|
ПОУКИ НА СВЕТИТЕ ОТЦИ |
Внеси реплика | страница <1234 7> |
Автор | ||||||||||||
Sektas
Сениор Регистриран: 14.Август.2007 Статус: Офлајн Поени: 175 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
Рице зар мислиш дека некој ти ги чита овие долгометражни постови?Те молам извади ја суштината што сакаш да ја кажеш и пиши во скратена форма за секој да прочита,вака повеќе од сигурен сум дека никој не ги чита.
Добронамерен совет.
|
||||||||||||
.............Тој е челник на назаретската секта. Дела 24:5
|
||||||||||||
rice
Сениор Регистриран: 14.Ноември.2006 Статус: Офлајн Поени: 379 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
извадок од книгата Elder Joseph the Hesychast, од Старец Јосиф Ватопедски
За познанието на Божјата волја
Нашиот
живот со Старецот имаше одлики попрво на детство отколку на зрело доба.
Вниманието главно ни беше насочено кон монашкото предание, и ние се
трудевме колку што можевме повеќе да го исполнуваме типикот. Она што
навистина ни недостасуваше беше способноста за распознавање на
духовните состојби, својствена за оние што имаат опит и дар на
расудување, и заради тоа од нас беше скриена - во својата длабочина,
ширина и висина - духовната величина на Старецот. Но, можеби, тоа што
учениците го откриваат својот наставник тогаш кога тој се одзема од нив
(сп. Лука 24, 31) е вообичаена и неизбежна појава? Старецот неуморно се
трудеше да ни предава делче од духовното, и неговите напори не беа
бесплодни, зашто на мудриот очите му се во главата негова (Екл. 2, 14).
А, сепак, вистина е дека сѐ има свое време, и секоја работа под небото
има свое време (Екл. 3, 1).
Веќе на зрела возраст, кога Старецот
веќе не беше со нас, ние ја достигнавме длабочината на неговото слово и
дела до најситни детали, а додека тој беше жив тие на нашата неопитност
ѝ се чинеа бесмислени загатки. Со сите свои бедни сили се трудевме да
пројавуваме послушание и да не го натажуваме Старецот, меѓутоа многу
ретко ја сфаќавме смислата и главната цел на духовниот закон, во кој со
толку ревност нѐ поучуваше. Нема одново да се навраќам на подробности
од неговата биографија, но ќе дадам неколку појаснувања во врска со
веќе спомнатиот духовен закон, кој владее над луѓето.
Ние забележавме дека Старецот никогаш
ништо не прави без претходно да се помоли. Кога ќе го прашавме нешто во
врска со иднината или со наредниот ден, тој ќе речеше дека ќе ни
одговори другиот ден. Ова го правеше со цел на одговорот да му претходи
молитвата.
Нашите желби беа насочени кон познанието
на божествената волја. Навистина, на кој начин може човек да ја
распознае? Старецот ни велеше: „Деца, ме прашувате ли за она што е
основа на сѐ друго?” Ние, пак, настојувавме со уште поголема
љубопитност: „Ама, Старче, зарем Божјата волја не е позната во општи
црти преку Светото Писмо и преку севкупното божествено откровение? Нели
сме ние монаси и во нашиот живот сѐ се одвива според востановен ред.
Тогаш за што друго би можеле да прашуваме?” Старецот на тоа одговараше:
„Да ви даде Бог разум во сѐ (2 Тим. 2, 7).” Преподобен Нил Калабриски
се молел да му биде дадено да „мисли и говори согласно божествената
волја”. Општо кажано, добрите дела и исполнувањето на сите останати
заповеди се Божја волја, но конкретните детали, што ја определуваат
остануваат непознати. Зашто, кој го позна умот Господов? (Рим. 11, 34).
И уште: Твоите судови се голема бездна (Пс. 35, 6). Божествената волја
се разликува во зависност не само од времето туку и од местото, луѓето,
предметите, исто како и од квантитетот, начинот на дејството и
околностите. И само ли од тоа? Самиот човек, менувајќи ја својата
внатрешна настроеност, многу ја менува и Божјата одлука. И така не е
доволно да се знае општото изразување на Божјата волја, туку треба да
се знае конкретната пресуда за даденото прашање - да или не - само
тогаш е загарантиран успехот. Главна цел на божествената волја е
изразувањето и пројавувањето на љубовта Божја, зашто движечка сила на
сите наши дела е токму полнотата на Неговата љубов. Ако живееме ли,
умираме ли – Господови сме (Рим. 14, 8), како што вели светиот апостол
Павле, тогаш истото се однесува и на волјата по која трагаме. Колку и
да ни се чини дека таа е наша сопствена волја или волја на некој од
луѓето околу нас, центар на нејзината гравитација е Божествената
Личност, со Чија сила ние живееме, се движиме и постоиме (сп. Дела 17,
28). Се сеќавате ли на Господовата молитва во Гетсиманската градина:
„Ако е можно нека Ме одмине... но, не како Јас што сакам, туку како Ти”
(Мат. 26, 39)? Секоја пројава на послушание кон волјата Божја во чија
основа не е љубовта кон Него ризикува да остане обично човечко дело,
или, поточно, човечко промашување! Доколку, според зборовите на апостол
Павле, сме должни да потчинуваме секаква мисла во послушание на Христа
(2 Кор. 10, 5), зашто не припаѓаме само на себеси (1 Кор. 6, 19), тогаш
каков одговор ќе се јави во совеста на човекот што сака да биде
послушен ако во секој одделен случај не е позната Божјата волја? Па
дури и последувателниот божествен благослов и благодатта кон која се
стремиме се јавуваат само при совршено послушание.
„Значи, ако сакате да ја откриете
Божјата волја, откажете се сосема од својата сопствена волја заедно со
секоја друга мисла или план, и со големо смирение испросете го бараното
знаење во молитва. Тогаш сѐ што ќе ви се обликува во срцето или она што
ќе ви легне на срце правете го, и ова ќе биде по Бога. А оние што имаат
поголема смелост и навика да се молат за ова, уште појасно го слушаат
во својата душа божествениот одговор и стануваат повнимателни во својот
живот, трудејќи се ништо да не прават без божествено известување.”
„Постои и друг начин да се спознае
Божјата волја, кој Црквата вообичаено го употребува, а тоа е совет
преку духовните отци или исповедниците. Големиот благослов на
послушанието што благодатно ги осенува оние коишто го ценат, за тие
луѓе станува средство за познание на ним непознатите нешта, покров и
сила за исполнување на советот или заповедта, бидејќи Бог на послушните
им се открива како добар Отец. Совршенството на послушанието, кое во
себе ја содржи полнотата на сите добродетели, ги вподобува послушниците
на Синот Божји, Кој беше послушен дури до смрт, и тоа смрт на крст
(Фил. 2, 8). И како што на Исус Му е дадена секоја власт (Мат. 28, 18)
и сето благоволение на Отецот, така и на послушниците им се дава
известување за божествената волја како и благодат, која им помага да ја
исполнат успешно и во целост.”
„Оние што прашуваат духовни луѓе со цел
да ја откријат божествената волја треба да го знаат следново: Божјата
волја не се открива магиски, ниту пак е релативна, зашто не може да се
смести во тесните рамки на човечката логика. Во Својата неизмерна
добрина, Бог ѝ снисходи на човечката слабост и му дава на човекот јасно
известување. Но, човекот мора прво да Му верува безусловно а потоа и да
се смирува копнеејќи ненаситно по познанието на волјата Божја и
ревнувајќи во нејзиното исполнување. Затоа човекот го прима со вера и
благодарност првиот збор на духовниот отец кому му се обратил за совет.
Но доколку овие услови не се исполнети, односно верата, послушанието и
смирението не му содејствуваат на човекот - а знак за тоа е кога некој
противречи, препрашува или, што е најлошо, бара мислење од други
духовници - тогаш Божјата волја се крие од него како сонцето зад облак.
Оваа е чувствителна работа и бара големо внимание. Ава Марко вели:
‘Човек му дава совет на ближниот по мера на своето знаење; Бог, пак,
дејствува во оној што слуша по мера на неговата вера’. Суштински
предуслов во барањето на божествената волја е оној што ја бара да
покаже спремност да го прими нејзиното откровение, зашто, како што
порано веќе реков, божествената волја, која надминува сѐ, не се содржи
на некој магиски начин во какви било положби, места или средства, туку
им се открива само на оние што се достојни за ваквото божествено
снисходење.”
Сега си спомнувам што се случуваше со
нас кога го молевме Старецот да ни ја соопшти Божјата волја. Опитот
веднаш нè научи без противречење да го примаме неговото прво слово како
безусловна вистина. И навистина, сѐ се случуваше на најдобар начин,
дури и кога од човечка гледна точка нештата изгледаа бесмислени.
Знаевме дека ако противречиме на кој било начин, давајќи благовидни
изговори во поддршка на сопственото мислење, тогаш Старецот ќе
отстапеше со зборовите: „Правете како што знаете”. Меѓутоа, на тој
начин таинствената сила и покровот на успехот ќе беа изгубени за нас.
Следствено, ‘првото слово’ на духовниот отец, примено со вера и
послушание, ја изразуваше божествената волја. Во својата поопшта форма,
оваа тема е уште посложена и позагадочна, зашто, како што знаеме,
божествената волја не им е секогаш позната дури ни на совршените,
особено кога некој сака да ја открие во рамките на временската
ограниченост. Од друга страна, потешкотијата може да произлезе од
состојбата на човекот што поставил прашање, доколку тој не се ослободил
во доволна мерка од острастените склоности и желби, така што дејствува
и донесува одлуки под нивно влијание. Во такви случаи е неопходно
трпение.
Јас лично чув од човек духовен и целосно
достоен за доверба дека тој побарал од Бога да му ја открие Својата
волја во врска со еден проблем од неговиот личен живот и го добил
одговорот дури после четириесет и две години! На ова јас, мрзеливиот,
се стаписав и му се восхитував на неговото железно трпение.
Нашиот главен заклучок е дека познанието
на божествената волја претставува едно од најделикатните и најсложени
прашања во нашиот живот. Ова особено се однесува на оние што се трудат
да ја дознаат со посредство на молитва - иако ова е потребно, според
Господовите зборови: „Чукајте, барајте, просете и ќе ви се даде” (в.
Мат. 7, 7) - на ова сепак треба да му претходи трпение, искушенија и
опит за да се отстранат страстите и човековата сопствена волја, од кои
се гнаси неизмерната тенкосетност и чувствителност на божествената
благодат. Но, како и да е, без оглед на тоа дали познанието на
божествената волја е тешко или бара трпение, неопходна е постојаност во
молитвата, која е нашето единствено средство за општење со Бога, од
Кого и можеме да ја дознаеме Неговата божествена волја.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
EvAngelos
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор Doulos Evangelos Регистриран: 28.Февруари.2007 Статус: Офлајн Поени: 9913 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
На "нечиј господ" можеби и му треба 3 дена за да му го прости гревот на грешникот, но не и на христијанскиот Бог. Тој ни ги проштева гревовите веднаш штом ќе се покаеме за истите.
|
||||||||||||
Посветен на изворното христијанство проповедано од Христос и апостолите.
|
||||||||||||
Azrael
Сениор Регистриран: 20.Јуни.2007 Статус: Офлајн Поени: 382 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
.
Изменето од Azrael - 17.Април.2008 во 00:49 |
||||||||||||
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ !
|
||||||||||||
rice
Сениор Регистриран: 14.Ноември.2006 Статус: Офлајн Поени: 379 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
Kако се проверува верата Архимандрит Лазар (Абашидзе) Колку малку простор оставаме во нашиот живот за вистинската вера! Колку нештата, со кои е исполнет нашиот живот, навистина ги правиме со вера? Нештата што ги правиме ниту оддалеку не се сите „според верата“, макар што ни изгледа дека денес многу сме се потрудиле „заради Бога“. А и самата вера може да биде различна: дури ни верата не е секогаш силна, спасоносна: но и бесовите веруваат, а треперат (Јаков 2:19) - демоните не само што веруваат, туку, дури, ни најмалку не се сомневаат во постоењето на Бог, во постоењето на рајот и на пеколот, па дури и знаат сигурно дека ќе бидат предадени на вечниот оган во пеколот заради своите зли сплетки, а сепак не помислуваат да се поправат. Голем број луѓе изјавуваат дека длабоко веруваат, покажуваат извесни постапки дека навистина во извесна мера веруваат. Па сепак, и тука најчесто не се работи за вера којашто спасува!
Која е, всушност, верата којашто човекот го прави заедничар со Бога?
Постои
вера којашто го доведува човекот до патот кој води во Царството
Небесно, како „воведна вера“, и постои „активна вера“, „жива“,
„вистинска“ вера којашто веќе води по тој пат и нè воведува низ самата
врата. Или, уште, и вака: едната само води до царскиот дворец, но не
смее да влезе внатре, зашто не познава никој од царските слуги, а
втората има познанства, добри врски со дворјаните, може да дојде дури и
до Самиот Цар, за да го претстави некој свој познаник и да го препорача
на Самиот Цар. Меѓутоа, не значи дека првата вера нема никакви
надворешни дела и дека е само „вера без дела“ (Јаков 2:17), како што
често мислиме. И тука можат да постојат мноштво дела, па дури и „бурна“
активност, коишто сепак не се дела од длабока вера, туку обратно: со
внимателно проучување, тие дури сведочат за слаба, тромава, полужива
вера. Тие дела кријат во себе голема примеса неверие и сомневање, и
попрво се работи за доверба во самиот себеси отколку за доверба во Бога
и во Неговата совршена Промисла. И едната и другата вера се
манифестираат формално: само што првата работи „според логиката“,
„според разумот“, со „пресметливост“ и со „внимателност“, а втората со
тајни сили коишто ì се недостапни на логиката, коишто дејствуваат
според сосема други закони, поточно, според некое длабоко внатрешно
чувство на Божјото присуство и препуштање на самиот себеси на Него,
препуштање на текот на Неговата прекрасна Промисла, како што човек се
препушта на водената струја кога сака да плива.
Раководејќи
се само со „почетната“ вера, човекот сè му доверува на својот разум и
на пресметката (макар што донекаде се прилагодува и го управува текот
на своите расудувања според христијанските книги и православната
наука), но туке сè уште нема вистинска доверба во Бога и
самопожртвување. Тука сè уште постои оној „шаблонски“ принцип: „имај
доверба, но проверувај“. Да, човек како да се плаши дека ќе згреши,
дека ќе се излаже, како таквата внимателност да е сосема оправдана
(зашто, како во спротивно би ги разликувал лагата и лажните пастири,
лажните браќа, ако човекот не проверува со својот разум, со читање, со
споредување?). Па сепак, без оглед на тоа, во тоа нема жива врска со
Бога. Затоа на човек не може ни да му се објасни во што е неговата
грешка, каде нешто важно превидел, зашто тој ќе разговара мошне
логично, разумно, „исправно“. А се работи токму за тоа човекот да се
откаже од таа разумност и да се препушти на „безумието“ на верата (1
Коринтјаните 3:18-19). Но тој повторно ќе каже: „Можам да се препуштам
на таквото „безумие“, но прво морам да размислам за да не згрешам“.
Значи, човекот како да оди кон Бога, но „оди сам“, често размислува за
Бога, но „сам“, со „својот ум“, работи нешто заради Бога, „по вера“, но
работи со „свои сили“, „со сопствена ревност“, со проверена и добро
проверувана „вера“ тој се „моли“, но не Го моли Бога, туку Му „говори
на Бога за самиот себеси“. Човекот тука е самоиницијативен и само ја
„осигурува“ оваа своја иницијатива со „молитва“.
Активната
вера започнува дури тогаш кога човекот ќе се препушти на „патиштата
Божји“, кога ќе му здосади неговата сопствена „логика“, „грижливост“ и
„разумност“, кога ќе го обземе некоја необјаснива „безгрижност“,
„неразумност“ и „несообразност на мислите“ и кога наеднаш во ова
„безумие“ на верата ќе се открие нејзината сопствена прекрасна,
хармонична логика, највисок разум, некоја друга, многу поубава и
поидеална сообразност на поимите, но сето тоа сега веќе споре други
закони и правила коишто во целост се пронижани со присуството на
тајната и со најблиското присуство на Самито Творец и Промислител на
светот. Кога човек ќе стапне на патот на живата вера, тој не мора многу
да размислува, да прави логички системи, туку само да чекори напред и
да ја наоѓа хармоничната и жива вистина којашто се наоѓа пред него; тој
веќе не ја пресметува исправноста на постапката, туку само се учи да
спознава каде е волјата Божја, од која негова страна обично се открива
и што му пречи за да ја види. А тоа е една сосема поинаква вера!
Кога
човекот учи да плива, успехот го постигнува дури откако на крај ќе
научи да се опушти и да и се „препушти“ на водата - дури тогаш водата
го одржува на својата површина без каков и да е негов напор и
напнатост. Но, штом ќе ги згрчи мускулите - телото како камен почнува
да тоне. Покрај сето наше „религиозно спознание“, „духовна начитаност“,
„познавање на православните канони“, „знаење на верските догмати“,
останува уште едно големо прашање: оставаме ли ние во нашиот живот
место за Самиот Бог да нè води, да нè подучува, да нè оживува заради
општење со Него? Со допирот со живата вера започнува преминот на
човекот во нова состојба, кога тој самиот станува сè помал во својата
свест, а Бог сè поголем, кога човечкото се топи, а Божјото се шири во
неговото срце, кога душевното му го отстапува местото на духовното.
Дури тогаш започнува автентичен духовен живот. Сè што постоеше пред
тоа, претставуваше само мечтаење за духовен живот.
Жива
вера е кога човекот го бара Бога веднаш, тука, кога тагува што со Него
нема живо општење, што некаков ѕид му го заградува патот кон Бога Кој,
всушност, е сосема блиску; кога повикува и бара од Него само
живототворен допир. Тој не верува само во Бога, туку, исто така, Му
верува на Бога. Другата „вера“ е повеќе „предворје“: човекот само
мечтае за Бог, верува во Него, но верува во некој далечен Бог кон Кој
треба долго да се оди со сопствени сили и со сопствен разум, а патот да
го определува според ѕвездите.
Кога
навистина започнува „верата на верата“ и „живеењето според верата“?
Кога сме поверувале со разумот дека Бог навистина постои и дека Тој ги
создал сите нешта? Дека секогаш нè гледа, дека ги знае сите наши
постапки и мисли? Дека, порано или подоцна, ќе застанеме пред Него и ќе
дадеме одговор на проживеаниот живот и на слични прашања? Ако сето ова
сме го прифатиле и сме поверувале, сме се „наштимале“ за таквото
верување, ако сме Му го потчиниле нашиот поглед на светот, ако сме
подготвени со збор да исповедаме сè што сме примиле, тоа, сепак, сè
уште не е онаа жива и активна вера. Дури ни кога во нас постои извесно
чувство на страв и на стравопочит пред Божјите патишта, голем број
возвишени мисли и воодушевени изблици на чувства при читањето на
Светото Писмо и на поуките на светите отци, уште многу нешта можат да
недостасуваа до почетокот на вистинската вера! Тука може да бидат
присутни уште многу нешта коишто исходат од нас самите, многу наша
самоиницијативност, „примитивна“ извештаченост, а само малку место за
да дејствува Самиот Бог, Неговиот Живототворен Дух!
Кога
трпеливо се држиме до молитвата, кога го повикуваме Господа, Го молиме
за помош, тагуваме што „не нè бидува за ништо“, се молиме за милост,
спасение и за поука, кога го славиме Бога и Му благодарием - сето ова е
веќе почеток на живо обраќање и на вистинска вера. Но, дали и тука
навистина „молиме“ и „бараме“, „се каеме“, или само застануваме во
молитвена поза, а од себе очекуваме добро и правда, чистота и светост?
... Но, Господ не рекол: „без Мене нема да ви биде лесно да го правите
тоа што го сакате“, туку рекол: „Без Мене не можете да направите ништо“
(Јован 15:5). А колку често се напрегаме самите и се обидуваме да
истиснеме некое добро од себе, без воопшто да прибегнеме кон Божја
помош во срцето, обраќајќи ì се на силата Божја само формално, а во
суштина сè очекуваме само од самите себе! Најчесто и најмногу од сè
сиот товар, како и сета пресметка и сето подигање на зградата на нашата
пристојност се потпираат врз нашиот разум, на неговите префинети и
хармонични конструкции, на полетните мисли коишто ни изгледаат како
најсветли и најсјајни расудувања. Но, токму тоа е најголемото зло.
Накратко кажано, за да се моли, човекот, пред сè, треба да се смали!
Дури и денес, кога човекот заминува во манастир, отфрлајќи ги на крај
сомнежите, двоумењата, отфрлајќи ги нечиите одвраќања и наговарања
против таквиот чекор; кога и тука се труди, се моли и, дури, настојува
да живее исправно и во склад со поредокот, сè уште многу место може да
остане за истиот оној егоизам , и сè уште може да не постои живото
општење со Бога.
Но
еве, на прв поглед, човекот извршува различни работи во манастирот, по
„послушание“, се труди и живее според оние правила и мерила коишто му
се укажани, сите нешта ги прави по „благослов“, понекогаш дури и самите
околности го бараат тоа од него, и тој веќе не „живее според својата
волја“ - што уште е потребно за да оживее неговата вера?
Меѓутоа,
сите луѓе работат, и оние што веруваат, и оние што не веруваат. Овие
последните често против својата волја поголемиот дел од животот и од
работата го исполнуваат по нечија заповед, по присила или од страна
на луѓе, или од околностите, и тие често, совладувајќи ја слабоста,
стануваат од креветот штом зората ќе зазори, и одат на тешка и монотона
работа, често се смируваат и кротко ги поднесуваат тешките и неправедни
навреди и сиромаштијата. И тие често времето го минуваат во читање или
во некое ракоделие, размислуваат за ова или за она, и тие целиот свој
живот го минуваат според јасно зацртани правила и распореди. А сето тоа
е без вера и затоа е залудно. Но, и во манастир човекот може да биде
без длабока вера и исто така да се навикне на истите оние општочовечки
тешкотии, да се навикне на местото, да се задоволи со одреден
надворешен мир, со „непроблематичност“, и самата внатрешна смиреност ја
смета за почеток на духовниот живот и за извесно почетно достигнување,
за благодатен плод. Всушност, исто така е можено, слично на маловерните
или на безверните луѓе, едноставно тука да го проживее својот век во
извесно жално спокојство, како во полусон, не познавајќи го живото
општење со Бог, само мечтаејќи за себе како за човек кој живее монашки.
Постои
голема соблазна вистинскиот христијански живот, страдалничкиот пат, со
многу плач, патот на барање вистинска чистота и праведност, да се
замени со живот во духот на фарисеите, со смирување на својата совест
во хармонични и правилни рамки на церемонијалност, со уредување на
надворешниот живот, со блескава игра на разумот којашто радува со
својата возвишеност, со игра на разумот којшто настапува во улога на
красноречив оратор. Зарем е малку тоа што живееме на осамени места или
на места донекаде лишени од современиот комфор, што не се забавуваме
секојдневно гледајќи ја блескавата, бучната и весела арена на светските
разоноди? Но, и мирјаните често живеат и се трудат на некое место
коешто е лишено од комфор и разновидост, и тоа воопшто не го прават
заради задоволување на своите силно изразени страсти, туку само заради
некој мал мир којшто го дозволува најскромната плата. Значи, нашиот
живот, при отсуство на жива, активна вера може, навидум, да стане
наивна, но во суштина обична световна, земна „гунгула“ со исти грижи и
нервози како и во светот, со исти ситни перфидно потхранувани
приврзаности и страсти, коишто цврсто се вгнездиле во длабочините на
срцето и само однадвор да добива облик на духовност, да биде украсена
со религиозност. Сето ова е дамнешна болест, фарисејски квасец, на кој
Господ ги предупредувал сите Свои ученици.
Во манастирот законот на послушанието е основен и неопходен услов за манифестирање на живата вера, која сè повеќе оживува и навистина води до Бога. Само тука се дава место на Бога; токму тука човекот мора постојано, со самите дела, да ја покажува својата вера и реално, а не имагинарно, да го спознава дејството на себлагата Божја Промисла, всушност, да го чувствува приближувањето и грижливиот допир на исцелителната и спасоносната Десница Божја. Ете каде е потребна само и единствено верата, а сите лични „умеења“ и „мудрувања“ ја губат сета смисла, па дури и многу пречат. Единствено тука се раѓа самоодрекувањето, одрекувањето од самиот себеси. Дури тука започнува вистинското чекорење кон Бога. Вон овој закон, сиот труд, макар и да е „најдобродетелен“ и „општествено полезен“, во суштина малку вреди, зашто не е осветен. Така е и со водата: макар и да е најчиста и напрозрачна, многу се разликува од водата којашто е осветена во храмот: првата ја гасне само физичката жед, ја измива само телесната нечистотија, додека осветената вода исцелува и ги чисти душевните болести и нечистотија, и носи во себе духовна сила. Изменето од rice - 30.Септември.2007 во 12:00 |
||||||||||||
|
||||||||||||
rice
Сениор Регистриран: 14.Ноември.2006 Статус: Офлајн Поени: 379 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
исповед
Свети Патрик Ирски 1. Јас, Патрик, грешник и припрост селанец, најмал од сите верници, презрен од многумина, за татко си го имав Калпурниј ѓаконот, син на презвитерот Потит, кој служеше во селото Bonavem Taburniae. Тој во близина имаше едно имотче, каде што јас бев грабнат. Имав тогаш околу шеснаесет години; Вистинитиот Бог уште не Го знаев, а бев одведен во плеништво во Ирска заедно со илјадници како мене, сосем според заслугите наши, зашто од Бога отстапивме и заповедите Негови не ги пазевме, ниту, пак, на свештениците наши им бевме послушни, коишто кон нашето спасение нè опоменуваа. И Бог го низведе врз нас гневот на Својот воздвиг, та не разсеа меѓу многу народи, дури до краиштата на земјата, каде во мојата безначајност до денес се наоѓам при инородници. 2. И таму Бог ми го отвори умот при неверието мое за макар и доцна да си споменам на своите прегрешенија, та од сето срце да се обратам кон Господа, мојот Бог, Кој погледна на бедноста моја и се сожали над младоста ми и незнаењето, Којшто ме пазеше и пред да Го познаам Него и пред да научам да го разликувам доброто од злото, чувајќи ме и советувајќи ме како татко син. 3. Оттука, не можам да молчам, ниту, пак, воопшто е долично тоа кога толкава добробит и благодат благоволи Господ да ми дари мене во земјата на моето пленство, зашто наша должност е, после укорот и следственото познание на Бога, да Го возвеличуваме и да ги исповедаме чудесата Негови пред секој народ под ширното небо.
