladat će dramskim pričama, iako će još neka dramska djela nositi oznake romantičarske patetičnosti i besperspektivnosti. Produbljuje se psihološka interpretacija. Mijenja se i scenski prostor. Preteče moderne drame, Norvežanin Henrik Ibsen i Rus Anton Čehov stvaraju ono što bi bila paralela simbolističkoj poeziji - građansku simbolističku dramu. Danski filozof Søren Kierkegaard bio je temeljni poticaj za razvoj Ibsenove dramske tematike sukoba pojedinca s vladajućim društvom, ali i unutarnjih sukoba. U Ibsenovoj dramatici prvi put dolazi do izraza tragika našega vremena koja proizlazi iz razdovjenosti modernog čovjeka, gdje se istina sukobljava s istinom, jedna pravda s drugom pravdom, a ne kao do sada pravda protiv nepravde. Ne bori se čovjek samo protiv vanjskih sila nego se te sile sukobljuju u čovjeku. |
|||||||||||||||||||||||||
Јакиот човек има само една слаба страна-жената што ја сака!
|
|||||||||||||||||||||||||
slobotka11
Нов член Регистриран: 06.Јуни.2013 Статус: Офлајн Поени: 2 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||||||||
ми треба некој текст,за писмена по македонски јазик,во врска со апсурдот на 20 век и модернизам
|
|||||||||||||||||||||||||
kjetemocham
Нов член Регистриран: 06.Јуни.2013 Статус: Офлајн Поени: 1 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
||||||||||||||||||||||||
zdravo .. mi treba esej za egzistencijalizam .. ako ima nekoj neshto gotovo neka mi daj ako ne neka mi pomozhi kako da go napisham .. pozz
|
|||||||||||||||||||||||||
Внеси реплика | страница <1 3334353637 113> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |