IDIVIDI forum Веб сајт
почетна страница почетна страница > Македонија и Свет > Историја
  Активни теми Активни теми RSS - Историски погледи на црковните прашања
  најчести прашања најчести прашања  Пребарувај форум   Настани   Регистрирајте се Регистрирајте се  Влез Влез

Историски погледи на црковните прашања

 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 2425262728 37>
Автор
Порака Обратен редослед
Каснакоски Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 03.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4758
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Каснакоски Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 06.Јануари.2010 во 18:36
И што ако нема?

Или зошто да нема кога цело време Архиепископијата се нарекува НА ЦЕЛА БУГАРИЈА.
Од тоа поголемо повикување - здравје.
Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 06.Јануари.2010 во 17:56
Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:

А дали ги имаме Јустинијановите повелби?
И зошто бараш од некој грк да се повикува на бугарските црковни традиции? Кога е првото повикување на Јустинијана Прима?

Важно е тоа што го видел и напишал Василиј, нели тој ја усвоил државата. За него и црквата е истата и државата е истата.

Напишаното по 100-150 години не може да биде поверодостојно од учесникот во настаните.
А и видовме колку години постоела Јустинијана. Значи по неколку стотини години архиепископите решиле да се повикат на Јустинијана. Василиј и Јоан подобро си знаеле кое како е.


Тоа затоа што тебе ти одговара, ама за жал не е така. Важно е што велеле Архиепископите, не световната власт.
За Василиј нормално дека Црквата и државата била сита, затоа што секако, морал да најде начин да останат бугарските епархии во рамки на Константинополската Црква, па тоа претставувало одличен начин.
Значи прашањето останува, има или нема таков Архиепископ.

П.С. Дури и оние кои биле Словени Архиепископи, не се повикале на бугарските традиции

Прашањето останува. Или можеби такви Архиепископи нема?


Изменето од Македон - 06.Јануари.2010 во 18:41
Кон врв
Каснакоски Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 03.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4758
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Каснакоски Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 06.Јануари.2010 во 17:40
А дали ги имаме Јустинијановите повелби?
И зошто бараш од некој грк да се повикува на бугарските црковни традиции? Кога е првото повикување на Јустинијана Прима?

Важно е тоа што го видел и напишал Василиј, нели тој ја усвоил државата. За него и црквата е истата и државата е истата.

Напишаното по 100-150 години не може да биде поверодостојно од учесникот во настаните.
А и видовме колку години постоела Јустинијана. Значи по неколку стотини години архиепископите решиле да се повикат на Јустинијана. Василиј и Јоан подобро си знаеле кое како е.
Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 06.Јануари.2010 во 17:09
Originally posted by чоли чоли напиша:

Originally posted by Македон Македон напиша:


А од кого бил поставен тогашниот Охридски Архиепископ Чоли?Поставен од Василиј II.....тоа многу кажува. Има ли некои други кои се повикале на тие грамоти? Изгледа нема...

Се разбира што Охридскиот Архиехископ е поставен од Василиj ІІ после укинуването на Охридската Патриархиjа на Самуиловата држава. Замисли се - зошто Грамотата указва на приемственост на цар Петар и цар Самуил? Нели си спомниш што цар Петар е таткото на Роман...
А дали е имало по касно повикуване на тие грамоти? Сигурно е имало - инаку зошто ке има преписи од ХV -ХVІІ век:

Грамотите на Василиј II за правата на Охридската архиепископија се три сигилии, подпечатани со императорскиот моливдовул, кои се издадени од византиската императорска канцеларија во годините непосредно по падот на Првото бугарско царство под византиска власт. Со нив император Василиј II Бугароубиец потврдува правата и границите на Охридската архиепископија, како наследник на низвергнатата бугарската патријаршија. Грамотите не се задржани во својот оригинален изглед, а во подоцнежни преписи, нај раните од кои се од XVI и XVII век...

Грамоти на император Василиј II за правата на Охридската архиепископија


Аха, значи ги немаме оригиналните грамоти.
Значи пак ќе прашам. Дали освен тој Архиепископ, некој друг, официјално, пред Црковните власти се повикал на тие грамоти, бидејќи многумина од Архиепископите се повикале на Јустинијановите повелби за Јустинијана Прима, а ниту еден не се повикал на бугарските црковни традиции.
Значи, пак прашањето останува. Освен тој кој го поставил Василиј II, кој секако дека ќе се повика на хрисовулите на својот Император, дали има некој друг да се повика на тие хрисовули?
Мислам дека од одговорот на тоа прашање може да се согледа дали постои некаква врска меѓу Охридската Црква и бугарските црковни традиции.
Кон врв
чоли Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 15.Ноември.2008
Статус: Офлајн
Поени: 2973
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај чоли Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 06.Јануари.2010 во 16:00
Originally posted by Македон Македон напиша:


А од кого бил поставен тогашниот Охридски Архиепископ Чоли?Поставен од Василиј II.....тоа многу кажува. Има ли некои други кои се повикале на тие грамоти? Изгледа нема...

Се разбира што Охридскиот Архиехископ е поставен од Василиj ІІ после укинуването на Охридската Патриархиjа на Самуиловата држава. Замисли се - зошто Грамотата указва на приемственост на цар Петар и цар Самуил? Нели си спомниш што цар Петар е таткото на Роман...
А дали е имало по касно повикуване на тие грамоти? Сигурно е имало - инаку зошто ке има преписи од ХV -ХVІІ век:

Грамотите на Василиј II за правата на Охридската архиепископија се три сигилии, подпечатани со императорскиот моливдовул, кои се издадени од византиската императорска канцеларија во годините непосредно по падот на Првото бугарско царство под византиска власт. Со нив император Василиј II Бугароубиец потврдува правата и границите на Охридската архиепископија, како наследник на низвергнатата бугарската патријаршија. Грамотите не се задржани во својот оригинален изглед, а во подоцнежни преписи, нај раните од кои се од XVI и XVII век...

Грамоти на император Василиј II за правата на Охридската архиепископија
Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 06.Јануари.2010 во 14:21
Originally posted by Boogie Boogie напиша:

Значи потполно се оделила Бугарската црква од Охридската,се приближила кон Грчката


Мала поправка колега. Бугарската Црква во тој период била дел од грчката Црква. Уште од времето на Јован Цимиски таа си е дел од Мајката Црква.


Изменето од Македон - 06.Јануари.2010 во 15:04
Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 06.Јануари.2010 во 14:18
Originally posted by чоли чоли напиша:

Originally posted by Македон Македон напиша:


Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:

За тука ли Македоне немаш соговорници?

Гледам Чоли ги покажал текстовите на Грамотите од императорот.
Би требало да кажеш нешто за каноните или слично.

Кажи која ти е точно тезата?
Тезата моја ( а ина Охридските Архиепископи )  е дека никогаш Охридската Црква не била бугарска и никогаш не била поврзана со бугарската Црква, освен што под нејзина јуриздикција потпаѓале делови од бугарската територија.Во однос на грамотите на Василиј, јас пак ќе прашам, кој Охридски Архиепископ се повикал на истите? Јас знам некои кои се повикале на Јустинијан Први и неговите повелби, ама такви кои се повикале на Василиј не познавам.Истотака како што само ти говореше на оваа тема со мене поназад, заклучивме нели дека мајка Црква на бугарскиот народ е Цариградската Патријаршија, против која речиси пет-шест века не се побуниле затоа што таа е туѓа, туку поради финансиски проневери.


Ако прочетеш отново втората грамота ке видиш, што тогавашниот Охридски архиепископ се е позовал на првата грамота:

Бидејќи, по издавањето на таа прва грамота за опсегот на бугарските епископии, светејшиот архиепископ на Бугарија побара од царството ми да се направи и друга грамотата за другите негови епископства, неизброени во првата грамотата, бидејќи соседните митрополити ги беа заграбили од бугарската област и си ги беа присвоили, и бидејќи царство ми не сака да дозволи никој од овие митрополити или од нивните луѓе да оди ни на чекор внатре во границите на бугарската област, то постановихме, што актуелниот светејши архиепископ да поседува и управува со сите бугарски епископства, кои при цар Петар и Самуил се имаа и контролираа од тогашните   архиепископи, и сите други градови, бидејќи не без крв, не без труд и пот, а со многогодишно трпение и со Божја помош, таа земја ни се подари од Бога, чија добрина очигледно ни помогна, та да се соединим во еден хомот разделеното, без да се нарушат границите и наредбите, утврдени од царувањето преди нас.

Втора грамота

И што? Охридскиот архиепископ е барал од Василиj ІІ да му утврди диоцезот врху земите владени од царете Петар и Самуил.


А од кого бил поставен тогашниот Охридски Архиепископ Чоли?
Поставен од Василиј II.....тоа многу кажува. Има ли некои други кои се повикале на тие грамоти? Изгледа нема...
Кон врв
Boogie Кликни и види ги опциите
Модератор
Модератор
Лик (аватар)
Слобода или Смрт

Регистриран: 26.Октомври.2005
Статус: Офлајн
Поени: 10652
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Boogie Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 06.Јануари.2010 во 14:17
Значи потполно се оделила Бугарската црква од Охридската,се приближила кон Грчката
Кон врв
чоли Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 15.Ноември.2008
Статус: Офлајн
Поени: 2973
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај чоли Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 06.Јануари.2010 во 13:54
Originally posted by Македон Македон напиша:


Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:

За тука ли Македоне немаш соговорници?

Гледам Чоли ги покажал текстовите на Грамотите од императорот.
Би требало да кажеш нешто за каноните или слично.

Кажи која ти е точно тезата?
Тезата моја ( а ина Охридските Архиепископи )  е дека никогаш Охридската Црква не била бугарска и никогаш не била поврзана со бугарската Црква, освен што под нејзина јуриздикција потпаѓале делови од бугарската територија.Во однос на грамотите на Василиј, јас пак ќе прашам, кој Охридски Архиепископ се повикал на истите? Јас знам некои кои се повикале на Јустинијан Први и неговите повелби, ама такви кои се повикале на Василиј не познавам.Истотака како што само ти говореше на оваа тема со мене поназад, заклучивме нели дека мајка Црква на бугарскиот народ е Цариградската Патријаршија, против која речиси пет-шест века не се побуниле затоа што таа е туѓа, туку поради финансиски проневери.


Ако прочетеш отново втората грамота ке видиш, што тогавашниот Охридски архиепископ се е позовал на првата грамота:

Бидејќи, по издавањето на таа прва грамота за опсегот на бугарските епископии, светејшиот архиепископ на Бугарија побара од царството ми да се направи и друга грамотата за другите негови епископства, неизброени во првата грамотата, бидејќи соседните митрополити ги беа заграбили од бугарската област и си ги беа присвоили, и бидејќи царство ми не сака да дозволи никој од овие митрополити или од нивните луѓе да оди ни на чекор внатре во границите на бугарската област, то постановихме, што актуелниот светејши архиепископ да поседува и управува со сите бугарски епископства, кои при цар Петар и Самуил се имаа и контролираа од тогашните   архиепископи, и сите други градови, бидејќи не без крв, не без труд и пот, а со многогодишно трпение и со Божја помош, таа земја ни се подари од Бога, чија добрина очигледно ни помогна, та да се соединим во еден хомот разделеното, без да се нарушат границите и наредбите, утврдени од царувањето преди нас.

Втора грамота

И што? Охридскиот архиепископ е барал од Василиj ІІ да му утврди диоцезот врху земите владени од царете Петар и Самуил.
Кон врв
Македон Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор

Caesar Constantinus

Регистриран: 20.Јули.2008
Локација: Macedonia
Статус: Офлајн
Поени: 9928
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Македон Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 06.Јануари.2010 во 13:28
Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:

За тука ли Македоне немаш соговорници?

Гледам Чоли ги покажал текстовите на Грамотите од императорот.
Би требало да кажеш нешто за каноните или слично.

Кажи која ти е точно тезата?


Тезата моја ( а ина Охридските Архиепископи )  е дека никогаш Охридската Црква не била бугарска и никогаш не била поврзана со бугарската Црква, освен што под нејзина јуриздикција потпаѓале делови од бугарската територија.
Во однос на грамотите на Василиј, јас пак ќе прашам, кој Охридски Архиепископ се повикал на истите? Јас знам некои кои се повикале на Јустинијан Први и неговите повелби, ама такви кои се повикале на Василиј не познавам.
Истотака како што само ти говореше на оваа тема со мене поназад, заклучивме нели дека мајка Црква на бугарскиот народ е Цариградската Патријаршија, против која речиси пет-шест века не се побуниле затоа што таа е туѓа, туку поради финансиски проневери.
Кон врв
mungos80 Кликни и види ги опциите
Модератор
Модератор
Лик (аватар)
АНАРХИСТ

Регистриран: 21.Октомври.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4330
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mungos80 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 05.Јануари.2010 во 18:58
Манастирскиот комлекс Зрзе бил епископско седиште
Ова го потврдуваат најновите открија на гробот од 4 век на еден локален светител, чии мошти се уште се наоѓаат во гробот и треба допрва да се извадат од таму. Околу него се поставени неколку гробови кои според податоците се најверојатно епископски. Токму гробот бил причина тука во 5-тиот век да биде изградена и базилика.

„Инаку потврда за вакви мартириуми, како архитектура имаме често, но овде уникатното е што имаме воопшто недопрен гроб на маченик што е редок примерок, во Македонија единствен, и потоа врз неговите коски она што е суштината е изградена црквата во 5-тиот век“, изјави Бранислав Ристески, раководител на археолошките истражувања.

Потоа како континуитет на тоа во 9-тиот век се гради монашката населба во Бигорната карпа под манастирот.

„Со археолошките истражувања ако минатата година стигнавме до 9-тиот век откривајќи ја монашката населба, оваа година стигнавме до ранохристијанскиот период, сето ова самото во себе содржи една универзална димензија која што припаѓа на сите граѓани на оваа планета“, вели владика Климент, епископ Хераклејски.

Изменето од mungos80 - 05.Јануари.2010 во 18:59
“Додека ние се боревме,мизерувавме и гиневме,некои од народните пари си купуваат куќи и трупаат богатство“ - Ѓорѓи Сугарев
Кон врв
mungos80 Кликни и види ги опциите
Модератор
Модератор
Лик (аватар)
АНАРХИСТ

Регистриран: 21.Октомври.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4330
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај mungos80 Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 05.Јануари.2010 во 18:53
Originally posted by Каснакоски Каснакоски напиша:

За тука ли Македоне немаш соговорници?

Гледам Чоли ги покажал текстовите на Грамотите од императорот.
Би требало да кажеш нешто за каноните или слично.

Кажи која ти е точно тезата?
А која е твојата теза Многу ме интересира
“Додека ние се боревме,мизерувавме и гиневме,некои од народните пари си купуваат куќи и трупаат богатство“ - Ѓорѓи Сугарев
Кон врв
Каснакоски Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 03.Април.2009
Статус: Офлајн
Поени: 4758
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај Каснакоски Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 05.Јануари.2010 во 18:27
За тука ли Македоне немаш соговорници?

Гледам Чоли ги покажал текстовите на Грамотите од императорот.
Би требало да кажеш нешто за каноните или слично.

Кажи која ти е точно тезата?
Кон врв
чоли Кликни и види ги опциите
Сениор
Сениор
Лик (аватар)

Регистриран: 15.Ноември.2008
Статус: Офлајн
Поени: 2973
Опции за коментарот Опции за коментарот   Благодарам (0) Благодарам(0)   Цитирај чоли Цитирај  Внеси репликаОдговор Директен линк до овој коментар Испратена: 06.Декември.2009 во 16:01
Originally posted by g-1 g-1 напиша:


Dobro e da se razmisluva;

no podobro e da go vidime prepisot od "Hrisovulata" pa ke moeme da vidime sto e sto.

g-din.akd. C.Grozdanoski sigurno go ima prepisot.



Први хрисовул на Василиj ІІ

Втори хрисовул на Василиj ІІ
Трети хрисовул на Василиj ІІ
Кон врв
 Внеси реплика Внеси реплика страница  <1 2425262728 37>
  Сподели тема   

Скок до Овластувања Кликни и види ги опциите

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.03
Copyright ©2001-2011 Web Wiz Ltd.

Страницата е генерирана за 0,250 секунди.