4. Зашто нема друг Бог, ниту имало, ниту, пак, ќе
има освен Бога Оца Неродениот, Беспочетниот, од Кого е секој почеток,
Седржителот, како што сме научени; и Синот Негов, Иисуса Христа, за
Кого сведочиме дека секогаш бил со Отецот, Кој пред исконот на времето
духовно од Оца е роден неискажливо преди секое начело, и преку Кого
бидна сè видливо и невидливо, Кој би човек, и откако смртта ја победи,
на небесата при Отецот е вознесен. Он Му даде Нему секаква власт над
кое и да е име небесно, земно и преисподно, та секој јазик да исповеда
дека Господ и Бог е Иисус Христос, во Кого веруваме и Чиешто доаѓање го
исчекуваме во иднина, како Судија на живите и мртвите, секому да му
подаде според делата негови; Кој издашно Го излеа Духот Свети во нас,
Дарот и Залогот на бесмртието, Којшто верните и послушните ги прави да
бидат синови Божји и сонаследници Христови. Него Го исповедаме и Му се
поклонуваме, Едниот Бог во Троица на светото име.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
rice
Сениор Регистриран: 14.Ноември.2006 Статус: Офлајн Поени: 379 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
здраво
Сениор Регистриран: 15.Декември.2006 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 253 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
здраво
Сениор Регистриран: 15.Декември.2006 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 253 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
Snaga molitve. Krstic na grudima Iz pouka starca shiigumana Save Pskovo-Pecerskog Molitva je – hrana za dusu. Kao sto su telu potrebni san i hrana radi ukrepljenja nasih telesnih slabosti, tako isto je i dusi potrebna hrana – a to je molitva. Mi smo dali zavet Bogu da cemo se moliti. Dan ni u kom slucaju ne treba pocinjati bez molitve, niti treba ici na spavanje bez molitve. A neki ljudi ce ujutru ustati, samo se umiti i brzo otici na posao, zureci se kao da je pozar! I pokazuje se da ceo njihov dan prolazi u sujeti i da rade sve naopako. Oprosti Gospode! Potom dolaze umorni sa posla, rastrojeni, smuceni, i opet – pravo u krevet i opet lezu bez molitve. Ne daj Boze da tako radimo! Treba se pomoliti pa makar i na kratko. Ako si se uspavao, onda treba da procitas molitve u hodu, na putu ka poslu. Neprijatelj bezi kada citamo “Vjeruju”, a Andjeo-Cuvar nam se priblizava, pomaze nam i dan nam prolazi uspesno i dobro. To ne znaci da mi ne treba da citamo Psaltir, Jevandjelje, sve jutarnje i vecernje molitve. Kratko pravilo Serafima Sarovskog se cita samo u slucajevima kada nemamo vremena zbog posla, zbog bolesti, porodicne situacije, ukoliko nemamo mogucnosti da se pomolimo. Kada sam bio u Trojice-Sergejevoj Lavri i nosio poslusanje ekonoma, bilo mi je tesko da ispunjavam pravilo: nije bilo vremena za molitvu zbog izgradnje, i drugih raznih briga. Nocima nisam spavao: lezes ujutru u 3, a treba da ustanes u 5.Pitao sam duhovnog oca: - Sta da radim? A on – arhimadrit Venijamin, nadzornik Duhovne Akademije je bio mudar i rekao mi: - Tvoje pravilo je: “Gospodi pomiluj!” na udah i izdah. “Gospode!” – na udah i tada u mislima napravi vertikalnu liniju Krsta, “pomiluj!” na izdah i opet u mislima napravi horizontalnu liniju Krsta. Na taj nacin ces udisati svetlost i ljubav, a izdisati necistotu iz srca. I drugi tako rade. Znaci povezujemo molitvu sa disanjem i istovremeno se osenjujemo Krstom u mislima. Episkop Teofan je video sledeci slucaj kada je bio u Samordinskom manastiru: jedna monahinja procita jedan psalm, i okrene broajnicu, a druga ju je izdala. A Vladika je rekao: - Ona se kajala i Gospod joj je otkrio taj psalm, i ona tako zadobija blagodat. Ne treba se moliti rasejano, jer takva molitva gnevi Gospoda. Rasejana molitva i dremez u Crkvi se javljaju zbog maloverja i slabe ljubavi prema Bogu. Na molitvi treba zaboraviti sve probleme: zivotne, licne, poslovne, pa cak i nevolje i bolesti – treba samo zahvaljivati Bogu, kajati se i moliti. U Crkvi treba stajati sa strahom Bozijim i smirenjem, jer Crkva nije zeleznicka stanica, niti neki obican drustveni dom, vec dom molitve. Treba osetiti tu blagodatnu silu koja je prisutna u Crkvi. Gde god da se nalazite: u kuci, na putu, na poslu; sta god radili: cistili, sili, spremali rucak, ili isli na sastanak – neprekidno razmisljajte o Gospodu, i izgovarajte Isusovu molitvu. I gde kod da dospete niko van nista nece moci: ni vracari, ni magovi – niko nista ne moze da vam uradi. U Svetom Pismu se kaze:”Sicicu i u ad ako si Ti Gospode sa mnom – nece se ubojati srce moje!” Znaci gde god da smo, niko nam ne moze nista ukoliko smo sa Gospodom i ako nismo prekinuli molitvu. Razumete? A mi se ponekad bojimo! A zasto se bojimo? Zato sto smo zaboravili da drzimo molitvu na ustima i u umu: Isusovu, ili Bogorodicinu, ili neku drugu, ili prosto da razmisljamo o Bogu. Naprimer: “Evo Gospod je ovde … Stojim pored masine, radim, a pored mene je Gospod! On je uvek prisutan … Jer nam je Gospod blize od kosulje!” I slicno. Trudite se ljubljeni da prinudjujete sebe na neprestanu molitvu! Trudite se da ispunjavate osnovno pravilo: nikoga ne osudjujte, pocinjite dan sa molitvom, kako bi ceo dan bio molitven; s molitvom lezite na spavanje. Tada neceti biti posednuti i necete imati hulne i bludne pomisli. Jedan svetitelj je izgovarao sledecu molitvu dok je celivao svoj krstic: “Proli Gospode kap Svete Tvoje Krvi u moje srce, isuseno od strasti i grehova, i necistota dusevnih i telesnih”. A vi ne znate tu molitvu, pa izgovarajte Isusovu ili: “Krstom Tvojim Gospode, ocisti me!”. To je ono minimalno sto hriscanin treba da uradi i za to nas Gospod nece lisiti Carstva Nebeskog. Krst nije samo znak hriscanina, vec je to oruzje, koje odbija svaku zlu silu. Evo danas prilazi Krstu posednuta zena i ne moze da ga celiva, ne moze da pridje mostima, jer je u njenom karakteru, savesti i srcu neprijateljska sila, koja coveku ne dozvoljava da pridje ka svetinji. A mi takodje bivamo posednuti, kada se gnevimo, razdrazujemo, osudjujemo – sve je to posednutost. Sta treba da radimo? Zapamtite sta sam vam govorio, da ukoliko budete citali kanon Krstu (odvojite 15-20minuta) i celivali svoj krstic uz Isusovu molitvu: “Gospode Isuse Hriste, Sine Boziji, pomiluj me gresnog, osveti me svetloscu Krsta Tvoga, udalji od mene tu necistu silu, koja me muci”, onda ce ta svetlost pronikunuti u vasu dusu i oterati zlu silu koja nas je zaposela. I na taj nacin i najposednutiji covek ukoliko je uporan kroz dva-tri meseca moze da postane zdrav. Na taj nacin se mozemo sacuvati od posednutosti i ako bi nam i 20 magova nesto vracalo, oni ne bi mogli nista da urade, i mi necemo biti posednuti. Eto kolika je sila Krsta Gospodnjeg! Verujte, ljubljeni, ukoliko budemo celivali krtsic i kajali se, svi cemo se spasti. Zraci svetlosti i ljubavi ce proniknuti u nas karakter, u savest, u dusu i nestace svake necistote. Ti zraci postoje iako ih mi ne vidimo sopstvenim ocima, kao i magnetni talasi koje takodje ne vidimo, ali za koje mnogi znaju da postoje. To znaju naucnici pa cak i ljudi sa srednjim obrazovanjem, koji su izucavali fiziku i znaju osobine magneta. Gospod ce nas Svojim Krstom izvesti iz satanskih mreza i uvrstiti medju Svoje prijatelje. Sektasi kazu da je Krst – oruzje sramne smrti. A hriscani postuju Hristov Krst i smatraju ga oruzjem spasenja. Krst nam je dat na Krstenju i mi nikada ne treba da se razdvajamo od njega i da zaboravljamo na njega. Gospod je u vreme Svojih krsnih Stradanja ostavio na Krstu svetlost i ljubav, i zato se od Krsta izlucuju zraci blagodatne svetlosti i Bozanske ljubavi, zato sto je Bog Svetlost i Ljubav. On je te tragove svetlosti i ljubavi ostavio na Krstu: “Ja sam Svetlost svetu”, “Bog je Ljubav”. Blagodatna svetlost koja dolazi od Krsta sazize zlobnu, tamnu silu, a ljubav sve obuhvata – Boga i bliznje. I zato kada nosimo krstic i celivamo ga s ljubavlju, osvecujemo se i spolja i iznutra. A mi nosimo krstic na vratu kao na vesalici, zaboravljamo na njega a neko ga uopste ni ne nosi. Spasi nas Gospode! Neprijatelj se uvek trudi da nam nanese stetu, cak i nocu kad spavamo. Neprijatelj ne spava, on nam prilazi i iskusava nas i danju i nocu: zato se u snu javljaju svakojake neprijatnosti, losi snovi, noc cesto biva besana. To sve radi neprijateljska sila. Gospod to cesto dopusta jer se nismo uvece pomolili, ni celivali krstic. Ako imamo rodjake ili bliznje, koji stradaju od posednutosti, i ako se budemo molili za njih, i svakodnevno celivali svoj krstic za njih, olaksacemo njihovo stanje, i nase srce ce postati svetlo od blagodatnih zraka Krsta. Desava se naprimer da je muz neverujuci, ili sin ili cerka – to se takodje naziva posednutoscu, jer su oni posednuti duhom neverja. I ako pocnemo da se molimo za njih, oni ce nesumnjivo kroz nekoliko meseci postati neprepoznatljivi, bez obzira koliko “nepopravljiv” bio taj covek: pijanica, bludnik, besramnik – videces kako se ispravlja i postaje dobar. Koliko je takvih slucajeva! Kazu: “Nepopravljiv covek, izgubio je savest, nista mu vise ne mozes!” – a on se potom preporadja. Bila je tako jedna 18-ogodisnja hriscanka Justina. Ona se pomolila za vraca Kiprijana. Taj vrac je bio satanin prijatelj. On je nanosio stetu Crkvi i ljudima. I on je po molitvama Justine postao Boziji prijatelj: primio je Krstenje, postao je svestenik, episkop i cak se i posvetio – svestenomucenik Kiprijan. Eto sta cini molitva! Vidite, srce predaje srcu. Ona je celivala krstic i molila se ovako: “Gospode, ti vidis da je i on covek! On nije konj ni krava, vec Boziji lik! Iako je vrac, on je ipak covek. Spasi ga i on je razumno bice!” I blagodat Bozije ljubavi od njenog srca je dotakla tog vraca, on se pokajao i napustio svoje necasno delo. A potom je ljudima otkrio tajne zle sile, to jest kakve zamke pravi satana kako bi pogubio ljudsku dusu. I postoji cak i molitva svestenomucenika Kiprijana protiv vracanja. O kako je velika snaga molitve! Eto, ljubljeni, kako treba da spasavamo dusu i dusu bliznjega, a najvaznije onih kojima su posebno potrebne nase molitve, jer oni sami ne mogu da se mole. Kiprijan nije mogao da se moli za sebe, a kada Justina – krhka, nezna devojka kaze: sta je to!… - ona je imala hraborst i pomolila se, i time spasla njegovu dusu. I mi treba da sledimo njen primer. A mi smo obicno kao mnogobosci: volimo one koji su nam prijatni: rodjaci, bliznji, a posebno one koji nam pomazu. A za pijanicu i bludnika mislimo: “E, sta da se za njega molimo! On je izgubio savest!” – odustajemo i odlazimo. Spasi Gospode! Mi ne treba da imamo udeo sa njima u pijanstvu, razvratu i njihovim porocima, ali je nasa hriscanska obaveza da se molimo za takve ljude, da se sazalimo na njihovu dusu, da budemo sastradalni prema njima i da im zelimo spasenje. Oni mozda upadaju u grehe nesvesno, ni sami to ne zeleci, ali se potom ispravljaju… Ljubljeni! Ne odvajajte se od naprsnog krstica!
O autoru… Shiiguman Sava 27/14 jula 1980 godine u Pskovo-Pecerskom manastiru je zavrsio svoj zivotni put i monaski podvig shiiguman Sava , poznat mnogim pravoslavnim ljudima. Ime shiigumana Save je nerazdvojno od lika vernog i dobrog Hristovog pastira, koji je tokom desetina godina sluzio Bozijoj Crkvi verom, ljubavlju i blagodatnim darovima. On je bio obraz cistote, dobrote, duhovne mudrosti. U revnosnom sluzenju Bogu i Crkvi on se moze uporediti sa onima koji su slicno apostolu Pavlu polagali dusu svoju za pastvu, bili u porodjajnim mukama, da bi u vernim cedima izobrazili Hrista. Ali i danas duhovna ceda starca Save razmenjuju svedocanstva o njegovom blagodatnom zivotu, o duhovnim darovima, koje su dobili u opstenju sa starcem, o snazi njegove molitve i posle smrti. Ta svedocanstva su skupljena u jednoj knjizi za koju se nadamo da ce se dopunjavati. Sluzenje oca Save Hristovoj Crkvi i svojim duhovnim cedima se moze okarakterisati liturgijskim vozglasom: “Gore imajmo srca”. Ceo njegov zivot, od pocetka do kraja je bio stremljenje ka visnjem svetu. Otac Sava je rasplamsavao ohladnela srca, ukrepljavao slabe ruke, useljavao duh vere u Boga, bukvalno “podizao” pale. “Od srca srcu” – tako se moze okarakterisati njegovo podviznicko delanje. Iz zivog izvora, koji je bilo njegovo cisto, Bogu predano srce, starac je crpeo snagu za svoje velike trudove. Uvek bodar, pun zivotne radosti, blag, on je bio spreman da se odazove na bilo koju nesrecu i da sa ljubavlju snishodi palim gresnicima. Ljude ne mozes da prevaris, oni na poseban nacin prihvataju istinske pastire i srcem streme ka onima koji i sami streme svim srcem ka Bogu. Oca Savu su voleli zbog Hristove ljubavi koja je zivela u njemu, zbog samopozrtvovanog sluzenja bliznjemu. U njemu je bio nepresusni izvor dobra. Mnogi ga pamte po njegovom ispitivackom, bukvalno pronicljivom pogledu, koji kao da je usmeren u samo srce. Taj pogled je svima cutke potvrdjivao da blagodatni starac zna tvoje tajne slabosti, ali zbog svoje bezgranicne ljubavi ne zeli da te povredi i spreman je da te isceli poucnim savetima. Lik shiigumana Save, tog divnog starca, duhovnog oca koga nam je Gospod poslao, ostaje i do danas u blagodarnom secanju njegovih duhovnih ceda. Ko moze da zna unutrasnji skriveni zivot podviznika?! Ko moze da iskaze sve njegove duhovne podvige, njegov neprekidni duhovni napredak?! Sve to ostaje duboka tajna njegovog srca koja je poznata Jedinom Bogu. Tu se moze samo nagadjati, i pretpostavljati na osnovu starcevog spoljasnjeg nacina zivota, njegovih vidljivih trudova i rada, u kojima ne moze a da se ne primeti neka doslednost, neprekidni uspon na sve vecu i vecu visinu. Zivot shiigumana Save je bio malo kome poznat pre njegovog odlaska u manastir. Biografski podaci su veoma oskudni, i skupljani su na osnovu sitnih detalja. Treba reci da starac nije voleo da prica o svom zivotu. Izrekao se samo par puta sa dve-tri reci – i to sa strahom i molitvom, kako mu Gospod to ne bi uzeo za pohvalu. Prebivajuci ceo zivot u pokajanju nevidljivom za necije drugo oko, skrusenosti srca i u podvigu molitve, starac se veoma trudio da sakrije svoj unutrasnji zivot od spoljasnjeg, sujetnog sveta. Ali i pored svega toga mnogim ljudima a posebno njegovim duhovnim cedima je bilo jasno da je on ziveo istinski hriscanskim zivotom, da je goreo verom i ljubavlju prema Bogu i teznjom za podvigom radi spasenja bliznjih. On je bio istinski Hristov vojnik, obucen u svo oruzje Bozije protiv svih ljudski slabosti i demonskih iskusenja. Prirodno nadaren i umudren ne samo od ljudi, koliko od Samog Boga, oplemenjen nebeskom riznicom Bozije mudrosti, on je imao iskustvo duhovne borbe. Naoruzavsi se neprestanom molitvom, on se suprotstavljao neprijateljima Isusovim Imenom i tako nepovredjen prosao svoj mnogotrudni zivot prepun nevolja. Gospod mu je po molitvama Majke Bozije uvek i svuda bio Pomocnik i Zastupnik. Duhovna mudrost, sjedinjena sa smirenjem, formirali su kod njega duhovni razum, koji sveti Oci nazivaju “plodom duhovnog iskustva”. Buduci veoma energican, on se nikada nije udaljavao od truda u pomoci bliznjemu na putu ka spasenju, ali je uvek trazio takav podvig. Bez obzira na slabo zdravlje, on je bio duhovni heroj, pravi div moralne snage. Starac je posadio veliki vinograd ljudskih srca i usrdno se trudio u njemu. Njegovo cisto i sastradalno srce, oslobodjeno od egozima, je plamtelo pozrtvovanom ljubavlju prema ljudima. Sluziti Bogu preko bliznjih, i ziveti tako da se sluzi ljubavi – to je bila deviza celog njegovog zivota. Ne umarajuci se u podvizima ljubavi, otac Sava je okupio oko sebe veliku duhovnu porodicu. Neprekidne reke stradalnih i spasenja zednih ljudi su tekle prema njemu. I Bozija Blagodat koja je prebivala u starcu je donosila stostruke plodove: u ljudima se razgorevao Hristov duh, neverujuci su pronalazili Boga, magla neverja se razbijala, i Bozija istina je za njih postajala ocigledna. Mnoga duhovna ceda oca Save su potom i sama zadobijala plodove blagocestivosti, dobrih dela i molitve. Starac je u potpunosti ispunjavao Gospodnje zapovesti o ljubavi: “ljubi Gospoda Boga tvoga svim srcem tvojim, i svom dusom tvojom, i svim umom svojim” i “ljubi blizenjga svoga kao samog sebe”. On je s velikom radoscu hrabro stavljao na voja pleca tudju teskocu, prema recima apostola Pavla: “bremena jedni drugih nosite” (Gal. 6, 2). Sila blagodatnih starcevih darova se u potpunosti moze objasniti recima apostola Pavla: “Ne zivim ja, vec zivi Hristos u meni”. “Gospode, Sam zivi u meni! Sam govori! Sam delaj!” – cesto je uzvikivao otac Sava, i Gospod je cuo Svog vernog slugu – blagodat Duha Svetoga nije odstupala od njega. Eto u cemu je tajna zivota i uticaja starca na ljude – Sam Gospod, Koji je nevidljivo prebivao u njemu, kao i Njegova Bozanska sila i blagodat! A ta blagodat se dobija samo za duboku veru, za istinsko smirenje, za svetost zivota. “Onaj koji veruje u Mene, cinice dela koja i Ja cinim, pa i veca od njih”, - rekao je Gospod, jer “Ja sam s vama u sve dane do svrsetka veka” (Mt. 28, 20). U zivoj i delateljnoj veri u blizini Hrista Spasitelja, starac je crpeo nelicemernu ljubav prema svim ljudima, silu duha, kao i plamenu molitvu i silu isceljenja razlicitih nemoci. Zbog njegove neprekidne brige – da sve utesi, ukrepi, otera duha uninija, - duhovna ceda su starca nazivali “starcem-utesiteljem”. Gospod je uvek bio s njim, a preko njega i sa nama. Ljudsko srce se ne moze prevariti bez obzira koliko je na njemu grehovnih rana. Ono uvek stremi tamo gde dobija olaksanje svojih stradanja. Kod starca su radi pouka i duhovne koristi dolazili ljudi sa svih krajeva Rusije, i on je sve primao sa ocinskom ljubavlju. Starac je I ziveo radi toga da spase i utesi sve nevoljne, bio je Boziji molitvenik, i kako je bila velika snaga njegove molitve! |
||||||||||||
|
||||||||||||
rice
Сениор Регистриран: 14.Ноември.2006 Статус: Офлајн Поени: 379 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
Штом вниманието ни се одврати од Господа ние го губиме внатрешниот мир старец Тадеj Гледате дека во секој човек Господ почива тајно, без разлика на тоа дали човекот Го почитува или не. Но Он е тука, во центарот на животот. Он го движи животот. Он е животодавец. И сé додека тоа внимание е првенствено тука, во срцето, сé до тогаш се чува тој внатрешен мир и радост Боженствена, која на почетниците им се дава бесплатно. А потоа, штом вниманието ке ни се сврти од Господа и ке се запечати на некои овоземни предмети, било тоа да се мртви предмети, било тоа да е живо создание, веднаш го губиме внатрешниот мир - бидејќи не може (човек) на две страни. Оној предмет на кого сме му посветиле внимание, веднаш влегува внатре, го зазема престолот Господов, го зазема срцето. А тоа може да биде и славата, честта, богатството, убавината. Штом нешто (овоземно) ќе ни се искачи на тронот, тогаш тоа и ќе заживее во нас. Во зависност од тоа кому му посветуваме внимание, такво чувство во нас живее. Зошто постојано бараме земни потпори, кога знаеме дека не се постојани? Затоа што сме слаби. Ние сме деца. А штом сме деца на Небесниот Отец, тогаш треба да бараме потпора од Родителот. Да! Ние сме родени телесно од земните родители, па бараме од телесните родители потпора. Но тие имаат грижи, тие не се имуни на грижи. И тие се спопаднати од неволји и тешкотии, така што ние погледнуваме во нив, но тие не гледаат во нас. Велат: "Имаш глава, па размисли . Сега си зрел". А Отецот небесен тоа никогаш не го избегнува. Он секогаш нé гледа, секогаш нé води, ако срцето ни е соединето со Него. Но ако ние бараме потпора во овој свет. Детето бара, но овде во светот тешко да ја најде. Многу е тешко да најдеш едномисленик во животот. Светите Отци велат: Ако си нашол едномисленик во животот, си нашол спасение".Но многу е тешко да се најде. Јас во животот сум наишол на две личности кои својот живот во брак го поминале најидеално и најдобро. Пред неколку години наидов на уште една (личност). Ви зборував вам за И. Се упокои Интересно е како Господ ги соедини него и жена му. Преку триесет години беа во брак, и тој вели:"Јас и мојата М. сеуште ниту еднаш не сме имале лош збор мегу себе..Она што го сакам јас, тоа го сака и мојата М. Она сто мојата М.го сака, тоа го сакам и јас". А беше со жестока природа (нарав) и имаше тешко послушание овде на земјата, беше полицаец. Доаѓаше во допир со разни лоши карактери и особини на лугето, и таму (на работа ) ќе си го расипе расположението, ќе дојде нерасположен дома, а Мира секогаш умееше да го чека, така што тој веднаш се опуштеше. Нивното катче беше рај. Да се сетиме како св.Симеон говорел за себе: "Јас не сум имал долготрајни постови, ниту пак ги поминував ноќите без сон. Не сум спиел на гола земја, ниту пак изврсував други напори.Туку гледав само на своите немоќи, себеси се унизував, и Господ ме спаси". Значи сето тоа не е неопходно? Св. Симеон вели: "Во великиот Ден, нема да се бара од душата дали таа се молела, дали постела, дали извршувала некакви добри дела во животот. Но затоа секоја душа грижливо ќе биде испитана дали има нешто заедничко со Христос Спасителот". Дали таа ја има карактерната особина на Христа Спасителот. Ние сме повикани да бидеме молитвеници, трудбеници, да чиниме добро, но ако не се трудиме да ја изградиме својата карактерна особина, тогаш сé е залудно. Творецот нема иста природа со тварта. Умствениот оган е многу подобро сокриен во умот, отколку чувствениот оган во чувствата. На друго место се вели: "За телесниот живот потребни се будни чувства на телесните сетила. За духовниот живот, потребна е будност на срцето.А духовниот живот е активност без учество на телесните сетила". Само дејствување на умот, без чувства? Духовниот живот е живот на умот, издигнат над сите чувства од овој свет и над сите желби. Монаштвото - тоа е одрекување од светот и од сé што е од светот. Одрекување од својата волја и од своите желби. Душата која се соединила со Бога станува кротка и смирена. И кога се моли и кога мисли (секогаш) стои пред Лицето Божјо, не си дозволува себеси да блуди ваму и таму. |
||||||||||||
|
||||||||||||
sard
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Сениор Регистриран: 28.Октомври.2005 Локација: Прилеп Статус: Офлајн Поени: 1440 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
Дури сега го укапирав ова. Дали го сфативте? |
||||||||||||
„Треба да се биде достоен на љубовта за да се биде љубен“ - Goethe
www.pravoslavna.mk |
||||||||||||
Pravoslavie
Профил од член
Испрати лична порака
Најди пораки од член
Посети го сајтот на членот
Додај во листа на пријатели
Модератор Регистриран: 07.Октомври.2005 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 1732 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
Да погледнеме околу нас, таму има МНОГУ СТРАДАЛНИЦИ. Да им помогнеме!
Оди на подфорумот Хуманост на дело Запамети, ЉУБОВТА ДЕЛОТВОРИ!! |
||||||||||||
здраво
Сениор Регистриран: 15.Декември.2006 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 253 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
Rasudjivanje
Mnogi teski neduzi koji jednog coveka snalaze imaju svog uzroka, znanog ili neznanog, u proslosti njegovoj. Uzroci pak tih teskih neduga, kao recimo ludila, nisu drugo nego povreda moralnog zakona Bozjeg. Kada sv. Haralampije bese mucen, dozna car mucitelj za njegovu cudotvornu moc, pa naredi te dovedose preda nj jednog besomucnog coveka, da se uveri da li ga Haralampije moze izleciti. Tog coveka mucase djavo 35 godina, goneci ga po pustinjama i brdima i bacajuci ga u blata ili u provale. Kada se taj ludak priblizi Haralampiju, oseti demon blagouhani miris od svetog coveka, pa povika: "Molim ti se, slugo Bozji, ne muci me pre vremena, no naredi mi i ja cu izaci; a ako zelis ja cu ti kazati kako sam usao u ovog coveka". I naredi mu svetitelj da kaze. Rece demon: "Ovaj covek zahtedne da pokrade svoga suseda, pa pomisli u sebi: ako coveka prvo ne ubijem, necu moci zagrabiti njegovo blago. I ode i ubi suseda svoga. Zatekavsi ga u takvom delu, ja udjoh u njega, i evo vec 35 godina stanujem u njemu". Cuvsi ovo svetitelj Bozji naredi demonu da odmah izadje iz coveka i ostavi ovoga na miru. Demon izadje, a besomucni posta zdrav i miran. |
||||||||||||
|
||||||||||||
здраво
Сениор Регистриран: 15.Декември.2006 Локација: Macedonia Статус: Офлајн Поени: 253 |
Опции за коментарот
Благодарам(0)
|
|||||||||||
SAVETI OPTINSKIH STARACA HRISCANIMA KOJI ZIVE U SVETU
Sabor Optinskih Staraca
Saveti prepodobnog Lava (Nagolkina) • Trudi se da više paziš na sebe, a ne da razmatraš dela, postupke i odnos drugih prema tebi, ako u njima ne vidiš ljubav, to je zato što i ti sam nemaš ljubavi u sebi. • Gde je smirenje, tu je i jednostavnost, koja ne ispituje Božije sudove. • Bog ne odbacuje molitve, ali njihove želje nekada ne ispunjava jedino zbog toga da bi po Svom Božanskom Promislu sve ustrojio najbolje moguće. Šta bi bilo, kada bi On – Svevideći – potpuno ispunjavao naše želje? Mislim, mada ne tvrdim, da bi onda svi ljudi poginuli. • Čovek, koji živi bez straženja nad samim sobom nikada se neće udostojiti posete Božije blagodati. • Kada nemate mira, znajte da nemate u sebi smirenje. To je Gospod rekao u sledećim rečima, koje zajedno s tim pokazuju gde treba tražiti mir. On je rekao: “Naučite se od Mene, jer sam Ja krotak i smiren srcem, i naćićete mir dušama vašim” (Mt. 11, 29). |
||||||||||||
|
||||||||||||
Внеси реплика | страница <1234 7> |
Tweet
|
Скок до | Овластувања Вие не може да внесувате нови теми на форумот Вие не може да одговарате на теми на форумот Вие не може да ги бришете вашите пораки од форумот Вие не може да ги менувате вашите пораки од форумот Вие не може да креирате анкета на форумот Вие не може да гласате на форумот |